Meidän pienin pieni tyttömme on vihdoin päässyt kotiin sairaalasta (syntyi keskosena) ja nimi Aava on kuin luotu hänelle. Mieheni on samaa mieltä joten sen kanssa ei ole mitään ongelmaa, MUTTA miehen suvussa on perinne, että tytöille annetaan kolme nimeä ja keskimmäinen nimi on Meri... siinä siis ongelmamme, AAVA MERI KRISTIINA. "Aavan meren tuolla puolen..."
Itse haluaisin Aava Kristiinan (Kristiina on mummoni nimi joka nukkuin pois sinä päivänä kun oli tyttömme laskettu aika ja näin haluaisin hänen muistoaan kunnioittaa), mutta mies on sitä mieltä, että se Meri olisi pakko laittaa. Itse kyllä "kunnioitan" näitä perinteitä ja Meri on kyllä kaunis nimi, mutta kun..
Kertokaa TE, miltä se teidän korviin kuulostaa? Onko liikaa? Odotan asiallisia vastauksia ihmisiltä joilla on jonkin näköinen mielipide asiasta. APUA! ja Kiitos.
Meneekö yli?
39
4148
Vastaukset
- )))))
ehkäpä... Aava Meri Kristiina... hmm.. käviskö Aada Meri Kristiina??
tai sitten vaan laitatte ilman Meriä, eikai se nyt maailmaa kaada???- minä laittaisin
Tai sitten laitatte koko rimpsun. Eihän se ole loukkaava vaan hauska nimi.
- sitten
mahdollisesti seuraavillekin tytöillenne keskinimeksi? Vai voisiko sen laittaa vain mahdollisesti sille seuraavalle ja tällä olisi nimenä Aava. Toisen tytön etunimi olisi sitten Meri...?
Minun mielestäni ei kannata laittaa nimeä keskelle, jos se ei sinun omiin korviin sovi. Muistuttaahan tuo Aava tavallaan suvun perinteestä myös itsessään ilman Meriä. Ja se Kristiina on kyllä kaunis, kruunaa nimen ihanalla muistollaan :)
Toisaalta kaikkeenhan tottuu ja harvoin sitä tulee koko nimeä mainittua - että kiusaamista ei tarvitse pelätä.
Lisäksi onhan noita Meri-Tuuliakin ja kaunis nimihän se on, kauniita mielikuvia herättävät nuo Aava Meri ja Meri-Tuuli :)- Kaisu
tuskin koskaan toista lasta tulee (5 vuotta hedelmöityshoitoja ennenkuin tyttömme tähän maailmaan saatiin) ja siksi asia onkin niin hankala.
Itse pidän Aava Kristiinaa parempana vaihtoehtona, mutta ei Aava Meri Kristiina missään nimessä pahalta korvaani kuulosta, vähän vaan hymyilyttää kun sitä miettii. :) Mutta juuri sen takia, kun tyttö todennäköiseti jää ainokaisemmeksemme ja miehelle olisi se Meri nimi tärkeä haluaisin sen nimeen lisätä, mutta pelkään sitä, että tyttö myöhemmin joutuu häpeämään nimeään tai joutuu kiusan kohteeksi.
Kiitos kuitenkin kovasti asiallisesta vastauksesta! :)
- donna
Aava Meri Kristiina, ihan kiva ja sanoisin vielä
että etunimeähän sitä yleensä käytetään tai minkä
ottaa käyttönimeksi, harvoin edes tiedetään muista nimistä!
...ja onhan sitä nimiä, esim: Suvi Tuuli,
Meri Tuuli jne...eikä kuulosta pahalta!
Kun olette miehenne kanssa samaa mieltä jo etunimestä, niin miksei ne sukuun kuuluvat
nimet sopisi myös toiseksi ja kolmanneksi nimeksi ?!
Kaikki olisi tyytyväisiä :) - ......
Ihan hauska nimi olisi! :) Yhden (nyt jo edesmenneen) naisen nimi oli Tyyni-Meri, eikä sekään mikään hölmö ollut, sopi hänelle hyvin!
Itse ehkä laittaisin esim. Aava Meri Aurora, mutta koska sinulla on tunneperäinen syy Kristiinaan, niin miksipä ei! - Kaisu
huomata, että muiden korviin nimi ei kuulostakaan niin hassulta. :) Ehkä olen itse vain vielä niin "herkässä" tilassa ja haluan varmistaa ettei tyttömme joudu minkään pahan kohteeksi, että kuvittelen asioista liikoja. Niin kovin rakas on pieni neitimme. Kiitos tähän astisista vastauksista kaikille!
on parempi!
- mutru79
EHDOTTOMASTI pitäkää s enimi se on kaunis ja jos se teitä mielyttää niin ei minusta ole muiden mielipiteillä(varsinkaan negatiivisillä) merkitystä itse olen sen saanut kokea ja niistä viis tytäremme sai sen nimen minkä olimme jo valinneet eikä sitä kannata mennä muuttamaan;)
onnittelut pienokaiseta!
- minä
Kun luin ekan viestisi, ajattelin, että tottakai Aava Kristiina, ilman Meriä.
Mutta... toisen viestisi jälkeen, mieli muuttui. Koska lapsenne on todella odotettu ja kauan kaivattu ( varmaan monet itkut itketty ennen raskautta), niin toivon hänelle ja teille kaikkea onnellisuuta mitä voi olla. Ja siihen onnellisuuteen kuulu myös nimi, mikä on miehellesi tärkeä.
Koska nyt ei näytä siltä, että Aava heti perään kohta saisi pikkusiskon, niin käyttäkää kaikki kauniit nimet Aavalle. Sitten ei tarvitse myöhemmin miettiä, että tehtiinkö oikea ratkaisu.
Aava Meri Kristiina on hyvä ja kaunis nimi.
Terveisin: hedelmöityshoidot kohta edessä- Kaisu
viestistäsi. Tippa tuli silmään kun sitä luin, jotenkin sanoit asiat niin kovin kauniisti.
Monet itkut on todellakin itketty vuosien varrella ja epätoivo mielen vallannut moneen otteesen, mutta nyt elämä voittaa. :) Luulenpa, että olet oikeassa, Meri täytää nimeen laittaa. Tyttömme sitäpaitsi näyttää enemmän Aava Meri Kristiinalta kuin Aava Kristiinalta! Ainakin viestisi jälkeen. ;)
Näiden vastausten jälkeen joita olen täälä saanut, olen huomannut, että ei se kaikkien korvaan niin hassulta yhdistelmältä kuulosta ja ehkäpä nyt uskallankin sen nimen tytöllemme antaa.
Itkien tätä viestiä kirjoitan ja Sinulle paljon voimia toivotan, älä luovuta! Älä edes silloin kun tuntuu ettei mistään tule mitään. Toivon, että joskus pääset tälle palstalle keskustelemaan tulevan lapsesi nimestä. :) Jaksamisia ja oikein hyvää tulevaa talvea!
- heimomies112
Pystyisikö Meri nimeä hieman muuttamaan??
Esim.
Aava Mari Kristiina
Aava Meria Kristiina
Aava Maria Kristiina
Tai jos kirjoittaisi Aavan vain yhdellä Aalla, merkitys muuttuisi...
Ava Meri Kristiina
Eikö ole mitään muita nimiä miehen suvusta joita voisi käyttää, niin että saisitte kompromissin. Toisaalta, voihan Meri nimen jättää seuraavalle lapselle=)- heimomies112
Anteeksi... Luin nuo aikaisemmat viestit vasta nyt... Minustakin Aava Meri Kristiina on kuin tehty tyttärellenne!!!
Paljon onnea ja voimia, sinä jos kuka tiedät että lapset ovat lahjoja!!! - Kaisu
heimomies112 kirjoitti:
Anteeksi... Luin nuo aikaisemmat viestit vasta nyt... Minustakin Aava Meri Kristiina on kuin tehty tyttärellenne!!!
Paljon onnea ja voimia, sinä jos kuka tiedät että lapset ovat lahjoja!!!yksi lapsi riittää meille paremmin kuin hyvin, eli ei tarvitse hätäillä. :) Viestisi ehdotukset olivat kaikki kovin kauniita, mutta miehelle sopii vain Meri ja olen nyt myös itsekin kovasti sen kannalla.
Lapset todellakin olevat lahoja.
Hyvää syksyä Sinulle!
- Emma
Mielestäni nimet sopii kauniisti yhteen. Ja se, että nimi on todella annettu tunteella tekee siitä vielä ihanamman. Älkää turhaan miettikö muiden mielipiteitä, vaan antakaa nimi mikä teistä itsestä lapselle sopii parhaiten!
- marips
TODELLA KAUNIS nimi!
Onnea pienokaisen johdosta! - Jaana
Luin viestiketjuasi, ja toden totta, laittakaa vaan koko se nimirimpsu. Ei se kuullosta ollenkaan hassulta, ja todella kuten joku sanoi, onhan paljon näitä yhdistelmiä kuten Meri-Tuuli, Suvi-Tuuli jne. Ihanaa että pitkien hoitojen jälkeen saitte unelmanne täyteen. Itselläni on kolme vuotta hoitoja takana, ja ei ole takeita että koskaan onnistuu - silti eksyin tänne nimiä lukemaan (ja unelmoimaan). Olen todella iloinen puolestanne.
- Kaisu
Sinulle myös kilo kaupalla voimia ja jaksamista, älä luovuta! Toivon sydämeni pohjasta, että myös sinun unelmasi toteutuu ja saat oman lapsen vielä joku päivä. Kaunis kiitos vastauksesta ja onnea hoitoihin!
- hilkka.
Aava olisi outo valinta. Aavahan tarkoittaa laajaa, suurta.
Kuinka sellainen sana voi olla ihmisen nimenä?
Voisi kuvitella kyllä lisänimeksi, jos henkilö on lihava. - *****
Ehdottaisin tuota Aada Meri Kristiinaa!!
Aava nimestä en itse ainakaan pidä, ja tässä yhteydessä en etenkään kun Meri on seuraavana nimessä!- Kaisu
Ihan hyvä tuo ehdotuksesi, mutta Aada nimestä en tykkää sitten yhtään ja Aava on aivan luotu tytöllemme, näkisitpä hänet. :) Kiitos kuitenkin!
- oim
Kaisu kirjoitti:
Ihan hyvä tuo ehdotuksesi, mutta Aada nimestä en tykkää sitten yhtään ja Aava on aivan luotu tytöllemme, näkisitpä hänet. :) Kiitos kuitenkin!
no se aava vaan on kmala!aada olis parempi vaikkes siit tykkääkkää..se meri on kanssa kamala..kristiina on hieno!tyyttöänne tullan haukkumaan.en ole kuullutkaan mitää noin kamalaa nimeä kuin aava meri!
- Sinikka
Erittäin kaunis nimi tuo Aava Meri Kristiina. Ja kaunis on se laulukin eli sitä laulua voit sitten laulella ja lastasi ajatella! Älä vaihda tai jätä pois mitään nimeä on minun mielipiteeni!
- jjj
Itse laittaisin sen nimen johon te päädyitte!
Kaunis kokonaisuus se Aava Meri Kristiina.
Ja totta kai myös isän ehdottama Meri on laitettava nimeen,onhan se lapsi isällekin tärkeä ja isän mielipidettä kuunneltava myös.
Aava minusta todella nätti kutsumanimi,eikä varmasti yleinenkään... - Penasetä
Tuo mieleeni kaikkien aikojen surkeimman Euroviisu-kappaleen nimeltään Aava maa. Ei hyvä!
- Penasetä
...sen pirun kappaleen nimi taisikin olla pelkkä Aava. Aivan hirvittävä tekotaiteellista ja huonosti plagioitua skeidaa se joka tapauksessa oli.
- Kaisu
Penasetä kirjoitti:
...sen pirun kappaleen nimi taisikin olla pelkkä Aava. Aivan hirvittävä tekotaiteellista ja huonosti plagioitua skeidaa se joka tapauksessa oli.
olet nähtävästi ihminen joka ei ymmärrä mitä sana "asiallinen" tarkoittaa. :) Hauskaa minun mielestäni! Hyvää syksyä sinullekin joka tapauksessa.
- Jarski
Kaisu kirjoitti:
olet nähtävästi ihminen joka ei ymmärrä mitä sana "asiallinen" tarkoittaa. :) Hauskaa minun mielestäni! Hyvää syksyä sinullekin joka tapauksessa.
Se, että sinä odotat asiallisia vastauksia, kuten ensimmäisessä viestissäsi kirjoitit, ei tarkoita sitä, että muiden on vastattava asiallisesti. Kukin vastaa tyylillään, etkä sinä sitä voi estää. Siihen kannattaa tällaisilla palstoilla totutella. Et kai ihan tosissasi odottanut välttyväsi keljuilulta nimiehdotuksen "Aava Meri" jälkeen?
- Enna-
Jarski kirjoitti:
Se, että sinä odotat asiallisia vastauksia, kuten ensimmäisessä viestissäsi kirjoitit, ei tarkoita sitä, että muiden on vastattava asiallisesti. Kukin vastaa tyylillään, etkä sinä sitä voi estää. Siihen kannattaa tällaisilla palstoilla totutella. Et kai ihan tosissasi odottanut välttyväsi keljuilulta nimiehdotuksen "Aava Meri" jälkeen?
Ei tietenkään tarkoita ja kiitollinen siitä olen, että on tullut vain 2 epäasiallista kommenttia. Saa kritisoida ja kertoa mielipiteensä, sitähän pyydänkin, mutta hyvän maun rajoissa, kestän sen kyllä vaikka "arka" aihe tämä onkin. Itse myös mietin nimen sopivuutta tai sopimattomuutta ja siksi juuri tänne kirjoitinkin. Omaksi ilokseni olen kuitenkin huomannut, että todella harva pitää nimeä jotenkin huonona vaihtoehtona. :) Kiitos sinulle ja hyvää päivän jatkoa!
- Kaisu
Enna- kirjoitti:
Ei tietenkään tarkoita ja kiitollinen siitä olen, että on tullut vain 2 epäasiallista kommenttia. Saa kritisoida ja kertoa mielipiteensä, sitähän pyydänkin, mutta hyvän maun rajoissa, kestän sen kyllä vaikka "arka" aihe tämä onkin. Itse myös mietin nimen sopivuutta tai sopimattomuutta ja siksi juuri tänne kirjoitinkin. Omaksi ilokseni olen kuitenkin huomannut, että todella harva pitää nimeä jotenkin huonona vaihtoehtona. :) Kiitos sinulle ja hyvää päivän jatkoa!
Luin toisella palstalla olevaa keskustelua jonka oli aloittanut Enna- niminen henkilö ja päätin sitten nähtävästi muuttua häneksi. :) Eli korjauksena, äskeisen viestin kirjoitta tämän keskustelian aloittaja Kaisu ei Enna-. Pahoitteluni Enna-lle.
- Penasetä
Kaisu kirjoitti:
Muistin juuri, että Aava onkin kaikkien aikojen toiseksi surkein Euroviisu-kappale. Surkeinhan on ilman muuta Pave Maijasen esittämä Yamma-yamma. Eli Aava on ihan hyvä nimi lapselle.
- Saparii
Eipä olisi tullut tuo "aavan meren tuolla puolen" edes mieleen. Ja voithan aina ajatella, että kun tyttäresi kouluikäinen niin ei kukaan hänen ikäisensä enää tunne edes kyseistä laulua. Ja kaiken tuollaisen voi aina kääntää vahvuudeksi, ja rakkaudella kasvanut lapsi on paljon tärkeämpää kuin se vinoileeko joku joskus nimestä.
Minulle on aina vinoiltu nimestäni Aino Sini Levä, mutta en siihen loppuen lopuksi ole niin paljon kiinnittänyt huomiota.- äippä24
on todella nätti nimi..
a varmasti jotkut saattavat kiusata, mutta joka nimenhän saa väännettyä ihan hölmöksi ja siitä kiusata jos todella haluaa..
eiköhän nämä matit ja maijatkin saa kiusaamisesta kärsiä..
jotkut lapset vaan ovat niin ilkeitä..
paljon onnea pikku-prinsessalle ja vanhemmille - Kaisu
tästä! Oli mukva kuulla ns. omasta kokemukestasi vähän "erikoisemman" nimen kanssa.
- eann
äippä24 kirjoitti:
on todella nätti nimi..
a varmasti jotkut saattavat kiusata, mutta joka nimenhän saa väännettyä ihan hölmöksi ja siitä kiusata jos todella haluaa..
eiköhän nämä matit ja maijatkin saa kiusaamisesta kärsiä..
jotkut lapset vaan ovat niin ilkeitä..
paljon onnea pikku-prinsessalle ja vanhemmilleJos etunimeksi hyväksytään Aava, niin miksei sitten Laaja, Avara, Pieni, Kookas jne.?
Tosin aava ihmistä kuvaavana sanana on outo, vaikka ehkä se voisi kuvata jotakuta laajat muodot omaavaa naista.
Kokoa kuvaavia sanojahan on melkoisesti.
Aika outo valinta se olisi. On otettava huomioon myös suunnitellun "nimen" varsinainen merkitys silloin, kun sellainen on olemassa.
- manta ei usko
Viittaa vahvasti siihen, että on kyseessä provo.
Nimiyhdistelmä Aava Meri olisi lähinnä karkeaa pilaa, mutta saahan täällä lähes kaikkea kirjoittaa.
"Nimi Aava on kuin luotu hänelle"!!! - Hyväuskoisista ei näkynyt olevan puutetta, heh-heh....Kirjoittajaa voi onnitella kekseliäisyydestä.- Kaisu
tämä juttu on kaukana. Jos lukisit viestejä mitä olen tänne keskusteluun kirjoittanut ehkä ymmärtäisit paremmin.
Todella kurjaa, että tänne palstalle niin paljon provoja tulee, että uskot ihan aitojenkin viestien sitä olevan. - hilkka.
Kaisu kirjoitti:
tämä juttu on kaukana. Jos lukisit viestejä mitä olen tänne keskusteluun kirjoittanut ehkä ymmärtäisit paremmin.
Todella kurjaa, että tänne palstalle niin paljon provoja tulee, että uskot ihan aitojenkin viestien sitä olevan.Ehdotus Aava on vain sen verran outo, että helposti epäilee provoa.
- Kaisu
hilkka. kirjoitti:
Ehdotus Aava on vain sen verran outo, että helposti epäilee provoa.
Yhteensä Aavoja suomesta löytyy kuitenkin 262 kappaletta ja tänä vuona on ristitty 54 Aava-nimistä, että en nyt sitä niin oudoksi sanoisi. :) Mutta kaikilla tietenkin oikeus mielipiteeseensä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583683Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j713055Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin522243Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.121409Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m631188- 801078
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1941Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23921Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55915- 47902