Kiusaamisesta puhutaan paljon ja kiusattujen näkemykset ovat esillä kiusaajia useammin. Kiinnostaisi, mitä kiusaajat itse ajattelevat teoistaan, ja miten ne ovat vaikuttaneet heidän elämäänsä ja persoonaansa.
Kiusaajat
3
314
Vastaukset
- erin
olen 6lk. ja minua on kiusattu ekaluokasta asti:(
olen vaihtanut koulua jo 4 kertaa.5 luokka oli henkisesti hankalin,sillä luokallamme oli muutama häirikkö.häiriköinnillä tarkoitan sekä henkistä,että fyysistä kiusaamista.kerran eräs ..... hyppäsi kyynärpäällä selkäni päälle ja munuaiseni olivat vähällä vaurioitua...
onneksi olen nyt isommassa koulussa jossa kiusaaminen on onneksi saatu kuriin =)...joten ehkä nyt näen elämänilon...on ollut monta kertaa itsarikin mielessä... Mun mielestäni tällaiset kiusaajien kusipäät yleensä ajattele mitään omista teoistaan..On niitä kiusaajia jotka kiusaavat huvikseen ilman,että olisi mitään muita ongelmia omassa elämässään..riippuu vähän ihmisestä..
- Sormus
Olen toisaalta samoilla linjoilla Leenan kanssa, mutta en ihan täysin. Kiusaaminen vaikuttaa ihmiseen todella rankasti ja jättää muistot, joista ei ehkä pääse koskaan täysin eroon. Kun kiusaamisen vakitus uhriin on näin voimakas, on sen mielestäni toimittava toisinkin päin. On vaikea uskoa etteikö toisen pitkäaikainen vahingoittaminen kävisi suht.terveen ja "tavallisen" ihmisen omatunnolle/aiheuttaisi pahaa oloa, edes jossain vaiheessa. Jos ei kiusaamis-vuosina niin joskus vuosia myöhemmin tilanteen rauettua.
Poikkeuksena tietysti henkisesti sairaat ääritapaukset.
Kuulisin mielenkiinnosta jonkun kiusaajan näkökulmaa aiheeseen, ja kommenttia muiltakin joita asia mietityttää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.573681Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j683041Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin522243Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.121409Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m631178- 801068
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1931Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55915Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä22908- 47892