Olemme n. 70 vuotiaita ja olleet yhdessä 8 vuotta. Asumme kumpikin omissa taloissamme kilometrin päässä toisistamme. Toisella on edellisestä liitosta aikuisia lapsia, minulla ei. Nyt toinen osapuoli haluaisi muuttaa yhteen, minä taas en. Olemme luonteitamme erilaisia: minä tykkään yksinolosta enkä ole kovin sosiaalinen tai puhelias, toinen on tottunut aiemmassa elämässään ympärillä olevaan perheeseen ja sukuun ja kova puhumaan. Olen sopeutunut hyvin erilläänasumiseen, se on minusta meidän tapauksessamme paras vaihtoehto. Kummallakin on välillä omat juttunsa joita voi tehdä ja sitten tehdään taas yhdessä. Mielestäni suhde säilyy silloin parempana eikä tule konflikteja esim. arkisista asioista.
Nyt yhteenmuuttamista haluava on loukkaantunut ja suuttunut ja haluaa erota. Hänellä on viime vuosina ollut erilaisia terveysvaivoja, jotka vain jatkuvat. Hän kyllä sanoo, että olen ollut hyvin tukena ja auttanut monella tavalla. Epäilen, että suurin syy yhteenmuutolle on se, että hän hakee turvaa, että joku (= minä) on paikalla, jos tulee sairauskohtaus tms. -
Olemme sanoneet molemmat toisillemme, että tunnetasolla olemme toisillemme tosi tärkeitä, siitä ei ole kysymys. Toinen osapuoli on erittäin tunnepitoinen, haluaa puida asioita puhumalla pitkään, joskus tuntikausia ! Minä taas olen suoraviivaisempi, en jaksaisi loputtomiin analysoida. Minusta meidän tulisi hyväksyä toisemme sellaisina kuin olemme, mutta pelkään sitoutumista yhteenasumiseen, koska epäilen, että joudun koko ajan joustamaan yksinolon tarpeestani ja olemaan jonkinlaisen terapeutin roolissa toisen osapuolen puidessa asioitaan (esim. aikuisiin lapsiinsa liittyen ja vanhojen tapahtumien jatkuvana kertaamisena).
Mitä ajatuksia em. herättää, olisin kiinnostunut kuulemaan kommenttinne ? Kiitos.
Suhteen päätös ?
3
164
Vastaukset
- Anonyymi
Minusta on vähän huolestuttavaa se ettei aikuinen, eronnut ihminen osaa tai halua asua yksin. Älä pilaa omaa rauhaasi yhteenmuutolla. Jos hän kaipaa elämäänsä lisää apua ja turvaa, koettakaa sopia siihen jokin muu järjestely. Hätärannettakin voisi miettiä, ethän sinä ole ensihoitaja.
- Anonyymi
Ei tietenkään pidä muuttaa yhteenasumaan, jos et sitä halua. Ja jos toinen ei arvosta mielipidettäsi vaan loukkaantuu, et voi sille mitään.
- Anonyymi
Komppaan edellisiä. Sinä haluat säilyttää oman rauhasi omassa kodissasi. Olet kuitenkin tukena ystävällesi ja se on jo paljon.
Yhteenmuutto tulee hankaloittamaan kummankin elämää. Sen nyt jo huomaa, mies närkästyy sinun haluamattomuudesta komplisoida elämäänne asumalla saman katon alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192178Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021187- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632