ONKO VALTIO VELKAA SAAMELAISILLE ?

Anonyymi-ap

nyt uusimman uutisen mukaan valtion pitäisi maksaa velkansa perustamalla saamelaiskoteja. Täytyy ihmetellä miten nämä kehtaavat jatkuvasti ruinata milloin mitäkin. Ei minkään valtion taloudet kestä loputtomiin . Yleisen tiedon mukaan näille on jaettu porotiloja,luontaiselinkeinotiloja, kolttatiloja sun muuta irtainta mm. kiinteää rahan arvoista omaisuutta. Suomesa on monin verroin enemän suomen kansalaisia jotka ovat elämänsä tehneet oikeaa työtä ja ovat jotkut melko kurjassa tilanteesssa. Kukaan ei näiden puolesta puhu eikä pidä meteliä, että heille pitäisi valtion maksaa velkansa ja tehdä koti.Yhteiskunnassa on riittävästi avustettu saamelaisia ja näiden vaatimukset tulisi jättää omaan arvoonsa. Jos jollekkin kansanosalle annetaan koti annettakoon se jokaiselle sitä tarvitsevalle.

6

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Aivan samaa mieltä.
      Ruikuttavat joka asiasta.
      Inisevöt kun pedot tappaa poroja..kyllä ne sudet ja ahmat kuuluu lapin metsiin..ällöttää koko lapin väki

• Anonyymi00002
        UUSI

Heinäkenkien osalta olen täysin samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa mutta älkää yleistäkö koko Lapin väkeä, täällä asuu aivan normaaleja suomalaisia jotka työskentelevät teollisuuden ja kaupan parissa. Nuo heinäkengät on oma lukunsa ja valtion pitäisi lopettaa saamelaiskäräjien rahoittaminen kokonaan.

• Anonyymi00003
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Heinäkenkien osalta olen täysin samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa mutta älkää yleistäkö koko Lapin väkeä, täällä asuu aivan normaaleja suomalaisia jotka työskentelevät teollisuuden ja kaupan parissa. Nuo heinäkengät on oma lukunsa ja valtion pitäisi lopettaa saamelaiskäräjien rahoittaminen kokonaan.

nimenomaan juuri näin. On joukossa ihmisiä jotka koko elämänsä maksaneet veroja tekemistään töistä yhteiskunnan hyväksi. M utta, Mutta joukossa on nämä varsinaiset loiset ja VILPIN tekijät. Ny kuvassa jukaistussa 11.2.2026 paikallislehti Inarlaisen juttu tästä "saamelaisille hankittava oma koti", että valtio on näille saamelaisille velkaa niin taitaapi tämän jutun takana olla ainakin osa näistä vaalirikollisista jotka on todettu toimineen lainvastaisesta saamelaiskäräjä vaaleissa. Ja rahahanat kiinni ja kiireesti.

• Anonyymi00004
      UUSI

Ei se ole tyhmä joka pyytää.

• Anonyymi00005
        UUSI

Lantalaiset ovat varastaneet lappalaisten maat.

• Anonyymi00006
      UUSI

Saamelaiset ovat itse todistaneet jo omat sanomiset, että HE VAATIVAT VAIKKA PETSAMON TAKAISIN niin KOLTANSAAMELAISTEN IHMISOIKEUDET TOTEUU.

MINÄ OLEN SUOMALAISENA TURJANMERENMAAN ( PETSAMON ) KAUNIINA TURJAKE NAISENA HOITANUT OMIEN ESI-VANHEMPIENI OSALTA TYHMYYDEN ELI SEN, KUN HE OLIVAT MENNEET PETSAMOON HÄIRIKÖIMÄÄN KOLTANSAAMELAISTEN ELÄMIÄ!

Minä olen hoitanut asian vain omalta, lasteni (4 kpl), omien vanhempieni ( en siskoni ja veljeni vanhempien) sekä mieheni ( en ex-miesteni enkä lasteni isien) osalta asian.
      He jotka olivat LOUKANNEET PETSAMOSSA ASUNEIDEN KOLTANSAAMELAISTEN SEKÄ MUIDEN VÄHEMMISTÖJEN IHMISOIKEUKSIA OVAT JO HAUDASSA, MUTTA MINUA EI TARVI SYYTTÄÄ KOLTANSAAMELAISTEN IHMISOIKEUKSIEN PILAAMISESTA!

EIKÄ TARVI SYYTTÄ SAAMELAISET EIKÄ MUIDENKAAN TÄÄLLÄ ASUVIEN IHMISOIKEUKSIEN PILAAMISESTA.

Minä teen itse RIKOSILMOITUKSEN ITSESTÄNI JA LÄÄKÄRI MIEHESTÄNI HOLOSTA ELI TUNNUSTAN, ETTÄ ME OLLAAN PILATTU KAIKKIEN IHMISOIKEUDET SUOMESSA, KOSKA MINÄ OLEN MIEHENI VAIMONA NIIN LEUHKA JA YLPEÄ, ETTÄ EN SUOSTU LÄÄKÄRI MIEHENI VAIMONA NÖYRTYMÄÄN KOIRAN PASKAKSI VAIKKA OLENKI VIRALLISESTI AINUT KUNNIATON PASKA VAIMO!

MIEHENI OMA SYY, KOSKA HÄN HUUSI POLIISILLE, ETTÄ MINÄ OLEN HÄNEN VAIMO.
      EI VOINUT SITTEN PIHTARINA HUUTAA MINULLE, ETTÄ : SAATANAN AKKA NYT LOPETAT TUON SEKOILUN, KOSKA MINÄ OLEN LÄÄKÄRI ENKÄ POLIISI!!!!

Positiivista on se, että MEIDÄN SALA-SUHDE ON ALKANUT JO SILLOIN, KUN MINUSTA TULI SUOMI 100 vuotta VANHEMPI PANOSTAJA ja palasin HELSINGISTÄ IVALOON!
      Miehenihän on aina tykännyt siitä, kun minulla NOUSEE KUSIPÄÄHÄN JA SANON, ETTÄ : MIE KÄVÄSIN JOUTESSANI TYÖTTÖMÄNÄ TUOLLA HORONA HOLONA HOMMISSA NIIN SIEKI VOIT NOSTAA KUSEN REILUSTI PÄÄHÄN!

HELSINKIIN IHAN VARMASTI KELPAA MINUN SUOMI 100 VUONNA ANTAMANI TYÖPANOS TYÖVOIMAKOULUTUKSEN KAUTTA PANOSTAJANA!

LAPIN ALUEELLA ON KUNNIAN LOUKKAUS KOULUTTAUTUA SEKÄ KÄYDÄ TÖISSÄ TAI OLLA ITSENÄINEN YRITTÄJÄ!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      197
      5355
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      78
      4379
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      80
      3128
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      239
      2550
    5. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      125
      2321
    6. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      94
      1687
    7. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      244
      1357
    8. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      975
    9. Haluaisitko kaivattusi

kanssa ensiksi seksiä ja sen jälkeen puhumista?
      Ikävä
      62
      896
    10. Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?

Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall
      Euroviisut
      24
      885
    Aihe