KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA PITÄÄ TEHDÄ PARANNUS!

Anonyymi-ap

”Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.”
Ap t 17:30

124

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      2 Piet 3:9
      ”Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.”

    • Anonyymi

      Kaikki EIVÄT kuitenkaan suostu parannusta tekemään, eli eivät taivu mielenmuutokseen.

      ”Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.”
      Ilm 2:21

      ”He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.”
      Ilm 9:21

      • Anonyymi

        Iisebelistä siinä puhutaan.

        Ilm.2: 20 Mutta sitä en sinussa hyväksy, että suvaitset tuota naista, tuota Isebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä ja syömään epäjumalille uhrattua lihaa.
        21 Olen antanut hänelle aikaa kääntyä, mutta hän ei halua luopua siveettömästä elämänmenostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iisebelistä siinä puhutaan.

        Ilm.2: 20 Mutta sitä en sinussa hyväksy, että suvaitset tuota naista, tuota Isebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä ja syömään epäjumalille uhrattua lihaa.
        21 Olen antanut hänelle aikaa kääntyä, mutta hän ei halua luopua siveettömästä elämänmenostaan.

        Sanoinkin, että KAIKKI EIVÄT.
        Toinen esimerkki koskee isompaa ihmisryhmää.

        Aloituksessa sanottiin: KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA. Se koskee KAIKKIA, SINUAKIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iisebelistä siinä puhutaan.

        Ilm.2: 20 Mutta sitä en sinussa hyväksy, että suvaitset tuota naista, tuota Isebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä ja syömään epäjumalille uhrattua lihaa.
        21 Olen antanut hänelle aikaa kääntyä, mutta hän ei halua luopua siveettömästä elämänmenostaan.

        Raamatun yleinen ilmoitus.


    • Anonyymi

      Luuk. 15:7

      Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

      • Anonyymi

        Niin. Ne, jotka ovat JO parannuksen tehneet, heidän ei tarvitse parannusta tehdä, jos pysyvät Jeesuksessa ja eivät harjoita syntiä.

        Heille, Jeesukseen uskoville on tämä kehoitus.

        Room 12:2
        ”Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.”


      • Voin sanoa kun olen saanut johdattaa jopa perhekuntia Jumalan omiksi kristityiksi niin .....ilo on täydellistä.
        Kuin kaikki pysähtyisi... aikakin.
        Nyt nuo perheet ja heidän tekonsa on kuin lämmin tuuli joka puhaltaa Rakkautta minullekin.
        Se on upea tunne tässä ajassa.
        Joku sanoo sen olevan siunausta.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Voin sanoa kun olen saanut johdattaa jopa perhekuntia Jumalan omiksi kristityiksi niin .....ilo on täydellistä.
        Kuin kaikki pysähtyisi... aikakin.
        Nyt nuo perheet ja heidän tekonsa on kuin lämmin tuuli joka puhaltaa Rakkautta minullekin.
        Se on upea tunne tässä ajassa.
        Joku sanoo sen olevan siunausta.

        Upea juttu! Ylistys ja kiitos siitä armolliselle Jeesukselle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Upea juttu! Ylistys ja kiitos siitä armolliselle Jeesukselle!

        Kyllä....edes pilkun , merkkiä ei pidä omia kunniaa itselleen kun kaikki on Jeesuksen ansiota.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kyllä....edes pilkun , merkkiä ei pidä omia kunniaa itselleen kun kaikki on Jeesuksen ansiota.

        Aivan oikea asenne sinulla. Jumalalle kaikki kunnia, kun hän meitä käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upea juttu! Ylistys ja kiitos siitä armolliselle Jeesukselle!

        🎚️❣️🩸


    • Anonyymi

      Aina silloin kun Jeesuksen opetus on erilaista kuin Paavalin opetus, niin silloin Paavalin opit kannattaa laittaa hyllylle ja ottaa Jeesuksen sanat vastaan totuutena.

      Matt. 7:24
      Jeesus:
      Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

      • Paavali sai oppinsa suoraan Jeesukselta eikä ne ole ristiriidassa.
        Se mitä moni ei ymmärrä, etumainen maja seisoi vielä noihin aikoihin kunnes oli vain uusiliitto.
        Siksi Jeesus laittoi testamentin esiin Paavalin kautta kun Jeesuksen veri oli vuodatettu ja laillisesti valmis taivaassakin.
        Uskon, että näemme tämän asian aikanaan taivaassa.
        Tämän jaksotuksen ja tapahtumat.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavali sai oppinsa suoraan Jeesukselta eikä ne ole ristiriidassa.
        Se mitä moni ei ymmärrä, etumainen maja seisoi vielä noihin aikoihin kunnes oli vain uusiliitto.
        Siksi Jeesus laittoi testamentin esiin Paavalin kautta kun Jeesuksen veri oli vuodatettu ja laillisesti valmis taivaassakin.
        Uskon, että näemme tämän asian aikanaan taivaassa.
        Tämän jaksotuksen ja tapahtumat.

        Paavali ei ole Kristuksen apostoli ollenkaan.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Paavali ei ollut oikeiden apostoleiden joukossa eikä kuullut Jeesuksen ääntä.

        Siksi oli helppo saalis damaskontien henkijeesuksille, joista oikea Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavali sai oppinsa suoraan Jeesukselta eikä ne ole ristiriidassa.
        Se mitä moni ei ymmärrä, etumainen maja seisoi vielä noihin aikoihin kunnes oli vain uusiliitto.
        Siksi Jeesus laittoi testamentin esiin Paavalin kautta kun Jeesuksen veri oli vuodatettu ja laillisesti valmis taivaassakin.
        Uskon, että näemme tämän asian aikanaan taivaassa.
        Tämän jaksotuksen ja tapahtumat.

        Paavali ei kaihtanut valehtelemista tarvittaessa. Siksi Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavali sai oppinsa suoraan Jeesukselta eikä ne ole ristiriidassa.
        Se mitä moni ei ymmärrä, etumainen maja seisoi vielä noihin aikoihin kunnes oli vain uusiliitto.
        Siksi Jeesus laittoi testamentin esiin Paavalin kautta kun Jeesuksen veri oli vuodatettu ja laillisesti valmis taivaassakin.
        Uskon, että näemme tämän asian aikanaan taivaassa.
        Tämän jaksotuksen ja tapahtumat.

        Aivan.
        Ja muistetaan ne Pietarin sanat, kun hän sanoi, että eräät ( kuten TS ) vääristelevät ja vääntävät Paavalin sanoja ja tekevät sen omaksi kadotuksekseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei ole Kristuksen apostoli ollenkaan.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Paavali ei ollut oikeiden apostoleiden joukossa eikä kuullut Jeesuksen ääntä.

        Siksi oli helppo saalis damaskontien henkijeesuksille, joista oikea Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Tee parannus valheestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei kaihtanut valehtelemista tarvittaessa. Siksi Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Paavalin sanoja et sinä ymmärrä, koska olet tietämätön ja vakaantumaton, kuten apostoli Pietari sinunlaisiasi vääntäjiä kutsui.

        Sinä näköjään harrastat valehtelua TARVITTAESSA JA USEIN.

        Tämä on sinun kirjoituksesi. Kukaan muu ei tällaista soopaa palstalle suolla.

        >>2024-04-07 17:36:23
        UUSI

        Jumala voi vetää myös Pyhän Hengen ihmisestä pois niin halutessaan. Näin kävi mm. apostoli Paavalille ennen Korinton matkaa.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.<<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei kaihtanut valehtelemista tarvittaessa. Siksi Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Tee parannus valehtelusta.
        Paavali ei valehdellut vaan Paavalia syytettiin valehtelusta ja suurin joukko oli juutalaiset joille Paavali saarnasi ensin.

        Paavali on tärkein sanansaattaja ja siksi Jumala salli fyysisen kurituksen, ettei Paavali ylpistyisi jättimäisen taivaallisen tiedon takia vaan pysyisi nöyränä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan.
        Ja muistetaan ne Pietarin sanat, kun hän sanoi, että eräät ( kuten TS ) vääristelevät ja vääntävät Paavalin sanoja ja tekevät sen omaksi kadotuksekseen.

        Herkkänä hetkenään Korintossa Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan. Kuriiri vei kirjeen sinne. Mutta salasi asian Korinttolaisilta.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei ole Kristuksen apostoli ollenkaan.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Paavali ei ollut oikeiden apostoleiden joukossa eikä kuullut Jeesuksen ääntä.

        Siksi oli helppo saalis damaskontien henkijeesuksille, joista oikea Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        ”Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.”


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tee parannus valehtelusta.
        Paavali ei valehdellut vaan Paavalia syytettiin valehtelusta ja suurin joukko oli juutalaiset joille Paavali saarnasi ensin.

        Paavali on tärkein sanansaattaja ja siksi Jumala salli fyysisen kurituksen, ettei Paavali ylpistyisi jättimäisen taivaallisen tiedon takia vaan pysyisi nöyränä.

        Paavalin demoni oli henkistä laatua.


        Fyysiset voimat vain lisääntyivät demonin saamisen myötä.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei kaihtanut valehtelemista tarvittaessa. Siksi Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Sinä tarkoituksella ”unohdat” ne Jeesuksen sanat, jotka Hän sanoi Paavalille rukousvastauksena.

        Ja hän ( Jeesus ) sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        2 Kor 12:9

        JEESUKSEN ARMO SIIS RIITTI PAAVALILLE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin demoni oli henkistä laatua.


        Fyysiset voimat vain lisääntyivät demonin saamisen myötä.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        Paavali vaarallinen mies, oli jo mukana Stefanuksen murhaamisessa. Ei ihmisen perusluonne siitä miksikään muutu. Päinvastoin pahenee iän myötä.

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Ap. t. 22:20
        Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin demoni oli henkistä laatua.


        Fyysiset voimat vain lisääntyivät demonin saamisen myötä.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        Paha demoni ei lähtenyt pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tee parannus valehtelusta.
        Paavali ei valehdellut vaan Paavalia syytettiin valehtelusta ja suurin joukko oli juutalaiset joille Paavali saarnasi ensin.

        Paavali on tärkein sanansaattaja ja siksi Jumala salli fyysisen kurituksen, ettei Paavali ylpistyisi jättimäisen taivaallisen tiedon takia vaan pysyisi nöyränä.

        Paavalin taivaassa käymiset ei vaikuta kovin uskottavilta.

        Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tarkoituksella ”unohdat” ne Jeesuksen sanat, jotka Hän sanoi Paavalille rukousvastauksena.

        Ja hän ( Jeesus ) sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        2 Kor 12:9

        JEESUKSEN ARMO SIIS RIITTI PAAVALILLE.

        Paavali oli Korintossa hurmoshenkisen demoninsa vallassa puhui sekavia glossolalioita ihan samalla tavalla kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin demoni oli henkistä laatua.


        Fyysiset voimat vain lisääntyivät demonin saamisen myötä.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        Valehtelet, kuten satanistin kuuluukin.
        Paavalin pistin oli fyysinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali vaarallinen mies, oli jo mukana Stefanuksen murhaamisessa. Ei ihmisen perusluonne siitä miksikään muutu. Päinvastoin pahenee iän myötä.

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Ap. t. 22:20
        Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

        Kun Jumala pysäytti Paavalin niin tapahtui Muutos Jumalan voimasta.
        Se ei ole minkään rajoituksen alainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin taivaassa käymiset ei vaikuta kovin uskottavilta.

        Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

        Paavali ei tehnyt numeroa taivaallisista ilmestyksistä vaikka ne ovat olleet mahtavat.
        Kunnia Jumalalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Korintossa hurmoshenkisen demoninsa vallassa puhui sekavia glossolalioita ihan samalla tavalla kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Sinä valehtelet jatkuvasti, kuten tiedämme satanistien tekevän.
        Kuuluu teidän pikkusieluisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei kaihtanut valehtelemista tarvittaessa. Siksi Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Höpö höpö!

        Jeesuksen rukousvastaus Paavalille:

        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tee parannus valehtelusta.
        Paavali ei valehdellut vaan Paavalia syytettiin valehtelusta ja suurin joukko oli juutalaiset joille Paavali saarnasi ensin.

        Paavali on tärkein sanansaattaja ja siksi Jumala salli fyysisen kurituksen, ettei Paavali ylpistyisi jättimäisen taivaallisen tiedon takia vaan pysyisi nöyränä.

        Juuri näin on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali vaarallinen mies, oli jo mukana Stefanuksen murhaamisessa. Ei ihmisen perusluonne siitä miksikään muutu. Päinvastoin pahenee iän myötä.

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Ap. t. 22:20
        Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

        Jeesuksen rukousvastaus Paavalille oli tämä:

        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        2 Kor 12:9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin taivaassa käymiset ei vaikuta kovin uskottavilta.

        Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

        Se Paavalin käynti tapahtuikin Jeesuksen sanoman jälkeen. Sitäkään sinä et ymmärrä. Ymmärrä edes suomen kielen aikamuodot. Nehän opetettiin kaikille koulussa. Vai nukuitko silloin?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Valehtelet, kuten satanistin kuuluukin.
        Paavalin pistin oli fyysinen.

        Aivan: ”lihaani pistin”. Ei sieluun, eikä henkeen.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä valehtelet jatkuvasti, kuten tiedämme satanistien tekevän.
        Kuuluu teidän pikkusieluisuuteen.

        Saatanan omat tekevät Saatanan tahdon mukaisesti ”kaikella valheen voimalla”.
        Valhe on heidän ykkösase.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan: ”lihaani pistin”. Ei sieluun, eikä henkeen.

        Ylpeys on mielen synti ja lihaa ne on aivotkin.

        Paavalin lihassa ei ollut mitään heikkoutta, päinvastoin.


        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Valehtelet, kuten satanistin kuuluukin.
        Paavalin pistin oli fyysinen.

        Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento, jolla ei ole mitään fyysisiä ruumista, eikä puisia ja metallisia pistimiä, jolla se olisi tökkinyt Paavalia takalistoon, kuten se kohta usein leikkisästi ohitetaan.

        Luuk. 11:24

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' 11:24-26:[ Matt. 12:43-45]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylpeys on mielen synti ja lihaa ne on aivotkin.

        Paavalin lihassa ei ollut mitään heikkoutta, päinvastoin.


        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä.

        Ylpeys tulee tietysti mielen kautta ja lähtee sydämestä, mutta Paavalilla oli fyysisessä kehossa pistin johon raamatussa on viittaus kahdella tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento, jolla ei ole mitään fyysisiä ruumista, eikä puisia ja metallisia pistimiä, jolla se olisi tökkinyt Paavalia takalistoon, kuten se kohta usein leikkisästi ohitetaan.

        Luuk. 11:24

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' 11:24-26:[ Matt. 12:43-45]

        Jos satanisti osaat lukea raamattua niin lue ne viittaukset joita on kirjoitettu Paavalin pistimestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha demoni ei lähtenyt pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Väärin jälleen.

        Jeesuksen rukousvastaus ko. tilanteessa.

        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        2 Kor 12:9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei ole Kristuksen apostoli ollenkaan.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Paavali ei ollut oikeiden apostoleiden joukossa eikä kuullut Jeesuksen ääntä.

        Siksi oli helppo saalis damaskontien henkijeesuksille, joista oikea Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Olet hukassa ja eksyksissä, kun aloit Paavalia, Herran Jeesuksen apostolia herjaamaan. Sellaista ei kirkossa hyvällä katsota!


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavali ei tehnyt numeroa taivaallisista ilmestyksistä vaikka ne ovat olleet mahtavat.
        Kunnia Jumalalle.

        Jumala piti huolen, ettei Paavali päässyt ylpistymään ( pistin ) ja siksi Paavali pysyi Jumalan kädessä käyttökelpoisena aseena evankeliumin työssä. 😊


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tee parannus valheestasi.

        Monikaan näistä pilkkaajista ei tee parannusta, jos kukaan, ennenkuin alkaa iso rytinä maamme rajalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei ole Kristuksen apostoli ollenkaan.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Paavali ei ollut oikeiden apostoleiden joukossa eikä kuullut Jeesuksen ääntä.

        Siksi oli helppo saalis damaskontien henkijeesuksille, joista oikea Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Teet Jeesuksesta valehtelijan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monikaan näistä pilkkaajista ei tee parannusta, jos kukaan, ennenkuin alkaa iso rytinä maamme rajalla!

        Mikäli rajalla alkaa iso rytinä, niin Suomalaisten kohtalosta päättää Venäjä, eikä uskonharhaisten palvoma epäjumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali vaarallinen mies, oli jo mukana Stefanuksen murhaamisessa. Ei ihmisen perusluonne siitä miksikään muutu. Päinvastoin pahenee iän myötä.

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Ap. t. 22:20
        Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

        Jeesus pelasti Paavalin, kuten voimme Raamatusta lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin taivaassa käymiset ei vaikuta kovin uskottavilta.

        Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

        Jumalattomat eivät voi ymmärtää Jumalan ihmeellisiä tekoja lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Korintossa hurmoshenkisen demoninsa vallassa puhui sekavia glossolalioita ihan samalla tavalla kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Sinussa on sitkeä Paavalia herjaava addiktio.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä valehtelet jatkuvasti, kuten tiedämme satanistien tekevän.
        Kuuluu teidän pikkusieluisuuteen.

        Aivan. Nämä satanistit ovat itsensä Saatanan talutusnuorassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylpeys on mielen synti ja lihaa ne on aivotkin.

        Paavalin lihassa ei ollut mitään heikkoutta, päinvastoin.


        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä.

        Kyllä Paavali koki olevansa heikko, mutta Kristuksessa vahva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento, jolla ei ole mitään fyysisiä ruumista, eikä puisia ja metallisia pistimiä, jolla se olisi tökkinyt Paavalia takalistoon, kuten se kohta usein leikkisästi ohitetaan.

        Luuk. 11:24

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' 11:24-26:[ Matt. 12:43-45]

        Hyvin olet itsesi eksyttänyt ja pettänyt.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jos satanisti osaat lukea raamattua niin lue ne viittaukset joita on kirjoitettu Paavalin pistimestä.

        Heillä on valikoiva lukutaito. Eivät halua totuutta tietää.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jos satanisti osaat lukea raamattua niin lue ne viittaukset joita on kirjoitettu Paavalin pistimestä.

        Paavalin bajonetti.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tee parannus valehtelusta.
        Paavali ei valehdellut vaan Paavalia syytettiin valehtelusta ja suurin joukko oli juutalaiset joille Paavali saarnasi ensin.

        Paavali on tärkein sanansaattaja ja siksi Jumala salli fyysisen kurituksen, ettei Paavali ylpistyisi jättimäisen taivaallisen tiedon takia vaan pysyisi nöyränä.

        Valehtelijat eivät enää osaa tehdä parannusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei ole Kristuksen apostoli ollenkaan.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Paavali ei ollut oikeiden apostoleiden joukossa eikä kuullut Jeesuksen ääntä.

        Siksi oli helppo saalis damaskontien henkijeesuksille, joista oikea Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan.
        Ja muistetaan ne Pietarin sanat, kun hän sanoi, että eräät ( kuten TS ) vääristelevät ja vääntävät Paavalin sanoja ja tekevät sen omaksi kadotuksekseen.

        Kyllä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tarkoituksella ”unohdat” ne Jeesuksen sanat, jotka Hän sanoi Paavalille rukousvastauksena.

        Ja hän ( Jeesus ) sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        2 Kor 12:9

        JEESUKSEN ARMO SIIS RIITTI PAAVALILLE.

        Paavali oli Jumalan sanansaattaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan.
        Ja muistetaan ne Pietarin sanat, kun hän sanoi, että eräät ( kuten TS ) vääristelevät ja vääntävät Paavalin sanoja ja tekevät sen omaksi kadotuksekseen.

        Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavali ei tehnyt numeroa taivaallisista ilmestyksistä vaikka ne ovat olleet mahtavat.
        Kunnia Jumalalle.

        Aivan. Jumala piti Paavalin nöyränä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei ole Kristuksen apostoli ollenkaan.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Paavali ei ollut oikeiden apostoleiden joukossa eikä kuullut Jeesuksen ääntä.

        Siksi oli helppo saalis damaskontien henkijeesuksille, joista oikea Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Oletko sinä sukujuuriltasi vaskiseppä?
        ”Aleksander, vaskiseppä, on tehnyt minulle paljon pahaa; Herra on maksava hänelle hänen tekojensa mukaan.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Jumalan sanansaattaja.

        Oikein!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali vaarallinen mies, oli jo mukana Stefanuksen murhaamisessa. Ei ihmisen perusluonne siitä miksikään muutu. Päinvastoin pahenee iän myötä.

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Ap. t. 22:20
        Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

        Jumalan armo Paavalille!

        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        2 Kor 12:9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin taivaassa käymiset ei vaikuta kovin uskottavilta.

        Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

        Et siis ole uskova.


    • Anonyymi

      Ps. 22:11 sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.

    • Anonyymi

      Niin pitää. Eroamalla kirkosta ihan alkajaisiksi.

      • Anonyymi

        Jokainen tekee omat valintansa elämänsä aikana.
        Kirkko ei pelasta, mutta se välittää evankeliumia eteenpäin.
        Jumalan seurakunnasta eroaminen on yksi askel luopumisprosessissa, kun ihminen päättää mennä kadotukseen, eikä välitä pelastuksesta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa ja vain HÄNESSÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tekee omat valintansa elämänsä aikana.
        Kirkko ei pelasta, mutta se välittää evankeliumia eteenpäin.
        Jumalan seurakunnasta eroaminen on yksi askel luopumisprosessissa, kun ihminen päättää mennä kadotukseen, eikä välitä pelastuksesta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa ja vain HÄNESSÄ.

        Miksi tukisin jäsenyydelläni sateenkaarimessuja ja vakaumuksettomien naispaimenten universalistisia löpinöitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tukisin jäsenyydelläni sateenkaarimessuja ja vakaumuksettomien naispaimenten universalistisia löpinöitä?

        Se on totta. Etsi siis seurakunta, jossa hapatusta ei ole.


    • Anonyymi

      Mielenmuutos (kreikaksi "metanoia) on psykologinen mielenmuutos ajattelussa ja asenteissa.

      Se on kuitenkin eri asia kuin Jumalan kasteessa tekemä koko ihmisen koskeva uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä, uudestisyntymisen peso. Se voi tapahtua ihmiselle vain yhden kerran, Ef.4:5 Yksi kaste.
      Jumalan ei tarvi uusia eikä täydentää tekojaan.

      • Anonyymi

        Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan. "

        Joh. 16:29 "Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan. "

        Joh. 16:29 "Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

        Pietarille oli annettu taivaan valtakunnan avaimet.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."


      • Anonyymi

        Ap t 17:30
        ”Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.”

        Koskee myös sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietarille oli annettu taivaan valtakunnan avaimet.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        Elätkö kasteen edellyttämällä tavalla koko sydämisesti.
        Tehkää parannus.

        Matt. 7:
        13. "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
        14. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!
        Ap. t. 14:22

        Kommentaari:13. Ahtaasta portista sisälle pääsemiseksi on riisuuduttava paljosta, nimittäin väärästä suhtautumisesta kaikkeen maalliseen, kaikesta ahneuteen viittaavasta, kaunaisesta hengestä, itsekkyydestä ja omavanhurskaudesta. Ihmisen tulee kieltää itsensä. »Tie on kaita ja portti on ahdas, mutta ei se kaupunki, johon olemme matkalla» (Krysostomos).Elämän tielle ei tulla itsestään. Sille pääseminen edellyttää taistelua (Luuk 13:24).Kadotus ei tarkoita vain tuhoa, vaan myös kaiken sellaisen menettämistä, mikä tekee elämän elämisen arvoiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan. "

        Joh. 16:29 "Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

        Voihan vesi.


    • Anonyymi

      Olematonta pazkanjauhantaa koko ketju💩

      • Anonyymi

        Sanot noin, koska et kykene parannukseen.

        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot noin, koska et kykene parannukseen.

        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

        Teidän jumalanne ei päätä kuin hihhuleiden asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän jumalanne ei päätä kuin hihhuleiden asioista.

        Toivotaan, että totuus sinulle vielä kirkastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän jumalanne ei päätä kuin hihhuleiden asioista.

        Sen aikanaan näet.


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi, että murhamies ei pääse taivaaseen.

      Ap. t. 22:20
      Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

      1. Joh. 3:15

      Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

      • Anonyymi

        Et siis koskaan ole kuullut, että Jumala antaa syntejä anteeksi???
        Niin myös Paavali sai syntinsä anteeksi.

        Jesaja 1:18
        ”Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.”


    • Anonyymi

      2.Tim.3:
      12. Kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi,
      13. mutta pahat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen ja eksyen.

    • Anonyymi

      Lopettakaa sitten hölmöjen huijaaminen lahkoihinne.

      • Anonyymi

        Ei huijata. Te huijaatte.
        Jumalan tahto on pelastaa vielä kun armonaikaa on.


    • Tyhmempää ei ole kuin ateisti.
      Satanistikin on viisaampi kun tajuaa pahan ja myös hyvän , mutta on väärällä puolella.
      Ateisti on tyhmyyden huippu.Itsekäs ja ei edes älyä senvertaa, että jos miljardi ihmistä esim uskoo vakaasti Jeesukseen ja miljardeja todistuksia Jeesuksesta ..puheesta..näyistä...kaikesta kaikesta niin mitä tekee tyhmä ateisti...no ei mitään vaan pysyy järkyttävän tyhmänä ja no kenties kaivaa nenää mikä on suurinta mihin ateisti pystyy.

      • Anonyymi

        Jeesus varoitti niistä damaskontien jeesuksista ja muista tämän ajan henkijeesuksista. Lahkoissa ihmisiä nurin kaatavista lahkojeesuksista.

        Mark. 13:6

        Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

        Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


      • Anonyymi

        Silti satanisti tietää osittain Kirjoituksia, mutta ei tee sen mukaan, vaan taistelee totuutta vastaan, kuten Teuvo tekee. Se on hypertyhmää, aivotonta touhua.


      • Anonyymi

        Mr Hyvikselle

        Tutkimus: uskovaiset ateisteja vähä-älyisempiä


        Äskettäin tehdyn laajan tutkimuksen mukaan uskonnolliset ihmiset eivät ole yhtä älykkäitä kuin uskonnottomat ihmiset. Järkiperäisellä ajattelullahan tuon pystyy toteamaan ilman tutkimuksiakin. Sillä vaatii jonkinlaista lapsenmielistä ajattelua ja alitajuista halua joutua johdateltavaksi ihmiseltä, joka uskoo mielikuvituksen tuottamiin olentoihin.

        Mutta nyt uskisten vähä-älyisyys on myös osoitettu tieteellisesti Rochesterin yliopiston toimesta. Siellä professori Miron Zuckermanin johtama tutkijaryhmä löysi ”luotettavan negatiivisen korrelaation älykkyyden ja uskonnollisuuden välillä” 53:ssa 63:sta tutkimuksesta.

        ”The Relation Between Intelligence and Religiosity: A Meta-Analysis and Some Proposed Explanations”-niminen tutkimus julkaistiin ”Personality and Social Psychology Review”-sivustolla. Sen mukaan mitä älykkäämpi lapsi on, sitä suuremmalla todennäköisyydellä hän hylkii uskontoa. Tutkijoiden mukaan myös vanhemmallakin iällä älykkyysosamäärällä on suora korrelaatio ateismiin. Mitä viisaampi, sitä vähemmän uskova. Zuckermanin yksi käyttämistä tutkielma-aiheista oli elinajanpituinen analyysi 1500 (ÄÖ:ltään kaikki yli 135:n) lapsen uskomuksista.

        Tutkimus alkoi jo vuonna 1921 ja jatkuu edelleenkin. Tuleeko tutkimuksen päätelmä kenellekään yllätyksenä?

        http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288589444590.html

        http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/alykkyys_usko_tutkimus-6701





        Hyvä esimerkki uskisten yksinkertaisuudesta. He luulevat olevansa puun alla, minne putoaa jumalan toimesta sadepisaroita. Oikeasti putoava tavara on hyönteisten ulostetta…:


      • Anonyymi

        Mr Hyvis. Taidatkin olla penaalin terävin kynä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mr Hyvikselle

        Tutkimus: uskovaiset ateisteja vähä-älyisempiä


        Äskettäin tehdyn laajan tutkimuksen mukaan uskonnolliset ihmiset eivät ole yhtä älykkäitä kuin uskonnottomat ihmiset. Järkiperäisellä ajattelullahan tuon pystyy toteamaan ilman tutkimuksiakin. Sillä vaatii jonkinlaista lapsenmielistä ajattelua ja alitajuista halua joutua johdateltavaksi ihmiseltä, joka uskoo mielikuvituksen tuottamiin olentoihin.

        Mutta nyt uskisten vähä-älyisyys on myös osoitettu tieteellisesti Rochesterin yliopiston toimesta. Siellä professori Miron Zuckermanin johtama tutkijaryhmä löysi ”luotettavan negatiivisen korrelaation älykkyyden ja uskonnollisuuden välillä” 53:ssa 63:sta tutkimuksesta.

        ”The Relation Between Intelligence and Religiosity: A Meta-Analysis and Some Proposed Explanations”-niminen tutkimus julkaistiin ”Personality and Social Psychology Review”-sivustolla. Sen mukaan mitä älykkäämpi lapsi on, sitä suuremmalla todennäköisyydellä hän hylkii uskontoa. Tutkijoiden mukaan myös vanhemmallakin iällä älykkyysosamäärällä on suora korrelaatio ateismiin. Mitä viisaampi, sitä vähemmän uskova. Zuckermanin yksi käyttämistä tutkielma-aiheista oli elinajanpituinen analyysi 1500 (ÄÖ:ltään kaikki yli 135:n) lapsen uskomuksista.

        Tutkimus alkoi jo vuonna 1921 ja jatkuu edelleenkin. Tuleeko tutkimuksen päätelmä kenellekään yllätyksenä?

        http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288589444590.html

        http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/alykkyys_usko_tutkimus-6701





        Hyvä esimerkki uskisten yksinkertaisuudesta. He luulevat olevansa puun alla, minne putoaa jumalan toimesta sadepisaroita. Oikeasti putoava tavara on hyönteisten ulostetta…:

        Sinä todistit jo väittämäni oikeaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mr Hyvis. Taidatkin olla penaalin terävin kynä.

        Ihan tarpeeksi terävä, mutta hyvä kun osaat kirjoittaa.
        Siitä pisteet sinulle.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä todistit jo väittämäni oikeaksi.

        "Tutkimus: uskovaiset ateisteja vähä-älyisempiä"
        Sinä vahvistat joka kommentillasi tuon tutkimuksen oikeaksi.😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tutkimus: uskovaiset ateisteja vähä-älyisempiä"
        Sinä vahvistat joka kommentillasi tuon tutkimuksen oikeaksi.😂

        Ei siitä olisi tarvinnut tehdä tutkimusta, sen huomaa kyllä muutenkin.


    • Anonyymi

      Antikristillisissä jenkkilahkoissa sisäänheittäjät eli kerberokset huutaa ovella erilaisia Raamatun jakeita, kun houkuttelevat ihmisiä tulemaan lahkoon sisälle.

      • Anonyymi

        Luuk. 21:8

        Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.


    • Anonyymi

      2.Tim.3:
      12. Kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi,
      13. mutta pahat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen ja eksyen.

      2. Tim. 3:13

      Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.

      Lahkolaiset tulevat vielä vanhustentalolle vuoteesi viereen salkussaan valmiiksi kirjoitetut testamenttipaperit.

      MOT-ohjelman mukaan isommat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisisia testamentin metsästäjiä ja testamenttitulot ova nykyisin lahkojen suurin tulonlähde.

    • Tehkää siis parannus uskonharhasta!

      Älkää palvoko epäjumalia, sillä saattaahan epätodennäköinen oikea jumala kaikesta huolimatta olla olemassa.

      • Anonyymi

        Parannuksen kehotuksilla ihmisiä eksytetään harhaoppisiin uskonlahkoihin, joissa ihmiseen pumpataan villitseviä epäpyhiä hurmoshenkiä.

        2. Tim. 3:13

        Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannuksen kehotuksilla ihmisiä eksytetään harhaoppisiin uskonlahkoihin, joissa ihmiseen pumpataan villitseviä epäpyhiä hurmoshenkiä.

        2. Tim. 3:13

        Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.

        Jeesus-nimeä käytetään eniten eksyttämiseen.

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus-nimeä käytetään eniten eksyttämiseen.

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Pelkkä Jeesuksen nimen hokeminen pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä Jeesuksen nimen hokeminen pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Lahkohurmos on pirullinen hurmos

        Veren hokeminen ja jatkuva ajattelu saa ihmisen hurmostilaan, ns. verihurmokseen.

        Hurmoslahkoissa voi olla niin kova meteli ja mekastus päällä, että naapurit kärsivät siitä menosta.
        28 Profeetat huusivat vielä kovemmalla äänellä ja viiltelivät tapansa mukaan itseään miekoilla ja keihäillä, niin että olivat aivan veressä.
        29 Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkohurmos on pirullinen hurmos

        Veren hokeminen ja jatkuva ajattelu saa ihmisen hurmostilaan, ns. verihurmokseen.

        Hurmoslahkoissa voi olla niin kova meteli ja mekastus päällä, että naapurit kärsivät siitä menosta.
        28 Profeetat huusivat vielä kovemmalla äänellä ja viiltelivät tapansa mukaan itseään miekoilla ja keihäillä, niin että olivat aivan veressä.
        29 Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

        Lahkolaisten hurmostouhut pitää kiertää kaukaa, vaikka leijuisivat ilmassa naama naurussa.

        Hes. 13:17

        Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaisten hurmostouhut pitää kiertää kaukaa, vaikka leijuisivat ilmassa naama naurussa.

        Hes. 13:17

        Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

        Nauruherätys tuli Torontosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkohurmos on pirullinen hurmos

        Veren hokeminen ja jatkuva ajattelu saa ihmisen hurmostilaan, ns. verihurmokseen.

        Hurmoslahkoissa voi olla niin kova meteli ja mekastus päällä, että naapurit kärsivät siitä menosta.
        28 Profeetat huusivat vielä kovemmalla äänellä ja viiltelivät tapansa mukaan itseään miekoilla ja keihäillä, niin että olivat aivan veressä.
        29 Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

        Mikä estää sinua tulemasta Jeesuksen luo? Kirkoissamme julistetaan säännöllisesti evankeliumia. Käytkö uskovien yhteydessä?

        1 Joh 1:6
        ” Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä estää sinua tulemasta Jeesuksen luo? Kirkoissamme julistetaan säännöllisesti evankeliumia. Käytkö uskovien yhteydessä?

        1 Joh 1:6
        ” Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.”

        Evankeljumi on valhetta, samoin jeesus.

        Kuka huomasi sairaita parantaneen, kuolleita herättäneen ja muitakin ihmetekoja tehneen hampparin?

        Ei kukaan!

        Silloisen terveydenhoidon taso olisi aiheuttanut koko tunnetun maailman täyttyvän papyrus- ja savitaulukirjeistä joissa kerrotaan sukulaisille ja ystäville parantajasta.

        Valhe on valtavan suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä estää sinua tulemasta Jeesuksen luo? Kirkoissamme julistetaan säännöllisesti evankeliumia. Käytkö uskovien yhteydessä?

        1 Joh 1:6
        ” Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.”

        Jeesus on taivaassa.

        Lahkoissa on niitä villitseviä hurmoshenkiä, jotka kaataa ihmisen lattialle selälleen.

        Suusta voi tulla epämääräistä molotusta ja vaahtoa.

        Ihminen makaa tajuttomana lattialla järki narikassa pitkiä aikoja ja lahkopastorit ojentelee käsiään sinun päälläsi.

        Se on hyvä tilaisuus pedon käydä se merkkinsä sinuun painamassa otsaan ja käsivarteen.

        1. Piet. 5:8

        Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on taivaassa.

        Lahkoissa on niitä villitseviä hurmoshenkiä, jotka kaataa ihmisen lattialle selälleen.

        Suusta voi tulla epämääräistä molotusta ja vaahtoa.

        Ihminen makaa tajuttomana lattialla järki narikassa pitkiä aikoja ja lahkopastorit ojentelee käsiään sinun päälläsi.

        Se on hyvä tilaisuus pedon käydä se merkkinsä sinuun painamassa otsaan ja käsivarteen.

        1. Piet. 5:8

        Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.

        On se valtavaa, että kirkoissamme julistetaan ristiinnaulittua Kristusta ❣️🎚️🩸
        Eikö vaan?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Evankeljumi on valhetta, samoin jeesus.

        Kuka huomasi sairaita parantaneen, kuolleita herättäneen ja muitakin ihmetekoja tehneen hampparin?

        Ei kukaan!

        Silloisen terveydenhoidon taso olisi aiheuttanut koko tunnetun maailman täyttyvän papyrus- ja savitaulukirjeistä joissa kerrotaan sukulaisille ja ystäville parantajasta.

        Valhe on valtavan suuri.

        Valheen pitää olla tarpeeksi suuri, että se uppoaa yksinkertaisiin ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se valtavaa, että kirkoissamme julistetaan ristiinnaulittua Kristusta ❣️🎚️🩸
        Eikö vaan?

        Sairastahan se on, olet oikeassa.


    • Anonyymi

      Raamattu on siitä harvinainen kirja, ettei siihen ole eksynyt yhtään vitsiä.
      Kyllä toivoisi jotain keventävää helvetin ja taivaan välille.

    • Anonyymi

      Raamattu pitää ottaa haudan vakavasti.

    • Anonyymi

      Sanoi jeesus aavikon hiekassa.

    • Kyllä. Meidän on oltava parempia ja rakastavampia muita ihmisiä kohtaan; fiktiivinen jumala ei tarvitse rakkauttamme ja orjamentaliteettiamme. Meidän on tehtävä parannus ja pyrittävä parempaan. Maailmamme olisi oikeudenmukaisempi ja parempi ilman uskonnollista, ideologista ja egoistista hybristä.

      Peter Singer esittää esseessä "Famine, Affluence & Morality" ("Nälänhätä, runsaus ja moraali") vaikuttavan argumentin siitä, että meillä on moraalinen velvollisuus auttaa niitä, jotka kärsivät.

      Keskeiset argumentit:

      1. Samanarvoisuus ja kärsimyksen välttäminen:

      Singer aloittaa toteamalla, että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia ja että meillä on velvollisuus pyrkiä estämään kanssaihmisten kärsimystä, jos se on mahdollista ilman merkittävää omaa haittaa.

      Hän käyttää esimerkkinä lasta, joka on hukkumassa matalaan lammikkoon. Useimmat ihmiset pelastaisivat lapsen, vaikka heidän olisi kasteltava kenkänsä ja housunsa.

      Singer väittää, että velvollisuutemme pelastaa hukkuvia lapsia ei riipu henkilökohtaisesta siteestä (vanhemmuus, sukulaisuus tms.) lapseen, tai siitä, tunnemmeko heidät.

      Samalla tavalla meillä on velvollisuus auttaa niitä, jotka kärsivät nälänhädästä tai muista ongelmista, vaikka he eivät ole meille läheisiä. (Heidän kärsimyksensä ei ole vähempiarvoista kuin lammikkoon hukkuvan lapsen kärsimys, tai oman lapsemme hätä; jos omaa lastamme uhkaa vaara, emmekä ole itse auttamassa, emmekö toivo, että joku hyväsydäminen ja oikeamielinen ihminen auttaa?)

      Singer laajentaa logiikkaa globaaleihin hätätilanteisiin. Hän väittää, että meillä on sama moraalinen velvollisuus auttaa niitä, jotka kärsivät köyhyydestä ja nälänhädästä kaukaisissa maissa, vaikka emme tuntisi heitä henkilökohtaisesti.

      Argumentit perustuvat siihen, että:

      Kärsimys on samanlaista riippumatta sijainnista tai henkilöstä: Köyhien ja nälkäisten ihmisten kärsimys on yhtä todellista ja merkittävää kuin hukkuvan lapsen kärsimys. (Me voimme joutua tilanteeseen, jossa tarvitsemme toisen apua, emmekä silloin toivo, että hän kääntää selkänsä todeten, ettei tämä minulle kuulu.

      Kyky auttaa: Meillä on riittävästi resursseja, kuten rahaa ja ruokaa, auttaaksemme niitä, jotka tarvitsevat.

      Mahdollisuus auttaa: Globaalissa taloudessa ja avustusjärjestöjen avulla meillä on kyky auttaa myös niitä, jotka ovat kaukana. Me emme auta, koska emme ole moraalisia, oikeamielisiä tai hyviä. Me olemme itsekkäitä mulkkuja. Joten tehkäämme parannus: olematon Jumala ei kaipaa uhrejamme - ihmiset tarvitsevat rakkauttamme ja apuamme!

      • Anonyymi

        Harvinaista, että joku kirjoittaa asiallista asiaa sisältävän kommentin, tälle joutavanpäiväiselle huuhaa palstalle.😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvinaista, että joku kirjoittaa asiallista asiaa sisältävän kommentin, tälle joutavanpäiväiselle huuhaa palstalle.😁

        Se onkin asiallinen kun ei ole uskoa.

        Jos olis, niin silloin täyttä skeidaa.


    • Anonyymi

      Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

    • Anonyymi

      ” Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.”

    • Anonyymi

      Kaikkivaltiaan hokkuspokkusjumalan on turha nillittää kärsimyksistään. Narsisti diktaattori tekee niin kuin tahtoo, ihmisistä tippaakaan välittämättä.

    • Anonyymi

      Hihhulit ei määräile normaaleja ihmisiä.

    • Anonyymi

      Se on ihan selvä asia, sillä Jumala vaatii sitä.

    • Anonyymi

      Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2176
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2012
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      159
      1751
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      147
      1644
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1234
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe