Missä kohdin Raamatussa on kehotus rukoilla Jeesusta?
Rukoillaanko silloin Jeesuksen nimessä Jeesusta vai ihan suoraan kuten : no moi Kalle, mitä puuhaat, olisko hetki aikaa jutella myöhästyneestä laskusta, ota et ole kirjanpitomme mukaan maksanut?
Miten Pyhää Henkeä rukoillaan ja missä Raamatussa kehotus rukoilla Pyhää Henkeä?
Jeesus opetti rukoilemaan Isää Jumalaa, mutta rukoillaan myös Isää ja Pyhää Henkeä
15
74
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Otsikossa virhe pitäisi olla että Rukoillaan myös Jeesusta ja Pyhää Henkeä.
En ole löytänyt Raamatusta muuta rukouskehotusta kuin rukoilla Isää Jumalaa.
Miten vietetään aikaa Jeesuksen kanssa? Rukouilemalla Isää Jumalaa Jeesuksen nimessä?
Markku sanoi että kadumme sitä aikaa , jota emme ole viettäneet Jeesuksen kanssa, sitten myöhemmin aikana.
AP.- AnonyymiUUSI
Et siis ole avannut Raamattua, AP.
- AnonyymiUUSI
”Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:23-24
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
------
”Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”
Johannes 14:5-6 FB38
----
”Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.”
1. Johanneksen kirje 5:10-14 FB38
---- - AnonyymiUUSI
Hei AP tässä vielä!
Huomasin juuri että joku toinenkin oli tehnyt täysin samasta aiheesta avauksen!
Mellä kummallakin lienee syynä halu selvittää OIKEAOPPINEN RUKOUSTAPA ja se ettei mahdollisella VÄÄRÄOPPISELLA RUKOUSTAVALLA jää Jumalalla rukoukset kuulematta, kun Hän ehkä miettii että" eikö Jeesus kertonut että rukoilkaa nimenomaan minua."
Siinä rukousneuvossa, jona Jeesus muuten antoi Jeesus ei rukoile kenenkään nimessä Isää, mutta se johtuu kai siitä kun Hän itse on Jeesus.
Saamani Raamatunjaekohdat eivät tue muuta kuin rukoilla Jeesuksen Jumalan nimessä Isää Jumalaa.- AnonyymiUUSI
Oppi yhdestä Jumalasta on paljon vanhempi kuin katolisen kirkon kolminaisuus ja kolmen persoonan jumala. Kolmiyhteistä jumalaa alettiin palvoa ja opettaa vasta Jerusalemin vanhinten kuoltua: Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
On täysin ymmärrettävää, että ruumiilla on yksi pää, yksi ruumis ja yksi pää. Sitä vastoin kolme päätä ja kolme persoonaa yhdessä ruumiissa on pahaa ja kammottavaa ja sairasta. Kristus on seurakunnan pää. Kristus on yksi, ei kolme persoonaa tai kolmiyhteinen pää, vaan Jeesus on yksi.
Oppi kolmiyhteisestä jumalasta on pahaa ja kammottavaa ja järjetöntä! - AnonyymiUUSI
Jeesus opetti:
Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus opetti:
Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen taivaaseenmenon jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista, Damaskontien henkijeesuksista ja uusista julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Jeesus ei edes enää käytä tavallista miehen nimeä Joshua/Jeesus, koska Saatana teki identiteettivarkauden ja esiintyy "Jeesuksena".
"Minä se olen" ja eksyttää monia.
- AnonyymiUUSI
Luuk. 11:2
Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; (tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;)
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - AnonyymiUUSI
Matt. 19:17
Niin hän sanoi hänelle: miksi sinä kutsut minun hyväksi? Ei ole kenkään hyvä, vaan yksi, Jumala. Mutta jos sinä tahdot elämään sisälle tulla, niin pidä käskyt.- AnonyymiUUSI
Hellarit poltta Katekismuksia, koska siellä on Jumalan käskyt.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hellarit poltta Katekismuksia, koska siellä on Jumalan käskyt.
Jumalan käskyt ovat kirjoitetut Jeesuksen omien sydämeen. Katekismuksessa on katolilaisem kirkon papin houreita.
- AnonyymiUUSI
Jeesus ei opettanut rukoilemaan Pyhää Henkeä ja Isääkin itsensä kautta!!
- AnonyymiUUSI
Minä rukoilen Taivaallista Isää Jeesuksen nimessä. Toki rukoilen myös Jeesusta.
- AnonyymiUUSI
miten rukoilet Jeesusta?
Eikö Isänsä jää näin rukouksesta ulkopuoliseksi?
Ja miksi sellaiseen ehkä sullon tarve?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki1913487Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen102920Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä612468Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman92115Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling411890Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.41839Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue391682- 901551
- 721103
- 741080