Palstalla vallitsee naturalismin diktatuuri. Sellainen ei kuulu tieteen vapauteen, eikä demokraattisen maan sananvapauteen.
Naturalismi on sitä, että tieteiksi lasketaan vain luonnontieteet ja matematiikka. Muiden kuin eksaktien tieteiden status on ikäänkuin kiistanalainen.
Minusta kaikki tieteet ovat tieteitä fysiikasta rajatieteisiin asti. Jotkut tieteet vaan ovat vasta esitieteellisellä tasolla, eivätkä kaikki mitenkään voi olla eksakteja tieteitä.
Ja tiedettä voi harjoittaa sekä teistisellä pohjalla, että ateistisella pohjalla. Ei ole niin, että vain ateistinen pohja, naturalismi, olisi tieteellinen. Tiede on agnostinen asian suhteen, ei ateistinen.
Todellisuudessa voi olla henkimaailman ja Jumalan maailman metafyysinen todellisuus myös, eikä vain aineellisen maailman todellisuus. Ja jos on, vasta Jumalan maailman kautta ymmärrettynä koko todellisuus valkenee sellaisena kuin se oikeasti on. Se tekee kaikki nykyiset tieteelliset teoriat vasta alustaviksi, kehiteltäviksi, muutoksen alaisiksi. Emme voi eksaktisti vielä ymmärtää kaikkea. Vaikka aina voimme mennä eteenpäin. 
Ja BB voi olla väärä teoria universumin fysiikasta. Keskustelua tästäkään tiedepalsta ei siedä eikä hyväksy. Pitää olla BBn kannalla. Ja jos huomauttaa tästä, muka valehtelee. Mutta sehän on ollut tosiasia 60 v että tiedemaailma ei ota vakavasti BBn kritiikkiä, vaan pitää sellaista huuhaana ja BBtä varmistettuna. Valtava erehdys vaan oikeasti! Ja sitä mieltä pitää saada olla vapaassa keskustelussa. Kuten täällä saa olla. 
Tiedepalsta on taas bannannut minut pitkäksi aikaa, tammikuuhun asti. Se on rikos sananvapautta ja tieteen vapautta vastaan. Sensuuria, kaikki muu on selittelyä, minä keskustelen asiallisesti, ja palstan sääntöjen mukaisesti. Moderaattorit itse siellä rikkovat sääntöjä törkeästi ja harjoittavat sensuuria.
Palstan piti olla Tiede.fi foorumin jatkoa, kun se lopetettiin, mutta siitä on tullut tiedeuskoisten selkääntaputtelukerho, joka ei siedä toisinajattelijoita. Estää vapaan keskustelun. Se on lainvastaista, ei sellaiset ihmiset saisi olla vallassa keskustelufoorumissa, joka hyväksyy vapaan filosofisen keskustelun ja on laittanut niitä varten omat alafooruminsa. Ne alafoorumit ovat silmänlumetta, että voitaisiin edistää ateismia ja tiedeuskoa tieteen varjolla.
Ei tiedettä, vaan tiedeuskoa on tuon foorumin moderointi. 
Moderoijat rikkovat omia sääntöjään tiedeuskoisessa kiihkossaan ja vihassaan ja haukkuvat dissidenttejä valehtelijoiksi ja paskoiksi ym. törkeää, mikä säännöissä kielletään. Jos siitä huomauttaa, bannataan. Foorumissa vallitsee tiedeuskoisten sensuuri. Ei edistä tiedettä ja filosofiaa. Taantumuksellinen moderointi pilaa foorumin.
Tiedepalsta.fi
8
63
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Noudatitko kyseisen foorumin sääntöjä, erityisesti kohdat 13 ja 14 Tiedepalstan keskustelusäännöissä?
Noudatan pilkulleen, mutta moderaattorit tulkitsevat ja käyttävät niitä tekosyitä, vaikken minä sellaisiin syyllisty muuta kuin heidän mielestään. Ja heillä on valta. Minä olen voimaton. Se on raukkamaista.
Sanovat että julistan, kun vaan esitän oman käsitykseni asiasta, kuten sananvapauteen kuuluu.
Sanovat, että flodaan ja jankutan ja toistan, kun olen vaan kohtelias ja vastaan kysymyksiin ja perustelen kun kerran vaaditaan.
Kun jankataan, siinä on kaksi, ja minusta se toinen on syyllinen silloin, tai molemmat, minä olen kuitenkin se asiallinen osapuoli. Moderaattorit itse syyllistyvät sääntörikkomuuksiin. Eikä siitä saa huomauttaa.
Sanotaan että olen epätieteellinen. Minusta vastapuoli. Eikä kaikki ole tieteellistä filosofiassa.
Selittävät ja selittävät. Tekosyitä ne ovat, ja tiedeuskon sensuuri tässä on kyseessä. Ei tiedettä, ei vapaata keskustelua.
Se on kyllä totta, että vertaisarviointi tieteessä on nyt samanlaista. Sen takia tieteen kärki on siirtynyt yleisiin foorumeihin somessa ja kotisivuille eri koukukunnille, eikä ole niinkään tiedelehdissä, kuten kuuluisi.
 - AnonyymiUUSI
Olipa hyvä ja selkeä tällä kertaa Ollin kommentti.
Mutta on tunnustettava että ei kaikki uskovaiset kelpaa tiedettä objektiivista tekemään. On fundamentalisteja yms. jotka kieltää tyystin Evolution ja BB mahdollisuuden.
Mormonit ovat kyllä seurakunnista se joka luultavasti kykenee tiedettäkin ymmärtämään. Internet Archivessa on heidän kirjastojensa aineistoa melko paljon. Ja eikö heillä ole omia yliopistojakin Yhdysvalloissa?
Myös Adventistit saattavat jonkin verran kyetä tiedettä ymmärtämään?
Roomalais-katolisilta psykologian tutkijoilta muut tiedemiehet ottivat pois oikeuden käyttää täysin tietokonetta ja ohjelmia tieteen tekemiseen. Ehkä se on ollut hyvä TEKOÄLYN markkinoille saamisen takia.
Kaikissa asioissa on hyviä ja huonoja puolia.- AnonyymiUUSI
"Olipa hyvä ja selkeä tällä kertaa Ollin kommentti. "
Tulee hakematta mieleen sanonta: Kuka kissan hännän ...
Ollin kommentti oli kaikkea muuta kuin hyvä ja selkeä. Eihän Olli näköjään tiedä edes mitä sananvapaudella ja tieteen vapaudella tarkoitetaan. 
 - AnonyymiUUSI
"Tiedepalsta on taas bannannut minut pitkäksi aikaa, tammikuuhun asti. Se on rikos sananvapautta ja tieteen vapautta vastaan."
Palstan pitäjällä on oikeus bannata kuka tahansa sen enempää selittelemättä. Se ei riko sananvapautta.
Tieteen vapautta ei myöskään rikota, jos bannia tulee uskonnon sekoittamisesta tieteeseen tai epätieteellisten väitteiden jatkuvasta jankuttamisesta.
Et sinä tee tiedettä. Sinä julistat. Se on selvä, että tiedeuskoiset kokevat noin, että häiriköin ja julistan.
Mutta objektiivisesti niin ei ole, että rikkoisin sääntöjä. Polemiikki on polemiikkiä, ja jos siinä käytetään sensuuria välineenä, se on raukkamaista ja väärin. Argumenteista on kysymys. Minä korjaan käytökseni silloin kun vika on minussa. Rauha tässä tarvitaan, ja vapaus. Ja puolueettomat moderaattorit.
Kun en voi siellä puolustautua, teen sen tässä.Annetaan puheenvuoro sensuroijalle. Kirjoitin täysin asiallisesti universumista, ja vastaus oli:
"Olliin sekoiluun on suhtauduttu huomattavalla kärsivällisyydellä. Mutta kun häirikölle antaa vähän siimaa, ei hän suinkaan paranna tapojaan, vaan heittää isomman häiriköintivaihteen silmään. Parissa viikossa hän on jo jankuttanut merkittävän osan toista sataa kertaa toistetuista väitteistään, jotka sisältävät reilusti valehtelua ja joiden jankuttamisesta on saanut lukuisia banneja. Tämä kaikki lukuisista varoituksista huolimatta. Ei näin. Nyt on aika ottaa vähän huilia. Samalla voi miettiä, onko tämä oikea palsta hänelle."
Sekoilu, häirikkö, jankuttanut, toistanut, valehdellut.
Se tässä valetta on. On vaan eri mieltä ja raukkamainen. Likainen poliisi moderaattorina, väärinkäyttää valtaansa. Tukkii suut, jos ei ole samaa mieltä.- AnonyymiUUSI
Tuohan oli oikein asiallinen vastaus. Johan täällä jo osoitat, että julistat vain, eikä sinua kiinnosta miten asiat oikeasti toimivat. Pitkälti siis teet tuota samaa kuin mistä sinua tuollakin huomautetaan. Täällä saat sekoilla, joten pysyttele vain täällä. Tai tee oma keskustelupalsta.
Ja sinulle on täälläkin kerrottu lukemattomia kertoja, että he saavat tehdä omalla sivustollaan mitä vain.
Ja ymmärrätkö edes tuon viestin minkä laitoit tänne itse? Ilmeisesti et, koska kiihkoissasi kinuat sinne takaisin.
Tämä on lähinnä säälittävää, kun itket täällä toisen sivuston moderointia vähän väliä. Normaalisti henkilö olisi jo siirtynyt muualle. En kyllä usko, että sinua jaksettaisiin kuunnella millään muullakaan moderoidulla alustalla, mutta testaamalla saisit sen selville. Jos kaikkialta tulisi porttikieltoja, niin henkilön luulisi ymmärtävän ettei ehkä olekaan niin oikeassa kuin luulee olevansa. 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja4313936Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1545481Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu2005089SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei864288"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste873561Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va63339Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1093058HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.142959Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan122851Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan422528