Millainen olet ihmisenä?

Anonyymi-ap

Oletko rationalisti, irrationalisti vai jotain näiden väliltä?
Oletko enemmän “faktat pöytään” -tyyppi vai “musta tuntuu” -ajattelija? Teetkö siis päätöksiä enemmän järjellä, tunteella vai nopanheitolla?

43

305

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

Oletan, että minä olen melko tasapainossa rationaalisen ajattelun ja tunteiden välillä. Joskus toimin intuitiivisestikin.

• Anonyymi
      UUSI

Teen päätöksiä eniten INTUITIOLLA.

"Järki vs. tunteet" -ihmiset aina UNOHTAVAT koko intuition OLEMASSAOLON.

Anteeksi "huutaminen", mutta en kestä intuition sorsimista. En kestä myöskään sitä, että intuitio sekoitetaan tunteisiin.

🦄

• Anonyymi
        UUSI

Oletko pyrkinyt jakamaan näitä intuitiivisia tietojas ns voimallisesti?

• UUSI

Varmaan noitten väliltä. Sanotaan näin, että eläinten hankinnassa olen kyllä äkkinäinen. En hirmusti mieti, kun olen jo dydän syrjällä ja kädet ojossa, mulle tuo rakas olento hoivattavaksi heti. Vähän yrittäny nyt järkiintyä, enkä mennä tunteella. Sama saattaa olla kukkien suhteen, innostun joskus liikaa kukista. Muuten pidän itseäni maltillisena ja mietin tarkkaan vaakakuppiin seikkoja nostellen. Punniten.

• UUSI

On siis asioita missä meen täysin sydän edellä ja asioita missä ihan täysin järki edellä.

• Anonyymi
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

On siis asioita missä meen täysin sydän edellä ja asioita missä ihan täysin järki edellä.

Sanoinko mä jo että sun kuvaralli pistää mun pään sekaisin.

Luulisi nyt että helsinkiläisenä vähän vilinää kestäisin, mutta että.

Ei siis ihan positiivista.

(naurua)

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoinko mä jo että sun kuvaralli pistää mun pään sekaisin.

Luulisi nyt että helsinkiläisenä vähän vilinää kestäisin, mutta että.

Ei siis ihan positiivista.

(naurua)

No jätetään se kuvaralli tuohon viimeiseen. Halusin löytää vaan mahdollisimman realistisen ja kauniin naisen vastakohdan edustaakseni itseäni upeiden ihmisten keskuudessa. Eli missä ilme ei ole edustava, eikä ole muutenkaan parhaimmillaan kuvassa. Kuten ihmiset yleensä pyrkii olemaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

No jätetään se kuvaralli tuohon viimeiseen. Halusin löytää vaan mahdollisimman realistisen ja kauniin naisen vastakohdan edustaakseni itseäni upeiden ihmisten keskuudessa. Eli missä ilme ei ole edustava, eikä ole muutenkaan parhaimmillaan kuvassa. Kuten ihmiset yleensä pyrkii olemaan.

Niin

Juuri kun tottuu johonkin, se katoaa.

Mennään tällä. Se on hyvä.

Se pitää vielä sanoa, että juuri tällainen muuttuva todellisuus on mieleeni, sillä jos kuvitellaan esmes minut (tai kuka hyvänsä) museoon katselemaan taulua, niin mitä seuraavaksi tapahtuu?

No tietenkin siirryn seuraavan eteen. Se on luonnollista ja järkevää.

(Ralli-hihitystä)

• Anonyymi
      UUSI

Rationalisti olen vaikka sanotaan että niin se vaan rationalistikin tekee päätöksiä tunteella vaikka ei tunnusta. Myönnän että joissakin päätöksissä tai hankinnoissa on tunteella merkitystä. Mutta pääasiassa faktat pöytään ja järjellinen pitkään pohdittu päätös on paras ja minulle sopivin. Äkkipäätökset eivät ole minua vaten, hyvä etten ole lääkäri tai lentoemäntä, jonka pitää tehdä nopeita päätöksiä Walt Streetillä häsläävästä pörssimeklarista puhumattakaan.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä minä menen ihan reilusti vatulla.

-keinovaginamies-

• Anonyymi
      UUSI

Faktat pöytään. Niillä mennään tai ei ollenkaa

• Anonyymi
        UUSI

Niin ei kenenkään työn luulisi olevan mielikuvien myymistä ku helppoheikki markkinoilla. TT

• Anonyymi
      UUSI

Internationalismi näyttäytyy diivailuna ts jonkinlaisena näytelmänä. Yhtäkaikki jää sellaiset kenraaleiksi. Onneksi.

• Anonyymi
      UUSI

Kumma juttu

Heti kysymyksen luettuani näin kuinka pölyiselle kivilattialle tipahti kuivia kananluita.
      Hetken ne siinä pomppivat ja sitten asettuivat, jähmettyivät selväksi kuvaksi siitä mitä tehdä.

(hihitystä)

• Anonyymi
        UUSI

Tarkasteltuani huolellisesti luiden asentoa, huomasin niiden muodostavan kolmiulotteisen rakennelman, jossa sen neljäs ulottuvuus olin minä itse.

Luut puhuivat minulle. Minä olin hetken jumalten huulet.

(hihitystä)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkasteltuani huolellisesti luiden asentoa, huomasin niiden muodostavan kolmiulotteisen rakennelman, jossa sen neljäs ulottuvuus olin minä itse.

Luut puhuivat minulle. Minä olin hetken jumalten huulet.

(hihitystä)

Mutta luut eivät tanssi, elleivät ne liikuta itse itseänsä.
        Hänen kauniit säärensä, kuin paljaiksi syötyinä jumaliensa edessä.
        Kuin menneiden aikojen muistoina tutkijoille.

• UUSI

Pidän itseäni järki-ihmisenä. Olen suora, määrätietoinen ja reilu. Muut voivat olla toista mieltä, mutta tässä huutoäänestyksessä vain oma ääneni hyväksytään. 😇

• Anonyymi
      UUSI

Aika lailla järkityyppi, toisinaan vain tuppaa vaivaamaan hinku ryhtyä irrationaaliseksi...puheissa lähinnä, ei niinkään teoissa :) tai no ehkä vaivaa pieni impulsiivisuus niissäkin joskus.
      Mielialat nääs, ei sitä nyt koko ajan huvita tasapaksuilla joka asiassa

• Anonyymi
      UUSI

Tunneihminen jota yritetään välipakolla kääntää loogiseksi rationalistiksi. Tekipä päätökset sydämellä tai järjellä niin silkkoa on lopputuloksena. Ilmeisesti on jotakin mihin minun haluttaisiin mukautuvan, mutta minä en ole valmis suostumaan kyseiseen painostukseen.

• UUSI

En siedä ihmisiä jotka keskustelevat lyömällä faktoja pöytään.
      Mielestäni faktoja ei ole olemassa.
      On vain olemassa jokaisen oma näkemys todellisuudesta.

Kun kuuntelen itseäni, huomaan viihtyväni irrationaalisessa tilassa, aina kun se on mahdollista.

Olen 20-prosenttisesti järkevä.

• Anonyymi
      UUSI

Päätökset teen järjellä vertaillen tarkasti vaihtoehtoja. Ainakin työpaikka rekryn testin mukaan teen niin. Omasta mielestäni annan vaihtoehtojen vapaasti leijua ilmassa. Haluan faktoja, mutta omassa elämässäni olen vain jumittunut johonkin. Sitä ei kuitenkaan kysytty.

• Anonyymi
      UUSI

Järjellä teen päätöksiä aina!

• UUSI

Minä ensin kasaan aina faktat pöytään sekä puolesta että vastaan, plussat ja miinukset. Sitten mietin miltä miltä kumpikin vaihtoehto saa minut tuntemaan. Viimeisenä pyrin löytämään kultaisen keskitien niiden väliltä.

• Anonyymi
        UUSI

Hyppää gubbe järveen!

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyppää gubbe järveen!

Emmekö ole jo liian vanhoja tähän? Ihan oikeasti. korvanikin kasvavat jo karvaa. Ei jaksa. Jossain vaiheessa ihmisen on jatkettava elämäänsä.

• Anonyymi
      UUSI

En mitään näistä mä kuljen vastavirtaan mieluiten

• Anonyymi
      UUSI

Ihan perus-pesunkestävä natsi.
      Realisti ja omilla aivoillani ajatteleva.
      Kiitos.

• Anonyymi
        UUSI

Joo just siitä ovat tunnettuja- yksilöllisestä ajattelusta👍

• UUSI

Riippuu tilanteesta. Jos mulla on jostain oikeasti tietoa, niin olen fakta-tyyppi, muuten aika intuitiivinen. Luulotietäminen häiritsee, varsinkin jos se koskisi jotain mun omaa asiaa.

• Anonyymi
      UUSI

ei kun on surrealisti jolla on piileviä surrealistisia ajatuksiakin, melkein kuin irrationalisti.

• Anonyymi
      UUSI

.. piileviä surrealistisia elementtejä ajatuksissa.

• Anonyymi
      UUSI

aika paljon kun on uutisoitu tyttöjen masennuksesta minä olen yrittänyt auttaakin mutta en tiedä onnistunko aina

koska niin jos nuoret naiset olleet niin hyviä itselleni, voisin yrittää auttaa heitäkin

• Anonyymi
      UUSI

jonkin musiikkijutun haluaisin joltain tytöltä voi olla kiinalaisataq tai japanilaistakin jotain, kun nukahdan aika tehokkaasti kuulen tuollaisyta.

siis voisimme vaihtaa jotain musiikkijuttuja hänen kanssaan

• Anonyymi
      UUSI

mutta niin joa tosi iso pahvilaatikko paketti ja sisällä joku yksi M& mutyteri ai ruuvi

• Anonyymi
      UUSI

mikä itseäni ihmetyttää joku musiikki jolain tytöltä kun jotenkin nukuttaa minua jotenkin hassusti, toivoisin että hän asuisi pidempään, kun en ole ehtinyt vielä tutustua häneen.

• Anonyymi
      UUSI

Hear say

• Anonyymi
      UUSI

Faktat pöytään.
      Meidän ajatuksiimme yritetään kaiken aikaa vaikuttaa.
      Esimerkki: tarkkailuluokka yritettiin piilottaa VTV:n 'tutkimukseen'.
      Jo, kun avaan tämän laitteen kimppuuni käydään ja tungetaan kaikenlaista ostoehdotusta.
      Privaatissa on tunteiden kavalkaadi.
      Vilma

• UUSI

Sydämellä, aina.
      Vaikka kuinka järkeilisin, lopputuloksena on se, mikä tuntuu oikealta. Meni sit syteen tai saveen. Ei jää kaduttamaan kun olen aina valinnut sen, mikä tuntuu oikealta. Vaikka valinta olisikin väärä.

• Anonyymi
      UUSI

joa ei ole ihminen vaan joku olio, niin opahaa neuvoty4ella siyy4n hänrn kanssaan

• Anonyymi
        UUSI

En neuvottele mistään häirikön kanssa, koska en halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan koskaan!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En neuvottele mistään häirikön kanssa, koska en halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan koskaan!

Pilasit elämääni aivan liian kauan!

• Anonyymi
      UUSI

Olen todella tarkka siitä, ketä haluan auttaa ja ketä en! Ja tulen sen kasvotustusten kertomaan, jos se ei muuten mene perille ja otan valokuvan samalla todisteeksi!

• Anonyymi
        UUSI

Sinun hyväksyntääsi ei kaipaa kukaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      173
      2510
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      55
      2051
    3. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      104
      1977
    4. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      57
      1963
    5. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      31
      1960
    6. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
      Sysmä
      62
      1287
    7. Onko sulla jotain

Suunnitelmia?
      Ikävä
      122
      1146
    8. Poistettuun aloitukseen

Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei
      Suhteet
      20
      1003
    9. Vaikeneminen

Tylsää kun nainen meni kuoreen 🫤
      Ikävä
      55
      938
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      110
      877
    Aihe