Lause "Jeesus surmaa suunsa henkäyksellä" viittaa Raamatun kohtaan 2. Tessalonikalaiskirjeen luvussa 2 (2:8), jossa kerrotaan, että Herra Jeesus tuhoaa "laittoman" (Antikristuksen) ilmestyksensä kirkkaudessa suunsa henkäyksellä, mikä tarkoittaa hänen voimakasta ja yliluonnollista tuhoamistaan tulemuksessaan, ei kirjaimellista fyysistä tekoa, vaan jumalallista voimaa.
Konteksti ja selitys:
Kohde: Se, jota kutsutaan "laittomaksi", "rikolliseksi" tai "vääryyden ihmiseksi".
Toimija: Herra Jeesus itse, hänen tulemuksensa ilmestyessä.
Toiminta: Hän "surmaa suunsa henkäyksellä" (tai "tappaa suunsa hengellä") ja "tuhoaa" tai "lopettaa" tämän vääryyden ihmisen kirkkaudessaan.
Tarkoitus: Tämä kuvaa Jeesuksen ylivoimaista jumalallista voimaa, jolla hän paljastaa ja tuhoaa Antikristuksen pahuuden hänen toisen tulemisensa yhteydessä. Se on symbolinen kuvaus voitosta pahuudesta.
Olen tutkinut Raamattua 37v
80
342
Vastaukset
- Anonyymi00001
2.Tess. 2. luku Uusi Testamentti 1938
1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17. lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.- Anonyymi00035
Evankeliumi Matteuksen mukaan luku 24. (Matt. 24)
1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: Katso, täällä on Kristus, tahi: Tuolla, niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut. - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Evankeliumi Matteuksen mukaan luku 24. (Matt. 24)
1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: Katso, täällä on Kristus, tahi: Tuolla, niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.26. Sentähden, jos teille sanotaan: Katso, hän on erämaassa, niin älkää menkö sinne, tahi: Katso, hän on kammiossa, niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
37. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39. eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
40. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
43. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
44. Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
45. Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
46. Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
47. Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
48. Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: Minun herrani viipyy,
49. ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
50. niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
51. ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
- Anonyymi00002
Sellaiset ilmaukset on kuvakieltä, joita viljelllään paljon Raamatussa.
Esim. sana "lohikäärme"on samanlainen ilmaisu.- Anonyymi00009
Demokrates kirjoitti:
Ketä on jalopeura?🤔
Viittauksia eläinten ominaisuuksiin, symboolista puhetta, metafooria, vertauskuvia, illuusioita, sen ajan puhetta.
Puhekielen lyhenteitä, huudahduksia, ei täydellisiä lauseita, jälkikäteisiä muisteluita, arveluita tms. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Viittauksia eläinten ominaisuuksiin, symboolista puhetta, metafooria, vertauskuvia, illuusioita, sen ajan puhetta.
Puhekielen lyhenteitä, huudahduksia, ei täydellisiä lauseita, jälkikäteisiä muisteluita, arveluita tms.Maan ajateltiin olevan pannukakun muotoinen ja Paavalikin ajatteli, että pilven päällä vietetään niitä Jeesuksen häitä, jonne heidät temmataan. Ei käsitetty, että siellä on happi vähissä ja kova pakkanen.
Häissä olisi pitänyt olla happilaitteet ja pilkkihaalarit päällä. - Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Maan ajateltiin olevan pannukakun muotoinen ja Paavalikin ajatteli, että pilven päällä vietetään niitä Jeesuksen häitä, jonne heidät temmataan. Ei käsitetty, että siellä on happi vähissä ja kova pakkanen.
Häissä olisi pitänyt olla happilaitteet ja pilkkihaalarit päällä.Älä viitsi vääristellä ja valehdella. Paavali temmattiin kolmanteen taivaaseen ja tiesi paljonkin, mitä Jumalan luona on.
”Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -
temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.”
2 Kor 12:2-4 Demokrates kirjoitti:
Ketä on jalopeura?🤔
Miksi toteat Ketän olevan jalopeura ja pistät kysymysmerkin perään?
- Anonyymi00030
Anonyymi00013 kirjoitti:
Älä viitsi vääristellä ja valehdella. Paavali temmattiin kolmanteen taivaaseen ja tiesi paljonkin, mitä Jumalan luona on.
”Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -
temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.”
2 Kor 12:2-4Paavali valehteli kaikenlaista. Ei ketään temmata mihinkään taivaaseen. Ne on pötypuheita.
Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
On arvioitu, että Paavalin puheista noin 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita. - Anonyymi00038
Anonyymi00030 kirjoitti:
Paavali valehteli kaikenlaista. Ei ketään temmata mihinkään taivaaseen. Ne on pötypuheita.
Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
On arvioitu, että Paavalin puheista noin 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.Nuo prosentit ovat sinun, Teuvo kestohokemia. NiistäKIN sinut tunnistaa helposti, sinä ”edesmennyt”.
Voi sinua, joka vääntelet ja kääntelet apostoli Paavalin sanoja. Teet sen OMAKSI KADOTUKSEKSI, kuten apostoli Pietari sinunkaltaisistasi huomautti ja profetoi!
- Anonyymi00003
Raamatun mukaan Jeesus tulee ihan rauhassa takaisin maan päälle samanlaisena kuin sinne nousi, ihmisenä.
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."- Anonyymi00011
Joojo se joo, persmäkeä laskettelee on tulossa kahden valovuoden päässä.
- Anonyymi00041
Hakutulos
eksyttä:ut:x
1. Matt. 24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta.
2. Matt. 24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
3. Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
4. Mark. 13:6 Monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä se olen, ja he eksyttävät monta.
5. Mark. 13:22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.
6. 2.Tim. 3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
7. Tit. 1:10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
8. 1.Joh. 2:26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
9. 1.Joh. 3:7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
10. Ilm. 2:20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
11. Ilm. 19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. - Anonyymi00070
Anonyymi00011 kirjoitti:
Joojo se joo, persmäkeä laskettelee on tulossa kahden valovuoden päässä.
Vai on sinulla siellä pulkkamäki? No hyvähän se on.
- Anonyymi00004
Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?- Anonyymi00016
Tuohon sinä kompastuit Teuvo, tuohon yhteen ainoaan jakeeseen, jonka repäisit irti kontekstista.
Siksi sinä olet nyt eksyksissä ja herjaat siellä ryteikössä. - Anonyymi00024
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tuohon sinä kompastuit Teuvo, tuohon yhteen ainoaan jakeeseen, jonka repäisit irti kontekstista.
Siksi sinä olet nyt eksyksissä ja herjaat siellä ryteikössä.Teuvo kirmailee taivaan kukkakedoilla Jeesuksen seurassa, kyllähän sinä sen tiedät, niele vain katkeruutesi!
- Anonyymi00031
Anonyymi00016 kirjoitti:
Siksi sinä olet nyt eksyksissä ja herjaat siellä ryteikössä.Konteksti on paksut valheeet.
Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Biblen kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi 5582
ψευσμα
pseusma psyoos'-mah
Sanan tausta
Sanaluokka
from 5574
subst. (neut.)
King James Version käännökset sanasta
AV-lie 1
Merkitys
1) a falsehood, a lie
2) the perfidy by which a man by sinning breaks faith with God - Anonyymi00039
Anonyymi00024 kirjoitti:
Teuvo kirmailee taivaan kukkakedoilla Jeesuksen seurassa, kyllähän sinä sen tiedät, niele vain katkeruutesi!
Eipä kirmailee vaan heittelee herjojansa täällä maan päällä hyvin, hyvin tunnistettavasti.
Muista sinä, että Jumalan pilkasta ja valehtelemisesta joudut tekemään tiliä, kuten Jumalan sana sanoo.
” Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.”
Heb 12:25 - Anonyymi00040
Anonyymi00031 kirjoitti:
Konteksti on paksut valheeet.
Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Biblen kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi 5582
ψευσμα
pseusma psyoos'-mah
Sanan tausta
Sanaluokka
from 5574
subst. (neut.)
King James Version käännökset sanasta
AV-lie 1
Merkitys
1) a falsehood, a lie
2) the perfidy by which a man by sinning breaks faith with GodVoi sinua Jumalan Sanan väärentelijä!
”Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.”
Heb 12:25 - Anonyymi00043
Toinen Pietarin kirje luku 2. (2.Piet. 2)
1. Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
2. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
3. ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
4. Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
5. Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
6. Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
- Anonyymi00005
Antikristukset olivat tulleet jo silloin 2000 v. sitten. Ei vain yksi joskus myöhemmin.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.- Anonyymi00006
Matt.24:24 " Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin."
- Anonyymi00042
Anonyymi00006 kirjoitti:
Matt.24:24 " Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin."
Niinpä! Sinä olet eksyttänyt itsesi ja yrität epätoivoisesti viimeisillä vuosinasi eksyttää myös muita.
Mutta laihoin tuloksin!
- Anonyymi00007
Ilm. 14:3
Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.- Anonyymi00008
Kaikki valitut sinetillä merkityt ovat Israelin heimon jälkeläisiä. Ei pakanoita.
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista: - Anonyymi00012
"jotka ovat ostetut maasta"
Mitä se on?
Jeesuksen verellä ostettiin ihmisiä Saatanan synnin vankilasta? - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
"jotka ovat ostetut maasta"
Mitä se on?
Jeesuksen verellä ostettiin ihmisiä Saatanan synnin vankilasta?Jeesuksen verta jäi maan päälle sotilaiden tallattavaksi.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jeesuksen verta jäi maan päälle sotilaiden tallattavaksi.
Luuk. 18:32
Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista." - Anonyymi00017
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kaikki valitut sinetillä merkityt ovat Israelin heimon jälkeläisiä. Ei pakanoita.
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:Jos näin olisi, et sinäkään voisi pelastua.
Eikä herjaaja voikaan pelastua ilman parannuksen tekoa.
Sakarja 2:11
”Sinä päivänä liittyy paljon pakanakansoja Herraan, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja minä asun sinun keskelläsi, ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut sinun tykösi.”
Myös pakanoita pelastuu paljon. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Jos näin olisi, et sinäkään voisi pelastua.
Eikä herjaaja voikaan pelastua ilman parannuksen tekoa.
Sakarja 2:11
”Sinä päivänä liittyy paljon pakanakansoja Herraan, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja minä asun sinun keskelläsi, ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut sinun tykösi.”
Myös pakanoita pelastuu paljon.Siinä puhutaan Juutalaiseksi kääntyneistä pakanoista, eli käännynnäisistä, jotka kastettiin proselyyttikasteella Juutalaisten liittoon. Lisäksi vierasheimoisten pojat ja miehet ympärileikattiin.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Siinä puhutaan Juutalaiseksi kääntyneistä pakanoista, eli käännynnäisistä, jotka kastettiin proselyyttikasteella Juutalaisten liittoon. Lisäksi vierasheimoisten pojat ja miehet ympärileikattiin.
1. Moos. 17:12
Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi. - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
1. Moos. 17:12
Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.Korvausteologia
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Korvausteologia
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.Ilm. 2:9
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
Pistäkää etsien raamatusta loton oikeat numerot, täytyyhän niiden siellä olla kaiken löytämänne saastan seassa.
- Anonyymi00022
1. Tim. 6:9
Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
- Anonyymi00023
Ne 37 vuotta olisit voinut käyttää myös hyödyllisemmin kuin satukirjan lukemiseen. Tehnyt vaikka rehellistä työtä.
- Anonyymi00025
Työskentely ihmiskunnan puolesta on jaloa❤️
- Anonyymi00044
Sinunko mielestä herjaaminen on työtä???
Kuka sinulle siitä palkan maksaa?
- Anonyymi00026
Ei ne Raamatun totuudet kaikille aukea koskaan, jos niitä harhaoppeja käy lahkoissa kuuntelemassa.
- Anonyymi00027
Lahkoissa maallikot esiintyy Raamatun asiantuntijoina.
Eivät pyydä koulutettuja teologeja puhumaan, koska he paljastaisivat helposti lahkojen harhaopit. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Eivät pyydä koulutettuja teologeja puhumaan, koska he paljastaisivat helposti lahkojen harhaopit.Afrikasta asti roudataan poppamiehiä puhumaan sitä, mitä halutaan kuullakin.
- Anonyymi00045
Anonyymi00027 kirjoitti:
Eivät pyydä koulutettuja teologeja puhumaan, koska he paljastaisivat helposti lahkojen harhaopit.Niinpä! Sinulla on varmasti siitä kokemusta, kun lahkosi hajosi niin helposti ja nopeasti.
- Anonyymi00029
Kenian pastori heilutteli kädessään kuolintodistusta ja sanoi, että heräsi kuolleista. Porukka huuli villisti halleeluujaa huutoja ja aameniaan.
Yksi älysi katsoa sitä paperia ja hänelle selvisi, että kuollut oli pastorin serkku, jonka nimi oli hyvin samanlainen. - Anonyymi00032
Taivaaseen tempaamiset on pahoja illuusioita ja heresioita.
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Eikä murhamiehillä ja valehtelijoilla ole mitään asiaa lähellekkään taivaan portteja.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Ilm. 22:15
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. - Anonyymi00033
Aabrahamkin oli Tuonelassa, ei taivaassa.
- Anonyymi00034
Mooseksen kirjoituksia ne sieltä kehotti lukemaan.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00037
Anonyymi00034 kirjoitti:
Mooseksen kirjoituksia ne sieltä kehotti lukemaan.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.Hihhulit nauraa nykyisin Moseksen kirjoituksille.
- Anonyymi00046
Anonyymi00037 kirjoitti:
Hihhulit nauraa nykyisin Moseksen kirjoituksille.
Pyhä Henki suree sinua Teuvo.
- Anonyymi00053
Anonyymi00046 kirjoitti:
Pyhä Henki suree sinua Teuvo.
"Pyhä Henki" iloitsee edesmenneen Teuvon Taivaankotiin pääsystä!☺️
- Anonyymi00065
Anonyymi00053 kirjoitti:
"Pyhä Henki" iloitsee edesmenneen Teuvon Taivaankotiin pääsystä!☺️
Teuvoa vihataan täällä vielä nelisen vuotta hänen kuolemansa jälkeenkin.
Matt. 10:22
Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. - Anonyymi00067
Anonyymi00065 kirjoitti:
Teuvoa vihataan täällä vielä nelisen vuotta hänen kuolemansa jälkeenkin.
Matt. 10:22
Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.Ei se ole kuin yksi tietty tyyppi joka yrittää häpäistä vainajan muistoa, tosin huonolla menestyksellä, osuu pilkka omaan nilkkaan!
- Anonyymi00047
Mooses oli siihen aikaan välimies ihmisten ja Jumalan välissä.
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Kaikki koko Israelin 2,5 milj. kansa kuului samaan seurakuntaan. Mitään paikallisseurakuntia ei ollut.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
On vain yksi lauma ja yksi Paimen.- Anonyymi00048
Ei Jeesus mitään paikallisseurakuntia perustanut. Koko kansa on sama seurakunta.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ei Jeesus mitään paikallisseurakuntia perustanut. Koko kansa on sama seurakunta.
Matt. 15:24
Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
- Anonyymi00050
Naiset hiljaiseksi, meinasi Paavali.
1. Kor. 14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.- Anonyymi00051
Paavali ajeli naiset posliiniksi, jos eivät pidä huntua ja burkaa.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
- Anonyymi00052
Paavali tekeytyi "nasiiriksi"....
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]- Anonyymi00054
Johannes Kastaja oli viimeinen oikea nasiiri, ei Paavali.
- Anonyymi00055
Raamatun luku kannattaa aloittaa alusta, luomistyöstä...Ei maailmanlopun tapahtumista, niillä kaikista eniten ihmisiä eksytetään, koska sitä opetusta on vaikka minkälaista kauhuskenaariota.
Jehovantodistajat ja helluntailaiset aloittavat mielellään puheet maailmanlopusta, taivaaseen tempauksesta yms. mielikuvilla, joilla ihmisiä pelotellaan ja ratkaisuksi esitetään lahkon oppien mukaista "uskonratkaisua" ja pikaista liittymistä lahkon jäseneksi uudestikasteen synnin tekemisellä. Jengit vaatii laittomuuden teon jäseneksi pääsemiseksi.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. - Anonyymi00057
satu sepot saduttaa, tarina kasvaa ja paisuu....
- Anonyymi00058
Mahdollisesti totta. Pitäisikö Jeesuksen julkisena hahmona pitää parempaa huolta suuhygieniasta.
- Anonyymi00059
Raamattua ei tule selittää vain itsellään, vaan Raamatussa esiintyneitä asioita ja väitteitä tulee tutkia niiden sen aikaisessa asiallisesssa ja ajallisessa konteksissa, kuka puhuu, kenelle puhuu, missä tarkoituksessa, onko puhe luetettavan henkilön puhetta, onko kyse kertaluonteisesta asiasta, vain yleisemmästä lainalaisuudesta jne.
- Anonyymi00060
Raamattu on kuin sen ajan Wikipedia. Siellä saavat kaikki osapuolet kertoa vapaasti omia käsityksiään ja väitteitään asioista.
Paratiisissa käärme saa pitää ihan vapaasti valheellisen herätyskokouksensa, jossa se julistaa, että mitään perisyntiä ei ole olemassa, syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista.
Nainen tuli uskoon (perisynnistä vapaiden suuntien uskoon) ja käännytti miehensäkin samaan uskoon. "Kuulosta ja näkemisestä" kun voi tulla ihan minkälainen usko tahansa.
1. Moos. 3:6
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi. - Anonyymi00061
Jobin väärämieliset ystävät saavat sivukaupalla palstatilaa esittää omia väitteitään, joita moni kopioi täytetän totena.
Jobin vaimo julistaa omaa totuuttaan. Ei se ole mitään Jumalan sanaa, vaan Jobin vaimon sanoja, mihin ei pidä uskoa.
Job 2:9
Hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö sinä pidät kiinni hurskaudestasi? Kiroa jo Jumalaa ja kuole pois!" - Anonyymi00062
-92 v. käännös on kaikista paras, koska Raamatun tutkimus on paljastanut aikaisempien käännösten virheitä, puutteita ja kokonaisia väärennöksiä, mitä sinne on lisäilty. Viitetiedoissa niitä puutteita paljastetaan, siksi sitä painosta vihataan.
Esim.koko Markuksen lopun teksti ei ole Jeesuksen eikä Markuksen puhetta ollenkaan, vaan täysin tuntemattoman kulkumiehen tekemä lisäys kirkolliskokousta varten.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi00063
Baptistien vaatimuksesta on lisätty hoviherran uskontunnustus ennen kastetta, vaikka alkuperäisissä kirjoituksissa sellaisesta ei puhuta yhtään mitään. Se saa anabaptistiset lahkojen uudestikastajat näkemään punaista.
Asiasta on varoitus -92 painoksen kohdassa Apt.8:37
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.] - Anonyymi00064
"4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta."
Kaikki Paavalin kirjeet ja puheet ovat eksytystä!
Se valonväläys joka Saulukselle/Paulukselle/Paavalille ilmestyi, väittäen olevansa Jeesus, oli juuri se, mistä Jeesus varoitti.
Paavali oli falski äijä, homo ja naistenvihaaja.
Puhui itseään ristiin.
Sen tajusin jo aikoja sitten, lukiessani kuinka hän valitti ettei ole muiden apostolien arvoinen ja sitten intoili että kyllä hänkin on saman arvoinen niiden kanssa.
Antoi vastenmielisen kuvan itsestään.
Olen aina pitänyt naisia samanarvoisina meidän miesten kanssa mutta Paavalipas ei pitänyt, tuo pakanoiden ja homojen apostoli!- Anonyymi00066
Jonkunhan ne lopun ajan väkevän eksytyksen opit piti sinne kirjoituksiin lisätä.
Eihän se lopun ajan raju eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan.
- Anonyymi00068
Näin se on.
Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa. Se on sitä hiekalle rakentamista.
Usko alkaa kirkastua, kun keskittyy Jeesuksen omiin ja hänen kanssaan eläneiden oikeiden Karitsan apostoleiden opetukseen, Vanhan Testamentin ikuisia totuuksia unohtamatta.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi00069
Luuk. 6:48
Hän on kuin mies, joka taloa rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen Kalliolle.
Kun sitten vedet tulvivat ja syöksyivät taloa vasten, ne eivät saaneet sitä horjumaan, koska se oli hyvin rakennettu.
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista PERUSTUSTA ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi00071
Jeesus opetti kaiken mahdollisen hänen kanssaan eläneille oikeille 12 apostoleilleen. Karitsan apostoleille.
Mitä siihen on jälkikäteen lisätty, se on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.- Anonyymi00072
Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista ja uusista suuruuksista, jotka ovat heti valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa heitä käännyttämässä.
Matt.24: 24 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.
- Anonyymi00073
Jeesus siirsi oman uskonsa oikeille apostoleilleen opin lisäksi Totuuden Hengen muodossa.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille:
"Ottakaa Pyhä Henki!
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon.- Anonyymi00074
Mitään uusia opettajia oikeat 12 oikeat apostolit eivät enää tarvitse. Heidän opetus riittää.
1. Joh. 2:27
Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
- Anonyymi00075
Pesisi edes hampaansa.
- Anonyymi00076
VainJeesuksen kanssa eläneet oikeat 12 apostolit saivat Jeesuksen eli Totuuden Hengen suoraan häneltä itselättän.
Heillä oli valta tehdä ihmeitä ja parantaa sairaita Jeesuksen antaman erikoisvallan avulla. Muille sitä ei voitu antaa.
Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta TE tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
Monet yrittävät varastaa tuon vallan kopioimalla jakeita ja sanomalla, että kyllä se meitäkin koskee.- Anonyymi00077
Niitä valejeesuksia ja valeapostoleita hiippailee vähän joka porukoissa.
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä MONTA väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. - Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Niitä valejeesuksia ja valeapostoleita hiippailee vähän joka porukoissa.
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä MONTA väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.Oikeiden ja väärien profeettojen suhde oli silloin ja on nyt ihan samanlainen 1:450.
Yhtä oikeata profeettaa kohden on 450 väärää profeettaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site415799Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2175336Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers544508Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464312SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564091Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813786SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt863691Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään463151Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062460SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het482396