Mitä maksaa pakun vuokraus?

Muutto edessä

Moi!

Muutto lähestyy ja viime kerran jälkeen päätin, etten enää ikinä muuta käyttäen pelkästään henkilöautoa ja pikkuperäkärryä.

Onnistui toki niinkin, mutta reissuja sai tehdä turkasen monta, ja aina se armoton sitominen ja peittely ym..

Siksipä kysynkin muuttaneiden kokemuksia vuokrapakettiautoista. Minkä verran maksoi päivältä ja oliko lisäksi kilometriveloitus? Kun ei tule mieleen tuttuakaan jolta lainata pakua.

Kiitti etukäteen vastauksista!

43

14750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rontti

      pakuja on monenkokoisia-ja hintaisia.. keskim. n. 40-50eur/päivä km-korvaus 0,30-0,40eur/km..Vuokrasin omani juuri ko.tehtävään Espoosta Inkooseen "könttänä" 60eur.. matkaa tuli n. 120km,aikaa 6 tuntia..

      • ...vaan...

        kun sanoit, että "ei ole ketään tuttuakaan jolta lainata":

        rakkaat kanssaihmiset, itse pakettiauton omistajana haluaisin sanoa, että pakettiautot EIVÄT ole yleistä kaveripiirin omaisuutta, vaan ihmisten omia AUTOJA siinä missä muutkin. Et varmaan itsekään miellellään lainaisi omaa autoasi kaverille vaikkapa peltoralliin (siltä pakettiautoni on parin muuttokeikan jälkeen näyttänyt). Tai ylipäätään lainaisi autoasi. Ikävintä on, että vaikka itse olenkin hyvällä tahdolla ja mielellä autoani lainannut muuttoreissuille, niin yhdeltäkään reissulta se ei ole tullut takaisin ilman uusia naarmuja ja kolhuja. Muuttaminen on kovaa hommaa, ja helposti tavarat kolisee. Lisäksi usein vielä muutetaan kiireessä, jolloin autoon ei juurikaan kiinnitetä huomiota.

        Pakettiauto on siitä jännä liikkumaväline, että sitä pitää kaukaisempikin hyvänpäiväntuttu lähes omaisuutenaan kun "pitää hakea tuo yks uusi sänky" tai "voitko lainata ihan pariks tunniks ku käyn heittämässä lautakuorman työmaalle".

        Jos siis haluatte säilyttää kaverisuhteenne, niin vuokratkaa muuttoauto, joka on siihen toimintaan tarkoitettu ja vakuutettu. Se ei ole kallista, ja JOS jotain sattuu, niin vakuutus korvaa sen.

        En tarkoittanut tätä millään pahalla ketään kohtaan, vaan hyvänä vihjeenä kaikille muuttajille ja muille pakettiauton tarvitsijoille...


      • löllerö
        ...vaan... kirjoitti:

        kun sanoit, että "ei ole ketään tuttuakaan jolta lainata":

        rakkaat kanssaihmiset, itse pakettiauton omistajana haluaisin sanoa, että pakettiautot EIVÄT ole yleistä kaveripiirin omaisuutta, vaan ihmisten omia AUTOJA siinä missä muutkin. Et varmaan itsekään miellellään lainaisi omaa autoasi kaverille vaikkapa peltoralliin (siltä pakettiautoni on parin muuttokeikan jälkeen näyttänyt). Tai ylipäätään lainaisi autoasi. Ikävintä on, että vaikka itse olenkin hyvällä tahdolla ja mielellä autoani lainannut muuttoreissuille, niin yhdeltäkään reissulta se ei ole tullut takaisin ilman uusia naarmuja ja kolhuja. Muuttaminen on kovaa hommaa, ja helposti tavarat kolisee. Lisäksi usein vielä muutetaan kiireessä, jolloin autoon ei juurikaan kiinnitetä huomiota.

        Pakettiauto on siitä jännä liikkumaväline, että sitä pitää kaukaisempikin hyvänpäiväntuttu lähes omaisuutenaan kun "pitää hakea tuo yks uusi sänky" tai "voitko lainata ihan pariks tunniks ku käyn heittämässä lautakuorman työmaalle".

        Jos siis haluatte säilyttää kaverisuhteenne, niin vuokratkaa muuttoauto, joka on siihen toimintaan tarkoitettu ja vakuutettu. Se ei ole kallista, ja JOS jotain sattuu, niin vakuutus korvaa sen.

        En tarkoittanut tätä millään pahalla ketään kohtaan, vaan hyvänä vihjeenä kaikille muuttajille ja muille pakettiauton tarvitsijoille...

        Ootsä kyllä ihme porvari sun pakettiautos kanssa.
        muuttaminen vs peltoralli??
        Ymmärtäisin jos joku haluais lainata uutta mersua siihen peltoralliin mutta että jos kaveri tarvii jeesii muuttoon ja mulla sattuu olee pakettiauto niin tottakai autan.
        Jos sä haluat säilyttää kaverisuhteet niin lopeta nipottaminen. Ei pahalla.. :E


      • pakettiauton omistaja
        löllerö kirjoitti:

        Ootsä kyllä ihme porvari sun pakettiautos kanssa.
        muuttaminen vs peltoralli??
        Ymmärtäisin jos joku haluais lainata uutta mersua siihen peltoralliin mutta että jos kaveri tarvii jeesii muuttoon ja mulla sattuu olee pakettiauto niin tottakai autan.
        Jos sä haluat säilyttää kaverisuhteet niin lopeta nipottaminen. Ei pahalla.. :E

        Kyllä se vaan niin on että kun ostin pakettiauton ni sitä on jokainen tuttu ja tutun tuttu lainaamassa ja ihan koko ajan. Osta oma pakettiauto, jos kuljetettavaa on ja hyvä neuvo tuo että jos haluat kaverisuhteesi säilyttää niin vuokraa pakettiauto äläkä kysy sitä kaverilta/tutulta!


      • puoli...
        ...vaan... kirjoitti:

        kun sanoit, että "ei ole ketään tuttuakaan jolta lainata":

        rakkaat kanssaihmiset, itse pakettiauton omistajana haluaisin sanoa, että pakettiautot EIVÄT ole yleistä kaveripiirin omaisuutta, vaan ihmisten omia AUTOJA siinä missä muutkin. Et varmaan itsekään miellellään lainaisi omaa autoasi kaverille vaikkapa peltoralliin (siltä pakettiautoni on parin muuttokeikan jälkeen näyttänyt). Tai ylipäätään lainaisi autoasi. Ikävintä on, että vaikka itse olenkin hyvällä tahdolla ja mielellä autoani lainannut muuttoreissuille, niin yhdeltäkään reissulta se ei ole tullut takaisin ilman uusia naarmuja ja kolhuja. Muuttaminen on kovaa hommaa, ja helposti tavarat kolisee. Lisäksi usein vielä muutetaan kiireessä, jolloin autoon ei juurikaan kiinnitetä huomiota.

        Pakettiauto on siitä jännä liikkumaväline, että sitä pitää kaukaisempikin hyvänpäiväntuttu lähes omaisuutenaan kun "pitää hakea tuo yks uusi sänky" tai "voitko lainata ihan pariks tunniks ku käyn heittämässä lautakuorman työmaalle".

        Jos siis haluatte säilyttää kaverisuhteenne, niin vuokratkaa muuttoauto, joka on siihen toimintaan tarkoitettu ja vakuutettu. Se ei ole kallista, ja JOS jotain sattuu, niin vakuutus korvaa sen.

        En tarkoittanut tätä millään pahalla ketään kohtaan, vaan hyvänä vihjeenä kaikille muuttajille ja muille pakettiauton tarvitsijoille...

        Itse kans pakettiauton omistajana puhelin soi aina välillä samasta syystä... Itse kyllä lainaan koska omaa tuttava piiriäni on sen verran kehuminen että auto tulee tankki täynnä takaisin, palauttaja seteli kourassa tai kaljakori kädessä... Oman pakun tavaratila työkäytöstä johtuen yleensä sen verran rasvanen/öljynen että muutama uuden patjan hakija on lähteny käveleen kun taka oven aukasin. ;)


      • Ihme mulkkuja
        pakettiauton omistaja kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on että kun ostin pakettiauton ni sitä on jokainen tuttu ja tutun tuttu lainaamassa ja ihan koko ajan. Osta oma pakettiauto, jos kuljetettavaa on ja hyvä neuvo tuo että jos haluat kaverisuhteesi säilyttää niin vuokraa pakettiauto äläkä kysy sitä kaverilta/tutulta!

        Joo. Vasta muutin pienen kerrostaloon ja ihan tuntematon naapuri suuttui kun en heti lainannut sille pakuani?!


      • yksrakentaja
        ...vaan... kirjoitti:

        kun sanoit, että "ei ole ketään tuttuakaan jolta lainata":

        rakkaat kanssaihmiset, itse pakettiauton omistajana haluaisin sanoa, että pakettiautot EIVÄT ole yleistä kaveripiirin omaisuutta, vaan ihmisten omia AUTOJA siinä missä muutkin. Et varmaan itsekään miellellään lainaisi omaa autoasi kaverille vaikkapa peltoralliin (siltä pakettiautoni on parin muuttokeikan jälkeen näyttänyt). Tai ylipäätään lainaisi autoasi. Ikävintä on, että vaikka itse olenkin hyvällä tahdolla ja mielellä autoani lainannut muuttoreissuille, niin yhdeltäkään reissulta se ei ole tullut takaisin ilman uusia naarmuja ja kolhuja. Muuttaminen on kovaa hommaa, ja helposti tavarat kolisee. Lisäksi usein vielä muutetaan kiireessä, jolloin autoon ei juurikaan kiinnitetä huomiota.

        Pakettiauto on siitä jännä liikkumaväline, että sitä pitää kaukaisempikin hyvänpäiväntuttu lähes omaisuutenaan kun "pitää hakea tuo yks uusi sänky" tai "voitko lainata ihan pariks tunniks ku käyn heittämässä lautakuorman työmaalle".

        Jos siis haluatte säilyttää kaverisuhteenne, niin vuokratkaa muuttoauto, joka on siihen toimintaan tarkoitettu ja vakuutettu. Se ei ole kallista, ja JOS jotain sattuu, niin vakuutus korvaa sen.

        En tarkoittanut tätä millään pahalla ketään kohtaan, vaan hyvänä vihjeenä kaikille muuttajille ja muille pakettiauton tarvitsijoille...

        Täysin samaa mieltä!

        Pakettiautoa lainaksi ruikuttavat eivät myöskään tajua, että monelle paku on myös työkalu, eli kuten omani, täynnä työkaluja ym. ja niiden purkaminen ja uudelleen täyttäminen ottaa yhteensä työpäivän verran aikaa (toki se hyvä puoli, että tulee siivottua auto) en tunne ketään pakun omistajaa, jonka auto olisi kovinkaan tyhjä.

        Oma pakuni on sitä tasoa, että pienet naarmut tai kolhut eivät ole maailmanlopun asia, mutta niitäkin toki tulee tottumattomale kuskille. Ja vaikka autoon ei mitään tulisikaan niin aina auto kuluu ja omistajan rahat kuluu kun siihen ylimääräinen 500 kilometrinen ajetaan. Monet luulevat että riittää kun maksaa polttoaineen, naftisti senkin.

        Tiedän, että mulkun maineenhan siitä saa kun ei lainaa pakuaan TOIMISTOAAN muuttavalle kaverin isälle (kyllä kaverini faija on pyytänyt pakuani lainaan firmansa muuttoon) mutta en silti lainaa kun tietenkin perheenjäsenille tms.


    • AmaliaMoilanen
      • pakettiautovuokrausturku

        www.pakettiautovuokrausturku.fi


      • ravijampe

        vuokraan paketti-auton citroen jumper 10m3 60e vrk ei km rajaa , pääkaupunki seudun edullisen ja laadukkain


      • ravijampe
        ravijampe kirjoitti:

        vuokraan paketti-auton citroen jumper 10m3 60e vrk ei km rajaa , pääkaupunki seudun edullisen ja laadukkain

        autovuokraamo ravijampe edullisin ja paras puh-0445702080 pakettiautot 10-13m 3


      • Kokeiltu on
        ravijampe kirjoitti:

        autovuokraamo ravijampe edullisin ja paras puh-0445702080 pakettiautot 10-13m 3

        Varasin pakun hyvissä ajoin(>3vk etukäteen) ja muuttoa edeltävänä iltana tulin sitä hakemaan kuten sovittu oli. Yllättäen auto olikin jossain ihan muussa ajossa ja kyseinen ravijampe yritti yllyttää ottamaan pihassa seisovan kuorma-auton vaikka selvästi ilmaisin, että omaan vain b-kortin. (Kortteja kun ei kuulemma kukaan kysele kuitenkaan O.o) Pääkaupunkiseudun edullisin ehkä, mutta laadukkaimmasta voidaan olla monta mieltä. Vantaan seudulla suosittelen ennemmin nuolitien st1:stä josta sai hiacen älyttömän lyhyellä varoitusajalla, hyvällä hinnalla ja erittäin ystävällisellä palvelulla.


      • Anonyymi

        Unohda Scandia rent. Lähes kaikilla autoliikkeillä on myös vuokraus, suosittelen


    • Vaan

      Pukinmäen Essolta löytyy monen kokoisia pakuja, katso www.essopukinmaki.com
      Mielestäni hinnat kohtuullisia ja mikä parasta et voi palauttaa illalla myöhäänkin.
      Itse olen vuokrannut sieltä useasti

    • b-kortti
      • Kokemuksella

        www.europcar.fi

        Ehdottomasti paras valikoima muuttoautoja pakuista kuorma-autoihin...


    • antzaaa_

      Helsingissä: Pohjois-Haagan asemalta
      iso Transit, sis. kunnon nokkikset 35 e/4h/200km
      tai 75 €/8h/300km
      0503414633
      [email protected]

    • kanta-asiakas

      Itse vuokraan aina autot Turun Pakuvuokraukselta. Ei ongelmia ja hinnat halvat. www.pakuvuokraus.fi

      • KOkemusta smart travelis

        Smart travel ja easy rent. AInakin smart toimi hyvin, tosin vaatii opettelua sen auton käyttöön ottaminen.


    • scandiarent

      Hintavaihtoehtoja löytyy jokaiselle sopiva.

      Tästä alkaen hinta nousee hiukan tavaratilojen kasvaessa;
      - 11,-/tuntí
      - 54,-/vrk
      Lisäksi km veloitus.

      Tarjouspaketit alkaen;
      - n. 75,-/vrk ajokilometreineen riippuen ajankohdasta.

      Hinnat sisältävät
      - ALV 22%
      - Perusvakuutukset
      - Assistance 24h

      Terveisin Scandia Rent
      Rantaperkiönkatu 1
      33900 Tampere
      p. 03-2147 147
      www.scandiarent.fi
      www.scandialeasing.fi

    • Uusi sohvakalusto

      Edullisin paku oli Skandia Rentissä rantaperkiössä. Sohvakalusto liikkeestä kotiin - koko homma tuli maksamaan 28€ ja jos olisi selvitty tunnissa kai puolta vähempi.

      • pakettiautoatarvitaa

        http://www.pakettiautovuokrausturku.fi/

        Haku/palautus ajoissa ei voitu joustaa, toisin kuin sivuilla luvattiin. Palvelu puhelimessa ei myöskään ollut kehumisen arvoista, olisi asianmukaista että puhelimeen puhutaan asiallisesti ja asiakasta palvellen eikä murista epämääräisesti.


      • En suosittele!!
        pakettiautoatarvitaa kirjoitti:

        http://www.pakettiautovuokrausturku.fi/

        Haku/palautus ajoissa ei voitu joustaa, toisin kuin sivuilla luvattiin. Palvelu puhelimessa ei myöskään ollut kehumisen arvoista, olisi asianmukaista että puhelimeen puhutaan asiallisesti ja asiakasta palvellen eikä murista epämääräisesti.

        Aivan sama kokemus Pakettiautovuokraus Turku -nimisestä firmasta! Itse ttyypit 2 tuntia myöhässä toimistolta. Ihmettelin itsekin puhelinkeskusteluani soittaessani numeroon. Aivan pöllähtäneen oloinen ääni. Paikalle saapui kolmekymppinen tyyppi jolla oli sisälläkin peililasit...?Sain muutenkin tosi törkeää palvelua josta olen kyllä kirjoitellut muuallekin. Autossa kesärenkaat keskellä pahinta talvea. Kun mainitsin asiasta sain törkeää kohtelua ja kehoituksen lähteä kälppimään toimistosta!


    • Onko kokemuksia tästä: http://koti.mbnet.fi/auto/

      20€/vrk 0,10€/km ... selvästi halvin netissä tsekkaamistani (Ravijampe Vantaa, Pakettiautovuokraus.fi Karakallio, Autoalerent Vallila, JJRrent Lähderanta)

      • Pakuvuokraaja

        Onko kellään kokemusta tuollasesta firmasta kun Halpapaku? nettisivut oli muistaakseni halpapaku.nettisivu.org. Olen vuokraamassa parin viikon päästä ja näyttää siltä että noiden hinnat ovat aika edulliset ja auto on parkissa Töölössä niin saan sen helposti noudettua tästä keskustasta.


    • kokemusta on

      ainakin Scandia Rentistä löytyy monenkokoisia pakuja ja suurimmat kuorkkikset ovat todella isoja. on järjen köyhyyttä muuttaakaverilta lainatulla autolla, koska siitä jää kiitollisuuden velkaan.

    • mikkolat::;
    • nettitilaus OK
      • 50 vuotta alalla

        Matkailupalveluiden nettimyynnin hinnoittelussa käytetään yleisesti kaikkialla mailmassa käytöntöä, joka perustuu varaustilnateeseen ja käyttöasteeseen. USA käytäntö rantautui eurooppaankin kun väliportaat (asiakkaan ja palvelun tarjoajan väliltä jäivät pois) ja siirryttiin nettohinnoitteluun, jota käyttää hotellit, lentoyhtiöt yms.

        25.000 autovuokraamon luotettavista, mutta edullisista vuokraamopalveluista lisää:

        http://www.scandiarent.fi/?varaustila=ulkomaa


      • Scandia rentteri

      • Anonyymi

        Tervetuloa Scandia maailmaan. Huijausta, huijausta


      • Anonyymi
        50 vuotta alalla kirjoitti:

        Matkailupalveluiden nettimyynnin hinnoittelussa käytetään yleisesti kaikkialla mailmassa käytöntöä, joka perustuu varaustilnateeseen ja käyttöasteeseen. USA käytäntö rantautui eurooppaankin kun väliportaat (asiakkaan ja palvelun tarjoajan väliltä jäivät pois) ja siirryttiin nettohinnoitteluun, jota käyttää hotellit, lentoyhtiöt yms.

        25.000 autovuokraamon luotettavista, mutta edullisista vuokraamopalveluista lisää:

        http://www.scandiarent.fi/?varaustila=ulkomaa

        Skandaali rent väitti, että olin varastanut auton renkaat ja laittanut alle huonommat.


    • Halpa muutto....

      Itse ostin aikanaan 1000€ lava-auton ja tuttavan kärry lainaan viikonlopuksi.

      Ainut mikä ei jättänyt öljylätäkköä tielle oli taka-akseli, muutto tuli hoidettua hienosti ilman suurempia murheita ja nekin omaa huolimattomuutta.

      Auto palveli puolivuotta ja reilut 10 000km, jolloin uudella paikkakunnalla kolaroin sen lievästi. ....vielä kelpasi myyntiin ja luopumis hinta oli 600€

      Halpoja nakukilometrejä ja hulvatonta talviautoilua muutama kuukausi.

      Suosittelen kokeilemaan jos ei auto ei ole elimen jatke ja jotain ymmärtää ajokeista.

      Tietysti pitää huoli siitä että varmistuu diesel ja muunkin ajokin maksujen ajantasaisuudesta.

    • Elvis Presley

      Minä laittasin kyselyjä paikallisten opiskelijayhdistysten sivuille (ne ainakin tietävät kenellä on ja tulee halpa muuttoapu tarvittaessa)

    • Mistä minne muutat? Voin tarjota apua asiassa.

    • Käytä Kotimaista €:-

      www.finn-car-rental.com on oikea tilauskanava edullisille muuttoautoille 5 - 50 m³ ja toki kaiken kokoiset henkilöautot, pikkubussit, maasturit jne, järjestyy edukkain hinnoin kaikkialta Suomesta.

      Kun lähdet ulkomaille, silloinkin kannattaa luottaa vain kotimaiseen ja edulliseen tilauspalveluun www.finn-car-rental.com/index.php?varaustila=ulkomaa

      Palvelun piirissä on 30.000 kohdetta ympäri maailman. Tiedustelut Suomeksi puh. 0600-550099

    • www.minibussi.info

      pien -kotimuutot
      09 873 55 62 toimistomme avoinna 9-15
      www.minibussi.info

    • Anonyymi

      Älä vaan missään nimessä vuokraa Scandia rentiltä. Tekevät sinusta maksumiehen

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      316
      7118
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2174
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1601
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1419
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1133
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1127
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      1009
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      853
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      49
      837
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe