Oletko rationalisti, irrationalisti vai jotain näiden väliltä?
Oletko enemmän “faktat pöytään” -tyyppi vai “musta tuntuu” -ajattelija? Teetkö siis päätöksiä enemmän järjellä, tunteella vai nopanheitolla?
Millainen olet ihmisenä?
43
305
Vastaukset
Oletan, että minä olen melko tasapainossa rationaalisen ajattelun ja tunteiden välillä. Joskus toimin intuitiivisestikin.
- AnonyymiUUSI
Teen päätöksiä eniten INTUITIOLLA.
"Järki vs. tunteet" -ihmiset aina UNOHTAVAT koko intuition OLEMASSAOLON.
Anteeksi "huutaminen", mutta en kestä intuition sorsimista. En kestä myöskään sitä, että intuitio sekoitetaan tunteisiin.
🦄- AnonyymiUUSI
Oletko pyrkinyt jakamaan näitä intuitiivisia tietojas ns voimallisesti?
Varmaan noitten väliltä. Sanotaan näin, että eläinten hankinnassa olen kyllä äkkinäinen. En hirmusti mieti, kun olen jo dydän syrjällä ja kädet ojossa, mulle tuo rakas olento hoivattavaksi heti. Vähän yrittäny nyt järkiintyä, enkä mennä tunteella. Sama saattaa olla kukkien suhteen, innostun joskus liikaa kukista. Muuten pidän itseäni maltillisena ja mietin tarkkaan vaakakuppiin seikkoja nostellen. Punniten.
On siis asioita missä meen täysin sydän edellä ja asioita missä ihan täysin järki edellä.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
On siis asioita missä meen täysin sydän edellä ja asioita missä ihan täysin järki edellä.
Sanoinko mä jo että sun kuvaralli pistää mun pään sekaisin.
Luulisi nyt että helsinkiläisenä vähän vilinää kestäisin, mutta että.
Ei siis ihan positiivista.
(naurua) Anonyymi kirjoitti:
Sanoinko mä jo että sun kuvaralli pistää mun pään sekaisin.
Luulisi nyt että helsinkiläisenä vähän vilinää kestäisin, mutta että.
Ei siis ihan positiivista.
(naurua)No jätetään se kuvaralli tuohon viimeiseen. Halusin löytää vaan mahdollisimman realistisen ja kauniin naisen vastakohdan edustaakseni itseäni upeiden ihmisten keskuudessa. Eli missä ilme ei ole edustava, eikä ole muutenkaan parhaimmillaan kuvassa. Kuten ihmiset yleensä pyrkii olemaan.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
No jätetään se kuvaralli tuohon viimeiseen. Halusin löytää vaan mahdollisimman realistisen ja kauniin naisen vastakohdan edustaakseni itseäni upeiden ihmisten keskuudessa. Eli missä ilme ei ole edustava, eikä ole muutenkaan parhaimmillaan kuvassa. Kuten ihmiset yleensä pyrkii olemaan.
Niin
Juuri kun tottuu johonkin, se katoaa.
Mennään tällä. Se on hyvä.
Se pitää vielä sanoa, että juuri tällainen muuttuva todellisuus on mieleeni, sillä jos kuvitellaan esmes minut (tai kuka hyvänsä) museoon katselemaan taulua, niin mitä seuraavaksi tapahtuu?
No tietenkin siirryn seuraavan eteen. Se on luonnollista ja järkevää.
(Ralli-hihitystä)
- AnonyymiUUSI
Rationalisti olen vaikka sanotaan että niin se vaan rationalistikin tekee päätöksiä tunteella vaikka ei tunnusta. Myönnän että joissakin päätöksissä tai hankinnoissa on tunteella merkitystä. Mutta pääasiassa faktat pöytään ja järjellinen pitkään pohdittu päätös on paras ja minulle sopivin. Äkkipäätökset eivät ole minua vaten, hyvä etten ole lääkäri tai lentoemäntä, jonka pitää tehdä nopeita päätöksiä Walt Streetillä häsläävästä pörssimeklarista puhumattakaan.
- AnonyymiUUSI
Kyllä minä menen ihan reilusti vatulla.
-keinovaginamies- - AnonyymiUUSI
Faktat pöytään. Niillä mennään tai ei ollenkaa
- AnonyymiUUSI
Niin ei kenenkään työn luulisi olevan mielikuvien myymistä ku helppoheikki markkinoilla. TT
- AnonyymiUUSI
Internationalismi näyttäytyy diivailuna ts jonkinlaisena näytelmänä. Yhtäkaikki jää sellaiset kenraaleiksi. Onneksi.
- AnonyymiUUSI
Kumma juttu
Heti kysymyksen luettuani näin kuinka pölyiselle kivilattialle tipahti kuivia kananluita.
Hetken ne siinä pomppivat ja sitten asettuivat, jähmettyivät selväksi kuvaksi siitä mitä tehdä.
(hihitystä)- AnonyymiUUSI
Tarkasteltuani huolellisesti luiden asentoa, huomasin niiden muodostavan kolmiulotteisen rakennelman, jossa sen neljäs ulottuvuus olin minä itse.
Luut puhuivat minulle. Minä olin hetken jumalten huulet.
(hihitystä) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkasteltuani huolellisesti luiden asentoa, huomasin niiden muodostavan kolmiulotteisen rakennelman, jossa sen neljäs ulottuvuus olin minä itse.
Luut puhuivat minulle. Minä olin hetken jumalten huulet.
(hihitystä)Mutta luut eivät tanssi, elleivät ne liikuta itse itseänsä.
Hänen kauniit säärensä, kuin paljaiksi syötyinä jumaliensa edessä.
Kuin menneiden aikojen muistoina tutkijoille.
Pidän itseäni järki-ihmisenä. Olen suora, määrätietoinen ja reilu. Muut voivat olla toista mieltä, mutta tässä huutoäänestyksessä vain oma ääneni hyväksytään. 😇
- AnonyymiUUSI
Aika lailla järkityyppi, toisinaan vain tuppaa vaivaamaan hinku ryhtyä irrationaaliseksi...puheissa lähinnä, ei niinkään teoissa :) tai no ehkä vaivaa pieni impulsiivisuus niissäkin joskus.
Mielialat nääs, ei sitä nyt koko ajan huvita tasapaksuilla joka asiassa - AnonyymiUUSI
Tunneihminen jota yritetään välipakolla kääntää loogiseksi rationalistiksi. Tekipä päätökset sydämellä tai järjellä niin silkkoa on lopputuloksena. Ilmeisesti on jotakin mihin minun haluttaisiin mukautuvan, mutta minä en ole valmis suostumaan kyseiseen painostukseen.
En siedä ihmisiä jotka keskustelevat lyömällä faktoja pöytään.
Mielestäni faktoja ei ole olemassa.
On vain olemassa jokaisen oma näkemys todellisuudesta.
Kun kuuntelen itseäni, huomaan viihtyväni irrationaalisessa tilassa, aina kun se on mahdollista.
Olen 20-prosenttisesti järkevä.- AnonyymiUUSI
Päätökset teen järjellä vertaillen tarkasti vaihtoehtoja. Ainakin työpaikka rekryn testin mukaan teen niin. Omasta mielestäni annan vaihtoehtojen vapaasti leijua ilmassa. Haluan faktoja, mutta omassa elämässäni olen vain jumittunut johonkin. Sitä ei kuitenkaan kysytty.
- AnonyymiUUSI
Järjellä teen päätöksiä aina!
Minä ensin kasaan aina faktat pöytään sekä puolesta että vastaan, plussat ja miinukset. Sitten mietin miltä miltä kumpikin vaihtoehto saa minut tuntemaan. Viimeisenä pyrin löytämään kultaisen keskitien niiden väliltä.
- AnonyymiUUSI
Hyppää gubbe järveen!
Anonyymi kirjoitti:
Hyppää gubbe järveen!
Emmekö ole jo liian vanhoja tähän? Ihan oikeasti. korvanikin kasvavat jo karvaa. Ei jaksa. Jossain vaiheessa ihmisen on jatkettava elämäänsä.
- AnonyymiUUSI
En mitään näistä mä kuljen vastavirtaan mieluiten
- AnonyymiUUSI
Ihan perus-pesunkestävä natsi.
Realisti ja omilla aivoillani ajatteleva.
Kiitos.- AnonyymiUUSI
Joo just siitä ovat tunnettuja- yksilöllisestä ajattelusta👍
Riippuu tilanteesta. Jos mulla on jostain oikeasti tietoa, niin olen fakta-tyyppi, muuten aika intuitiivinen. Luulotietäminen häiritsee, varsinkin jos se koskisi jotain mun omaa asiaa.
- AnonyymiUUSI
ei kun on surrealisti jolla on piileviä surrealistisia ajatuksiakin, melkein kuin irrationalisti.
- AnonyymiUUSI
.. piileviä surrealistisia elementtejä ajatuksissa.
- AnonyymiUUSI
aika paljon kun on uutisoitu tyttöjen masennuksesta minä olen yrittänyt auttaakin mutta en tiedä onnistunko aina
koska niin jos nuoret naiset olleet niin hyviä itselleni, voisin yrittää auttaa heitäkin - AnonyymiUUSI
jonkin musiikkijutun haluaisin joltain tytöltä voi olla kiinalaisataq tai japanilaistakin jotain, kun nukahdan aika tehokkaasti kuulen tuollaisyta.
siis voisimme vaihtaa jotain musiikkijuttuja hänen kanssaan - AnonyymiUUSI
mutta niin joa tosi iso pahvilaatikko paketti ja sisällä joku yksi M& mutyteri ai ruuvi
- AnonyymiUUSI
mikä itseäni ihmetyttää joku musiikki jolain tytöltä kun jotenkin nukuttaa minua jotenkin hassusti, toivoisin että hän asuisi pidempään, kun en ole ehtinyt vielä tutustua häneen.
- AnonyymiUUSI
Hear say
- AnonyymiUUSI
Faktat pöytään.
Meidän ajatuksiimme yritetään kaiken aikaa vaikuttaa.
Esimerkki: tarkkailuluokka yritettiin piilottaa VTV:n 'tutkimukseen'.
Jo, kun avaan tämän laitteen kimppuuni käydään ja tungetaan kaikenlaista ostoehdotusta.
Privaatissa on tunteiden kavalkaadi.
Vilma Sydämellä, aina.
Vaikka kuinka järkeilisin, lopputuloksena on se, mikä tuntuu oikealta. Meni sit syteen tai saveen. Ei jää kaduttamaan kun olen aina valinnut sen, mikä tuntuu oikealta. Vaikka valinta olisikin väärä.- AnonyymiUUSI
joa ei ole ihminen vaan joku olio, niin opahaa neuvoty4ella siyy4n hänrn kanssaan
- AnonyymiUUSI
En neuvottele mistään häirikön kanssa, koska en halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan koskaan!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En neuvottele mistään häirikön kanssa, koska en halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan koskaan!
Pilasit elämääni aivan liian kauan!
- AnonyymiUUSI
Olen todella tarkka siitä, ketä haluan auttaa ja ketä en! Ja tulen sen kasvotustusten kertomaan, jos se ei muuten mene perille ja otan valokuvan samalla todisteeksi!
- AnonyymiUUSI
Sinun hyväksyntääsi ei kaipaa kukaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1732510Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from552051- 1041977
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276571963Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen311960Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la621287- 1221146
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei201003- 55938
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110877