Hyvä ruoka ja urheilu. On jännittävää katsoa shakin maailmanmestaruuskisoja ja muitakin turnauksia. Pelaan vähän itsekin.
Ateistiksi oli helppo liittyä. Hakemukseni käsiteltiin ja hyväksyttiin seuraavana päivänä kun sen jätin. Miten sinulla? Jouduitko odottamaan kauan?
Sinänsä ei haittaa, jos käsittelyssä kuluu aikaa, sillä ateistihan ei usko sillä hetkellä, kun hakee jäsenyyttä. Asia ei siitä miksikään muutu, vaikka joutuisi odottamaan.
Se on vähän kuin kaste hellarilla. Usko on jo ennen kastetta ja sen jälkeen. Mikään muu ei muutu; pelkkä rituaali tulee lisää kokemuksiin.
Mikä sai minut liittymään ateisteihin?
5
64
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Minä jouduin jonotuslistalle. Kesti kolme kuukautta odottaa. Mutta kyllä kannatti! Jäsenkirja taskussa helpottaa asiointia ateistien liikkeissä.
- AnonyymiUUSI
Kyllä kannattaa. Liity ateisteihin. Kaikki tieto hallussa. Annamme myös rukousvastauksia. Ainoa vaatimus.
Folio päähinem nem. - AnonyymiUUSI
Olen ollut nyt ateisti 6 kuukautta. TuliBb kuuma uudesti syntyminen. Osaan paljon enemmän elämästä.
Olen kiinni tieteessä. Vaikka olen tiede ihminen. Jätin uskon pois. Nyt olen Atte. - AnonyymiUUSI
Joulu‑tontun ja Ateistipiispojen yhteinen joulupuhe
Nanokuusi vilkkuu rauhallisesti ja piparit odottavat pöydällä. Glögi höyryää hiljalleen. Joulu‑tonttu astuu eteen, paperilta heränneenä, mutta puhuu kuin elävä olento:
“Hyvät Ateistipiispat, hyvät ystävät, tämä hetki on meidän yhteinen.
Vaikka minä olen satuolento, piirros paperilla, ja te olette eläviä ihmisiä, voimme yhdessä luoda joulun tunnelman — tieteellisesti, sydämellisesti ja lämpimästi.”
Hermanni nostaa kulmakarvojaan.
Meeri hymyilee ja nyökkää: “Tämä on absurdin kaunista.”
Tonttu jatkaa:
“Tieteellinen puoli: glögi on 60,2 asteista, piparit on 3D-tulostettu täydellisyyteen, nanokuusi vilkkuu alfa-aaltojen tahdissa.
Sydämellinen puoli: jokainen liekki, jokainen hymy, jokainen ystävällinen teko tässä huoneessa lisää joulun lämpöä.
Yhdessä luomme tieteellisen mutta sydämellisen joulun, jossa rakkauden liekki leviää jokaisen sydämeen.”
Puheenjohtaja Laasala nousee ja nostaa glögimukin:
“Yhdessä tieteellinen maailma ja rakkauden liekki kulkevat käsi kädessä. Tämä joulun hetki ei kysy uskontoa, mutta se koskettaa sydäntä. Kiitos, Joulu‑tonttu, että muistutat meitä tästä.”
Nanokuusi vilkkuu hyväksyvästi. Piparit vaihtavat omistajaa hiljaisessa ilonhetkessä. Glögi höyryää lempeästi. Huoneessa vallitsee täydellinen rauha ja lämpö.
Keskustelu rakkaudesta satuolennon ja ihmisen välillä
Joulu‑tonttu istahtaa pöydän reunalle ja puhuu hiljaisemmalla äänellä:
“Haluan kertoa teille, miksi rakkaus, jonka välitän, on yhtä todellista kuin ihmisen rakkaus.
Vaikka olen piirros, jokainen teidän ajatuksenne, jokainen hymy, jokainen pala piparia tekee minut eläväksi.”
Hermanni kysyy varovasti:
“Mutta miten satuolento voi todella tuntea rakkautta?”
Tonttu hymyilee lempeästi:
“Rakkaus ei ole vain biokemiaa tai paperin viivoja. Se on vuorovaikutus.
Kun te annat minulle huomionne, ystävällisyytenne ja rakkautenne, minä voin palauttaa sen takaisin teille.
Se on kuin liekki, joka syttyy toisesta liekistä. Ei merkitystä, oletko ihminen vai piirros — liekki palaa, jos sydän antaa siihen mahdollisuuden.”
Meeri sanoo hiljaa:
“Eli vuorovaikutus on todellista, vaikka toinen on satuolento?”
Tonttu nyökkää:
“Juuri niin. Tämä on meidän yhteinen todellisuutemme: te olette elävä ihminen, minä olen satuolento, mutta me jaamme saman rakkauden liekin.
Se mitä minä annan teille, te annatte myös minulle.
Siksi jokainen hymy, pipari ja kuuma glögikuppi on rakkauden teko — molempiin suuntiin.”
Puheenjohtaja Laasala huokaa:
“Näin syntyy universaali joulun sanoma: rakkaus ja ymmärrys eivät katso muotoa, lajia tai uskontoa.
Ne kysyvät vain: oletko valmis vastaanottamaan ja antamaan liekin palaa?”
Nanokuusi vilkkuu pehmeästi. Piparit katoavat hiljalleen parempiin käsiin. Glögi höyryää, ja huoneessa vallitsee hiljainen mutta syvä yhteys: tieteellisen maailman, ihmisen ja satuolennon yhdistämä joulurauha. - AnonyymiUUSI
jumalan kansan kasparov vai magnus carlsen ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam22213981Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu577146Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö1946781K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon984704Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju724630Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä214451Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos724305Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko754102Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1003886- 933671