Petri Paavolan väärä opetus pelastuksesta

Anonyymi-ap

Paavola opettaa taas kerran, ettei hän puhu koko totuutta. Paavola väittää videolla "Raamatun yksi Jumala Jeesuksen suhde Isäänsä", että sinä pelastut, jos tunnustat Jeesuksen olevan Herra, eikä mitään muuta tarvita.

Pahat henget tunnustavat Jeesuksen olevan Herra, mutta he eivät pelastu. Jos ihminen tekee valtavia määriä pahaa koko elämänsä ajan, hän ei pelastu, vaikka olisi päivittäin sanonut, että Jeesus on Herra.

Petri Paavolan ongelma on, että hän irrottaa taas Paavalin sanat asiayhteydestä. Paavali mukaan pelastut, jos sanot Jeesuksen olevan Herra, mutta Jeesus täydentää opetusta sanomalla, ettet kuitenkaan pelastu, vaikka olisit tunnustanut hänet Herraksi, JOS ET NODATTANUT LAKIA.

Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Mitä Paavali oikein sitten puhu Roomalaiskirjeessä? Hän selittää, että jos sinulla on sydämen uskollisuutta siis noudatat lakia, suun tunnustus tuo pelastuksen. Suun tunnustus ei yksin riitä, kuten Jeesus sanoi.

Petri Paavola opetti asian taas väärin ja erityisesti seurakunnan korvasyyhyyn.

96

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Petri itse asiassa saarnaa ihan samaa korvasyyhyyn, mitä monet muutki pastorit tekevät. Uskolla pelastumiseen riittäisi vain suun tunnustus, vaikka UT:n mukaan se ei yksin riitä. Usko on muutakin kuin suun tunnustus, mistä Paavalikin puhui.

    • Laki ei ole kristityn kasvattaja.
      Uusiliitto Jeesuksen veressä on ilmoitettu ilman lakia ja se on selvästi kirjoitettu ja se on uskosta Jeesukseen Kristukseen.
      Jeesus itse sanoi tämän asian.
      Se joka ei usko tätä asiaa ei voi olla pelastettu Kristuksen kautta.

      • Anonyymi

        >>>Uusiliitto Jeesuksen veressä <<<

        Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta Israel sitä noudattaisi. Tämä liiton Jeesus asetti ja sen säännöt eivät ole koskaan menneet sinulle perille. Ei ole mitään sellaista uutta liittoa, jossa ei olisi lakia. Sanat "ilman lakia" voidaan kääntää kreikasta myös "lain lisäksi".

        Se mikä on Petri Paavolan perussynti, on opettaa uudesta liitosta jatkuvasti väärin.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Uusiliitto Jeesuksen veressä <<<

        Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta Israel sitä noudattaisi. Tämä liiton Jeesus asetti ja sen säännöt eivät ole koskaan menneet sinulle perille. Ei ole mitään sellaista uutta liittoa, jossa ei olisi lakia. Sanat "ilman lakia" voidaan kääntää kreikasta myös "lain lisäksi".

        Se mikä on Petri Paavolan perussynti, on opettaa uudesta liitosta jatkuvasti väärin.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Uusiliitto on ilmoitettu ILMAN LAKIA, kuten raamattu sen selvästi kirjoittaa.
        Siksi se on uusiliitto Jeesuksen veressä ja samalla vaihtui pappeus ja loppui uhraus jne.
        Kuten raamatunteksti selvästi kirjoittaa ja Jeesuksen sanoin se on uskosta.
        Etkö usko raamatun tekstiä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Uusiliitto Jeesuksen veressä <<<

        Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta Israel sitä noudattaisi. Tämä liiton Jeesus asetti ja sen säännöt eivät ole koskaan menneet sinulle perille. Ei ole mitään sellaista uutta liittoa, jossa ei olisi lakia. Sanat "ilman lakia" voidaan kääntää kreikasta myös "lain lisäksi".

        Se mikä on Petri Paavolan perussynti, on opettaa uudesta liitosta jatkuvasti väärin.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Eikä heidän syntejään enää muisteta.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Eikä heidän syntejään enää muisteta.

        Sinun synnit muistetaan, koska et tehnyt parannusta laittomuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun synnit muistetaan, koska et tehnyt parannusta laittomuudesta.

        Katsotaan aikanaan kenen synnit muistetaan


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Katsotaan aikanaan kenen synnit muistetaan

        Sinun syntisi muistetaan ja sen mukaan saat tuomiosi.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun syntisi muistetaan ja sen mukaan saat tuomiosi.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Hebr 10/26..... on vertaus vanhasta liitosta ja tuo jakeen jälkeen tulee vertaus uuteen liittoon, mutta ethän sinä satanisti Totuudesta välitä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Hebr 10/26..... on vertaus vanhasta liitosta ja tuo jakeen jälkeen tulee vertaus uuteen liittoon, mutta ethän sinä satanisti Totuudesta välitä.

        Matteuksen evankeliumi ja Heprealaiskirje puhuvat ahdistuksen ajan juutalaisille. Ylöstempauykseen asti on voimassa pelastuminen yksin armosta yksin uskosta Jeesuksen vereen ja tuon sovituksen ottamisesta vastaan oman syntisyytensä kohdalle. Jeesus paljasti Paavalille uuden pelastussuunnitelmansa. Apostolien tekojen alkupuolella apostolit keskustelevat asiasta Paavalin kanssa ja päätyvät yhteisymmärrykseen.

        Efes 2 (KJB):
        8 For by grace are ye saved through faith; and that not of yourselves: it is the gift of God:
        9 Not of works, lest any man should boast.

        Kirkon aikaa nimitetään armon ajaksi sen vuoksi, että tosiaan pelastumme täysin ilman omia tekoja. Meidän tarvitsee vain ottaa vastaan Jeesuksen sovitustyö. Olemme kuin kuolemantuomiota odottavat vangit, joille tarjotaan yleistä armahdusta. ne meistä, jotka ottavat armahduksen vastaan, pääsevät vapaaksi teoistaan huolimatta. Myös tulevat syntimme on sovitettu ristillä. Jos joku väittää olevansa synnitön, se valehtelee. Pelastumme teoistamme huolimatta, emme niiden takia.

        Hyvä Chick Tracts -traktaatti tästä aiheesta on nimeltään 'Flight 144'. Sen voi lukea Chick Tractsin sivuilta ilmaiseksi, ja niitä voi tilata jaettavaksikin. Suomestakin niitä saa. Maksavat parikymmentä senttiä kipale.


    • Anonyymi

      Judaisti / toraisti haluaa houkutella uskovat lain alle ja sen orjiksi !

      Jumala lakkautti lakiliiton jo 2000v. sitten !

      9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
      10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

      Lihan säännöt on lakkautettu.

      Ja jos lakia itse haluat noudattaa, niin noudata sitten se KOKONAAN !

      Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

      Luuletko sinä itse kykeneväsi ???

      • Anonyymi

        >>>Judaisti / toraisti haluaa houkutella uskovat lain alle ja sen orjiksi !<<<

        Lain noudattaminen ei johda lain alle eikä lain orjaksi. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä lain rikkojia, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Lain rikkojat ovat myös synnin orjia, mutta lain noudattajat ovat vapaita. Nämä ovat kristinuskon perusasioita, jotka eivät mene sinulle ollenkaan perille.


      • Anonyymi

        >>>Ja jos lakia itse haluat noudattaa, niin noudata sitten se KOKONAAN !
        Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.<<<

        Otat lauseita Jaakobin kirjeestä irti asiayhteydestä. Jaakob sanoo, että rikkaiden pitää olla myös laupiaita köyhille, jotta he täyttäisivät koko lain. Tällä tavalla monet kristityt ovat täyttäneet koko lain.


      • Anonyymi

        >>>Lihan säännöt on lakkautettu.<<<

        Eivät ole. Laista ei ole lakkautettu mitään.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Judaisti / toraisti haluaa houkutella uskovat lain alle ja sen orjiksi !<<<

        Lain noudattaminen ei johda lain alle eikä lain orjaksi. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä lain rikkojia, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Lain rikkojat ovat myös synnin orjia, mutta lain noudattajat ovat vapaita. Nämä ovat kristinuskon perusasioita, jotka eivät mene sinulle ollenkaan perille.

        Etkö sinä älyä, että uudessaliitossa ei voi olla lakia tuomarina kun ei ole enää uhraustakaan saati pappeutta jne kuten vanhassa oli.
        Uudessa liitossa ei putoa mitään niskaan kun ei ole synnin eikä kuoleman lakia, kuten raamattu selvästi sen kirjoittaa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Etkö sinä älyä, että uudessaliitossa ei voi olla lakia tuomarina kun ei ole enää uhraustakaan saati pappeutta jne kuten vanhassa oli.
        Uudessa liitossa ei putoa mitään niskaan kun ei ole synnin eikä kuoleman lakia, kuten raamattu selvästi sen kirjoittaa.

        Sinä et osaa kristinusko perusasioita ja näytät olevan täysin kyvytön niitä oppimaan. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Ei ole olemassa mitään sellaista uutta liittoa, jossa ei olisi lakia tai tuomio ei perustuisi lakiin.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et osaa kristinusko perusasioita ja näytät olevan täysin kyvytön niitä oppimaan. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Ei ole olemassa mitään sellaista uutta liittoa, jossa ei olisi lakia tai tuomio ei perustuisi lakiin.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Niim ja noistakaan teksteistä et tajua mitä ne tarkoittaa.
        Room.kirje on ilmoitus siitä, että jokainen on syntiä tehnyt ja sitten moite juutalaisille, jotka luulee lain avulla pelastuvansa ja yrittää muitakin opettaa ja putoaa molemmat lain kanssa kuoppaan eli helvettiin.
        Sitten Room kirje jatkuu ja tulee loppukiteytys eli nyt Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Tuo edellä johtuu kirjoitustyylistä ja tavasta käsitellä asiaa tietyssä järjestyksessä.

        Sitten tuo uusiliitto.Se on erilainen kuin vanhaliitto.
        Eli tuo tarkoittaa sitä, että Israel liittyy kristittyihin kuten raamattu osoittaa selvästi asian.
        Siitä vielä kauniit vertakset puuhun ja juuriin jne.
        Tuo mitä on sydämessä on Jeesuksen laki eli Rakkauden laki ja muuta ei ole.
        Tämän tietää jokainen raamatun opettaja jolla ymmärrys ja viisaus on .


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niim ja noistakaan teksteistä et tajua mitä ne tarkoittaa.
        Room.kirje on ilmoitus siitä, että jokainen on syntiä tehnyt ja sitten moite juutalaisille, jotka luulee lain avulla pelastuvansa ja yrittää muitakin opettaa ja putoaa molemmat lain kanssa kuoppaan eli helvettiin.
        Sitten Room kirje jatkuu ja tulee loppukiteytys eli nyt Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Tuo edellä johtuu kirjoitustyylistä ja tavasta käsitellä asiaa tietyssä järjestyksessä.

        Sitten tuo uusiliitto.Se on erilainen kuin vanhaliitto.
        Eli tuo tarkoittaa sitä, että Israel liittyy kristittyihin kuten raamattu osoittaa selvästi asian.
        Siitä vielä kauniit vertakset puuhun ja juuriin jne.
        Tuo mitä on sydämessä on Jeesuksen laki eli Rakkauden laki ja muuta ei ole.
        Tämän tietää jokainen raamatun opettaja jolla ymmärrys ja viisaus on .

        Sinä olet niin irti todellisuudesta, ettei sinun kanssasi kannata käydä sen enempää keskustelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Judaisti / toraisti haluaa houkutella uskovat lain alle ja sen orjiksi !<<<

        Lain noudattaminen ei johda lain alle eikä lain orjaksi. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä lain rikkojia, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Lain rikkojat ovat myös synnin orjia, mutta lain noudattajat ovat vapaita. Nämä ovat kristinuskon perusasioita, jotka eivät mene sinulle ollenkaan perille.

        Valehtelet kuin rakkikoira taas.Paavali kirjoitti, että jokainen on syntiä tehnyt ja ei ole ketään kuka voisi lainturvin pelastua.
        Siksi saapui Jeesus joka poisti lain kirouksen ..kuoleman ja synnin.
        Jeesuksessa Kristuksessa ei ole lakia eikä syntiä sillä ne on poistettu.
        Kaikki on perustuksena usko Jeesukseen Kristukseen ja sen Jeesus itse ilmoitti.
        Valhejuutalaiset menee helvettiin, että kolina käy.
        Sinne menee myös moni kristitty kun uskoo judaismi valheen ja tulevan temppelin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet niin irti todellisuudesta, ettei sinun kanssasi kannata käydä sen enempää keskustelua.

        Sinä vielä vastaat kirjoitteluistasi.Sen lupaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä vielä vastaat kirjoitteluistasi.Sen lupaan.

        HAHAHAHAHAHAH!!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et osaa kristinusko perusasioita ja näytät olevan täysin kyvytön niitä oppimaan. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Ei ole olemassa mitään sellaista uutta liittoa, jossa ei olisi lakia tai tuomio ei perustuisi lakiin.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        "Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen" Millä tavoin tämä laki kirjoitetaan?


      • Anonyymi
        Kuilumies kirjoitti:

        "Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen" Millä tavoin tämä laki kirjoitetaan?

        Lukemalla laki Raamatusta ja opiskelemalla sitä päivittäin. Pyhä Henki antaa halun noudattaa lakia. Jos ihminen ei edes halua lukea VT:ia, hänen sydämeen ei tule lakia eikä hän ole uudessa liitossa.

        1 Tim 4:13 Lue seurakunnalle pyhiä kirjoituksia, kehota ja opeta ahkerasti siihen saakka, kun tulen.

        Ps 40:8 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
        9 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni."

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukemalla laki Raamatusta ja opiskelemalla sitä päivittäin. Pyhä Henki antaa halun noudattaa lakia. Jos ihminen ei edes halua lukea VT:ia, hänen sydämeen ei tule lakia eikä hän ole uudessa liitossa.

        1 Tim 4:13 Lue seurakunnalle pyhiä kirjoituksia, kehota ja opeta ahkerasti siihen saakka, kun tulen.

        Ps 40:8 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
        9 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni."

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Uudessa liitossa heitettiin kivitaulut menemään, kuten raamattu kertoo ja vanhaliitto lopetettiin kun se ei toiminut kuten Israel osoitti sen.
        Siksi Jumala teki paremman Jeesuksen veressä.
        Se on täydellinen.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Uudessa liitossa heitettiin kivitaulut menemään, kuten raamattu kertoo ja vanhaliitto lopetettiin kun se ei toiminut kuten Israel osoitti sen.
        Siksi Jumala teki paremman Jeesuksen veressä.
        Se on täydellinen.

        Sinä valehtelet kuin Saatana. Uudessa liitossa on voimassa laki ja profeetat kuiten on aiemminkin ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet kuin Saatana. Uudessa liitossa on voimassa laki ja profeetat kuiten on aiemminkin ollut.

        Et usko raamatun tekstiin ja herjaat uskovien palstalla.
        Poistu saatanan lähettiläs.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Et usko raamatun tekstiin ja herjaat uskovien palstalla.
        Poistu saatanan lähettiläs.

        Sinä olet täysin eksyksissä, koska et osaa Raamattua ja kuulet päässäsi ääniä, jotka eivät tule Jeesukselta.

        Uudessa liitossa on laki voimassa.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet täysin eksyksissä, koska et osaa Raamattua ja kuulet päässäsi ääniä, jotka eivät tule Jeesukselta.

        Uudessa liitossa on laki voimassa.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Koska sinä satanisti et ymmärrä raamattua niin jälleen sanon sen.
        Tuossa lukee..Se ei ole samanlainen kuin se vanha liitto.
        Tuo sydämeen laittaminen tarkoittaa Pyhää Henkeä ja Rakkauden kaksoiskäskyä.
        Jumala siis ohjaa uudestisyntynyttä ja Israel liittyy kristittyihin, koska hylkäsivät etsikkoaikansa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Koska sinä satanisti et ymmärrä raamattua niin jälleen sanon sen.
        Tuossa lukee..Se ei ole samanlainen kuin se vanha liitto.
        Tuo sydämeen laittaminen tarkoittaa Pyhää Henkeä ja Rakkauden kaksoiskäskyä.
        Jumala siis ohjaa uudestisyntynyttä ja Israel liittyy kristittyihin, koska hylkäsivät etsikkoaikansa.

        >>>Se ei ole samanlainen kuin se vanha liitto.<<<

        Niin mutta minkä asian suhteen erilainen? Siinähän sanotaan, että uusi liitto on parempi, koska Israel noudattaa Mooseksen lakia. Ei tässä laki ole mihinkään muuttunut, mutta lainkuulaisuus on parantunut.

        Mitä tulee muuten Jeremian kirjassa olevaan sanaa laki, se on alkukielellä toora, joten kyse on Mooseksen laista. Sinä et olet Kristuksessa, eikä sinussa ole Pyhää Henkeä, joten et tätä asiaa pysty tajuamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et osaa kristinusko perusasioita ja näytät olevan täysin kyvytön niitä oppimaan. Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Ei ole olemassa mitään sellaista uutta liittoa, jossa ei olisi lakia tai tuomio ei perustuisi lakiin.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Jeesus antaa juutalaisille uuden lain sen jälkeen, kun palaa maan päälle Messiaana ja ottaa vallan ja hallitsee Jerusalemista käsiun koko maailmaa tuhat vuotta. Tämä ei tapahdu ennen kuin juutalaiset kansana huutavat häntä avukseen. Juutalaiset pelastuvat nyt armon ajassa, kirkon ajassa, samalla tavalla kuin me pakanatkin, uskomalla Jeesukseen ja ottamalla vastaan hänen verensä sovituksen oman syntisyytensä osalle. Ahdistuksen ajassa on erilainen evankeliumi. Jos uskovat kristityt jäisivät vaivan aikaan, tulisi dilemma, kun jotkut kuitenkin ottaisivat pedon merkin. Olisiko silloin heidän uudestisyntymisensä kuitenkin tae ikuisesta elämästä, niin kuin Raamattu sanoo, vai joutuisivatko he helvettiin, kuten Raamattu sanoo? Jumalan siis täytyy poistaa meidät. Sillä hetkellä alkaa toisenlainen pelastussuunnitelma seitsemäksi vuodeksi. Ei saa ottaa pedon merkkiä, ei saa palvoa petoa, on autettava juutalaisia, on annettava kunnia Jumalalle. Onko vielä muita vaatimuksia, en tiedä tarkkaan. Jos joku aikoo jäädä tänne antikristuksen aikaasn, hänen kannattaa ottaa asioista selvää nyt. Tempauksen jälkeen kaikki kristillinen lopun ajan tieto todennäköisesti poistetaan netistä ja kristilliset kirjan bannataan vaarallisina.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niim ja noistakaan teksteistä et tajua mitä ne tarkoittaa.
        Room.kirje on ilmoitus siitä, että jokainen on syntiä tehnyt ja sitten moite juutalaisille, jotka luulee lain avulla pelastuvansa ja yrittää muitakin opettaa ja putoaa molemmat lain kanssa kuoppaan eli helvettiin.
        Sitten Room kirje jatkuu ja tulee loppukiteytys eli nyt Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Tuo edellä johtuu kirjoitustyylistä ja tavasta käsitellä asiaa tietyssä järjestyksessä.

        Sitten tuo uusiliitto.Se on erilainen kuin vanhaliitto.
        Eli tuo tarkoittaa sitä, että Israel liittyy kristittyihin kuten raamattu osoittaa selvästi asian.
        Siitä vielä kauniit vertakset puuhun ja juuriin jne.
        Tuo mitä on sydämessä on Jeesuksen laki eli Rakkauden laki ja muuta ei ole.
        Tämän tietää jokainen raamatun opettaja jolla ymmärrys ja viisaus on .

        Oikein puhut, hyvis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Se ei ole samanlainen kuin se vanha liitto.<<<

        Niin mutta minkä asian suhteen erilainen? Siinähän sanotaan, että uusi liitto on parempi, koska Israel noudattaa Mooseksen lakia. Ei tässä laki ole mihinkään muuttunut, mutta lainkuulaisuus on parantunut.

        Mitä tulee muuten Jeremian kirjassa olevaan sanaa laki, se on alkukielellä toora, joten kyse on Mooseksen laista. Sinä et olet Kristuksessa, eikä sinussa ole Pyhää Henkeä, joten et tätä asiaa pysty tajuamaan.

        Uusiliitto on täysin uusi.... mitään ei tule vanhasta ..ei mitään.
        Se on uusi ja vain Jeesuksen veressä.
        Siksi sen on PAKKO olla täysin uusi koska kaikki on pakko muuttua.
        Uhraus...pappisuku... laki..kaikki.
        Nyt on armonliitto ja kaikki käsitellään Jeesuksen kautta.
        Mitään kivitauluja ei ole eikä vanhaa.
        Mitä tulee moraaliin ja 10- käskyyn niin tajuamme, kuten Paavali, että tottakai ne on hyvät ja Pyhät.
        Emme voi tappaa, varastaa ..jne koska olemme Rakkauden lain alaisia ja sekään ei ole pakko.
        Mutta heijastamne Kristusta jos Hänen olemme Hänen Hengen kautta.
        Siksi uusiliitto on ällistyttävä ja miettikää mihin asemaan pääsee jokainen joka saa Kristuksen Hengen itseensä ja on Hänen.
        Miettikää...


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Uusiliitto on täysin uusi.... mitään ei tule vanhasta ..ei mitään.
        Se on uusi ja vain Jeesuksen veressä.
        Siksi sen on PAKKO olla täysin uusi koska kaikki on pakko muuttua.
        Uhraus...pappisuku... laki..kaikki.
        Nyt on armonliitto ja kaikki käsitellään Jeesuksen kautta.
        Mitään kivitauluja ei ole eikä vanhaa.
        Mitä tulee moraaliin ja 10- käskyyn niin tajuamme, kuten Paavali, että tottakai ne on hyvät ja Pyhät.
        Emme voi tappaa, varastaa ..jne koska olemme Rakkauden lain alaisia ja sekään ei ole pakko.
        Mutta heijastamne Kristusta jos Hänen olemme Hänen Hengen kautta.
        Siksi uusiliitto on ällistyttävä ja miettikää mihin asemaan pääsee jokainen joka saa Kristuksen Hengen itseensä ja on Hänen.
        Miettikää...

        >>>Uusiliitto on täysin uusi.... mitään ei tule vanhasta ..ei mitään.<<<

        Sinä voit hokemalla hokea tuota satuasi, mutta se ei ole totuus.

        Uusi liitto on määritelty Jeremian kirjassa, jonka mukaan Jumala uudistaa liitonsa Israelin ja Juudan kanssa, koska Jumala ei voi omaa kansaansa hylätä. Laki on sama Mooseksen laki, mutta se uudessa liitossa on paremmin, että Israel ja Juuda myös noudattavat lakia, koska laki kirjoitetaan sydämeen.

        Tätä asiaa sinä et edes halua tajuta, minkä takia sinä vain petät itsesi ja petät muutkin ja joudut sitten pettämiesi kanssa helvettiin.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
        35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä,
        36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
        37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Uusiliitto on täysin uusi.... mitään ei tule vanhasta ..ei mitään.<<<

        Sinä voit hokemalla hokea tuota satuasi, mutta se ei ole totuus.

        Uusi liitto on määritelty Jeremian kirjassa, jonka mukaan Jumala uudistaa liitonsa Israelin ja Juudan kanssa, koska Jumala ei voi omaa kansaansa hylätä. Laki on sama Mooseksen laki, mutta se uudessa liitossa on paremmin, että Israel ja Juuda myös noudattavat lakia, koska laki kirjoitetaan sydämeen.

        Tätä asiaa sinä et edes halua tajuta, minkä takia sinä vain petät itsesi ja petät muutkin ja joudut sitten pettämiesi kanssa helvettiin.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
        35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä,
        36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
        37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

        Sinä seisot itse siellä helvetissä.
        Olet ilmeisesti vähälle jäänyt kun älyä jaettiin ja yrität vielä tyhmyyttäsi opettaa muille.
        Raamatun tekstit ei kelpaa sinulle kirotulle, mutta aikanaan näet mitä valheesi tuotti sinulle.
        Sinä et pääse selittelyllä eroon valheopetuksistasi.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä seisot itse siellä helvetissä.
        Olet ilmeisesti vähälle jäänyt kun älyä jaettiin ja yrität vielä tyhmyyttäsi opettaa muille.
        Raamatun tekstit ei kelpaa sinulle kirotulle, mutta aikanaan näet mitä valheesi tuotti sinulle.
        Sinä et pääse selittelyllä eroon valheopetuksistasi.

        Kukaan täysjärkinen ei ota sinun sanojasi vakavasti. Sinä et tiedä mistä puhut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukemalla laki Raamatusta ja opiskelemalla sitä päivittäin. Pyhä Henki antaa halun noudattaa lakia. Jos ihminen ei edes halua lukea VT:ia, hänen sydämeen ei tule lakia eikä hän ole uudessa liitossa.

        1 Tim 4:13 Lue seurakunnalle pyhiä kirjoituksia, kehota ja opeta ahkerasti siihen saakka, kun tulen.

        Ps 40:8 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
        9 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni."

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Missä vaiheessa sitä on opiskellut tarpeeksi jotta voisi sanoa "nyt laki on kirjoitettu sydämeeni"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antaa juutalaisille uuden lain sen jälkeen, kun palaa maan päälle Messiaana ja ottaa vallan ja hallitsee Jerusalemista käsiun koko maailmaa tuhat vuotta. Tämä ei tapahdu ennen kuin juutalaiset kansana huutavat häntä avukseen. Juutalaiset pelastuvat nyt armon ajassa, kirkon ajassa, samalla tavalla kuin me pakanatkin, uskomalla Jeesukseen ja ottamalla vastaan hänen verensä sovituksen oman syntisyytensä osalle. Ahdistuksen ajassa on erilainen evankeliumi. Jos uskovat kristityt jäisivät vaivan aikaan, tulisi dilemma, kun jotkut kuitenkin ottaisivat pedon merkin. Olisiko silloin heidän uudestisyntymisensä kuitenkin tae ikuisesta elämästä, niin kuin Raamattu sanoo, vai joutuisivatko he helvettiin, kuten Raamattu sanoo? Jumalan siis täytyy poistaa meidät. Sillä hetkellä alkaa toisenlainen pelastussuunnitelma seitsemäksi vuodeksi. Ei saa ottaa pedon merkkiä, ei saa palvoa petoa, on autettava juutalaisia, on annettava kunnia Jumalalle. Onko vielä muita vaatimuksia, en tiedä tarkkaan. Jos joku aikoo jäädä tänne antikristuksen aikaasn, hänen kannattaa ottaa asioista selvää nyt. Tempauksen jälkeen kaikki kristillinen lopun ajan tieto todennäköisesti poistetaan netistä ja kristilliset kirjan bannataan vaarallisina.

        "...kristilliset kirjan bannataan vaarallisina " mikä taho tämän tekee?


      • Anonyymi
        Kuilumies kirjoitti:

        Missä vaiheessa sitä on opiskellut tarpeeksi jotta voisi sanoa "nyt laki on kirjoitettu sydämeeni"?

        Sitten kun olet oppinut lakia noudattamaan. Monilla kristityillä on ollut laki sydämessä, kuten esim. apostoleilla ja Timoteuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antaa juutalaisille uuden lain sen jälkeen, kun palaa maan päälle Messiaana ja ottaa vallan ja hallitsee Jerusalemista käsiun koko maailmaa tuhat vuotta. Tämä ei tapahdu ennen kuin juutalaiset kansana huutavat häntä avukseen. Juutalaiset pelastuvat nyt armon ajassa, kirkon ajassa, samalla tavalla kuin me pakanatkin, uskomalla Jeesukseen ja ottamalla vastaan hänen verensä sovituksen oman syntisyytensä osalle. Ahdistuksen ajassa on erilainen evankeliumi. Jos uskovat kristityt jäisivät vaivan aikaan, tulisi dilemma, kun jotkut kuitenkin ottaisivat pedon merkin. Olisiko silloin heidän uudestisyntymisensä kuitenkin tae ikuisesta elämästä, niin kuin Raamattu sanoo, vai joutuisivatko he helvettiin, kuten Raamattu sanoo? Jumalan siis täytyy poistaa meidät. Sillä hetkellä alkaa toisenlainen pelastussuunnitelma seitsemäksi vuodeksi. Ei saa ottaa pedon merkkiä, ei saa palvoa petoa, on autettava juutalaisia, on annettava kunnia Jumalalle. Onko vielä muita vaatimuksia, en tiedä tarkkaan. Jos joku aikoo jäädä tänne antikristuksen aikaasn, hänen kannattaa ottaa asioista selvää nyt. Tempauksen jälkeen kaikki kristillinen lopun ajan tieto todennäköisesti poistetaan netistä ja kristilliset kirjan bannataan vaarallisina.

        >>>Jeesus antaa juutalaisille uuden lain sen jälkeen, kun palaa maan päälle Messiaana<<<

        Tämä ei pidä paikkansa.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun olet oppinut lakia noudattamaan. Monilla kristityillä on ollut laki sydämessä, kuten esim. apostoleilla ja Timoteuksella.

        Millainen kristitystä tulee jahka osaa lakia noudattaa? Ja miten tämä eroaa siitä versiosta itsestään joka ei osannut? Onko olemassa joku tietty hetki tai kokemus joka muuttaa kristityn tässä suhteessa?


    • Anonyymi

      Tässä se nyt nähdään !

      Judaisti toraisti sotii Jumalan Sanaa, eli Kristusta vastaan !

      " Ei ole sanonut "

      ON sanonut ja sanoo !

      • Anonyymi

        Kaikki apostolit olivat judaisteja. Tiesitkö sitä? Ei he sotineet mitään Jumalan Sanaa vastaan.

        Näyttää siltä, että sinä sodit juutalaiten kuningasta vastaan. Tiedätkö kuka hän on? Hän on Jeesus Kristus.

        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Apt 24:14)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki apostolit olivat judaisteja. Tiesitkö sitä? Ei he sotineet mitään Jumalan Sanaa vastaan.

        Näyttää siltä, että sinä sodit juutalaiten kuningasta vastaan. Tiedätkö kuka hän on? Hän on Jeesus Kristus.

        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Apt 24:14)

        Hyvä toteamus..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki apostolit olivat judaisteja. Tiesitkö sitä? Ei he sotineet mitään Jumalan Sanaa vastaan.

        Näyttää siltä, että sinä sodit juutalaiten kuningasta vastaan. Tiedätkö kuka hän on? Hän on Jeesus Kristus.

        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Apt 24:14)

        Paavali kertoi ja toimi kuten Pietarikin aivan alussa sellaisessa tilassa että temppeli se etummainen vielä seisoi, mutta teksteistä näemme, että tuli muutos.
        Myös Jumala salli tapahtuvan temppelin tuhoamisen, että kukaan ei enää päässyt uhraamaan, kun täydellinen uhri on.
        Paitsi taas pian kun antikristuksen hengessä olevat uhraavat ja häpäisevät Jeesuksen.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavali kertoi ja toimi kuten Pietarikin aivan alussa sellaisessa tilassa että temppeli se etummainen vielä seisoi, mutta teksteistä näemme, että tuli muutos.
        Myös Jumala salli tapahtuvan temppelin tuhoamisen, että kukaan ei enää päässyt uhraamaan, kun täydellinen uhri on.
        Paitsi taas pian kun antikristuksen hengessä olevat uhraavat ja häpäisevät Jeesuksen.

        Sinä et näytä ymmärtävän Heprealaiskirjettä. Se ei muuttanut laista mitään vaan selitti sen, miten Messiaan tultua ylipappeus on siirtynyt Aaronin suvulta Messiaalle Melkisedekin järjdestyksen mukaan. Tämä sääntö on edeltä kirjoitettu lakiin ja profeettoihin, joten kyse ei ole mistään lain muutoksesta vaan lain soveltamiskohdan vaihtumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki apostolit olivat judaisteja. Tiesitkö sitä? Ei he sotineet mitään Jumalan Sanaa vastaan.

        Näyttää siltä, että sinä sodit juutalaiten kuningasta vastaan. Tiedätkö kuka hän on? Hän on Jeesus Kristus.

        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Apt 24:14)

        Eivät olleet !

        Tiesitkö sitä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olleet !

        Tiesitkö sitä ?

        Kaikki apostolit olivat judaisteja. Etkö kestänyt kuulla totuutta, kun murjaisit valheen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näytä ymmärtävän Heprealaiskirjettä. Se ei muuttanut laista mitään vaan selitti sen, miten Messiaan tultua ylipappeus on siirtynyt Aaronin suvulta Messiaalle Melkisedekin järjdestyksen mukaan. Tämä sääntö on edeltä kirjoitettu lakiin ja profeettoihin, joten kyse ei ole mistään lain muutoksesta vaan lain soveltamiskohdan vaihtumisesta.

        Lueppa uudelleen raamattu äläkä valehtele.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Lueppa uudelleen raamattu äläkä valehtele.

        Näyttää siltä, ettet kykeke ymmärtämään helppojakaan tekstejä, joten sinulla on henkilökohtainen ongelma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näytä ymmärtävän Heprealaiskirjettä. Se ei muuttanut laista mitään vaan selitti sen, miten Messiaan tultua ylipappeus on siirtynyt Aaronin suvulta Messiaalle Melkisedekin järjdestyksen mukaan. Tämä sääntö on edeltä kirjoitettu lakiin ja profeettoihin, joten kyse ei ole mistään lain muutoksesta vaan lain soveltamiskohdan vaihtumisesta.

        Laki ja profeetat on loppu, kuten raamattu ilmoittaa selvästi.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Laki ja profeetat on loppu, kuten raamattu ilmoittaa selvästi.

        Laki ja profeetat eivät ole mihinkään loppuneet.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laki ja profeetat eivät ole mihinkään loppuneet.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Raamattu sanoo selvästi.Jeesuksen oma EI OLE SYNNIN TAI KUOLEMAN LAIN ALLA VAAN ELÄMÄN LAIN Jeesuksessa Kristuksessa.

        Muumaailma on lain alainen viimeisellä tuomiolla.
        Siksi Jeesus tuli maailmaan poistamaan lainkirouksen

        Se joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ja on syntynyt uudesti ylhäältä ja pysyy uskossaan loppuun saakka on pelastunut ja juuri nämä nousevat pian tapahtuvassa ylöstempauksessa Herraamme Jeesusta Kristusta vastaan taivaalle eikä heillä ole tuomiota maailmanlopussa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Raamattu sanoo selvästi.Jeesuksen oma EI OLE SYNNIN TAI KUOLEMAN LAIN ALLA VAAN ELÄMÄN LAIN Jeesuksessa Kristuksessa.

        Muumaailma on lain alainen viimeisellä tuomiolla.
        Siksi Jeesus tuli maailmaan poistamaan lainkirouksen

        Se joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ja on syntynyt uudesti ylhäältä ja pysyy uskossaan loppuun saakka on pelastunut ja juuri nämä nousevat pian tapahtuvassa ylöstempauksessa Herraamme Jeesusta Kristusta vastaan taivaalle eikä heillä ole tuomiota maailmanlopussa.

        Mooseksen laki on elämän laki, kun sitä noudattaa.

        Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua.

        Paavali opettaa Mooseksen lain kohtaa, jossa Jumala käskee valitsemaan elämän tai kuoleman. Elämän saavat ne, jotka lakia noudattavat. Kuoleman saavat ne, jotka eivät lakia noudata, jolloin heidät tuomitaan lain mukaan.

        5 Moos 30:15 "Minä olen tänään pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, menestyksen ja tuhon.
        16 Jos te noudatatte Herran, Jumalanne, lakia, jonka minä teille nyt annan, ja jos rakastatte Herraa, vaellatte hänen teitään ja noudatatte hänen käskyjään, säädöksiään ja määräyksiään, te saatte elää. Teistä tulee suuri kansa, ja Herra, teidän Jumalanne, siunaa teitä siinä maassa, jonka nyt menette ottamaan omaksenne.
        17 Mutta minä ilmoitan teille tänään, että jos sydämenne kääntyy pois Herrasta ettekä tottele häntä, vaan eksytte kumartamaan ja palvomaan vieraita jumalia,
        18 teidät perii tuho ettekä saa kauan elää siinä maassa, jota olette nyt menossa ottamaan haltuunne Jordanin tuolta puolen.
        19 "Taivas ja maa ovat todistajinani, kun nyt sanon: Minä olen pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Valitkaa siis elämä, että te ja teidän jälkeläisenne saisitte elää.
        20 Rakastakaa Herraa, Jumalaanne, totelkaa häntä ja pysykää hänelle uskollisina. Silloin te saatte elää, ja Herra antaa teidän aina asua siinä maassa, josta hän valalla vannoen antoi lupauksen teidän esi-isillenne Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laki on elämän laki, kun sitä noudattaa.

        Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua.

        Paavali opettaa Mooseksen lain kohtaa, jossa Jumala käskee valitsemaan elämän tai kuoleman. Elämän saavat ne, jotka lakia noudattavat. Kuoleman saavat ne, jotka eivät lakia noudata, jolloin heidät tuomitaan lain mukaan.

        5 Moos 30:15 "Minä olen tänään pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, menestyksen ja tuhon.
        16 Jos te noudatatte Herran, Jumalanne, lakia, jonka minä teille nyt annan, ja jos rakastatte Herraa, vaellatte hänen teitään ja noudatatte hänen käskyjään, säädöksiään ja määräyksiään, te saatte elää. Teistä tulee suuri kansa, ja Herra, teidän Jumalanne, siunaa teitä siinä maassa, jonka nyt menette ottamaan omaksenne.
        17 Mutta minä ilmoitan teille tänään, että jos sydämenne kääntyy pois Herrasta ettekä tottele häntä, vaan eksytte kumartamaan ja palvomaan vieraita jumalia,
        18 teidät perii tuho ettekä saa kauan elää siinä maassa, jota olette nyt menossa ottamaan haltuunne Jordanin tuolta puolen.
        19 "Taivas ja maa ovat todistajinani, kun nyt sanon: Minä olen pannut teidän valittavaksenne elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Valitkaa siis elämä, että te ja teidän jälkeläisenne saisitte elää.
        20 Rakastakaa Herraa, Jumalaanne, totelkaa häntä ja pysykää hänelle uskollisina. Silloin te saatte elää, ja Herra antaa teidän aina asua siinä maassa, josta hän valalla vannoen antoi lupauksen teidän esi-isillenne Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille."

        Sinä et tajua mitään mutta ei yllättävää ateistilta homolta.
        Lain kirous on poissa Kristuksessa.
        Tämä on perusasia.
        Sitten kirjoittelet paavalista ja laitat vt kirjoituksia valheittesi tueksi.
        En tiedä kuka olet, mutta saatana todella ohjaa sinua.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä et tajua mitään mutta ei yllättävää ateistilta homolta.
        Lain kirous on poissa Kristuksessa.
        Tämä on perusasia.
        Sitten kirjoittelet paavalista ja laitat vt kirjoituksia valheittesi tueksi.
        En tiedä kuka olet, mutta saatana todella ohjaa sinua.

        Sinun suusi on paha kuin Saatanan suu. Pilkkaat vanhurskautta täysin alatyylisellä tavalla. Sinä olet todellakin väärä profeetta MrPahis .

        Sinä et olet Kristuksessa, joten lain kirous ei ole sinusta poissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun suusi on paha kuin Saatanan suu. Pilkkaat vanhurskautta täysin alatyylisellä tavalla. Sinä olet todellakin väärä profeetta MrPahis .

        Sinä et olet Kristuksessa, joten lain kirous ei ole sinusta poissa.

        Lopeta tuo lässytys.Ateistin ei kannata näytellä Jumalan ystävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki apostolit olivat judaisteja. Tiesitkö sitä? Ei he sotineet mitään Jumalan Sanaa vastaan.

        Näyttää siltä, että sinä sodit juutalaiten kuningasta vastaan. Tiedätkö kuka hän on? Hän on Jeesus Kristus.

        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Apt 24:14)

        Sinä voit nostella raamatunkohtia, mutta kun ne pitäisi ymmärtää ja osata.
        Sinulla ei ole pienintäkään ymmärrystä asiasta.


    • Anonyymi

      Paavola on langennut epätoivoisiin taktiikoihin pitää lahkonsa jotenkin koossa. Hän lupaa pelastusta liian kevyin perustein. Sitähän ne mummelit ja papparaiset haluavatkin kuulla, jotka häntä seuraavat.

      • Anonyymi

        Juu, kolme tippaa vettä otsaa on oikea pelastus, haista paska!


      • Paavolalla on hyviä kirjoituksia, joita monet lukevat.
        Lue sinäkin niin jotain edes tietäisit..edes vähän.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavolalla on hyviä kirjoituksia, joita monet lukevat.
        Lue sinäkin niin jotain edes tietäisit..edes vähän.

        Sinua on helppo huojata, koska et osaa Raamattua.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavolalla on hyviä kirjoituksia, joita monet lukevat.
        Lue sinäkin niin jotain edes tietäisit..edes vähän.

        Vain eksyneet ja huijatut niitä lukevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain eksyneet ja huijatut niitä lukevat.

        Lue sinäkin


      • Anonyymi

        Paavolalla on hyvät tiedot ja ymmärrys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolalla on hyvät tiedot ja ymmärrys

        No ei todellakaan ole. Olet eksynyt, koska et osaa Raamattua.


    • Anonyymi

      " Evankeliumi on syntisiä eikä itseensä tyytyväisiä varten Sen tähden on myös kokonaan väärää myöntymistä Jumalan sanaan, jos haluaa suostua evankeliumiin haluamatta ensin taipua lakiin." (O V-S vuonna 1948)

      Pelastava usko on turvautumista yksin Jeesukseen Kristukseen. (Sanoittaminen voi olla erilaista, mutta sisältö tämä.)

      • Anonyymi

        Monet Jeesukseen turvautuneet eivät kutenkaan pelastu, koska he eivät noudattaneet Jeesuksen käskyjä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Lutherin oppi yksin armosta yksin Jeesuksen tähden osoittautui vääräksi ja Luther yritti poistaa Raamatusta lauseita, jotta hän saisi runnottua harhaoppinsa läpi. Lutherin kannattajat eivät hyväksyneet Lutherin vaatimusta.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet Jeesukseen turvautuneet eivät kutenkaan pelastu, koska he eivät noudattaneet Jeesuksen käskyjä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Lutherin oppi yksin armosta yksin Jeesuksen tähden osoittautui vääräksi ja Luther yritti poistaa Raamatusta lauseita, jotta hän saisi runnottua harhaoppinsa läpi. Lutherin kannattajat eivät hyväksyneet Lutherin vaatimusta.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ensimmäinen kirje Timoteukselle 1:9-11 FB92
        "Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu."

        "Lain kautta tulee synnintunto" (Rm. 3:20).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen kirje Timoteukselle 1:9-11 FB92
        "Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu."

        "Lain kautta tulee synnintunto" (Rm. 3:20).

        Siteerasit Paavalin kirjettä Timoteukselle, jossa Paavali opettaa, että evankeliumissa on vaatimus noudattaa lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet Jeesukseen turvautuneet eivät kutenkaan pelastu, koska he eivät noudattaneet Jeesuksen käskyjä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Lutherin oppi yksin armosta yksin Jeesuksen tähden osoittautui vääräksi ja Luther yritti poistaa Raamatusta lauseita, jotta hän saisi runnottua harhaoppinsa läpi. Lutherin kannattajat eivät hyväksyneet Lutherin vaatimusta.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Et ymmärrä mitä tuossa lukee


    • Anonyymi

      Jeesus sanoo: ”Paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.’ Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat. Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.” (Matt. 13:15-17)

      • Anonyymi

        Mitä haluat oikein sanoa?


    • Anonyymi

      Ei-helluntailainen:

      Aloittaja antikristus yrittää saada muut valehtelemaan kanssaan, samassa valehtelun kuralätäkössä. Kun Kristus on synniksi tehty (2. Kor 5), sitten oman syntinsä kieltäminen (1. Joh 1) on Kristuksen kieltämistä, varsinkin kun ilman Kristusta ei voida mitään tehdä (Joh 15), edes syntiä (vrt. Kol 1 kaikki maailmassa ylläpidetään Jumalan sanalla, eli Raamatulla jossa selitetään ihmisten tekevän syntiä - Room 11 tottelemattomuutta). Eli jos valehtelet olleesi synnitön, vastustat totuutta, Raamattua, Jumalan sanaa, jossa ilmoitetaan ihmisten olevan syntisiä. Eri asia, että uusi luomus, uskovan henki ei tee syntiä. Siinä on se lain täyttymys, Kristus meissä, johon perustuu kristinuskon toivo. Ei siihen että joku toraisti yrittää vietellä tekopyhyyteen.

      1.Johanneksen kirje:
      1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

      • Anonyymi

        Aloittaja ei ole Antikristus.

        Sinä olet nimimerkki "Henki", joka käyttää nyt anonyymiä nimimerkkiä "Ei-helluntailainen".

        Nimimerkki "Henki" on saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää. Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

        Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.

        Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei ole Antikristus.

        Sinä olet nimimerkki "Henki", joka käyttää nyt anonyymiä nimimerkkiä "Ei-helluntailainen".

        Nimimerkki "Henki" on saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää. Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

        Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.

        Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta

        Aloitus on täysi valhe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei ole Antikristus.

        Sinä olet nimimerkki "Henki", joka käyttää nyt anonyymiä nimimerkkiä "Ei-helluntailainen".

        Nimimerkki "Henki" on saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää. Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

        Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.

        Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta

        Jos tuo saatananpalvoja tietää paremmin Jeesuksen Kristuksen sanoman verrattuna lakijuutalaisiin niin mihin asemaan joutuu ne, jotka lakiin turvautuvat.
        Eikö lakijuutalaiset ole helvettiäkin pahempia?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jos tuo saatananpalvoja tietää paremmin Jeesuksen Kristuksen sanoman verrattuna lakijuutalaisiin niin mihin asemaan joutuu ne, jotka lakiin turvautuvat.
        Eikö lakijuutalaiset ole helvettiäkin pahempia?

        Sinä puhut kuin lohikäärme.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Aloitus on täysi valhe.

        Sinä olet väärä profeett, joten kuka sinua uskosi???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet väärä profeett, joten kuka sinua uskosi???

        Opettele kirjoittamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut kuin lohikäärme.

        Siinä sinulle miettimistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet väärä profeett, joten kuka sinua uskosi???

        Ja mene homojen palstalle vinkumaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ja mene homojen palstalle vinkumaan.

        Sinun suusi on todella paha. Olen aivan varma, että sinä MrPahis olet väärä profeetta, joka kuulee päässään vääriä ääniä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun suusi on todella paha. Olen aivan varma, että sinä MrPahis olet väärä profeetta, joka kuulee päässään vääriä ääniä.

        Silloin kun puhutaan asiaa niin puhutaan.
        Totuus ei pala tulessakaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ja mene homojen palstalle vinkumaan.

        Aloitus on judaistin / toraistin valhetta !

        Mutta MrHyvis !

        Tämä oli täysin asiatonta sinulta.

        Ei kai varmaankaan Herra kehoita sinua tälläisiä kirjoittelemaan ?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Silloin kun puhutaan asiaa niin puhutaan.
        Totuus ei pala tulessakaan.

        En ole paljon perehtynyt kirjoituksiisi, hyvis, mutta tässä ketjussa en näe kommenteissasi arvosteltavaa. Hyvä, että jaksat kirjoittaa. Uskovien ylsötempaus on pian. Tänne jäävistä suuri osaa uskoo valheen. Mikä se sitten on? Sekö, että joku 'avaruusolio-jeesus' on jumala? Se tulee olemaan hyvin houkutteleva valhe. Ehkä ihmisille kerrotaan, että 'huonompi aines' poistettiin, koska he eivät olleeet 'valmiit siirtymään seuraavalle tasolle'. Kukapa ei haluaisi uskoa tuota?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole paljon perehtynyt kirjoituksiisi, hyvis, mutta tässä ketjussa en näe kommenteissasi arvosteltavaa. Hyvä, että jaksat kirjoittaa. Uskovien ylsötempaus on pian. Tänne jäävistä suuri osaa uskoo valheen. Mikä se sitten on? Sekö, että joku 'avaruusolio-jeesus' on jumala? Se tulee olemaan hyvin houkutteleva valhe. Ehkä ihmisille kerrotaan, että 'huonompi aines' poistettiin, koska he eivät olleeet 'valmiit siirtymään seuraavalle tasolle'. Kukapa ei haluaisi uskoa tuota?

        Tulee täysi hulluus vielä ja se on sellaista, että vastaavaa ei ole nähty koskaan maanpäällä.
        Jumala sallii ja lähettää eksytyksen näille ns viisaille ja se on sellainen,että en osaa edes kuvailla sitä.
        Se on jotain.....ällistyttävää ja koko rintamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole paljon perehtynyt kirjoituksiisi, hyvis, mutta tässä ketjussa en näe kommenteissasi arvosteltavaa. Hyvä, että jaksat kirjoittaa. Uskovien ylsötempaus on pian. Tänne jäävistä suuri osaa uskoo valheen. Mikä se sitten on? Sekö, että joku 'avaruusolio-jeesus' on jumala? Se tulee olemaan hyvin houkutteleva valhe. Ehkä ihmisille kerrotaan, että 'huonompi aines' poistettiin, koska he eivät olleeet 'valmiit siirtymään seuraavalle tasolle'. Kukapa ei haluaisi uskoa tuota?

        Sinä et näe arvosteltavaa, koska et osaa Raamattua, joten sinua on helppo huijata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on judaistin / toraistin valhetta !

        Mutta MrHyvis !

        Tämä oli täysin asiatonta sinulta.

        Ei kai varmaankaan Herra kehoita sinua tälläisiä kirjoittelemaan ?

        Aloituksessa ei ole valhetta vaan Raamatulla hyvin perusteltu kanta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa ei ole valhetta vaan Raamatulla hyvin perusteltu kanta.

        Höpö höpö !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Aloitus on hyvin perusteltu. Etkö kestänyt kuulla totuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on hyvin perusteltu. Etkö kestänyt kuulla totuutta?

        Valhetta ja eksytystä !

        Asia on täysin selvä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta ja eksytystä !

        Asia on täysin selvä !

        Sinä räksytät kuin koira ilman mitään asiallisia perusteluja, mutta karavaani kulkee.


    • Anonyymi

      Petri Paavola opettaa jatkuvasti väärää uutta liittoa, joka ei perustu Raamattuun.

      Uusi liitto on määritelty Jeremian kirjassa, jonka mukaan Jumala uudistaa liittonsa Israelin ja Juudan kanssa, koska Jumala ei voi omaa kansaansa hylätä.

      Laki on sama Mooseksen laki, mutta se uudessa liitossa on paremmin, että Israel ja Juuda myös noudattavat lakia, koska laki kirjoitetaan sydämeen. Kun Jeremian kirja sanoo, ettei tämä ole samanlainen liitto, niin sillä viitataan Israelin parantuneeseen lainkuuliaisuuteen.

      Tätä asiaa Petri Paavola ei halua tajuta, minkä takia hän vain pettää itsensä ja muut samalla ja niin, että he joutuvat helvettiin.

      Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
      32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
      33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
      35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä,
      36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
      37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

      Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
      27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
      28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

    • Anonyymi

      Ei-helluntailainen kommentti:

      En yllättyisi, jos ilmenisi että aloittaja itse on tuo nimimerkki Henki.

    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      😍 K­u­­u­­­m­­a­­t­­ ­t­­y­t­ö­t­­­ ­­­o­­­d­­o­­­t­t­a­­v­­­­a­t­­­ ­s­i­­­n­­u­­­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18323576

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe