Asiallisia vastauksia vain naisilta kiitos...Miksi SUURIN OSA teistä naisista ei itse tee aloitetta? Miksi miehen pitää "aina" tehdä se iskeminen!? ...ja huom ei vastauksia tyyliin "kyllä minä miehiä isken" juu pikkuriikkinen vähemmistö, mutta puhutaan nyt enemmistöstä naisia jotkavain odottavat...etä onko siinä kyse jostain ylpeydestä, kiusottelusta, testistä...eli naiset, jotka pitävät sitä iskemistä miehen tehtävänä, vastatkaa kiitos!
Kysymys naisille
33
6666
Vastaukset
- siis_
vastata iskemistä koskevaan kysymykseesi, koska en pidä sitä iskemistä miehen tehtävänä.
- ...
ei täällä niitä naisia ole jotka iskevät, koska muutoin heillä ei olisi aikaa roikkua vastailemassa.
sinänsä minuakin todella kiinnostaisi tietää miksi naisen aloitteellisuus on edelleenkin niin harvinainen ilmiö.- ainakin
Niin epävarma itsestään. En ole kaunotar. Tiedän että en kuitenkaan kelpaisi. En uskalla siis. en mä ole sellainen kuin naisten pitäisi olla - en ole kaunis, en ole edes hoikka, en ole peto ja kokenut sängyssä, en osaa temppuja enkä saa orkkua heti. Surkea naista muistuttava olio. :-(
ainakin kirjoitti:
Niin epävarma itsestään. En ole kaunotar. Tiedän että en kuitenkaan kelpaisi. En uskalla siis. en mä ole sellainen kuin naisten pitäisi olla - en ole kaunis, en ole edes hoikka, en ole peto ja kokenut sängyssä, en osaa temppuja enkä saa orkkua heti. Surkea naista muistuttava olio. :-(
...miesten lähestymistä? Ehkä olet turhan kriittinen itseäsi kohtaan, joku voi silti olla kiinnostunut, ulkonäkö voi olla rajoittava tekijä mutta sänkyhommat voi oppia. Varsinkin jos mies muuten sinusta pitää, niin varmaan myös haluaa niitä juttuja opettaa/opiskella yhdessä. No, kieltämättä vähän alkaa epäilyttää jonkin olevan pielessä, jos on 40 ja kokematon mutta et sinä sentään ainoa ole, miehissä samanlaisia löytyy myös.
- bikki
Minä en iske miehiä.
Olen huomannut käytännössä, että jos mies ei tee aloitetta (=ole ITSE heti alussa kiinnostunut naisesta) suhde on jo tuomittu. Naisen on turhaa keikistellä ja vikitellä, koska hän voi parhaillaan saada aikaiseksi vain kivan säädön. Ja sitähän me "tietyn ikäiset naiset" ei enää jakseta, säätämistä. On siis helpompi odotella sivussa jos itse kolahtaisi jollekin.
Mulla se menee näin. Karkeasti ottaen.- ............
Joo, noin se menee. Jos mies ei ole aktiivinen (eli tee aloitteita) se tarkoittaa kyllä että ei ole myöskään kiinnostunut. Ihan turhaan olen näitä tapauksia yrittänyt sitten vikitellä ja ehdotella tapaamisia ja muuta. Näkeehän sen, että ei innostu. :-(
- Mies..
Ja ajattelen täysin samalla lailla.. Ei kannata iskeä naista jos se ei itse näytä olevan kiinnostunut!!!!!! En edes yritä. Tulkoon itse yrittämään.
- ed. kirjoittajien kanssa
............ kirjoitti:
Joo, noin se menee. Jos mies ei ole aktiivinen (eli tee aloitteita) se tarkoittaa kyllä että ei ole myöskään kiinnostunut. Ihan turhaan olen näitä tapauksia yrittänyt sitten vikitellä ja ehdotella tapaamisia ja muuta. Näkeehän sen, että ei innostu. :-(
Siis olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Silloin kun olen itse tehnyt aloitteen ja iskenyt miehen, miehen kiinnostus on lopahtanut nopeasti. Jos taas mies iskee, niin silloin mies yleensä on tosissaan ja kiinnostus kestää kauemmin. Siinä syy miksi en enää iske.
- tuuli-juulia
Mulla on sen verran huono itsetunto, että en uskalla tehdä aloitetta. Lisäksi kaikessa mitä elämässäni teen, poden pahaa epäonnistumisen pelkoa, enkä usko omiin mahdollisuuksiini onnistua. Muissa asioissa oon saanut itseäni kasvatettua niin, että uskallan myöntää "tyhmyyteni", mutta en vielä miesten suhteen. Kun lisäks oon yh, ja kaikkialta kuulee ettei yh:n kanssa kukaan halua muuta kuin seksiä, ja mä taas en oo panosuhde-/yhenyönhuoraustyyppiä ollenkaan. Lisäks mulle on äiti opettanut, että miesten perässä ei saa juosta, sen verran pitää ylpeyttä olla. Tässä iässä kyllä jo uskaltaa kyseenalaistaa äidin opit, eli ehkä todellisin syy on se, että pelkään... Joskus ala-asteella yks ihastukseni sanoi mulle, että "luuletko että mä muka susta tykkään", ja sama poika toi mulle yläasteella terveisiä sen hetkiseltä ihastukselta ja totes sen jälkeen kaverilleen mun kuullen, että "tuskin se nyt tosissaan". Eli pohjimmiltaan vaikuttaa se alitajuinen pelko että oon oikeesti vastenmielinen enkä vaan ite tajua sitä, oon muka olevinani kiva, ystävällinen, empaattinen ja tavallisen näköinen ihan ok-vartaloinen nainen, vaik oikeesti oon ruma tyhmä lehmä. Myönnetään, on vähän huono päivä tänään...
- epäaktiivi
Juu, kyllä olen kokeillut olla se aktiivinen osapuoli. Sain siitä itselleni särkyneen sydämen... en tee enää aloitetta, se kuuluu tästä lähtien miehille. Haluan vanhanaikaisen miehen, joka uskaltaa olla mies ja tehdä aloitteita. Jään odottelemaan.
Allekirjoitan aiemmat puheenvuorot siitä, että mies näyttäisi olevan kiinnostunut silloin, kun itse saa jahdata.
En ehkä kuulunut siihen ryhmään, jonka piti vastata, mutta olisiko kyse siitäkin, että naiset eivät oikein tiedä kuinka toimia??? Ei meillä ole mallia siitä kuinka iskeminen tehdään...- joo
ei mallia kuinka se tehdään? mitä naisen muka pitäisi tehdä? ei mitään muuta kun tulla juttelemaan vaan!
mies kestää särkyneen sydämen paremmin kuin nainen. Itseasiassa tämä on kyllä ihan silkkaa potaskaa. Naisen tukiverkko on paljon paremmin varustettu tällaista tilannetta varten. Mies sitoo sen vaan sisäänsä ja sit jää kärsimään ajaksi x.
Katkeroituu ja niin edelleen.- epäaktiivi
Frederico kirjoitti:
mies kestää särkyneen sydämen paremmin kuin nainen. Itseasiassa tämä on kyllä ihan silkkaa potaskaa. Naisen tukiverkko on paljon paremmin varustettu tällaista tilannetta varten. Mies sitoo sen vaan sisäänsä ja sit jää kärsimään ajaksi x.
Katkeroituu ja niin edelleen.Siis en kyllä mielestäni kirjoittanut, että miehet kestää paremmin. Miten kukanenkin "särkyneen sydämen" kestää....kai se on yksilöllistä.
Aloitteita olen tehnyt vain silloin kun olen ollut todella kiinnostunut, ja kyse ei tällöin ole pelkästään ns. iskemisestä. (En väitä, etteikö jotkut miehet tekisi aloitteita vain silloin, kun ovat tosissaan. Kuitenkin kokemus on osoittanut, että kyllä jotkut sitä omaa "karismaansa" ainakin baarissa kokeilee ihan sen perinteisen perässä...)Siksi emme tee aloitteita usein, koska esim. seksin perään ei tarvitse aloitteita tehdä.
Joten miehet: Jos nainen tekee aloitteen, niin kyllä hän on luultavasti ihan tosissaan. No ainakin perinteiset leidit ja kiltit kotitytöt. Siis ne, joita täällä monet kirjoituksissaan etsiskelevät. - hei vaan
"Juu, kyllä olen kokeillut olla se aktiivinen osapuoli. Sain siitä itselleni särkyneen sydämen... en tee enää aloitetta, se kuuluu tästä lähtien miehille. Haluan vanhanaikaisen miehen, joka uskaltaa olla mies ja tehdä aloitteita. Jään odottelemaan."
Oot säälittävä luuseri, ku luovutat noin helpolla. Sulla ei taida olla itsetuntoa ollenkaan.
"Allekirjoitan aiemmat puheenvuorot siitä, että mies näyttäisi olevan kiinnostunut silloin, kun itse saa jahdata."
Joo allekirjota vaan rauhas mut älä lässytä, ku et pysty mitenkään pätevästi puolustamaan naisten saamattomuutta.
"En ehkä kuulunut siihen ryhmään, jonka piti vastata, mutta olisiko kyse siitäkin, että naiset eivät oikein tiedä kuinka toimia??? Ei meillä ole mallia siitä kuinka iskeminen tehdään..."
Taas lisää muka-syvällistä ja järkeilevää lässytystä. Te naiset ootte hyviä kiertelemään, kaartelemaan ja puhumaan ympäripyöreitä. Itse asiaan ette useinkaan pysty ottamaan kantaa. - epäaktiivi
hei vaan kirjoitti:
"Juu, kyllä olen kokeillut olla se aktiivinen osapuoli. Sain siitä itselleni särkyneen sydämen... en tee enää aloitetta, se kuuluu tästä lähtien miehille. Haluan vanhanaikaisen miehen, joka uskaltaa olla mies ja tehdä aloitteita. Jään odottelemaan."
Oot säälittävä luuseri, ku luovutat noin helpolla. Sulla ei taida olla itsetuntoa ollenkaan.
"Allekirjoitan aiemmat puheenvuorot siitä, että mies näyttäisi olevan kiinnostunut silloin, kun itse saa jahdata."
Joo allekirjota vaan rauhas mut älä lässytä, ku et pysty mitenkään pätevästi puolustamaan naisten saamattomuutta.
"En ehkä kuulunut siihen ryhmään, jonka piti vastata, mutta olisiko kyse siitäkin, että naiset eivät oikein tiedä kuinka toimia??? Ei meillä ole mallia siitä kuinka iskeminen tehdään..."
Taas lisää muka-syvällistä ja järkeilevää lässytystä. Te naiset ootte hyviä kiertelemään, kaartelemaan ja puhumaan ympäripyöreitä. Itse asiaan ette useinkaan pysty ottamaan kantaa.Hei vaan itsellesi!
En mä mitään lässytä. Mistä päättelit että kuinka ja miten olen yrittänyt ja kuinka helpolla olen "luovuttanut"??? Ilmeisen hyvin osaat sitten rivien välistä lukea...Jep. Ei mulla enää olekaan vähään aikaan itsetuntoa lainkaan ainakaan tässä aloitteenteko asiassa.
Otin kyllä kantaa tähän asiaan, vaikka en ollut ehkä siinä ryhmässä, keneltä alkuperäinen kirjoittaja vastauksia pyysi. Kannanotosta vielä, että kaipa ajattelin aloitteenteon olevan ainakin itselleni vähän enemmän kuin pelkkää iskemistä.
Mutta sehän taitaa olla sinulle miehenä vähän eri asia...samanaikaisesti syvälliseen ja järkevään keskusteluun kykenee aika harva mies... ;)
- maria magdalena
mä teen aloitetta ku se on nii söpö
- Muikku
Tässä kanssa yksi nainen, joka on sitä mieltä, että jos mies ei tee aloitetta, ei mies myöskään ole kiinnostunut. Ja se on minulla ainakin käytännössä toiminut tähän asti joka kerta kun olen aloitteen tehnyt miehen puolesta.
- maria magdalena
Muikku kirjoitti:
Tässä kanssa yksi nainen, joka on sitä mieltä, että jos mies ei tee aloitetta, ei mies myöskään ole kiinnostunut. Ja se on minulla ainakin käytännössä toiminut tähän asti joka kerta kun olen aloitteen tehnyt miehen puolesta.
ihan sama mitä sanot, i don't care. mä en ole suomalainen, jote ite päätän elämästäni: mitä teen, kenet ja kuinka isken. mulle se on va periaatteen kysymys: haluan sen uroksen sänkyyn, jos en saan -- his loss.
- Muikku
maria magdalena kirjoitti:
ihan sama mitä sanot, i don't care. mä en ole suomalainen, jote ite päätän elämästäni: mitä teen, kenet ja kuinka isken. mulle se on va periaatteen kysymys: haluan sen uroksen sänkyyn, jos en saan -- his loss.
Mun kommentti oli ihan yleinen kommentti vaan...ei sulle...understand?Sen kun teet mitä teet mä en kans don`t care.
- vaikka olen mies
Musta miehenä on paljon kivempi tehdä itse aloite.Pientä jännitystä saa elämään kun esim kaupan kassalla nätille tytölle kertoo sen silmistä tai pankissa asioidessa kyselee pankkineidin puhelinnumeroa.Tuskin se sitä antaa mutta molemmilla voi olla ihan hauskaa ja jos vaikka antaa niin sehän voi johtaa vaikka mihin...
Kerrompa kokemuksen kun itse kerran kun hain lainaa pankista niin "jouduin" keskustelemaan asiasta viehättävän keski-ikäisen virkailijan kanssa.Kerroin hänelle että tarjoan illallisen kun paperiasiat on kunnossa.En odottanut myöntävää vastausta mutta kuitenkin kävi että illallinen syötiin ja ilta oli erittäin romanttinen .Asiasta on jo aikaa ja lainatkin maksettu mutta elämässä ei kannata jätää mitään pikkutilaisuuksia käyttämättä.
Ja kohteliaisuuksia on ihan kiva jaella ihmisille,kaikki niistä tykkää. - ja aloitteen tekeminen
olen vasta äskettäin eronnut ja olen aika arka menemään kenenkään juttusille vaikka hiukan kiinnostustakin olisi!
Nyt olen vähän kiinnostunut yhdestä tyypistä ja olen ihan reilusti jututtanut häntä ja vaikkakaan hän ei minuun senkummemmin ota yhteyttä mutta on selvästi mielissään kun jutellaan ja kaikki mun asiat kiinnostaa!
Omalla kohdallani on ainaki kyse ujoudesta ja siitä, että kun mies ei tee mitään aloitetta niin ei oikein tiedä kiinnostanko häntä lainkaan?
Tottakai olisi ihana jos mies tekisi aloitteen mutta kai nykyaikana nainenkin saa ilmaista kiinnostuksensa voihan olla että mieskin voi olla ujo ja ei saa vaan aloitusta aikaiseksi.
En siis todellakaan ole mikään "miesteniskijä" kaukana siitä mutta jos joku todella kiinnostaa niin kannattaa näyttää että on itse myös kiinnostunut, jutteleminen kaikista mahdollisista asioista =) - seuraamukset
Sitä ei voi luottaa loppujen lopuksi miehiin niin paljon, että uskoisi niiden ottavan asian asiallisesti jos ei kiinnosta. Pakitkaan eivät olisi niin pahoja mutta niiden seuraamukset sitten jälkeenpäin lyövät moukarilla lyttyyn. Moni mies ei osaa olla imarreltu siitä että kiinnostusta olisi vaan lähes loukkaantuu ja kostaa ilkeillen, jos ei kiinnosta siinä mielessä takaisin. Eli jos tietäisin varmasti saavani asiallisesti pakit ja sitten en enää koskaan paskaa niskaani, voisin tehdäkin ehkä aloitteen. Mutta toiveajattelu on vain toiveajattelua. Lyhyesti: pelko ja jälkiseuraamukset.
Samalla tavallahan miehetkin saa niitä seuraamuksia pelätä. Pitäisi vain etukäteen tietää kuinka heikko itsetunto naisella/miehellä on, ennenkuin yrittää tehdä lähempää tuttavuutta. Joillakin on enemmän merkitystä mitä kaverit ajattelevat kuin mitä tuntee... Onhan se niin noloa kun ensin kehuskelee kavereilleen menestystään mies/naissuhteissa ja sitten tuleekin joku hissukka, jonka kanssa ei kehtaa näyttäytyä...
- -QueenOfHearts-
Onko kyse ylpeydestä? Jep. Kiusottelusta? Jep. Testistä? Jep.
Miehessä pitää olla munaa, ei mitään tohvelisankaria... mies jossa on munaa, tekee aina aloitteen. Lisäksi minä pidän miehistä jotka pitävät iskemistä miehen tehtävänä. Se on muuten myös ihan mielettömän seksikästä kun mies pyörii iskemässä... En oikein ymmärrä mitä hohtoa olisi itse niin tehdä???
Sipäpaitsi tuo oli vähän hassu tuo "jotka VAIN odottavat"... ei me vain odoteta! Se söpöily on kuule täyttä työtä, haastavaa on myös aina arvuutella kuinka paljon saa köyttä löysätä ;) - diia
Ei ehkä kovin viehättävää mutta itse jään "vaan odottelemaan" koska olen niin hemmetin ujo, epävarma ja minulla on todella huono itsetunto.
- huomionkipeä liisa
Tuntuu, että mies on kiinnostuneempi naisesta, jonka on itse valinnut. Eli tehnyt jotain asian eteen.
Nähnyt jonkinlaista vaivaakin ehkä.
Nainenhan on nähnyt useimmiten enemmän vaivaa
jo esim. ennen baariin lähtöä pukeutumalla ja laittamalla itsensä kauniiksi.Harva nainen baariin
menee luomuna.Harvempaa miestä luomumimmi kiinnostaa.Ellei satu olemaan luonnonkaunis yksilö.
Useimmiten se laittautuminen vie kauemmin kun vartin...
Siksi en sälyttäisi myöskään aloitteentekoa yksin
naisille.
Jos mies ei saa suutansa auki baarissa, oletan, ettei hän ole minusta kiinnostunut- tai on tyyliltään niin vähäenerginen hissukka, että saan jatkossakin
tehdä kaikkien asioitten aloitteet.
Eipä meitä naisia liialla huomiolla ole ainakaan
pilattu. Siksi toivoisi aloitteellisuutta baareissa edes.Jos ei edes siellä, missäs sitten?!- omalla kohdalla
>>Tuntuu, että mies on kiinnostuneempi naisesta, jonka on itse valinnut. Eli tehnyt jotain asian eteen. Nähnyt jonkinlaista vaivaakin ehkä.>>
Tuo ei omalla kohdalla pidä paikkaansa. Saatan yrittää iskeä todellakin naista, josta en oikeastaan enempi ole kiinnostunut, mutta johon jostakin syystä tuntuu olevan aihetta tutustua. Vaikka siksi että hän on osoittanut kiinnostustaan epäsuorasti. Aika usein syynä tähän on juuri se, että nainen ei kuitenkaan tee aloitetta, vaikka olisi kiinnostunut. Kun en viitsi jäädä arvuutteleen, teen aloitteen itse.
Mutta jos nainen tekisi aloitteen (ja kun on tehnytkin, tosin ääriharvinaista), olen heti huomattavasti kiinnostuneempi ko. naisesta. Tällainen nainen vaikuttaa heti viehättävämmältä ja kiinnostavalta, onhan hän ymmärtänyt pitää minua kiinnostavana ;)
- pitää olla kiinnostunut
Ensinnäkin minun pitää olla erittäin kiinnostunut, jopa ihastunut jos viitsin käyttää energiaa iskemiseen. Miksi ihmeessä iskisin miehen, jota en välttämättä halua montaa kertaa nähdä? Ehkä te miehet alatte herkemmin iskemään naista, josta että välttämättä ole kamalan kiinnostuneita?
Toiseksi, jos sattuisin ihastumaan johopnkin, en tiedä mitä tekisin. Edeltävästä kerrasta on niin pitkä aika. Olisin varmaan aktiivisempi ja antaisin itsestäni selkeitä merkkejä, että olen kiinnostunut. - annamaijuska
Kyllä minä isken miehiäkin.. Mutta jotenkin just on tuntunut, että miehiä ei kiinnosta sellanen nainen, joka tekee aloitteen kovin pitkään. Miehet haluaa tavoitella jotain eikä ottaa liian helppoa... Vasta n. 20 mies, jonka iskin jäi koukkuun... Monta olis uinut itse liiveihin, mutta minulle se myös liian helppoa miestä... Olen kai miehistä metsästäjä sukua. :)
- yyyyyy
Olen mies, mutta vastaan silti.
Jostain syystä luonto on tahtonut, että iskeminen on miehen tehtävä. Näin se homma vaan nykyäänkin enimmäkseen toimii. Syitä on oikeastaan turha käydä tässä sen enempää pohtimaan, koska asiat nyt vaan ovat näin.
MUTTA tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö nainen voisi VIHJATA hyvinkin voimakkaasti ja tehdä miehelle harvinaisen selväksi, että tässä olisi nyt nainen tarjolla, sanomatta asiaa kuitenkaan täysin suoraan. Jos nainen on kiinnostunut jostain miehestä, onkin naisen tehtävä kiinnittää miehen huomio ja virittää miehelle syötti, jonka mies sitten toivon mukaan nappaa.
Nainen siis voi parhaimmillaan tehdä kaiken iskemiseen liittyvän "pohjatyön" jättäen kuitenkin sen loppusinetin miehen harteille.- Hohhhoo
Vai luonto se semmoista tahtoo.
Luonto varmaan on tahtonut tiskit jättää naisille, kuten muutkin kotityöt.
Kivikaudeltako näitä kirjoituksia tulee. Jokin aikaportti ilmeisesti auennut viimeaikoina. - yyyyyy
Hohhhoo kirjoitti:
Vai luonto se semmoista tahtoo.
Luonto varmaan on tahtonut tiskit jättää naisille, kuten muutkin kotityöt.
Kivikaudeltako näitä kirjoituksia tulee. Jokin aikaportti ilmeisesti auennut viimeaikoina.Jos luonto tahtoisi, että naiset iskisivät, niin sitten naiset varmaankin iskisivät enemmän... Mutta aika harvinaista toi kyllä on.
Tosin on tämä hieman kulttuurisidonnainen asiakin, ja etenkin jos suomipoika lähtee kaukomaille, niin varmasti naiset tulevat rohkeammin juttelemaan kuin täällä karussa pohjolassa.
- Neitoperho
Luulenpa, että hyvin usein on kyse siitä, että nainen pelkää torjutuksi tulemista. Vaikka olisikin hyvä itsetunto, täytyy ensin varmistua siitä, että toinenkin on kiinnostunut ennenku lähtee tekemään lähempää tuttavuutta. Ja varsinkin, kun jätkät on yleensä kaveriporukalla liikkeellä, niin mikä olisi pahempaa ku sais koko porukalta makeat naurut ontuvalle yritykselleen. On toki niitä naisia, joita ei huoleta asia pätkän vertaa, mutta yleensä he ovat kyllä sitten itserakkaita..se vain on valitettavan usein totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1607369
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1506046- 1545375
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484767Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554088- 733332
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.623300Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263224- 472507
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182429