Nyt näköjään alko todisteita tulemaan.

Anonyymi-ap

Poromiehet uskalsi alkaa kertomaan miten heitä kaltoinkohdellaan ja hätäavun saantia laiminlyödään toistuvasti!

Luin tämän jutun https://yle.fi/a/74-20079014

Luki näin ” Erämaassa vahinko voi sattua kokeneemmallekin kulkijalle. Avun saaminen paikalla on haastavaa, jos keli on huono tai maasto vaikeakulkuista. Puhelinkaan ei toimi joka paikassa.

Inarilainen Aslak Uula Länsman oli maaliskuun alussa porometsällä Lemmenjoen maastossa moottorikelkalla, kun hän yhtäkkiä joutui lumivyöryyn. Länsman yritti saada lumeen juuttunutta ajoneuvoaan irti kurun pohjalta, mutta turhaan. Puhelimen huonon kuuluvuuden takia hän ei myöskään saanut yhteyttä hätäkeskukseen. ”

Sekä näin ” Palomestari Jukka Harmanen Inarista kertoo, että Ylä-Lapissa vaativia maastopelastustehtäviä on useita kymmeniä vuosittain. Lähinnä Urho Kekkosen kansallispuistossa sekä Lemmenjoen ja Kevon alueilla.

– Etäisyydet ovat pitkiä, välttämättä ei ole vahvoja uria, mitä pitkin kuljetaan. Kelit voi olla huonoja eli ei päästä ilmateitse koptereilla hoitamaan niitä tehtäviä.

Avun saaminen erämaahan voi kestää useita tunteja. Haastavia vuodenaikoja ovat varsinkin alkutalvi ja kevät, kun jääpeitteet eivät kanna. Poromiesten apu onkin viranomaisille äärimmäisen tärkeää.

– Kun poromiehet liikkuvat siellä ammatikseen, tuntevat maaston ja reitit, niin siellä paikallistuntemus korostuu. ”

Ihmetyttää vain, että eikö Palopäällikön tehtävä ole ollut kartoittaa kaikkien kuntalaisten turvallisuus eikä ilmoitella vasta, kun jotain sattuu tyyliin ” Kyllähän näitä sattuu, mutta mitäpä tuosta kun itse pysyn hengissä sekä hyvässä läskissä, koska PALKKA JUOKSEE mutta minä en!”

Kyllä muistan, kun vittuili palolaitoksella mulle. Minä kysyin työharjoittelu paikkaa, kun kävin työnhaku koulutusta ja olin päässyt Panostaja koulutukseen.

En ole koskaan edes tykännyt Palomestari Harmasesta ja hänessä on joku saa minun niskakarvat nousemaan pystyyn.
Siivoosin palolaitoksella ja siivous ei ollut mikään ongelma vaan tuo ” niskakarvat nousee pystyyn” tunne oli se ongelma.
Sanoin tuosta eräälle, että : En voi sietää herra Harmasta.
Hän väitti, että minä olin väärässä mutta taisin olla kaikesta huolimatta oikeassa eli jos en voi sietää jotain ihmistä niin olen oikeassa, koska hän ajattelee vain itseään ja minä ajattelen itseni kautta myös muita!

Minä käänsin kunnianloukkauksen vankilan kautta omaksi vahvuudeksi niin saan tarpeen vaatiessa kysyä : Kumpi nyt lähtee istumaan, koska minä kävin jo?!

15

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä niin

      • Anonyymi

        En tiiä onko niin hyvä, koska TYÖTTÖMÄNÄ mulla on aikaa ISTUA ISO HERRA PALOMESTARI HARMASEN puolesta VANKILASSA.
        Hän on aviomies sekä lastensa isä joka tarvii HYVÄN ELÄMÄN vaimonsa kanssa joka on miehensä kanssa hoitanut niin hyvin tehtävät!

        Rouva Harmanen on terveyskeskuksessa hoitaja ja eikö hän päässyt sinne HYVINVOINTI päättäjiinkin!?

        Minähän on tehtynyt ilmoituksia joten heillä on sentään faktaa, että minä olen suoraan halveksunut heitä työntekijöinä sekä heidän kautta vielä halveksunut päättäjiä jotka TÄYDELLISEN HARMASEN PERHEEN ON PALKANNUT Inarin kuntaan töihin.

        Muistelin, että oliko se tämä Palomestari jolla oli yhteinen NAINEN kunnan RAKENNUSTARKASTAJAN kanssa joka voi kyllä olla ihan RAKENNUSMESTARIKIN nykysin!?
        Rakennustarkastajalla on ollut vissiin puolen kylän naisten kanssa naimisissa. 2 hänen vaimoista on istunut Kunnanhallituksessa/valtuustossa ja tämä toinen on avovaimo joka syyttää minua kunnianloukkauksesta isänsä sekä naapureidensa kanssa ja taitaa olla myös hänen hyvä ystäväkin yksi näistä..,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiiä onko niin hyvä, koska TYÖTTÖMÄNÄ mulla on aikaa ISTUA ISO HERRA PALOMESTARI HARMASEN puolesta VANKILASSA.
        Hän on aviomies sekä lastensa isä joka tarvii HYVÄN ELÄMÄN vaimonsa kanssa joka on miehensä kanssa hoitanut niin hyvin tehtävät!

        Rouva Harmanen on terveyskeskuksessa hoitaja ja eikö hän päässyt sinne HYVINVOINTI päättäjiinkin!?

        Minähän on tehtynyt ilmoituksia joten heillä on sentään faktaa, että minä olen suoraan halveksunut heitä työntekijöinä sekä heidän kautta vielä halveksunut päättäjiä jotka TÄYDELLISEN HARMASEN PERHEEN ON PALKANNUT Inarin kuntaan töihin.

        Muistelin, että oliko se tämä Palomestari jolla oli yhteinen NAINEN kunnan RAKENNUSTARKASTAJAN kanssa joka voi kyllä olla ihan RAKENNUSMESTARIKIN nykysin!?
        Rakennustarkastajalla on ollut vissiin puolen kylän naisten kanssa naimisissa. 2 hänen vaimoista on istunut Kunnanhallituksessa/valtuustossa ja tämä toinen on avovaimo joka syyttää minua kunnianloukkauksesta isänsä sekä naapureidensa kanssa ja taitaa olla myös hänen hyvä ystäväkin yksi näistä..,

        He on kunniallisia miehiä ja molemmat KOTKAN POIKIA JOTKA OVAT KULTAISIN SIIVIN LIITÄNEET INARIN KUNTAAN ja toimineet esimerkillisenä kuntalaisina!

        Heille pitäis kyllä antaa Presidentin se VUODEN AVAINLIPPU Palkinto esimerkellisestä sekä kunniallisesta työstä!
        Palomestarille kultainen kypärä, koska on edistänyt Inarin kunnan palo- sekä turvallisuustyötä ainakin 10vuotta Inarin kunnassa! Ilman hänen vastuullista toimintaa meillä olis kaikki rakennuspalot saatu estettyä ja ihmisiä olis hengissä.

        Toivottavasti eivät tapa itseään, koska minä saan vielä heidän itsemurhistakin TUOMIOT, koska en ymmärrä että HE ANSAITSEVAT VAIN JA AINOASTAAN HYVÄT SEKÄ ARVOKKAAT ELÄMÄT ja minun tehtävä on olla YHTEISKUNNAN PASKA JA ISTUA HEIDÄN PUOLESTA VANKILASSA, koska EN YMMÄRRÄ OLLA KIRJOITTAMASTA HULLUJA ASIOITA joita he ovat kyllä aikoineet hoitaa, mutta oli kiire naimaan, metsälle sekä kalaan joten saatanan HOLOMAN VITUN ÄMMÄ vois ymmärtää, että MEILLÄ ON TYÖAIKA klo 8-16 ja tuo aika menee henkilökunnan palavereihin sekä siivoustyön tarkastukseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He on kunniallisia miehiä ja molemmat KOTKAN POIKIA JOTKA OVAT KULTAISIN SIIVIN LIITÄNEET INARIN KUNTAAN ja toimineet esimerkillisenä kuntalaisina!

        Heille pitäis kyllä antaa Presidentin se VUODEN AVAINLIPPU Palkinto esimerkellisestä sekä kunniallisesta työstä!
        Palomestarille kultainen kypärä, koska on edistänyt Inarin kunnan palo- sekä turvallisuustyötä ainakin 10vuotta Inarin kunnassa! Ilman hänen vastuullista toimintaa meillä olis kaikki rakennuspalot saatu estettyä ja ihmisiä olis hengissä.

        Toivottavasti eivät tapa itseään, koska minä saan vielä heidän itsemurhistakin TUOMIOT, koska en ymmärrä että HE ANSAITSEVAT VAIN JA AINOASTAAN HYVÄT SEKÄ ARVOKKAAT ELÄMÄT ja minun tehtävä on olla YHTEISKUNNAN PASKA JA ISTUA HEIDÄN PUOLESTA VANKILASSA, koska EN YMMÄRRÄ OLLA KIRJOITTAMASTA HULLUJA ASIOITA joita he ovat kyllä aikoineet hoitaa, mutta oli kiire naimaan, metsälle sekä kalaan joten saatanan HOLOMAN VITUN ÄMMÄ vois ymmärtää, että MEILLÄ ON TYÖAIKA klo 8-16 ja tuo aika menee henkilökunnan palavereihin sekä siivoustyön tarkastukseen!

        10 vuotta on kyllä lyhyt ja on varmaan kirjoittanut paperille
        ” Inarin kunnan Palo- ja Turvallisuussuunnitelmat :
        - PALOKUNNAN OMA PALOVAKUUTUS KATTAA KAIKEN!
        - JOS EI PALOKUNNAN VAKUUTUS KORVAA NIIN KUNNAN VAKUUTUS KORVAA.
        - JOS EI SEKÄÄN KORVAA NIIN VALTIO KYLLÄ VIIME KÄDESSÄ KORVAA KAIKEN.
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 vuotta on kyllä lyhyt ja on varmaan kirjoittanut paperille
        ” Inarin kunnan Palo- ja Turvallisuussuunnitelmat :
        - PALOKUNNAN OMA PALOVAKUUTUS KATTAA KAIKEN!
        - JOS EI PALOKUNNAN VAKUUTUS KORVAA NIIN KUNNAN VAKUUTUS KORVAA.
        - JOS EI SEKÄÄN KORVAA NIIN VALTIO KYLLÄ VIIME KÄDESSÄ KORVAA KAIKEN.
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -
        -

        Viivat joiden kohdalla ei lue mitään niin se tarkoittaa sitä, että suunnitelma on vielä kesken.

        Hankinta suunnitelma näyttä tältä :

        14000 pulkkaa
        Hankinnan peruste Inarin kunnassa on 7 000 kuntalaista joten jokaiselle 2 niin voivat hoitaa pelastustehtäviä omatoimisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viivat joiden kohdalla ei lue mitään niin se tarkoittaa sitä, että suunnitelma on vielä kesken.

        Hankinta suunnitelma näyttä tältä :

        14000 pulkkaa
        Hankinnan peruste Inarin kunnassa on 7 000 kuntalaista joten jokaiselle 2 niin voivat hoitaa pelastustehtäviä omatoimisesti.

        Yli 5000€ saanut palkkaa koska täällä Palomestarille maksetaan KUNTALISÄÄ 24% niin, kuin muillekin kunnantyöntekijöille!

        He saavat kuulemma vielä yli 2000€ eläkettä, mutta työt on jääneet tekemättä ainakin PALOMESTARILTA jonka mielestä hän on ANSAINNUT PALKKANSA!

        Minähän saan SENTÄÄN noin 600€ Kelan työttömyyspäivärahaa jos jätetään 1 lapsesta tuleva lapsikorotus pois jota KELA alkoi yht’ äkkiä maksamaan vaikka lapsi asuu isällään ja hänen puolisolla on oikeus saada tuo lapsikorotus ei minulla.
        Tuo lapsikorotus poistuu ens kuun alusta ja kai tuo peritään takaisin, koska virkailija on tuon vahingossa mulle laittanut.
        Minä kyllä ajattelin, että KELA maksaa lapsikorotusta koska minä näitä LASTEN ASIOITA olen hoidellut EDESVASTUUTTOMANA, MIELISAIRAANA PSYKOPAATTINA joka EI KUNNIOTA EIKÄ ARVOSTA EDES IHMISIÄ vaan olen sitä mieltä että KAIKKI SAA TAPPAA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 5000€ saanut palkkaa koska täällä Palomestarille maksetaan KUNTALISÄÄ 24% niin, kuin muillekin kunnantyöntekijöille!

        He saavat kuulemma vielä yli 2000€ eläkettä, mutta työt on jääneet tekemättä ainakin PALOMESTARILTA jonka mielestä hän on ANSAINNUT PALKKANSA!

        Minähän saan SENTÄÄN noin 600€ Kelan työttömyyspäivärahaa jos jätetään 1 lapsesta tuleva lapsikorotus pois jota KELA alkoi yht’ äkkiä maksamaan vaikka lapsi asuu isällään ja hänen puolisolla on oikeus saada tuo lapsikorotus ei minulla.
        Tuo lapsikorotus poistuu ens kuun alusta ja kai tuo peritään takaisin, koska virkailija on tuon vahingossa mulle laittanut.
        Minä kyllä ajattelin, että KELA maksaa lapsikorotusta koska minä näitä LASTEN ASIOITA olen hoidellut EDESVASTUUTTOMANA, MIELISAIRAANA PSYKOPAATTINA joka EI KUNNIOTA EIKÄ ARVOSTA EDES IHMISIÄ vaan olen sitä mieltä että KAIKKI SAA TAPPAA!

        Palomestarilla ja hänen KAUNIILLA VAIMOLLA sekä heidän perheellä ja VIISAILLA SUVUILLAAN EI OLE IKINÄ VARA KORVATA AIHEUTTAMIAAN VAHINKOJA niin, kuin ei ole heilläkään jotka ovat SUOJANNEET SEKÄ ANTANEET HÄNEN ISTUA VIRASSAAN!
        Kunnanhallitus/valtuustohan päättää ketkä palkataan TÖIHIN ja KEITÄ KUNNAN TYÖNTEKIJÖITÄ SUOJATAAN ja kenestä tässä kunnassa tehdään PASKOJA IHMISIÄ!

        Ei tietääkseni ole palopäälliköiden kanssa ollut riitaa ja enkä alkanut inttämään, kun kerroin mielipiteeni Harmasesta eli hänessä on joku mistä minä en pidä hänessä.

        En voi mitään itselleni, että minä aistin tuollaiset.
        Minä kävin mielenterveystoimistossa aikoinaan tutkimuksissa ja mulle sanottiin ” Vedät läheisriippuvaisia ihmisiä puoleesi.”

        Ongelma hoituu sillä, että ei ole läheisriippuvaisten kanssa tekemissä vaan opettelee tuntemaan itsensä sekä luottamaan siihen tunteeseen joka ilmoittaa ” Pysy kaukana tuosta ihmisestä!”

        7 vuotta sitten lähin panostaja koulutukseen jonka avulla sain katkaistua tuon läheisriippuvaisten kanssa tekemissä olon. Koulutus sai aikaan sen, että minä aloin tekemään rohkeita siirtoja joita kukaan EI OSANNUT edes ajatella, että minä voisin noin VITTUMAINEN OLLA!

        En minä mikään Jumalatar tai Jumala ole vaikka tein saman mitä Jumala teki aikoinaan eli UHRASI oman poikansa.
        Tein AVILLE ilmoituksen puutteista sekä laiminlyönneistä ja ilmoitin, että minä en uskalla ottaa edes huostassa olevaa poikaani vastuulleni koska tilanne on minusta huolestuttava.

        Sain kunnianloukkaus tuomion tuon ilmoituksen jälkeen.
        Meillä on Inarin kuntalaisina mökki Kaamasessa jossa asuu myös ihmisiä vakituiseen ja erään heidän lapsenlasta onnistuin loukkaamaan.
        Kaamasessa palo talo ja kyseinen mies kuoli sairaskohtaukseen tuon jälkeen omalle pihalleen.
        Ei hän ollut alkoholisti, mutta Kievarissa minä häneenkin tutustuin aikoinaan.
        Hän ties kuka olen ja hän on omanlainen höpöttäjä.
        Minä kahvilla käymässä niin sano mulle : Minä annan sulle tuon minun mersun.
        Minä sanoin : En tarvi sitä, ku mulla on tuo nissani jolla pääsen liikkeelle.
        He joiden kanssa minä meni niin he sanovat: Minä voin ottaa sen mersun.
        Ei se antanut heille sitä mersua koska oli antamassa sitä vaan mulle.
        Tunsin hänen avovaimon joka oli hyvin päällä jos mies meni päissään kotia.
        Sanoin hänelle : Kyllä se huutaa sekä resuaa yhtä paljon olin minä matkassa tai en jos kerta pahapäinen on!
        En kertonut toisille kuka hänen vaimo on ja mistä minä hänen vaimon tunsin enkä kysynyt, että ” Mistä helvetistä sinä tiedät, että sinun vaimo on minun vanhoja tuttuja koska minä en ole hänen kanssa ollut tekemissä yli 30vuoteen!?”
        Vaimo olis tappanut meidät molemmat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palomestarilla ja hänen KAUNIILLA VAIMOLLA sekä heidän perheellä ja VIISAILLA SUVUILLAAN EI OLE IKINÄ VARA KORVATA AIHEUTTAMIAAN VAHINKOJA niin, kuin ei ole heilläkään jotka ovat SUOJANNEET SEKÄ ANTANEET HÄNEN ISTUA VIRASSAAN!
        Kunnanhallitus/valtuustohan päättää ketkä palkataan TÖIHIN ja KEITÄ KUNNAN TYÖNTEKIJÖITÄ SUOJATAAN ja kenestä tässä kunnassa tehdään PASKOJA IHMISIÄ!

        Ei tietääkseni ole palopäälliköiden kanssa ollut riitaa ja enkä alkanut inttämään, kun kerroin mielipiteeni Harmasesta eli hänessä on joku mistä minä en pidä hänessä.

        En voi mitään itselleni, että minä aistin tuollaiset.
        Minä kävin mielenterveystoimistossa aikoinaan tutkimuksissa ja mulle sanottiin ” Vedät läheisriippuvaisia ihmisiä puoleesi.”

        Ongelma hoituu sillä, että ei ole läheisriippuvaisten kanssa tekemissä vaan opettelee tuntemaan itsensä sekä luottamaan siihen tunteeseen joka ilmoittaa ” Pysy kaukana tuosta ihmisestä!”

        7 vuotta sitten lähin panostaja koulutukseen jonka avulla sain katkaistua tuon läheisriippuvaisten kanssa tekemissä olon. Koulutus sai aikaan sen, että minä aloin tekemään rohkeita siirtoja joita kukaan EI OSANNUT edes ajatella, että minä voisin noin VITTUMAINEN OLLA!

        En minä mikään Jumalatar tai Jumala ole vaikka tein saman mitä Jumala teki aikoinaan eli UHRASI oman poikansa.
        Tein AVILLE ilmoituksen puutteista sekä laiminlyönneistä ja ilmoitin, että minä en uskalla ottaa edes huostassa olevaa poikaani vastuulleni koska tilanne on minusta huolestuttava.

        Sain kunnianloukkaus tuomion tuon ilmoituksen jälkeen.
        Meillä on Inarin kuntalaisina mökki Kaamasessa jossa asuu myös ihmisiä vakituiseen ja erään heidän lapsenlasta onnistuin loukkaamaan.
        Kaamasessa palo talo ja kyseinen mies kuoli sairaskohtaukseen tuon jälkeen omalle pihalleen.
        Ei hän ollut alkoholisti, mutta Kievarissa minä häneenkin tutustuin aikoinaan.
        Hän ties kuka olen ja hän on omanlainen höpöttäjä.
        Minä kahvilla käymässä niin sano mulle : Minä annan sulle tuon minun mersun.
        Minä sanoin : En tarvi sitä, ku mulla on tuo nissani jolla pääsen liikkeelle.
        He joiden kanssa minä meni niin he sanovat: Minä voin ottaa sen mersun.
        Ei se antanut heille sitä mersua koska oli antamassa sitä vaan mulle.
        Tunsin hänen avovaimon joka oli hyvin päällä jos mies meni päissään kotia.
        Sanoin hänelle : Kyllä se huutaa sekä resuaa yhtä paljon olin minä matkassa tai en jos kerta pahapäinen on!
        En kertonut toisille kuka hänen vaimo on ja mistä minä hänen vaimon tunsin enkä kysynyt, että ” Mistä helvetistä sinä tiedät, että sinun vaimo on minun vanhoja tuttuja koska minä en ole hänen kanssa ollut tekemissä yli 30vuoteen!?”
        Vaimo olis tappanut meidät molemmat!

        Aika erikoinen tilanne jos poliittisia lakkoja pidetään Hallituksen toimenpiteitä vastaan ja Inarin kunnassa päättäjät on palkanneet PALOMESTARIN töihin joka on teettänyt 7 vuotta kohta omat TYÖNSÄ vaimonsa kanssa TYÖTTÖMÄLLE!

        He todistaa, että Suomessa on liian hyvät palkat ja noin 600€ kuukaudessa on riittävän hyvä palkka.
        Suomessa ei tarvi asuntoa eikä autoa vaikka asuu Inarin kunnassa jossa talvella voi olla jopa -50 pakkasta yli viikon vaan täällä kyllä pärjää PAKKASESSA ja töihin pääsee KÄVELLEN vaikka 70 kilometrin päästä, koska 600€ on hyvä kuukausi palkka ja saahan sillä sentään UUDET KENGÄT!
        Avojaloin kyllä pitää kävellä 70 kilometriä kauppaan ja pitää toivoa kokoajan, että löytyy oikean kokoiset kengät! 600€ kuussa ostaa vaikka auton ja tankin täyteen bensaa!

        Harmi, kun isä möi sen punasen pikku tojotan koska Palomestari Harmanen sekä rouvansa olis voinut ostaa pikku PALOAUTON siitä, mutta äitini vanha työauto edustaa enemmän POLIISEJA, kuin ROSVOJA!

        Anteeksi ei Palomestari ROSVO ole vaan hänellä on PALO- ja TURVALLISUUSSUUNNITELMAT vielä VÄHÄN KESKEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika erikoinen tilanne jos poliittisia lakkoja pidetään Hallituksen toimenpiteitä vastaan ja Inarin kunnassa päättäjät on palkanneet PALOMESTARIN töihin joka on teettänyt 7 vuotta kohta omat TYÖNSÄ vaimonsa kanssa TYÖTTÖMÄLLE!

        He todistaa, että Suomessa on liian hyvät palkat ja noin 600€ kuukaudessa on riittävän hyvä palkka.
        Suomessa ei tarvi asuntoa eikä autoa vaikka asuu Inarin kunnassa jossa talvella voi olla jopa -50 pakkasta yli viikon vaan täällä kyllä pärjää PAKKASESSA ja töihin pääsee KÄVELLEN vaikka 70 kilometrin päästä, koska 600€ on hyvä kuukausi palkka ja saahan sillä sentään UUDET KENGÄT!
        Avojaloin kyllä pitää kävellä 70 kilometriä kauppaan ja pitää toivoa kokoajan, että löytyy oikean kokoiset kengät! 600€ kuussa ostaa vaikka auton ja tankin täyteen bensaa!

        Harmi, kun isä möi sen punasen pikku tojotan koska Palomestari Harmanen sekä rouvansa olis voinut ostaa pikku PALOAUTON siitä, mutta äitini vanha työauto edustaa enemmän POLIISEJA, kuin ROSVOJA!

        Anteeksi ei Palomestari ROSVO ole vaan hänellä on PALO- ja TURVALLISUUSSUUNNITELMAT vielä VÄHÄN KESKEN!

        Laskin niin Palomestari on vaimonsa kanssa rullannut reilun MILJOONAN EUROA palkkoina ja siihen vielä päälle muut LUONTAISEDUT joista ovat Inarin kuntalaisina päässeet nauttimaan!

        Palasin 2011 kesällä Espoosta Ivaloon ja Palolaitoksen siivous tuli melkeen heti myös ja Herra Harmasesta tuli ilmeisesti Palomestari suoraan.
        Kuulin jostain, että hän oli korkeassa virassa ollut Kotkassa Merivartiostossa ja möhlinyt siellä jotain ja sai suojatyöpaikan täältä ja pääsi ilmeiseti Palomestariksi.

        Mustiolla oli yks kaveri joka on Dragsvikissä merivartiostossa siellä töissä.
        En tiedä oliko palopäällikkö vai palomestari joka istu Mustion kioskilla, kun menin kerran sinne niin hän sano mulle : Sinä et ala täällä juomaan kaljaa!
        Minä katsoin häntä ja sanoin : Vittu tulin kahville!
        En nähny häntä enää, mutta Svartån VPK:ssa olevien kanssa pyörin samassa porukassa. He päivysti välillä.

        Minä kerran kioskille Porchen kyydissä ja yks näistä kavereista oli päivystämässä ja istu pihalla.
        Noudin Porschesta sekä sanoin : Paska tämäki vitun Porche, ku ei saa edes tupakkaa polttaa!
        Hän oli tottunut siihen, että sanon mitä sattuu mutta räjähti nauruun sekä sano : On kyllä paska jos ei tupakkaa saa polttaa!
        Ämmä nousee 50 tonnin Porschesta ja ilmotta mielipiteensä!
        Minä kutsuin tuota Porchea 50 tuhannen euron hiustenkuivaajaksi.
        Asuin siinä pihamökissä ja olin käyny suihkussa jonka jälkeen istuin pihalla tupakalla tukka märkänä.
        Omista huus mulle, että : Lähetään käymään syömässä ja minä tarjoan.
        Minä sanoin : En voi lähteä ku pitää laittaa hiukset!
        Kyllä hänen nimi oli myös Jukka ja en millään halunnut ymmärtää, että voisin olla hänen vaimo.
        Porchessa istuin ja kuivatin hiuksia sekä laitoin vain kulmiin väriä sekä vetasin punaa huuliin.
        En siitä ole valittanut, että oon joutunut Porchessa istumassa sekä saanut myös itse ajaa ja päässyt syömään ravintoloihin jonne en välttämättä olis koskaan mennyt, mutta tuo vaimoksi alkaminen ei ollut oikein mun juttu.
        Kaverina oli ihan kiva, mutta alko keksiin kaikkia paska nakkeja joiden avulla olisin pysyny kotona.
        Kerran olin saunomassa ja istuttiin paljussa niin tuo soitti sekä sano: Lähe kuskiksi.
        Vastasin : En voi ajaa ku oon alasti paljussa päissään!
        Kysy : Missä oot?
        Vastasin : Keskellä kylää ollaan saunomassa ja paljuilemassa sekä grillataan!
        En kutsunut häntä enkä kysyny saako tulla myös, koska mulla oli vapaata ilta!

        Mentiin veneilemään niin kaveri huus toisesta veneestä : Katoppa kenen auto tuolla näkyy.
        Katoin sekä sanoin : Tuon piti mennä Helsinkiin ja ei tuolta kyllä sinne pääse, mutta ajelkoot minun puolesta missä haluaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskin niin Palomestari on vaimonsa kanssa rullannut reilun MILJOONAN EUROA palkkoina ja siihen vielä päälle muut LUONTAISEDUT joista ovat Inarin kuntalaisina päässeet nauttimaan!

        Palasin 2011 kesällä Espoosta Ivaloon ja Palolaitoksen siivous tuli melkeen heti myös ja Herra Harmasesta tuli ilmeisesti Palomestari suoraan.
        Kuulin jostain, että hän oli korkeassa virassa ollut Kotkassa Merivartiostossa ja möhlinyt siellä jotain ja sai suojatyöpaikan täältä ja pääsi ilmeiseti Palomestariksi.

        Mustiolla oli yks kaveri joka on Dragsvikissä merivartiostossa siellä töissä.
        En tiedä oliko palopäällikkö vai palomestari joka istu Mustion kioskilla, kun menin kerran sinne niin hän sano mulle : Sinä et ala täällä juomaan kaljaa!
        Minä katsoin häntä ja sanoin : Vittu tulin kahville!
        En nähny häntä enää, mutta Svartån VPK:ssa olevien kanssa pyörin samassa porukassa. He päivysti välillä.

        Minä kerran kioskille Porchen kyydissä ja yks näistä kavereista oli päivystämässä ja istu pihalla.
        Noudin Porschesta sekä sanoin : Paska tämäki vitun Porche, ku ei saa edes tupakkaa polttaa!
        Hän oli tottunut siihen, että sanon mitä sattuu mutta räjähti nauruun sekä sano : On kyllä paska jos ei tupakkaa saa polttaa!
        Ämmä nousee 50 tonnin Porschesta ja ilmotta mielipiteensä!
        Minä kutsuin tuota Porchea 50 tuhannen euron hiustenkuivaajaksi.
        Asuin siinä pihamökissä ja olin käyny suihkussa jonka jälkeen istuin pihalla tupakalla tukka märkänä.
        Omista huus mulle, että : Lähetään käymään syömässä ja minä tarjoan.
        Minä sanoin : En voi lähteä ku pitää laittaa hiukset!
        Kyllä hänen nimi oli myös Jukka ja en millään halunnut ymmärtää, että voisin olla hänen vaimo.
        Porchessa istuin ja kuivatin hiuksia sekä laitoin vain kulmiin väriä sekä vetasin punaa huuliin.
        En siitä ole valittanut, että oon joutunut Porchessa istumassa sekä saanut myös itse ajaa ja päässyt syömään ravintoloihin jonne en välttämättä olis koskaan mennyt, mutta tuo vaimoksi alkaminen ei ollut oikein mun juttu.
        Kaverina oli ihan kiva, mutta alko keksiin kaikkia paska nakkeja joiden avulla olisin pysyny kotona.
        Kerran olin saunomassa ja istuttiin paljussa niin tuo soitti sekä sano: Lähe kuskiksi.
        Vastasin : En voi ajaa ku oon alasti paljussa päissään!
        Kysy : Missä oot?
        Vastasin : Keskellä kylää ollaan saunomassa ja paljuilemassa sekä grillataan!
        En kutsunut häntä enkä kysyny saako tulla myös, koska mulla oli vapaata ilta!

        Mentiin veneilemään niin kaveri huus toisesta veneestä : Katoppa kenen auto tuolla näkyy.
        Katoin sekä sanoin : Tuon piti mennä Helsinkiin ja ei tuolta kyllä sinne pääse, mutta ajelkoot minun puolesta missä haluaa!

        Totta Palomestari Harmanen MIEHENÄ ilmoittaa KAUNIIN VAIMONSA KANSSA, että ” Minä kyllä YRITIN, mutta ei ne uskoneet minua!”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta Palomestari Harmanen MIEHENÄ ilmoittaa KAUNIIN VAIMONSA KANSSA, että ” Minä kyllä YRITIN, mutta ei ne uskoneet minua!”

        Positiivista on varmaan se, että olen sentään alkuperäisiä ivalolaisia koska muuten oltas kusessa koko porukka!
        Kyseessä on sentään meidän EDUT sekä OIKEUDET joita ovat saaneet polkea, koska PALOMESTARIT ei ole ymmärtäneet tehtäviään, mutta eivät ole ymmärtäneet myöskään irti sanoa häntä vaikka minä olin tehnyt ilmoituksen vuosia sitten.
        Ilmotin ihan Kevitsan kaivoksen sekä lentokentän jotka on myös Inarin kunnan rasitteina!
        Asioita hoidetaan yhdessä, koska kalustot ei riitä!

        Mulle sanottiin lentokentällä, kun tein lentokone siivouksia että : Jos lento onnettomuus sattuu niin nostetaan kädet ylös ja huudetaan HALLELUJAA koska ei täällä pysty edes apua antamaan!

        Jos pääsen Harmasen tilalle niin alan tykittämään pelastusharjoituksilla ja haluan nähdä miten hoitajat hoitaa OIKEESTI VANHUSTEN HOIVAKODIN ASUKKAIDEN evakoinnin sekä mihin he vie vanhukset, koska TERVEYSKESKUSTA ei voi käyttää tilapäis majoitukseen!

        Minä haluan myös nähdä miten Saariselällä hoidetaan yhden alueen evakointi jos sattuu tilanne jossa pakko tyhjentää useampi hotelli sekä näitä lomaosakkeita.
        Kyllä haluan myös nähdä mihin kyseiset asiakkaat, koska ei heitä voi pihalle jättää ja Terveyskeskus ei ole käytössä edes tilapäis majoitukseen.

        En koe olevani inhottava, mutta kyseiset asiat pitää olla paperilla sekä niiden kuuluu toimia myös!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Positiivista on varmaan se, että olen sentään alkuperäisiä ivalolaisia koska muuten oltas kusessa koko porukka!
        Kyseessä on sentään meidän EDUT sekä OIKEUDET joita ovat saaneet polkea, koska PALOMESTARIT ei ole ymmärtäneet tehtäviään, mutta eivät ole ymmärtäneet myöskään irti sanoa häntä vaikka minä olin tehnyt ilmoituksen vuosia sitten.
        Ilmotin ihan Kevitsan kaivoksen sekä lentokentän jotka on myös Inarin kunnan rasitteina!
        Asioita hoidetaan yhdessä, koska kalustot ei riitä!

        Mulle sanottiin lentokentällä, kun tein lentokone siivouksia että : Jos lento onnettomuus sattuu niin nostetaan kädet ylös ja huudetaan HALLELUJAA koska ei täällä pysty edes apua antamaan!

        Jos pääsen Harmasen tilalle niin alan tykittämään pelastusharjoituksilla ja haluan nähdä miten hoitajat hoitaa OIKEESTI VANHUSTEN HOIVAKODIN ASUKKAIDEN evakoinnin sekä mihin he vie vanhukset, koska TERVEYSKESKUSTA ei voi käyttää tilapäis majoitukseen!

        Minä haluan myös nähdä miten Saariselällä hoidetaan yhden alueen evakointi jos sattuu tilanne jossa pakko tyhjentää useampi hotelli sekä näitä lomaosakkeita.
        Kyllä haluan myös nähdä mihin kyseiset asiakkaat, koska ei heitä voi pihalle jättää ja Terveyskeskus ei ole käytössä edes tilapäis majoitukseen.

        En koe olevani inhottava, mutta kyseiset asiat pitää olla paperilla sekä niiden kuuluu toimia myös!

        Minä olen parhaimillani, kun pitää visioida vaikka Saariselälle hotelli palo ja 120 asukasta pitää evakoida.

        Ehkä heidät ulos saadaan jos liekit ei ole alakerrassa jossa on uloskäynnit, mutta jos on niin miten he ulos tulee!?
        Jos ei ole kierreportaita käytössä niin HYPPIKÖÖT ikkunoista, koska mitä se mulle kuuluu koska miehän olen RAHAT jo saanut!
        Jos kuolevat niin ruumisauto hoitaa ruumiit!
        59 ruumista ja kyllähän meillä Lapin läänissä ruumisautoja riittää ja jos ei riitä niin seuraavasta saadaan lisää!

        61 loukkaantunutta joten meillä on ambulanssit sitä varten. Noin 30 ambulanssia tarvitaan loukkaantuneiden kuljetukseen. Kyllä meillä Lapin läänissä tuon verran ambulansseja riittää!
        Mihin potilaat viedään?
        Ivaloon mahtuu varmaan noin 10, Sodankylään 10, Utsjoelle voidaan myös viedä 10 koska heidän pitää pystyä myös tarpeen vaatiessa pystyä joustamaan. 31 viedään Rovaniemelle suoraan.

        Kaikki toiset rukoillaan kotona, ettei mitään satu sillä aikaan, koska OULU hoitaa päivystyksen sillä aikaa kun Lapin läänin ambulanssit kuskaa potilaita Saariselältä!
        Missäkö potilaat odottaa kyytiä?
        Vittu tyhmiä tarvi kysellä!!!
        He on turvallisesti joko lumi hangessa tai makaavat ASFALTILLA!

        Saariselän asukkaat menee PUUMA KÄVELYLLE ja YLEN toimittaja kysyy : Olisko mahdollista saada haastattelu?
        Puuma vastaa : Minulla on väärä pipo päässä, mutta kyllähän minä haastatteluun voin antaa!
        Toimittaja kysyy : Miltä tuntuu?
        Puuma vastaa : On tuo vähän ikävä asia, koska ei voi tuonnekkaan enää mennä kahville tai kaljalle, mutta onneksi tuo naapurissa oleva hotelli sentään säästy niin voin mennä sinne…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen parhaimillani, kun pitää visioida vaikka Saariselälle hotelli palo ja 120 asukasta pitää evakoida.

        Ehkä heidät ulos saadaan jos liekit ei ole alakerrassa jossa on uloskäynnit, mutta jos on niin miten he ulos tulee!?
        Jos ei ole kierreportaita käytössä niin HYPPIKÖÖT ikkunoista, koska mitä se mulle kuuluu koska miehän olen RAHAT jo saanut!
        Jos kuolevat niin ruumisauto hoitaa ruumiit!
        59 ruumista ja kyllähän meillä Lapin läänissä ruumisautoja riittää ja jos ei riitä niin seuraavasta saadaan lisää!

        61 loukkaantunutta joten meillä on ambulanssit sitä varten. Noin 30 ambulanssia tarvitaan loukkaantuneiden kuljetukseen. Kyllä meillä Lapin läänissä tuon verran ambulansseja riittää!
        Mihin potilaat viedään?
        Ivaloon mahtuu varmaan noin 10, Sodankylään 10, Utsjoelle voidaan myös viedä 10 koska heidän pitää pystyä myös tarpeen vaatiessa pystyä joustamaan. 31 viedään Rovaniemelle suoraan.

        Kaikki toiset rukoillaan kotona, ettei mitään satu sillä aikaan, koska OULU hoitaa päivystyksen sillä aikaa kun Lapin läänin ambulanssit kuskaa potilaita Saariselältä!
        Missäkö potilaat odottaa kyytiä?
        Vittu tyhmiä tarvi kysellä!!!
        He on turvallisesti joko lumi hangessa tai makaavat ASFALTILLA!

        Saariselän asukkaat menee PUUMA KÄVELYLLE ja YLEN toimittaja kysyy : Olisko mahdollista saada haastattelu?
        Puuma vastaa : Minulla on väärä pipo päässä, mutta kyllähän minä haastatteluun voin antaa!
        Toimittaja kysyy : Miltä tuntuu?
        Puuma vastaa : On tuo vähän ikävä asia, koska ei voi tuonnekkaan enää mennä kahville tai kaljalle, mutta onneksi tuo naapurissa oleva hotelli sentään säästy niin voin mennä sinne…

        Kyseinen tarina oli fiktiivinen visio joka voi ihan oikeesti tapahtua, mutta kenelläkään ei kiinnosta kyseiset asiat.
        Jos kiinnostais niin meillä olis sairaala, sekä kunnon kalustot joilla voidaan hoitaa 10 potilasta kerrallaan ambulanssilla terveyskeskukseen.
        Meillä olis palokalustot joissa olis kunnon SAMMUTUSTYKIT sekä kunnon vesisäiliöt.
        Paloautot olis vähintään JUMBOJETIN kokoisia niin ei tarvis räpiä pikku letkuilla!

        Minä olen sentään OIKEESTI PÄÄSSYT Ivalon vanhalla lentokentällä käymään JUMBOJETISSÄ ja kyllä tuolla kävi monet muutkin!
        Ivalon vanhan kentälle ei muka voinut laskeutua Jumbojetillä, mutta se siellä oli ja pääsi vielä poiskin.
        Pääsin muka siivoamaan koneeseen ja minä menin muistaakseni ensimmäisenä koneeseen.
        Jäin katsoon koska tuo koneen sisusta oli ihanan valoisa ja avara joten olin kyllä valmis siivoamaan sen niin olis saanut koluta konetta rauhassa.
        Siihen aikaan oli niin huonot kännykamerat ettei kuvia tullut otettua.
        Alussa ei ollut kieltoa ohjaamon siivouksista joten sain siivoota ne.
        Kyllä istuin KAPTEENI paikalla, koska tuolle tuolille ei kuka vaan pääse istumaan!

        Mekaniikot tarjos välillä kahvia meille siivoojille.
        Mekaanikot välillä vetivät ruumien luukkuja kiinni, kun vietiin roskia.
        Minä meinasin jäädä Jumbojettiin niin henkilökunta sano : Olisit pysyny piilossa niin olisit päässy meidän mukana kiertään maailmalle.
        Äiti oli huomannut, että yks puuttuu ja oli vielä kehannut tunnustaa että hänen oma penikka meinas jäädä koneeseen!

        Äiti oli ollut ex-anopin hautajaissa ja kerto jotain niin sanoin : Sehän on lentokone mekaanikko ja on voinut olla Ivalossa töissä silloin, kun mekin ollaan siivottu.
        Äiti ollut sillä koneella, kun minä kiikuin ruumaan viemään roskia ja mekaanikko alko nostamaan ovea samaan aikaan. Kyllä minä sinne ruumaan turvallisesti pääsin ja päästivät pois sieltä. Minusta tuo ex-anopin poika oli siellä ja nauro vielä ku kävelin pois sieltä.
        Toinen työntekijä sano mulle : En mee ruumaa viemään roskia ku nostaa sitä ovea!
        Minä sanoin : Vittu minä käyn viemässä ja seisot siinä ne ei laita sitä kiinni.
        Nosti sitä ovea niin hienosti, että minä en edes huomannut kun nousin portaita ruumaan.
        Olin ruumassa, kun ovi meni kiinni. Ruumassa ei toimi edes puhelin ja mulla välähti siellä, että vittu eihän ne puhu välttämättä edes englantia.
        Mekaanikot käyttää koodi kieltä ja minä olen ruumassa jumissa.
        En mennyt paniikkiin koska muistin et kone lähtee takasin joko sinä iltana tai aamulla joten pääsen kyllä ulos kun alkavat laukkuja lastaamaan.
        En ehtinyt vielä alkaa hakemaan paikkaa eli missä istun ja odotan milloin laukkujen lastaus alkaa.
        Avasivat ruuman oven ja he varmaan odotti, että annan selekään tuosta tempusta.
        Minäkäs teet jos noin käy, koska ei ne kuule vaikka kuinka huuta ja hakkaa ovea.
        Tuollaisessa tilanteessa on pakko tyytyä kohtaloonsa, koska ei sieltä pääse pois eikä hyödytä huutaa,
        Minun vanhempi poika oli siivoamassa myös lentokoneita.
        En silloin edes muistanut sano pojalle, että : Sinun setä-puoli saattaa olla myös täällä lentokentällä, ku on lentokone mekaanikko joten käyt sanomassa hänelle päivää.
        Minkä näkönen setä on!?
        En muista ku siitä on vain 14-15vuotta aikaa, mutta kai sinä saatana pösilö setäs tunnistat. Olit sentään 2vuotias!
        Tuo loppu on sitä minkä takia minun lapset ja heidän isät ei minun kanssa halua olla pahemmin tekemissä!


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😋 ­­N­­­y­­m­f­­o­­­m­­a­­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­N­­y­­­m­f­o­m­­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe