Naisten taso salitreeneissä noussut, paljonko vaaditaan YTM mieheltä penkissä?

Anonyymi-ap

Onko palstalla paljonkin koemusta tästä ongelmasta, että nykyaikana miehet saattavat olla kokonaisuudessaan jopa "liian heikkoja", koska naiset menestyvät koulutuksessa paremmin ja treenaavat kovaa salilla kasvattaen aikaisempaa enemmän lihasmassaa ja voimaa.

Tuossa ruotsalaiselta toimittaja Sara Martinssonilta: mikään treenimuoto ei ole kasvanut samaa tahtia tyttöjen keskuudessa kuin voimaharjoittelu ja toteaa, kuinka nykyään yhtä monta tyttöä kuin poikaakin vetää jalkakyykkyä 2 kertaa omalla painolla.
https://www.radron.se/vardagskunskap/sara-martinsson-greppa-stangen-som-en-banbrytare/

Viime vuonna klassisen penkkipunnerruksen SM-kisoissa miesten 93 sarjassa paras nosto oli 190 kiloa. Klassisen voimanoston SM-kisoissa naisten 84 sarjassa jalkakyykyssä paras nosto oli vähän yli 200 kiloa. Onhan tämä äärimmäisen noloa, jos nainen vetää jalkakyykyssä 200 kiloa ja mies vetää penkiltä vain 100 kiloa. Ollaanko silloin parisuhteessa "liian eri" tasolla?

Todellavaikeeta

96

762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rehellisesti sanoen, harvaa naista kiinnostaa pa.kan vertaa mitä mies nostaa penkistä. Tuo on varsin pienen ihmisryhmän harrastus ja mielenkiinnon kohde. Sun juttuja lukiessasi joku hullu voi vaikka kuvitella, että joku "penkkipunnerruksen SM-kisat" on suosittukin tapahtuma. Onkohan sinne saatu paikalle edes paria tuhatta katsojaa.

      • Anonyymi

        Miksi pojat jo peruskoulussa mittailee voimia penkissä?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pojat jo peruskoulussa mittailee voimia penkissä?

        Todellavaikeeta

        Siksi kun he kuvittelevat siitä olevan jotain hyötyä tyttöjen keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kun he kuvittelevat siitä olevan jotain hyötyä tyttöjen keskuudessa.

        Omin silmin olen nähnyt, että siitä myös on hyötyä.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omin silmin olen nähnyt, että siitä myös on hyötyä.

        Todellavaikeeta

        Kaikkien tyttöjen keskuudessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pojat jo peruskoulussa mittailee voimia penkissä?

        Todellavaikeeta

        Sitä sun pitää kysyä niiltä pojilta. itse en ole koskaan tuollaisiin poikiin törmännyt, vaikka paljon nuoria tunnenkin. Se tietenkin on totta, että monilla miespuolisilla on kova kilpailuvietti ja se lienee suurin syy tuohonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omin silmin olen nähnyt, että siitä myös on hyötyä.

        Todellavaikeeta

        Kukaan ei ole väittänyt, etteikö siitä ole hyötyä sen pienen joukon kanssa, jota tuollainen kiinnostaa. Tietysti siitä on hyätyä heidän kanssaan. Heitähä tuollainen kiinnostaa. Valtaosaa tytöistä ei todellakaan kiinnosta, ei voisi vähempää kiinnostaa ja heidän mielestään tuollainen on puhdasta idiotismia. Heidät saa tuollaisella vain karkoitettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omin silmin olen nähnyt, että siitä myös on hyötyä.

        Todellavaikeeta

        Itse kans kokenut näin, mut silloin se yleensä kääntyy itseään vastaan, jos asia tuntuu liian pakkomielteeltä? Epäitsekkyys taas voi vaikuttaa myönteisesti, jos omaa voimaa keskivertoa enemmän, eikä siitä tee mitään numeroa julki vaan se todetaan muuten vain arjessa vähemmän korostuneesti.


    • Anonyymi

      Näin, kun teki hauiskääntöjä kahdella perusätmillä.

    • Anonyymi

      Miten joku voi kehittää itselleen ongelman naisen menestymisestä? Ei hyvää päivää taas!

      • Anonyymi

        Se, että naiset osaavat yhtään mitään muuta kuin tehdä kotitöitä, on tämän aloittajan elämän suurin ongelma. Tosin mä luulen, että hänelle sekin on ongelma, jos nainen osaa tehdä niitä kotihommia paremmin kuin hän itse.


    • Anonyymi

      Minä treenasin eilen liikaa. 😵 Tänään olo oli kuin lämpöhalvauksen saaneella ja liikkuminen yhtä sulavaa kuin vanhalla mummolla. 🥵 Mutta ei sitä treenatessa voinut tietää! Treenaaminen oli vain mukavaa. 😁

      Minulle tärkeintä lihasasioissa on, että mies antaa minun treenata niin paljon kuin haluan. Oma mies ajoi meidät eilen salille, ja oli mukavaa treenata samalla salilla, vaikka erilaisia liikkeitä teemmekin. Mieheni kannustaa aina kaikenlaiseen liikuntaan. Hänen mukaansa minusta näkee treenin aikana, että pidän kuntosalista. Hän osaa myös hyvin neuvoa minua uusien liikkeiden tekniikoissa.

      Miesten lihasten suuruus on minulle yhdentekevää. Useammin elämässäni olen ihastunut hoikkiin kuin lihaksikkaisiin miehiin. Viehätys on aina lähtenyt jostain muusta kuin lihaksiston koosta.

      🦄

      • Anonyymi

        Kuitenkin olet löytänyt parisuhteen miehen kanssa, joka on näyttää olevan hyvä voimanostossa. En yhtään ihmettele, että mies on onnellinen, kun vaimokin treenaa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin olet löytänyt parisuhteen miehen kanssa, joka on näyttää olevan hyvä voimanostossa. En yhtään ihmettele, että mies on onnellinen, kun vaimokin treenaa.

        Todellavaikeeta

        Tällä bikinifitnessurheilijalla on upeat lihakset ja muutenkin naisellinen, mutta se on taas aivan toinen juttu, kuinka moni mies on tämän naisen arvoinen parisuhteeseen.
        https://www.youtube.com/watch?v=jWbzRNmtdZs

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä bikinifitnessurheilijalla on upeat lihakset ja muutenkin naisellinen, mutta se on taas aivan toinen juttu, kuinka moni mies on tämän naisen arvoinen parisuhteeseen.
        https://www.youtube.com/watch?v=jWbzRNmtdZs

        Todellavaikeeta

        Millähän painoilla hän teki vipunostot sivuille? Ja miksi ei tehnyt sarjoja loppuun? En ymmärrä kieltä. Itse tein eilen viparit 8 kg:llä, mutta en niilläkään saanut olkapäitä kipeiksi. Mies sanoi ongelmana olevan sen, että käsieni puristusvoima on heikompi kuin olkapäideni lihakset. En siis oikein jaksa pidellä yhdellä kädellä enempää kuin 8 kg painoja. 😁

        Mustat pässinpallit olivat tuollakin käytössä. Maailmanlaajuinen kuntoiluväline! 😂🖤🖤🙊

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä bikinifitnessurheilijalla on upeat lihakset ja muutenkin naisellinen, mutta se on taas aivan toinen juttu, kuinka moni mies on tämän naisen arvoinen parisuhteeseen.
        https://www.youtube.com/watch?v=jWbzRNmtdZs

        Todellavaikeeta

        Ai niin, vastaus kysymykseen: sellainen mies on hänen arvoisensa, joka tukee ja kannustaa häntä treenaamisessa. ☺️

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millähän painoilla hän teki vipunostot sivuille? Ja miksi ei tehnyt sarjoja loppuun? En ymmärrä kieltä. Itse tein eilen viparit 8 kg:llä, mutta en niilläkään saanut olkapäitä kipeiksi. Mies sanoi ongelmana olevan sen, että käsieni puristusvoima on heikompi kuin olkapäideni lihakset. En siis oikein jaksa pidellä yhdellä kädellä enempää kuin 8 kg painoja. 😁

        Mustat pässinpallit olivat tuollakin käytössä. Maailmanlaajuinen kuntoiluväline! 😂🖤🖤🙊

        🦄

        Mä ymmärsin tuosta videosta, että viimeisessä sarjassa vipunostossa tekee pudotussarjaa alkaen 5 kg.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä ymmärsin tuosta videosta, että viimeisessä sarjassa vipunostossa tekee pudotussarjaa alkaen 5 kg.

        Todellavaikeeta

        Jaa, sen vuoksi hän siis vaihteli painoja niin usein. ☺️

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin, vastaus kysymykseen: sellainen mies on hänen arvoisensa, joka tukee ja kannustaa häntä treenaamisessa. ☺️

        🦄

        Mä olen muuten joskus luullut, että ulkomaalaisten naisen kanssa pääsisi jollain tavalla "helpommalla", mutta olen joutunut pettymään: itseaisassa mun on esimerkiksi Suomessa jopa helpompaa lähestyä upealta näyttävää suomalaista naista kuin upealta näyttävää ulkomaalaista naista.

        Suomi on nykyään hyvin kansainvälinen, joten ei ole vähimmässäkään määrin mahdottomuus suurissa kaupungeissa saada mahdollisuuksia tutustua ulkomaalaisiin naisiin, mutta näin on ainakin mulle käynyt, että "helpommin" lopulta päädyn tekemään tutustumisyrityksiä suomalaisiin naisiin.

        Vaikka olisi opetellut useita kieliä, puhuminen täytyisi olla erittäin sujuvaa, jotta naiseen tutustuminen muulla kuin äidinkielellä olisi luontevaa. Myös naisen kannustaminen on helpompaa äidinkielellä kuin vierailla kielillä.

        Tämä ei kuitenkaan missään tapauksessa tarkoita sitä, etteikö kannattaisi harjoitella ja kuten näet, nykypäivänä Youtubesta löytyy ainakin toistaiseksi vielä videoita monella eri kielellä. Tosin tämän Venäjä-Ukraina konfliktin aikana yhä enenevässä määrin on Youtube sensuroinut venäjän kanavia, hiljattain jälleen yhden venäläisen laulajan Youtube-kanava suljettiin.

        Nämä sensuurit on tosiaan hyvin kaksipiippuisia juttuja. Näissä täytyisi miettiä myös pitemmällä tähtäimellä: miten pystyy maat elämään pitemmälläkään tähtäimellä sovussa, jos ei pääse netistä katsomaan tai lukemaan ollenkaan mitään Venäjältä.

        Siinä olen ehdottomasti samaa mieltä, että parisuhteessa pitää pystyä kumppania ainakin riittävästi kannustaa. Jos ei tähän saa tarpeeksi mahdollisuuksia, kun ei saa tarpeeksi mahdollisuuksia edes tutustua, voi ehkä nykyaikana päästä tälläkin tavalla eteenpäin esimerkiksi katsomalla näitä Youtube videoita monella eri kielellä ja mielellään sellaisista aiheista, jotka on itselle vaikeita, kuten esimerkiksi tämä naisten salilla treenaaminen.

        Mä en löytänyt kovin montaa videota tuosta Katja Djatsenkosta, varsinkaan pitkiä haastatteluja. Sen sijaa tästä bikinifitnessurheilija Jana Kuznetsovasta löytyy ja löytyy myös pitkiä haastatteluja.
        https://www.youtube.com/watch?v=MDiSfF5eaz0

        Koska se, jos jo itse "tietää", että on naista "alemmalla tasolla", vaikuttaa siihen, kuinka helppoa on kuunnella naista. Nykypäivänä on toisaalta enemmän mahdollisuuksia, jos ei saa oikeessa elämässä riittävästi mahdollisuuksia edes "harjoitella".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen muuten joskus luullut, että ulkomaalaisten naisen kanssa pääsisi jollain tavalla "helpommalla", mutta olen joutunut pettymään: itseaisassa mun on esimerkiksi Suomessa jopa helpompaa lähestyä upealta näyttävää suomalaista naista kuin upealta näyttävää ulkomaalaista naista.

        Suomi on nykyään hyvin kansainvälinen, joten ei ole vähimmässäkään määrin mahdottomuus suurissa kaupungeissa saada mahdollisuuksia tutustua ulkomaalaisiin naisiin, mutta näin on ainakin mulle käynyt, että "helpommin" lopulta päädyn tekemään tutustumisyrityksiä suomalaisiin naisiin.

        Vaikka olisi opetellut useita kieliä, puhuminen täytyisi olla erittäin sujuvaa, jotta naiseen tutustuminen muulla kuin äidinkielellä olisi luontevaa. Myös naisen kannustaminen on helpompaa äidinkielellä kuin vierailla kielillä.

        Tämä ei kuitenkaan missään tapauksessa tarkoita sitä, etteikö kannattaisi harjoitella ja kuten näet, nykypäivänä Youtubesta löytyy ainakin toistaiseksi vielä videoita monella eri kielellä. Tosin tämän Venäjä-Ukraina konfliktin aikana yhä enenevässä määrin on Youtube sensuroinut venäjän kanavia, hiljattain jälleen yhden venäläisen laulajan Youtube-kanava suljettiin.

        Nämä sensuurit on tosiaan hyvin kaksipiippuisia juttuja. Näissä täytyisi miettiä myös pitemmällä tähtäimellä: miten pystyy maat elämään pitemmälläkään tähtäimellä sovussa, jos ei pääse netistä katsomaan tai lukemaan ollenkaan mitään Venäjältä.

        Siinä olen ehdottomasti samaa mieltä, että parisuhteessa pitää pystyä kumppania ainakin riittävästi kannustaa. Jos ei tähän saa tarpeeksi mahdollisuuksia, kun ei saa tarpeeksi mahdollisuuksia edes tutustua, voi ehkä nykyaikana päästä tälläkin tavalla eteenpäin esimerkiksi katsomalla näitä Youtube videoita monella eri kielellä ja mielellään sellaisista aiheista, jotka on itselle vaikeita, kuten esimerkiksi tämä naisten salilla treenaaminen.

        Mä en löytänyt kovin montaa videota tuosta Katja Djatsenkosta, varsinkaan pitkiä haastatteluja. Sen sijaa tästä bikinifitnessurheilija Jana Kuznetsovasta löytyy ja löytyy myös pitkiä haastatteluja.
        https://www.youtube.com/watch?v=MDiSfF5eaz0

        Koska se, jos jo itse "tietää", että on naista "alemmalla tasolla", vaikuttaa siihen, kuinka helppoa on kuunnella naista. Nykypäivänä on toisaalta enemmän mahdollisuuksia, jos ei saa oikeessa elämässä riittävästi mahdollisuuksia edes "harjoitella".

        Todellavaikeeta

        Tuo kuvailemasi tilanne näyttäytyy minulle ensisijaisesti eettisenä taitamattomuutena ja kyvyttömyytenä hyväksyä erilaisuutta tilanteissa, joissa tämä erilaisuus ei loukkaa ketään toista. Jotkut käyttävät siitä sanaa sivistymättömyys. Kaiketi ainoa tapa sellaisesta pois on altistua mahdollisimman erilaisille ihmisille ja opetella hallitsemaan irrationaalisia tuntemuksia, joita tämä altistuminen aiheuttaa.

        Kuka niitä harjoittelumahdollisuuksia sinulle "suo", ellet niitä itse hanki? Ei mikään verkostoituminen toimi siten, että miettii kotona, miten vaikeaa on päästä osaksi jotain verkostoa. Minäkin olen joutunut tekemään paljon töitä päästäkseni tiettyihin verkostoihin. Mutta niin kauan kuin itsellä on jotain verkoston arvostamaa pääomaa ja on opetellut ko. verkoston sosiaaliset säännöt, sisään pääseminen ei ole mahdotonta.

        Sinä hukkaat aikaasi kuvittelemalla, että treenaavat naiset "vaativat" miehiltä jotain fyysisiä ominaisuuksia. Se on omaa kuvitelmaasi ja pitää sinua koko ajan kauempana niistä verkostoista, joihin pyrit. Kun haluaa verkostoitua tavoitteellisesti, täytyy selvittää, mitä jonkin verkoston jäsenet oikeasti arvostavat. Omista virheellisistä kuvitelmista on siinä yhteydessä vain haittaa.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuvailemasi tilanne näyttäytyy minulle ensisijaisesti eettisenä taitamattomuutena ja kyvyttömyytenä hyväksyä erilaisuutta tilanteissa, joissa tämä erilaisuus ei loukkaa ketään toista. Jotkut käyttävät siitä sanaa sivistymättömyys. Kaiketi ainoa tapa sellaisesta pois on altistua mahdollisimman erilaisille ihmisille ja opetella hallitsemaan irrationaalisia tuntemuksia, joita tämä altistuminen aiheuttaa.

        Kuka niitä harjoittelumahdollisuuksia sinulle "suo", ellet niitä itse hanki? Ei mikään verkostoituminen toimi siten, että miettii kotona, miten vaikeaa on päästä osaksi jotain verkostoa. Minäkin olen joutunut tekemään paljon töitä päästäkseni tiettyihin verkostoihin. Mutta niin kauan kuin itsellä on jotain verkoston arvostamaa pääomaa ja on opetellut ko. verkoston sosiaaliset säännöt, sisään pääseminen ei ole mahdotonta.

        Sinä hukkaat aikaasi kuvittelemalla, että treenaavat naiset "vaativat" miehiltä jotain fyysisiä ominaisuuksia. Se on omaa kuvitelmaasi ja pitää sinua koko ajan kauempana niistä verkostoista, joihin pyrit. Kun haluaa verkostoitua tavoitteellisesti, täytyy selvittää, mitä jonkin verkoston jäsenet oikeasti arvostavat. Omista virheellisistä kuvitelmista on siinä yhteydessä vain haittaa.

        🦄

        "Tuo kuvailemasi tilanne näyttäytyy minulle ensisijaisesti eettisenä taitamattomuutena ja kyvyttömyytenä hyväksyä erilaisuutta tilanteissa, joissa tämä erilaisuus ei loukkaa ketään toista. "

        Selitäppäs vähän yksinkertaisemmin. Mun äly ei riitä ymmärtämään, mitä ajat takaa. Huomaa tämä: sinä näytät olevan kaikessa asiassa "liian hyvä", joten tässä nähdään kuinka yhteisymmärryksessäkin on haasteita "hyvä-osaisella" naisella ja "huono-osaisella" miehellä.

        "Kaiketi ainoa tapa sellaisesta pois on altistua mahdollisimman erilaisille ihmisille ja opetella hallitsemaan irrationaalisia tuntemuksia, joita tämä altistuminen aiheuttaa."

        Minä olen tätä "kovaa työtä" tehnyt vuosia. Olen tosiaan käyttänyt järjettömän paljon aikaa monien kielien opetteluun ja esimerkiksi Suomessa asuu paljon venäläisiä, täällä ei ole mikään mahdottomuus myöskään törmätä venäläisiin ja varsinkin uuden vuoden aikaan venäläisiä liikkui paljon Helsingissä. Muistan, kuinka yhteenkin venäläiseen naiseen tutustuin uuden vuoden aikoihin tai ainakin tutustuminen lähti jollain tavalla "alkuun", vaikka ei mihinkään kestävään johtanutkaan. Ei osannut suomea, joten englannilla ja venäjän kielellä oli pärjättävä. Jokatapauksessa opin kieltä ja muutenkin tuli kuultua naisen ajatuksia. En yhtään kadu, että sain edes vähäisissä määrin "mahdollisuuden".

        Osa venäläisistä, jotka ovat asuneet pitkään Suomessa toki osaa suomea riittävän hyvin ja tällaisissa tapauksissa olenkin helposti puhunut suomea, jos tutustuminen on päässyt "alkuun".

        Muistan yhden itseä vanhemman venäläisen naisen, joka osasi suomea riittävästi, siitä huolimatta en vähimmässäkään määrin voi väittää, että olisin päässyt "helpolla". Varsin "kiltti ja kunnollinen" olin kyseiselle naiselle ja vaikka sanoi mulle eri asioista hyvinkin suoraan, "kilttinä ja kunnollisena" otin naisen sanomiset "sellaisenaan". Varsinkin ulkomaalaisten naisten kanssa olen ollut yleensä entistä "kiltimpi ja kunnollisempi", koska en tunne riittävästi kulttuuria ja en halua tehdä mitään "pahoja mokia".

        On myös kokemusta virolaisiin naisiin tutustumisesta. Virolaisten naisten kanssa olen pärjännyt aina suomen kielellä.

        Lopulta aivan samat lainalaisuudet pätee niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa: jos ollaan "liian eri tasolla", on hyvin hankalaa luoda mitään vakavampaa. Kielimuuri vaikeuttaa entisestään, koska vähänkin "vaativammassa" keskustelussa joutuu tekemään huomattavasti isomman "työn", vaikka olisikin opetellut monia eri kieliä.

        Phditaanpa tätä, ollaanko "samalla tasolla" vai "liian eri tasoilla", tällainenkin ongelma on tullut mulle vastaan niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa: minulla on "alemman tason" miehenä vain vähän naiskokemusta, kun taas naisella saattaa olla takanaan jo useampi kestävä parisuhde, jopa lapsia. Tässäkin joutuu miettimään, ollaanko "liian eri tasolla".

        Niin, koska olen luullut, että ulkomaalaisten naisten kanssa pääsee "helpommalla", olen huomannut tämänkin, kuinka itseaisassa mustasukkaisuuskin on ollut paljon voimakkaampaa. Kun ei tunne tarpeeksi hyvin eri kulttuureja, tämä on jopa lisännyt minulla epävarmuuden tunnetta ja samoin mustasukkaisuutta.

        "Kuka niitä harjoittelumahdollisuuksia sinulle "suo", ellet niitä itse hanki?"

        Sitä vaikeampaa on saada mahdollisuuksia "harjoitella", mitä vähemmän "omituisia hyypiöitä" suvaitaan. Siinä sulle hyvä kirjoitus Laasaselta tästä miesten hyypiöitymisen vaarasta.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49185-hyypioitymisen-vaara/

        Kokemuksesta tiedän, kuinka tämä hyypiöitymisen vaara on myös ulkomaalaisten naisten kanssa. Tästä on toki aikaa, mutta muistan kuinka kerran kuulin kahden upean naisen puhuvan venäjää, ajattelin tehdä tuttavuutta, tuli vähän "kömpelösti" aloitettua ja voin sanoa, että seuraukset eivät jääneet huomaamatta. Ei siinä onneksi pahasti käynyt, mutta ainakin tuli enenevässä määrin opittua sitä tosiasiaa, että ei kannata luulla, jos ei suomalaisten naisten kanssa onnistu, että pääsisi ulkomaalaisten naisten kanssa "helpommalla", varsinkin, jos ovat maista, jotka talousfoorumin tasa-arvovertailuissa ovat pärjänneet Pohjoismaita "huonommin".

        Tämä on siis yksi todellinen ongelma naisiin tutustuessa: kuinka helposti suvaitaan miestä suomalaisten naisten keskuudessa, jolla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine, kuinka hyvin suvaitaan miestä ulkomaalaisten naisten keskuudessa, jolla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine. Lisäksi tämä: millaisia seurauksia voi koitua "omituisille hyypiöille" niin Suomessa kuin muissakin maissa. Tähän mennessä ei ole mulle käynyt pahasti, mutta kuten olet huomannut, kuinka kaiken aikaa seksuaalirikoslaki kovenee Suomessa ja YLE vertaa pääsääntöisesti Ruotsiin. On luonnollistä, että miehillä, joilla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine, vähentävät tai lopettavat kokonaan naisiin tutustumisen.

        Jatkuu seuraavassa kommentissa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo kuvailemasi tilanne näyttäytyy minulle ensisijaisesti eettisenä taitamattomuutena ja kyvyttömyytenä hyväksyä erilaisuutta tilanteissa, joissa tämä erilaisuus ei loukkaa ketään toista. "

        Selitäppäs vähän yksinkertaisemmin. Mun äly ei riitä ymmärtämään, mitä ajat takaa. Huomaa tämä: sinä näytät olevan kaikessa asiassa "liian hyvä", joten tässä nähdään kuinka yhteisymmärryksessäkin on haasteita "hyvä-osaisella" naisella ja "huono-osaisella" miehellä.

        "Kaiketi ainoa tapa sellaisesta pois on altistua mahdollisimman erilaisille ihmisille ja opetella hallitsemaan irrationaalisia tuntemuksia, joita tämä altistuminen aiheuttaa."

        Minä olen tätä "kovaa työtä" tehnyt vuosia. Olen tosiaan käyttänyt järjettömän paljon aikaa monien kielien opetteluun ja esimerkiksi Suomessa asuu paljon venäläisiä, täällä ei ole mikään mahdottomuus myöskään törmätä venäläisiin ja varsinkin uuden vuoden aikaan venäläisiä liikkui paljon Helsingissä. Muistan, kuinka yhteenkin venäläiseen naiseen tutustuin uuden vuoden aikoihin tai ainakin tutustuminen lähti jollain tavalla "alkuun", vaikka ei mihinkään kestävään johtanutkaan. Ei osannut suomea, joten englannilla ja venäjän kielellä oli pärjättävä. Jokatapauksessa opin kieltä ja muutenkin tuli kuultua naisen ajatuksia. En yhtään kadu, että sain edes vähäisissä määrin "mahdollisuuden".

        Osa venäläisistä, jotka ovat asuneet pitkään Suomessa toki osaa suomea riittävän hyvin ja tällaisissa tapauksissa olenkin helposti puhunut suomea, jos tutustuminen on päässyt "alkuun".

        Muistan yhden itseä vanhemman venäläisen naisen, joka osasi suomea riittävästi, siitä huolimatta en vähimmässäkään määrin voi väittää, että olisin päässyt "helpolla". Varsin "kiltti ja kunnollinen" olin kyseiselle naiselle ja vaikka sanoi mulle eri asioista hyvinkin suoraan, "kilttinä ja kunnollisena" otin naisen sanomiset "sellaisenaan". Varsinkin ulkomaalaisten naisten kanssa olen ollut yleensä entistä "kiltimpi ja kunnollisempi", koska en tunne riittävästi kulttuuria ja en halua tehdä mitään "pahoja mokia".

        On myös kokemusta virolaisiin naisiin tutustumisesta. Virolaisten naisten kanssa olen pärjännyt aina suomen kielellä.

        Lopulta aivan samat lainalaisuudet pätee niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa: jos ollaan "liian eri tasolla", on hyvin hankalaa luoda mitään vakavampaa. Kielimuuri vaikeuttaa entisestään, koska vähänkin "vaativammassa" keskustelussa joutuu tekemään huomattavasti isomman "työn", vaikka olisikin opetellut monia eri kieliä.

        Phditaanpa tätä, ollaanko "samalla tasolla" vai "liian eri tasoilla", tällainenkin ongelma on tullut mulle vastaan niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa: minulla on "alemman tason" miehenä vain vähän naiskokemusta, kun taas naisella saattaa olla takanaan jo useampi kestävä parisuhde, jopa lapsia. Tässäkin joutuu miettimään, ollaanko "liian eri tasolla".

        Niin, koska olen luullut, että ulkomaalaisten naisten kanssa pääsee "helpommalla", olen huomannut tämänkin, kuinka itseaisassa mustasukkaisuuskin on ollut paljon voimakkaampaa. Kun ei tunne tarpeeksi hyvin eri kulttuureja, tämä on jopa lisännyt minulla epävarmuuden tunnetta ja samoin mustasukkaisuutta.

        "Kuka niitä harjoittelumahdollisuuksia sinulle "suo", ellet niitä itse hanki?"

        Sitä vaikeampaa on saada mahdollisuuksia "harjoitella", mitä vähemmän "omituisia hyypiöitä" suvaitaan. Siinä sulle hyvä kirjoitus Laasaselta tästä miesten hyypiöitymisen vaarasta.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49185-hyypioitymisen-vaara/

        Kokemuksesta tiedän, kuinka tämä hyypiöitymisen vaara on myös ulkomaalaisten naisten kanssa. Tästä on toki aikaa, mutta muistan kuinka kerran kuulin kahden upean naisen puhuvan venäjää, ajattelin tehdä tuttavuutta, tuli vähän "kömpelösti" aloitettua ja voin sanoa, että seuraukset eivät jääneet huomaamatta. Ei siinä onneksi pahasti käynyt, mutta ainakin tuli enenevässä määrin opittua sitä tosiasiaa, että ei kannata luulla, jos ei suomalaisten naisten kanssa onnistu, että pääsisi ulkomaalaisten naisten kanssa "helpommalla", varsinkin, jos ovat maista, jotka talousfoorumin tasa-arvovertailuissa ovat pärjänneet Pohjoismaita "huonommin".

        Tämä on siis yksi todellinen ongelma naisiin tutustuessa: kuinka helposti suvaitaan miestä suomalaisten naisten keskuudessa, jolla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine, kuinka hyvin suvaitaan miestä ulkomaalaisten naisten keskuudessa, jolla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine. Lisäksi tämä: millaisia seurauksia voi koitua "omituisille hyypiöille" niin Suomessa kuin muissakin maissa. Tähän mennessä ei ole mulle käynyt pahasti, mutta kuten olet huomannut, kuinka kaiken aikaa seksuaalirikoslaki kovenee Suomessa ja YLE vertaa pääsääntöisesti Ruotsiin. On luonnollistä, että miehillä, joilla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine, vähentävät tai lopettavat kokonaan naisiin tutustumisen.

        Jatkuu seuraavassa kommentissa.

        Todellavaikeeta

        Yhden vinkin voin antaa. Patriarkaalisemmista kulttuureista tulevat ihmiset todellakin omaavat hyvin usein patriarkaalisemmat arvot. Ei sen pitäisi olla kovin yllättävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo kuvailemasi tilanne näyttäytyy minulle ensisijaisesti eettisenä taitamattomuutena ja kyvyttömyytenä hyväksyä erilaisuutta tilanteissa, joissa tämä erilaisuus ei loukkaa ketään toista. "

        Selitäppäs vähän yksinkertaisemmin. Mun äly ei riitä ymmärtämään, mitä ajat takaa. Huomaa tämä: sinä näytät olevan kaikessa asiassa "liian hyvä", joten tässä nähdään kuinka yhteisymmärryksessäkin on haasteita "hyvä-osaisella" naisella ja "huono-osaisella" miehellä.

        "Kaiketi ainoa tapa sellaisesta pois on altistua mahdollisimman erilaisille ihmisille ja opetella hallitsemaan irrationaalisia tuntemuksia, joita tämä altistuminen aiheuttaa."

        Minä olen tätä "kovaa työtä" tehnyt vuosia. Olen tosiaan käyttänyt järjettömän paljon aikaa monien kielien opetteluun ja esimerkiksi Suomessa asuu paljon venäläisiä, täällä ei ole mikään mahdottomuus myöskään törmätä venäläisiin ja varsinkin uuden vuoden aikaan venäläisiä liikkui paljon Helsingissä. Muistan, kuinka yhteenkin venäläiseen naiseen tutustuin uuden vuoden aikoihin tai ainakin tutustuminen lähti jollain tavalla "alkuun", vaikka ei mihinkään kestävään johtanutkaan. Ei osannut suomea, joten englannilla ja venäjän kielellä oli pärjättävä. Jokatapauksessa opin kieltä ja muutenkin tuli kuultua naisen ajatuksia. En yhtään kadu, että sain edes vähäisissä määrin "mahdollisuuden".

        Osa venäläisistä, jotka ovat asuneet pitkään Suomessa toki osaa suomea riittävän hyvin ja tällaisissa tapauksissa olenkin helposti puhunut suomea, jos tutustuminen on päässyt "alkuun".

        Muistan yhden itseä vanhemman venäläisen naisen, joka osasi suomea riittävästi, siitä huolimatta en vähimmässäkään määrin voi väittää, että olisin päässyt "helpolla". Varsin "kiltti ja kunnollinen" olin kyseiselle naiselle ja vaikka sanoi mulle eri asioista hyvinkin suoraan, "kilttinä ja kunnollisena" otin naisen sanomiset "sellaisenaan". Varsinkin ulkomaalaisten naisten kanssa olen ollut yleensä entistä "kiltimpi ja kunnollisempi", koska en tunne riittävästi kulttuuria ja en halua tehdä mitään "pahoja mokia".

        On myös kokemusta virolaisiin naisiin tutustumisesta. Virolaisten naisten kanssa olen pärjännyt aina suomen kielellä.

        Lopulta aivan samat lainalaisuudet pätee niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa: jos ollaan "liian eri tasolla", on hyvin hankalaa luoda mitään vakavampaa. Kielimuuri vaikeuttaa entisestään, koska vähänkin "vaativammassa" keskustelussa joutuu tekemään huomattavasti isomman "työn", vaikka olisikin opetellut monia eri kieliä.

        Phditaanpa tätä, ollaanko "samalla tasolla" vai "liian eri tasoilla", tällainenkin ongelma on tullut mulle vastaan niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa: minulla on "alemman tason" miehenä vain vähän naiskokemusta, kun taas naisella saattaa olla takanaan jo useampi kestävä parisuhde, jopa lapsia. Tässäkin joutuu miettimään, ollaanko "liian eri tasolla".

        Niin, koska olen luullut, että ulkomaalaisten naisten kanssa pääsee "helpommalla", olen huomannut tämänkin, kuinka itseaisassa mustasukkaisuuskin on ollut paljon voimakkaampaa. Kun ei tunne tarpeeksi hyvin eri kulttuureja, tämä on jopa lisännyt minulla epävarmuuden tunnetta ja samoin mustasukkaisuutta.

        "Kuka niitä harjoittelumahdollisuuksia sinulle "suo", ellet niitä itse hanki?"

        Sitä vaikeampaa on saada mahdollisuuksia "harjoitella", mitä vähemmän "omituisia hyypiöitä" suvaitaan. Siinä sulle hyvä kirjoitus Laasaselta tästä miesten hyypiöitymisen vaarasta.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49185-hyypioitymisen-vaara/

        Kokemuksesta tiedän, kuinka tämä hyypiöitymisen vaara on myös ulkomaalaisten naisten kanssa. Tästä on toki aikaa, mutta muistan kuinka kerran kuulin kahden upean naisen puhuvan venäjää, ajattelin tehdä tuttavuutta, tuli vähän "kömpelösti" aloitettua ja voin sanoa, että seuraukset eivät jääneet huomaamatta. Ei siinä onneksi pahasti käynyt, mutta ainakin tuli enenevässä määrin opittua sitä tosiasiaa, että ei kannata luulla, jos ei suomalaisten naisten kanssa onnistu, että pääsisi ulkomaalaisten naisten kanssa "helpommalla", varsinkin, jos ovat maista, jotka talousfoorumin tasa-arvovertailuissa ovat pärjänneet Pohjoismaita "huonommin".

        Tämä on siis yksi todellinen ongelma naisiin tutustuessa: kuinka helposti suvaitaan miestä suomalaisten naisten keskuudessa, jolla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine, kuinka hyvin suvaitaan miestä ulkomaalaisten naisten keskuudessa, jolla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine. Lisäksi tämä: millaisia seurauksia voi koitua "omituisille hyypiöille" niin Suomessa kuin muissakin maissa. Tähän mennessä ei ole mulle käynyt pahasti, mutta kuten olet huomannut, kuinka kaiken aikaa seksuaalirikoslaki kovenee Suomessa ja YLE vertaa pääsääntöisesti Ruotsiin. On luonnollistä, että miehillä, joilla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine, vähentävät tai lopettavat kokonaan naisiin tutustumisen.

        Jatkuu seuraavassa kommentissa.

        Todellavaikeeta

        Vastaan jo tähän väliin.

        Laasanen oli paketoinut itsekkyyden varsin paksuun ja sukupuolitettuun pakettiin. 😂

        Ketään ihmistä, ryhmää tai organisaatiota ei tule lähestyä sillä asenteella, että tuo esille vain omat tarpeensa tuota ihmistä, ryhmää tai organisaatiota kohtaan. Sitä kutsutaan itsekkyydeksi eikä se useimmissa kulttuureissa ole suotavaa. Kaikessa lähestymisessä kartoitetaan ensin, mitä yhteistä osapuolilla on ja voisiko resurssien vaihto olla tasapuolista.

        Olen itse nuorempana tehnyt paljon aloitteita erilaisia miehiä kohtaan. Uskon että tuo "hyypiön" maine syntyy vain ja ainoastaan siitä, että joku lähestyy toista pelkästään omat tavoitteensa mielessä, miettimättä lainkaan, miltä lähestyttävästä tuntuu. Useimmilla ihmisillä on erittäin suuri toleranssi poikkeavalla käytökselle tai jutuille, niin kauan kuin kukaan ei vaadi heiltä mitään. Olen täysin varma, että tuo "hyypiöksi" leimautuminen ei synny erikoisesta käyttäytymisestä sinänsä vaan ainoastaan sellaisesta erikoisesta käyttäytymisestä, jossa lähestyjä näyttää itsestään vain tarpeensa. Nykyinen tilanteeni muissa yhteisöissä tukee tätä väitettä: kukaan tuntematon ihminen ei koskaan ole suhtautunut erikoisuuksiini vihamielisesti, koska en koskaan lähesty ketään vain omat tarpeeni edellä.

        Miksi sellaista edes tulisi sallia? Eivät aikuiset ihmiset ole toistensa seurassa sen vuoksi, että henkilö A yksipuolisesti toteuttaisi henkilön B toiveita. Sellaisen itsekkään pyynnön edessä hyypiöksi leimaaminen on erittäin perusteltua ja jopa toivottavaa. Vastavuoroisuus, yhteyden tunne ja välittäminen pitävät resurssien vaihdon käynnissä. Päinvastainen ei toimi pidemmän päälle.

        Kyse ei ole seksuaalisuudesta, vaikka Laasanen sellaiseen kaapuun tämän itsekkyyden pukeekin. Suurin osa minun tapaamistani miehistä ei ole ollut millään tavalla seksuaalisesti itsekkäitä, joten en voi allekirjoittaa sitä, että itsekkyys ja seksuaalisuus jotenkin liittyisivät toisiinsa, saati sitten pelkästään miehiin.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo kuvailemasi tilanne näyttäytyy minulle ensisijaisesti eettisenä taitamattomuutena ja kyvyttömyytenä hyväksyä erilaisuutta tilanteissa, joissa tämä erilaisuus ei loukkaa ketään toista. "

        Selitäppäs vähän yksinkertaisemmin. Mun äly ei riitä ymmärtämään, mitä ajat takaa. Huomaa tämä: sinä näytät olevan kaikessa asiassa "liian hyvä", joten tässä nähdään kuinka yhteisymmärryksessäkin on haasteita "hyvä-osaisella" naisella ja "huono-osaisella" miehellä.

        "Kaiketi ainoa tapa sellaisesta pois on altistua mahdollisimman erilaisille ihmisille ja opetella hallitsemaan irrationaalisia tuntemuksia, joita tämä altistuminen aiheuttaa."

        Minä olen tätä "kovaa työtä" tehnyt vuosia. Olen tosiaan käyttänyt järjettömän paljon aikaa monien kielien opetteluun ja esimerkiksi Suomessa asuu paljon venäläisiä, täällä ei ole mikään mahdottomuus myöskään törmätä venäläisiin ja varsinkin uuden vuoden aikaan venäläisiä liikkui paljon Helsingissä. Muistan, kuinka yhteenkin venäläiseen naiseen tutustuin uuden vuoden aikoihin tai ainakin tutustuminen lähti jollain tavalla "alkuun", vaikka ei mihinkään kestävään johtanutkaan. Ei osannut suomea, joten englannilla ja venäjän kielellä oli pärjättävä. Jokatapauksessa opin kieltä ja muutenkin tuli kuultua naisen ajatuksia. En yhtään kadu, että sain edes vähäisissä määrin "mahdollisuuden".

        Osa venäläisistä, jotka ovat asuneet pitkään Suomessa toki osaa suomea riittävän hyvin ja tällaisissa tapauksissa olenkin helposti puhunut suomea, jos tutustuminen on päässyt "alkuun".

        Muistan yhden itseä vanhemman venäläisen naisen, joka osasi suomea riittävästi, siitä huolimatta en vähimmässäkään määrin voi väittää, että olisin päässyt "helpolla". Varsin "kiltti ja kunnollinen" olin kyseiselle naiselle ja vaikka sanoi mulle eri asioista hyvinkin suoraan, "kilttinä ja kunnollisena" otin naisen sanomiset "sellaisenaan". Varsinkin ulkomaalaisten naisten kanssa olen ollut yleensä entistä "kiltimpi ja kunnollisempi", koska en tunne riittävästi kulttuuria ja en halua tehdä mitään "pahoja mokia".

        On myös kokemusta virolaisiin naisiin tutustumisesta. Virolaisten naisten kanssa olen pärjännyt aina suomen kielellä.

        Lopulta aivan samat lainalaisuudet pätee niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa: jos ollaan "liian eri tasolla", on hyvin hankalaa luoda mitään vakavampaa. Kielimuuri vaikeuttaa entisestään, koska vähänkin "vaativammassa" keskustelussa joutuu tekemään huomattavasti isomman "työn", vaikka olisikin opetellut monia eri kieliä.

        Phditaanpa tätä, ollaanko "samalla tasolla" vai "liian eri tasoilla", tällainenkin ongelma on tullut mulle vastaan niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten naisten kanssa: minulla on "alemman tason" miehenä vain vähän naiskokemusta, kun taas naisella saattaa olla takanaan jo useampi kestävä parisuhde, jopa lapsia. Tässäkin joutuu miettimään, ollaanko "liian eri tasolla".

        Niin, koska olen luullut, että ulkomaalaisten naisten kanssa pääsee "helpommalla", olen huomannut tämänkin, kuinka itseaisassa mustasukkaisuuskin on ollut paljon voimakkaampaa. Kun ei tunne tarpeeksi hyvin eri kulttuureja, tämä on jopa lisännyt minulla epävarmuuden tunnetta ja samoin mustasukkaisuutta.

        "Kuka niitä harjoittelumahdollisuuksia sinulle "suo", ellet niitä itse hanki?"

        Sitä vaikeampaa on saada mahdollisuuksia "harjoitella", mitä vähemmän "omituisia hyypiöitä" suvaitaan. Siinä sulle hyvä kirjoitus Laasaselta tästä miesten hyypiöitymisen vaarasta.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49185-hyypioitymisen-vaara/

        Kokemuksesta tiedän, kuinka tämä hyypiöitymisen vaara on myös ulkomaalaisten naisten kanssa. Tästä on toki aikaa, mutta muistan kuinka kerran kuulin kahden upean naisen puhuvan venäjää, ajattelin tehdä tuttavuutta, tuli vähän "kömpelösti" aloitettua ja voin sanoa, että seuraukset eivät jääneet huomaamatta. Ei siinä onneksi pahasti käynyt, mutta ainakin tuli enenevässä määrin opittua sitä tosiasiaa, että ei kannata luulla, jos ei suomalaisten naisten kanssa onnistu, että pääsisi ulkomaalaisten naisten kanssa "helpommalla", varsinkin, jos ovat maista, jotka talousfoorumin tasa-arvovertailuissa ovat pärjänneet Pohjoismaita "huonommin".

        Tämä on siis yksi todellinen ongelma naisiin tutustuessa: kuinka helposti suvaitaan miestä suomalaisten naisten keskuudessa, jolla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine, kuinka hyvin suvaitaan miestä ulkomaalaisten naisten keskuudessa, jolla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine. Lisäksi tämä: millaisia seurauksia voi koitua "omituisille hyypiöille" niin Suomessa kuin muissakin maissa. Tähän mennessä ei ole mulle käynyt pahasti, mutta kuten olet huomannut, kuinka kaiken aikaa seksuaalirikoslaki kovenee Suomessa ja YLE vertaa pääsääntöisesti Ruotsiin. On luonnollistä, että miehillä, joilla on "tavallista" suurempi riski saada hyypiön maine, vähentävät tai lopettavat kokonaan naisiin tutustumisen.

        Jatkuu seuraavassa kommentissa.

        Todellavaikeeta

        "Ei mikään verkostoituminen toimi siten, että miettii kotona, miten vaikeaa on päästä osaksi jotain verkostoa. Minäkin olen joutunut tekemään paljon töitä päästäkseni tiettyihin verkostoihin. Mutta niin kauan kuin itsellä on jotain verkoston arvostamaa pääomaa ja on opetellut ko. verkoston sosiaaliset säännöt, sisään pääseminen ei ole mahdotonta."

        Hyvä, että otit puheeksi tämän verkoston arvostaman pääoman. Jatkoin aikoinaan toisen asteen jälkeen opintoja, mutta ei ole mikään itsestään selvyys, että pääsee osaksi verkostoa. Tai voidaan ajatella, että olet ehkä näennäisesti, mutta näennäinen on aina näennäistä.

        Aikoinaan, kun huomasin, kuinka naisiin tutustuminen on äärimmäisen vaikeeta, aloin kiinnostumaan pelimiehen oppaista ja sitä kautta myös enemmänkin psykologiasta, koska halusin ymmärtää paremmin, mitä niissä pelimiehen oppaissa ajetaan takaa. Eipä ole itsestään selvyys päästä osaksi esimerkiksi psykologien verkostoa. Vaikka kiinnostuin pelimiehen oppaiden myötä psykologiasta, tuliko minusta psykologi? Onko minulla osaamista psykologiassa riittävästi? Olen yrittänyt opiskella psykologiaa, mutta ei ole ollut minulle ainakaan helpoimmasta päästä. Mietippäs vielä tätäkin: psykologiaa käsitteleviä tekstejä vieläpä monella eri kielellä. Onnistuuko helposti, kun en väittäisi, että edes englannin kielikään mulla mitenkään erityisen vahva, varsinkaan siinä vaiheessa, kun tulee eteen "vaativampaa" tekstiä.

        Jos haluaa saada mahdollisuudet tuoda esimerkiksi psykologian osaamista esille sekä suomalaisten että ulkomaalaisten naisten kanssa, olisihan se hyvä, jos psykologiaa käsitteleviä "vaativampiakin" tekstejä pystyisi lukemaan sujuvasti monella eri kielellä.

        "Sinä hukkaat aikaasi kuvittelemalla, että treenaavat naiset "vaativat" miehiltä jotain fyysisiä ominaisuuksia. Se on omaa kuvitelmaasi ja pitää sinua koko ajan kauempana niistä verkostoista, joihin pyrit. Kun haluaa verkostoitua tavoitteellisesti, täytyy selvittää, mitä jonkin verkoston jäsenet oikeasti arvostavat. Omista virheellisistä kuvitelmista on siinä yhteydessä vain haittaa."

        Luuletko sä oikeesti, että Suomen kovan tason penkkipunnertajat arvostaa miestä, joka on huono penkkipunnertaja. Siinä Riku Kirin tulos: 302,5..
        https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005917809.html

        Paljonko veti viime vuonna klassisen penkkipunnerruksen SM-kisoissa paras nostaja raskaassa sarjassa? 232,5.

        Pohditaanpa nyt vähä miehekästä miestä, paljonko miehekkään miehen pitäisi painaa. Olisiko vähintään 90 sopiva paino? Tarkastellaanpa siis viime vuoden klassisen penkkipunnerruksen SM-kisojen tasoa 93 sarjassa. Tuossa sarjassa kolmanneksikin tullut veti 170. Huonoin tulos oli vähän alle 150. Olisiko siis 150 jo sellainen tulos, jolla saa arvostusta voimanostajien piireissä? Riku Kiri veti vähän päälle 300, joten puolet siitä? Sinullahan on voimanostaja mies, joten kysyppäs häneltä.

        Tällä Katja Djatsenkolla on tosi upeat lihakset, myönnän kyllä tämän.
        https://www.youtube.com/watch?v=jWbzRNmtdZs

        Sun täytyy ymmärtää tämäkin: jos ole itsellä voimalajeissa tarpeeksi osaamista, on jatkuvasti tyytymätön parisuhteessa, jos kumppani jatkuvasti osaa. Voimalajit on muutenkin lajeja, joita on äärimmäisen vaikeeta kompensoida muullakaan osaamisella, näin voin ainakin miehenä todeta. Me joudumme edelleen pohtimaan tätä kysymystä, onko esimerkiksi naisen 200 kilon jalkakyykky täysin sama asia kuin miehen 200 penkki. Onko seuraukset täsmälleen samanlaiset? Onko täsmälleen samanlaiset seuraukset, jos nainen vetää jalkakyykyssä 200 ja mies penkiltä vain 100, entä toisinpäin?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei mikään verkostoituminen toimi siten, että miettii kotona, miten vaikeaa on päästä osaksi jotain verkostoa. Minäkin olen joutunut tekemään paljon töitä päästäkseni tiettyihin verkostoihin. Mutta niin kauan kuin itsellä on jotain verkoston arvostamaa pääomaa ja on opetellut ko. verkoston sosiaaliset säännöt, sisään pääseminen ei ole mahdotonta."

        Hyvä, että otit puheeksi tämän verkoston arvostaman pääoman. Jatkoin aikoinaan toisen asteen jälkeen opintoja, mutta ei ole mikään itsestään selvyys, että pääsee osaksi verkostoa. Tai voidaan ajatella, että olet ehkä näennäisesti, mutta näennäinen on aina näennäistä.

        Aikoinaan, kun huomasin, kuinka naisiin tutustuminen on äärimmäisen vaikeeta, aloin kiinnostumaan pelimiehen oppaista ja sitä kautta myös enemmänkin psykologiasta, koska halusin ymmärtää paremmin, mitä niissä pelimiehen oppaissa ajetaan takaa. Eipä ole itsestään selvyys päästä osaksi esimerkiksi psykologien verkostoa. Vaikka kiinnostuin pelimiehen oppaiden myötä psykologiasta, tuliko minusta psykologi? Onko minulla osaamista psykologiassa riittävästi? Olen yrittänyt opiskella psykologiaa, mutta ei ole ollut minulle ainakaan helpoimmasta päästä. Mietippäs vielä tätäkin: psykologiaa käsitteleviä tekstejä vieläpä monella eri kielellä. Onnistuuko helposti, kun en väittäisi, että edes englannin kielikään mulla mitenkään erityisen vahva, varsinkaan siinä vaiheessa, kun tulee eteen "vaativampaa" tekstiä.

        Jos haluaa saada mahdollisuudet tuoda esimerkiksi psykologian osaamista esille sekä suomalaisten että ulkomaalaisten naisten kanssa, olisihan se hyvä, jos psykologiaa käsitteleviä "vaativampiakin" tekstejä pystyisi lukemaan sujuvasti monella eri kielellä.

        "Sinä hukkaat aikaasi kuvittelemalla, että treenaavat naiset "vaativat" miehiltä jotain fyysisiä ominaisuuksia. Se on omaa kuvitelmaasi ja pitää sinua koko ajan kauempana niistä verkostoista, joihin pyrit. Kun haluaa verkostoitua tavoitteellisesti, täytyy selvittää, mitä jonkin verkoston jäsenet oikeasti arvostavat. Omista virheellisistä kuvitelmista on siinä yhteydessä vain haittaa."

        Luuletko sä oikeesti, että Suomen kovan tason penkkipunnertajat arvostaa miestä, joka on huono penkkipunnertaja. Siinä Riku Kirin tulos: 302,5..
        https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005917809.html

        Paljonko veti viime vuonna klassisen penkkipunnerruksen SM-kisoissa paras nostaja raskaassa sarjassa? 232,5.

        Pohditaanpa nyt vähä miehekästä miestä, paljonko miehekkään miehen pitäisi painaa. Olisiko vähintään 90 sopiva paino? Tarkastellaanpa siis viime vuoden klassisen penkkipunnerruksen SM-kisojen tasoa 93 sarjassa. Tuossa sarjassa kolmanneksikin tullut veti 170. Huonoin tulos oli vähän alle 150. Olisiko siis 150 jo sellainen tulos, jolla saa arvostusta voimanostajien piireissä? Riku Kiri veti vähän päälle 300, joten puolet siitä? Sinullahan on voimanostaja mies, joten kysyppäs häneltä.

        Tällä Katja Djatsenkolla on tosi upeat lihakset, myönnän kyllä tämän.
        https://www.youtube.com/watch?v=jWbzRNmtdZs

        Sun täytyy ymmärtää tämäkin: jos ole itsellä voimalajeissa tarpeeksi osaamista, on jatkuvasti tyytymätön parisuhteessa, jos kumppani jatkuvasti osaa. Voimalajit on muutenkin lajeja, joita on äärimmäisen vaikeeta kompensoida muullakaan osaamisella, näin voin ainakin miehenä todeta. Me joudumme edelleen pohtimaan tätä kysymystä, onko esimerkiksi naisen 200 kilon jalkakyykky täysin sama asia kuin miehen 200 penkki. Onko seuraukset täsmälleen samanlaiset? Onko täsmälleen samanlaiset seuraukset, jos nainen vetää jalkakyykyssä 200 ja mies penkiltä vain 100, entä toisinpäin?

        Todellavaikeeta

        Piti tarkentaa tätä verkostoitumista: mieluiten verkostoituisin sellaisiin piireihin, joissa minun onnellisuus nousee "nopeiten", kuten esimerkiksi Riku Kirin tasoinen penkki. Tuleeko minusta koskaan Riku Kirin tasoista penkkipunnertajaa? Jos minä olisin Riku Kirin tasoinen penkkipunnertaja, minun olisi 100 kertaa helpompi saada näissä piireissä arvostusta kuin tällä tasolla, joka minulla on nyt.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Piti tarkentaa tätä verkostoitumista: mieluiten verkostoituisin sellaisiin piireihin, joissa minun onnellisuus nousee "nopeiten", kuten esimerkiksi Riku Kirin tasoinen penkki. Tuleeko minusta koskaan Riku Kirin tasoista penkkipunnertajaa? Jos minä olisin Riku Kirin tasoinen penkkipunnertaja, minun olisi 100 kertaa helpompi saada näissä piireissä arvostusta kuin tällä tasolla, joka minulla on nyt.

        Todellavaikeeta

        Minun ei tietenkään tähän pitäisi kommentoida mitään, mutta koska tämä on keskustelupalsta, jossa voi esittää ajatuksiaan, niin esitän ajatuksen.

        Suomalaisen kirjallisuuden historiasta puuttuu yksi merkkiteos: "Alastalon kuntosalissa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei mikään verkostoituminen toimi siten, että miettii kotona, miten vaikeaa on päästä osaksi jotain verkostoa. Minäkin olen joutunut tekemään paljon töitä päästäkseni tiettyihin verkostoihin. Mutta niin kauan kuin itsellä on jotain verkoston arvostamaa pääomaa ja on opetellut ko. verkoston sosiaaliset säännöt, sisään pääseminen ei ole mahdotonta."

        Hyvä, että otit puheeksi tämän verkoston arvostaman pääoman. Jatkoin aikoinaan toisen asteen jälkeen opintoja, mutta ei ole mikään itsestään selvyys, että pääsee osaksi verkostoa. Tai voidaan ajatella, että olet ehkä näennäisesti, mutta näennäinen on aina näennäistä.

        Aikoinaan, kun huomasin, kuinka naisiin tutustuminen on äärimmäisen vaikeeta, aloin kiinnostumaan pelimiehen oppaista ja sitä kautta myös enemmänkin psykologiasta, koska halusin ymmärtää paremmin, mitä niissä pelimiehen oppaissa ajetaan takaa. Eipä ole itsestään selvyys päästä osaksi esimerkiksi psykologien verkostoa. Vaikka kiinnostuin pelimiehen oppaiden myötä psykologiasta, tuliko minusta psykologi? Onko minulla osaamista psykologiassa riittävästi? Olen yrittänyt opiskella psykologiaa, mutta ei ole ollut minulle ainakaan helpoimmasta päästä. Mietippäs vielä tätäkin: psykologiaa käsitteleviä tekstejä vieläpä monella eri kielellä. Onnistuuko helposti, kun en väittäisi, että edes englannin kielikään mulla mitenkään erityisen vahva, varsinkaan siinä vaiheessa, kun tulee eteen "vaativampaa" tekstiä.

        Jos haluaa saada mahdollisuudet tuoda esimerkiksi psykologian osaamista esille sekä suomalaisten että ulkomaalaisten naisten kanssa, olisihan se hyvä, jos psykologiaa käsitteleviä "vaativampiakin" tekstejä pystyisi lukemaan sujuvasti monella eri kielellä.

        "Sinä hukkaat aikaasi kuvittelemalla, että treenaavat naiset "vaativat" miehiltä jotain fyysisiä ominaisuuksia. Se on omaa kuvitelmaasi ja pitää sinua koko ajan kauempana niistä verkostoista, joihin pyrit. Kun haluaa verkostoitua tavoitteellisesti, täytyy selvittää, mitä jonkin verkoston jäsenet oikeasti arvostavat. Omista virheellisistä kuvitelmista on siinä yhteydessä vain haittaa."

        Luuletko sä oikeesti, että Suomen kovan tason penkkipunnertajat arvostaa miestä, joka on huono penkkipunnertaja. Siinä Riku Kirin tulos: 302,5..
        https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005917809.html

        Paljonko veti viime vuonna klassisen penkkipunnerruksen SM-kisoissa paras nostaja raskaassa sarjassa? 232,5.

        Pohditaanpa nyt vähä miehekästä miestä, paljonko miehekkään miehen pitäisi painaa. Olisiko vähintään 90 sopiva paino? Tarkastellaanpa siis viime vuoden klassisen penkkipunnerruksen SM-kisojen tasoa 93 sarjassa. Tuossa sarjassa kolmanneksikin tullut veti 170. Huonoin tulos oli vähän alle 150. Olisiko siis 150 jo sellainen tulos, jolla saa arvostusta voimanostajien piireissä? Riku Kiri veti vähän päälle 300, joten puolet siitä? Sinullahan on voimanostaja mies, joten kysyppäs häneltä.

        Tällä Katja Djatsenkolla on tosi upeat lihakset, myönnän kyllä tämän.
        https://www.youtube.com/watch?v=jWbzRNmtdZs

        Sun täytyy ymmärtää tämäkin: jos ole itsellä voimalajeissa tarpeeksi osaamista, on jatkuvasti tyytymätön parisuhteessa, jos kumppani jatkuvasti osaa. Voimalajit on muutenkin lajeja, joita on äärimmäisen vaikeeta kompensoida muullakaan osaamisella, näin voin ainakin miehenä todeta. Me joudumme edelleen pohtimaan tätä kysymystä, onko esimerkiksi naisen 200 kilon jalkakyykky täysin sama asia kuin miehen 200 penkki. Onko seuraukset täsmälleen samanlaiset? Onko täsmälleen samanlaiset seuraukset, jos nainen vetää jalkakyykyssä 200 ja mies penkiltä vain 100, entä toisinpäin?

        Todellavaikeeta

        "Vaikka kiinnostuin pelimiehen oppaiden myötä psykologiasta, tuliko minusta psykologi?"

        Ymmärrettävästi et. Pelimies"psykologia" ei ole psykologiaa nähnytkään. Se on parhaimmillaankin vain pseudopsykologiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei mikään verkostoituminen toimi siten, että miettii kotona, miten vaikeaa on päästä osaksi jotain verkostoa. Minäkin olen joutunut tekemään paljon töitä päästäkseni tiettyihin verkostoihin. Mutta niin kauan kuin itsellä on jotain verkoston arvostamaa pääomaa ja on opetellut ko. verkoston sosiaaliset säännöt, sisään pääseminen ei ole mahdotonta."

        Hyvä, että otit puheeksi tämän verkoston arvostaman pääoman. Jatkoin aikoinaan toisen asteen jälkeen opintoja, mutta ei ole mikään itsestään selvyys, että pääsee osaksi verkostoa. Tai voidaan ajatella, että olet ehkä näennäisesti, mutta näennäinen on aina näennäistä.

        Aikoinaan, kun huomasin, kuinka naisiin tutustuminen on äärimmäisen vaikeeta, aloin kiinnostumaan pelimiehen oppaista ja sitä kautta myös enemmänkin psykologiasta, koska halusin ymmärtää paremmin, mitä niissä pelimiehen oppaissa ajetaan takaa. Eipä ole itsestään selvyys päästä osaksi esimerkiksi psykologien verkostoa. Vaikka kiinnostuin pelimiehen oppaiden myötä psykologiasta, tuliko minusta psykologi? Onko minulla osaamista psykologiassa riittävästi? Olen yrittänyt opiskella psykologiaa, mutta ei ole ollut minulle ainakaan helpoimmasta päästä. Mietippäs vielä tätäkin: psykologiaa käsitteleviä tekstejä vieläpä monella eri kielellä. Onnistuuko helposti, kun en väittäisi, että edes englannin kielikään mulla mitenkään erityisen vahva, varsinkaan siinä vaiheessa, kun tulee eteen "vaativampaa" tekstiä.

        Jos haluaa saada mahdollisuudet tuoda esimerkiksi psykologian osaamista esille sekä suomalaisten että ulkomaalaisten naisten kanssa, olisihan se hyvä, jos psykologiaa käsitteleviä "vaativampiakin" tekstejä pystyisi lukemaan sujuvasti monella eri kielellä.

        "Sinä hukkaat aikaasi kuvittelemalla, että treenaavat naiset "vaativat" miehiltä jotain fyysisiä ominaisuuksia. Se on omaa kuvitelmaasi ja pitää sinua koko ajan kauempana niistä verkostoista, joihin pyrit. Kun haluaa verkostoitua tavoitteellisesti, täytyy selvittää, mitä jonkin verkoston jäsenet oikeasti arvostavat. Omista virheellisistä kuvitelmista on siinä yhteydessä vain haittaa."

        Luuletko sä oikeesti, että Suomen kovan tason penkkipunnertajat arvostaa miestä, joka on huono penkkipunnertaja. Siinä Riku Kirin tulos: 302,5..
        https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005917809.html

        Paljonko veti viime vuonna klassisen penkkipunnerruksen SM-kisoissa paras nostaja raskaassa sarjassa? 232,5.

        Pohditaanpa nyt vähä miehekästä miestä, paljonko miehekkään miehen pitäisi painaa. Olisiko vähintään 90 sopiva paino? Tarkastellaanpa siis viime vuoden klassisen penkkipunnerruksen SM-kisojen tasoa 93 sarjassa. Tuossa sarjassa kolmanneksikin tullut veti 170. Huonoin tulos oli vähän alle 150. Olisiko siis 150 jo sellainen tulos, jolla saa arvostusta voimanostajien piireissä? Riku Kiri veti vähän päälle 300, joten puolet siitä? Sinullahan on voimanostaja mies, joten kysyppäs häneltä.

        Tällä Katja Djatsenkolla on tosi upeat lihakset, myönnän kyllä tämän.
        https://www.youtube.com/watch?v=jWbzRNmtdZs

        Sun täytyy ymmärtää tämäkin: jos ole itsellä voimalajeissa tarpeeksi osaamista, on jatkuvasti tyytymätön parisuhteessa, jos kumppani jatkuvasti osaa. Voimalajit on muutenkin lajeja, joita on äärimmäisen vaikeeta kompensoida muullakaan osaamisella, näin voin ainakin miehenä todeta. Me joudumme edelleen pohtimaan tätä kysymystä, onko esimerkiksi naisen 200 kilon jalkakyykky täysin sama asia kuin miehen 200 penkki. Onko seuraukset täsmälleen samanlaiset? Onko täsmälleen samanlaiset seuraukset, jos nainen vetää jalkakyykyssä 200 ja mies penkiltä vain 100, entä toisinpäin?

        Todellavaikeeta

        "Sun täytyy ymmärtää tämäkin: jos ole itsellä voimalajeissa tarpeeksi osaamista, on jatkuvasti tyytymätön parisuhteessa, jos kumppani jatkuvasti osaa."

        Jos sinusta aidosti tuntuu tuolta, niin suosittelen etsimään kumppanin, jota voimalajit eivät kiinnosta pennin vertaa, mutta jolle on kuitenkin täysin ok, että sä harrastat sellaista. Meitä on maailma pullollaan, mutta sä et löydä meitä saleilta, etkä fitnessjulkaisuista. Myös sellainen kumppani voi olla sopiva, joka korkeintaan pikkaisen harrastelee salijuttuja, mutta ei omaa sen suurempia tavoitteita noissa jutuissa. Sä et tule koskaan olemaan onnellinen, vaikka löytäisitkin jonkun tosissaan saliharjoitteluun panostavan naisen, et vaikka hän ei panostaisi nimenomaan voimaharjoitteluun. Sulla olisi aina jatkuva alemmuuskompleksi, vaikka olisitkin häntä hieman vahvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei mikään verkostoituminen toimi siten, että miettii kotona, miten vaikeaa on päästä osaksi jotain verkostoa. Minäkin olen joutunut tekemään paljon töitä päästäkseni tiettyihin verkostoihin. Mutta niin kauan kuin itsellä on jotain verkoston arvostamaa pääomaa ja on opetellut ko. verkoston sosiaaliset säännöt, sisään pääseminen ei ole mahdotonta."

        Hyvä, että otit puheeksi tämän verkoston arvostaman pääoman. Jatkoin aikoinaan toisen asteen jälkeen opintoja, mutta ei ole mikään itsestään selvyys, että pääsee osaksi verkostoa. Tai voidaan ajatella, että olet ehkä näennäisesti, mutta näennäinen on aina näennäistä.

        Aikoinaan, kun huomasin, kuinka naisiin tutustuminen on äärimmäisen vaikeeta, aloin kiinnostumaan pelimiehen oppaista ja sitä kautta myös enemmänkin psykologiasta, koska halusin ymmärtää paremmin, mitä niissä pelimiehen oppaissa ajetaan takaa. Eipä ole itsestään selvyys päästä osaksi esimerkiksi psykologien verkostoa. Vaikka kiinnostuin pelimiehen oppaiden myötä psykologiasta, tuliko minusta psykologi? Onko minulla osaamista psykologiassa riittävästi? Olen yrittänyt opiskella psykologiaa, mutta ei ole ollut minulle ainakaan helpoimmasta päästä. Mietippäs vielä tätäkin: psykologiaa käsitteleviä tekstejä vieläpä monella eri kielellä. Onnistuuko helposti, kun en väittäisi, että edes englannin kielikään mulla mitenkään erityisen vahva, varsinkaan siinä vaiheessa, kun tulee eteen "vaativampaa" tekstiä.

        Jos haluaa saada mahdollisuudet tuoda esimerkiksi psykologian osaamista esille sekä suomalaisten että ulkomaalaisten naisten kanssa, olisihan se hyvä, jos psykologiaa käsitteleviä "vaativampiakin" tekstejä pystyisi lukemaan sujuvasti monella eri kielellä.

        "Sinä hukkaat aikaasi kuvittelemalla, että treenaavat naiset "vaativat" miehiltä jotain fyysisiä ominaisuuksia. Se on omaa kuvitelmaasi ja pitää sinua koko ajan kauempana niistä verkostoista, joihin pyrit. Kun haluaa verkostoitua tavoitteellisesti, täytyy selvittää, mitä jonkin verkoston jäsenet oikeasti arvostavat. Omista virheellisistä kuvitelmista on siinä yhteydessä vain haittaa."

        Luuletko sä oikeesti, että Suomen kovan tason penkkipunnertajat arvostaa miestä, joka on huono penkkipunnertaja. Siinä Riku Kirin tulos: 302,5..
        https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005917809.html

        Paljonko veti viime vuonna klassisen penkkipunnerruksen SM-kisoissa paras nostaja raskaassa sarjassa? 232,5.

        Pohditaanpa nyt vähä miehekästä miestä, paljonko miehekkään miehen pitäisi painaa. Olisiko vähintään 90 sopiva paino? Tarkastellaanpa siis viime vuoden klassisen penkkipunnerruksen SM-kisojen tasoa 93 sarjassa. Tuossa sarjassa kolmanneksikin tullut veti 170. Huonoin tulos oli vähän alle 150. Olisiko siis 150 jo sellainen tulos, jolla saa arvostusta voimanostajien piireissä? Riku Kiri veti vähän päälle 300, joten puolet siitä? Sinullahan on voimanostaja mies, joten kysyppäs häneltä.

        Tällä Katja Djatsenkolla on tosi upeat lihakset, myönnän kyllä tämän.
        https://www.youtube.com/watch?v=jWbzRNmtdZs

        Sun täytyy ymmärtää tämäkin: jos ole itsellä voimalajeissa tarpeeksi osaamista, on jatkuvasti tyytymätön parisuhteessa, jos kumppani jatkuvasti osaa. Voimalajit on muutenkin lajeja, joita on äärimmäisen vaikeeta kompensoida muullakaan osaamisella, näin voin ainakin miehenä todeta. Me joudumme edelleen pohtimaan tätä kysymystä, onko esimerkiksi naisen 200 kilon jalkakyykky täysin sama asia kuin miehen 200 penkki. Onko seuraukset täsmälleen samanlaiset? Onko täsmälleen samanlaiset seuraukset, jos nainen vetää jalkakyykyssä 200 ja mies penkiltä vain 100, entä toisinpäin?

        Todellavaikeeta

        Mieheni ei ole voimanostaja. 😁 Nuoruuden urheilutausta on vahva ja nykyinen kuntoliikunta on aivan eri sfääreissä kuin minulla, mutta voimanostajasta ei ole kyse. ☺️

        En oikein voi olla kanssasi samaa mieltä seikoista, jotka otit esille.

        - Pelimiesneuvot tähtäävät enemmän itsekkääseen käyttäytymiseen kuin vastavuoroisten verkostojen tai ihmissuhteiden luomiseen.

        - En usko, että kuvailemasi tyytymättömyys muiden osaamiseen ulottuu sinua pidemmälle. Sinulla on jokin elämänmittainen kateusprojekti, jollaista ei ole suurimmalla osalla ihmisistä.

        - En pidä mahdollisena, että terve ihmissuhde voisi perustua osaamisen vertailuun, yksipuolisen vaikutuksen tekemiseen tai fyysiseen voimakkuuteen. Ihmisissä on paljon muutakin arvokasta.

        Lohdullista on, että verkosto tai ihmissuhde antaa aina sanatonta palautetta jäsenilleen. Sitä mukaa kun jäsenet saavat mahdollisuuksia tuoda omia resurssejaan verkostoon tai ihmissuhteeseen, verkosto tai ihmissuhde reagoi asiaan pitämällä jäsenen statuksen samana, nostamalla sitä tai laskemalla sitä. Samoin vastavuoroisuus tai sen puute on hyvä merkki omasta asemasta verkostossa. Näin ollen ei ole edes tarvetta selvittää, mikä ominaisuus tai teko olisi yleispätevästi hyödyllinen. Se muotoutuu aina verkostokohtaisesti ja jäsenet saavat siitä jatkuvaa palautetta. ☺️

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan jo tähän väliin.

        Laasanen oli paketoinut itsekkyyden varsin paksuun ja sukupuolitettuun pakettiin. 😂

        Ketään ihmistä, ryhmää tai organisaatiota ei tule lähestyä sillä asenteella, että tuo esille vain omat tarpeensa tuota ihmistä, ryhmää tai organisaatiota kohtaan. Sitä kutsutaan itsekkyydeksi eikä se useimmissa kulttuureissa ole suotavaa. Kaikessa lähestymisessä kartoitetaan ensin, mitä yhteistä osapuolilla on ja voisiko resurssien vaihto olla tasapuolista.

        Olen itse nuorempana tehnyt paljon aloitteita erilaisia miehiä kohtaan. Uskon että tuo "hyypiön" maine syntyy vain ja ainoastaan siitä, että joku lähestyy toista pelkästään omat tavoitteensa mielessä, miettimättä lainkaan, miltä lähestyttävästä tuntuu. Useimmilla ihmisillä on erittäin suuri toleranssi poikkeavalla käytökselle tai jutuille, niin kauan kuin kukaan ei vaadi heiltä mitään. Olen täysin varma, että tuo "hyypiöksi" leimautuminen ei synny erikoisesta käyttäytymisestä sinänsä vaan ainoastaan sellaisesta erikoisesta käyttäytymisestä, jossa lähestyjä näyttää itsestään vain tarpeensa. Nykyinen tilanteeni muissa yhteisöissä tukee tätä väitettä: kukaan tuntematon ihminen ei koskaan ole suhtautunut erikoisuuksiini vihamielisesti, koska en koskaan lähesty ketään vain omat tarpeeni edellä.

        Miksi sellaista edes tulisi sallia? Eivät aikuiset ihmiset ole toistensa seurassa sen vuoksi, että henkilö A yksipuolisesti toteuttaisi henkilön B toiveita. Sellaisen itsekkään pyynnön edessä hyypiöksi leimaaminen on erittäin perusteltua ja jopa toivottavaa. Vastavuoroisuus, yhteyden tunne ja välittäminen pitävät resurssien vaihdon käynnissä. Päinvastainen ei toimi pidemmän päälle.

        Kyse ei ole seksuaalisuudesta, vaikka Laasanen sellaiseen kaapuun tämän itsekkyyden pukeekin. Suurin osa minun tapaamistani miehistä ei ole ollut millään tavalla seksuaalisesti itsekkäitä, joten en voi allekirjoittaa sitä, että itsekkyys ja seksuaalisuus jotenkin liittyisivät toisiinsa, saati sitten pelkästään miehiin.

        🦄

        Kun sinä tunnut kovasti haluavan puolustella tätä jatkuvasti kovenevaa asennetta "omituisia hyypiöitä" kohtaan, tuossa on hyödyllistä luettavaa. On maksumuurin takana, mutta kaikki tärkee tulee jo alussa.
        https://www.hs.fi/elama/art-2000005496768.html

        Niin, miksi miehiä ei edes haluta kuunnella? Hyvin voiva keskiluokka jälleen määrittämässä "ainoaa oikeeta totuutta".

        Tämän otin esille jo aikaisemmassa keskustelussa.
        https://www.ku.fi/artikkeli/4372577-tutkijat-ylisukupolvisen-huono-osaisuuden-torjumiseen-tarvitaan-laaja-valikoima-kohdennettuja-toimenpiteita

        Juuri tämä, kuinka sosiaalinen etäisyys hyväosaisiin kasvanut.

        "Erojen kasvusta seuraa myös empatiakuilu: hyvin pärjäävien on vaikea eläytyä huono-osaisimpien asemaan ja heillä on negatiivisia ennakkoasenteita esimerkiksi toimeentulotuen saajia kohtaan."

        Ja tämä:

        "Mitä vähemmän tiedämme toisistamme ja tunnemme toisiamme, sitä suuremmaksi empatiakuilu kasvaa, Björklund toteaa."

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinä tunnut kovasti haluavan puolustella tätä jatkuvasti kovenevaa asennetta "omituisia hyypiöitä" kohtaan, tuossa on hyödyllistä luettavaa. On maksumuurin takana, mutta kaikki tärkee tulee jo alussa.
        https://www.hs.fi/elama/art-2000005496768.html

        Niin, miksi miehiä ei edes haluta kuunnella? Hyvin voiva keskiluokka jälleen määrittämässä "ainoaa oikeeta totuutta".

        Tämän otin esille jo aikaisemmassa keskustelussa.
        https://www.ku.fi/artikkeli/4372577-tutkijat-ylisukupolvisen-huono-osaisuuden-torjumiseen-tarvitaan-laaja-valikoima-kohdennettuja-toimenpiteita

        Juuri tämä, kuinka sosiaalinen etäisyys hyväosaisiin kasvanut.

        "Erojen kasvusta seuraa myös empatiakuilu: hyvin pärjäävien on vaikea eläytyä huono-osaisimpien asemaan ja heillä on negatiivisia ennakkoasenteita esimerkiksi toimeentulotuen saajia kohtaan."

        Ja tämä:

        "Mitä vähemmän tiedämme toisistamme ja tunnemme toisiamme, sitä suuremmaksi empatiakuilu kasvaa, Björklund toteaa."

        Todellavaikeeta

        Olkinukkesi ovat kovin hataria.

        "Kun sinä tunnut kovasti haluavan puolustella tätä jatkuvasti kovenevaa asennetta "omituisia hyypiöitä" kohtaan, tuossa on hyödyllistä luettavaa. On maksumuurin takana, mutta kaikki tärkee tulee jo alussa.
        https://www.hs.fi/elama/art-2000005496768.html

        Niin, miksi miehiä ei edes haluta kuunnella? Hyvin voiva keskiluokka jälleen määrittämässä "ainoaa oikeeta totuutta"."

        Luin artikkelin kokonaisuudessaan. Se oli otsikoitu hieman kärkevästi, koska se ei pääpiirteissään käsitellyt miesten mukaan ottamista seksuaalisen väkivallan ehkäisyyn vaan neljännen aallon intersektionaalista feminismiä. Artikkelissa kritisoitiin sitä, että mustien lasten kokema seksuaalinen hyväksikäyttö saa vähemmän huomiota kuin valkoihoisten naisten.

        Miehet otettiin esille sen vuoksi, että seksuaalisen hyväksikäytön vähentämisen ei katsottu olevan mahdollista ilman, että miehet otetaan aktiivisesti mukaan naisten ja lasten suojelemiseen väärinkäytöksiltä.

        Artikkelissa EI puolusteltu seksuaalista hyväksikäyttöä niillä verukkeilla, joita sinä usein viljelet, kuten miesten vähäosaisuuden tai sosiaalisten taitojen puute, jotka "edellyttäisivät" naisiin tai tyttöihin kohdistuvaa seksuaalista hyväksikäyttöä tai oikeuttaisivat sen.

        "Tämän otin esille jo aikaisemmassa keskustelussa.
        https://www.ku.fi/artikkeli/4372577-tutkijat-ylisukupolvisen-huono-osaisuuden-torjumiseen-tarvitaan-laaja-valikoima-kohdennettuja-toimenpiteita

        Juuri tämä, kuinka sosiaalinen etäisyys hyväosaisiin kasvanut."

        Nyt puhut väärän ihmisen kanssa. Minä olen onnistunut sosiaalisessa nousussa, joten minulle on aivan turha väittää, ettei se olisi mahdollista. Ei vain hyväosaisuuden vaan myös kohtuullisen toimeentulon eteen täytyy nähdä vaivaa. Laiskat älkööt vaivautuko. Myöskään sairailta tämä ei onnistu. Mutta monet muut voivat katsoa peiliin ja etsiä sieltä syytä oman elämänsä kohtalolle.

        En pidä itseäni arvomaailmaltani keskiluokkaisena, mutta en myöskään koe kuuluvani sen ala- tai yläpuolelle. Vain tulotasoni on keskiluokkainen.

        Yhden vinkin voin antaa: kukaan muu ei nosta ketään pois tietystä ryhmästä. Se täytyy tehdä aivan itse. Mikään huono-osaisuuden torjumiseen kohdennettu julkinen toimenpide, joka ei tähtää tämän pystyvyyden kokemuksen vahvistamiseen, ei tuo tuloksia pitkällä aikavälillä.

        "Erojen kasvusta seuraa myös empatiakuilu: hyvin pärjäävien on vaikea eläytyä huono-osaisimpien asemaan ja heillä on negatiivisia ennakkoasenteita esimerkiksi toimeentulotuen saajia kohtaan."

        Katso edellinen vastaukseni. Lisään vielä sen, etten suosittele ketään elämään pelkästään julkisen rahan turvin. Jokin linkki yksityiseen sektoriin on oltava, jos haluaa elää ihmisarvoista elämää, vaikka tämä linkki olisi jonkun toisen ihmisen kautta. Sosiaaliset taidot ovat siis tämänkin vuoksi tärkeitä, niin kuin ne ovat olleet läpi historian. Nimenomaan sosiaaliset suhteet ja empatia ovat paras tae tulla elätetyksi myös silloin, kun ei itse pysty hankkimaan elantoaan.

        "Ja tämä:

        "Mitä vähemmän tiedämme toisistamme ja tunnemme toisiamme, sitä suuremmaksi empatiakuilu kasvaa, Björklund toteaa.""

        Empatia on positiivinen asia. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikkea tulisi hyväksyä. Se ei tarkoita, että kukaan saisi käyttäytyä asiattomasti toista kohtaan sillä verukkeella, ettei osaa käyttäytyä asiallisesti.

        Seksuaaliset väärinkäytökset ovat loppujen lopuksi hyvin yksinkertaisia asioita. Niiden tunnuspiirteisiin kuuluu, että joku loukkaa toisen oikeutta omaan kehoonsa. Kun kyse on aikuisista, mikään sellainen ei ole rikollista, jolle osallistujat ovat antaneet luvan. Lainsäädäntö on tästä aika yksimielinen. Tätä oikeutta seksuaaliseen koskemattomuuteen ei voi poistaa sillä, että joku sitä rikkova saa hyypiön maineen. Niin kuuluukin saada. Itse asiassa oikeampi leima olisi rikollinen, ei pelkästään hyypiö. Ongelmana on, että liian suuri määrä mm. mustien lasten kokemasta hyväksikäytöstä jää piiloon.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sun täytyy ymmärtää tämäkin: jos ole itsellä voimalajeissa tarpeeksi osaamista, on jatkuvasti tyytymätön parisuhteessa, jos kumppani jatkuvasti osaa."

        Jos sinusta aidosti tuntuu tuolta, niin suosittelen etsimään kumppanin, jota voimalajit eivät kiinnosta pennin vertaa, mutta jolle on kuitenkin täysin ok, että sä harrastat sellaista. Meitä on maailma pullollaan, mutta sä et löydä meitä saleilta, etkä fitnessjulkaisuista. Myös sellainen kumppani voi olla sopiva, joka korkeintaan pikkaisen harrastelee salijuttuja, mutta ei omaa sen suurempia tavoitteita noissa jutuissa. Sä et tule koskaan olemaan onnellinen, vaikka löytäisitkin jonkun tosissaan saliharjoitteluun panostavan naisen, et vaikka hän ei panostaisi nimenomaan voimaharjoitteluun. Sulla olisi aina jatkuva alemmuuskompleksi, vaikka olisitkin häntä hieman vahvempi.

        Myönnän: tämä on hankala kysymys. Koska jossain vaiheessa on tullut realismi vastaan, on joutunut paljonkin pohtimaan, kuinka paljon kumppaniltakin "vaaditaan".

        Jos mietitään tätä fitnesskulttuuria vaikkapa julkkisten keskuudessa, nykyaikana hyvinkin globaali ilmiö. Ei siis rajoitu vain Länsi-Eurooppaan ja Pohjois-Amerikkaan.

        Toisaalta, kyllä nykypäivänäkin löytyy myös julkkiksista naisia, joilla ei ole tavoitteet "järjettömän" korkealla fitnessurheilussa. Kun nyt ehdin jo ottaa tänne esimerkkejä venäläisistä naisista, jatketaan lisää. Edellisessä keskustelun aloituksessa otin enemmän esimerkkejä Brasiliasta ja Intiasta, tässä keskustelussa taas enemmän Venäjältä. Ottaisin myös Ukrainasta, mutta siinä tulee vastaan isompi kielimuuri, vaikka ukrainan kieltä voikin jonkin verran venäjän pohjalta ymmärtää. Olennaista tässä on kuitenkin se, että parisuhteiden lainalaisuuksia tarkastellaan globaalilla tasolla, eikä pelkästään Länsi-Eurooppaa tai Pohjois-Amerikkaa.

        Siinä venäläinen laulaja Nyusha.
        https://www.youtube.com/watch?v=vdUCJtZTnmY

        Siinä hiljattain venäjän 5 kanava kirjoitti Nyushan treeneitä.
        https://www.5-tv.ru/news/487898/vzdorovom-tele-zdorovyj-duh-nusa-raskryla-sekret-sikarnogo-tela/

        Tuossa 8 vuotta sitten venäjän kielinen Woman-lehti kirjoitti Nyushan treeneistä.
        https://www.woman.ru/beauty/body/article/180968/

        Kuten nähdään, ei ole tavoitteena kasvattaa "järjettömän isoja" lihaksia, enkä ole koskaan nähnyt, että vetelisi esimerkiksi jalkakyykkyä "järjettömän isoilla" raudoilla.

        Tuossa venäjän kielisessä VOICE:ssa televisiojuontaja Ksenia Borodina esittelee vartaloa. Kuten nähdään, ei ole tavoitteena "järjettömän isot" lihakset.
        https://www.thevoicemag.ru/stars/news/27-06-2023/obidno-kseniya-borodina-pokazala-figuru-v-tope-i-shortikah-posle-stremitelnogo-pohudeniya/

        Huomion arvoista on kuitenkin, että on tuossakin jo 40 vuotias ja kun muistelen omaa vartaloa 30 iän jälkeen, vatsaa alkoi jo löytyä. Ei siis pidä luulla, etteikö tuokin vartalo töitä vaatisi, vaikka ei pyrkisikään kasvattaa "järjettömän isoja" lihaksia.

        Eikä se ole pelkkä naisen vartalo. Vartalo ilman muuta kertoo naisesta jotakin ja mä en vaan voi sille mitään, että mua ei esimerkiksi lihava nainen kiinnosta, vaikka tällä mahalla ei olis varaa näin sanoa.

        Tuo Ksenia Borodina on toki upea, mutta sen lisäksi pyrkii jopa opiskelemaan psykologiksi. Siinä juttu venäjän kielisestä Kauneus ja Terveys lehdestä.
        https://www.kiz.ru/content/sekrety-zvezd/zhdu-ne-dozhdus-kak-kseniya-borodina-gotovitsya-k-ekzamenu-na-geshtalt-psikhologa/?sphrase_id=1042895

        Lisäksi on perustanut oman psykologia-aiheisen Youtube kanavan. Tuossa keskustelee miespsykologin kanssa. Tuohan se olisi minunkin unelma saada olla asiantuntijana ja keskustella kauniin naisen kanssa.
        https://www.youtube.com/watch?v=5uVzBTj4Ed0

        En ollenkaan siis väheksy, etteikö naiseltakin vaadittaisi riittävästi osaamista, jos itse saisin olla asiantuntijana ja keskustella kauniin naisen kanssa.

        Aivan tarpeeksi olisi vastaavassa naisessa mulle haastetta, vaikka ei yrittäisikään salilla kasvattaa "valtavia" lihaksia tai yrittäisi tehdä esimerkiksi jalkakyykkyä "järjettömän" isoilla raudoilla.

        Palataan vielä tuohon Katja Djatsenkoon. Tuosta löytyi video, jossa tekee lantionnostoa 157 kilon painolla Tuossa videossa näkyy ainakin 4 kertaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=7vc85SFr2Ko&list=PL6ggHpsZ1emGcXueHmEg2luSrJzdRSQja&index=19

        Verrataanpa naisen lantionnostoa vaikkapa miehen jalkakyykkyyn.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/hip-thrust-vs-squat

        Naisella eliittitason nosto on siis vähän yli 190 kiloa lantionnostossa. Miehen jalkakyykyssä eliittitason nosto lähentelee jo 220 kiloa. Siitä sitten laskemaan, paljonko miehen pitäis vetää jalkakyykyssä, jos tuo Katja Djatsenko vetää lantionnostoa ainakin neljä kertaa 157 kilon painolla.

        Tottakai upeita naisia riittää ja silloin kun aloittelin treenaamista, fitnessnaiset olivat ilman muuta esikuvia ja sain lisää intoa treeneihin. Ajattelin, että kun itse saavuttaa tietyn tason, saa myös loistavat mahdollisuudet saada tulevaisuudessa näitä upeita fitnessnaisia. Lopulta realismikin tuli vastaan.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnän: tämä on hankala kysymys. Koska jossain vaiheessa on tullut realismi vastaan, on joutunut paljonkin pohtimaan, kuinka paljon kumppaniltakin "vaaditaan".

        Jos mietitään tätä fitnesskulttuuria vaikkapa julkkisten keskuudessa, nykyaikana hyvinkin globaali ilmiö. Ei siis rajoitu vain Länsi-Eurooppaan ja Pohjois-Amerikkaan.

        Toisaalta, kyllä nykypäivänäkin löytyy myös julkkiksista naisia, joilla ei ole tavoitteet "järjettömän" korkealla fitnessurheilussa. Kun nyt ehdin jo ottaa tänne esimerkkejä venäläisistä naisista, jatketaan lisää. Edellisessä keskustelun aloituksessa otin enemmän esimerkkejä Brasiliasta ja Intiasta, tässä keskustelussa taas enemmän Venäjältä. Ottaisin myös Ukrainasta, mutta siinä tulee vastaan isompi kielimuuri, vaikka ukrainan kieltä voikin jonkin verran venäjän pohjalta ymmärtää. Olennaista tässä on kuitenkin se, että parisuhteiden lainalaisuuksia tarkastellaan globaalilla tasolla, eikä pelkästään Länsi-Eurooppaa tai Pohjois-Amerikkaa.

        Siinä venäläinen laulaja Nyusha.
        https://www.youtube.com/watch?v=vdUCJtZTnmY

        Siinä hiljattain venäjän 5 kanava kirjoitti Nyushan treeneitä.
        https://www.5-tv.ru/news/487898/vzdorovom-tele-zdorovyj-duh-nusa-raskryla-sekret-sikarnogo-tela/

        Tuossa 8 vuotta sitten venäjän kielinen Woman-lehti kirjoitti Nyushan treeneistä.
        https://www.woman.ru/beauty/body/article/180968/

        Kuten nähdään, ei ole tavoitteena kasvattaa "järjettömän isoja" lihaksia, enkä ole koskaan nähnyt, että vetelisi esimerkiksi jalkakyykkyä "järjettömän isoilla" raudoilla.

        Tuossa venäjän kielisessä VOICE:ssa televisiojuontaja Ksenia Borodina esittelee vartaloa. Kuten nähdään, ei ole tavoitteena "järjettömän isot" lihakset.
        https://www.thevoicemag.ru/stars/news/27-06-2023/obidno-kseniya-borodina-pokazala-figuru-v-tope-i-shortikah-posle-stremitelnogo-pohudeniya/

        Huomion arvoista on kuitenkin, että on tuossakin jo 40 vuotias ja kun muistelen omaa vartaloa 30 iän jälkeen, vatsaa alkoi jo löytyä. Ei siis pidä luulla, etteikö tuokin vartalo töitä vaatisi, vaikka ei pyrkisikään kasvattaa "järjettömän isoja" lihaksia.

        Eikä se ole pelkkä naisen vartalo. Vartalo ilman muuta kertoo naisesta jotakin ja mä en vaan voi sille mitään, että mua ei esimerkiksi lihava nainen kiinnosta, vaikka tällä mahalla ei olis varaa näin sanoa.

        Tuo Ksenia Borodina on toki upea, mutta sen lisäksi pyrkii jopa opiskelemaan psykologiksi. Siinä juttu venäjän kielisestä Kauneus ja Terveys lehdestä.
        https://www.kiz.ru/content/sekrety-zvezd/zhdu-ne-dozhdus-kak-kseniya-borodina-gotovitsya-k-ekzamenu-na-geshtalt-psikhologa/?sphrase_id=1042895

        Lisäksi on perustanut oman psykologia-aiheisen Youtube kanavan. Tuossa keskustelee miespsykologin kanssa. Tuohan se olisi minunkin unelma saada olla asiantuntijana ja keskustella kauniin naisen kanssa.
        https://www.youtube.com/watch?v=5uVzBTj4Ed0

        En ollenkaan siis väheksy, etteikö naiseltakin vaadittaisi riittävästi osaamista, jos itse saisin olla asiantuntijana ja keskustella kauniin naisen kanssa.

        Aivan tarpeeksi olisi vastaavassa naisessa mulle haastetta, vaikka ei yrittäisikään salilla kasvattaa "valtavia" lihaksia tai yrittäisi tehdä esimerkiksi jalkakyykkyä "järjettömän" isoilla raudoilla.

        Palataan vielä tuohon Katja Djatsenkoon. Tuosta löytyi video, jossa tekee lantionnostoa 157 kilon painolla Tuossa videossa näkyy ainakin 4 kertaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=7vc85SFr2Ko&list=PL6ggHpsZ1emGcXueHmEg2luSrJzdRSQja&index=19

        Verrataanpa naisen lantionnostoa vaikkapa miehen jalkakyykkyyn.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/hip-thrust-vs-squat

        Naisella eliittitason nosto on siis vähän yli 190 kiloa lantionnostossa. Miehen jalkakyykyssä eliittitason nosto lähentelee jo 220 kiloa. Siitä sitten laskemaan, paljonko miehen pitäis vetää jalkakyykyssä, jos tuo Katja Djatsenko vetää lantionnostoa ainakin neljä kertaa 157 kilon painolla.

        Tottakai upeita naisia riittää ja silloin kun aloittelin treenaamista, fitnessnaiset olivat ilman muuta esikuvia ja sain lisää intoa treeneihin. Ajattelin, että kun itse saavuttaa tietyn tason, saa myös loistavat mahdollisuudet saada tulevaisuudessa näitä upeita fitnessnaisia. Lopulta realismikin tuli vastaan.

        Todellavaikeeta

        Sinä verhoat omat vaatimuksesi niin, että sinulta vaadittaisiin. Todellisuudessahan kukaan ( muu kuin sinä itse) ei ole vaatinut sinulta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä verhoat omat vaatimuksesi niin, että sinulta vaadittaisiin. Todellisuudessahan kukaan ( muu kuin sinä itse) ei ole vaatinut sinulta mitään.

        Millä sä pystyt tämän todistaa, että kovaa treenaava fitnessnainen ei vaatisi mieheltäkin "paljon"?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sä pystyt tämän todistaa, että kovaa treenaava fitnessnainen ei vaatisi mieheltäkin "paljon"?

        Todellavaikeeta

        Ei aikuinen luule, että parisuhde tulee painoja nostamalla, tuo saattaa olla jokin teiniaikojen pinttymä.
        naisillakin painojen nostelun takana on muu peruste, ei miehen saaminen
        (Sinun ajatustavalla naisten EI pitäisi nostaa jotta saisivat miehen, eiks olisikin outoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aikuinen luule, että parisuhde tulee painoja nostamalla, tuo saattaa olla jokin teiniaikojen pinttymä.
        naisillakin painojen nostelun takana on muu peruste, ei miehen saaminen
        (Sinun ajatustavalla naisten EI pitäisi nostaa jotta saisivat miehen, eiks olisikin outoa

        Juuri näin! Ei voi hämmästellä aloittajan ajatuksenjuoksua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aikuinen luule, että parisuhde tulee painoja nostamalla, tuo saattaa olla jokin teiniaikojen pinttymä.
        naisillakin painojen nostelun takana on muu peruste, ei miehen saaminen
        (Sinun ajatustavalla naisten EI pitäisi nostaa jotta saisivat miehen, eiks olisikin outoa

        Sinä siis luulet, että voiman merkitys miehillä katoaa peruskoulun jälkeen?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis luulet, että voiman merkitys miehillä katoaa peruskoulun jälkeen?

        Todellavaikeeta

        Teini ikäisenä ihastuksia tulee ja menee vaikka mistä syystä, voimastakin kyllä.
        onko niin että kohdallasi ei edes tullut. Haikailet mennyttä aikaa.
        Oletko kertonut onko sulla voimaa nyt, jos on yritä näyttää sitä, jos uskot sen tehoon vaikka ikää on tullut. kommentis mukaan olet yrittänytkin.
        Jos luonnollisesti kunto heikkoontuu ajan mukana, pitää keksiä muuta.
        Oletko saanut vinkkejä palstalla mitä pitäisi tehdä.
        Kaikkien voimakilpailujen seuraaminen ja kommentit niistä vievät aikaa eikä paljon auta.


    • Anonyymi

      Siis 93 v mies nostaa penkistä 190 kiloa, ja 84 v nainen kyykkää 200 kiloa.

      Mutta nämähän ovat eri lajeja. Kyllä moni kyykkää 2x mitä penkistä nousee, koska jalat vaan on vahvemmat kuin kädet.

      • Anonyymi

        93 sarjassa mies painoi vähän alle 93 kiloa ja syntynyt 1994.

        Kyllä, jalat ovat vahvemmat, mutta tällä miehen penkillä ja naisen jalkakyykyllä voi vertailla tasoja, kun mies ja nainen menee salille. Kuten nähdään, mies veti 190 penkiltä ja nainen vähän päälle 200. Siis hyvin lähellä. Entä jos mies vetää penkiltä vain 100 kiloa ja nainen 200 jalkakyykyssä?

        Todellavaikeeta


    • Anonyymi

      Ei vaadita penkkitulosta. Mutta korvien välin on oltava kunnossa.

      xLiner

      • Anonyymi

        Etkös sinäkin treenaa salilla kovaa? Silloin mieheltä vaaditaan sekä älyä että voimaa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkös sinäkin treenaa salilla kovaa? Silloin mieheltä vaaditaan sekä älyä että voimaa.

        Todellavaikeeta

        Älyä täytyy olla. Mutta mun voimani ovat ongelma vain miehille. Mua ei miesten voimat kiinnosta, paitsi niistä ongelman tekeminen ja muihin vertailu on epämiellyttävä piirre.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyä täytyy olla. Mutta mun voimani ovat ongelma vain miehille. Mua ei miesten voimat kiinnosta, paitsi niistä ongelman tekeminen ja muihin vertailu on epämiellyttävä piirre.

        xLiner

        Oletko törmännyt parisuhteessa tähän ongelmaan, että olet monille miehille "liian vahva"?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko törmännyt parisuhteessa tähän ongelmaan, että olet monille miehille "liian vahva"?

        Todellavaikeeta

        Aina.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko törmännyt parisuhteessa tähän ongelmaan, että olet monille miehille "liian vahva"?

        Todellavaikeeta

        Ja sitähän sinäkin tässä kokoajan valitat. Kun naiset ovat sua vahvempia. Koitat vain kovasti saada asian käännettyä niin päin, että naiset muka vaatisivat sun olevan heitä vahvempia. Eivät vaadi.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina.

        xLiner

        Olisiko sulla mahdollisuutta hakeutua joihinkin piireihin, joissa vahvoja miehiä riittää pilvin pimein?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sulla mahdollisuutta hakeutua joihinkin piireihin, joissa vahvoja miehiä riittää pilvin pimein?

        Todellavaikeeta

        Miksi? Ei kai se mikään ongelma olis pokata vahvaa miestä, mutta mitä mä sillä ominaisuudella ukossa tekisin? En yhtään mitään. Noin miljoona muuta ominaisuutta on paljon tärkeämpiä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Ei kai se mikään ongelma olis pokata vahvaa miestä, mutta mitä mä sillä ominaisuudella ukossa tekisin? En yhtään mitään. Noin miljoona muuta ominaisuutta on paljon tärkeämpiä.

        xLiner

        Lisäänpä vielä, ettei vahvuus miehen ominaisuuksissa poista sitä, että mun vahvuuteni olisi hänelle jollain tavalla epätoivottavaa.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäänpä vielä, ettei vahvuus miehen ominaisuuksissa poista sitä, että mun vahvuuteni olisi hänelle jollain tavalla epätoivottavaa.

        xLiner

        Ööh, mitä mä kirjoitin...

        No jokatapauksessa, vahva mies ei välttämättä kestä vahvaa naista, vaikka vahva nainen olisikin hiukan heikompi. Tai enemmänkin heikompi. Ja nimenomaan ei kestä sitä, että nainen on vahva.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööh, mitä mä kirjoitin...

        No jokatapauksessa, vahva mies ei välttämättä kestä vahvaa naista, vaikka vahva nainen olisikin hiukan heikompi. Tai enemmänkin heikompi. Ja nimenomaan ei kestä sitä, että nainen on vahva.

        xLiner

        Eikös tuon Dwayne Johnsonin vaimo näytä Dwayne Johnsonia "heikommalta"?
        https://people.com/who-is-lauren-hashian-dwayne-johnson-wife-8350657

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitähän sinäkin tässä kokoajan valitat. Kun naiset ovat sua vahvempia. Koitat vain kovasti saada asian käännettyä niin päin, että naiset muka vaatisivat sun olevan heitä vahvempia. Eivät vaadi.

        xLiner

        "Koitat vain kovasti saada asian käännettyä niin päin, että naiset muka vaatisivat sun olevan heitä vahvempia. Eivät vaadi."

        Vahvasti samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuon Dwayne Johnsonin vaimo näytä Dwayne Johnsonia "heikommalta"?
        https://people.com/who-is-lauren-hashian-dwayne-johnson-wife-8350657

        Todellavaikeeta

        En availe tuollaisia linkkejä. Uskoakseni eivät kuulu lähipiiriini eivätkä vaikuta mun elämääni mitenkään. Ei pitäisi vaikuttaa sunkaan elämääsi heidän kuvansa.

        xLiner


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä unohdat, että läheskään kaikki naiset eivät edes huolisi Dwayne Johnsonin kaltaista miestä.

        Kuinka moni lihaksikas jenkkinäyttelijä on jäänyt ilman parisuhdetta?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka moni lihaksikas jenkkinäyttelijä on jäänyt ilman parisuhdetta?

        Todellavaikeeta

        Työttömien ja mt-ongelmaisten vanhojen rumien naisten kanssako he pariutuvat?

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömien ja mt-ongelmaisten vanhojen rumien naisten kanssako he pariutuvat?

        xLiner

        Kuinka monta tällaista parisuhdetta olet nähnyt?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta tällaista parisuhdetta olet nähnyt?

        Todellavaikeeta

        Pitäiskö sun muuttua sopivammaksi itsellesi?

        xLiner


    • Anonyymi

      Ongelmahan on se, että uskomattoman monilla miehillä on ongelma omien korviensa välissä. Korostan että ei tietenkään kaikilla, mutta uskomattoman monilla. Joillekin miehille (kuten aloittajalle) ongelma on tuo fyysinen suorituskyky ja toisille taas sitten vaikkapa palkka tai sosiaalinen ja taloudellinen asema. Vaikka nainen hyväksyisi miehen ja olisi oikein tyytyväinen valintaansa, niin miehen pää ei harmillisen usein kestä sitä, että nainen olisi vaikkapa perheen pääelättäjä.

      Itse en ole koskaan elämässäni salilla käynyt, koska ko. puuha ei nappaa. Mä olen kuitenkin ihan kakarasta lähtien harrastanut mm. voimaa kehittäviä harrasteita ja tehnyt fyysistä suorityskykyä vaativia töitäkin. Mä en näytä isolta, sillä en ole koskaan tarkoituksella kasvattanut lihasta, vaan mulle tärkeää on suorituskyky tuolla käytännön elämässä. Jostain syystä olen useamman kerran elämässäni onnistunut suorastaan järkyttämään itsestäni kiinnostuneita miehiä nostamalla ja kantamalla mm. rakennustarvikkeita, joita he itse eivät ole saaneet samalla tavalla liikkumaan. Osalle miehistä tuo on todella kova paikka, mutta enhän minä siinä mitään menetä, kun tuollaiset tarjokkaat jättävät mua rauhaan. En mä ala omaa arjen pärjäämistäni heikentämään vain siksi, että se ahdistaa jotakuta. Mitä siitäkin tulisi, että jatkuvasti pitäisi olla jostain pyytelemässä apua?

      Ja siis tiedätkö, kyllä mulla nytkin on täällä miespuolinen henkilö "auttamassa". Hän tosin on töissä, palkattuna, kiipeilee tuolla katolla maalaamassa sitä. Mulla on suht paljon sellaisia asioita, joita mua ei kiinnosta alkaa edes miettimään miten ne tekisin. Eli jos siis mies kaipaa jotain missä päteä, niin hän voi sitten ihan hyvin ottaa koppia tuollaisista hommista. Tosin mä en odota enkä vaadi, että miehelläni pitäisi olla yhtään sen enempää kiinnostusta tuollaisiin puuhiin. Mulle sopii ihan hyvin palkata ammattilainen maalaamaan katto, vaikka talossa olisi joku miesasukaskin. Se ei alenna mun oman mieheni arvoa mun silmissäni, jos hän nyt ei itse halua tehdä jotain tuollaista, jota nyt ei kuitenkaan tarvitse jatkuvasti tehdä. Enemmän miehen arvoa mun silmissäni alentaisi se, jos hän ei vaikkapa koskaan siivoa tai tee jotain muita kotitöitä.

      • Anonyymi

        Muutenkin tuo "ytm" on nähdäkseni miesten määritelmä miesten "tasoille", eikä se kovinkaan hyvin korreloi sen kanssa miten naisten keskimäärin miehet rankkaavat. Sen huomaa todella usein tuolla reaalielämässä miten naiset todellisuudessa arvostavat ihan eri asioita miehessä, mitä nyt vaikkapa täällä tuntuu moni kuvittelevan. Esimerkiksi se, että mies osaa kommunikoida ja kanssakäyminen miehen kanssa on mutkatonta, on asia, jota hyvin harva täällä tuntuu edes tajuavan äärimmäisen tärkeäksi asiaksi. Miehellä, joka vääntää ja kääntää jotain teorioita loputtomiin ja jonka kanssa keskusteleminen käy hyvin nopeasti hyvin raskaaksi, ei ole mitään mahdollisuuksia valtaosan naisista kanssa ( jos yhdenkään). Se miehen täytyy joillain muilla tavoin olla jotain aivan superihmeellistä, jotta tuollaisen valtavan vian voi ohittaa tai naisella pitää olla ilmiömäinen taito kyetä olemaan kuuntelematta mitä toinen sanoo. Maailma on täynnä miehiä, jotka ovat palstamääritelmien mukaan ytm:iä, mutta ovat ikisinkkuja tai ainakin lähes. Itsekin tunnen monta tuollaista ja heistä jokaisen suurin ongelma on juuri tuo kommunikoinnin hankaluus, eri tavoin.


      • Anonyymi

        "Ongelmahan on se, että uskomattoman monilla miehillä on ongelma omien korviensa välissä. Korostan että ei tietenkään kaikilla, mutta uskomattoman monilla. Joillekin miehille (kuten aloittajalle) ongelma on tuo fyysinen suorituskyky ja toisille taas sitten vaikkapa palkka tai sosiaalinen ja taloudellinen asema. Vaikka nainen hyväksyisi miehen ja olisi oikein tyytyväinen valintaansa, niin miehen pää ei harmillisen usein kestä sitä, että nainen olisi vaikkapa perheen pääelättäjä."

        Parisuhde ei voi toimia vain niin, että nainen on onnellinen. Myös miehen täytyy olla onnellinen. Meidän täytyy olla perillä myös niistä asioista, joiden avulla miehet tulevat onnelliseksi.

        Kerroit, että miehille on saattanut tulla alemmuuskompleksi sun voimista ja että et näytä isolta. Ymmärsin, että sinusta on ollut myös miehet kiinnostuneita, joten varmasti olet aina ollut vähintäänkin perus nätti tyttö ja väittäisin, että tämä juuri saa miehet helpommin kiinnostumaan. Jos olisit kovin iso ja näyttäisit kovinkin vahvalta, väittäisin, että silloin pienempi määrä miehistä esimerkiksi tulisi tekemään sinuun tuttavuutta.

        Mä väittäisinkin, että juuri sellainen perus nätti tyttö on suoraan sanoen äärimmäisen suuri haaste, jos on erittäin vahva ja käytitkin oikeeta sanaa "järkyttää" miehiä voimillasi.

        Otan jälleen esimerkkejä, kuten olen jo aiemminkin ottanut tässä keskustelussa. Otan esimerkin ukrainalaisesta voimanostajasta Larysa Soloviovasta. Ei uskoisi, että on vuonna 2019 vetänyt vatustepenkkipunnerruksessa 184,5 kiloa. Perus nätti tyttö.
        https://www.youtube.com/watch?v=exzNu8uY1MA

        En tiedä, kuinka monia kieliä osaat. Tuossa avasin vähän enemmän.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18562108/naisten-taso-salitreeneissa-noussut-paljonko-vaaditaan-ytm-miehelta-penkissa#comment-130323501

        Tuossa myös haastattelu Larysa Soloviovasta. Mun mielestä tuo juontaja puhuu ukrainan kieltä ja Larysa Soloviova venäjää. Samoin tuossa aikaisemmassa videossa Larysa Soloviova puhuu venäjää. Itse siis osaan venäjää paremmin kuin ukrainan kieltä. Toki ukrainan kieltä voi jonkin verran ymmärtää venäjän pohjalta.
        https://www.youtube.com/watch?v=fQ1uVtzLYwY

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ongelmahan on se, että uskomattoman monilla miehillä on ongelma omien korviensa välissä. Korostan että ei tietenkään kaikilla, mutta uskomattoman monilla. Joillekin miehille (kuten aloittajalle) ongelma on tuo fyysinen suorituskyky ja toisille taas sitten vaikkapa palkka tai sosiaalinen ja taloudellinen asema. Vaikka nainen hyväksyisi miehen ja olisi oikein tyytyväinen valintaansa, niin miehen pää ei harmillisen usein kestä sitä, että nainen olisi vaikkapa perheen pääelättäjä."

        Parisuhde ei voi toimia vain niin, että nainen on onnellinen. Myös miehen täytyy olla onnellinen. Meidän täytyy olla perillä myös niistä asioista, joiden avulla miehet tulevat onnelliseksi.

        Kerroit, että miehille on saattanut tulla alemmuuskompleksi sun voimista ja että et näytä isolta. Ymmärsin, että sinusta on ollut myös miehet kiinnostuneita, joten varmasti olet aina ollut vähintäänkin perus nätti tyttö ja väittäisin, että tämä juuri saa miehet helpommin kiinnostumaan. Jos olisit kovin iso ja näyttäisit kovinkin vahvalta, väittäisin, että silloin pienempi määrä miehistä esimerkiksi tulisi tekemään sinuun tuttavuutta.

        Mä väittäisinkin, että juuri sellainen perus nätti tyttö on suoraan sanoen äärimmäisen suuri haaste, jos on erittäin vahva ja käytitkin oikeeta sanaa "järkyttää" miehiä voimillasi.

        Otan jälleen esimerkkejä, kuten olen jo aiemminkin ottanut tässä keskustelussa. Otan esimerkin ukrainalaisesta voimanostajasta Larysa Soloviovasta. Ei uskoisi, että on vuonna 2019 vetänyt vatustepenkkipunnerruksessa 184,5 kiloa. Perus nätti tyttö.
        https://www.youtube.com/watch?v=exzNu8uY1MA

        En tiedä, kuinka monia kieliä osaat. Tuossa avasin vähän enemmän.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18562108/naisten-taso-salitreeneissa-noussut-paljonko-vaaditaan-ytm-miehelta-penkissa#comment-130323501

        Tuossa myös haastattelu Larysa Soloviovasta. Mun mielestä tuo juontaja puhuu ukrainan kieltä ja Larysa Soloviova venäjää. Samoin tuossa aikaisemmassa videossa Larysa Soloviova puhuu venäjää. Itse siis osaan venäjää paremmin kuin ukrainan kieltä. Toki ukrainan kieltä voi jonkin verran ymmärtää venäjän pohjalta.
        https://www.youtube.com/watch?v=fQ1uVtzLYwY

        Todellavaikeeta

        "Parisuhde ei voi toimia vain niin, että nainen on onnellinen. Myös miehen täytyy olla onnellinen. Meidän täytyy olla perillä myös niistä asioista, joiden avulla miehet tulevat onnelliseksi."

        Mistä asioista sinä tulet onnelliseksi parisuhteessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenkin tuo "ytm" on nähdäkseni miesten määritelmä miesten "tasoille", eikä se kovinkaan hyvin korreloi sen kanssa miten naisten keskimäärin miehet rankkaavat. Sen huomaa todella usein tuolla reaalielämässä miten naiset todellisuudessa arvostavat ihan eri asioita miehessä, mitä nyt vaikkapa täällä tuntuu moni kuvittelevan. Esimerkiksi se, että mies osaa kommunikoida ja kanssakäyminen miehen kanssa on mutkatonta, on asia, jota hyvin harva täällä tuntuu edes tajuavan äärimmäisen tärkeäksi asiaksi. Miehellä, joka vääntää ja kääntää jotain teorioita loputtomiin ja jonka kanssa keskusteleminen käy hyvin nopeasti hyvin raskaaksi, ei ole mitään mahdollisuuksia valtaosan naisista kanssa ( jos yhdenkään). Se miehen täytyy joillain muilla tavoin olla jotain aivan superihmeellistä, jotta tuollaisen valtavan vian voi ohittaa tai naisella pitää olla ilmiömäinen taito kyetä olemaan kuuntelematta mitä toinen sanoo. Maailma on täynnä miehiä, jotka ovat palstamääritelmien mukaan ytm:iä, mutta ovat ikisinkkuja tai ainakin lähes. Itsekin tunnen monta tuollaista ja heistä jokaisen suurin ongelma on juuri tuo kommunikoinnin hankaluus, eri tavoin.

        Kommunikointitaitoja toki tarvitaan, siitä olen samaa mieltä, mutta me ei voida ohittaa myöskään tuota lihasten ja voiman merkitystä: se, jos mies on salitreenaajien keskuudessa riittävän hyvä, voi pikemminkin auttaa myös kommunikoinnin sujumisessa.

        Teorioista: eikös naiset menesty koulutuksessa miehiä paremmin? Mikä teorioissa on vikana, jos he ovat jo opiskelun aikana tekemisissä monien eri teorioiden kanssa?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Parisuhde ei voi toimia vain niin, että nainen on onnellinen. Myös miehen täytyy olla onnellinen. Meidän täytyy olla perillä myös niistä asioista, joiden avulla miehet tulevat onnelliseksi."

        Mistä asioista sinä tulet onnelliseksi parisuhteessa?

        Vaikea sanoa, mutta pikemminkin onnettomaksi tulen, jos olen "tärkeissä" asioissa naista "huonompi".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea sanoa, mutta pikemminkin onnettomaksi tulen, jos olen "tärkeissä" asioissa naista "huonompi".

        Todellavaikeeta

        Sanot että tulee olla perillä niistä asioista joiden avulla miehet tulevat onnellisiksi, mutta et kuitenkaan pysty sanomaan että mitä ne asiat ovat?

        No mitä ne "tärkeät" asiat on? Pystytkö niitä sanomaan?


    • Anonyymi

      Mä ilen tässä näitä sun tekstejäsi lukiessani huvittanut itseäni miettimällä, että kuinkakohan kauan sä itse kestäisit naista, joka keskustelisi sun kanssasi samalla tyylillä kuin sinä itse kirjoittelet. Toi sun ongelmasi tässä keskustelemisessa on niin ilmiselvä jokaiselle vähänkään normaalimmin ja tavanomaisemmin ajattelevalle, että tuo tulee väistämättä mieleen. Hyvin usein ihmistä itseäänkin ärsyttävät muissa ne samat asiat, jotka hänessä itsessään ärsyttävät muita. Valtaosa huomaa samanlaisen käytöksen muissa ja tajuaa miten rasittavaa se on, mutta on kuitrnkin täysin sokea sille samalle itsessään.

      • Anonyymi

        Tuohan se aloittajan kaikkein suurin kompastuskivi taitaa juurikin olla. Hänelle voisi hyvin sopia (ja häntä jaksaa) samantyyppisesti käyttäytyvä nainen. Nainen, joja kirjottaisi, tai puhuisi, pitkiä monologeja, viitaten milloin mihinkin lähteeseen, jankaten omaa asiaansa ja koskaan oikeasti kuulematta ja välittämättä siitä mitä toinen osapuoli sanoo. Ikäänkuin käyden keskustelua, mutta antamatta sen "keskustelun" todellisuudessa ikinä vaikuttaa mitenkään omaan ajatteluunsa. Sellaisia keskusteluja kuulee toisinaan, joissa molemmat osapuolet puhuvat täysin toistensa ohitse ja se jatkuu ja jatkuu.

        Ongelma tuossa on kuitenkin se, että mä en palstakäytöksen perusteella usko, että aloittaja kestäisi itsensä kaltaista keskustelijaa. Palstalla hänen juttunsa menevät hyvin nopeasti sellaiseen vähän tyhjänpäiväiseen rääpimiseen toisille keskustelijoille ja vaikka se ei mitenkään täysin suoraa ja erityisen loukkaavaa olekaan, niin tuollaisessa ylläkuvaamani tyylisessä keskustelussa se eskaloituisi luultavasti nopeasti. Aloittaja sanoo jo täällä hyvin nopeasti hänen kanssaan eri tavalla ajattelevia tyhmiksi ja että he eivät ajattele jne. vaikka toinen olisi perustellut itsensä hyvin ja ilman jaaritteluja. Mun on siis hyvin vaikea uskoa, että hän jaksaisi pidempään sellaista seuraa, joka käyttäytyisi keskustellessa kuten hän itse toimii.


    • Minäkin teen jalkakyykkyä 2 kertaa omalla painolla: ensin se oma paino ja sitten vielä saman verran tangossa ja "raudoissa". Tuo riittää mainiosti, koska riittää että tulvavedestä ja siellä vaanivista krokotiileistä turvaan kantaa yhden naisen kerrallaan. Ja nainen ei saa painaa enemmän kuin minä. Naapurin akan saa kantaa joku muu.

      Tason mittaukseen ei käytetä penkkipunnerrusta vaan nykyaikaista viisiottelua, johon kuuluu 50 km hiihto perinteisellä tyylillä, tikanheitto mökkitikoilla ja darts-nuolilla, koskimelonta, syöksylasku ja runonlausunta. Kaikki ovat perinteisiä olympialajeja, muut isoista olympialaisista ja tikanheitto mökkiolympialaisista.

      Ja vähän vakavammin: kyllä sä nyt taas teet ihan joutavanpäiväisiä ongelmia.

      • Anonyymi

        "Ja vähän vakavammin: kyllä sä nyt taas teet ihan joutavanpäiväisiä ongelmia."

        Etkös sinäkin ole myöntänyt tämän hypergamian?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ja vähän vakavammin: kyllä sä nyt taas teet ihan joutavanpäiväisiä ongelmia."

        Etkös sinäkin ole myöntänyt tämän hypergamian?

        Todellavaikeeta

        Onhan naiset hypergamisia. Se on biologian sanelemaa. Pitää satsata laatuun eikä määrään.

        Mutta kai naiset nyt kuitenkin arvioivat miehiä vähän kokonaisvaltaisemmin kuin mittaamalla jotain urheilutuloksia.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Onhan naiset hypergamisia. Se on biologian sanelemaa. Pitää satsata laatuun eikä määrään.

        Mutta kai naiset nyt kuitenkin arvioivat miehiä vähän kokonaisvaltaisemmin kuin mittaamalla jotain urheilutuloksia.

        Täällä joku ehti ottaa esimerkiksi kommunikointitaidot, jotka on toki tärkeitä, sen myönnän. Totesin kyseiseen kommenttiin myös tämän, kuinka urheilutuloksilla voi olla pikemminkin parantava vaikutus kommunikoinninkin sujumiseen. Hyvillä urheilutuloksilla, kun on vaikutusta myös miehen onnellisuuteen. Oletko tästä samaa mieltä? Onko pitkä urheilutausta tai paljon kokemusta salitreeneistä, penkistä, jalkakyykystä, maastavedosta?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä joku ehti ottaa esimerkiksi kommunikointitaidot, jotka on toki tärkeitä, sen myönnän. Totesin kyseiseen kommenttiin myös tämän, kuinka urheilutuloksilla voi olla pikemminkin parantava vaikutus kommunikoinninkin sujumiseen. Hyvillä urheilutuloksilla, kun on vaikutusta myös miehen onnellisuuteen. Oletko tästä samaa mieltä? Onko pitkä urheilutausta tai paljon kokemusta salitreeneistä, penkistä, jalkakyykystä, maastavedosta?

        Todellavaikeeta

        Ihminen jos on sosiaalisesti rajoittunut niin sitä ei hyvilläkään keihäänheittotuloksilla paikata.


    • Koulutuksesta jos aloitetaan niin aika paljon on kokemusta. Asun seudulla jossa on paljon ammattikoulun käyneitä poikia ja toisaalta tytöt on lähteneet täältä kaupunkeihin korkeamman koulutuksen perässä.
      Ongelma tulee siitä että meidän on vaikea löytää tänne virkanimikkeitä vastaavaa työntekijää. Pulaa on ollut peruskoulun opettajista, varhaiskasvattajista, sosiaalialan ihmisistä jne. Jos joku saadaan houkuteltua jostakin kaupungista niin pitää varautua että hän löytää kohta paikan lähempää ja taas pistettävä uusi haku päälle.
      Yksilöiden parisuhdevalintoihin vaikutaa niin moni asia mutta jos kuntatasolla pystyttäisiin tekemään aluetta houkuttelevammaksi paluumuuttajille niin tilastollinen todennäköisyys parisuhteisiin kasvaa.

      Mitä tuohon "liian heikkoja" termiin tulee niin olen samaa mieltä. Yleinen arvostus koulutusta kohtaan tuntuu painottuvan tuonne yliopistoihin ja korkeakouluihin ja suorittava osio jää noiden alapuolelle. Toisaalta taas meidän seutukunnassa tilanne on toinen. Varsinkin metallialan osaajille olisi paljonkin töitä.

      Saliharrastuksiin varmaan täältä löytyy parempaakin tietoa mitä itsellä on mutta aikanaan kun salin aloitin niin oma tavoitteeni oli menkki-oma paino, kyykky 1.5x oma paino ja mave 2x oma paino. Mitään aikarajaa en laittanut sillä samalla piti käydä töissä sekä hoitaa koti ja lapset.
      Jotakin tuohon suuntaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=Wpm2RDPAFGM&t=425s

      • Anonyymi

        Näinhän tässä on käynyt: naiset muuttavat suuriin kaupunkeihin koulutuksen perässä. Todennäköisyys parisuhteisiin ei automaattisesti kasva, vaikka naiset muuttaisivatkin takas, koska tässä tullaan siihen kysymykseen, kuinka hyvin korkeasti koulutetun naisen ja vähemmän koulutetun miehen parisuhde toimii.

        "Mitä tuohon "liian heikkoja" termiin tulee niin olen samaa mieltä. Yleinen arvostus koulutusta kohtaan tuntuu painottuvan tuonne yliopistoihin ja korkeakouluihin ja suorittava osio jää noiden alapuolelle."

        Juuri näin ja sitten vielä tämä, kun tuo fitnessurheilu on muutenkin kytköksissä sosioekonomiseen asemaan.
        https://www.huffpost.com/entry/exercise-education_n_5699410

        En katsonut tuota videota kokonaan, mutta puhuttiinko tuossa, että elittiitaso 80 kiloisella miehellä penkissä olisi 140 kiloa? Tuossa näyttäis olevan vähän enemmän.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press

        Viime vuonna klassisen penkkipunnerruksen SM-kisoissa 83 sarjassa paras tulos oli 182,5 ja kolmanneksi tullut veti 157,5. Tuossa strength levelissä eliittitaso 80 kilossa on 157.

        Riku Kiri veti aikoinaan vähän päälle 300. Esitin arvion: olisiko puoletkin tästä jo riittävän hyvä suoritus miehekkäälle miehelle? Painaako miehekäs mies vähintään 80 kiloa vai mieluummin 90? 80 kiloiselta 150 on tietysti parempi tulos kuin 90 kiloiselta.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän tässä on käynyt: naiset muuttavat suuriin kaupunkeihin koulutuksen perässä. Todennäköisyys parisuhteisiin ei automaattisesti kasva, vaikka naiset muuttaisivatkin takas, koska tässä tullaan siihen kysymykseen, kuinka hyvin korkeasti koulutetun naisen ja vähemmän koulutetun miehen parisuhde toimii.

        "Mitä tuohon "liian heikkoja" termiin tulee niin olen samaa mieltä. Yleinen arvostus koulutusta kohtaan tuntuu painottuvan tuonne yliopistoihin ja korkeakouluihin ja suorittava osio jää noiden alapuolelle."

        Juuri näin ja sitten vielä tämä, kun tuo fitnessurheilu on muutenkin kytköksissä sosioekonomiseen asemaan.
        https://www.huffpost.com/entry/exercise-education_n_5699410

        En katsonut tuota videota kokonaan, mutta puhuttiinko tuossa, että elittiitaso 80 kiloisella miehellä penkissä olisi 140 kiloa? Tuossa näyttäis olevan vähän enemmän.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press

        Viime vuonna klassisen penkkipunnerruksen SM-kisoissa 83 sarjassa paras tulos oli 182,5 ja kolmanneksi tullut veti 157,5. Tuossa strength levelissä eliittitaso 80 kilossa on 157.

        Riku Kiri veti aikoinaan vähän päälle 300. Esitin arvion: olisiko puoletkin tästä jo riittävän hyvä suoritus miehekkäälle miehelle? Painaako miehekäs mies vähintään 80 kiloa vai mieluummin 90? 80 kiloiselta 150 on tietysti parempi tulos kuin 90 kiloiselta.

        Todellavaikeeta

        Eliittitaso oli 160kg ja viiden vuoden treenillä tuo 140kg -80 kiloisella miehellä. Nämä siis sillä ajatuksella että puhutaan salieliitistä. Eikä nyt mikään voimailusali vaan perus kuntosali.
        Ainakin sali jossa itse käyn on sellainen että jos nostat tuolla 80-kiloisena 140 niin olet jo eliittiä. Harvoin näkee edes 120kg ylityksiä.


    • Penkiltä nousee noin 110 kg, vessanpytyltä kilon verran vähemmän

      • Anonyymi

        Minä olen saanut puserrettua itsestäni ulos vain 600 g. Aina välillä voi huvittaa itseään punnitsemalla itsensä ennen ja jälkeen. 😁

        🦄


    • Anonyymi

      itsellä kun tuollainen siiterpöly-allergia, allegro... on myösdkinkissa-allewghro

      ... siitäpä sittenmusiikki: Gatti-Allegro tempo +2346

    • Anonyymi

      Ajankäyttöä sekin on, ja sitähän se harrastus vie. Toisin sanoen niin fitness-piireissä kuin elämän muillakin osa-alueilla ihmiset elävät omissa lokeroissaan ja lokeroiden sisällä vielä omissa kuplissaan. Itsekin harrastan säännöllisesti liikuntaa, tosin salien ulkopuolella. Jos liikaa harrastaa jotain niin kroppa väsyy ja sen myötä mielikin väsyy. Olen ulkoilmaihminen mikä osaltaan selittää sen että minua ei saa niin vain harrastelemaan sisätiloihin.

    • Anonyymi

      kävelylaite voisi olla hycä itselle... ja sitte34n tietokoneen reuudusrata katsoo vaihtuviA MAISEMIA KUN HÖLKKÄÄMENEMÄÄN... KUN NILKASSA VIKAA.. NIIN...

    • Anonyymi

      kävelylaite hölkkäilee maapallon ympärikin sitten eri maisemissakin...

      • Anonyymi

        Jos tarkoitat juoksumattoa, niin se on ihan kätevä laite. Itse tykkään omastani Suomen räntäkeleillä ja talvella, kun sää ei oikein suosi ulkoliikuntaa. No joo, jotkut tietenkin juoksevat ulkona kelistä riippumatta, mutta itse en tykkää. Näin kesällä tuo on kyllä hyvin vähäisellä käytöllä, mutta jahka syksy saapuu, niin on käytössä seuraavan puoli vuotta päivittäin. Mä en tosin katsele maisemia, vaan joko kuuntelen jitain podcastia tai katselen jotain sarjaa samalla kun juoksen.


    • Anonyymi

      virtuaalista kävelee jo jossain San Franciscon sillalla nyt...
      tietokonwe laittaa maisemakuvia...

    • Anonyymi

      oikeasti tuntuisi aika hauskalle idealle tuollainen kiinanmuuriakin maisemissa talsia menemään...

    • Anonyymi

      ..niin joo kun itse pitää siirtää hu
      onekaluja kohta kuitenkin ja on näytöt millä saisi t

    • Anonyymi

      suunnitelmani ei ole aivan valmis... soitan jonkin tytön apuun siirtämään suuria huonekaqluja kun... tiedän... miten laittaisi...

      yksin on ikävä jotain 2-metrisiä painavia tietokonelaqitteistojen pöytiäkään siirrellä...

      • Anonyymi

        Vladislava Galagan hätiin siis. Jotenkin huvittavaa kuinka se on samaan aikaan niin naisellinen ja miehekäs ;D. Mulla on sohva mitä pitäisi siirtää jotta saisin maton sen alta suoristettua. Se on pikemminkin sohvan muoto ja koko eikä paino mikä tuottaa hankaluuksia yksinään siirtelylle. On sekin mahdollista että siirtää sen sohvan toisen puolen jalkojen varassa hivuttamalla, jotta se ei naarmuttaisi lattiaa. Taidanpa tehdäkin niin itse asiassa. Pehmusteet on aina hyvä laittaa huonekalujen jalkojen alle, jotta ne eivät naarmuttaisi lattiaa.


    • Anonyymi

      mielestäni aika hyväkin idiea kävely maailmanympäri urheilee yksiössä näkee maiswemiakin...

    • Anonyymi

      tuollainen juttu kun joa enkksasw iakww.. niin joku naton takki niin niskan rakaaq sw puppu päällewkin hahha...

    • Anonyymi

      Voima ihmisessä on aina korvien väissä, se ei asu lihaksistossa tai lompakossa.

      Tosin tänään menin tyttären kanssa salille. Siellä oli personal treineri ohjeistamassa vanhaa miestä, nainen joka osasi asiansa.

      Tilanne missä 8-vuotias tyttäreni otti 3kg painot alkaen tehdä niillä keskitettyjä hauiskääntöjä, ja vierellä vanha mies joka oli ohjattuna ottamassa pystypunnerruksia käsipainoilla 2kg...no, tuossa on nähtävissä elämän antama tulevaisuus ja sen ottama menneisyys?

      Silti, voima asuu meidän aivoissa, kemiassa joita aivot tuottavat. Teoriassa siihen hyvään ei tarvita muita lihaksia.

      AV

      • Anonyymi

        Ja...kyllä 10 x 20 kg pitää mennä jo kyykyssä. Se hyvänolon hormoni erittyy jo hyvin nuorena. Tavoitteena on että myös tytär muistaisi silloin tällöin käydä aikuisena salilla, vain sen hyvän olon tähden.
        Pojan kohdalla tuo toimi, oli jopa SM-kisoissa kolmas, ja se oli ylisuoritus se lajissa jota harjoitteli vain vuoden.
        Hyvä olo tulee fyysisistä kuormituksista, ne purkavat psyykkisiä mahdollisia patoutumia, jos niitä joskus sattuisi kertymään.

        Suosittelen.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja...kyllä 10 x 20 kg pitää mennä jo kyykyssä. Se hyvänolon hormoni erittyy jo hyvin nuorena. Tavoitteena on että myös tytär muistaisi silloin tällöin käydä aikuisena salilla, vain sen hyvän olon tähden.
        Pojan kohdalla tuo toimi, oli jopa SM-kisoissa kolmas, ja se oli ylisuoritus se lajissa jota harjoitteli vain vuoden.
        Hyvä olo tulee fyysisistä kuormituksista, ne purkavat psyykkisiä mahdollisia patoutumia, jos niitä joskus sattuisi kertymään.

        Suosittelen.

        AV

        Kuten nähdään, sulla on jopa tytär ja ymmärsin, että olet ollut myös monessa lyhyessä parisuhteessa monesta eri maasta. Tuskin olet koskaan ollut heikko. Varmasti olit peruskoulussakin, jos et luokan vahvin ainakin vahvimmasta päästä.

        Toisille ikä on vain numero. Riku Kiri veti aikoinaan vähän päälle 300 penkiltä.
        https://www.instagram.com/reel/C5SPUKJoNem/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

        Lasketaanpas, paljonko naisen 300 kilon lantionnosto vastaa miehen jalkakyykyssä.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/hip-thrust-vs-squat

        Sekä miehen keskitason nosto että eliittitason nosto on jalkakyykyssä enemmän kuin naisen lantionnostossa.

        Viime vuonna klassisen voimanoston SM-kisoissa jalkakyykyssä raskaassa sarjassa paras tulos oli 360 kiloa. Onko riittävä, jos nainen vetää 300 lantionnostossa?

        On syntynyt 1978.
        https://www.instagram.com/p/C1-6xHUoPHl/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

        Mies, joka veti klassisen voimanoston SM-kisoissa jalkakyykyssä 360 kiloa, oli syntynyt 2000.

        Muutenkin tuolla naisella näyttäis olevan osaamista monessa asiassa, lisäksi vielä 2 lasta.

        Tarkastellaanpa viime vuoden klassisen penkkipunnerruksen SM-kisojen naisten ja miesten tuloksia: miesten 93 sarjan paras tulos oli siis 190 kiloa, naisten 84 sarjan paras tulos oli 125 kiloa. Miehet ovat yleensä naisia vähän painavampia, joten puhutaan vajaa 10 kilon painoerosta, mutta miehen tulos 65 kiloa parempi.

        Otetaanpa vielä klassisen voimanoston SM-kisojen tuloksia viime vuodelta: jalkakyykyssä miesten 93 sarjassa paras tulos 285 kiloa, naisten 84 sarjassa 201 kiloa. Ero siis 84 kiloa. Maastavedossa miesten 93 sarjassa paras tulos 330 kiloa, naisten 84 sarjassa 213 kiloa. Ero siis yli 100 kiloa.

        Jos sinun on lähes aina ollut helppoa olla salilla lähes kaikkia naisia huomattavasti vahvempi, ymmärrän hyvin, että sinulle on enemmän kuin mukavaa käydä salilla ja jos olet vieläpä monia miehiäkin vahvempi.

        Koska naiset ovat nykyään hyvinkin koulutettuja, jos olet vähintään yhtä koulutettu kuin keskiverto nainen, sitä helpompaa sinulla on parisuhdemarkkinoilla. Ja vaikka nainen olisikin miestä koulutetumpi, mies voi esimerkiksi hyvillä salituloksilla kompensoida kyseisen "puutteen".

        Vielä tuosta naisesta, joka veti lantionnostossa 300 kiloa.

        https://www.instagram.com/reel/C0ajMppoIvh/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

        https://www.instagram.com/reel/C0dFqE-IX_C/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

        Näinhän saattaa käydä, että kiinnostuu upealta näyttävästä naisesta, mutta tutustuessa huomaa, kuinka on "kaikessa häviäjä".

        Jos miehellä on koulutusta, menestystä työelämässä, hyvät salitulokset jne on huomattavan paljon todennäköisempää onnistua parisuhteessa, pariutui sitten suomalaisen tai ulkomaalaisen naisen kanssa. Veikkaan, että sinulla on kaikkea näitä kolmea asiaa enemmän kuin tarpeeksi.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten nähdään, sulla on jopa tytär ja ymmärsin, että olet ollut myös monessa lyhyessä parisuhteessa monesta eri maasta. Tuskin olet koskaan ollut heikko. Varmasti olit peruskoulussakin, jos et luokan vahvin ainakin vahvimmasta päästä.

        Toisille ikä on vain numero. Riku Kiri veti aikoinaan vähän päälle 300 penkiltä.
        https://www.instagram.com/reel/C5SPUKJoNem/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

        Lasketaanpas, paljonko naisen 300 kilon lantionnosto vastaa miehen jalkakyykyssä.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/hip-thrust-vs-squat

        Sekä miehen keskitason nosto että eliittitason nosto on jalkakyykyssä enemmän kuin naisen lantionnostossa.

        Viime vuonna klassisen voimanoston SM-kisoissa jalkakyykyssä raskaassa sarjassa paras tulos oli 360 kiloa. Onko riittävä, jos nainen vetää 300 lantionnostossa?

        On syntynyt 1978.
        https://www.instagram.com/p/C1-6xHUoPHl/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

        Mies, joka veti klassisen voimanoston SM-kisoissa jalkakyykyssä 360 kiloa, oli syntynyt 2000.

        Muutenkin tuolla naisella näyttäis olevan osaamista monessa asiassa, lisäksi vielä 2 lasta.

        Tarkastellaanpa viime vuoden klassisen penkkipunnerruksen SM-kisojen naisten ja miesten tuloksia: miesten 93 sarjan paras tulos oli siis 190 kiloa, naisten 84 sarjan paras tulos oli 125 kiloa. Miehet ovat yleensä naisia vähän painavampia, joten puhutaan vajaa 10 kilon painoerosta, mutta miehen tulos 65 kiloa parempi.

        Otetaanpa vielä klassisen voimanoston SM-kisojen tuloksia viime vuodelta: jalkakyykyssä miesten 93 sarjassa paras tulos 285 kiloa, naisten 84 sarjassa 201 kiloa. Ero siis 84 kiloa. Maastavedossa miesten 93 sarjassa paras tulos 330 kiloa, naisten 84 sarjassa 213 kiloa. Ero siis yli 100 kiloa.

        Jos sinun on lähes aina ollut helppoa olla salilla lähes kaikkia naisia huomattavasti vahvempi, ymmärrän hyvin, että sinulle on enemmän kuin mukavaa käydä salilla ja jos olet vieläpä monia miehiäkin vahvempi.

        Koska naiset ovat nykyään hyvinkin koulutettuja, jos olet vähintään yhtä koulutettu kuin keskiverto nainen, sitä helpompaa sinulla on parisuhdemarkkinoilla. Ja vaikka nainen olisikin miestä koulutetumpi, mies voi esimerkiksi hyvillä salituloksilla kompensoida kyseisen "puutteen".

        Vielä tuosta naisesta, joka veti lantionnostossa 300 kiloa.

        https://www.instagram.com/reel/C0ajMppoIvh/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

        https://www.instagram.com/reel/C0dFqE-IX_C/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

        Näinhän saattaa käydä, että kiinnostuu upealta näyttävästä naisesta, mutta tutustuessa huomaa, kuinka on "kaikessa häviäjä".

        Jos miehellä on koulutusta, menestystä työelämässä, hyvät salitulokset jne on huomattavan paljon todennäköisempää onnistua parisuhteessa, pariutui sitten suomalaisen tai ulkomaalaisen naisen kanssa. Veikkaan, että sinulla on kaikkea näitä kolmea asiaa enemmän kuin tarpeeksi.

        Todellavaikeeta

        "Ja vaikka nainen olisikin miestä koulutetumpi, mies voi esimerkiksi hyvillä salituloksilla kompensoida kyseisen "puutteen"."

        Ei voi. Mies ei voi "kompensoida" naisen korkeampaa koulutusta salituloksilla. Hänen ei myöskään tarvitse tehdä niin.

        Sinä et tiedä mistä puhut. Suollat täyttä puppua näppäimistön täydeltä.

        Minä olen pidemmälle kouluttautunut kuin mieheni. Itse asiassa olen hyvin paljon pidemmälle kouluttautunut. Mieheni ei tarvitse "kompensoida" millään tavalla omaa koulutustasoaan.

        Kerron sinulle, millä seikalla oikeasti on merkitystä: tärkeää on arvomaailma. Mieheni kannattaa sukupuolten välistä tasa-arvoa yhtä säntillisesti kuin minä. Tämä tasa-arvo näkyy meidän molempien käytöksessä. Kumpikaan ei suhteessa saa mitään etuja eikä kärsi mitään haittoja sen perusteella, että on tietyn sukupuolen edustaja. Tällaisen suhteen muodostumisessa koulutuksella ja kuntosalituloksilla ei ole mitään merkitystä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja vaikka nainen olisikin miestä koulutetumpi, mies voi esimerkiksi hyvillä salituloksilla kompensoida kyseisen "puutteen"."

        Ei voi. Mies ei voi "kompensoida" naisen korkeampaa koulutusta salituloksilla. Hänen ei myöskään tarvitse tehdä niin.

        Sinä et tiedä mistä puhut. Suollat täyttä puppua näppäimistön täydeltä.

        Minä olen pidemmälle kouluttautunut kuin mieheni. Itse asiassa olen hyvin paljon pidemmälle kouluttautunut. Mieheni ei tarvitse "kompensoida" millään tavalla omaa koulutustasoaan.

        Kerron sinulle, millä seikalla oikeasti on merkitystä: tärkeää on arvomaailma. Mieheni kannattaa sukupuolten välistä tasa-arvoa yhtä säntillisesti kuin minä. Tämä tasa-arvo näkyy meidän molempien käytöksessä. Kumpikaan ei suhteessa saa mitään etuja eikä kärsi mitään haittoja sen perusteella, että on tietyn sukupuolen edustaja. Tällaisen suhteen muodostumisessa koulutuksella ja kuntosalituloksilla ei ole mitään merkitystä.

        🦄

        Näin se on, vaikken omaa henkilökohtaista kokemusta.
        Ihmiset vaan ohjaavat uusia sukupolvia harrastusten pariin joista itse pitävät, ja katsovat ne hyödykkäiksi omassa elämässään.

        Tyttären kokemukset saleilla perustuvat vain siihen tosiasiaan ettei ole mahdollisuutta viedä tytärtä hoitoon kun itse treenaa. Pakko oli ottaa mukaan, ja se oma treeni menee vähän plörinäksi kun koko ajan kuulee isä, tuu tänne, tehdään tätä. Huomasi heti että pitää ottaa tytär mukaan myös treenikuvioihin. Eli, vahva hänestä varmasti tulee. Vanhempana voi sitten kirota isäänsä, ja sitä miten se olisi vaikuttanut hänen kehoonsa.

        Mutta, elämä on valintoja, enkä omaa harrastusta voi jättää jälkikasvun vuoksi.

        AV


    • Anonyymi

      tuokin sarja juttu missä 4 tuotantoa Killing Ev varaa jiji vuujibkioyb jatsia,,,
      ¨

    • Anonyymi

      voisin kyllä suosittaa tytöillekin katsomaan tuon jutun... lopussa löyträä kummallisia paikkoja jnr..

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe