Koska tämä on oikea kirkko. Silloin maailma vihaa ja vastustaa monella tavalla, ja muut kirkot tekevät vääristelevää propagandaa.
Muilta kristityiltä puuttuu juuri kirkko. Heidän kirkkonsa ovat kaikki enemmän tai vähemmän vääriä. Muualla ei ole oikeaa valtuutta toimituksiin, eikä edes kaikkia toimituksia.
Miksi kirkkoamme vihataan?
53
468
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kukaan mormonismia vihaa. Sitä pidetään vain yhtenä amerikkalaisena huuhaana. Yksi monien joukossa.
Lähinnä naurattaa tuo mormonikirkko ja sen jäsenet erityisesti. Mutta ameriikan hörhöily trumpismeineen selittyy hyvin kun tutustuu näiden hörhöjen taikauskoon.
Veikkaan että taustalla on sukupolvia jatkunut insesti, mikään muu ei selitä älyllistä vajavaisuutta.- Anonyymi00011
Arto777 kirjoitti:
Itse kirkkoa ei vihata vaan yritetään korjata mormonien väärää ja harhaoppia.
Suurinta osaa ei kiinnosta mormonien hölmöily, ei ainakaan mua, ovat varmaan jo lopettaneet Suomessa kiertämisen kun kerrostalojen rappuihin ei enää pääse sisään? 7 vuotta sitten yrittivät tunkea sisään puoliväkisin tönäisin pois ovelta, ei enää ole näkynyt?
- Anonyymi
Maailmassa on n. 10 000 uskontoa ja kaikki väittävät olevansa se ainoa oikea. Muslimit ja kristityt ovat vuosisatoja pyrkineet ratkomaan ongelman tappamalla muita.
Se on fanaattista ja väärin tietysti. Vain yksi voi olla ihan oikea ja aivan varmasti sitä vainotaan ja vihataan kuin juutalaisia, aiheetta. Uhrista tehdään syyllinen.
santtunen2 kirjoitti:
Se on fanaattista ja väärin tietysti. Vain yksi voi olla ihan oikea ja aivan varmasti sitä vainotaan ja vihataan kuin juutalaisia, aiheetta. Uhrista tehdään syyllinen.
Mormonithan tekevät uhreista syyllisiä. Kun piispa Snow kastroi nuorukaisen, koska tahtoi tämän tyttöystävän haaremiinsa, syyllinen oli muka se nuorukainen, koska tämä ei suostunut vapaaehtoisesti tottelemaan piispaa.
Törkeään hyväksikäyttöön syyllistyneet ja heidän nuoleskelijansa yrittävät uhriutua eli he kääntävät asiat päälaelleen. Uhreista tehdään syyllisiä.
David Koresh ja Jim Jones olivat oikeita profeettoja, koska heitä vihataan. Siis Ollin logiikalla. Tosin heitä ei niinkään vihata vaan heidän tekojaan. Sama pätee joseph smithiin ja hänen seuraajiinsa. Moraalittomien tyyppien on turha odottaa myötätuntoa teoilleen.
Noista vaarallisista lahkoissa vaarallisuus ja pahuus on totta. Meidän kirkosta ei ole, tuo on sellainen ateistien spagettihirviötodistus, johon vain epäloogiset uskovat: Koska spagettihirviö on hirviö niin Jumalakin on hirviö.
Kuitenkin Jumalasta se pitää erikseen todistaa.santtunen2 kirjoitti:
Noista vaarallisista lahkoissa vaarallisuus ja pahuus on totta. Meidän kirkosta ei ole, tuo on sellainen ateistien spagettihirviötodistus, johon vain epäloogiset uskovat: Koska spagettihirviö on hirviö niin Jumalakin on hirviö.
Kuitenkin Jumalasta se pitää erikseen todistaa.Mitä eroa sillä on, että onko seksuaalinen hyväksikäyttäjä Koresh, Jones tai smith. Ainut ero on se, että Oli uskoo smithiin. Epäloogista!
- Anonyymi
Mitä jos satujen sijasta keskittyisitte ratkomaan todellisia ongelmia? Niitä maailmassa riittää.
Todellinen ongelma on rauhan ja rakkauden puute. Viime kädessä vain Jeesuksen Kristuksen evankeliumi voi sen parantaa. Ihmiset yksiö yksilöltä henkilökohtaisesti liittyvät Jumalan Valtakuntaan, uskovat Jeesukseen ja menevät kasteelle, tai alkavat vaan suhtautua myötämielisesti tämän tehneisiin ja lakkaavat vainoamasta sellaisia, kuten Höpö sanallisesti, antavat uskonvapauden kaikille eri suuntien uskoville ja poliittisille suunnille.
Suomessa on niin, ja se pitää pitää pystyssä, vapaus. Venäjä uhkaa sitä ja islamismi ja äärioikeisto. Ja Pohjois-Korea ja Kiina, reaalisosialismi. Ukrainaa tukemalla pysymme pystyssä yhtenäisinä.santtunen2 kirjoitti:
Todellinen ongelma on rauhan ja rakkauden puute. Viime kädessä vain Jeesuksen Kristuksen evankeliumi voi sen parantaa. Ihmiset yksiö yksilöltä henkilökohtaisesti liittyvät Jumalan Valtakuntaan, uskovat Jeesukseen ja menevät kasteelle, tai alkavat vaan suhtautua myötämielisesti tämän tehneisiin ja lakkaavat vainoamasta sellaisia, kuten Höpö sanallisesti, antavat uskonvapauden kaikille eri suuntien uskoville ja poliittisille suunnille.
Suomessa on niin, ja se pitää pitää pystyssä, vapaus. Venäjä uhkaa sitä ja islamismi ja äärioikeisto. Ja Pohjois-Korea ja Kiina, reaalisosialismi. Ukrainaa tukemalla pysymme pystyssä yhtenäisinä.Mormonikirkko ei keskity todellisiin ongelmiin muutoin kuin jäsenten maksamien VAPAAEHTOISTEN paastouhrivarojen avulla, joiden suuruus on alle puoli prosenttia jäsenten pakolla maksamien kymmenysten määrästä. Kymmenyksen menevät kirkon johtajille ja heidän bisneksiinsä.
On suorastaan irvokasta väittää smithin oppia Jeesuksen evankeliumiksi.
Evankeliumiin EIVÄT KUULU pktmoninainti, polyteismi, rasismi, kymmenykset kirkon johtajille, taika-alusvaatteet ym.
En minä anna uskonvapautta kaikille. Väli-Amerikassa oli tapana uskonnollisissa rituaaleissa leikata sydän irti elävän ihmisen rinnasta. Monet nykyajan lahkot riistävät sydämen; mm. lestadiolaiset tervehtimiskielloillaan, mormonit mm. hyväksymällä "profeettojensa" irstailut.
Mormoneilla vallitsee rauhan ja rakkauden puute. Sen sijalla on itsekkyys haaremeineen tuonpuoleisessa.
- Anonyymi
Lopettakaa eksyttäminen!
Keskittykää opettamaan vain sitä mitä Raamattu sanoo.
Muuten ei ole mitään asiaa paratiisiin... Jumala ei tunne yhtäkään mormonia!- Anonyymi
Eksytys on fariseuksissa, ei Jeesuksen opetuslapsissa. Vain Vanha Testamentti, juutalaiset fariseukset, ilmoitus loppuu Uuteen Testamenttiin, kristinuskon fariseukset.
Höpölöps kirjoitti:
Jaa, että homot ja sapatinrikkojat pitäisi surmata, kuten Raamattu opettaa?
Mooseksen laki kumottiin ja tuli Jeesuksen evankeliumi, sen käskyt, korkeampi laki. Joka oli jo Aatamilla, Nooalla ja Aabrahamilla. Kapinalliselle Israelin kansalle annettiin Mooseksen laki.
santtunen2 kirjoitti:
Mooseksen laki kumottiin ja tuli Jeesuksen evankeliumi, sen käskyt, korkeampi laki. Joka oli jo Aatamilla, Nooalla ja Aabrahamilla. Kapinalliselle Israelin kansalle annettiin Mooseksen laki.
Jeesus siis valehteli sanoessaan, että laista ei katoa yksikään kirjain, ei pieninkään piirto?
Miten voit uskoa sellaiseen Jumalaan, joka on edes joskus käskenyt tappamaan miesten kanssa makaavat miehet ja sapatinrikkojat? Eikö sellainen ole täysi psykopaatti?Höpölöps kirjoitti:
Jeesus siis valehteli sanoessaan, että laista ei katoa yksikään kirjain, ei pieninkään piirto?
Miten voit uskoa sellaiseen Jumalaan, joka on edes joskus käskenyt tappamaan miesten kanssa makaavat miehet ja sapatinrikkojat? Eikö sellainen ole täysi psykopaatti?Jeesus täytti lain viimeistä piirtoa myöten ja antoi uuden lain. Hänellä oli valta muuttaa laki.
Sinulta puuttuu tämä teologinen tieto ja sen ymmärrys ja uskominen siihen. Se on yksi asia mikä määrittelee kristillisen uskon. Me ymmärrämme ja uskomme, mutta sinä vaan jatkat taistelua Jumalan kirkkoa vastaan, luullen sitä pahaksi ja ettei tämä ole se kirkko. Kyllä tämä vaan on. Jos ei ole, Jumala perustaa toisen. Sellaista ei ole näkyvissä.
Minä kuulun tämän kirkon vapaa kirkkoon ikäänkuin. Ei minun kaikessa tarvi olla samaa mieltä kuin kirkon johtohenkilöt. Pääasiat riittävät. Ja henkilökohtaisesti pitää olla uskossa. Ja kasteella ja toimitukset. Ja yhteiset päätökset toiminnassa saavutetaan aina Pyhän Hengen johdatuksella.santtunen2 kirjoitti:
Jeesus täytti lain viimeistä piirtoa myöten ja antoi uuden lain. Hänellä oli valta muuttaa laki.
Sinulta puuttuu tämä teologinen tieto ja sen ymmärrys ja uskominen siihen. Se on yksi asia mikä määrittelee kristillisen uskon. Me ymmärrämme ja uskomme, mutta sinä vaan jatkat taistelua Jumalan kirkkoa vastaan, luullen sitä pahaksi ja ettei tämä ole se kirkko. Kyllä tämä vaan on. Jos ei ole, Jumala perustaa toisen. Sellaista ei ole näkyvissä.
Minä kuulun tämän kirkon vapaa kirkkoon ikäänkuin. Ei minun kaikessa tarvi olla samaa mieltä kuin kirkon johtohenkilöt. Pääasiat riittävät. Ja henkilökohtaisesti pitää olla uskossa. Ja kasteella ja toimitukset. Ja yhteiset päätökset toiminnassa saavutetaan aina Pyhän Hengen johdatuksella.Miksi Hän sitten valehteli, että laista EI KATOA pieninkään piirto? Onhan siitä kadonnut melkoisesti, jos homoja ja sapatinrikkojia ei enää pidäkään tappaa?
Ja uskotko Olli todella sellaiseen Jumalan, joka on edes joskus käskenyt tappamaan homot ja sapatinrikkojat?
Minulla on teologista tietoa melkoisesti, vaikka en ole varsinaisesti opiskellut teologiaa oppiaineena, mutta olen seurannut lukuisia luentoja ja esitelmiä ja lukenut teologisia tekstejä.
Mutta Olli tarkoittaa teologiallakin kaksoiskielensä mukaisesti jotain aivan muuta.
Minä en taistele Jumalan kirkkoa vastaan vaan mm. smithin kirkkoa ja muita vastaavia vastaan.
smithin kirkon kastepuljauksilla ei ole mitään muuta kuin rituaalista arvoa.
Jos olisit Pyhän Hengen johdatuksessa, et hyväksyisi kirkkosi johtajien harjoittamaa hyväksikäyttöä ja mm. piispa Snow'n tekoa.
- Anonyymi00006
Jos johonkin uskontoon on pakko liittyä, niin se voi vaikka olla mormonismi. Etenkin jos haluaa kokoaikaista puuhaa, niin mormonismi on erinomainen valinta. Pienissä seurakunnissa mieheksi oletettu aletaan värväämään johtotehtäviin ennenkuin tukka ehtii kasteen jälkeen kuivua.
Ei ole pakko liittyä mihinkään kirkkoon tai uskontoon. 8 vuotiaita ei tule vielä pappeuden haltijoita Kristuksen Kirkossa.
santtunen2 kirjoitti:
Ei ole pakko liittyä mihinkään kirkkoon tai uskontoon. 8 vuotiaita ei tule vielä pappeuden haltijoita Kristuksen Kirkossa.
8-vuotiaat käytännössä pakkokastetut voivat joutua melkoisiin vaikeuksiin halutessaan oman järkensä kehityttyä erota smithin kirkosta.
- Anonyymi00007
Eksytätätte, hävetkää!
Eksytys on katolisissa ja protestanteissa ja maallistumisessa, ei meissä muutakuin yksilöissä. Ihminen on erehtyväinen, Jumala ei.
santtunen2 kirjoitti:
Eksytys on katolisissa ja protestanteissa ja maallistumisessa, ei meissä muutakuin yksilöissä. Ihminen on erehtyväinen, Jumala ei.
Jokainen mormoni on eksytyksessä. Myös mormonijumala on erehtyväinen. Antelee pktmoninaintikäskyjä ja muita sekoiluja, ei saa oman kirkkonsa nimeä oikein kuin vasta neljännellä yrittämällä,...
Kaikki kirkon toiminta on täysin Raamatun mukaista, ei ole ristiriidassa Raamatun Sanan kanssa.
Sensijaan Raamattu ei suinkaan ole virheetön, siinä on käännösvirheitä, kopiointivirheitä, jopa lisäyksiä ja poistoja, kuten Ilmestyskirjan lopussa oleva varoitus ilmoittaa, profetoi etukäteen.
Siitä puuttuu ihan pääasiakin, miten kastetaan. Tarvitaan siis muutakin kuin Raamattu: Pyhän Hengen johdatus ja jatkuva ilmoitus. Raamattu tukee tätä johtopäätöstä monin tavoin.
Esim. Jumala elää, eikä ole kuollut, Jeesus elää. Siitä seuraa loogisesti, että Hän johtaa kirkkoaan tänäkin päivänä, jos sellainen kirkko on maan päällä.
Ja on: Jeesuksen Kristuksen Kirkko, mormonit. Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko.Miksi jatkat valehtelua?
Raamattu ei käske moninaimaan pktyttöjä, ei olemaan polyteisti, ei käyttämään taika-alusvaatteita jatkuvasti, ei antamaan kymmenyksiä kärsivien lähimmäisten sijaan ökyrikkaalle kirkolle ja sen ökyrikkaille johtajille.
Tietenkin Ollin mielestä Raamattu on puutteellinen, koska siinä ei ole smithin kirkon hölmöyksiä.
Jos Jumala elää, ei siitä sitä seuraa, että hän antelisi huijarismithille pktmoninaintikäskyjä, sekoilisi oman kirkkonsa nimen kanssa niin, ett se tuli oikein vasta neljännellä yrittämällä, sekoilemalla tummaihoisten pappeuden kanssa, ym, ym.
On irvokasta varastaa smithin kirkolle nimi kristillisestä käsitteistöstä.
Harhaanjohtamaton nimi olisi Myöhempien Aikojen Pahojen Josephin Smithin Kirkko.Höpölöps kirjoitti:
Miksi jatkat valehtelua?
Raamattu ei käske moninaimaan pktyttöjä, ei olemaan polyteisti, ei käyttämään taika-alusvaatteita jatkuvasti, ei antamaan kymmenyksiä kärsivien lähimmäisten sijaan ökyrikkaalle kirkolle ja sen ökyrikkaille johtajille.
Tietenkin Ollin mielestä Raamattu on puutteellinen, koska siinä ei ole smithin kirkon hölmöyksiä.
Jos Jumala elää, ei siitä sitä seuraa, että hän antelisi huijarismithille pktmoninaintikäskyjä, sekoilisi oman kirkkonsa nimen kanssa niin, ett se tuli oikein vasta neljännellä yrittämällä, sekoilemalla tummaihoisten pappeuden kanssa, ym, ym.
On irvokasta varastaa smithin kirkolle nimi kristillisestä käsitteistöstä.
Harhaanjohtamaton nimi olisi Myöhempien Aikojen Pahojen Josephin Smithin Kirkko.En minä valehtele, sinä vaan jatkat vääristelyjäsi. En minä lähde tuollaiseen turhaan keskusteluun kanssasi. Sinulle on vastattu niihin jo monta kertaa.
santtunen2 kirjoitti:
En minä valehtele, sinä vaan jatkat vääristelyjäsi. En minä lähde tuollaiseen turhaan keskusteluun kanssasi. Sinulle on vastattu niihin jo monta kertaa.
Arvasinkin, että kun heitetään faktat kehiin, Olli jää sanattomaksi, jälleen kerran.
Höpölöps kirjoitti:
Arvasinkin, että kun heitetään faktat kehiin, Olli jää sanattomaksi, jälleen kerran.
Ei ne ole faktoja, ne ovat sinun vääristelyjäsi ja panettelujasi. Se on minun vastaukseni.
santtunen2 kirjoitti:
Ei ne ole faktoja, ne ovat sinun vääristelyjäsi ja panettelujasi. Se on minun vastaukseni.
Niin, et pysty edelleenkään osoittamaan yhtäkään väitettäni vääräksi. Inttäminen ei ole todistamista.
Höpölöps kirjoitti:
Niin, et pysty edelleenkään osoittamaan yhtäkään väitettäni vääräksi. Inttäminen ei ole todistamista.
Olen tehnyt sen jo monta kertaa. Sinun vääristelyihisi on turha vastata yhtään mitään muuta enää kuin että ne ovat vääristelyjä ja panetteluja. Siis valehtelua.
santtunen2 kirjoitti:
Olen tehnyt sen jo monta kertaa. Sinun vääristelyihisi on turha vastata yhtään mitään muuta enää kuin että ne ovat vääristelyjä ja panetteluja. Siis valehtelua.
MILLOIN olet todistanut edes yhden väitteeni valheeksi? Sen sijaan minä olen todistanut monta sinun väitettäsi valheeksi. Olet mm. väittänyt, että smithin moninainnit olivat laillisia (eivät taatusti olleet), että taika-garmentit suojaavat koronalta (tilastojen mukaan niillä ei ollut mitään vaikutusta), että smith ei naiskennellut jalkavaimojaan (kirkkokin se on jo myöntänyt), ym, ym.
Vain toinen meistä vääristelee ja valehtelee enkä se ole minä.
Patriarkka Kirillin kirkkoa vihataan vielä mormonikirkkoakin enemmän.
Jotkut lähtevät jopa vapaaehtoisina tappamaan venäläissotilaita.
Todistaa että Kirillin kirkko on ainoa oikea.Se on ihan oikein että Kirilin kirkkoa vastustetaan. Jeesuksen Kristuksen Kirkon, mormonien, vihaaminen on samaa kuin Kainin viha Aabelia kohtaan.
Kun Jumala osoittaa suosiotaan jollekin veljelle, muut tulevat kateellisiksi ja rupeavat vainoamaan. Tätähän on koko kirkkohistoria. Ensin juutalaiset vainosivat kristittyjä, sitten muka kristilliset kirkot kaikkia oikeita kristittyjä, jolloin nämä joutuivat maan alle, erämaahan, katosivat tunnetusta historiasta n. 1600 vuodeksi.
Nyt on taas Jumalan kirkko ollut olemassa 1830 lähtien. Pian tulee jo 200 v juhla.santtunen2 kirjoitti:
Se on ihan oikein että Kirilin kirkkoa vastustetaan. Jeesuksen Kristuksen Kirkon, mormonien, vihaaminen on samaa kuin Kainin viha Aabelia kohtaan.
Kun Jumala osoittaa suosiotaan jollekin veljelle, muut tulevat kateellisiksi ja rupeavat vainoamaan. Tätähän on koko kirkkohistoria. Ensin juutalaiset vainosivat kristittyjä, sitten muka kristilliset kirkot kaikkia oikeita kristittyjä, jolloin nämä joutuivat maan alle, erämaahan, katosivat tunnetusta historiasta n. 1600 vuodeksi.
Nyt on taas Jumalan kirkko ollut olemassa 1830 lähtien. Pian tulee jo 200 v juhla.Miksi valehtelet, että smithin kirkkoa vastustetaan siksi, että se on oikea? Sitä vastustetaan siksi, että se on paha siinä missä Koreshin ja Jonesin lahkot sekä Kirill. On valitettavaa, että Venäjän ortodoksikirkolla ja sen johtajilla on toisinaan taipumusta diktaattorein tukemiseen. Ortodoksiuudessa on kuitenkin paljon kauneutta verrattuna moniin ahdasmielisiin amerikkalaisiin lahkoihin. Onneksi Suomen ortodoksijohtajat ovat sanoneet Kirillille suoraan, että tämä tulee vastamaan Jumalalle julmuuden hyväksymisestä ja siihen kehottamisesta.
smithin kirkko on äärimmäisen kaukana Jumalan kirkosta kaikkine kauheuksineen ja itsekkyyksineen.
Herätysliikkeitä tulee aina välillä, mutta ne sammuvat. Tämä kirkko ei ole sammunut.
Varsin moni amerikkalaislähtöinen herätysliike ei ole sammunut ja monet niistä ovat huomattavasti smithin kirkkoa suurempia.
>>Se on ihan oikein että Kirilin kirkkoa vastustetaan. Jeesuksen Kristuksen Kirkon, mormonien, vihaaminen on samaa kuin Kainin viha Aabelia kohtaan.>>
Minä en vastusta Kirillin kirkkoa.
Enkä mormonikirkkoa.
Tunnen Kirillin kirkon läheisemmäksi.
Siellä sentään oppi pysynyt muuttumattomana. Ei tarvita uusia päivityksiä kun Jumala huomaa sössineensä asiat ja joutuu antamaan uusia ohjeita.Minä tunnen Ukrainan ortodoksisen kirkon läheisemmäksi kuin Kirilin ortodoksisen kirkon.
Eikä siinä ole mitään järkeä pitää kiinni vääristä perimätiedoista, esim kuvien kumartamisesta, vaan kristillisen uskon perussanomasta on pidettävä kiinni. Mikä se on? Että Jeesukseen on Uskottava. Meidän kirkkomme tekee juuri niin, ja kaikki kristityt kaikissa kirkoissa. Joka kirkossa on jyviä ja akanoita. Jokainen on välillä jyvä ja välillä akana. "Jokainen, joka tulee minun luokseni ja tekee parannuksen, kuuluu minun kirkkooni" , sanoo Jeesus.Hyväksytkö todella Kirillin mielipiteet ja kehotukset raukkamaisessa Ukrainan hyökkäyssodassa?
- Anonyymi00009
santtunen2 kirjoitti:
Minä tunnen Ukrainan ortodoksisen kirkon läheisemmäksi kuin Kirilin ortodoksisen kirkon.
Eikä siinä ole mitään järkeä pitää kiinni vääristä perimätiedoista, esim kuvien kumartamisesta, vaan kristillisen uskon perussanomasta on pidettävä kiinni. Mikä se on? Että Jeesukseen on Uskottava. Meidän kirkkomme tekee juuri niin, ja kaikki kristityt kaikissa kirkoissa. Joka kirkossa on jyviä ja akanoita. Jokainen on välillä jyvä ja välillä akana. "Jokainen, joka tulee minun luokseni ja tekee parannuksen, kuuluu minun kirkkooni" , sanoo Jeesus.Mutta entä kun koko kirkko on akana, kuten smithin kirkko?
Kuvia ei saa kumarrella mutta pikkutyttöjä saa naida.
Myös Ukrainan ortodoksikirkossa kumarrellaan kuvia, ja sinä tunnet siihen läheisyyttä.Ei saa naida pikkutyttöjä, eikä kirkkomme sellaista tee, eikä ole tehnyt. Kirkko on lainkuuliainen kirkko. Vastustajien propagandaan vaan sisältyy tuollaisia ja muita väitteitä. Pedofiilejä on aina, mutta nimenomaan meidän kirkkomme tekee parhaansa, että sellaiset otetaan kiinni, eikä tapauksia peitellä. Ja tili on puhdas myös historiassa. Yksityisten jäsenten virheet myönnetään, silloin kuin sellaista on todella ollut.
Kuvien kumartamisen suhteen Ukrainan ja venäjän kirkot ovat samalla viivalla, mutta sodan suhteen eri puolilla. Minä olen tässä asiassa tietysti Ukrainan kirkon puolella.
Miksi sinä venäjän puolella olet? Sehän on älytöntä.santtunen2 kirjoitti:
Ei saa naida pikkutyttöjä, eikä kirkkomme sellaista tee, eikä ole tehnyt. Kirkko on lainkuuliainen kirkko. Vastustajien propagandaan vaan sisältyy tuollaisia ja muita väitteitä. Pedofiilejä on aina, mutta nimenomaan meidän kirkkomme tekee parhaansa, että sellaiset otetaan kiinni, eikä tapauksia peitellä. Ja tili on puhdas myös historiassa. Yksityisten jäsenten virheet myönnetään, silloin kuin sellaista on todella ollut.
Kuvien kumartamisen suhteen Ukrainan ja venäjän kirkot ovat samalla viivalla, mutta sodan suhteen eri puolilla. Minä olen tässä asiassa tietysti Ukrainan kirkon puolella.
Miksi sinä venäjän puolella olet? Sehän on älytöntä.Eikö tyttösten valaehtoisilla todistuksilla ja mormonihistorioitsijoiden kirjoittamalla kirjalla ole mitään arvoa sinulle?
>>Hyväksytkö todella Kirillin mielipiteet ja kehotukset raukkamaisessa Ukrainan hyökkäyssodassa?>>
Samaa mieltä. Raukkamainen Ukrainan hyökkäyssota.>>Ei saa naida pikkutyttöjä, eikä kirkkomme sellaista tee, eikä ole tehnyt. Kirkko on lainkuuliainen kirkko. >>
Väite on todettu valheeksi monet kerrat.Niin on, kirkkomme ei ole sellaista tehnyt ja ihmisten tekemät rikokset myönnetään, silloin kuin sellaisia on todella tapahtunut. Vastustajien väitteet kirkkoa kohtaan ovat pahantahtoista vääristelyä ja panettelua. Jokainen tapaus on tarkkaan ja huolellisesti tutkittu ja dokumentoitu. Alkaen Mormonin kirjan väittämisestä huijaukseksi ja Joseph Smithin avioelämästä kaikkiin nykyisiin väitteisiin.
Jos uskoo johonkin vastustajien väitteisiin, on velvollinen tutustumaan myös apologiaan, ennenkuin ilmaisee kantansa. Se on itsestään selvää, mutta usein unohdetaan.
Ei juoruihinkaan saisi uskoa, vaan olisi aina tutustuttava myös juorun kohteen käsitykseen asiasta.
Nyt erityisesti juutalaiset ja Israel ovat tällaisen viha kampanjan kohteena mediassa ja mielenosoituksissa. Silloin pitää tutustua myös siihen, mitä Israel ja juutalaiset itse sanovat. Antisemitismi lähtee aina siitä, että juutalaisia ei kuunnella, vaikka he puhuvat totta ja heidän vihamiehensä valehtelevat.santtunen2 kirjoitti:
Niin on, kirkkomme ei ole sellaista tehnyt ja ihmisten tekemät rikokset myönnetään, silloin kuin sellaisia on todella tapahtunut. Vastustajien väitteet kirkkoa kohtaan ovat pahantahtoista vääristelyä ja panettelua. Jokainen tapaus on tarkkaan ja huolellisesti tutkittu ja dokumentoitu. Alkaen Mormonin kirjan väittämisestä huijaukseksi ja Joseph Smithin avioelämästä kaikkiin nykyisiin väitteisiin.
Jos uskoo johonkin vastustajien väitteisiin, on velvollinen tutustumaan myös apologiaan, ennenkuin ilmaisee kantansa. Se on itsestään selvää, mutta usein unohdetaan.
Ei juoruihinkaan saisi uskoa, vaan olisi aina tutustuttava myös juorun kohteen käsitykseen asiasta.
Nyt erityisesti juutalaiset ja Israel ovat tällaisen viha kampanjan kohteena mediassa ja mielenosoituksissa. Silloin pitää tutustua myös siihen, mitä Israel ja juutalaiset itse sanovat. Antisemitismi lähtee aina siitä, että juutalaisia ei kuunnella, vaikka he puhuvat totta ja heidän vihamiehensä valehtelevat.Miksi valehtelet, että ihmisten tekemät rikokset myönnetään? Ethän sinä ole myöntänyt edes rikoksista kauheimpia, mm. piispa Snow'n suorittamaa kastrointia.
Kirkon tuolloinen "profeettakaan" (BY) ei sitä tuominnut vaan sanoi, että tulevaisuudessa eunukkeja tulee olemaan tuhansittain.
Kyse oli siis kirkon opista, ei vain sen jäsenten tekemistä rikoksista. Jos kirkko olisi tuominnut Snow'n teon tai jos tuomitsisi edes nyt, silloin se olisi hiukan eri asia. Mutta moninaintikin on kirkon mukaan ikuinen periaate, joka ei ole tällä hetkellä voimassa.
SINÄ olet valehdellut smithin avioelämästä mm. että seksiä oli vain Emman kanssa.
> Jos uskoo johonkin vastustajien väitteisiin, on velvollinen tutustumaan myös apologiaan, ennenkuin ilmaisee kantansa. Se on itsestään selvää, mutta usein unohdetaan.
Miksi ihmeessä et kerro sitä apologiaa? Monta kertaa olet pyytänyt MINUA kertomaan sen... Ihan sama kuin jos haluaisin arvostella Pohjois-Koreaa, minun pitäisi kertoa Kim Jong-unin selitys asioista...
Israel ja juutalaiset eivät liity mormonismiin ja sen parissa tapahtuneisiin rikoksiin millään tavalla.
- Anonyymi00010
Miksi kirkomme tuomitsee ihmisen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli399361"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn353928Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.392614Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1272536Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1022499Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on271967Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait161645Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.331457- 711277
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen1791167