Jättää ulkoisen
Keskittyykö sielu nirvanassa itseensä
62
288
Vastaukset
- Anonyymi
Sanaa Nirvan käytetään hindulaisuudessa hyvin harvoin, mitä ikinä se hindulaisuus tarkoittaakaan.
- Anonyymi
Nirvana on enemmän buddhalainen käsite. Nirvana on henkisen ja aineellisen maailman välissä, se on persoonaton eli impersonalistinen vapautuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nirvana on enemmän buddhalainen käsite. Nirvana on henkisen ja aineellisen maailman välissä, se on persoonaton eli impersonalistinen vapautuminen.
Vaishnavat eivät haluaa sinne, siellä on tylsää, vaikka onkin kovin rauhallistaa. Siellä ei ole mahdolliset keskinäiset suhteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaishnavat eivät haluaa sinne, siellä on tylsää, vaikka onkin kovin rauhallistaa. Siellä ei ole mahdolliset keskinäiset suhteet.
Koska yksilöllisyys menetetään kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska yksilöllisyys menetetään kokonaan.
Toisaalta taas yksilöllisyyden menettäminen ei ole mahdollistaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta taas yksilöllisyyden menettäminen ei ole mahdollistaa
nirvana liberation, commonly referring to the termination of either one’s material existence or one’s spiritual self (merging into Brahma).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nirvana liberation, commonly referring to the termination of either one’s material existence or one’s spiritual self (merging into Brahma).
nirvana vapautuminen, joka viittaa yleisesti joko aineellisen olemassaolon tai henkisen minän päättymiseen (sulautuminen Brahmaan).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nirvana vapautuminen, joka viittaa yleisesti joko aineellisen olemassaolon tai henkisen minän päättymiseen (sulautuminen Brahmaan).
Nirvana on maallisen olemassaolon loppuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nirvana on maallisen olemassaolon loppuminen.
Mukti ymmärretään yleisesti aineellisen olemassaolon loppumisena. Tällaista vapautumista kutsutaan nirvanaksi, tilaksi, jossa yksilöllinen sielu katsoo tuhonneensa egonsa, kaikenlaiset yksilölliset ominaisuudet ja kaikenlaisen erillisyyden tason, jolla sen olemus on erillään Absoluutin olemuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukti ymmärretään yleisesti aineellisen olemassaolon loppumisena. Tällaista vapautumista kutsutaan nirvanaksi, tilaksi, jossa yksilöllinen sielu katsoo tuhonneensa egonsa, kaikenlaiset yksilölliset ominaisuudet ja kaikenlaisen erillisyyden tason, jolla sen olemus on erillään Absoluutin olemuksesta.
On kuitenkin aivan ilmeistä, että jiva-tattva on ikuinen kategoria, ja siksi annihilaatio tai persoonaton liukeneminen Brahmaniin on sille periaatteessa täysin mahdotonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kuitenkin aivan ilmeistä, että jiva-tattva on ikuinen kategoria, ja siksi annihilaatio tai persoonaton liukeneminen Brahmaniin on sille periaatteessa täysin mahdotonta.
Jiva on ikuinen, sen yksilöllisyys on ikuinen, kun taas nirvana tai persoonaton vapautuminen on kuvitteellinen kategoria. Tämän johtopäätöksen vahvistaa Shvetashvatara Upanishad (6.13): ...sanskrit...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jiva on ikuinen, sen yksilöllisyys on ikuinen, kun taas nirvana tai persoonaton vapautuminen on kuvitteellinen kategoria. Tämän johtopäätöksen vahvistaa Shvetashvatara Upanishad (6.13): ...sanskrit...
Brahma-nirvana - rauhan ja valaistumisen tila, joka saavutetaan, kun persoonallisuus liukenee persoonattomaan Brahmaniin; mayavadien päämäärä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Brahma-nirvana - rauhan ja valaistumisen tila, joka saavutetaan, kun persoonallisuus liukenee persoonattomaan Brahmaniin; mayavadien päämäärä.
Jos sielu kyllästyy tähän nirvanaan, ja jos se tapahtuu jossain välissä, niin yleensä tapahtuu, se palaa eri universumeissa sijaitseville maapallon kaltaisille planeetoille, ja kaikki alkaa alusta,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sielu kyllästyy tähän nirvanaan, ja jos se tapahtuu jossain välissä, niin yleensä tapahtuu, se palaa eri universumeissa sijaitseville maapallon kaltaisille planeetoille, ja kaikki alkaa alusta,
Jos ymmärsin oikein, kaikki karma kuitenkin on nollattu, jos edes pääsee nirvanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ymmärsin oikein, kaikki karma kuitenkin on nollattu, jos edes pääsee nirvanaan.
Nirvana-käsitys on marginaalinen asema brahmajyoti ja tämän aineellisen maailman välillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nirvana-käsitys on marginaalinen asema brahmajyoti ja tämän aineellisen maailman välillä.
https://vaniquotes.org/wiki/Nirvana_conception_is_marginal_position_between_brahmajyoti_and_this_material_world
Conversations and Morning Walks
1970 Conversations and Morning Walks
Nirvāṇa conception is marginal position between brahmajyoti and this material world.
Room Conversation -- December 13, 1970, Indore:
Devotee (6): They don't take their pleasure in being there in the brahmajyoti?
Prabhupāda: There is no pleasure. Blissfulness is not there, brahmajyoti is simply eternity, that's all. The same example can be given. Just like sunlight. There is only light. But on a planet the effect of the light is there—there are so many trees, so many flowers, fruits. We, we want varieties of pleasure. Variety is the mother of...
devotees: "Variety is the spice of life."
Prabhupāda: Huh?
Himāvatī: Spice of life.
Prabhupāda: Oh. Yes. So therefore, we are living entities, life. We want variety. So this is the varietyless, no variety, one kind, sunlight. We require sunlight. We are so much anxious for sunlight. Not only sunlight.
Revatīnandana: It must get very boring. It is very boring in the brahmajyoti? You get very bored? There is nothing to do? Nowhere to go?
Prabhupāda: Bore?
Haṁsadūta: Boring, dull. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vaniquotes.org/wiki/Nirvana_conception_is_marginal_position_between_brahmajyoti_and_this_material_world
Conversations and Morning Walks
1970 Conversations and Morning Walks
Nirvāṇa conception is marginal position between brahmajyoti and this material world.
Room Conversation -- December 13, 1970, Indore:
Devotee (6): They don't take their pleasure in being there in the brahmajyoti?
Prabhupāda: There is no pleasure. Blissfulness is not there, brahmajyoti is simply eternity, that's all. The same example can be given. Just like sunlight. There is only light. But on a planet the effect of the light is there—there are so many trees, so many flowers, fruits. We, we want varieties of pleasure. Variety is the mother of...
devotees: "Variety is the spice of life."
Prabhupāda: Huh?
Himāvatī: Spice of life.
Prabhupāda: Oh. Yes. So therefore, we are living entities, life. We want variety. So this is the varietyless, no variety, one kind, sunlight. We require sunlight. We are so much anxious for sunlight. Not only sunlight.
Revatīnandana: It must get very boring. It is very boring in the brahmajyoti? You get very bored? There is nothing to do? Nowhere to go?
Prabhupāda: Bore?
Haṁsadūta: Boring, dull.Nirvāṇa-käsitys on marginaalinen asema brahmajyodin ja tämän aineellisen maailman välillä.
Huonekeskustelu - 13. joulukuuta 1970, Indore:
Devotee (6): Eivätkö he ota iloaan siitä, että he ovat siellä brahmajyotissa?
Prabhupāda: Siellä ei ole mitään nautintoa. Siellä ei ole autuutta, brahmajyoti on yksinkertaisesti ikuisuus, siinä kaikki. Sama esimerkki voidaan antaa. Aivan kuten auringonvalo. On vain valoa. Mutta planeetalla on valon vaikutus - siellä on niin paljon puita, niin paljon kukkia ja hedelmiä. Me haluamme erilaisia nautintoja. ...
https://vaniquotes.org/wiki/Nirvana_conception_is_marginal_position_between_brahmajyoti_and_this_material_world - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nirvāṇa-käsitys on marginaalinen asema brahmajyodin ja tämän aineellisen maailman välillä.
Huonekeskustelu - 13. joulukuuta 1970, Indore:
Devotee (6): Eivätkö he ota iloaan siitä, että he ovat siellä brahmajyotissa?
Prabhupāda: Siellä ei ole mitään nautintoa. Siellä ei ole autuutta, brahmajyoti on yksinkertaisesti ikuisuus, siinä kaikki. Sama esimerkki voidaan antaa. Aivan kuten auringonvalo. On vain valoa. Mutta planeetalla on valon vaikutus - siellä on niin paljon puita, niin paljon kukkia ja hedelmiä. Me haluamme erilaisia nautintoja. ...
https://vaniquotes.org/wiki/Nirvana_conception_is_marginal_position_between_brahmajyoti_and_this_material_worldPrabhupāda: Aviśuddha-buddhayaḥ (SB 10.2.32). He eivät tiedä. He tavoittelevat brahmaṇandaa, transsendentaalista nautintoa, mutta he eivät tiedä, mikä on oikeastaan transsendentaalista nautintoa, impersonalistit. Siksi heidän älykkyytensä ei ole puhdas. He menevät henkiseen valtakuntaan, transsendentaaliselle tasanteelle, mutta he eivät tiedä, miten todellinen transsendentaalinen nautinto voidaan saavuttaa. Siksi heidän tietämyksensä ei ole täydellistä.
https://vaniquotes.org/wiki/Nirvana_conception_is_marginal_position_between_brahmajyoti_and_this_material_world - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prabhupāda: Aviśuddha-buddhayaḥ (SB 10.2.32). He eivät tiedä. He tavoittelevat brahmaṇandaa, transsendentaalista nautintoa, mutta he eivät tiedä, mikä on oikeastaan transsendentaalista nautintoa, impersonalistit. Siksi heidän älykkyytensä ei ole puhdas. He menevät henkiseen valtakuntaan, transsendentaaliselle tasanteelle, mutta he eivät tiedä, miten todellinen transsendentaalinen nautinto voidaan saavuttaa. Siksi heidän tietämyksensä ei ole täydellistä.
https://vaniquotes.org/wiki/Nirvana_conception_is_marginal_position_between_brahmajyoti_and_this_material_worldPrabhupāda: Nirvāṇa conception is marginal position between brahmajyoti and this material world.
Haṁsadūta: Just on the brink.
Prabhupāda: Yes. Kāraṇārṇava. Kāraṇārṇava. The Kāraṇa Ocean wherefrom the beginning of creation, material creation, that is nirvāṇa.
Devotee (4): Virajā.
Prabhupāda: Virajā, yes.
https://vaniquotes.org/wiki/Nirvana_conception_is_marginal_position_between_brahmajyoti_and_this_material_world - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prabhupāda: Nirvāṇa conception is marginal position between brahmajyoti and this material world.
Haṁsadūta: Just on the brink.
Prabhupāda: Yes. Kāraṇārṇava. Kāraṇārṇava. The Kāraṇa Ocean wherefrom the beginning of creation, material creation, that is nirvāṇa.
Devotee (4): Virajā.
Prabhupāda: Virajā, yes.
https://vaniquotes.org/wiki/Nirvana_conception_is_marginal_position_between_brahmajyoti_and_this_material_worldBrahmajyoti [Brahmán, Brahmaloka], homogeeninen rajasfääri, on äärettömän määrän jivojen, sielujen, pienten henkisten hiukkasten lähde, jotka ovat jakamatonta massaa. Brahmajyotit ovat Herran transsendentaalisesta kehosta lähteviä säteitä, ja brahmajyoti-säteen hiukkanen on jiva. Jiva, sielu, on atomi tässä säteilyssä, ja brahmajyoti koostuu lukemattomista atomeista, jivoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Brahmajyoti [Brahmán, Brahmaloka], homogeeninen rajasfääri, on äärettömän määrän jivojen, sielujen, pienten henkisten hiukkasten lähde, jotka ovat jakamatonta massaa. Brahmajyotit ovat Herran transsendentaalisesta kehosta lähteviä säteitä, ja brahmajyoti-säteen hiukkanen on jiva. Jiva, sielu, on atomi tässä säteilyssä, ja brahmajyoti koostuu lukemattomista atomeista, jivoista.
Aineellinen maailma on hyväksikäytön maa, kun taas henkinen maailma on omistautumisen maa. Niiden välissä ulottuu brahmajyoti, näiden kahden maailman välinen rajasfääri.
Täällä, aineellisessa maailmassa, jokainen pyrkii riistämään toisia omiin tarkoituksiinsa, mutta tuossa maailmassa on päinvastoin: jokainen antaa itsensä kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aineellinen maailma on hyväksikäytön maa, kun taas henkinen maailma on omistautumisen maa. Niiden välissä ulottuu brahmajyoti, näiden kahden maailman välinen rajasfääri.
Täällä, aineellisessa maailmassa, jokainen pyrkii riistämään toisia omiin tarkoituksiinsa, mutta tuossa maailmassa on päinvastoin: jokainen antaa itsensä kokonaan.Ohuin raja näiden kahden maailman välillä on yksittäisten sielujen asuinpaikka. Yksilölliset sielut ovat kuin pieniä, atomin kokoisia auringonvalohiukkasia. Pikkuruisina hiukkasina sielut näkevät sekä henkisen että aineellisen maailman. Herran henkinen energia, chit-shakti, on todella rajaton, ja myös Hänen aineellisella energiallaan, maya-shaktilla, on huomattava levinneisyysalue. Yksittäinen sielu niiden välissä on mitättömän pieni. Yksilölliset sielut lähtevät tatastha-shaktista, Herran Krishnan rajaenergiasta. Siksi sielut ovat raja-asemassa (tatastha) aineen ja hengen välillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohuin raja näiden kahden maailman välillä on yksittäisten sielujen asuinpaikka. Yksilölliset sielut ovat kuin pieniä, atomin kokoisia auringonvalohiukkasia. Pikkuruisina hiukkasina sielut näkevät sekä henkisen että aineellisen maailman. Herran henkinen energia, chit-shakti, on todella rajaton, ja myös Hänen aineellisella energiallaan, maya-shaktilla, on huomattava levinneisyysalue. Yksittäinen sielu niiden välissä on mitättömän pieni. Yksilölliset sielut lähtevät tatastha-shaktista, Herran Krishnan rajaenergiasta. Siksi sielut ovat raja-asemassa (tatastha) aineen ja hengen välillä.
”Sielu voi olla kahdessa maailmassa: aineellisessa ja henkisessä. Ollessaan kolmannessa, välitilassa, joka muistuttaa unta, syvää unetonta unta, johon Brahmánassa oleskelua verrataan ('Brihad-aranyaka-upanishad', 4.3.19)], sielu asuu rajaseudulla, jossa olemassaolon henkinen ja aineellinen sfääri kohtaavat. Koska se on 'neutraalilla maaperällä', se tarkastelee samanaikaisesti aineen maailmaa ja tietoisuuden maailmaa.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Sielu voi olla kahdessa maailmassa: aineellisessa ja henkisessä. Ollessaan kolmannessa, välitilassa, joka muistuttaa unta, syvää unetonta unta, johon Brahmánassa oleskelua verrataan ('Brihad-aranyaka-upanishad', 4.3.19)], sielu asuu rajaseudulla, jossa olemassaolon henkinen ja aineellinen sfääri kohtaavat. Koska se on 'neutraalilla maaperällä', se tarkastelee samanaikaisesti aineen maailmaa ja tietoisuuden maailmaa.”
Miksi sielu lähtee brahmajyotista?
Yleensä sielut lähtevät brahmajyotista. Se muuttuu ja kasvaa jatkuvasti. Tasapaino häiriintyy, ja jivat tulevat liikkeelle. Homogeeninen massa jakautuu. Näin yhtenäisestä tietoisuudesta syntyy yksittäisiä hiukkasia.
Koska jivalla on tietoisuus, sillä on valinnanvapaus. Jivat valitsevat, minne mennä, joko kohti hyväksikäyttöä tai kohti omistautumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sielu lähtee brahmajyotista?
Yleensä sielut lähtevät brahmajyotista. Se muuttuu ja kasvaa jatkuvasti. Tasapaino häiriintyy, ja jivat tulevat liikkeelle. Homogeeninen massa jakautuu. Näin yhtenäisestä tietoisuudesta syntyy yksittäisiä hiukkasia.
Koska jivalla on tietoisuus, sillä on valinnanvapaus. Jivat valitsevat, minne mennä, joko kohti hyväksikäyttöä tai kohti omistautumista.Kun sielu on aineellisessa maailmassa, se on ensin Brahman asemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sielu on aineellisessa maailmassa, se on ensin Brahman asemassa.
Kysymykset siitä, milloin ja miten kaikki tämä tapahtuu, ovat äärimmäisen monimutkaisia, eikä niistä ole juurikaan syytä keskustella. Meitä kiinnostaa tärkein asia: miten aineen idea saa alkunsa puhtaasta tietoisuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymykset siitä, milloin ja miten kaikki tämä tapahtuu, ovat äärimmäisen monimutkaisia, eikä niistä ole juurikaan syytä keskustella. Meitä kiinnostaa tärkein asia: miten aineen idea saa alkunsa puhtaasta tietoisuudesta.
MIKSI ME OLEMME AINEELLISESSÄ MAAILMASSA JA SELLAISESSA TILANTEESÄ:
Paikkaa, jossa joen vesi ja maa kohtaavat, kutsutaan tataksi. Tata on paikka, jossa vesi kohtaa maan. Se on kuin ohuin lanka, joka kulkee maan ja veden rajalla. Tata on kuin ohuin viiva, niin ohut, että silmä ei pysty edes erottamaan sitä, vaikka haluaisi. Tässä esimerkissä henkimaailmaa verrataan veteen ja aineellista maailmaa maahan. Niitä erottava ohut viiva on nimeltään tata. Ohuin raja näiden kahden maailman välillä on yksittäisten sielujen asuinpaikka. Yksittäiset sielut ovat kuin pieniä atomikokoisia auringonvalohiukkasia. Pikkuruisina hiukkasina sielut näkevät sekä henkisen että aineellisen maailman. Jumalan henkinen energia, Chit-Shakti, on todella rajaton, ja Hänen aineellisella energialla, Maya-Shaktilla, on myös huomattava ulottuvuus. Yksilölliset sielut kumpuavat tatastha-shaktista, Jumalan rajaenergiasta. Siksi sielut ovat aineen ja hengen välisessä rajapaikassa (tatastha).
Koska sielu on näiden kahden maailman välissä, se tarkastelee niitä. Luonteensa mukaisesti sielut ovat jommankumman edellä mainitun energian vallassa, aivan kuten rannan (tata) sijainti voi muuttua. Se, mikä kerran oli kuivaa maata, voi myöhemmin joutua veden alle, ja se, mikä kerran oli veden alla, voi taas muuttua kuivaksi maaksi. Kääntämällä katseensa Jumalaan, sielu asettaa itsensä Jumalan henkisen energian suojelukseen. Mutta JOS SE j kääntää katseensa pois Jumalasta ja katsoo innokkaasti AINEELLISEEN ENERGIAAN (MAYA ), se joutuu välittömästi ovelan mayan ansaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIKSI ME OLEMME AINEELLISESSÄ MAAILMASSA JA SELLAISESSA TILANTEESÄ:
Paikkaa, jossa joen vesi ja maa kohtaavat, kutsutaan tataksi. Tata on paikka, jossa vesi kohtaa maan. Se on kuin ohuin lanka, joka kulkee maan ja veden rajalla. Tata on kuin ohuin viiva, niin ohut, että silmä ei pysty edes erottamaan sitä, vaikka haluaisi. Tässä esimerkissä henkimaailmaa verrataan veteen ja aineellista maailmaa maahan. Niitä erottava ohut viiva on nimeltään tata. Ohuin raja näiden kahden maailman välillä on yksittäisten sielujen asuinpaikka. Yksittäiset sielut ovat kuin pieniä atomikokoisia auringonvalohiukkasia. Pikkuruisina hiukkasina sielut näkevät sekä henkisen että aineellisen maailman. Jumalan henkinen energia, Chit-Shakti, on todella rajaton, ja Hänen aineellisella energialla, Maya-Shaktilla, on myös huomattava ulottuvuus. Yksilölliset sielut kumpuavat tatastha-shaktista, Jumalan rajaenergiasta. Siksi sielut ovat aineen ja hengen välisessä rajapaikassa (tatastha).
Koska sielu on näiden kahden maailman välissä, se tarkastelee niitä. Luonteensa mukaisesti sielut ovat jommankumman edellä mainitun energian vallassa, aivan kuten rannan (tata) sijainti voi muuttua. Se, mikä kerran oli kuivaa maata, voi myöhemmin joutua veden alle, ja se, mikä kerran oli veden alla, voi taas muuttua kuivaksi maaksi. Kääntämällä katseensa Jumalaan, sielu asettaa itsensä Jumalan henkisen energian suojelukseen. Mutta JOS SE j kääntää katseensa pois Jumalasta ja katsoo innokkaasti AINEELLISEEN ENERGIAAN (MAYA ), se joutuu välittömästi ovelan mayan ansaan.Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen keho on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.
Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.
Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.
Menneisyydestä tulevaisuuteen.
Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).
Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita ruumiita monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan. On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu kehoon ja että "venäläiset sielut" asuvat venäläisissä kehoissa, kuin ajatella, että japanilaisissa autoissa on välttämättä japanilaisia. "Venäjällä tehdyissä" ruumiissa voi olla sieluja, jotka ovat eläneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa menneisyydessä. - Anonyymi
Kiirastulessa sielu palaa puhtaaksi pitkään ja kirkkaalla liekillä sulaen puhtaaksi kuvastimeksi, luoden kirkkaan ja vääristämättömän kuvajaisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiirastulessa sielu palaa puhtaaksi pitkään ja kirkkaalla liekillä sulaen puhtaaksi kuvastimeksi, luoden kirkkaan ja vääristämättömän kuvajaisen.
"Kiirastulessa sielu palaa puhtaaksi pitkään ja kirkkaalla liekillä sulaen puhtaaksi kuvastimeksi, luoden kirkkaan ja vääristämättömän kuvajaisen."
katolilaisuudessa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen keho on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.
Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.
Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.
Menneisyydestä tulevaisuuteen.
Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).
Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita ruumiita monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan. On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu kehoon ja että "venäläiset sielut" asuvat venäläisissä kehoissa, kuin ajatella, että japanilaisissa autoissa on välttämättä japanilaisia. "Venäjällä tehdyissä" ruumiissa voi olla sieluja, jotka ovat eläneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa menneisyydessä.Kun Krishna tulee maan päälle, kaikki Hänen ilmenemismuotonsa ovat Hänessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Krishna tulee maan päälle, kaikki Hänen ilmenemismuotonsa ovat Hänessä.
Kun Krishna tappaa demoneita, Vishnu tulee Hänessä esiin, Krishna ei tapa ketään, mutta Vishu Hänessä tappaa demonit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Krishna tappaa demoneita, Vishnu tulee Hänessä esiin, Krishna ei tapa ketään, mutta Vishu Hänessä tappaa demonit.
Jopa tappamalla demoneita Krishna vapauttaa heidät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa tappamalla demoneita Krishna vapauttaa heidät.
Tässä on joitakin lauseita, joissa on lukuisia virheitä suomenkielisessä käännöksessä.
*****************
Henkisen viisauden helmiä
05. Rasa-tattva - Herran kanssa olevan suhteen makuja
Krishnan ja Hänen palvojiensa tappamien demonien kohtalo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on joitakin lauseita, joissa on lukuisia virheitä suomenkielisessä käännöksessä.
*****************
Henkisen viisauden helmiä
05. Rasa-tattva - Herran kanssa olevan suhteen makuja
Krishnan ja Hänen palvojiensa tappamien demonien kohtaloTässä on joitakin lauseita, joissa on lukuisia virheitä suomenkielisessä käännöksessä.
Muutama katkelma eri paikoista
tästä:
*****************
Henkisen viisauden helmiä
05. Rasa-tattva - Herran kanssa olevan suhteen makuja
Krishnan ja Hänen palvojiensa tappamien demonien kohtalo
...
...
Srila Sridhar Maharaj: Kyllä, tämä on tärkeä shloka, se sisältää monia totuuksia. Lisäksi siinä tuodaan vastakkaiset totuudet sopusointuun.
[Sanskrit.]
”Eri paikoissa sanotaan, että demonit (Kamsa, Shishupala ja muut), jotka Krishna tappoi, tulivat Hänen ulottuvuuteensa, ja ihmiset, jotka seurasivat omistautumisen polkua, tulivat myös Krishnan ulottuvuuteen. Mutta nämä eivät ole sama asia”, toteaa Rupa Goswami.
Miksi shastrat siis toteavat ikään kuin demonit ja hartaat olisivat saavuttaneet saman asian? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on joitakin lauseita, joissa on lukuisia virheitä suomenkielisessä käännöksessä.
Muutama katkelma eri paikoista
tästä:
*****************
Henkisen viisauden helmiä
05. Rasa-tattva - Herran kanssa olevan suhteen makuja
Krishnan ja Hänen palvojiensa tappamien demonien kohtalo
...
...
Srila Sridhar Maharaj: Kyllä, tämä on tärkeä shloka, se sisältää monia totuuksia. Lisäksi siinä tuodaan vastakkaiset totuudet sopusointuun.
[Sanskrit.]
”Eri paikoissa sanotaan, että demonit (Kamsa, Shishupala ja muut), jotka Krishna tappoi, tulivat Hänen ulottuvuuteensa, ja ihmiset, jotka seurasivat omistautumisen polkua, tulivat myös Krishnan ulottuvuuteen. Mutta nämä eivät ole sama asia”, toteaa Rupa Goswami.
Miksi shastrat siis toteavat ikään kuin demonit ja hartaat olisivat saavuttaneet saman asian?Kirjoituksissa lukee: ”Krishnan tappamat viholliset ja Hänen ystävänsä ovat päässeet samaan paikkaan.” Tämä pyhien kirjoitusten toteamus on ikään kuin pinnalla, mutta todellisuudessa heidän [demonien ja uskovien] tilanteensa ovat erilaiset. Tässä annetaan seuraava analogia: aurinko ja auringonsäteet. Aurinko ja auringonsäteet ovat yksi asia, mutta samalla ne ovat erilaisia ilmiöitä. Vaikuntha ja Goloka ovat yhtä, mutta samalla ne ovat erilaisia ilmiöitä. Surya ja Kirana ovat aurinko ja sen säteet. Aurinko on alkuperäinen ruumis, ja sen jyoti tai kirana eli auringosta lähtevä valo tai säteet ovat tietyssä mielessä identtisiä auringon kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksissa lukee: ”Krishnan tappamat viholliset ja Hänen ystävänsä ovat päässeet samaan paikkaan.” Tämä pyhien kirjoitusten toteamus on ikään kuin pinnalla, mutta todellisuudessa heidän [demonien ja uskovien] tilanteensa ovat erilaiset. Tässä annetaan seuraava analogia: aurinko ja auringonsäteet. Aurinko ja auringonsäteet ovat yksi asia, mutta samalla ne ovat erilaisia ilmiöitä. Vaikuntha ja Goloka ovat yhtä, mutta samalla ne ovat erilaisia ilmiöitä. Surya ja Kirana ovat aurinko ja sen säteet. Aurinko on alkuperäinen ruumis, ja sen jyoti tai kirana eli auringosta lähtevä valo tai säteet ovat tietyssä mielessä identtisiä auringon kanssa.
Henkisen viisauden helmiä
05. Rasa-tattva - Herran kanssa olevan suhteen makuja
Krishnan ja Hänen palvojiensa tappamien demonien kohtalo
Käännösvirhe suomen kielellä
OIkein olisi:
Krishnan tappamien demonien kohtalo ja Hänen palvojiensa kohtalo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkisen viisauden helmiä
05. Rasa-tattva - Herran kanssa olevan suhteen makuja
Krishnan ja Hänen palvojiensa tappamien demonien kohtalo
Käännösvirhe suomen kielellä
OIkein olisi:
Krishnan tappamien demonien kohtalo ja Hänen palvojiensa kohtaloNäin Krishnan tappamat viholliset pääsevät Hänen jyotiinsa, Hänen valoonsa, kun taas Hänen palvojansa pääsevät itse ”aurinkoon”. [Krishnan henkiseen asuinpaikkaan]. Tämän lausuman ja muiden samankaltaisten lausumien yleinen merkitys on juuri tämä - siinä mielessä, että brahmajyotia [Herran asuinpaikan säteilyä] ja Vaikunthaa [Herran asuinpaikkaa] pidetään yhtenä. Todellisuudessa näiden persoonallisuuksien kohtalot ovat kuitenkin erilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin Krishnan tappamat viholliset pääsevät Hänen jyotiinsa, Hänen valoonsa, kun taas Hänen palvojansa pääsevät itse ”aurinkoon”. [Krishnan henkiseen asuinpaikkaan]. Tämän lausuman ja muiden samankaltaisten lausumien yleinen merkitys on juuri tämä - siinä mielessä, että brahmajyotia [Herran asuinpaikan säteilyä] ja Vaikunthaa [Herran asuinpaikkaa] pidetään yhtenä. Todellisuudessa näiden persoonallisuuksien kohtalot ovat kuitenkin erilaisia.
Sri Chaitanya Saraswat Math International
https://scsmathinternational.com/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sri Chaitanya Saraswat Math International
https://scsmathinternational.com/"Keskittyykö sielu nirvanassa itseensä"
Ei, koska yksilöllisyys menetetään Nirvanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Keskittyykö sielu nirvanassa itseensä"
Ei, koska yksilöllisyys menetetään Nirvanssa."Keskittyykö sielu nirvanassa itseensä"
Ei, koska yksilöllisyys menetetään Nirvanssa.
Mutta samalla kuitenkin:
On kuitenkin aivan ilmeistä, että jiva-tattva on ikuinen kategoria, ja siksi annihilaatio tai persoonaton liukeneminen Brahmaniin on sille periaatteessa täysin mahdotonta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Keskittyykö sielu nirvanassa itseensä"
Ei, koska yksilöllisyys menetetään Nirvanssa.
Mutta samalla kuitenkin:
On kuitenkin aivan ilmeistä, että jiva-tattva on ikuinen kategoria, ja siksi annihilaatio tai persoonaton liukeneminen Brahmaniin on sille periaatteessa täysin mahdotonta.Shastrat määräävät jokaiselle yksilölle hänen edellytyksiinsä sopivan itsetoteutuksen menetelmän.
Vaikka sielu saavuttaisikin persoonattoman vapautumisen, tätä vapautumista ei voida pitää jivan olemassaolon lopullisena päämääränä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shastrat määräävät jokaiselle yksilölle hänen edellytyksiinsä sopivan itsetoteutuksen menetelmän.
Vaikka sielu saavuttaisikin persoonattoman vapautumisen, tätä vapautumista ei voida pitää jivan olemassaolon lopullisena päämääränäMukti ymmärretään yleisesti aineellisen olemassaolon loppumisena. Tällaista vapautumista kutsutaan nirvanaksi, tilaksi, jossa yksilöllinen sielu katsoo tuhonneensa egonsa, kaikenlaiset yksilölliset ominaisuudet ja kaikenlaisen erillisyyden tason, jolla sen olemus on erillään Absoluutin olemuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukti ymmärretään yleisesti aineellisen olemassaolon loppumisena. Tällaista vapautumista kutsutaan nirvanaksi, tilaksi, jossa yksilöllinen sielu katsoo tuhonneensa egonsa, kaikenlaiset yksilölliset ominaisuudet ja kaikenlaisen erillisyyden tason, jolla sen olemus on erillään Absoluutin olemuksesta.
On kuitenkin aivan ilmeistä, että jiva-tattva on ikuinen kategoria, ja siksi annihilaatio tai persoonaton liukeneminen Brahmaniin on sille periaatteessa täysin mahdotonta. Jiva on ikuinen, sen yksilöllisyys on ikuinen, kun taas nirvana tai persoonaton vapautuminen on kuvitteellinen kategoria. Tämän johtopäätöksen vahvistaa Shvetashvatara Upanishad (6.13...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukti ymmärretään yleisesti aineellisen olemassaolon loppumisena. Tällaista vapautumista kutsutaan nirvanaksi, tilaksi, jossa yksilöllinen sielu katsoo tuhonneensa egonsa, kaikenlaiset yksilölliset ominaisuudet ja kaikenlaisen erillisyyden tason, jolla sen olemus on erillään Absoluutin olemuksesta.
"Keskittyykö sielu nirvanassa itseensä"
Ei, koska yksilöllisyys menetetään Nirvanssa.
Tällaista vapautumista kutsutaan nirvanaksi, tilaksi, jossa yksilöllinen sielu katsoo tuhonneensa egonsa, kaikenlaiset yksilölliset ominaisuudet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Keskittyykö sielu nirvanassa itseensä"
Ei, koska yksilöllisyys menetetään Nirvanssa.
Tällaista vapautumista kutsutaan nirvanaksi, tilaksi, jossa yksilöllinen sielu katsoo tuhonneensa egonsa, kaikenlaiset yksilölliset ominaisuudet"Keskittyykö sielu nirvanassa itseensä"
Miten, koska silloin ei ole enää egoa, ei itseään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta taas yksilöllisyyden menettäminen ei ole mahdollistaa
Jos sielu yhdistyy taas lähteeseensä Jumalaan (Brahmaan).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sielu kyllästyy tähän nirvanaan, ja jos se tapahtuu jossain välissä, niin yleensä tapahtuu, se palaa eri universumeissa sijaitseville maapallon kaltaisille planeetoille, ja kaikki alkaa alusta,
Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiirastulessa sielu palaa puhtaaksi pitkään ja kirkkaalla liekillä sulaen puhtaaksi kuvastimeksi, luoden kirkkaan ja vääristämättömän kuvajaisen.
Yhdistyminen=paluu Jumalaan eli Yhteen.
- Anonyymi
Yhdessä tosiolevaisessa Yhdessä Hengessä.
- Anonyymi
Pääsin nuorena nirvanaan. Nousevaan Leino tilaan alkoholilla. Nykyisin joogaten.
- Anonyymi
Nirvana on Taivas. Sama asia. Sen kokenut on uudesti syntynyt, valaistunut, aikuistunut, synneistä vapautunut. Maailmansa hylännyt henkilä, ei enää maallistunut. Kulttuurinsa puitteissa. Sellaisia me olemme uskonnostamme riippumatta.
- Anonyymi
"Sellaisia me olemme uskonnostamme riippumatta."
Et siis ole kristitty, Bravo! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sellaisia me olemme uskonnostamme riippumatta."
Et siis ole kristitty, Bravo!"Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen."
Se ei voi olla kyllästyttävä, mutta nirvanan tila ei ole täydellinen, koska siinä ei ole suhteita, sillä vain suhteissa saavutetaan täyttymys.
Se ei voi olla kyllästyttävä, mutta nirvanan tila ei ole täydellinen, koska siinä ei ole suhteita, sillä vain suhteissa saavutetaan täyttymys.
"Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen."
Tyhjyys ei voi olla täydellistää, vaikka on kovin rauhllistaa.
Se ei voi olla kyllästyttävä, mutta nirvanan tila ei ole täydellinen, koska siinä ei ole suhteita, sillä vain suhteissa saavutetaan täyttymys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen."
Se ei voi olla kyllästyttävä, mutta nirvanan tila ei ole täydellinen, koska siinä ei ole suhteita, sillä vain suhteissa saavutetaan täyttymys.
Se ei voi olla kyllästyttävä, mutta nirvanan tila ei ole täydellinen, koska siinä ei ole suhteita, sillä vain suhteissa saavutetaan täyttymys.
"Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen."
Tyhjyys ei voi olla täydellistää, vaikka on kovin rauhllistaa.
Se ei voi olla kyllästyttävä, mutta nirvanan tila ei ole täydellinen, koska siinä ei ole suhteita, sillä vain suhteissa saavutetaan täyttymys."Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen."
Se ei voi olla kyllästyttävä, mutta nirvanan tila ei ole täydellinen, koska siinä ei ole suhteita, sillä vain suhteissa saavutetaan täyttymys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen."
Se ei voi olla kyllästyttävä, mutta nirvanan tila ei ole täydellinen, koska siinä ei ole suhteita, sillä vain suhteissa saavutetaan täyttymys."Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen."
Tyhjyys ei voi olla täydellistää, vaikka on kovin rauhllistaa.
Tyhjyys ei ole autuus, nirbana ei ole autuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen."
Tyhjyys ei voi olla täydellistää, vaikka on kovin rauhllistaa.
Tyhjyys ei ole autuus, nirbana ei ole autuus.Tyhjyys ei voi olla täydellistää, vaikka on kovin rauhallistaa.
Tyhjyys ei ole autuus, nirvana ei ole autuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjyys ei voi olla täydellistää, vaikka on kovin rauhallistaa.
Tyhjyys ei ole autuus, nirvana ei ole autuus."Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen."
Se ei voi olla kyllästyttävä, mutta nirvanan tila ei ole täydellinen, koska siinä ei ole suhteita, sillä vain suhteissa saavutetaan täyttymys.
Jopa täällä ihmiskehossa, jos ympärilläsi ei ole muita samanhenkisiä ihmisiä, voit kommunikoida Paramatman kanssa, Hän on lähempänä sinua kuin oma ihosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen."
Se ei voi olla kyllästyttävä, mutta nirvanan tila ei ole täydellinen, koska siinä ei ole suhteita, sillä vain suhteissa saavutetaan täyttymys.
Jopa täällä ihmiskehossa, jos ympärilläsi ei ole muita samanhenkisiä ihmisiä, voit kommunikoida Paramatman kanssa, Hän on lähempänä sinua kuin oma ihosi."Voiko autuuteen kyllästyä, sehän vaatisi ettei tila olisikaan täydellinen."
Se on sielun alkuperäinen tila, miten siihen voi kyllästyä. - Anonyymi
Sielu on kaunis persoonallisuus, ja sillä on keho, joka koostuu Sat Cit Anandasta. Sat tarkoittaa ikuista, Cit tarkoittaa täynnä tietoa ja Ananda tarkoittaa täynnä autuutta. Ananda. Vain hienostunut älykäs ihminen voi ymmärtää sielua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sielu on kaunis persoonallisuus, ja sillä on keho, joka koostuu Sat Cit Anandasta. Sat tarkoittaa ikuista, Cit tarkoittaa täynnä tietoa ja Ananda tarkoittaa täynnä autuutta. Ananda. Vain hienostunut älykäs ihminen voi ymmärtää sielua.
Sielu on kaunis persoonallisuus, jolla on väliaikaine keho. Fyysinen keho et ole ei sinä, en minä, se on instrumentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sielu on kaunis persoonallisuus, jolla on väliaikaine keho. Fyysinen keho et ole ei sinä, en minä, se on instrumentti.
"Keskittyykö sielu nirvanassa itseensä"
Miten, koska silloin ei ole enää egoa, ei itseään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264648- 504178
- 593722
- 513186
- 502950
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432451
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086