Välyksillä on väliä

Jermu

Koska kuitenkin joku tekee avauksen "Onko koolla väliä", niin miehisten arvojen kannattajana, kysäisenkin, että onko välyksillä väliä.
Katoaako työtahti harakoille, jos puristukset eivät enää ole kohdallaan ja onko kaikki lopulta vain enerkijan hukkaamista ilman kunnon lopputulosta.
Kuinka teillä miehet on nykyään? Onko väljälläkin koneella tulevaisuutta?..Onko väljässä vara parempi. Ajeletteko vain muistojen tuomin valtakirjoin puhtinsa menettäneellä männänvetkuttimella.
Kannattaako tiivisteremontti enää, vai kannattaako laittaa suoraan vanha kone eli vahinko kierrätykseen.
Kerro kokemuksesi koneremonteista ja lopputuloksista. Tuliko entisestä koneesta jälleen raaseri?
Muistakaa, että vain asiallisia vastauksia näistä miehisistä aiheista. Autojen remontointi on kuulkaas vakavaa puuhaa!

38

2771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j-virta

Väljän voittanutta, ja väljissä tiloissa on hyvä työskennellä.

• Jermu

hyvähän se on kunnon tiloissa tuunata ja punnertaa mäntääkin sitten hoonauksen jälkeen paikoilleen.

• j-virta
        Jermu kirjoitti:

hyvähän se on kunnon tiloissa tuunata ja punnertaa mäntääkin sitten hoonauksen jälkeen paikoilleen.

Huomannut asian olevan. Meneppä näitä uusia edes kokeilee.
        Jos on liian tiukka, on varma että jompikumpi särkyy.

• puutarhuri2

vehkeessä onnistuu kylmäkäynnistys paremmin. Tiukempi tarttee pakkasella synteettiset liukasteet.

• Jermu

Ihan niinku synteettiseltä puolelta 10W-30 vai vieläkin paaaaljon jäykempää. Sellaiset ohuet lirut tulee helposti sieltä pihalle, kun alkaa kone oikein lämmitä ja niinpäin pois.

• puutarhuri2
        Jermu kirjoitti:

Ihan niinku synteettiseltä puolelta 10W-30 vai vieläkin paaaaljon jäykempää. Sellaiset ohuet lirut tulee helposti sieltä pihalle, kun alkaa kone oikein lämmitä ja niinpäin pois.

Harvon ja matalilla kierroksilla ajettu on saattanu karstottua sen verran, jotta tarkkana saa olla mitä jäykkyysarvoa käyttää.

• ei mittään väliä,jos ominaisuudessa ja pers oonallisuudessa löytyy.

Kunnon 'mirri' vaikka punaista kojetaulusta välillä vilkuttaa,niin sekin on vain ominaisuus ja korjaantuu pienellä säädöllä.

Väljiä koneita ei ole edelleenkään olemassa, se on vai pienten mäntien panettelua ja korjaantuu hoonaten tai jos on kauan pienillä männillä ajettu,niin sittenhän ei auta muu, kuin ottaa sylkkypora käyttöön ja tehdä piirileikki jokaiseen pyttyyn ja tehdä v-koosta vaikka vx-koko ja ottaa miehekkäämmät männät hoitamaan tiivistys/työntö/vetohommat ja saattaa siilläkontein uutta ryhtiä vetopyörille.

Vanhasta koneesta ei myyden saa mittään ja ainahan pitää olla jokaiseen tunnelmaan oikean ikäinen ja elegantti rassi, jolla laittaa elämän risaiseksi.
      Semmoinen väh. kolme vanhaa ex-autoa on tosimiehellä vähimmäismäärä pitää yllä ja antaa niille kunnon kyytiä kun siltä tuntuu.

Ai niin,meinas unohtua,että ranskatar on se oikea lady,jossa on luonnetta ja oikkuja sopivassa suhteessa taipuisiin ja ylivertaisten ajoominaisuuksien vastapainona.

Jenkkikin menettelee,mutta täytyy olla jotain muuta kuin pelkkä amerikan mosse.

• Jermu

Ihan voit netistä valkata uuden sieltä Aasian suunnalta ja kuulemma vahvoja työjuhtiakin löytyy. Sitten vaan puhelimella soittaa, niin nehän tuo Aasian ihmeen kotiovelle. Kyllä miehen nyt kelpaa taas ajella uudellakin.
        Saksattaret on kranttuja välillä, mutta Ruotsittaret on kyllä todella anteliaalla päällä tehojen suhteen. Nykyään niillä on puhaltimet melkein joka vempeleessä. Tehoa ja vääntöä siis löytyy jokaiseen nousuun.

• Jermu kirjoitti:

Ihan voit netistä valkata uuden sieltä Aasian suunnalta ja kuulemma vahvoja työjuhtiakin löytyy. Sitten vaan puhelimella soittaa, niin nehän tuo Aasian ihmeen kotiovelle. Kyllä miehen nyt kelpaa taas ajella uudellakin.
        Saksattaret on kranttuja välillä, mutta Ruotsittaret on kyllä todella anteliaalla päällä tehojen suhteen. Nykyään niillä on puhaltimet melkein joka vempeleessä. Tehoa ja vääntöä siis löytyy jokaiseen nousuun.

periaatteisiin ei aasialaiset sovi muutoin,kuin juuri työntekoon.

No ruottalaiseen olen kerran sekaantunut ja puhalsihan se annaasti ilmaa polttoaineen sekaan ihan sopivasti vaunun edessä,mutta olen niin monimutkainen tyyppi,että neste ja kaasu kuuluu auton jousitukseen ja johan niitä kalliimpiin mersuihinkin on ympätty,ja silloin ei voi todeta,sehän on vaan sellainen halpa kopio,vaan pikemmin forttumilainen optio koplaus.

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

No ruottalaiseen olen kerran sekaantunut ja puhalsihan se annaasti ilmaa polttoaineen sekaan ihan sopivasti vaunun edessä,mutta olen niin monimutkainen tyyppi,että neste ja kaasu kuuluu auton jousitukseen ja johan niitä kalliimpiin mersuihinkin on ympätty,ja silloin ei voi todeta,sehän on vaan sellainen halpa kopio,vaan pikemmin forttumilainen optio koplaus.

Mutta paljon on perheenlisäystä sieltä aasian puolelta Suomeenkin jo tullut.
        Entäs sitten Italian temperamentti ja muotoilu. Sellainen kissamainen kulkija luonnostaan. Kehrää aikansa ja saattaa sitten räpsäistä näpeille, jos liian kovasti alkaa käskyttää. Ne pitää kuitenkin miehestä, joka osaa käytellä vaihdekeppiään taidolla.

• emw34 kirjoitti:

Ettei 'pietari' suutu: Kaksi ruotsalaista sentään,mutta toinen ei pysynyt pystyssä,joten varmaan siksi unohdin.

• Jermu kirjoitti:

Mutta paljon on perheenlisäystä sieltä aasian puolelta Suomeenkin jo tullut.
        Entäs sitten Italian temperamentti ja muotoilu. Sellainen kissamainen kulkija luonnostaan. Kehrää aikansa ja saattaa sitten räpsäistä näpeille, jos liian kovasti alkaa käskyttää. Ne pitää kuitenkin miehestä, joka osaa käytellä vaihdekeppiään taidolla.

italian aihio verstaalta löytyy.Giulia Super-tar

Sopii vielä tonne 30 palstalle ikänsä puolesta(vm-72).

'pakko'hankkia,kun joskus nuorempana ja perheettömänä tuli sellaisella ajeltua.
        Joo,kyllä iltaloista luonnetta löytyy ja vallankin asfaltin päällä ominaísuudet kohdallaan.

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

italian aihio verstaalta löytyy.Giulia Super-tar

Sopii vielä tonne 30 palstalle ikänsä puolesta(vm-72).

'pakko'hankkia,kun joskus nuorempana ja perheettömänä tuli sellaisella ajeltua.
        Joo,kyllä iltaloista luonnetta löytyy ja vallankin asfaltin päällä ominaísuudet kohdallaan.

tai kesäiltana ihan nurmella ajellut...Aina vaan asfaltin päällä huokaisit menemään. Oot kyllä kova sälli, täytyy myöntää.

• Jermu kirjoitti:

tai kesäiltana ihan nurmella ajellut...Aina vaan asfaltin päällä huokaisit menemään. Oot kyllä kova sälli, täytyy myöntää.

opein,ei se paikka vaan se nautinto,se vain merkkas.
        ps.Riittävä määrä tykötarpeita ja 'joukon'voimaa,siinä se ja loput luettiin paikallislehdestä.

• koltis

Se on kustannuskysymys toi täysremppa, eikä korjattu ole kuiteskaan uudenveroinen. Hiljakseen kun painelee ja STP:tä koneesen, nykyiselläänkin pärjää. Alkaahan tuo jo olla jonkinmoinen ympäristöhaitta, käryttää ja pitää meteliä. Voihan sitä välillä vuokrata Bemarin jos haluu tiukempaa kyytiä.

• Pirre*

väliä välyksissä, jos omistaja on huoltanut ja hoitanut ajokkiaa huoltokirjan ohjeiden mukaisesti ja kustannuksista säästämättä.

• Onneksi äiti antoi vaimolle heti kihlajaislahjana huoltokirjan ja käyttöohjeet.
        Tunnollisena hän on kirjan ohjeet toteuttanut viimeistä piirtoa myöten ja koneeni kehrää kuin Singer-ompelukone.

• norMix evk
        emw34 kirjoitti:

Onneksi äiti antoi vaimolle heti kihlajaislahjana huoltokirjan ja käyttöohjeet.
        Tunnollisena hän on kirjan ohjeet toteuttanut viimeistä piirtoa myöten ja koneeni kehrää kuin Singer-ompelukone.

...joululahja vaimolle on uudet talvirenkaat :))

• norMix evk

Eka kärryni oli vanhan mutta hyvä. Vaan vanhemmilleni sen lainasin ja lunastukseen meni, kun rattijuoppo puski sen kumoon kolmion takaa tullessaan. Vanhemmille ei onneksi käynyt pahemmin. Vakuutusyhtiön "korvauksilla" ei hääppöistä kärryä saanut.

Tämä seuraava alkoikin sitten aika pian savuttaa kuin höyryveturi. Väljä kone mikä väljä. Öljyä meni melkein yhtäpaljon kun bensaakin. Ei ollut enää öljynvaihdot tapeen, jatkuva tuoreöljyvoitelu nääs. Vaan virkaintoiset katsastusinssit alkoivat moista savuttajaa moittia. Pakko oli jotain tehdä. Paikalliseen ammattikouluun vein koneremppaan. Työ nyt ei paljon maksanut, mutta ne osat!!! Oli kyllä taatusti viimeinen koneremppa mun elämässäni. Mutta hyvin se vehje senjälkeen pelas- kunnes vaihteisto alkoi reistata.

Nooh seuraava kärry olikin sitten käytetty japsi. Vaikka oli sekin hyvin ruostesuojattu (sukulaiselta ostin), niin lahota alkoi tossa 12 v ikäisenä. Senjälkeen joka syksy ennen katsastusta menikin 2-3 ehtoota sitä kokoonharsiessa ennen katsastusta. Mutta kone vaan kesti ja kesti. Vihdon kärryn oltua täysikäinen jo pari vuotta sain tarpeekseni ja MYIN sen eteenpäin 100 ekellä. Kaveri osti sen vaihtaakseen siitä koneen omaan vastaavaan, mikä tietty onkin järkevin tapa tehdä koneremppa vanhaan.

• ja litra öljyä",sehän oli ennen minin omistajan ostos huoltoasemalta.

Kesällä sitten vesiastia mukana,että sai lisätä jäähdyttäjään,kun moottori keitti.

Ensimmäinen oma auto oli ko. mallia ja lyhyt oli sen auton elämä 'hoidossani,vähän kuin Kiven elämä,mutta eli vain talvesta kevääseen.

Siitä alkoi ranskanlainen visiittini ja remontit muuttivat muotoaan,sähköviat oli niitä yleisempiä sekä vanhat ransut ruostuivat kohtalaisen nopeasti,mutta autot sisältä silkkaa nautintoa.

ps.Ovenkahvat piti kyllä hyvin rasvata,kun oli tungos autoon väliin liian kova.

• Marion.T

Ostin ensimmäisen autoni 16 vuotiaana, ja ajelin onnellisena kaksi vuotta ilman ajokorttia, kun menin autokuoluun, hieman ihmettelivät yllättävän hyvää ajotaitoani. Olinhan ajanut jo jäärata-ajojakin pari talvea:))

Ensimmäinen autoni oli nostalginen Datsun bluebird muistaakseni vuosimallia 66, eli ihan ikivanha raato, mutta hyvin kulki, paitsi että pellit tuppasivat putoilemaan ja jarruja ei ollut oikeastaan ollenkaan.

Kyllä vanhalla raadola ajaessa oppii ajamaan paljon paremmin kuin uudella hienolla autolla.
      En mitenkään kehu itseäni Kröhm... mutta olen
      mielestäni kohtalaisen hyvä ajaja edelleen.

Enhän autoista mitään tiedä, joskus kauan sitten tiesinkin aika lailla, mutta tekniikka muuttuu ja olen kerran hyvin - hyvin kauan sitten vaihtanut jarrulevyt...vai mitkä hemmetit ne olivatkaan autooni ihan itse.

Nykyään en edes tankkaa autoani itse, jos ei ole bensaa tankissa, ajan polkupyörällä!

• ryhtynyt kinastelemaan autokoulun opettajan kanssa,niinkuin eräs.

Ensimmäinen ajokerta ja opettaja kysyi,oottko koskaan ajanut autoa;joo oonhan minä aika paljon.

a-op.sitten vaan auto käyntiin.

a-op jatkaa; ja vaihde päälle.

kok;käsijarru on päällä.

a-op;laita vaihde päälle.

kok;autossa on kässäri päällä.

a-op;LAITA VAIHDE PÄÄLLE JA OTA KÄSIJARRU SEN JÄLKEEN PÄÄLTÄ POIS.

kok hämillään;joo,asia selvä.

Sen jälkeen ei tullutkaan mitään "arvovaltajuttuja",vaan kok.uskoi mitä sanottiin.

ps,kok.= no arvaa?

• Jermu

tankkaan, pesen, huollatan molemmat autot.
        Eihän noille nykyautoille enää paljon itse mahda mitään. Huollossakin ne kiinnittää sen suoraan tietokoneeseen ja katsoo sieltä onko kaikki ok ja mahdollisesti päivittää jotain softaa konehuoneelle. Eipä toisaalta ole vielä kertaakaan auto tien päälle jättänyt ja lisäksi otin noihin autoihin sellaisen tiepalveluvakuutuksen jos jotain tapahtuu.

• Lättyviikari

Marion T sattunut tulemaan mieleen, että ehkä puhe olikin jostain aivan muusta kuin autoista? Vaikka roiskeläpän nostosta ei mainittukaan?

• Marion.T
        Lättyviikari kirjoitti:

Marion T sattunut tulemaan mieleen, että ehkä puhe olikin jostain aivan muusta kuin autoista? Vaikka roiskeläpän nostosta ei mainittukaan?

mutta nyt satuin keskustelemaan miesten asioista eli autosta.

Onko tuo lienee kovinkaan suuri synti?

• koltis
        Marion.T kirjoitti:

mutta nyt satuin keskustelemaan miesten asioista eli autosta.

Onko tuo lienee kovinkaan suuri synti?

On toi kamala synti sulle. Sama kun mä alkaisin vääntään juttua pitsin-nypläyksestä.

• Marion.T
        koltis kirjoitti:

On toi kamala synti sulle. Sama kun mä alkaisin vääntään juttua pitsin-nypläyksestä.

omaan nikki-itsemurhaa - mietin että taidan olla jo liian kauan kirjoitellut palstalle.

Sen tähden kirjoitukseni ovat jotensakin provomaisia, tämä autojuttu ei, mutta muutama muu tuolla muisssa ketjuissa....

Jospa Marion.T siirtyy pikku hiljaa takavasemmalle...tai ehkä ei niin hiljaakaan:)))

• koltis
        Marion.T kirjoitti:

omaan nikki-itsemurhaa - mietin että taidan olla jo liian kauan kirjoitellut palstalle.

Sen tähden kirjoitukseni ovat jotensakin provomaisia, tämä autojuttu ei, mutta muutama muu tuolla muisssa ketjuissa....

Jospa Marion.T siirtyy pikku hiljaa takavasemmalle...tai ehkä ei niin hiljaakaan:)))

Mailiin uuden nikkisi, ettei tarvi rupeen arvaileen, sopiiko?

• Marion.T
        koltis kirjoitti:

Mailiin uuden nikkisi, ettei tarvi rupeen arvaileen, sopiiko?

Katshotaan shanoi hjammaslääkäri:))

Ihan oikeasti on alkanut tympiä tuo väärinymmärretyksi tulo, kirjoittaa sitten mitä tahansa niin sanat väännellän tarkoittamaan ihan jotakin muuta.
        Koska minusta on tehty rikas, tyhmä öykkäri niin olen sellainen täällä lopun aikaa...

Seuraava nikkini puhuu pelkää p..kaa jos sellaisen yleensä virittelen käyntiin.
        Annan sinulle kyllä jonkinmoisen pienen vihjeen, jos ja kun palstalta poistun ja mahdollisesti uudelleen palaan:))

Nyt annan sen mitä ihmiset haluavatkin, eli myöntelen kaikki heidän ajatuksensa minusta ihan oikeiksi, eikö se ole mainio läksiäsilahja?

• Haamu kuopasta
        Marion.T kirjoitti:

nikki-itsemurhaa.
        Tervetuloa vain, vanhan nikinriepusi kanssa keskustelinkin pitkät tovit siellä montussa.
        Valitettavasti monttu on täytetty ja Jermu on lanannut sen lattanaksi, hypyn voit suorittaa vasta kun monttu jälleen aukeaa.
        Olen perustanut MONTTU AUKI RY:n ja kerään allekirjoituksia nikki-itsemurhaan valmiilta väsähtäneiltä kirjoittajilta, joten josko saisin allekirjoituksesi adressiini.
        *hymyilee maireasti**

• Marion.T
        Haamu kuopasta kirjoitti:

nikki-itsemurhaa.
        Tervetuloa vain, vanhan nikinriepusi kanssa keskustelinkin pitkät tovit siellä montussa.
        Valitettavasti monttu on täytetty ja Jermu on lanannut sen lattanaksi, hypyn voit suorittaa vasta kun monttu jälleen aukeaa.
        Olen perustanut MONTTU AUKI RY:n ja kerään allekirjoituksia nikki-itsemurhaan valmiilta väsähtäneiltä kirjoittajilta, joten josko saisin allekirjoituksesi adressiini.
        *hymyilee maireasti**

kelpaako tälläinen virtuaalinen allekirjoitus?

Marion.T

Ilmoittele koska monttu aukeaa:))

• koltis
        Marion.T kirjoitti:

Katshotaan shanoi hjammaslääkäri:))

Ihan oikeasti on alkanut tympiä tuo väärinymmärretyksi tulo, kirjoittaa sitten mitä tahansa niin sanat väännellän tarkoittamaan ihan jotakin muuta.
        Koska minusta on tehty rikas, tyhmä öykkäri niin olen sellainen täällä lopun aikaa...

Seuraava nikkini puhuu pelkää p..kaa jos sellaisen yleensä virittelen käyntiin.
        Annan sinulle kyllä jonkinmoisen pienen vihjeen, jos ja kun palstalta poistun ja mahdollisesti uudelleen palaan:))

Nyt annan sen mitä ihmiset haluavatkin, eli myöntelen kaikki heidän ajatuksensa minusta ihan oikeiksi, eikö se ole mainio läksiäsilahja?

Mutta ei riitä mulle.

• Marion.T
        koltis kirjoitti:

Mutta ei riitä mulle.

olenko niin valloittava persoona :DD

Äläs nyt, minulla on vahva vihailijajoukko persauksissani, kuulut niihin muutamiin harvoihin jotka ymmärtävät huumorin ja totuuden erot.

• koltis
        Marion.T kirjoitti:

olenko niin valloittava persoona :DD

Äläs nyt, minulla on vahva vihailijajoukko persauksissani, kuulut niihin muutamiin harvoihin jotka ymmärtävät huumorin ja totuuden erot.

Mun tarvii vielä muutama juttu sun kanssa vääntää ennen kuin opit "tavoille".

• Marion.T
        koltis kirjoitti:

Mun tarvii vielä muutama juttu sun kanssa vääntää ennen kuin opit "tavoille".

en minä minään enkelinä aio palata,jos palaan kyllä kättä sadaan vääntää varmaan vielä muulloinkin:))

Liian kiukkuinen luontoni estää kilttinä palailun...

• seurailija**
        Haamu kuopasta kirjoitti:

nikki-itsemurhaa.
        *hymyilee maireasti**

Tässähän on jo Maroinin uusi nikki.... on niin tuttua tyyliä, että !

On niitä muitakin reservissä, ainakin kaksi muuta näyttäisi sillointällöin esiintyvän. Ei addikti mihinkään lähde.

• lukija*********
        seurailija** kirjoitti:

Tässähän on jo Maroinin uusi nikki.... on niin tuttua tyyliä, että !

On niitä muitakin reservissä, ainakin kaksi muuta näyttäisi sillointällöin esiintyvän. Ei addikti mihinkään lähde.

Ihan oikein Marion veikkasi, heti alkaa kuka kukin on-leikki.
        Miten viitsittekin mokoman takia vaivata päätänne.
        Tuo haamuhan on huuhaillut kaffeella jo jonkin aikaa.
        Ei vaikuta Marionin kirjoituksilta.
        Vilkaise profiilia. taitaa olla joku joka osaa käyttää konetta paremmin kun Marion.

• seurailija**
        lukija********* kirjoitti:

Ihan oikein Marion veikkasi, heti alkaa kuka kukin on-leikki.
        Miten viitsittekin mokoman takia vaivata päätänne.
        Tuo haamuhan on huuhaillut kaffeella jo jonkin aikaa.
        Ei vaikuta Marionin kirjoituksilta.
        Vilkaise profiilia. taitaa olla joku joka osaa käyttää konetta paremmin kun Marion.

vain tietoa, että kyseessä on sama höyrypää. Siellä kahvilassahan Marion on aiemminkin kirjoitellut, kunnes tupsahti.

Vilkaisin kahvilan kirjoituksia, ja entistä enemmän vakuutuin asiasta.

Niin että se siitä arvon lukija******** alias Marion

Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      86
      2247
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      432
      2124
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1442
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1420
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1313
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1065
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1032
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      256
      1020
    9. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      269
      1017
    10. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      15
      932
    Aihe