Jumalan profeettoja: miehiä ja naisia? Kyllä!
Raamattu
Tällä palstalla näkyy olevan aloitus, jossa lukee:
” Jumalan profeetat olivat miehiä”.
Tuo on täysin perätön tieto,. Raamatun sisältö EI ANNA siihen mitään todistetta!
On ala-arvoista kirjoittaa tuollaista ”julkista valhetta” profeetta-asiassa.
Onkin kummallista, että kun tämä on Raamattu-palsta, monet kirjoittajat eivät näytä tuntevan sen sisällösä kuin muutaman ”valikoidun jakeen”. Joita he jankkaavat kuin mantraa.. .
No, jotka ovat Raamatun sisältöön kunnolla tutustuneet, tietävät ja muistavat mikä on totta.
Edellä mainitun aloituksen kesksutelussa oli oikeita kommentteja profeetta-asiasta.
Jumalan profeettoja VT:n aikana?
-----------------------------------
Anonyymi00237 2026-01-17 11:13:18
• VT:stä löytyy viisi naista, joita nimitetään profeetoiksi (tai "profetissaksi", kuten Jesajan vaimoa).
• Lisäksi Hanna, Samuelin äiti, voidaan laskea tähän ryhmään kuuluvaksi, koska hän toimi Jumalan sanan välittäjänä. Naisprofeettoja ei siis ollut Vanhan testamentin aikaan läheskään yhtä paljon kuin miesprofeettoja, mutta näyttää siltä kuin Herra olisi kutsunut naisen sanansaattajakseen pelastushistorian taitekohdissa.
Anonyymi00238 2026-01-17 11:16:22
• Kirjaprofeettoja, jotka saivat suoraan Jumalalta sanoman, joka päätyi Raamatun lehdille. Tämä sanoma on 100 % Jumalan sanaa. Tähän ryhmään kuuluu neljä VT:n naisprofeettaa: Mirjam, Debora, Hanna ja Hulda.
On todettava, että kun Jumala kutsui Deboran – naisen siis – profeetaksi, tilanteeseen ei ollut ”tarjolla” yhtään miestä!
Tilanne oli onneton. Miespuolinen väki oli vajonnut alas. Sotakunto ja johtajuus oli nollatilassa. Siksi Jumala valitsi kenet hyväksi ja tarpeelliseksi näki. Mitä Häntä on moittiminen?
Eihän Jumala ”halveksi” luotujaan, naisiakaan – ”kaikki ovat Hänen Kättensä tekoa”. ( Jon 34:19)
• ” Debora, naisprofeetta, Lappidotin vaimo oli siihen aikaan tuomarina Israelissa.”
Lähde: Tuomarien kirja 4. ja 5. luku.
Jumalan profeettoja UT:ssa?
-----------------------------
Myös UT,n tekstit todistavat, että Jumalalla oli profeettoja.
• ”Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
• .” ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.” ( Luukas 2:36-37)
Alkuseurakunnan aikana oli veljiä profeettoina, mutta profetoimisen lahja annettiin myös sisarille.
Apostoli Filippuksella oli jopa neljä tytärtä joilla profetoimisen lahja. (Apt 13:1, Apt 21: 9. )
Jokainen joka kunnioittaa Jumalaa, kunnioittaa myös Hänen Sanaansa. Eikä rupea vääristämään (valheilla) niitä faktoja, joita profetia-asiasta ja profeetoista on Sanassa esillä. Ei pidä repostella Raamatun Sanaa!
Jumalan profeettoja: miehiä ja naisia? - Kyllä!
68
267
Vastaukset
- Anonyymi00001
Oli niitä miesprofeettoja paljonkin?
Anonyymi00241 2026-01-17 11:28:21
"Vääriä miesprofeettoja oli 450 yhtä oikeata kohden. Sama suhdeluku on edelleen toimassa."
1. Kun. 22:22
Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.
____-------
Eli, kommenttia edelliseen: Kun oli vain yksi - profeetta MIIKA, Jumalan edessä otollinen, ja 450 muuta oli langennut pois totuudesta.... niin? - Anonyymi00002
Oikeilla profeetoilla oli valta kirota ja tappaa ihmisiä.
1. Kun. 19:17
Ja on tapahtuva näin: joka välttää Hasaelin miekan, sen surmaa Jeehu, ja joka välttää Jeehun miekan, sen surmaa Elisa.
Netanajahu on tämän ajan oikea profeetta.- Anonyymi00003
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12] - Anonyymi00013
73. Ilm. 11:10 Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä, jotka maan päällä asuvat.
74. Ilm. 16:6 Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
75. Ilm. 18:24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.
76. Ilm. 19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
77. Ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
78. Ilm. 22:6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
79. Ilm. 22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa". - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
73. Ilm. 11:10 Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä, jotka maan päällä asuvat.
74. Ilm. 16:6 Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
75. Ilm. 18:24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.
76. Ilm. 19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
77. Ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
78. Ilm. 22:6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
79. Ilm. 22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".Ilm. 22. luku Uusi Testamentti 1938
1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3. Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4. ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
6. Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
7. Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
8. Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
9. Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".
10. Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
21. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Aamen.
- Anonyymi00004
Väärät profeetat, lahkoprofeetat, särkivät laintaulut ja aloittivat hurmostanssit niiden sirpaleiden ympärillä.
1. Kun. 18:29
Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.- Anonyymi00006
Missä ne lain taulut särkivät?
Harhaoppisen mielikuvissa. - Anonyymi00015
Anonyymi00006 kirjoitti:
Missä ne lain taulut särkivät?
Harhaoppisen mielikuvissa.Hihhulit särki ensimmäiset Jumalan kirjoittamat laintaulut.
Mooses tai kuitenkin uudet tilalle, joita säilytetään Liitonarkussa (=Liitonarkissa, vanhempi käännös, jolla viitataan Nooan arkkiin.) Laintaulut tuodaan uuteen Jerusalemin temppeliin ja ne ovat voimassa 1000 vuotta. Vasta sitten vuodatetaan Henki kaiken lihan ylle.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Hihhulit särki ensimmäiset Jumalan kirjoittamat laintaulut.
Mooses tai kuitenkin uudet tilalle, joita säilytetään Liitonarkussa (=Liitonarkissa, vanhempi käännös, jolla viitataan Nooan arkkiin.) Laintaulut tuodaan uuteen Jerusalemin temppeliin ja ne ovat voimassa 1000 vuotta. Vasta sitten vuodatetaan Henki kaiken lihan ylle.
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.Tämä aloitus ei ole Mooseksesta.
- Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Hihhulit särki ensimmäiset Jumalan kirjoittamat laintaulut.
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut."Hihhulit särki "
Kommenttia
MOitin sinua loukkaavasta sanankäytöstä.
Suomi24 säännöt neuvovat.
Sana "huhhuli" ei kuulu sivistyneeseen kirjotukseen, se on Lakienkin vastainen:
(uskonnollista syrjintää)
Joten parannaa puheesi, ja pese suusi vaikka mäntysuovalla....
- Anonyymi00005
Hurmoslahkoissa pyydystetään sieluja kuin lintuja.
Hes. 13:20
Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.- Anonyymi00022
Sana "hurmoslahko" ei ole Suomi24 sääntöjen eikä sivistyneen kirjoituksen mukaista.
Sellainen nimittely sisältää halveksivaa ja syrjinnän luonteista asiaa.
Ei tähän ketjuun tuollaisia "sammakoita" suusta.
Kiitos.
Aloittaja - Anonyymi00061
Siellä se äärilahko sijaitsee, Peltoinlahdentien herjapajassa.
- Anonyymi00007
Lahkotkin ovat hyväksyneet evankelistoiksi ja saarnaajiksi naisia iät ja ajat, nykyisin myös pastoreiksi.
- Anonyymi00012
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Eikä ne 100 v. sitten tänne tuodut Amerikanlahkot ole mitään Nasaretinlahkoja, vaikka ne niin sinulle uskottelevat. - Anonyymi00018
Anonyymi00012 kirjoitti:
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Eikä ne 100 v. sitten tänne tuodut Amerikanlahkot ole mitään Nasaretinlahkoja, vaikka ne niin sinulle uskottelevat.Ole väärällä palstalla. Tässä aloituksessa ei ole asia, pilkkaamasi lahkot.
Valitse toinen palsta epäasillisille postauksillesi:
T. Aloittaja - Anonyymi00023
Lahkoiksi nimittely ei ole Suomi24 sääntöjen mukaista.
Joten ei tähän aloitukseen, kiitos!
t. Aloittaja - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Lahkoiksi nimittely ei ole Suomi24 sääntöjen mukaista.
Joten ei tähän aloitukseen, kiitos!
t. AloittajaPaavali ei toimi palstan sääntöjen mukaisesti, koska puhuu pahoista lahkoista.
- Anonyymi00008
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi00009
Matt. 7:15
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - Anonyymi00010
Aivan.
Nostan käteni virheen merkiksi.
Profeettoja oli myös naisia.
Apostoleja ( alkuperäisiä ) oli silti vain miehiä.- Anonyymi00011
Kiitos kommentista.
On hyvä ja oikein, jos-kun- huomaa virheensä.
Raamatun Sanan vastaiset julkiset kirjoitukset ovat vakava virhe.
Mutta oppia voi ja pitääkin!
Sitten on kysymys: Miksi pitää julkistaa tekstiä, jossa näkyy selkeä negatiivisuus naisia vastaan` Jopa syrjinnän; rasistisen leimaamisen näköinen? Mikä? Kenen asialla?
Apostolit taas jokainen joka kohtalaisesti Raamattua tuntee, osaa muistaa. - Anonyymi00017
Tämä on palsta, jossa Raamattu on se keskeinen viitekehys.
Eli on kohteliasta ITSE tutustua mahdollisimman hyvin Raamatun sisältöön.
Koska tämä ei ole lastentarha, eikä raamattutuntemuksen alkeiskoulu.
Eikä varsinkaan sellaisten sanaselitysten ja harhaoppien villi areena, joita näkee. - Anonyymi00021
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tämä on palsta, jossa Raamattu on se keskeinen viitekehys.
Eli on kohteliasta ITSE tutustua mahdollisimman hyvin Raamatun sisältöön.
Koska tämä ei ole lastentarha, eikä raamattutuntemuksen alkeiskoulu.
Eikä varsinkaan sellaisten sanaselitysten ja harhaoppien villi areena, joita näkee.Lopeta jakeiden poistattaminen, kun ne eivät sovi lahko-oppeihisi.
- Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Lopeta jakeiden poistattaminen, kun ne eivät sovi lahko-oppeihisi.
Ole hyvä ja valitse joku toinen palsta?
Taikka avaa itse oma Aloitus.
Jos osaat lukea Aloituksen otsikon, se ei ole "lahkoasioiden" pohdintaa.
Kiitos korjauksesta, sivistyneeseen suuntaan.
T. Aloittaja - Anonyymi00026
Anonyymi00021 kirjoitti:
Lopeta jakeiden poistattaminen, kun ne eivät sovi lahko-oppeihisi.
Mitäs lestakodin kasvatilta voisi muuta odottaakaan, kuin valehtelua ja toisten mielipiteiden mitätöimistä.
- Anonyymi00031
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ole hyvä ja valitse joku toinen palsta?
Taikka avaa itse oma Aloitus.
Jos osaat lukea Aloituksen otsikon, se ei ole "lahkoasioiden" pohdintaa.
Kiitos korjauksesta, sivistyneeseen suuntaan.
T. AloittajaSinun nyt tuskin lienee turha puhua sivistyneestä suuntauksesta mitään.
- Anonyymi00032
Anonyymi00026 kirjoitti:
Mitäs lestakodin kasvatilta voisi muuta odottaakaan, kuin valehtelua ja toisten mielipiteiden mitätöimistä.
Tämä aloitus ole lestakotienkaan siivouspaikka.
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Sinun nyt tuskin lienee turha puhua sivistyneestä suuntauksesta mitään.
Sivistynyttä on
kunnioittaa palstan sääntöjä, kuten että
:
"kullakin palstalla tulee keskustella sen aiheesta!"
IKävä kyllä monet näyttävät pitävän lähes jokaista aloitusketjua kuin sisimmässään muhivien ökytuotteiden "kaatopaikkana".
Sellainen ei ole Suomi24 Raamattupalstan tarkoitus.
Sivistynyt pysyy asiassa, asioissa.
- Anonyymi00028
Lestatiolaiset saisivat erota kirkon jäsenyydestä pois, koska eivät sitä oikeasti ole.
- Anonyymi00034
Tämä on väärä paikka koettaa konsultoida lestadiolaisia.
- Anonyymi00035
Ruostalaisen rovastin perustama harhaoppinen uskonlahko.
- Anonyymi00036
Kirkon kannattaisi karsia rönsyt pois kyljestään.
- Anonyymi00040
Anonyymi00035 kirjoitti:
Ruostalaisen rovastin perustama harhaoppinen uskonlahko.
Etkö sinäkään osaa lukea palstan aihetta?
Tämän otsikko ei ole eikä ollut uskonlahkojen asia. - Anonyymi00041
Anonyymi00036 kirjoitti:
Kirkon kannattaisi karsia rönsyt pois kyljestään.
Tämä aloitus ei ole paikka koettaa "konsultoida" kirkkoon liittyviä asioita.
Olet väärässä ketjussa.
- Anonyymi00029
Katoliset ja Ortodoksit ovat viisaampia, he pitävät kirkon kirkkona.
- Anonyymi00030
Nykytietämyksen mukaan Ortodoksit toivat oikean kristinuskon sakramentteineen Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella.
- Anonyymi00037
Paavali varoitti tämän ajan lahkoista.
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.- Anonyymi00039
Osaatko sinä keskustella Aloituksen aiheesta.
Tämä aloitus ei koske lahkoja.
- Anonyymi00042
Lestadiolaisuus ei ole mikään Nasaretin lahko.
- Anonyymi00043
Lestadiolaiset saisivat pysyä omalla palstallaan.
- Anonyymi00044
Aloitus on tarpeen.
Kun raamatun sisältöä vääristetään tällä tavalla:
Anonyymi-ap2026-01-12 18:33:01
"Patriarkat olivat kaikki miehiä.
Jumalan profeetat olivat miehiä."
Koska siis profeetoissa oli ja on sekä veljiä että sisaria.- Anonyymi00049
Lestadiolaiset vastustaa naispappeutta.
- Anonyymi00045
Ei aloituksen aiheessa koskaan pystytä, vaan tyrkätään joku amerikan homoherja tai joku muu herja väliin. Sen enemmän sääntö kuin poikkeus.
- Anonyymi00046
Se on valitettavaa, ja osoittaa aika ala-arvoista tasoa`.
Mitä HERRA tällaisilta odottaa, jos ovat uskiksia?
E - Anonyymi00047
Kiitos, tuo oli asiallista viestiä!
- Anonyymi00048
Factatietoa, että helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta. Parhami v. 1907 ja Olseni v. 1925 ja karkotettiin Norjaan.
Factat on totta ja ne pitää ottaa huomioon. Factat eivät ole mitään herjausta, vaan totuutta. Sillä katso totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka.
Mitä he salassa tekevät, se katoilta julistakaa. - Anonyymi00055
Anonyymi00048 kirjoitti:
Factatietoa, että helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta. Parhami v. 1907 ja Olseni v. 1925 ja karkotettiin Norjaan.
Factat on totta ja ne pitää ottaa huomioon. Factat eivät ole mitään herjausta, vaan totuutta. Sillä katso totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka.
Mitä he salassa tekevät, se katoilta julistakaa.ootko sekaisin, parhamit ja olsenit on kuolleet, ne ei oo tässä ketjussa
- Anonyymi00050
Varoittaminen lahkoista ja harhaopeista on Raamatullista.
Jos ei varoita, joutui vastuuseen.
Hes. 3:18
Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.- Anonyymi00054
mene varoittamaan oikeaan paikkaan
- Anonyymi00059
Anonyymi00054 kirjoitti:
mene varoittamaan oikeaan paikkaan
Mistä seurakunnasta tulet?
- Anonyymi00062
Anonyymi00059 kirjoitti:
Mistä seurakunnasta tulet?
hassu kysymys,
Oikia rohveetta kertoo oikiat lotto numerot. 🗓💶👍
- Anonyymi00051
Tietäjähenki voi kertoa oikeat lottonumerot.
Profetoiminen Raamatussa ei tarkoita pelkkää ennustamista, vaan rohkaisua ja luottamuksen valamista Jumalan varjelukseen ja johdatukseen, jos elät Jumalan lakien ja käskyjen mukaan.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
Mutta jos Jumalan lakeja ja käskyjä rikot, syyllistyt syntiin ja siitä ei hyvää seuraa. - Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Profetoiminen Raamatussa ei tarkoita pelkkää ennustamista, vaan rohkaisua ja luottamuksen valamista Jumalan varjelukseen ja johdatukseen, jos elät Jumalan lakien ja käskyjen mukaan.
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
Mutta jos Jumalan lakeja ja käskyjä rikot, syyllistyt syntiin ja siitä ei hyvää seuraa.Johannes oli paras apostoli, joka saavutti Jumalan siunaukset.
1. Kun. 3:14
Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän." [5. Moos. 4:40] Anonyymi00051 kirjoitti:
Mutta jos Jumalan lakeja ja käskyjä rikot, syyllistyt syntiin ja siitä ei hyvää seuraa.Tietäjähenki ei oo kertona oikeita lotto numeroja. Mitä sinä pesservisseri oekkee höpäjät? 😡✊️
- Anonyymi00057
Demokrates kirjoitti:
Tietäjähenki ei oo kertona oikeita lotto numeroja. Mitä sinä pesservisseri oekkee höpäjät? 😡✊️
Kyllä hellareilla on tietäjähenki.
Anonyymi00057 kirjoitti:
Kyllä hellareilla on tietäjähenki.
Waka wanha Wäinämöinen👳♂️
tietäjä iänikuinen.👳♂️📖
- Anonyymi00056
3. Moos. 20:27
Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja-tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset." - Anonyymi00058
Vainaja- ja tietäjähenget puhuu hurmoskielillä.
Jes. 8:19
Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?- Anonyymi00060
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään. [1. Sam. 16:14, 19:9]
- Anonyymi00063
Davidin olisi pitänyt soittaa 112:een tai suoraan sairaalaan.
Harpun näppäilemisestä ei tässä tapauksessa ole apua.
Keihästä ei pidä mennä ottamaan kenenkään kädestä. Se on poliisin tehtävä.- Anonyymi00064
Hurmoshenki voi ilmetä ihanina taivaskokemuksina ja Jeesus-ilmestyksinä, jotka eivä ole totta.
- Anonyymi00065
Aloitksessa asiaa Raamatun opetuksista.
- Anonyymi00066
niin on eikä sanan vääristämistä
- Anonyymi00067
Jotkut koettavat nostattaa miehistä hegemoniaa, ja samalla halveksivat ja aliarvioivat naisia. Jumala ei tee niin. Hän arvostaa kaikkia luotujaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1836513Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto935422Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost173772Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1233397Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2273223Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat832381Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku12108Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191716Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val461701Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi441399