...on minä itse. Oon 23v. ja vihdoin selvittäny miksi en seurustele... Stressaan turhaa ja mietin liikaa, en vaan ole osannut olla rennosti ja katsoa mitä tapahtuu!!! Mietin ihan ihme asioita ja vaikka kuinka toitotan olevani syvällinen niin taidan silti olla pinnallinen joissakin typerissä asioissa. En halua kenet saisin enkä saa ketä haluaisin! En siltikään osaa korjata asiaa vaikka sentään nyt tiedostan sen, joten olen päättänyt vain elellä. :-) Baareissa en aio enää olla yhtään hetkeä "Lähe mun luo! Ai et, no meen sitte etsimään jonkun joka lähtee..." -jätkän kanssa tanssilavalla. Harrastukset tms. jos tuo jonkun luokseni niin hyvä homma, mutta pois mä hänet silti onnistun luultavimmin ajamaan. Ja tällasesta asenteestahan ON hyvä lähteä! ;-)
Sinkkuuteni syy...
5
1150
Vastaukset
- Ikisinkku23v
Toi on niin totta! Mutta milläs tohon asenteeseen pääsee. Yrtin tänään juuri korjata välejä entiseen rakkauteni kohteeseen viestillä, mutta ei kuulu vastausta. Puoleen vuoteen se ei ole suostunut sopimaan aikaa sitten sattunutta pientä kärhämää. Tämä on yksi syy mikä saa mut lähes vihaamaan kaikkia miehiä...Yksi kusipää mies. Vittu!
Miksen voi haluta ketään muuta? Miksi?! - Toinen levoton
Seuraava tekstinpätkä löytyi ilta-sanomien naiset-osiosta... =) Olen itse 23-v sinkkumies (poika?) ja tunnistan itseni tuosta tekstistä todella hyvin... Luepa teksti ja mieti, tunnistatko sinäkin itsesi tuosta.
Mitä ne toiset minusta ajattelevat? Mitä ne tahtovat? Tykkäävätkö ne minusta? Nämä kysymykset ohjaavat väärällä tavalla kiltin ihmisen elämää. Samalla ne ohjaavat kilttiä toteuttamaan pakonomaisesti toisten ihmisten tahtoa. Silloin oma elämä jää elämättä.
- Kiltti ei uskalla näyttää edes surua eikä pelkoa raivosta puhumattakaan, kiltteyttä tutkinut teologi Anna-Liisa Valtavaara muistuttaa.
- Hän ei osaa ilmaista iloakaan kunnolla, sillä hänelle on monesti opetettu, että ilo on tyhmyyttä. Itku tulee pitkästä ilosta.
Vääränlainen kiltteys saa alkunsa lapsuudessa. Jos lapsi joutuu esimerkiksi huolehtimaan vanhemmistaan, hän tarkkailee aikuisenakin vain muiden hyvinvointia. Minä kyllä pärjään -asenne johtaa siihen, että elämästä tulee selviytymistä kiltteyden keinoin. Oma hyvinvointi menettää merkityksensä.
- Monelle on opetettu, että mitä vain tapahtuu, tulee olla kiltisti. Ei lapsi tiedä, mitä se tarkoittaa. Hänestä tulee silloin ylivarovainen, Valtavaara kertoo.
- Kaikki tunteet rikastuttavat elämää ja ihmisten kohtaamista. Väärällä tavalla kiltti kadottaa luovuutensakin, sillä hän tekee kaiken varman päälle eikä uskalla ottaa riskejä.
Liian kiltin ihmissuhteista tulee joko peliä tai ne jäävät pinnallisiksi, sillä kiltti ei uskalla paljastaa omia heikkouksiaan.
- Tämä johtaa siihen, että kiltti ihminen oikeasti elää valheellisesti. Hän on usein myös vihainen, sillä harmittelee mielessään, ettei taaskaan sanonut ei. Jossain kohtaa sisälle patoutunut vihaisuus räjähtää, Valtavaara muistuttaa.
Elämättä jäänyt elämä sairastuttaa: se voi johtaa masennukseen tai burn outiin. Kun suostuu kaikkeen, palaa helposti loppuun.
- Kiltin on hyväksyttävä se, että aina on niitä, jotka eivät tykkää. On päätettävä, ettei tarvitsekaan, Valtavaara neuvoo.http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot
Keskusteluissa ei saa:
- Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
Linkittäminen sensijaan on sallittua - tämänkin viestin pitäisi kadota bittitaivaaseen ja tämä linkki sen myötä mutta kuitenkin... linkki:
http://www.iltasanomat.fi/naiset/Liika kiltteys tekee sairaaksi/1083404- Levoton
Kyllä. :) Oon tosi kiltti ja aina ajattelen muita ennenkun itseäni. Perhe-elämä oli meillä semmosta riitelyä, joten kasvoin puolustamaan pikkuveljeä ja kehitin just tollasen "MINÄ pärjään" -asenteen. Joten pärjään sitten nytkin itsekseni enkä osaa tarvita ketään, mukamas.
- Toinen levoton
elin_tilaa kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot
Keskusteluissa ei saa:
- Käyttää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia. Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle. Viestit, joihin on kopioitu artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.
Linkittäminen sensijaan on sallittua - tämänkin viestin pitäisi kadota bittitaivaaseen ja tämä linkki sen myötä mutta kuitenkin... linkki:
http://www.iltasanomat.fi/naiset/Liika kiltteys tekee sairaaksi/1083404Mielestäni en riko tekijänoikeuslakia, koska en väitä tekstiä omakseni vaan lähde on selvästi näkyvillä.
Sen sijaan pakko tunnustaa, että rikoin ilmeisesti palstan sääntöjä. Pyydän anteeksi, tämä ei toistu. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1476999
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505916- 1255086
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.444637Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554028- 673198
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.553130Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m252842- 452410
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢162313