Haastoin neuvolan alipainovalheesta - osastonhoitajan vahva poliittinen reaktio

Hän yritti naamioida terveydenhoitajan ilmoituksen legitiimiksi ja sanoi lopuksi, että "minä en sua enää auttaa".

Hän käytti samoja fraaseja niin kuin muut koko terveydenhoitopalveluissa. "Huostaanotto on okei, tapaamiset tekee vanhemmuudesta normaalia". Hän vihjasi ne sanomalla, että "sinä voit olla tyytyväinen siihen, että sun lapsi voi hyvin ja on terve". Sen olin sanonut hänelle perustellakseni sen, etten minä halua totella terveydenhoitajaa. Hän käänsi sen verukkeeksi sille, miksi Toivon pitäisi jatkaa sijaispaikassa. Vastasin, mutta minä en voi elää oman lapseni kanssa itkuisena. Hän vastasi, vaikka sinä et voi elää lapsesi kanssa. "Sinä voit tavata sun lasta". Hän piilotti sen, etten voi kyseenalaistaa terveydenhoitajan valhetta tai huostaanottoa.

Aluksi hän arvosteli minua väärän ihmisen syyttämisestä. Luulin valehtelijan olleen meidän oma neuvolatätimme, mutta se olikin joku sijainen, joka tuli paikalliselle terveysasemalle. Emme olleet koskaan tavanneet häntä ennen. Hän teki arvion Toivon alipainosta kurinpidoksi sen jälkeen, kun kieltäydyin tottelemasta häntä.

Hän yritti kääntää keskustelun pois terveydenhoitajasta. Hän yritti saada minut kertomaan asioistani. Samalla minä perustelin, että lastensuojelutekijät eivät keskustele vaan tekevät päätökset salaa. He huijaavat vanhemmat kertomaan omista asioistaan ja luottaman sosiaalityöntekijään ja odottamaan sitä, he antavat tukea ja palvelua. Siitä huolimatta osastonhoitaja huijasi minut kertomaan asioistani. Minä hyväksyin sen sillä varauksella, jonka sanoin ääneen hänelle, etten anna tämän keskustelun mennä sivuraiteille pääasiasta, joka on terveydenhoitajan virhe. Sitten kerroin asiani. Itkin ja kerroin, miten väärin meitä on kohdeltu. Hän kyseli sellaisia kysymyksiä, jotka eivät liittyneet siihen enää. Mites äiti? Näetkö sä sun lastas? Hän naamioi sen tukitapahtumaan. Hän veti keskustelun pois kokonaan terveydenhoitajan arvostelusta. Pidin siitä kiinni kertomalla osastonhoitajalle, että minun tavoitteenani on kuitenkin kertoa virkamiehen virheet.

Koko terveydenhuolto toimii selän takana asiakkaita vastaan. Sain aikaan ilmapiirin, jossa hän tunsi arvostelun, mutta ei myöntänyt sitä ääneen. Hän tunsi sen vakavuuden, mutta ylläpiti organisaation oligarkian ja hegemonian loppuun asti. Painoin puhelun pois.

Se pitäisi äänittää, jotta voisin tehdä siitä diskurssianalyysin ja kertoa, mitä hän vihjaa ja millä sanoilla. Kaikki terveydenhuoltoalan työntekijät käyttävät nyt poliittista valtaa ja puolustaa hierarkiaa. He käyttävät retoriikkaa. He naamioivat sen auttamiseksi, mutta toimivat niin kuin Neuvostoliiton politrukit. THL:n säätämät palvelut ovat tosi poliittisia nyt. Ne ovat ennen olleet SDP:tä. Lastensuojelulaki on kuitenkin Kokoomuksen luomus vuodelta 2014 ja 1995 alkaen. Hän oli kuitenkin manipuloida. Sanoinkin, että terveydenhoitajan ja lastensuojelun manipulointi on väärin, niin hän kuitenkin teki niin ja valehteli antavansa tukea minulle. Hän käänsi arvosteluni tukitapahtumaksi muuttamalla aihetta ja saamalla minut ruikuttamaan hänelle meidän kärsimyksestämme, jotta hän saa sanoa "minä olen tosi pahoillani teidän perheen tilanteesta ja toivon parasta". Ja sitten hän möläytti. Sanoin tilanteen olevan umpikujassa ja koko tilanteen olevan sosiaalityöntekijöiden luoma. Meillä ei ole mitään ongelmia. Hän sanoi, "sitten sinun täytyy korjata sun asias". Vastasin, että sieltä se ennakkoluulo nyt tuli esiin. Minähän jo sanoin, että kaikki ongelmat ovat lastensuojelun luomia. Kerroin sopineeni lastenlääkärin kanssa 2-vuotisneuvolassa, että me annamme öljylisää ja syötämme useammin. Lastenlääkäri lausui, että – 2 SD paino tasaisena ei ole alipainoa .

Osastonhoitaja kieltäytyi uskomasta terveydenhoitajan laittaneen paperiin, että "Toivo on vähän alipainoinen", vaikka hän oli todennut kolmivuotistarkastuksen normaaliksi. Hän sanoi, "siellä on jokin muu juttu". Eli hän oletti meillä kuitenkin olevan jokin tosi vika, eikä terveydenhoitaja voi olla väärässä. Kerroin sen lukevan papereissa ja sosiaalityöntekijän tehneen sen kirjauksen perusteella myöhemmin huostaanottopäätöksen, että "Toivo on alipainoinen ja isä ei suostu antamaan muuta ruokaa". Toivon kolmivuotistarkastus päättyi. Osastonhoitaja käytti huolifraasia itsestäänselvyytenä, ja esti minua kyseenalaistamasta terveydenhoitajan käytöstä. En saanut osastonhoitajaa astumaan ulos hänen putkiajattelustaan.

Keskustelu oli tyypillinen poliittinen sanaharkka, jossa hän yrittää asettaa asiakkaan alempaan asemaan ja käyttää salaisia sääntöjä, jotka hyödyttävät toisia enemmän kuin muita symbolisen väkivallan määritelmän mukaan.

7

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      😋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://surl.tn/smilegirl

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

      • Anonyymi

        Tälle aloittajalle vain sellaisia kuumia tyttöjä, jotka eivät voi tulla raskaaksi, niin vältytään monelta ongelmalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälle aloittajalle vain sellaisia kuumia tyttöjä, jotka eivät voi tulla raskaaksi, niin vältytään monelta ongelmalta.

        Karhean, vyömäisen alueen tunnustelusta tuli kyllä suuria ongelmia- niin monta vuotta kun sen alueen pariin pääsyä odoteltiin! Toisaalta tämä tuo kyllä toivoa syrjäytyneille yksinäisille miehille, että vielä joskus voi flaksi käydä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karhean, vyömäisen alueen tunnustelusta tuli kyllä suuria ongelmia- niin monta vuotta kun sen alueen pariin pääsyä odoteltiin! Toisaalta tämä tuo kyllä toivoa syrjäytyneille yksinäisille miehille, että vielä joskus voi flaksi käydä!

        Minä olen yksinäinen komea mies. Teemun tarina lohduttaa, koska se muistuttaa minua siitä, että joskus karhea vyömäinen alue ei paranna elämää vaan korkeintaan pilaa sen.
        Yksi orgasmi ei ole 18 vuoden tuskan arvoinen. Kantsii vaan tumputtaa paineet pois niin ei haksahda oikeisiin naisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen yksinäinen komea mies. Teemun tarina lohduttaa, koska se muistuttaa minua siitä, että joskus karhea vyömäinen alue ei paranna elämää vaan korkeintaan pilaa sen.
        Yksi orgasmi ei ole 18 vuoden tuskan arvoinen. Kantsii vaan tumputtaa paineet pois niin ei haksahda oikeisiin naisiin.

        Mietin kyllä, että millaista on seksi Meemun kanssa? Pystyykö hän ottamaan toisen tarpeet huomioon, koska tiimipeli ei oikein ole ollut hänen juttunsa? Jos taikasauva ei jäykisty, niin haukkuuko hän kumppaninsa pataluhaksi? Siis koska hän tekee aina kaiken oikein itse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin kyllä, että millaista on seksi Meemun kanssa? Pystyykö hän ottamaan toisen tarpeet huomioon, koska tiimipeli ei oikein ole ollut hänen juttunsa? Jos taikasauva ei jäykisty, niin haukkuuko hän kumppaninsa pataluhaksi? Siis koska hän tekee aina kaiken oikein itse!

        Tavallaan aika tyhmä viesti sulta....
        Itse olen alfauros enkä ota koskaan naisen tarpeita huomioon ja tämä on vain se miten alfauros hoitaa hommat.
        Toinen juttu on se että ainahan se on miehen syyksi vieritetty jos seksi ei onnistu, ja tasa-arvon aikakautena naistenkin pitäis ottaa vastuuta.


    • Anonyymi

      Tilanne on yhä toivoton! Ja toivottomana pysyy vielä yli kymmenen vuotta- onneksi!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      175
      7037
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      41
      4129
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2085
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1619
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe