Jos teillä on jotain syytteitä toisia kirjoittajat kohtaan,

Anonyymi-ap

niin tehkää tutkintapyyntö poliisille,
Turhaa täällä toisianne syytelette ja viette tilaa palstalta. On nimittäin aikuiselle ikävää luettavaa kun käyttäydytään kuin koulukiusaajat.

81

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri tämän vuoksi roomalaiset eivät ottaneet huomioon mitään syytteitä, joka koskivat juutalaisten opillisia ja uskonnollisia kiistoja. Niitä ei saanut tuoda vaivaamaan tuomareita ja siksi Jeesusta ei voitu syyttää sapattirikkomuksista, vaan piti yrittää keksiä joku muu syyte, mutta mikään niistä ei mennyt läpi.

      Emme me kaipaa enää mitään räsäsoikeudenkäyntejä.

      Jos ihmisillä olisi Pyhän Hengen lahja, olisivat he hengeltään sävyisiä. Mutta se on aivan turha unelma. Niin ei tule käymään ja Raamattukin kuvaa hyvin selkeästi ihmisen uskonnollisia kiistoja ja siitä Jeesuksen ristille joutuminen johtui. Kinasta Jumalan laista.

      Pitää sanoa että vatipäät meillä on aina keskuudessamme.

      • Anonyymi

        Tämä palsta alkaa muistuttaa toverituomiistuimia missä lynkataan henkilöt jotka eivät miellytä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä palsta alkaa muistuttaa toverituomiistuimia missä lynkataan henkilöt jotka eivät miellytä,

        Olen tehnyt myös saman havainnon.
        Näillä tovereilla ( torre, Pe.ku, Mnot, Tolkku, he-ma, Ruutikallo, Ouro/Dogmatikos/Brasil jne) on yksi yhteinen nimittäjä, he kaikki ovat vanhoja miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tehnyt myös saman havainnon.
        Näillä tovereilla ( torre, Pe.ku, Mnot, Tolkku, he-ma, Ruutikallo, Ouro/Dogmatikos/Brasil jne) on yksi yhteinen nimittäjä, he kaikki ovat vanhoja miehiä.

        8. käskyn hengessä tiedustelen:
        - Mistä tiedät heidän ikänsä?
        - Millä mittarilla nimität heitä "vanhoiksi miehiksi"?
        - Kuka on vanha? (Ikäportaita on muitakin kuin nuori vs. vanha.)
        - Miehiksi?
        - Että heillä on jokin yhteinen nimittäjä?

        Mitähän he itse syytteisiisi vastaisivat, jos viitsisivät?

        Toista ihmistä kuvatessaan toinen ei kuvaa heitä itseään, vaan ainoastaan omaa mielikuvaansa heistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8. käskyn hengessä tiedustelen:
        - Mistä tiedät heidän ikänsä?
        - Millä mittarilla nimität heitä "vanhoiksi miehiksi"?
        - Kuka on vanha? (Ikäportaita on muitakin kuin nuori vs. vanha.)
        - Miehiksi?
        - Että heillä on jokin yhteinen nimittäjä?

        Mitähän he itse syytteisiisi vastaisivat, jos viitsisivät?

        Toista ihmistä kuvatessaan toinen ei kuvaa heitä itseään, vaan ainoastaan omaa mielikuvaansa heistä.

        Kuka sinä olet noista mainitusta papoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä palsta alkaa muistuttaa toverituomiistuimia missä lynkataan henkilöt jotka eivät miellytä,

        Mummomuoria on lynkattu parin henkilön taholta useamman ketjun kera ja vain siksi, että hän ei miellytä näitä paria tyyppiä. Nyt kun yksi näistä mummomuorin lynkkaajista on saanut maistaa hieman omaa lääkettään niin on heti itkemässä asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuoria on lynkattu parin henkilön taholta useamman ketjun kera ja vain siksi, että hän ei miellytä näitä paria tyyppiä. Nyt kun yksi näistä mummomuorin lynkkaajista on saanut maistaa hieman omaa lääkettään niin on heti itkemässä asiasta.

        Mummomuorin eksyttävät puheet on korjattu. Se ei ole mummomuorin lynkkausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuorin eksyttävät puheet on korjattu. Se ei ole mummomuorin lynkkausta.

        Kyllä häntä kohtaan on kommentoitu todella epäasiallisesti, henkilökohtaisuuksiin menemällä, joten kyllä sitä lynkkaukseksi voi kutsua. Ylipäätänsä on tekopyhää, kun aloituksessa valitetaan palstalaisista tehdyistä aloituksista, mutta unohdetaan mummomuorista tehdyt aloitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä häntä kohtaan on kommentoitu todella epäasiallisesti, henkilökohtaisuuksiin menemällä, joten kyllä sitä lynkkaukseksi voi kutsua. Ylipäätänsä on tekopyhää, kun aloituksessa valitetaan palstalaisista tehdyistä aloituksista, mutta unohdetaan mummomuorista tehdyt aloitukset.

        Mummomuorista on toki sanottu totuus. Eikö se ole imartelevaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuorista on toki sanottu totuus. Eikö se ole imartelevaa.

        Kuten eräs tässä ketjussa kommentoi "Toista ihmistä kuvatessaan toinen ei kuvaa heitä itseään, vaan ainoastaan omaa mielikuvaansa heistä."


      • Esimerkiksi buddhalaiset ovat yleensä varsin sävyisiä. Eikä Pyhää Henkeä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Esimerkiksi buddhalaiset ovat yleensä varsin sävyisiä. Eikä Pyhää Henkeä.

        Onko normaalia leikata kassakuitista viinat ja kaljat pois? Alkoholistina toki yrität salata viinaostosi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko normaalia leikata kassakuitista viinat ja kaljat pois? Alkoholistina toki yrität salata viinaostosi.

        Olen huomannut, että kauppakuitti on liian pitkä, jos siitä aikoo ottaa kuvan tietystä kohtaa. Tänään onnistui hyvin, kun leikkasin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen huomannut, että kauppakuitti on liian pitkä, jos siitä aikoo ottaa kuvan tietystä kohtaa. Tänään onnistui hyvin, kun leikkasin.

        VaIehtelet jälleen.

        Ja Kuutio on tosiaan Iihonut Iisää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        VaIehtelet jälleen.

        Ja Kuutio on tosiaan Iihonut Iisää!

        Minun mielestäni kuva onnistui hyvin.

        Sinun mielestäsi kaikki on aina huonosti.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minun mielestäni kuva onnistui hyvin.

        Sinun mielestäsi kaikki on aina huonosti.

        Kuutio on Iihonut Iisää.

        Kiistätkö?

        AIkohoIistina leikkasit viinaostoksesi pois.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        💋 ­­­N­y­­m­­f­­­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#181562294

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      "Juuri tämän vuoksi roomalaiset eivät ottaneet huomioon mitään syytteitä, joka koskivat juutalaisten opillisia ja uskonnollisia kiistoja. Niitä ei saanut tuoda vaivaamaan tuomareita ja siksi Jeesusta ei voitu syyttää sapattirikkomuksista, vaan piti yrittää keksiä joku muu syyte, mutta mikään niistä ei mennyt läpi."

      On totta, että juutalaiset yrittivät saada Jeesuksen kiinni väärästä opetuksesta voidakseen tuomita hänet kuolemaan jumalanpilkkasyytteellä, kuten Jeesus toteaa Johanneksen evankeliumissa:

      Joh.8:40" Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta."

      Ja keneltä Jumalalta Jeesus olisi voinut kuulla totuuden? Se löytyy laittamalla raamattuhakuun Jeesuksen sanat, kun hän riehui temppelissä ja katsomalla, että mitä tulee tulokseksi. Ja tässä raamattuhaun tulos. Mitä lukee tuossa Jeremia 7 luvussa?

      Jeremia:

      7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

      Matteuksen evankeliumi:

      21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

      Markuksen evankeliumi:

      11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."

      Luukkaan evankeliumi:

      19:46 ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."

      • Anonyymi

        Ja Pyhä henki löytyy Apostolien teoista 19:

        "19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "EMME OLE EDES KUULLEET, ETTÄ PYHÄÄ HENKEÄ ON OLEMASSAKAAN.".

        Paavalin kirjeet ovat alkaen vuodesta 50 eli parikymmentä vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, tämä on määritelty historiallisesti tapahtuneeksi vuonna 53.


      • Anonyymi

        Historia toistaa itseään - juutalaiset, eivät uskoneet ja kuulleet Jeesusta, ja te ette usko ja kuule minua, vaikka kaikki mitä sanon lukee nyt jo Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historia toistaa itseään - juutalaiset, eivät uskoneet ja kuulleet Jeesusta, ja te ette usko ja kuule minua, vaikka kaikki mitä sanon lukee nyt jo Raamatussa.

        Ja sitten wikipediaan on totuus kirjoitettu Pyhän Stefanoksen suulla - jonka myös Paavali määräsi kuolemaan tämän opetettua Jeesuksen opetuksia Jerusalemin asukkaille.

        ".... hän julisti Jeesuksen opetuksia Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. Tällöin Stefanosta syytettiin jumalanpilkasta[6] ja puhumisesta temppeliä ja lakia vastaan.[7] 8] Stefanos oli esiintynyt myös rohkeana Mooseksen kulttimenojen vastustajana[1]. "

        Mitä Jeesus opetti?


    • Uskosta väitteleminen on monelle vain peite syvemmällä olevasta henkisestä vääntymästä, loputtomasta väittelynhalusta ja ilkeydestä. Se synnyttää myös silkkaa trollaamista. Mutta naistäkin pääsevät itse ilkeilijätkin lopulta eroon Kristuksen sovintotyön johdosta.

      Kristus syntyy - Kiittäkää! Христос рождается - Славите!

      • Anonyymi

        Olet henkien riivaama. Rukoilen puolestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet henkien riivaama. Rukoilen puolestasi.

        Sinä itse olet. Tunnustit sen juuri.
        Annoit väärän todistuksen ed. kirjoittajasta.

        Myös hyvin kepeästi ja vailla Pyhän Hengen pyhyyttä tekeydyit muka Hänen armolahjojaan omaavaksi. Aidosti henkienerottamisen armolahjan omaava ei käyttäytyisi noin. Pilkkasit Pyhää Henkeä.

        Noin ei aidosti uskova tekisi.

        Enkä usko, että vilpittömästi rukoilisit keidenkään puolesta.
        Ellet sitten Saatanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse olet. Tunnustit sen juuri.
        Annoit väärän todistuksen ed. kirjoittajasta.

        Myös hyvin kepeästi ja vailla Pyhän Hengen pyhyyttä tekeydyit muka Hänen armolahjojaan omaavaksi. Aidosti henkienerottamisen armolahjan omaava ei käyttäytyisi noin. Pilkkasit Pyhää Henkeä.

        Noin ei aidosti uskova tekisi.

        Enkä usko, että vilpittömästi rukoilisit keidenkään puolesta.
        Ellet sitten Saatanaa.

        Kyse ei olekaan siitä mitä sinä uskot.


    • Anonyymi

      Syytteitä on kyllä tulossa, muttei välttämättä tässä maailmassa. Uhrit saavat kerrat oikeutta ja lasku tekijöille on suuri ja ilmeisen epämukavakin.

      Jotkut uskovaa teeskentelevät kuvittelevat voivansa väärinkäyttää esim. Jeesuksen sovitustyötä perseilynsä takaajana, mutta tällaista ei Raamattu, eikä kristinoppi takaa. Kaikkea ei saa anteeksi. Ja jos saa, se edellyttää sen, ettei rikos enää toistu.

      "Joka tahallaan tekee syntiä, vaikka tuntee totuuden, sille ei ole sovitusta."
      "... Mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."
      "... sieltä et pääse, ennen kuin olet maksanut viimeisenkin rovon." (Ropo = vanha raha)

      Yleisimpiä rikosmuotoja näillä foorumeilla on 8. (9.) käskyn vastainen, tietoinen toiminta, eli väärien todistusten antaminen toisista henkilöistä, elävistä tai kuolleista.

    • Anonyymi

      Pekuilijat eivät pärjää uskoville.

    • Anonyymi

      No voi voi. Hittoako tänne hihulit edes änkee.

      • Anonyymi

        Mitä sinä tänne änkeät?


      • Anonyymi

        Tämähän on luterilaista uskoa tunnistavien foorumi.
        Luterilaisuus on uskonnollinen (ei poliittinen), kristillinen kirkkokunta.

        Te, meidän vastustajamme, ette tänne kuulu, kuin ehkä ainoastaan evankeliumia etsivien syntisten ominaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän on luterilaista uskoa tunnistavien foorumi.
        Luterilaisuus on uskonnollinen (ei poliittinen), kristillinen kirkkokunta.

        Te, meidän vastustajamme, ette tänne kuulu, kuin ehkä ainoastaan evankeliumia etsivien syntisten ominaisuudessa.

        Älähän Korkkis taas valehtele sillä Suom24 oman tekstin mukaan tämä palsta on alla olevan lainauksen mukainen. Siinä ei siis sanallakaan mainita että tämä olisi joku "luterilaista uskoa tunnistavien foorumi" :D



        "
        Luterilaisuus-palstan sisältö
        suomi24
        2020-03-04 16:53:41

        Hei! Luterilaisuus-palstan tarkoituksena on keskustella luterilaisuudesta sekä sen kanssa risteävistä ilmiöistä. Palstalle kirjoitettujen viestien tulee vastata palstan aihetta ja olla Suomi24:n sääntöjenja käyttöehtojenmukaisia.

        Uskonnot ja uskomukset -pääkategorianalta löytyy runsaasti palstoja, joissa voi keskustella uskontoon liittyvistä asioista, jotka eivät koske luterilaisuutta. Lisäksi Suomi24:ssä on palstoja, joissa voi keskustella muista kuin uskontoon liittyvistä aiheista.

        Suomi24-palstoilla moderointi tapahtuu sivuston virallisten moderaattoreiden toimesta. He valvovat sivustoa muun muassa Ilmoita-painikkeen kautta tehtyjen ilmoitusten perusteella. Myös käytössämme oleva tekoäly poistaa viestejä ja se tekee niin monista syistä. Toisinaan virheellisiä poistoja tulee, ja siksi tarkistus on joskus paikallaan. Asiasta kannattaa kysyä viesti- tai ketjukohtaisesti palautelomakkeenkautta.

        Jos löydät viestin, joka mielestäsi pitäisi poistaa, voit tehdä siitä ilmoituksen. Aloitusviestin ilmoituspainike löytyy suoraan aloitusviestistä (lipun kuva) ja kommenttien painike puolestaan kunkin viestin yläkulmasta kolmen pisteen takaa. (Jokainen viesti tulee ilmoittaa erikseen.) Kaikki ilmoitetut viestit luetaan, mutta jokainen ilmoitus ei välttämättä johda viestin poistamiseen. (Kts. säännöt ) Käyttäjien aktiivisuus auttaa moderaattoreita pitämään palstan siistinä.

        Mukavaa kevään odotusta!
        - Suomi24-tiimi
        "


    • Anonyymi

      Ei kannata ilmoittaa poliisille koska heillä vieläkin työllistävän tutkinnan alla mutkikas tapaus: "Kuka varasti Lettas nimimerkin?"

      • Anonyymi

        Yritä päästä elämässäsi eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä päästä elämässäsi eteenpäin.

        Sanoo kriminaali. Helluntailainen?

        "Mitään asiaa ei ole ratkaistu, ennen kuin se on ratkaistu oikein." (R. Kipling)

        Monet (melkoinen määrä) teidän ammatti-uskontorikollisten teot ovat vielä oikein ratkaisematta. Oikein = vanhurskaasti, uhrienne oikeudet huomioon ottaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo kriminaali. Helluntailainen?

        "Mitään asiaa ei ole ratkaistu, ennen kuin se on ratkaistu oikein." (R. Kipling)

        Monet (melkoinen määrä) teidän ammatti-uskontorikollisten teot ovat vielä oikein ratkaisematta. Oikein = vanhurskaasti, uhrienne oikeudet huomioon ottaen.

        En ole kumpaakaan. Mutta mikä sinä olet?
        Kerro se.


      • Anonyymi

        Nyt kun Räsäsen juttu saatiin pakettiin niin ehkä asia ratkeaa nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kumpaakaan. Mutta mikä sinä olet?
        Kerro se.

        helluntain loputon jyrsintä viittaa tiettyyn suuntaan jota ei saa mainita !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntain loputon jyrsintä viittaa tiettyyn suuntaan jota ei saa mainita !

        Yritä pysyä aloituksessa, äläkä pyöritä omaa agendaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä päästä elämässäsi eteenpäin.

        Eteenpäin on päästy ja sen myötä on aina kiva muistella merkittäviä menneitä tapahtumia jotka tämän palstan kontekstissa on epäilemättä "tapaus lettaksen nimimerkkivarkaus" :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntain loputon jyrsintä viittaa tiettyyn suuntaan jota ei saa mainita !

        Melko hampaatonta hommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eteenpäin on päästy ja sen myötä on aina kiva muistella merkittäviä menneitä tapahtumia jotka tämän palstan kontekstissa on epäilemättä "tapaus lettaksen nimimerkkivarkaus" :D :D

        Kivat on sinulla sitten vähissä.


      • Anonyymi

        Mummomuoria koskeva tutkinta ei näemmä ole mennyt yhtään eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuoria koskeva tutkinta ei näemmä ole mennyt yhtään eteenpäin.

        Mistä sen näet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sen näet?

        Siitä, että mummomuori yhä edelleen kirjoittelee palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivat on sinulla sitten vähissä.

        Ei suinkaan. Sinä ja toveri hihhulisi kyllä pidätte huolta että "tapaus lettaksia" tällä palstalla on ihan riitämiin.

        Keep up the good work!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan. Sinä ja toveri hihhulisi kyllä pidätte huolta että "tapaus lettaksia" tällä palstalla on ihan riitämiin.

        Keep up the good work!

        MrM, ota ihan iisisti vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä, että mummomuori yhä edelleen kirjoittelee palstalla.

        Miksi ei kirjoittelisi?


    • Anonyymi

      "Turhaa täällä toisianne syytelette ja viette tilaa palstalta"

      Jos lahkolaiset pysyisivät riehumassa omilla palstoillaan niin tila tällä luterilaisten palstalla riittäisi oikein hyvin.

      • Anonyymi

        Millä oikeudella sinä sitten riehut tällä palstalla?


      • Anonyymi

        Totta noille on kaikille omat karsinat.


      • Anonyymi

        Jeesuksen opetuslapsia on sanottu lahkoiksi.

        Apt. 24:
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        15. ja yhtä lailla kuin nämä tässä minä toivon ja odotan, että Jumala herättää kuolleista niin hurskaat kuin jumalattomat.
        16. Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapsia on sanottu lahkoiksi.

        Apt. 24:
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        15. ja yhtä lailla kuin nämä tässä minä toivon ja odotan, että Jumala herättää kuolleista niin hurskaat kuin jumalattomat.
        16. Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

        He olivat kuitenkin ihan eri porukkaa kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He olivat kuitenkin ihan eri porukkaa kuin sinä.

        Luonnollisesti kun heidän ajastaan on 2000 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapsia on sanottu lahkoiksi.

        Apt. 24:
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        15. ja yhtä lailla kuin nämä tässä minä toivon ja odotan, että Jumala herättää kuolleista niin hurskaat kuin jumalattomat.
        16. Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

        Saatte touhuta keskenään siellä omassa lahkossanne ihan vapaasti. siis keskenänne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatte touhuta keskenään siellä omassa lahkossanne ihan vapaasti. siis keskenänne!

        Poliisilla on tarpeeksi töitä ilman vihervasemmistolaisten valitusrumbakin.
        Heidänkin olisi jo aika sopeutua siihen, että heidän aikansa on jo ohi. Juna meni jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatte touhuta keskenään siellä omassa lahkossanne ihan vapaasti. siis keskenänne!

        Sinulta ei kukaan kysy lupaa touhuta missä haluaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapsia on sanottu lahkoiksi.

        Apt. 24:
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        15. ja yhtä lailla kuin nämä tässä minä toivon ja odotan, että Jumala herättää kuolleista niin hurskaat kuin jumalattomat.
        16. Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

        Teikäläiset ei vaan kuulu Jeesuksen porukkaan vaan ihan jonkun muun herran käsikassaroita olette.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teikäläiset ei vaan kuulu Jeesuksen porukkaan vaan ihan jonkun muun herran käsikassaroita olette.

        Sinä itsekö kuulut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapsia on sanottu lahkoiksi.

        Apt. 24:
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        15. ja yhtä lailla kuin nämä tässä minä toivon ja odotan, että Jumala herättää kuolleista niin hurskaat kuin jumalattomat.
        16. Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

        Voi tavaton. Helluntailainen "raamatunselitys" sanasta "lahko" .

        "Lahko" ei ole yleisnimitys Jeesuksen seuraajille, kuten ed. kirjoittaja yrittää eksyttää. Mikä tahansa lahkolaisuus tai uususkonto ei ole Jeesuksesta lähtöisin!

        Jeesuksen toiminnan aikaan, kun kristityt olivat vasta erkanemassa juutalaisuudesta, juutalaiset itse nimittivät heitä lahkoksi, sillä sitä kristinusko vielä tuossa vaiheessa oli. Juutalaiset kiesivät Jeesuksen, eli he nopeasti erottivat kristityt lopullisesti itsestään.

        Ero juutalaisuuteen kasvoi ja Euroopassa levitessään tämä, ainakin gojimien joukossa, ymmärrettiin jo omaksi uskonnokseen.

        Lahko tarkoittaa jostain jo olemassaolleesta joukosta (tässä: rabbiininen juutalaisuus) erkaantunut pienempi joukko ("nasaretilaiset"), joka joissain kohdin alkoi opettaa vastoin alkuperäisen joukon oppeja. Opillisten erojen kasvaessa ei erkaantunutta joukkoa voi enää pitää lahkona, vaan muuna uskontona (kristinusko).

        1.Joh. 4:1:
        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan


    • Anonyymi

      Olisihan se mukava lukea kun ihmiset kirjoittaisivat omasta uskostaan tai uskonnottomuudestaan. En myöskään ymmärrä miksi syytellään toisia, ei sellaisella ole mitään tietoarvoa. Mutta ilmeisesti jos on yksinäinen ja paha olla, pitää johonkin purkaa. Jos toisen syyttely helpottaa omaa oloa niin kai meidän muiden kannattaa se kestää.

    • Anonyymi

      Asiaa kirjoitat.

      • Anonyymi

        Mutta ei kukaan pysty kirjoittamaan omasta elämästään. Aivan hullu ajatus.

        Mieluummin vaikka mitä amerikoissa tapahtunut joskus aikoinaan tai kinastellaan siitä miten Jeesus vietti sapatin tai miten suhtautui Mooseksen lakiin.

        Ai kun se on jännää.


    • Anonyymi

      Alttius poliisia kohtaan on sakeinta juuri kaunaisissa seuroissa.

    • Juu, ovathan nämä aito-laiset säännöllisin väliajoin käyneet tekemässä rikosilmoitusta, koska heidän mukaansa heidän kunniaansa on tällä palstalla loukattu. Koskaan homma ei kuitenkaan ole edennyt "maaliin" saakka. On sitä poliisilaitoksella varmaan ollut naurussa pitelemistä, kun aito-laiset ovat naama vakavana esittäneen asiansa...

      • Anonyymi

        Olen tehnyt sen havainnon,
        että tovereilla ( torre, Pe.ku, Mnot, Tolkku, he-ma, Ruutikallo, Ouro/Dogmatikos/Brasil jne) on yksi yhteinen nimittäjä, he kaikki ovat vanhoja miehiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen tehnyt sen havainnon,
        että tovereilla ( torre, Pe.ku, Mnot, Tolkku, he-ma, Ruutikallo, Ouro/Dogmatikos/Brasil jne) on yksi yhteinen nimittäjä, he kaikki ovat vanhoja miehiä.

        Emme toki niin vanhoja kuin hihhulit. Vai meinaatko ihan tosissasi että nuorten miesten keskuudessa on alkamassa "kiivas kääntyminen"? No kuule ei alkaa....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Emme toki niin vanhoja kuin hihhulit. Vai meinaatko ihan tosissasi että nuorten miesten keskuudessa on alkamassa "kiivas kääntyminen"? No kuule ei alkaa....

        Olet eläkkeellä oleva papparainen.


    • Anonyymi

      Viisaasti kirjoitit.

    • Anonyymi

      Huono itsetunto.

    • Anonyymi

      Kiitos asiallisesta avauksesta.

    • Anonyymi

      Kunpa kaikki noudattaisivat.

    • Anonyymi

      Kyllä kaikki yrittää pysyä mahdollisimman kaukana omaa elämää koskettavista asioista uskosta ja mieluummin herjata vaikka kaukaisia amerikan juttuja sekä keksiä niitä erilaisia versioita. Jonkun Raamatun lauseenkin siihen voi rykäistä sivuun että näyttää vähän edes olevan jotain tekemistä oman uskon kanssa. Mutta muutoin siitä ollaan hyss.

      Se on hyvä ohje noudattaa.

    • Anonyymi

      Tässä tusina Baalin opin palvojia tosi Jumalan uhrikultilla Jeesuksen nimeen kylvämässä vihaa itsensä ja toistensa päälle.

      • Anonyymi

        En siedä ajatusta, että oikeat ihmiset joutuvat elämään elämänsä tällaisten kanssa, joiden korvien välissä ei ole joko mitään, tai sitten siellä on pahuus pyhyytenä jopa ateistien mielestä.

        Pahuuden pyhä esimerkki on tältä päivältä. Kuten olen aikaisemmin kertonut ja selittänyt kädestä pitäen, niin natsi-Saksan pöydällä sovittiin Euroopan unionin perustaminen (kansallissosialismin uudelleen valtaannousuun valtiosopimuksin) esimerkiksi rahoittamaan Israel.

        Selittänyt myös, että EU:n komissio on yksityishenkilöin luotu diktatuuri, jonka määräykset on Suomen hallituksen otettava suoraan vastaan ja laitettava ne voimaan pakkolaein uuden perustuslain mukaan (asetukset) ministeriöiden kautta.

        Tehtiin jokin aika sitten jättimäinen yhteisrahoitushanke, mihin myös Suomen oli pakko osallistua - jopa EU:n perustuslain vastaisesti - rahoittamaan jäsenmaiden 'koronapandemian aiheuttamia vahinkoja'.

        Sen ehtona oli 'oikeusvaltio periaate', jolla haluttiin EU:n jäsenmaiden noudattavan kansalaisille taattavaa oikeusturvaa ja oikeudenmukaista elämää. Neuvottelijana on ollut suomalainen Petri Sarvamaa.

        Unkari nousi silmätikikuksi räikeimpänä (eikä todella ainoa) oikeusturvan rikkojamaana, ja avustusrahat EU:ssa jäädytettiin Unkarille.

        Nyt jäädytys unohdettiin ja komissio on omitoimisesti on juuri ilmoittanut Unkarille siirrettävän 10 miljardia meidän jokaisen takaamia rahoja, ja juuri ennen kuin demokraattisen valtion päämiehet ennen viikonloppua olisivat kokoustaneet.

        Tässä nyt näkyy tuo diktatuuri konkreettisesti - ei ole mitään demokratiaa, EU komissio tekee ihan mitä haluaa, eikä ole myöskään kansalaisten oikeusturvaa - on vain diktatuuri.

        Tämä on se todellisuus meidän Euroopasta ja meidän politiikasta, jolla meitä hallitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En siedä ajatusta, että oikeat ihmiset joutuvat elämään elämänsä tällaisten kanssa, joiden korvien välissä ei ole joko mitään, tai sitten siellä on pahuus pyhyytenä jopa ateistien mielestä.

        Pahuuden pyhä esimerkki on tältä päivältä. Kuten olen aikaisemmin kertonut ja selittänyt kädestä pitäen, niin natsi-Saksan pöydällä sovittiin Euroopan unionin perustaminen (kansallissosialismin uudelleen valtaannousuun valtiosopimuksin) esimerkiksi rahoittamaan Israel.

        Selittänyt myös, että EU:n komissio on yksityishenkilöin luotu diktatuuri, jonka määräykset on Suomen hallituksen otettava suoraan vastaan ja laitettava ne voimaan pakkolaein uuden perustuslain mukaan (asetukset) ministeriöiden kautta.

        Tehtiin jokin aika sitten jättimäinen yhteisrahoitushanke, mihin myös Suomen oli pakko osallistua - jopa EU:n perustuslain vastaisesti - rahoittamaan jäsenmaiden 'koronapandemian aiheuttamia vahinkoja'.

        Sen ehtona oli 'oikeusvaltio periaate', jolla haluttiin EU:n jäsenmaiden noudattavan kansalaisille taattavaa oikeusturvaa ja oikeudenmukaista elämää. Neuvottelijana on ollut suomalainen Petri Sarvamaa.

        Unkari nousi silmätikikuksi räikeimpänä (eikä todella ainoa) oikeusturvan rikkojamaana, ja avustusrahat EU:ssa jäädytettiin Unkarille.

        Nyt jäädytys unohdettiin ja komissio on omitoimisesti on juuri ilmoittanut Unkarille siirrettävän 10 miljardia meidän jokaisen takaamia rahoja, ja juuri ennen kuin demokraattisen valtion päämiehet ennen viikonloppua olisivat kokoustaneet.

        Tässä nyt näkyy tuo diktatuuri konkreettisesti - ei ole mitään demokratiaa, EU komissio tekee ihan mitä haluaa, eikä ole myöskään kansalaisten oikeusturvaa - on vain diktatuuri.

        Tämä on se todellisuus meidän Euroopasta ja meidän politiikasta, jolla meitä hallitaan.

        En tiedä, että onko joku joskus kuvitellut EU:n olevan demokraattinen laitos, mutta tässä ei enää ole edes siitä kyse, vaan suorasta komission röyhkeydestä, ja koko Euroopan unionin tulevaisuudesta, kun komissio osoittaa jäsenvaltioiden päämiehille, että heillä ei ole mitään valtaa missään asiassa enää. Päämiesten kokous alkoi tänään ja jatkuu huomenna, jossa tuo asia olisi tietysti pitänyt tuoda vähintäinkin äänestykseen.

        "Unkarille vapautettiin 10 miljardia sen jäädytetyistä EU-tuista – Suomalaismeppi: ”Katastrofaalinen päätös!”

        Kokoomuksen europarlamentaarikko Petri Sarvamaa kritisoi keskiviikkoiltana komission tekemää ratkaisua kovin sanoin viestipalvelu X:ssä."

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9b2dbb4a-dafe-4f37-99a0-cea8d73127fb

        Nyt on sitten kaadettu silmänlumeeksi luotu EU:n demokratialeikki. Mitä tästä seuraa, jää nähtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, että onko joku joskus kuvitellut EU:n olevan demokraattinen laitos, mutta tässä ei enää ole edes siitä kyse, vaan suorasta komission röyhkeydestä, ja koko Euroopan unionin tulevaisuudesta, kun komissio osoittaa jäsenvaltioiden päämiehille, että heillä ei ole mitään valtaa missään asiassa enää. Päämiesten kokous alkoi tänään ja jatkuu huomenna, jossa tuo asia olisi tietysti pitänyt tuoda vähintäinkin äänestykseen.

        "Unkarille vapautettiin 10 miljardia sen jäädytetyistä EU-tuista – Suomalaismeppi: ”Katastrofaalinen päätös!”

        Kokoomuksen europarlamentaarikko Petri Sarvamaa kritisoi keskiviikkoiltana komission tekemää ratkaisua kovin sanoin viestipalvelu X:ssä."

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9b2dbb4a-dafe-4f37-99a0-cea8d73127fb

        Nyt on sitten kaadettu silmänlumeeksi luotu EU:n demokratialeikki. Mitä tästä seuraa, jää nähtäväksi.

        Ja koska Euroopan unionin luomisen takana ovat niin ikään juutalaiset, on ilmiselvä yhteys nähtävissä samaan aikaan Israel Gaza-tilanteessa, jossa Israel on ilmoittanut, että 16.000 uhriakaan ei heidän vihaasa palestiinalaisia kohtaan ole lepyttänyt - Israel ei tule taipumaan minkään maailman painostuksen edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska Euroopan unionin luomisen takana ovat niin ikään juutalaiset, on ilmiselvä yhteys nähtävissä samaan aikaan Israel Gaza-tilanteessa, jossa Israel on ilmoittanut, että 16.000 uhriakaan ei heidän vihaasa palestiinalaisia kohtaan ole lepyttänyt - Israel ei tule taipumaan minkään maailman painostuksen edessä.

        Meillä on tässä kolmannen maailmansodan valtapalikat, kun juutalaiset ilmoittavat, että kaikki on heidän. Mitä tekee muu maailma?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on tässä kolmannen maailmansodan valtapalikat, kun juutalaiset ilmoittavat, että kaikki on heidän. Mitä tekee muu maailma?!

        Ja totuus taustasta on nyt se, että kaikki tämä luotiin sionistien omana toisen maailmansodan operaationa 6 miljoonalla poltouhrilla heidän Baal-jumalalleen oman valtion saamiseksi -
        kuin myös toisesta maailmansodasta jatkuneella, massiivisella maailman valtaapitävien päättäjien ja poliitikkojen kiristämisellä.

        Nyt kannattaa lukea Israel wikipediasivu ja Israelin ydinasearsenaali, jota ei ole koskeneet mitkään maailman ydinasetarkastukset, joista Israel on toistuvasti kieltäytynyt.

        Vain mielikuvitus on rajana, että mihin suuntaan todellisuudessa niiden ydinkärjet nyt osoittavat.


    • Anonyymi

      Ainoa jolla tuntuu olevan ongelma tuon asian kanssa ole sinä.

    • Anonyymi

      Tätä ketjua ei nyt tietysti pitäisi hukata, kun edellä on nyt nämä kolmannen maailmansodan palikat, kun kohta alkaa todella aseilla käytävä, meitä koskeva sota. Jos nyt ymmärrätte kirjoitettua tekstiä ja tosiasioita.

      • Anonyymi

        Tosin tuskin sota ketään tämän päivän turhanpäiväistä ihmistä edes tappaa, sen tappaa jo järkytys, kun kaikki alkaa, koska tuota tyhjänpäiväisyyttä ei enää edes mikään tieto tavoita. Laitan kuitenkin tietoa edelle, jos se pystyy joku edes tavoittamaan.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe