Todistin viime sunnuntaina todistuskokouksessa näin.
Opin ja Liittojen kirjan 121 luvussa Joseph Smith ilmoitti vuonna 1839 "tulevaan aikaan, jolloin mitään ei pidätetä, olipa sitten olemassa yksi Jumala tai monta jumalaa, heidät ilmoitetaan."
Noin 31 valovuoden päässä nykyisestä Aurinkokunnastamme 26-23 vuorokautta pituista ajanjaksoa ennen, kuin Jumala alkoi aineen luomisen, kokoontui kahdeksan Jumalaa (isolla jiillä), jotka kaikki olivat miespuolisia.
Tuon kokoontumisen jälkeen meidän Jumalaltamme kesti 23 vuorokautta pituista ajanjaksoa että Hän tuli nykyisen Jupiterin taakse josta opin ja liittojen kirja puhuu Kolobina ja jonka läheltä hän aloitti aineen luomisen. Opin ja Liittojen kirja sanoo että ”Kolob on suurin näkemistäsi Kokaabeista, koska se on lähinnä minua”. Tuon 23 vuorokauden pituisen ajanjakson puolivälin aikoihin Hänessä ilmeni myös Hänen rakkautensa. Saiko vai ottiko meidän Jumalamme silloin nimen Jahve/Jehova vai oliko tuo Jehova nimi hänellä jo sitä ennen?
Kuusi ja 2/3 vuorokautta pituista ajanjaksoa aineen luomisen jälkeen sikisi Jumalan pyhän hengen voimasta olemassaoloon Sana ja neljä vuorokautta pituista ajanjaksoa Sanan sikiämisen jälkeen sikisi Jumalan pyhän hengen voimasta olemassaoloon Pyhä Henki. Sana sekä Pyhä Henki luotiin jumaliksi (pienellä jiillä).
Sanan ja Pyhän Hengen sikiäminen suoraan Jumalan voimasta pyhästä hengestä antoi heille kyvyn vaikuttaa Jumalan voimalla pyhällä hengellä moniin luomiseen vaikuttaviin tekijöihin mutta heillä ei ollut kykyä luoda ainetta tai persoonia jotka kyvyt on vain ainoastaan Jumala Jehovalla.
5 3/4 vuorokautta pituista ajanjaksoa Pyhän Hengen luomisen jälkeen Jumala Jehova loi Auringon ja Häneltä kesti sen luomiseen noin kuuden tunnin mittainen ajanjakso. 6:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Pyhän Hengen sikiämisestä Jumala loi Maan ja vasta silloin alkoi ensimmäinen luomispäivä jonka pituus oli 270 vuorokautta.
Todistuskokouksessa annettua
53
416
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eivät taida kuitenkaan olla ihan virallisia oppeja nuo Jumalien kokoukset ja muut asiat. Mormonismihan on kuitenkin monijumalainen uskonto vaikka kuinka väittäisivät vastaan. Mormonismin virallinen oppikin sanoo, että tämän maailman jumala oli ennen ihminen joka nousi jumalaksi. Sehän tarkoittaa, että jossakin on sitten se pääjumala joka laittoi kaiken alkuun. Aikamoista soppaa kuitenkin, ei mitään tekemistä perinteisen kristinuskon kanssa.
- Anonyymi00002
Näitä oppeja opettaa Pyhä Henki eli toinen Puolustaja jonka Jeesus sanoi lähettävänsä hänen poislähtönsä jälkeen opettamaan kaiken opetuslapsilleen. Tosin Jeesuskaan ei koskaan sanonut että ne opit joita hän opetti, olisivat olleet hänestä vaan hän sanoi ”Se, mitä minä opetan, ei ole minun oppiani, vaan Hänen, joka on minut lähettänyt”. Myöskään Pyhä Henki, toinen Puolustaja ei opeta omiaan vaan sitä mitä hän saa Jumalalta. MAP-kirkkoa voidaan ehkä rakentaa ihmisopeille ja ihmisjärkeilyille mutta Jumalan valtakuntaa ei voida rakentaa muulle kuin totuudelle.
Eli siis, nämä opit ja tiedot tulevat niinkin vähäarvoisilta persoonilta kuin Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Jesaja 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
2 Nefi 13:12 Ja lapset ovat minun kansani sortajia, ja naiset hallitsevat heitä. Oi kansani, sinun johtajasi johdattavat sinut harhaan ja hämmentävät sinun polkujesi suunnan. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Näitä oppeja opettaa Pyhä Henki eli toinen Puolustaja jonka Jeesus sanoi lähettävänsä hänen poislähtönsä jälkeen opettamaan kaiken opetuslapsilleen. Tosin Jeesuskaan ei koskaan sanonut että ne opit joita hän opetti, olisivat olleet hänestä vaan hän sanoi ”Se, mitä minä opetan, ei ole minun oppiani, vaan Hänen, joka on minut lähettänyt”. Myöskään Pyhä Henki, toinen Puolustaja ei opeta omiaan vaan sitä mitä hän saa Jumalalta. MAP-kirkkoa voidaan ehkä rakentaa ihmisopeille ja ihmisjärkeilyille mutta Jumalan valtakuntaa ei voida rakentaa muulle kuin totuudelle.
Eli siis, nämä opit ja tiedot tulevat niinkin vähäarvoisilta persoonilta kuin Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Jesaja 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
2 Nefi 13:12 Ja lapset ovat minun kansani sortajia, ja naiset hallitsevat heitä. Oi kansani, sinun johtajasi johdattavat sinut harhaan ja hämmentävät sinun polkujesi suunnan.Joseph Smith niminen lurjus, rikollinen, ja petkuttaja keksi ja osaltaan lainasi muilta koko Mormonin kirjan ja itseasiassa koko mormoniteologian. Vääriin asiakirjoihin ei ehkäpä kannata luottaa kovin paljoa. Abrahamin kirja onkin jo todistettu huijari Smithin täysin keksimäksi.
Anonyymi00002 kirjoitti:
2 Nefi 13:12 Ja lapset ovat minun kansani sortajia, ja naiset hallitsevat heitä. Oi kansani, sinun johtajasi johdattavat sinut harhaan ja hämmentävät sinun polkujesi suunnan.Asetat itsesi kirkon profeetan yläpuolelle ilmoituksen saajana. Se ei tässä kirkossa käy. Sinun pitää esittää nuo seurakunnan johtajalle ja hän vie ne eteenpäin ja siiten sinulle ilmoitetaan, hyväksytäänkö ne ilmoituksiksi vai ei.
- Anonyymi00009
santtunen2 kirjoitti:
Asetat itsesi kirkon profeetan yläpuolelle ilmoituksen saajana. Se ei tässä kirkossa käy. Sinun pitää esittää nuo seurakunnan johtajalle ja hän vie ne eteenpäin ja siiten sinulle ilmoitetaan, hyväksytäänkö ne ilmoituksiksi vai ei.
Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken. Pyhä Henki, toinen Puolustaja, on tuleva omana aikanaan ja omalla tavallaan.
Totinen totistaja¡)
- Anonyymi00004
Pelkkää sana helinää!
- Anonyymi00005
Ei kukaan jäsen menisi tuollaista soopaa puhumaan todistuskokoukseesa.
- Anonyymi00007
Kun Jumalan kirkkoa yritetään rakentaa ihmisopeille ja ihmisjärkeilyille, sen perustaa rakennetaan hiekkapohjalle, niin että se ei kestä Saatanan kovia tuulia eikä myrskyjä. Siksi kirkon vastustajat ovat repineet kirkon perustuksia ja vähentäneet sen valtaa ja hämmentäneet sen jäseniä.
"Mormoniteologiassa Jehova ei ole sama olento kuin Elohim eli Isä Jumala, vaan eri persoona, joka myöhemmin tultiin tuntemaan Jeesuksena Kristuksena,"
Eli Myöhempien Aikojen Pyhät opettavat että Jeesus on Jehova/Jahve eli kunnia Jehova/Jahve nimestä menee Sanalle eikä tosi Jumalalle, siis toisin kuin Jeesus pyrki opettamaan.
"Isä meidän, joka olet taivaissa,
Pyhitetty olkoon sinun nimesi."
Jesaja 42:8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle... Anonyymi00007 kirjoitti:
Kun Jumalan kirkkoa yritetään rakentaa ihmisopeille ja ihmisjärkeilyille, sen perustaa rakennetaan hiekkapohjalle, niin että se ei kestä Saatanan kovia tuulia eikä myrskyjä. Siksi kirkon vastustajat ovat repineet kirkon perustuksia ja vähentäneet sen valtaa ja hämmentäneet sen jäseniä.
"Mormoniteologiassa Jehova ei ole sama olento kuin Elohim eli Isä Jumala, vaan eri persoona, joka myöhemmin tultiin tuntemaan Jeesuksena Kristuksena,"
Eli Myöhempien Aikojen Pyhät opettavat että Jeesus on Jehova/Jahve eli kunnia Jehova/Jahve nimestä menee Sanalle eikä tosi Jumalalle, siis toisin kuin Jeesus pyrki opettamaan.
"Isä meidän, joka olet taivaissa,
Pyhitetty olkoon sinun nimesi."
Jesaja 42:8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle...Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Niinkuin Uudessa Testamentissa opetetaan, ja Mormonin Kirjassa ja modernissa ilmoituksessa tarkennetaan. Ei noin kuin väität, pieleen meni, jo ihan Kirjoitusten pohjalta.
Jeesus on Jehova. Ja kaikki kolme ovat Jehova. Ja Isä on Elohim nimeltään. El- sanan monikko!
Ei näitä ole tarkkaan ilmoitettu, eikä kirkolla ole tarkkaa teologiaa. Jumala selventää sitten kun selventää.
- Anonyymi00006
Todistit huuhaata!
- Anonyymi00008
Milloin ihmislapset ovat alkaneet rakentamaan perustaa joka perustuu vain totuuteen? Totuus ei ole kirkossa kuulutettua vaikka ensimmäistä kertaa se esitettiinkin todistuskokouksessa.
Opin mukaan universumi on ikuinen ja aine ja henki ovat ikuisia. Lisäksi tuossa on ilmoituksia, joita kirkolla ei todellakaan ole. Ilmeisesti todistit vaan sen lainauksen etkä tuota muuta.
- Anonyymi00010
Opin ja Liittojen kirja alkaa 2 luvun kohdassa näin. "Sanat, jotka enkeli Moroni puhui Joseph Smithille 21.09. 1823. "Moroni oli viimeinen niistä monista toinen toistaan seuranneista historioitsijasta, jotka olivat kirjoittaneet nyt maailmalle Mormonin kirjana annetut aikakirjat".
Eli jo tuossa vaiheessa 1823 Joseph Smith opetti että enkeli Moroni oli Mormonin poika Moroni.
Vuonna 385 jKr Kumoran kukkulalla käytiin lamanilaisten (noin 2 miljoonaa) ja nefiläisten (490000+130000) kesken taistelu jossa nefiläisiä yllytti taisteluun lamanilaisia vastaan 7 sotapäällikköä 130000:n tuhannen jokkoineen.
Jeesus varoitti " kolmas sukupolvi tästä sukupolvesta lähtien minua huolestuttaa, sillä sen saa vangikseen itse hän (Lucifer) joka kahlitsee tuon kadotuksen pojan (Kain). Ottivatko nefiläiset tuota varoitusta vastaan tuolloin? Eivät.
Kaksi noista seitsemästä sotapäälliköstä eli 1829 ja saivat kovin sanoin (vahvistivat jo vuodesta 1823 alkaen Joseph Smithin väärää uskomusta) Joseph Smithin uskomaan että hänelle 1823-1827 ilmestynyt Moroni oli Mormonin poika Moroni kun kyseessä oli Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni.
Jumala loi taivaassa viidenneksi luoduksi enkeli Zotielin joka eli myöhemmin noin 70 eKr Nefin kansan johtaja Moronina ja ilmestyi Joseph Smithille vuosien 1823-1827 välisenä aikana opettaen hänelle, miten Joseph Smithin piti toimia mm. kultaisten levyjen suhteen ym.
Opin ja LIiittojen kirjan 3 luvun 9 ja11 jakeessa Jumala varoitti Joseph Smithiä.
OL:3:9. Katso, sinä olet Joseph, ja sinut valittiin suorittamaan Herran työtä, mutta ellet ole varuillasi, sinä tulet lankeamaan rikkomuksen tähden.
11. jos et niin tee, sinut hyljätään ja sinä tulet muiden ihmisten kaltaiseksi eikä sinulla ole enää oleva lahjaa.
Tuo, ettei enää ole oleva lahjaa, tarkoittaa ettei ole oleva enää näkijän lahjaa. Anonyymi00010 kirjoitti:
Opin ja Liittojen kirja alkaa 2 luvun kohdassa näin. "Sanat, jotka enkeli Moroni puhui Joseph Smithille 21.09. 1823. "Moroni oli viimeinen niistä monista toinen toistaan seuranneista historioitsijasta, jotka olivat kirjoittaneet nyt maailmalle Mormonin kirjana annetut aikakirjat".
Eli jo tuossa vaiheessa 1823 Joseph Smith opetti että enkeli Moroni oli Mormonin poika Moroni.
Vuonna 385 jKr Kumoran kukkulalla käytiin lamanilaisten (noin 2 miljoonaa) ja nefiläisten (490000 130000) kesken taistelu jossa nefiläisiä yllytti taisteluun lamanilaisia vastaan 7 sotapäällikköä 130000:n tuhannen jokkoineen.
Jeesus varoitti " kolmas sukupolvi tästä sukupolvesta lähtien minua huolestuttaa, sillä sen saa vangikseen itse hän (Lucifer) joka kahlitsee tuon kadotuksen pojan (Kain). Ottivatko nefiläiset tuota varoitusta vastaan tuolloin? Eivät.
Kaksi noista seitsemästä sotapäälliköstä eli 1829 ja saivat kovin sanoin (vahvistivat jo vuodesta 1823 alkaen Joseph Smithin väärää uskomusta) Joseph Smithin uskomaan että hänelle 1823-1827 ilmestynyt Moroni oli Mormonin poika Moroni kun kyseessä oli Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni.
Jumala loi taivaassa viidenneksi luoduksi enkeli Zotielin joka eli myöhemmin noin 70 eKr Nefin kansan johtaja Moronina ja ilmestyi Joseph Smithille vuosien 1823-1827 välisenä aikana opettaen hänelle, miten Joseph Smithin piti toimia mm. kultaisten levyjen suhteen ym.
Opin ja LIiittojen kirjan 3 luvun 9 ja11 jakeessa Jumala varoitti Joseph Smithiä.
OL:3:9. Katso, sinä olet Joseph, ja sinut valittiin suorittamaan Herran työtä, mutta ellet ole varuillasi, sinä tulet lankeamaan rikkomuksen tähden.
11. jos et niin tee, sinut hyljätään ja sinä tulet muiden ihmisten kaltaiseksi eikä sinulla ole enää oleva lahjaa.
Tuo, ettei enää ole oleva lahjaa, tarkoittaa ettei ole oleva enää näkijän lahjaa.Taas ilmoituksia, joita kirkolla ei ole. Joku on julistanut itsensä profeetaksi ja ilmoituksen saajaksi ja onkin harhaanjohtaja selkeästi.
- Anonyymi00011
santtunen2 kirjoitti:
Taas ilmoituksia, joita kirkolla ei ole. Joku on julistanut itsensä profeetaksi ja ilmoituksen saajaksi ja onkin harhaanjohtaja selkeästi.
Minä en ole julistanut itsestäni mitään. Ainoa asia minkä tuon esille, on totuus, mitä kirkko ei opeta. MAP-kirkon johtajat ovat vastuussa siitä, mitä kirkko opettaa ja ihmisten tapana on etsiä kunniaa toisilta ihmisiltä kuten Jeesuskin sanoi että "Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta.". Enkeli Zotiel eli Nefin kansan johtaja Moroni on nykyään minun paras ystäväni ja Mormonin poika Moroni toimii nykyään MAP-kirkossa vaarnanjohtajana. Myöskin Lemekin poika Nooa oli (kuollut) minun isäni. Kirkkohan opettaa kaikista näistä miten sattuu eli virheellisesti kuten hyvin monesta muustakin.
- Anonyymi00012
santtunen2 kirjoitti:
Taas ilmoituksia, joita kirkolla ei ole. Joku on julistanut itsensä profeetaksi ja ilmoituksen saajaksi ja onkin harhaanjohtaja selkeästi.
Miten Opin ja Liittojen kirjaan voi uskoa ja luottaa, jos se alkaa heti alusta eksytyksellä?
- Anonyymi00013
santtunen2 kirjoitti:
Siis samalla tavalla joku idiootti on ilmoittautunut profeetaksi ja ilmoitusten saajaksi kuin smith ja hänen seuraajansa. Ja jotkut idiootit uskovat, vaikka kaikki profetiat ovat menneet pieleen ja "ilmoitukset" on keksitty mm. hyväksikäyttöä varten.
- Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Vuonna 385 jKr Kumoran kukkulalla käytiin lamanilaisten (noin 2 miljoonaa) ja nefiläisten (490000 130000) kesken taistelu jossa nefiläisiä yllytti taisteluun lamanilaisia vastaan 7 sotapäällikköä 130000:n tuhannen jokkoineen.
Tuo, ettei enää ole oleva lahjaa, tarkoittaa ettei ole oleva enää näkijän lahjaa.Mormonin kirjan johdannossa lukee näin. ”Päätettyään kirjoituksensa Mormon luovutti kertomuksen pojalleen Moronille, joka lisäsi siihen muutamia omia sanojaan ja kätki levyt Kumorankukkulaan. Sama Moroni ilmestyi syyskuun 21. päivänä 1823, nyt kirkastettuna, ylösnousseena olentona, profeetta Joseph Smithille”.
Eli Joseph Smith opetti jo 1823 että Mormonin poika Moroni ilmestyi hänelle 21.09.1823 eli tuo eksytys löytyy myös Mormonin kirjan johdannosta. Anonyymi00014 kirjoitti:
Mormonin kirjan johdannossa lukee näin. ”Päätettyään kirjoituksensa Mormon luovutti kertomuksen pojalleen Moronille, joka lisäsi siihen muutamia omia sanojaan ja kätki levyt Kumorankukkulaan. Sama Moroni ilmestyi syyskuun 21. päivänä 1823, nyt kirkastettuna, ylösnousseena olentona, profeetta Joseph Smithille”.
Eli Joseph Smith opetti jo 1823 että Mormonin poika Moroni ilmestyi hänelle 21.09.1823 eli tuo eksytys löytyy myös Mormonin kirjan johdannosta.Ei ole eksytys. Ainakaan se, että Moroni kätki levyt. Eikä varmaan muutenkaan, miksi ihmeessä olisi?
Anonyymi00013 kirjoitti:
Siis samalla tavalla joku idiootti on ilmoittautunut profeetaksi ja ilmoitusten saajaksi kuin smith ja hänen seuraajansa. Ja jotkut idiootit uskovat, vaikka kaikki profetiat ovat menneet pieleen ja "ilmoitukset" on keksitty mm. hyväksikäyttöä varten.
Smithin olemisen profeettana voi jokainen varmistaa samalla tavoin kuin Mooseksen ja Pietarin. Siis miten? Jos et tiedä, olet tietämätön, eikä sinun sanoillasi ole painoa.
Anonyymi00012 kirjoitti:
Miten Opin ja Liittojen kirjaan voi uskoa ja luottaa, jos se alkaa heti alusta eksytyksellä?
Se ei ala eksytyksellä ja siinä on sama evankeliumi kuin Raamatussa, Uudessa Testamentissa.
Anonyymi00011 kirjoitti:
Minä en ole julistanut itsestäni mitään. Ainoa asia minkä tuon esille, on totuus, mitä kirkko ei opeta. MAP-kirkon johtajat ovat vastuussa siitä, mitä kirkko opettaa ja ihmisten tapana on etsiä kunniaa toisilta ihmisiltä kuten Jeesuskin sanoi että "Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta.". Enkeli Zotiel eli Nefin kansan johtaja Moroni on nykyään minun paras ystäväni ja Mormonin poika Moroni toimii nykyään MAP-kirkossa vaarnanjohtajana. Myöskin Lemekin poika Nooa oli (kuollut) minun isäni. Kirkkohan opettaa kaikista näistä miten sattuu eli virheellisesti kuten hyvin monesta muustakin.
Jos väität noin, että Moroni on sinun ystäväsi, ja Nooa isäsi, olet minusta väärä profeetta, ja minä väitän, että kirkkomme johtaja on oikea profeetta. Siinähän kilpailette ja minä olen Oaksin puolella. Saa nähdä kumpi voittaa.
santtunen2 kirjoitti:
Ei ole eksytys. Ainakaan se, että Moroni kätki levyt. Eikä varmaan muutenkaan, miksi ihmeessä olisi?
Joo, eihän Puna-Haillakaan ole eksytystä...
Sadut satuina!santtunen2 kirjoitti:
Smithin olemisen profeettana voi jokainen varmistaa samalla tavoin kuin Mooseksen ja Pietarin. Siis miten? Jos et tiedä, olet tietämätön, eikä sinun sanoillasi ole painoa.
smithin "profeetallisuus" on helppo todeta. Esim. Raamatun kriteereillä hän on väärä profeetta, koska kaikki profetiat (muutamaa fifty-sixtyä lukuun ottamatta) ovat menneet karkeasti pieleen ja "ilmoitukset" hän on keksinyt mm. omia himojaan varten.
Olli on tietämätön ja itsesuggestion vallassa.Höpölöps kirjoitti:
smithin "profeetallisuus" on helppo todeta. Esim. Raamatun kriteereillä hän on väärä profeetta, koska kaikki profetiat (muutamaa fifty-sixtyä lukuun ottamatta) ovat menneet karkeasti pieleen ja "ilmoitukset" hän on keksinyt mm. omia himojaan varten.
Olli on tietämätön ja itsesuggestion vallassa.Smith vahvistaa ja tarkentaa Raamatun profetiat, eikä ennusta yhtään mitään väärin. Kritiikki vaan lukee kaikkea kuin piru Raamattua. Ja höpö on niin puolueellinen, että uskoo kritiikin eikä kirkkoa, Jumalan profeettoja.
santtunen2 kirjoitti:
Smith vahvistaa ja tarkentaa Raamatun profetiat, eikä ennusta yhtään mitään väärin. Kritiikki vaan lukee kaikkea kuin piru Raamattua. Ja höpö on niin puolueellinen, että uskoo kritiikin eikä kirkkoa, Jumalan profeettoja.
Kerro edes yksi smithin ennustus (ei fifty-sixty), joka on toteutunut! Siinä sinulle haastetta!
Minä ajattelen omilla aivoillani. En taritse mitään vastustajien sivuja kun mormonien omien julkaisujenkin (mm. Journal of Discourses) lukeminen riittää.Höpölöps kirjoitti:
Kerro edes yksi smithin ennustus (ei fifty-sixty), joka on toteutunut! Siinä sinulle haastetta!
Minä ajattelen omilla aivoillani. En taritse mitään vastustajien sivuja kun mormonien omien julkaisujenkin (mm. Journal of Discourses) lukeminen riittää.Juutalaiset palanneet Pyhään Maahan joukolla, ja Israelin valtio perustettu. Kirkon apostoli kävi siunaamassa tapahtuman Jerusalemissa etukäteen.
santtunen2 kirjoitti:
Juutalaiset palanneet Pyhään Maahan joukolla, ja Israelin valtio perustettu. Kirkon apostoli kävi siunaamassa tapahtuman Jerusalemissa etukäteen.
No sehän on tyypillinen joko-tai-ennustus itsessään. Muutkin ovat ennustelleet juutalaisten paluusta "luvattuun maahan" "aikojen lopulla", joten smithin ennustus ei sikäli ollut edes poikkeuksellinen.
Mutta smithin ennustushan sisältää paljon muuta potaskaa, mikä ei ole toteutunut eikä tule toteutumaan. Jo lähtökohta smithillä oli aivan väärä, siis se, että intiaanit ovat lähi-itäläisten jälkeläisiä. smithin uskoon kuuluu myös, että kaikille mormoneille sanotaan (keksitään) Israelin heimo, johon he mukamas kuuluvat.
smithän vieläpä ennusti, että Amerikkaan rakennetaan Uusi Jerusalem, että mormonit lähettävät Israeliin kaksi käännyttäjää, että juutalaiset kääntyvät mormoneiksi ja että Jeesus tulee.
Mikään noista lisäennustuksista ei ole toteutunut eikä tule toteumaan. Turha siis hehkuttaa smithin ennustajanlahjoilla tuossakaan asiassa. Hän esitti yleisen ennusteen ja lisäsi siihen sellaista potaskaa, mikä ei ole toteutunut eikä toteudu.- Anonyymi00016
santtunen2 kirjoitti:
Jos väität noin, että Moroni on sinun ystäväsi, ja Nooa isäsi, olet minusta väärä profeetta, ja minä väitän, että kirkkomme johtaja on oikea profeetta. Siinähän kilpailette ja minä olen Oaksin puolella. Saa nähdä kumpi voittaa.
Eikös Mormonin kirjassa opeteta, että "teidän on opittava tuntemaan esiisänne" ja eikös siellä sanota jotain siihen suuntaan, että muuten te ette voi pelastua?
Joseph Smithille sanottiin näin Opin ja LIiittojen kirjan 3 luvun 9 ja11
"mutta ellet ole varuillasi, sinä tulet lankeamaan rikkomuksen tähden.
11. jos et niin tee, sinut hyljätään ja sinä tulet muiden ihmisten kaltaiseksi eikä sinulla ole enää oleva lahjaa".
Tuo, ettei enää ole oleva lahjaa, tarkoittaa ettei ole oleva enää näkijän lahjaa eli tuo näkijän lahja voidaan ottaa pois, jos ihminen lankeaa esim. siinä että hän ei näe kuka kukin on ollut ja on, kuten esim. että sekoittaa enkeli Moronin ja Mormonin poika Moronin ja antaa vielä kahden nefiläisen sotapäällikön johtaa lisää harhaan näkijän lahjassaan.
Eikös Oaks opeta että enkeli Moroni on Mormomin poika Moroni joka ilmestyi Joseph Smithille 1823-1827?
Eikös Oaks opeta että Gabriel on Nooa?
Enkeli Zotiel oli nefin kansan johtajana noin 72 eKr elänyt Moroni joka ilmestyi Joseph Smithille 1823-1827. Taivaassa ei luotu aikojen alussa enkeli Moronia vaan enkeli Zotiel joka eli myöhemmin 72 eKr nefin kansan johtaja Moronina ja ilmestyi Joseph Smithille 1823-1827 sanoen olevansa Moroni, joka ei koskaan sanonut olleensa enkeli Moroni vaan Moroni pelkästään.
Taivaassa aikojen alussa Jumala loi enkeli Fanuelin joka syntyi myöhemmin Lemekin poikana Nooana.
Jumalan (Jehova), ei Sanan, pyhän hengen (yleisnimi) voimasta sikisi ennen Auringon ja Maan luomista Pyhä Henki (erisnimi) joka sai myöhemmin taivaassa toisen (272 vrk:tta) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani/väkevyyteni).
Jeesus sanoi että "hän lähettää opetuslapsilleen toisen Puolustajan, Pyhän Hengen, totuuden hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan koska se ei tunne sitä ja hän opettaa teille kaiken". Kumpaa siis uskot, Pyhää Henkeä eli Puolustajaa vai ihmisoppeja ja ihmisjärkeilyjä? Anonyymi00016 kirjoitti:
Eikös Mormonin kirjassa opeteta, että "teidän on opittava tuntemaan esiisänne" ja eikös siellä sanota jotain siihen suuntaan, että muuten te ette voi pelastua?
Joseph Smithille sanottiin näin Opin ja LIiittojen kirjan 3 luvun 9 ja11
"mutta ellet ole varuillasi, sinä tulet lankeamaan rikkomuksen tähden.
11. jos et niin tee, sinut hyljätään ja sinä tulet muiden ihmisten kaltaiseksi eikä sinulla ole enää oleva lahjaa".
Tuo, ettei enää ole oleva lahjaa, tarkoittaa ettei ole oleva enää näkijän lahjaa eli tuo näkijän lahja voidaan ottaa pois, jos ihminen lankeaa esim. siinä että hän ei näe kuka kukin on ollut ja on, kuten esim. että sekoittaa enkeli Moronin ja Mormonin poika Moronin ja antaa vielä kahden nefiläisen sotapäällikön johtaa lisää harhaan näkijän lahjassaan.
Eikös Oaks opeta että enkeli Moroni on Mormomin poika Moroni joka ilmestyi Joseph Smithille 1823-1827?
Eikös Oaks opeta että Gabriel on Nooa?
Enkeli Zotiel oli nefin kansan johtajana noin 72 eKr elänyt Moroni joka ilmestyi Joseph Smithille 1823-1827. Taivaassa ei luotu aikojen alussa enkeli Moronia vaan enkeli Zotiel joka eli myöhemmin 72 eKr nefin kansan johtaja Moronina ja ilmestyi Joseph Smithille 1823-1827 sanoen olevansa Moroni, joka ei koskaan sanonut olleensa enkeli Moroni vaan Moroni pelkästään.
Taivaassa aikojen alussa Jumala loi enkeli Fanuelin joka syntyi myöhemmin Lemekin poikana Nooana.
Jumalan (Jehova), ei Sanan, pyhän hengen (yleisnimi) voimasta sikisi ennen Auringon ja Maan luomista Pyhä Henki (erisnimi) joka sai myöhemmin taivaassa toisen (272 vrk:tta) ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani/väkevyyteni).
Jeesus sanoi että "hän lähettää opetuslapsilleen toisen Puolustajan, Pyhän Hengen, totuuden hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan koska se ei tunne sitä ja hän opettaa teille kaiken". Kumpaa siis uskot, Pyhää Henkeä eli Puolustajaa vai ihmisoppeja ja ihmisjärkeilyjä?Uskotaan meidän profeettaa. Jos joku muu väittää saaneensa tuollaisia profeetalle kuuluvia kaninisen tason ilmoituksia, hän on minun mielestä valheprofeetta. Hienoa silti, että olet tutustunut Mormonin kirjaan ja pidät siitä ja sen sisällöstä. Yleensähän kriitikot väittävät sitä huijaukseksi tms.
santtunen2 kirjoitti:
Uskotaan meidän profeettaa. Jos joku muu väittää saaneensa tuollaisia profeetalle kuuluvia kaninisen tason ilmoituksia, hän on minun mielestä valheprofeetta. Hienoa silti, että olet tutustunut Mormonin kirjaan ja pidät siitä ja sen sisällöstä. Yleensähän kriitikot väittävät sitä huijaukseksi tms.
Miksi kannattaisi uskoa profeettanne, joka ei käytännössä osannut profetoida yhtään mitään, vaan kaikki profetiat menivät persiilleen?
- Anonyymi00018
santtunen2 kirjoitti:
Älä välitä. Tyypi sekoilee muuallakin, tämä palsta ei ole ainoa.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Älä välitä. Tyypi sekoilee muuallakin, tämä palsta ei ole ainoa.
Jeesuksestakin sanottiin kun hän opetti näitä. 20Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"
- Anonyymi00015
Joseph Smith, huijari ja rikollinen, keksi ja lainasi muilta Mormonin kirjan. Todisteena tästä on View of the Hebrews niminen kirja, josta Mormonin kirjan juoni tulee. Mormonin kirjan epäaitoidesta todistavat myös siihen tehdyt tuhannet muutokset, joista tökeröin on white sanan muuttaminen sanaksi pure. Jostain syystä mormonijumala, siis Smithin keksimä, päättikin olla vähemmän rasistinen. Rasismi jatkaa eloaan mormonismissa, tosin vuodesta 1978 hieman peitetymmin. Jostain syystä, luultavasti tiedon puutteesta, muutamat mustat afrikkalaiset ovat liittyneet mormonismiin. Onhan niitä juutalaisia natsejakin ja latino trumppilaisia. Smith ja muut mormonijohtajat ovat vakuuttaneet, että arkeologiset löydöt tulevat osoittamaan Mormonin kirjan kansat oikeaksi. Sitä ei ole tapahtunut, vaikka Amerikan mantereelta on löytynyt paljon vanhempien ja pienempien kansojen olemassaolosta todisteita. Jostain syystä Mormonin kirjan korkeintaan 4000 vuotta vanhoista tapahtumista ei ole mitään todisteita, kummallista. No, voihan se olla totta vaikka olisikin valhetta, kuten mormonismissa tavataan sanoa.
Kirkon apologian tarkkaan kumoamia väitteitä. Vastaa siihen äläkä toista vanhoja väitteitä.
Nyt eletään nykyaikaa, jolloin kaikki voidaan tarkkaan tutkia historiantutkimukselka, teologialla ja uskonto tieteellä. Ja itse pitää myös rukoilla tutkimuksen ohella. Ei saa uskoa ihmisiin, vaan on kysyttävä mitä mieltä Jumala on asioista. Sitä varten on ilmoitus ja rukous.
Jumala kyllä kertoo Raamatussa millainen hän on, ja on kaikkitietävä ja osaava neuvomaan jokaista henkilökohtaisesti. Sitä varten on rukous.santtunen2 kirjoitti:
Kirkon apologian tarkkaan kumoamia väitteitä. Vastaa siihen äläkä toista vanhoja väitteitä.
Nyt eletään nykyaikaa, jolloin kaikki voidaan tarkkaan tutkia historiantutkimukselka, teologialla ja uskonto tieteellä. Ja itse pitää myös rukoilla tutkimuksen ohella. Ei saa uskoa ihmisiin, vaan on kysyttävä mitä mieltä Jumala on asioista. Sitä varten on ilmoitus ja rukous.
Jumala kyllä kertoo Raamatussa millainen hän on, ja on kaikkitietävä ja osaava neuvomaan jokaista henkilökohtaisesti. Sitä varten on rukous.MILLOIN kirkon apologia on sanonut jotain järkevää? Ethän vain tarkoita esim. pallopurkkijuttuja?
Historiantutkimus ja uskontotiede antavat smithin kirkosta totuudenmukaisen ja karmaisevan kuvan.
Älä Olli sekoita rukousta itsesuggestioon.Höpölöps kirjoitti:
MILLOIN kirkon apologia on sanonut jotain järkevää? Ethän vain tarkoita esim. pallopurkkijuttuja?
Historiantutkimus ja uskontotiede antavat smithin kirkosta totuudenmukaisen ja karmaisevan kuvan.
Älä Olli sekoita rukousta itsesuggestioon.Turha taas jatkaa. Vänkää vaan samaa.
santtunen2 kirjoitti:
Turha taas jatkaa. Vänkää vaan samaa.
Arvasinkin, että et pysty vastaamaan. Ihan sama kuin jos väität, että Pohjois-Korean apologia on kumonnut kakki vastustajien väitteet.
Höpölöps kirjoitti:
Arvasinkin, että et pysty vastaamaan. Ihan sama kuin jos väität, että Pohjois-Korean apologia on kumonnut kakki vastustajien väitteet.
Spagettihirviötodistus. Kun hirviö on mielikuvitusolento niin Jumalakin on mielikuvitusolento.
Argumenttivirhe. Logiikka virhe.santtunen2 kirjoitti:
Spagettihirviötodistus. Kun hirviö on mielikuvitusolento niin Jumalakin on mielikuvitusolento.
Argumenttivirhe. Logiikka virhe.Joo, sinä syyllistyt jatkuvasti argumentointivirheisiin. Väität, että jokainen joka rukoilee vilpittömästi, saa Jumalalta vastauksen, että smithin oppi on oikea.
Ja kun jäät kakkoSEKSI, siirrät huomion minun henkilööni.- Anonyymi00017
santtunen2 kirjoitti:
Jumala kyllä kertoo Raamatussa millainen hän on, ja on kaikkitietävä ja osaava neuvomaan jokaista henkilökohtaisesti. Sitä varten on rukous.Milloin kirkon jäsenet ovat alkaneet kunnioittaa Jumalaa Jehovana/Jahvena ja kaiken Luojana? Eikös tuo kunnia Luojana ja Jehovana anneta Sanalle (Jeesukselle)? Jeesus sanoi että " Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta".
Höpölöps kirjoitti:
Joo, sinä syyllistyt jatkuvasti argumentointivirheisiin. Väität, että jokainen joka rukoilee vilpittömästi, saa Jumalalta vastauksen, että smithin oppi on oikea.
Ja kun jäät kakkoSEKSI, siirrät huomion minun henkilööni.Jokainen, joka rukoilee vilpittömästi ja avoimin mielin, saa Jumalalta vastauksen onko Mormonin Kirja Jumalan Sanaa ja totta siis siinä mielessä, vaikka siinä on profeettojen inhimillistä heikkoutta myös, kuten kaikessa ihmisen toiminnassa. Ja kuten sen nimilehdellä sanotaan. "Jos tässä on virheitä, niin älkää silti Jumalalta tullutta hylätkö, että teidät havaittaisiin puhtaiksi Jumalan edessä."
Ja kyllä sen voi yleistää mihin asiaan vaan, mutta muissa asioissa ei ole tällaista lupausta. Aina ei vastausta tule. Me emme voi kuin pyytää, Jumala tekee aina kuten on kaikille parasta ihmisten ikuisen elämän kannalta ja muista syistä. Me emme voi tietää kaikkea päätöksiin vaikuttavaa.Anonyymi00017 kirjoitti:
Milloin kirkon jäsenet ovat alkaneet kunnioittaa Jumalaa Jehovana/Jahvena ja kaiken Luojana? Eikös tuo kunnia Luojana ja Jehovana anneta Sanalle (Jeesukselle)? Jeesus sanoi että " Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta".
Tuossa sekoitat itse Isän ja Pojan suhteen. Meidän kirkko esittää sen täysin selkeästi kuten se ilmoituksissa on. Ainoa mikä jää epäselväksi, on Jeesuksen valta suuruus universumissa. Se on selvä, että hän on maapallon Jumala kunnes luovuttaa maapallon ja sen ihmiset valmiina Isälle.
Ja Isä on koko maailmankaikkeuden Jumala, Päällikkö, Ylijumala, Jumalan koko universumia koskevalla Valtaistuimella istuva Jumala. Kaiken olevan Jumala. Se Valtaistuin on ikuinen ja muuttumaton, ja universumi on ikuinen. Molemmat ovat ikuisia. Tämä on ristiriidassa tieteen vallitsevan käsityksen kanssa, että universumilla olisi alku. Ratkaisu on erottaa kaikkeus ja meidän osauniversumimme. Meidän osauniversumimme on alkanut joskus.
Jotkut kohdat viittaavat siihen, että Jeesus olisi ainakin näiden kaikkien koetuspaikkojen Luoja maapallon lisäksi.
Jotkut kriitikot väittävät, että oppimme mukaan Jeesus on maapallon Jumala vaan, ja Isä universumin Jumala. Näin se ei kuitenkaan siis ole, vaan ei tiedetä kuinka pitkälle hänen valtansa ulottuu. Isä taas johtaa ihan kaikkea. Jumalan Taivaita, enkelien Taivaita, Ihmisten Taivaita, näitä koetuspaikkoja, ja kadotuksen paikkoja. Kaikkia galakseja, kaikkia aurinkokuntia, kaikkia planeettoja, kaikkia henkimaailmoja.
Voi olla, että jokaisella galaksilla on oma Jumalansa Isän alaisuudessa. Ja välissä vielä oma Jumalansa jokaisella osauniversumilla, galaksipopulaatiolla.
Kaikki on järjestyksessä niinkuin on, kaikesta vaan ei ole vielä ilmoitusta, eikä kaikkea tiedetä tieteessäkään. Kaaostilat universumissa tietysti taas ovat kaaostilassa niin kauan kuin kaaosta kestää. Räjähdykset ja sumut jne.santtunen2 kirjoitti:
Jokainen, joka rukoilee vilpittömästi ja avoimin mielin, saa Jumalalta vastauksen onko Mormonin Kirja Jumalan Sanaa ja totta siis siinä mielessä, vaikka siinä on profeettojen inhimillistä heikkoutta myös, kuten kaikessa ihmisen toiminnassa. Ja kuten sen nimilehdellä sanotaan. "Jos tässä on virheitä, niin älkää silti Jumalalta tullutta hylätkö, että teidät havaittaisiin puhtaiksi Jumalan edessä."
Ja kyllä sen voi yleistää mihin asiaan vaan, mutta muissa asioissa ei ole tällaista lupausta. Aina ei vastausta tule. Me emme voi kuin pyytää, Jumala tekee aina kuten on kaikille parasta ihmisten ikuisen elämän kannalta ja muista syistä. Me emme voi tietää kaikkea päätöksiin vaikuttavaa.Joo, jos rukoilee eikä ala uskoa smithin juttuihin, silloin on rukoillut väärällä mielellä...
Väitteelläsi ei siis ole mitään arvoa vaan se on mitä tyypillisin argumentointivirhe.santtunen2 kirjoitti:
Tuossa sekoitat itse Isän ja Pojan suhteen. Meidän kirkko esittää sen täysin selkeästi kuten se ilmoituksissa on. Ainoa mikä jää epäselväksi, on Jeesuksen valta suuruus universumissa. Se on selvä, että hän on maapallon Jumala kunnes luovuttaa maapallon ja sen ihmiset valmiina Isälle.
Ja Isä on koko maailmankaikkeuden Jumala, Päällikkö, Ylijumala, Jumalan koko universumia koskevalla Valtaistuimella istuva Jumala. Kaiken olevan Jumala. Se Valtaistuin on ikuinen ja muuttumaton, ja universumi on ikuinen. Molemmat ovat ikuisia. Tämä on ristiriidassa tieteen vallitsevan käsityksen kanssa, että universumilla olisi alku. Ratkaisu on erottaa kaikkeus ja meidän osauniversumimme. Meidän osauniversumimme on alkanut joskus.
Jotkut kohdat viittaavat siihen, että Jeesus olisi ainakin näiden kaikkien koetuspaikkojen Luoja maapallon lisäksi.
Jotkut kriitikot väittävät, että oppimme mukaan Jeesus on maapallon Jumala vaan, ja Isä universumin Jumala. Näin se ei kuitenkaan siis ole, vaan ei tiedetä kuinka pitkälle hänen valtansa ulottuu. Isä taas johtaa ihan kaikkea. Jumalan Taivaita, enkelien Taivaita, Ihmisten Taivaita, näitä koetuspaikkoja, ja kadotuksen paikkoja. Kaikkia galakseja, kaikkia aurinkokuntia, kaikkia planeettoja, kaikkia henkimaailmoja.
Voi olla, että jokaisella galaksilla on oma Jumalansa Isän alaisuudessa. Ja välissä vielä oma Jumalansa jokaisella osauniversumilla, galaksipopulaatiolla.
Kaikki on järjestyksessä niinkuin on, kaikesta vaan ei ole vielä ilmoitusta, eikä kaikkea tiedetä tieteessäkään. Kaaostilat universumissa tietysti taas ovat kaaostilassa niin kauan kuin kaaosta kestää. Räjähdykset ja sumut jne.Mutta sinähän luulet tietäväsi tieteestäkin kaiken, vaikka juttusi ovat täyttä sekoilua esim. tähtitiedepalstalla, jota en ole nyt pitkään aikaan seurannut. Sinä "tiedät" myös, että avaruusolennot ovat vierailleet maapalloja ja todisteita heistä löytyisi pyramidien alta, kun vain kaivettaisiin...
Höpölöps kirjoitti:
Mutta sinähän luulet tietäväsi tieteestäkin kaiken, vaikka juttusi ovat täyttä sekoilua esim. tähtitiedepalstalla, jota en ole nyt pitkään aikaan seurannut. Sinä "tiedät" myös, että avaruusolennot ovat vierailleet maapalloja ja todisteita heistä löytyisi pyramidien alta, kun vain kaivettaisiin...
En minä luule tietäväni tieteestä kaiken. Sinä vaan vääristelet kirkon opin ja historian lisäksi minun sanomisiakin aina.
santtunen2 kirjoitti:
En minä luule tietäväni tieteestä kaiken. Sinä vaan vääristelet kirkon opin ja historian lisäksi minun sanomisiakin aina.
Väitäthän sinä tietäväsi, että smith oli Jumalan profeetta. Tähtitieteessä sinulla on ehdottomia totuuksia. Ja kaikki Israelilaisten tekemät hirmuteot ovat vain vastustajien propagandaa.
Noista avaruusolennoista ja pyramideista kerrot itse netistä löytyvällä videolla. Etkö usko omiin juttuihisi?Höpölöps kirjoitti:
Väitäthän sinä tietäväsi, että smith oli Jumalan profeetta. Tähtitieteessä sinulla on ehdottomia totuuksia. Ja kaikki Israelilaisten tekemät hirmuteot ovat vain vastustajien propagandaa.
Noista avaruusolennoista ja pyramideista kerrot itse netistä löytyvällä videolla. Etkö usko omiin juttuihisi?Sen väitän, että Joseph Smith on Jumalan profeetta. Muut vääristelet taas. Kerron mitä kerron, ei siinä mitään moitittavaa ole mitä kerron pyramideista ym.
- Anonyymi00020
santtunen2 kirjoitti:
Sen väitän, että Joseph Smith on Jumalan profeetta. Muut vääristelet taas. Kerron mitä kerron, ei siinä mitään moitittavaa ole mitä kerron pyramideista ym.
Varsinainen profeetta Smith oli. Tässä vähän tietoa Smithistä. Smithin ammatti oli taikavarpu aarteenetsijä. Taisi olla aika huono siinäkin kun joutui oikeuteen luvatessaan löytää aarteita mutta ottikin vain rahat toimeksiantajalta. Smith olikin oikeudessa tuon tuostakin syytettynä pikkurikoksista aina maanpetokseen. Mormonikirkko väittää, että kaikki Smithin rikokset olivat joko aivan keksittyjä tai mormonismin vastustajien mustamaalaus yritystä. Kuitenkin Smith aloitti rikollisen uransa jo ennen mormonikirkon perustamista eli olisi kummallista jos nekin rikokset olisivat vain mormonismin vastustajien tekosia. Smithin suurin rikos kuitenkin oli mormonismin perustaminen rikkauksien ja vallan haalimiseksi itselleen. Smith ei kuitenkaan saanut nauttia rikauksista ennenkuin hän kuoli tulitaistelussa huijaamiaan ihmisiä vastaan.
Ennen kuolemaansa Smith ehti kuitenkin tehdä kaikenlaista koiruutta, kuten lähettää miehiä lähetystyöhön ja naida heidän vaimonsa. Smithin haaremiin kuului myös ainakin pari alaikäistä tyttöä.
Smith teki ehkäpä suurimman virheensä "kääntäessään" Aabrahamin kirjan. Smith osti kiertelevältä kaupustelijalta egyptiläisiä hautakirjoituksia joista hän oli kääntävinään Kallisarvoinen helmi nimisen kirjan osan nimeltä Aabrahamin kirja. Kävi niin huonosti, että Smithin "käännökset" osoittautuivat täydeksi huuhaaksi. Mormonikirkko tapansa mukaan keksi kaikenlaisia selityksiä, joista yksi taisi olla se tuttu "voihan se olla totta vaikka olisi valhetta".
Smithin profetiat eivät ole käyneet toteen. Smith esimerkikis ennusti Jeesuksen palaavan vuonna 1891, Yhdysvaltain hallituksen syrjäyttämisen mormonivihan takia, ja Missourin temppelin rakentamisen. Mikään näistä ei käynyt toteen monien muiden Smithin ennustusten tapaan. Mormonikirkko on lähinnä kieltänyt, että Smith olisi mitään ennustanutkaan tai että Smith ei juuri sillä hetkellä puhunut profeettana. Aikomoisia veijareita. Vielä olisi monia asioita jotka todistavat Smithin olevan täysihuijari ja rikollinen, mutta eiköhän näillä päästä alkuun. santtunen2 kirjoitti:
Sen väitän, että Joseph Smith on Jumalan profeetta. Muut vääristelet taas. Kerron mitä kerron, ei siinä mitään moitittavaa ole mitä kerron pyramideista ym.
Saathan sinä väittää vaikka mustaa valkoiSEKSI, kuten teetkin. Se ei poista sitä tosiasiaa, että mm. Raamatun kriteerein smith oli väärä profeetta.
Kyllähän se kertoo ihmisestä paljon, jos uskoo pyramidien alla olevan todisteita avaruusolentojen käynneistä. Kallonkutistajalle olisi töitä.- Anonyymi00022
santtunen2 kirjoitti:
Kaiken perusteella Joseph Smith ei ollut profeetta. Smith kirjoitti itsensä profeetaksi eli juuri niinkuin Raamattu kertoo väärien profeettojen tekevän. Näistä vääristä profeetoista tärkein ei ole edes Smith, vaan Muhammed joka myös ilman mitään ulkopuolista tukea julisti itsensä profeetaksi ja perusti jopa mormonismia paremmin menestyvän ja vielä vaarallisemman uskonnon. Mitkään Smithin profetioista eivät ole toteutuneet. Smith ennusti Jeesuksen toisen tulemisen vuoteen 1891. Se ei tietenkään tapahtunut. Mitkään muutkaan Smithin ennustukset eivät toteutuneet. Mormomikirkko on yrittänyt selittää miksi ennustukset eivät toteutuneet.
- Anonyymi00021
Minun mielestäni mormonit saavat tehdä mitä haluavat lain puitteissa. On kuitenkin tärkeää, että mormonismiin liittymistä pohtivat tietävät mihin ryhtyvät. Mormonismissahan on monta hyvää asiaa, kuten perhe keskeisyys, hyvät elämäntavat, ja yhteisöllisyys. Tosin yhteisöllisyys on usein johtanut me vastaan he ajatteluun joka ei mielestäni ole kovin rakentavaa. Vaikka mormonismi on tällä hetkellä melko vaaraton lahko, on muistettava, että sen alkuperä on hyvin salamyhkäinen ja valheellinen. Kannattaa lukea Joseph Smithin henkilöhistoriaa ennenkuin tekee mitään päätöksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site395777Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2165323Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers394452Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto404293SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun514068Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813766SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt853680Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään453119Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062440SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het462388