Jo sitä on varrottukin!
http://keskustelu.kauppalehti.fi/42/f/keskustelu/thread.jspa?threadID=17827&tstart=0&forumID=3
Metsät VIHDOINKIN kiinteistöverolle !!!
4
304
Vastaukset
- kapitalisti
Kyllä se on niin, että mikäli metsät laitetaan kiinteistöveron piiriin niin myös jokamiehen oikeudesta liikkua toisen omistamalla metsäkiinteistöllä ilman omistajan lupaa tulee luopua.
Ainakaan minun metsiin ei ole kellään oikeutta tulla marjastamaan tai muuten oleskelemaan. Tai sitten pitää alkaa rahastamaan siitä, jos jöku metsissäni liikkuu.
On taas sosiaalidemokraattien aivoituksia, johon keskustapuolue on saatu jollain ihmekonstilla mukaan.
Eli kateelliset Demarit ovat sitä mieltä, että jos omistat jotain olet lähes rikollinen.
Kommunismia sanon minä, perkele.Et ole ilmeisesti ymmärtänyt asian perimmäistä tarkoitusta ja sitä, miksi Keskustakin taipuu tähän. Taustallahan ovat kuntien talousvaikeudet. Keskustassakin on Vantaan tapauksen siivittämänä alettu ymmärtää, että kaupunkilaisveronmaksajien rahatkin loppuvat jossain vaiheessa, kun tarpeeksi paljon kupataan. Nyt siis pitää keksiä uusia rahahanoja, jotta kepukuntia voidaan elättää. Tämä on sitä kepulaista aluepolitiikkaa.
Tähän saakka keput ovat pyrkineet maaseudulla verottamaan rankemmalla kädellä kesämökkiläisiä, jotka hyödyntävät kiinteistöään tavallisesti vain osan vuotta, mutta maksavat yleensä tuplasti joka vuodesta. Et ole lainkaan huolissasi siitä, kuka heidän maillaan liikuskelee ja marjastelee. Itse asiassa on niin, että nämä isännät voivat vetää talvella moottorikelkoillaan ihan mökin sivuitsekin soveltaen omaa käsitystään jokamiehen oikeudesta. Eräällä tiemälläni kesämökkirannalla nämä tekevät aina järven jäälle talvisin autoradan ja päristelevät siinä pitkin päivää jatkuvaa melusaastetta ja muutakin pöllyä aiheuttaen.
On jokseenkin huvittavaa, että metsäkiinteistöjen pikkuisesta kiinteistöveroista joku jaksaa nostaa meteliä. Kaupunkikiinetsitön omistajana tiedän mitä kiinteistövero on ja kuinka paljon sitä saa maksaa parin tuhannen neliön tontista. Sen lisäksi kaupungin vesi- ja viemärilaitos sekä sähkönjakelija ja tienpitäjä vetelevät linjojaan kaupunkitonttien läpi ja käyttävät tarpeen mukaan pakkolunastusoikeutta tämän tehdäkseen. Jos kaupunkitontin omistaja sattuu omistamaan siitten vielä sen kesämökkitontin, niin se vasta kovan verotuksen kohteena onkin. Näin kaupunkilailta kupataan joka välistä ja vain osa rahasta käytetään hyödyttämään tätä iloista veronmaksajaa.
Metsäkiinteistön omistaja ei Suomen lain mukaan omista metsässä kasvavia marjoja sen paremmin kuin siellä olevaa ilmaakaan. Ne eivät siten tule verotuksen piiriin, vaan ainoastaan omistusoikeus maaperään ja maaperässä kasvavaan puustoon. Jokamiehen oikeuden käyttäjät ovat tavallisesti niitä kesämökkiläisiä, jotka ovat jo kauan olleet moninkertaisen verotuksen kohteina. Ja se on paljolti Kepun ansiota.- kapitalisti
Mielipidepankki kirjoitti:
Et ole ilmeisesti ymmärtänyt asian perimmäistä tarkoitusta ja sitä, miksi Keskustakin taipuu tähän. Taustallahan ovat kuntien talousvaikeudet. Keskustassakin on Vantaan tapauksen siivittämänä alettu ymmärtää, että kaupunkilaisveronmaksajien rahatkin loppuvat jossain vaiheessa, kun tarpeeksi paljon kupataan. Nyt siis pitää keksiä uusia rahahanoja, jotta kepukuntia voidaan elättää. Tämä on sitä kepulaista aluepolitiikkaa.
Tähän saakka keput ovat pyrkineet maaseudulla verottamaan rankemmalla kädellä kesämökkiläisiä, jotka hyödyntävät kiinteistöään tavallisesti vain osan vuotta, mutta maksavat yleensä tuplasti joka vuodesta. Et ole lainkaan huolissasi siitä, kuka heidän maillaan liikuskelee ja marjastelee. Itse asiassa on niin, että nämä isännät voivat vetää talvella moottorikelkoillaan ihan mökin sivuitsekin soveltaen omaa käsitystään jokamiehen oikeudesta. Eräällä tiemälläni kesämökkirannalla nämä tekevät aina järven jäälle talvisin autoradan ja päristelevät siinä pitkin päivää jatkuvaa melusaastetta ja muutakin pöllyä aiheuttaen.
On jokseenkin huvittavaa, että metsäkiinteistöjen pikkuisesta kiinteistöveroista joku jaksaa nostaa meteliä. Kaupunkikiinetsitön omistajana tiedän mitä kiinteistövero on ja kuinka paljon sitä saa maksaa parin tuhannen neliön tontista. Sen lisäksi kaupungin vesi- ja viemärilaitos sekä sähkönjakelija ja tienpitäjä vetelevät linjojaan kaupunkitonttien läpi ja käyttävät tarpeen mukaan pakkolunastusoikeutta tämän tehdäkseen. Jos kaupunkitontin omistaja sattuu omistamaan siitten vielä sen kesämökkitontin, niin se vasta kovan verotuksen kohteena onkin. Näin kaupunkilailta kupataan joka välistä ja vain osa rahasta käytetään hyödyttämään tätä iloista veronmaksajaa.
Metsäkiinteistön omistaja ei Suomen lain mukaan omista metsässä kasvavia marjoja sen paremmin kuin siellä olevaa ilmaakaan. Ne eivät siten tule verotuksen piiriin, vaan ainoastaan omistusoikeus maaperään ja maaperässä kasvavaan puustoon. Jokamiehen oikeuden käyttäjät ovat tavallisesti niitä kesämökkiläisiä, jotka ovat jo kauan olleet moninkertaisen verotuksen kohteina. Ja se on paljolti Kepun ansiota.No hyvä, minäpä tulen ja pystytän teltan sinun kaupunkikiinteistötontille ja majalen siinä vaikkapa kuukauden. Tietenkin kaatelen pihastasi mahdolliset puut ja muut istutukset. Lisäksi jätän kaikki roskat pihaasi. Eli mitäpä ajattelisit moisesta. Jokamiehen oikeus voitaisiin ulottaa sitten kaikkiin kiinteistöihin (kesämökit, omakotitalotontit ym.).
Moottorikelkkailusta olen kyllä kanssasi samaa mieltä- maailman turhin harrastus.
Itse asun kaupungissa, jossa sosiaalidemokraatit ovat hallinneet jo ikuisesti. Kaupungin talous on aivan perseellään. Väki muuttaa pois, koska kaupunki ei ole kiinnostunut järjestämään peruspalveluita kunnolla. Normaalit palvelut kuten terveydenhoito ja koulutus ovat täysin retuperällä.
En kyllä ole Keskustapuolueen jäsen enkä edes kannattaja.
Ja mitä veroihin tulee niin kyllä SDP taitaa olla suurin mestari keksimään uusia veroja.
Tästä paras esimerkki lienee taannoinen pörssiyhtiöiden maksamien osinkojen kaksinkertainen verotus (oli muuten SDP:n ajama hanke). kapitalisti kirjoitti:
No hyvä, minäpä tulen ja pystytän teltan sinun kaupunkikiinteistötontille ja majalen siinä vaikkapa kuukauden. Tietenkin kaatelen pihastasi mahdolliset puut ja muut istutukset. Lisäksi jätän kaikki roskat pihaasi. Eli mitäpä ajattelisit moisesta. Jokamiehen oikeus voitaisiin ulottaa sitten kaikkiin kiinteistöihin (kesämökit, omakotitalotontit ym.).
Moottorikelkkailusta olen kyllä kanssasi samaa mieltä- maailman turhin harrastus.
Itse asun kaupungissa, jossa sosiaalidemokraatit ovat hallinneet jo ikuisesti. Kaupungin talous on aivan perseellään. Väki muuttaa pois, koska kaupunki ei ole kiinnostunut järjestämään peruspalveluita kunnolla. Normaalit palvelut kuten terveydenhoito ja koulutus ovat täysin retuperällä.
En kyllä ole Keskustapuolueen jäsen enkä edes kannattaja.
Ja mitä veroihin tulee niin kyllä SDP taitaa olla suurin mestari keksimään uusia veroja.
Tästä paras esimerkki lienee taannoinen pörssiyhtiöiden maksamien osinkojen kaksinkertainen verotus (oli muuten SDP:n ajama hanke).Voit periaatteessa pystyttää telttaa minun tontilleni, mutta käytännössä et voi sitä tehdä, koska tonttini on niin pieni, ettei siitä rajaudu metriäkään jokamiehen oikeuden piiriin. Asuinrakennusten läheisyyteenhän jokamiehen oikeus ei ulotu kuten varmaan tiedät. Puiden ja istutusten kaataminen eikä roskaaminen myöskään kuulu jokamiehen oikeuden piiriin. En kuitenkaan ala väkivalloin sinua estelemään, mutta minulla poliisissa useampia vanhoja tuttuja, jotka tulevat kyllä tarvittaessa selvittämään tällaiset asiat.
Jokamiehenoikeus ulottuu kaikkiin kiinetsitöihin. Ei siinä ole mitään periaatteellista jakoa kesämökkeihin ja muihin. Ainoastaan tuo asuinrakennusten läheisyys ja esim. viljelyksessä olevat pellot rajoittavat käyttöä. Jos joku omistaa hehtaarien kesämökkitontin, niin kyllä siellä voi marjastaa ja telttailla.
Minäkin asun kaupungissa, jossa demarit ovat olleet ainakin yksi valtatekijä Kokoomuksen ohella. Kummankin puolueen edustajat ovat olleet sitä mieltä, että valtionapujärjestelmä on nykyisin suurin uhka kaupunkien taloudelle. Vantaallahan tämä uhka on jo realisoitunut ja mm. kokomuslainen kapunginvaltuuston puheenjohtaja on useaan otteeseen kertonut syyksi epäoikeudenmukaisen valtionapujärjestelmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466