Intian osavaltio on kieltänyt kristityiden rukouskokousten pidon ihmisten kotona hindunatiolistien painostuksesta, jopa vastoin Intian perustuslakia jonka pitäisi taata uskonnonvapaus,
"Kokouksen jälkeen kiellon astuttua voimaan monet paikalliset kotiseurakunnat pakotettiin lopettamaan toimintansa ja kristittyjä estettiin kokoontumasta yhteen rukoilemaan. Asianomaiset pastorit ja kristityt vahvistavat, ettei heille annettu asiasta kirjallista ilmoitusta. Hallinto- ja poliisiviranomaiset varoittivat vakavista seurauksista, jopa vankeudesta, mikäli kieltoa vastustettaisiin."
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/keski-intiassa-kiellettiin-kotiseurakunnat/
-ArtoTTT-
Ateistien märkä päiväuni Intiasta
62
327
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Se vain yhdessä Intian osavaltiossa.
Ehkä kauhistelleet sitä miten kristityt hyväksyvät kansanmurhan eivätkä sitä tuomitse, vaan kynsin ja hampain puolustavat, niin ajattelevat että ei tuosta kyllä hyvää seuraa jos sellainen porukka pesii tänne. - AnonyymiUUSI
Ovatko hindut mielestäsi ateisteja? He ovat uskovaisempia kuin sinä.
- AnonyymiUUSI
Juuri samaa ihmettelin, kun aloitusta luin. Ei mennyt Artolta nappiin aloituksensa kanssa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juuri samaa ihmettelin, kun aloitusta luin. Ei mennyt Artolta nappiin aloituksensa kanssa.
Älkääpä neidit viitsikö teeskennellä ymärtämätöntä. Kyllä se tiedetään, että täällä meillä päin kristinuskon harjoittamisen kieltäminen on täkäläisten nimen omaan ateistien märkä päiväuni.
Muistaakseni heillä on jopa kolme miljoonaa jumalaa. Ei voi Archien uskovaisuutta edes verrata hinduun!
Anonyymi kirjoitti:
Älkääpä neidit viitsikö teeskennellä ymärtämätöntä. Kyllä se tiedetään, että täällä meillä päin kristinuskon harjoittamisen kieltäminen on täkäläisten nimen omaan ateistien märkä päiväuni.
Oletetaan näin. Nyt voitkin antaa esimerkkiä tapauksista, joissa suomalaiset ateistit ovat ilmaisseet haluavansa kieltää kristittyjä harjoittamasta uskontoaan kodeissaan, kirkoissaan tai muissa tiloissaan.
Jaa mutta sinä taidatkin tarkoittaa kaikille yhteisiä tiloja etkä omianne, etkös tarkoitakin? 🤔- AnonyymiUUSI
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Oletetaan näin. Nyt voitkin antaa esimerkkiä tapauksista, joissa suomalaiset ateistit ovat ilmaisseet haluavansa kieltää kristittyjä harjoittamasta uskontoaan kodeissaan, kirkoissaan tai muissa tiloissaan.
Jaa mutta sinä taidatkin tarkoittaa kaikille yhteisiä tiloja etkä omianne, etkös tarkoitakin? 🤔Kaikenlainen harhauttaminen ja valehtelu käy teiltä jumalattomilta, kuten sinultakin, niin sujuvasti ja kätevästi, etten ala (nytkään) alkaa enempää väittelemään teidän kanssanne näin itsestään selvästä, antiteistien vihakirjoittelun täälläkin esiin tuomasta asiasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"kristinuskon harjoittamisen kieltäminen on täkäläisten nimen omaan ateistien märkä päiväuni."
Miksi pitää koko ajan valehdella? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlainen harhauttaminen ja valehtelu käy teiltä jumalattomilta, kuten sinultakin, niin sujuvasti ja kätevästi, etten ala (nytkään) alkaa enempää väittelemään teidän kanssanne näin itsestään selvästä, antiteistien vihakirjoittelun täälläkin esiin tuomasta asiasta.
Eli sinulla ei ollut antaa mitään esimerkkiä, mutta kätevästi jatkat tuota valehtelua.- Uskontoko sinusta teki tuollaisen valehtelijan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlainen harhauttaminen ja valehtelu käy teiltä jumalattomilta, kuten sinultakin, niin sujuvasti ja kätevästi, etten ala (nytkään) alkaa enempää väittelemään teidän kanssanne näin itsestään selvästä, antiteistien vihakirjoittelun täälläkin esiin tuomasta asiasta.
No johan se kuuluisa kristitty lähimmäisenrakkaus taas näyttä karvaisen luonteensa;-D
- AnonyymiUUSI
Taustaa:
Intian perustuslaki takaa uskonnonvapauden, johon sisältyy oikeus harjoittaa ja levittää omaa uskontoa.
Koska Intia muodostuu osavaltioista, niillä on samaan tapaan omaa lainsäädäntöä kuin esimerkiksi Yhdysvalloissa. Monissa osavaltioissa, joissa on uskonnollisia jännitteitä eri ryhmien kesken, on säädetty ns. uskonnollista käännyttämistä rajoittavia lakeja.
Niiden tarkoituksena on estää pakotettu tai petollinen uskonnollinen käännytys. Petollisuudella tarkoitetaan sitä, että luvataan em. taloudellisia etuja, koulutusta tai luvataan harhaanjohtavia väitteitä (kuten em. parantuminen sairaudesta).
Vapaaehtoinen kääntyminen on edelleen sallittua. Ongelma on asian valvonta. Viranomaiset pystyvät valvomaan virallisissa palvontapaikoissa tapahtuvaa käännytystyötä, mutta eivät niiden ulkopuolella.
Kristittyjen epävirallisista kokouksista (erityisesti ns. parantamiskokouksista) on tehty erityisesti Chhattisgarhin osavaltiossa niin paljon valituksia, että siellä valmistellaan lakia niiden kieltämiseksi kokonaan.
Ovatko valitukset aitoja vai onko niiden tarkoituksena vain kristittyjen käännytystyön vaikeuttaminen, sitä en tietysti tiedä. Sitä tuskin tietävät muut kuin intialaiset vaikka Seurakuntalainen oli jo luonnollisesti valinnut kantansa asiaan.- AnonyymiUUSI
ArtoTTT
Ja heti löytyi perusteluja kuinka tämäkin muka on "oikein". Mikä tahansa kelpaa kun vain kristinuskoa vastaan voidaan vastustaa. Muut uskonnot ei häiritse, ei hindunationalismi, ei fanaattinen Islamin usko, ei edes noituus taikauskoineen, mutta kristinusko sitä on oikein vastustaa, jopa siis ateistit ymmärtävät mikä on totta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Ja heti löytyi perusteluja kuinka tämäkin muka on "oikein". Mikä tahansa kelpaa kun vain kristinuskoa vastaan voidaan vastustaa. Muut uskonnot ei häiritse, ei hindunationalismi, ei fanaattinen Islamin usko, ei edes noituus taikauskoineen, mutta kristinusko sitä on oikein vastustaa, jopa siis ateistit ymmärtävät mikä on totta.Arto, en ole väittänyt, että se on "oikein". Minä en tiedä, mikä on valittajien motiivi, onko tapahtunut väärinkäytöksiä kristittyjen taholta vai mitä on tapahtunut. Etkä tiedä sinäkään, jos olet rehellinen itsellesi. Lopeta pistämästä minua johonkin oman pääsi sisäiseen stereotypiaan ja lue mitä kirjoitan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Arto, en ole väittänyt, että se on "oikein". Minä en tiedä, mikä on valittajien motiivi, onko tapahtunut väärinkäytöksiä kristittyjen taholta vai mitä on tapahtunut. Etkä tiedä sinäkään, jos olet rehellinen itsellesi. Lopeta pistämästä minua johonkin oman pääsi sisäiseen stereotypiaan ja lue mitä kirjoitan.
ArtoTTT
Minä voin kyllä kertoa, osavaltion asukkaista noin 90 % hinduja ja he eivät halua että ihmisiä kääntyisi kristinuskoon, jossa on voimakas lähetys idea. Hassua tässä on että Suomessa missä nimellisesti kristinuskolla on ihan määräenemmistö, esim. kouluissa kaikenlaiset uskonnolliset elementit halutaan kieltää, kun siellä saattaa olla muutama ateisti tai islamisti joukossa, mutta Intiassa missä asiat päinvastoin, niin taas kristinuskon rajoittaminen enemmistön toimesta onkin ihan oikein. Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Minä voin kyllä kertoa, osavaltion asukkaista noin 90 % hinduja ja he eivät halua että ihmisiä kääntyisi kristinuskoon, jossa on voimakas lähetys idea. Hassua tässä on että Suomessa missä nimellisesti kristinuskolla on ihan määräenemmistö, esim. kouluissa kaikenlaiset uskonnolliset elementit halutaan kieltää, kun siellä saattaa olla muutama ateisti tai islamisti joukossa, mutta Intiassa missä asiat päinvastoin, niin taas kristinuskon rajoittaminen enemmistön toimesta onkin ihan oikein.Äsken sinä puhuit Intiasta, nyt osavaltiosta. Ja edelleen sinä kaivat näitä "uutisia" ympäri maailmaa ja samalla yleistät tyyliin että "nämä ovat jo Suomen eteisessä, huomenna ne varmaan toteutetaan myös täällä!!". Ynnä tuntuu todella makaaberilta verrata Intiaa ja Suomea suoraan toisiinsa. Jo yksinomaan sen vuoksi, että elitasoerot ovat valtavat...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Minä voin kyllä kertoa, osavaltion asukkaista noin 90 % hinduja ja he eivät halua että ihmisiä kääntyisi kristinuskoon, jossa on voimakas lähetys idea. Hassua tässä on että Suomessa missä nimellisesti kristinuskolla on ihan määräenemmistö, esim. kouluissa kaikenlaiset uskonnolliset elementit halutaan kieltää, kun siellä saattaa olla muutama ateisti tai islamisti joukossa, mutta Intiassa missä asiat päinvastoin, niin taas kristinuskon rajoittaminen enemmistön toimesta onkin ihan oikein.Jospa luet kommenttini vielä kerran. Minä en ole sanonut, että tässä tehdään "oikein". Minä sanoin, että minä en tiedä, mutta tuon toisen näkökulman. Keskustele minun kanssani, älä pääsi sisällä.
- AnonyymiUUSI
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Äsken sinä puhuit Intiasta, nyt osavaltiosta. Ja edelleen sinä kaivat näitä "uutisia" ympäri maailmaa ja samalla yleistät tyyliin että "nämä ovat jo Suomen eteisessä, huomenna ne varmaan toteutetaan myös täällä!!". Ynnä tuntuu todella makaaberilta verrata Intiaa ja Suomea suoraan toisiinsa. Jo yksinomaan sen vuoksi, että elitasoerot ovat valtavat...
ArtoTTT
No lue aloitus uudelleen....
"Intian osavaltio on kieltänyt kristityiden "
Että siellä uskonnonvapaus olisi eri asia? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jospa luet kommenttini vielä kerran. Minä en ole sanonut, että tässä tehdään "oikein". Minä sanoin, että minä en tiedä, mutta tuon toisen näkökulman. Keskustele minun kanssani, älä pääsi sisällä.
ArtoTTT
Eli tässä uskonnonvapautta rajoitetaan törkeästi, mutta sinä et tiedä onko mitään väärää tehty..... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Eli tässä uskonnonvapautta rajoitetaan törkeästi, mutta sinä et tiedä onko mitään väärää tehty.....Kolmannen kerran. Minä en ole sanonut, että tässä on tehty "oikein" tai "väärin", koska en tiedä.
Uskonnonvapautta voidaan rajoittaa perustellusta syystä. Ehtoja on kansainvälisisissä sopimuksissa kolme:
-rajoitus pitää tehdä lain kautta
-rajoituksella pitää olla oikeutettu tai hyväksyttävä päämäärä (em. yleinen turvallisuus, moraali, muiden oikeuksien suojelu)
-rajoituksen pitää olla välttämättömiä ja oikeassa suhteessa tavoitteesen.
Olen samaa mieltä, että tässä rajoitetaan uskonnovapautta, mutta en lähde varsinkaan Seurakuntalaisen "uutisen" perusteella sanomaan, että onko sille riittävät perusteet vai ei. Minä en tiedä. Anonyymi kirjoitti:
Kolmannen kerran. Minä en ole sanonut, että tässä on tehty "oikein" tai "väärin", koska en tiedä.
Uskonnonvapautta voidaan rajoittaa perustellusta syystä. Ehtoja on kansainvälisisissä sopimuksissa kolme:
-rajoitus pitää tehdä lain kautta
-rajoituksella pitää olla oikeutettu tai hyväksyttävä päämäärä (em. yleinen turvallisuus, moraali, muiden oikeuksien suojelu)
-rajoituksen pitää olla välttämättömiä ja oikeassa suhteessa tavoitteesen.
Olen samaa mieltä, että tässä rajoitetaan uskonnovapautta, mutta en lähde varsinkaan Seurakuntalaisen "uutisen" perusteella sanomaan, että onko sille riittävät perusteet vai ei. Minä en tiedä.Huomaa että Archie kuuluu porukkaan, jossa ei juuri koskaan sanota, että minä en tiedä. Koska siellä ihan kaikki on joko Jumalasta tai Perkeleestä, aina voidaan nähdä tai selvittää kummasta on kysymys.
Jos Archie on lähetyshiippakuntalainen kuten täällä on kerrottu, silloin tämä mennee niin, että lähetyshiipparit veljesputiikkeineen ja niiden kytköksineen (esim. Porkkana-Donny) ovat Jumalasta ja kaikki muu Perkeleestä.
Tässä tapauksessa riittää, että tiedetään kristinuskon harjoittamiselle asetetun jotain kieltoja. Tällainen toiminta on aina Perkeleestä, eikä mitään "riittäviä perusteita" kiellolle voi olla. ✔️- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Minä voin kyllä kertoa, osavaltion asukkaista noin 90 % hinduja ja he eivät halua että ihmisiä kääntyisi kristinuskoon, jossa on voimakas lähetys idea. Hassua tässä on että Suomessa missä nimellisesti kristinuskolla on ihan määräenemmistö, esim. kouluissa kaikenlaiset uskonnolliset elementit halutaan kieltää, kun siellä saattaa olla muutama ateisti tai islamisti joukossa, mutta Intiassa missä asiat päinvastoin, niin taas kristinuskon rajoittaminen enemmistön toimesta onkin ihan oikein.No kyllähän sinäkin haluat rajoittaa muslimien toimintaa suomessa. Mitä eroa noilla on ?
Tosin kummassakaan ei ole kyse ateismista. Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
No lue aloitus uudelleen....
"Intian osavaltio on kieltänyt kristityiden "
Että siellä uskonnonvapaus olisi eri asia?Minä viittaisin kyllä otsikkoon....
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Minä voin kyllä kertoa, osavaltion asukkaista noin 90 % hinduja ja he eivät halua että ihmisiä kääntyisi kristinuskoon, jossa on voimakas lähetys idea. Hassua tässä on että Suomessa missä nimellisesti kristinuskolla on ihan määräenemmistö, esim. kouluissa kaikenlaiset uskonnolliset elementit halutaan kieltää, kun siellä saattaa olla muutama ateisti tai islamisti joukossa, mutta Intiassa missä asiat päinvastoin, niin taas kristinuskon rajoittaminen enemmistön toimesta onkin ihan oikein.'Minä voin kyllä kertoa, osavaltion asukkaista noin 90 % hinduja ja he eivät halua että ihmisiä kääntyisi kristinuskoon, jossa on voimakas lähetys idea.'
90 % on niin paljon että sillä voivat sanoa koska pelut on pieniä. On oikein että pieni vähemmistö ei kukkoile muille, ei siellä eikä täällä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jospa luet kommenttini vielä kerran. Minä en ole sanonut, että tässä tehdään "oikein". Minä sanoin, että minä en tiedä, mutta tuon toisen näkökulman. Keskustele minun kanssani, älä pääsi sisällä.
>>>Keskustele minun kanssani, älä pääsi sisällä.<<<
Mistä lähtien saarnamiehet on >keskustelleet< kenenkään kanssa? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Eli tässä uskonnonvapautta rajoitetaan törkeästi, mutta sinä et tiedä onko mitään väärää tehty.....Tehän olette Arto palstalla kirjoittaneet lukuisia kertoja miten te noudatatte Raamatun kirjoituksia, toisin sanoen olette viemässä Kristittyjä aloituksessa esitetyn kaltaiseen ahdinkoon koska Raamatussakin Kristityt olivat vainottuja.
Aloitus on siis mitä ilmeisimmin sinun ikioma märkä päiväunesi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Eli tässä uskonnonvapautta rajoitetaan törkeästi, mutta sinä et tiedä onko mitään väärää tehty.....Nytkö Suomen laki ajaa Arton Raamatullisen lain edelle?
Anonyymi kirjoitti:
Nytkö Suomen laki ajaa Arton Raamatullisen lain edelle?
Arto ei nyt oikein tiedä enää itsekkään miten olisi :d
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Minä voin kyllä kertoa, osavaltion asukkaista noin 90 % hinduja ja he eivät halua että ihmisiä kääntyisi kristinuskoon, jossa on voimakas lähetys idea. Hassua tässä on että Suomessa missä nimellisesti kristinuskolla on ihan määräenemmistö, esim. kouluissa kaikenlaiset uskonnolliset elementit halutaan kieltää, kun siellä saattaa olla muutama ateisti tai islamisti joukossa, mutta Intiassa missä asiat päinvastoin, niin taas kristinuskon rajoittaminen enemmistön toimesta onkin ihan oikein."...esim. kouluissa kaikenlaiset uskonnolliset elementit halutaan kieltää, kun siellä saattaa olla muutama ateisti tai islamisti joukossa."
Vai vain muutama ateisti? No, tuolla Itä-Helsingin kouluissa on kyllä paljon uskovia. Mutta he ovat muslimeja.
Sinä et vain vuosien nillityksesi jälkeenkään ymmärrä mitä uskonnonvapauslailla kokonaisuudessaan tarkoitetaan ja miksi julkisissa yhteyksissä uskonnon harjoittaminen ei ole noin vain sallittua. Ja syy on tietenkin Jeesus-lasisi, mielestäsi uskontoa, mieluiten lahkouskoa tulisi saada tuputtaa myös vastentahtoisillle koulussa, johon on kuitenkin pakko mennä, eikö niin?
On aika selvää, ettet todellakaan kykene asiaa käsittämään. Sitä sen toista puolta, negatiivista uskonnonvapautta.
-a-teisti- - AnonyymiUUSI
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Huomaa että Archie kuuluu porukkaan, jossa ei juuri koskaan sanota, että minä en tiedä. Koska siellä ihan kaikki on joko Jumalasta tai Perkeleestä, aina voidaan nähdä tai selvittää kummasta on kysymys.
Jos Archie on lähetyshiippakuntalainen kuten täällä on kerrottu, silloin tämä mennee niin, että lähetyshiipparit veljesputiikkeineen ja niiden kytköksineen (esim. Porkkana-Donny) ovat Jumalasta ja kaikki muu Perkeleestä.
Tässä tapauksessa riittää, että tiedetään kristinuskon harjoittamiselle asetetun jotain kieltoja. Tällainen toiminta on aina Perkeleestä, eikä mitään "riittäviä perusteita" kiellolle voi olla. ✔️Olen Artolta joskus kysynyt, mitä edustaa, mutta ei suostunut väriä tunnustamaan. Kauppaa kuitenkin lahkoaan, sen oppeja, vaan ei kerro mitä kaikkea tulisi ottaa siinä kaupassa vastaan (kyselemättä, kritiikittä).
Anonyymi kirjoitti:
Olen Artolta joskus kysynyt, mitä edustaa, mutta ei suostunut väriä tunnustamaan. Kauppaa kuitenkin lahkoaan, sen oppeja, vaan ei kerro mitä kaikkea tulisi ottaa siinä kaupassa vastaan (kyselemättä, kritiikittä).
-a-teisti-Arto TTT vaikuttaa helluntailaiselta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Arto TTT vaikuttaa helluntailaiselta.
Niinhän tuo vaikuttaa, mutta siinäkin on aika laaja se värikartta.
Anonyymi kirjoitti:
'Minä voin kyllä kertoa, osavaltion asukkaista noin 90 % hinduja ja he eivät halua että ihmisiä kääntyisi kristinuskoon, jossa on voimakas lähetys idea.'
90 % on niin paljon että sillä voivat sanoa koska pelut on pieniä. On oikein että pieni vähemmistö ei kukkoile muille, ei siellä eikä täällä.Täällä muslimeille ja seksuaalivähemmistöille/transihmisille annetaan erivapauksia.
- AnonyymiUUSI
Jos tosiaan ajattelevat että kun kristityt niin hanakoita puolustamaan kansanmurhaa, niin pian yrittävät täälläkin.
Aiheellinen pelko, mutta ylimitoitettu keino.
Siitä näkee mitä harhaopit aiheuttavat. - AnonyymiUUSI
Siitä näkee miten haitallisia harhaopit ovat.
Pilaavat kristittyjen maineen.
Tee siinä sitten lähetystyötä.- AnonyymiUUSI
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Sanoppas tuo sama tämän palstan laitauskoville....
Ei täällä sellaisia ole,
- AnonyymiUUSI
Parempi antaa piut paut tämmösten Artojen jutuille. Nämä Artot kuuluvat siihen kastiin joille on ihan sama mitä sanoo, ne on omassa uskossaan sokeita.
En usko, mutta luotan pastafarismiin ✌ Kristittyjen eikä kristityiden, Archie hyvä.
Jos haluat opettaa muita, et koskaan saa kuulostaa opetettaviasi tyhmemmältä. Jos näin pääsee käymään (kuten taas pääsi), silloin kukaan ei kuuntele eikä välitä, mutta sinulle kyllä naureskellaan, mikä ei varmaankaan ollut tarkoitus kun aloit avautua.- AnonyymiUUSI
Miksi sanot Artoa hyväksi? Äly hoi! Nyt kyllä naureskelemme täällä sinulle..🤭
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sanot Artoa hyväksi? Äly hoi! Nyt kyllä naureskelemme täällä sinulle..🤭
Tuossa yhteydessä käytettynä "Arto hyvä" hyvä -sana tarkoittaa yleistä tervehdystä.
No mutta Arto TTT eihän tässä nyt ollut edes ateistit asialla.
Tässähän oli kyse ääriuskonnollisesta ryhmästä joka halusi rajoittaa toisten uskonnonharjoittamista ja niin uskomatonta kun tuo onkin, niin sehän se sinunkin viiteryhmäsi eräs tavoite. Avauksesi meni tahattomaksi parodiaksi.
Kovasti olet itse arvostelemassa islamilaisten uskonnonharjoittamista ja mielelläsi näkisit, että sitä rajoitettaisiin ja haluaisit pakottaa ateistienkin lapset aamunavauksiin ja ruokarukouksiin jne. kun taas ateistithan suhtautuvat asiaan pääasiassa siten, että heille riittää, ettei heitä pakoteta uskonnollisiin menoihin mutta he eivät halua puuttua esimerkiksi viiteryhmäsi yksityisiin tilaisuuksiin.- AnonyymiUUSI
Perusperiaatehan tuon uskonnonharjoittamisen suhteen on, ettei sitä harjoiteta tilanteissa, joissa on osallistumisvelvollisuus. Näin siis rautalangasta, mutta nämä eivät oikeasti tunnu käsittävän sitä, asiasta kun on kitisty vuosikaudet.
-a-teisti-
- AnonyymiUUSI
Tuossa voi nähdä paljon kohtalon ivaa.
Hindulaisuus on ollut alkujaan muita uskontoja kohtaan hyvin suvaitsevainen. Aabrahamilaisista uskonnoista poiketen hindulaisuus ei ole ollut ns. eksklusiivinen uskonto, vaan se on hindujen mielestä ollut yksi, mutta ei ainoa tie "totuuteen".
Siksi budhalaisuus, jainalaisuus ja hindulaisuus ovat eläneet rinnakkain Intiassa vuosituhansia. Sitten aabrahamilaiset uskonnot islam ja kristinusko opettivat intialaisille uskonnollisen suvaitssemattomuuden ja ajatuksen siitä, että on vain yksi oikea uskonto. Jos olet kristitty et voi olla hindu ja jos olet hindu sinun pitää pitää kristinuskoa vääräuskoisuutena.
Nyt sitten äärihindut ovat kopioineet tämän "ainoan oikean opin" ajatuksen muslimeilta ja kristityiltä ja siitä kärsii - yllätys - muslimit ja kristityt.- AnonyymiUUSI
hindulaisuus ei ole ollut ns. eksklusiivinen uskonto, vaan se on hindujen mielestä ollut yksi, mutta ei ainoa tie "totuuteen".
Melkolailla täsmälleen noin eräs hindu kuvasi minulle uskoaan ja totesi myös, että kaikilla on sama Jumala ja erilaisia tulkintoja.
Kun uskovat, uskonnosta riippumatta ajattelisivat samoin, olisi meillä mujavamkpaa. Vaan kun aina on äärilaitoja, jotka katsovat omistavansa totuuden sietämättä eriäviä näkemyksiä ja muiden jumalia.
-a-teisti-
- AnonyymiUUSI
Mutta ajatellappa niitä kaikkia miljardeja jo kuolleita ihmisiä jotka eivät olleet eläessään kuulletkaan mistään kristittyjen Jumalasta tai pelastavasta Jeesuksesta.
Minä ateistina ainakin luon hetken ajatuksen ja hiljaisen hetken heidän kärsimyksilleen siellä kadotuksen tuonelassa.- AnonyymiUUSI
Jumala on jostain kumman syystä ilmoitellut koko ihmiskunnalle tarkoitettuja totuuksia vain jossain Välimeren itäpäädyn pikkukaupungeissa. Jos hän olisi halunut kaikkien kuulevan ja tietävän, niin olisi lähettänyt poikansa Roomaan tai johonkin Kiinan tai Intian suurista kaupungeista, niin mainosarvo olisi ollut suurempi.
Toinen ongelma on tietenkin se, että Jumala keksi ilmoittaa "lopullisen totuuden" vasta 2000 vuotta sitten eikä heti alkuun ihmiskunnan aamunkoitossa. Välissä oli vielä kaikenlaista säätämistä Nooan, Aabrahamin ja Mooseksen kanssa. Ja sattumalta kaikki hekin olivat lähi-itäläisiä. Mooses sentään sattui asumaan kohtuullisen suuressa väestökeskittymässä Egyptissä mutta eikös Jumala lähettänyt hänet oitis pois sieltä, missä olisi ollut suurin yleisö?
- AnonyymiUUSI
juhlien tai joidenkin uskonnolisten tilaisuuksien pito asuintaloissa on kielletty
voitte pitää niitä seurakuntien tiloissa , jotka eivät ole asuinkäytössä !!! - AnonyymiUUSI
jos naapurista alkaisi kuulumaan jotain paatosta niin piip kaikki 😠😠😠
- AnonyymiUUSI
Voitko aloittaja tarkentaa, miksi se olisi kenenkään muun märkä päiväuni kuin aloittajana toimivan uhriutujan.
- AnonyymiUUSI
Tämä kirjoitus meni ihan vitsin puolelle kun tiedetään arton oma ajatusmaailma.
- AnonyymiUUSI
Leimaamatta et tätäkään aloitusta aikaan saanut. Mutta luultavasti valtaosa ateisteista on sitä mieltä, että kaikki fanaattinen uskonnollisuus on yhtä syvältä.
Oliko tämä "vastaiskusi" Kurikan uskovia hörhöjä käsittelevään ketjuun? Muuta et keksinyt, vaikka ateistit eivät liity mitenkään aloitukseesi, vaikka heidät otsikkoon liititkin.
- AnonyymiUUSI
Ed. -a-teisti-
- AnonyymiUUSI
Ei ole kieltänyt, vaan vaatii lupaa järjestää näitä. Ja tämä ei ole mikään laki, vaan tämän voi helposti haastaa oikeuteen.
Hankkii sen luvan ja asia on hoidossa. Ihme itkemistä näin pienestä asiasta. Ja tässä tapauksessa näyttää siltä kristityt ovat haastaneet riitaa muiden uskontojen kanssa, niin voi olla vaikea voittaa oikeudessa. - AnonyymiUUSI
Tietenkin kristinuskoa aletaan kammoa jos siihen tulee harhaoppeja, jotka ovat sotaisia ja kovan luokan touhua kuin keskiajalla. Ja onkin syytä kammoa, ei tietenkään kaikkea pidä purematta niellä oli kyse uskosta tai mistä tahansa. Järjen käyttö on sallittua eikä vain määkiä toisia vastaan unohtaen koko asian.
"Poliisia painostetaan pidättämään pastoreita valtion uskonnonvapauslain nojalla. (Muissa osavaltioissa se tunnetaan käännyttämisen kieltävänä lakina.)"
Onpas hassu uskonnonvapauslaki. Kuulostaa enemmän kieltolailta tai pakkolailta.- AnonyymiUUSI
No onhan Malesiassa myös käännytys kielletty mutta uskonnollisilla yhteisöillä vapaus järjestää tilaisuuksiaan omissa tiloissaan ja niihin saa mennä kuka vaan.
- AnonyymiUUSI
Ei tähän liity ateistit millään tavalla sillä ei hindut ateisteja ole.
Toisaalta hyvä esimerkki siitä kuinka uskonnolliset aiheuttavat noita kiistoja ja lopulta ehkä ihan aseellisia yhteenottoja. Enemmän teidän tulisikin pelätä kaltaisianne kuin ateisteja joille kaikki jumalat ovat yhdentekeviä eli ei mitään. - AnonyymiUUSI
Aloittajale, älä leimaa kaikkia uskonnottomia Vapaa-ajattelijoihin jotka vastustavat kristinuskoa, mutta ovat pieni ryhmä ja edustavat vain omaa liittoaan ei suinkaan kaikkia uskonnottomia. Perustuslaissa on uskonnonvapaus oikeus kuulua uskonnolliseen yhdyskuntaan tai olla kuulumatta, kunnioitetaan ko.lakia puolin ja toisin, kiitos.
- AnonyymiUUSI
Ei Arto tuollaiseen kykene.
- AnonyymiUUSI
Aloittajalle myös, onko suomalaisten ateistien syytä että hindulaisuuden keskeinen uskonharjoitus jooga on hyväksytty kirkoissa? Uskonnottomana olen huomioinut ettei kristityiksi itseään tituleeraavat hyväksy edes toisten kristittyjen vakaumusta, vaan käyttävät nimitystä änkyrät. Toiset tukeutuvat raamatun oppeihin, toiset puolestaan pitävät raamattua aikansa tuotteena ja sisältöä tulkinnanvaraisena, kuitenkin jumala on lähtöisin vain raamatusta.
- AnonyymiUUSI
No mitä sinä sillä päätäsi vaivaat jos ateisti olet.
Mitä nyt palstalla on seurannut aitouskovien kirjoituksia voi heitä änkyröiksi kutsua ja se on vielä aika kilttiä. Ainahan heillä on jotakin valitettavaa. Kuten tämäkin aloitus ja vielä täysin typerä kun ei asia liity edes ateisteihin. Valittavat jatkuvasti kirkosta ja eivät edes yleensä kuulu siihen. Eikä heillä tunnu olevan koskaan mitään positiivista sanottavaa yhtään kenestäkään tai mistään ja sellainen uskoko on iloinen ja elämää kannatteleva asia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja17322279Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant749496Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.297480Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va806325SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1825960Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot344966HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.1084620Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1014386Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo872060Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa
Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k791345