Mitä mieltä abortista?

kipeä aihe?

Mietin vain, etä mitä miehet oikeasti ajattelevat naisesta, joka on tehnyt abortin?

46

3831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista

vaimoksi.

• Krista 34

No olisiko minun pitänyt sitten pitää se äpärä jonka isä oli renttu potenssiin seitsemän?

Sittenköhän olisit mut huolinut?

Huomaatko siis: logiikkasi on outo! Onneksi kaikki miehet ei ole samanlaisia. Olen saanut ihan fiksua miesseuraa vaikka on abortti tehtykin 17-vuotiaana.Kiitos.

• Nitta-22
        Krista 34 kirjoitti:

No olisiko minun pitänyt sitten pitää se äpärä jonka isä oli renttu potenssiin seitsemän?

Huomaatko siis: logiikkasi on outo! Onneksi kaikki miehet ei ole samanlaisia. Olen saanut ihan fiksua miesseuraa vaikka on abortti tehtykin 17-vuotiaana.Kiitos.

"No olisiko minun pitänyt sitten pitää se äpärä jonka isä oli renttu potenssiin seitsemän?

Huomaatko siis: logiikkasi on outo! Onneksi kaikki miehet ei ole samanlaisia. Olen saanut ihan fiksua miesseuraa vaikka on abortti tehtykin 17-vuotiaana.Kiitos."

Onko sun itsetunto ja itsekunniotus tosiaan noin pohjalle, että haet teollesi hyväksyntää netistä, keskustelupalstalla, ja kun et saa vastausta jota kaipaat, vedät piikit esiin ja käyt puolustusasemiin?
        Ihan totta, 34- vuotiasko olet?

• ......
        Krista 34 kirjoitti:

Ymmärtääkseni kirjoittaja ei sanonut, että sinun olisi pitänyt lapsi pitää. Hän ei vain halunnut puolisollaan olevan abortteja takanaan. En itsekään haluaisi miestä, joka on halunnut naisensa tekevän abortin. Abortti on jokaisen oma asia enkä todellakaan syytä ketään, joka siihen päätyy, mutta omiin arvoihini se ei sovi ja riittävän samanlainen arvomaailma on yksi parisuhteen onnistumisen edellytyksistä.

• Haba

Oma päätös, en käy tuomitsemaan kun en tiedä taustoja.

• .........

tuomitsen yksimielisesti.

• ensimmäisen

Kuka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven?

• mä voin
        ensimmäisen kirjoitti:

heittää vaikka sit sen ekan kiven...miten niin synnitön? ei mulla oo mitään tunnustettavaa kellekkään. kyllä mulla on varaa, usko pois.

• ..........
        ensimmäisen kirjoitti:

tullos esille, oi nainen, jotta voimme sinut kivittää! olemme yksimielisesti päättäneet kivittää sinut. minä heitän ensimmäisen, toisen, kolmannen, ja viimeisenkin kiven!

• Alkushokki ois aika kova. Mut kyllä, minä hyväksyn sen jos perusteet on hyvät. Tuota uutista ei kyllä pidä heittää aamukahvi pöydässä pitkän suhteen aikana vaan aika alkumetreillä.

• Kyo-kun

mutta toki haluaisin tietää syyn moiseen.

• .......................

noin moni tuomitsee... tarkoittako se myös sitä, että jos oma naisenne tulisi raskaaksi esim. suhteen alkumetreillä, niin ette haluaisi hänen missään nimessä tekevän aborttia? Vai onko se menneisyys liikaa, että nainen on ollut toiselle raskaana ja tehnyt surullisen teon? Eri asia on sitten kun asia koskee omaa elämää...

• Tekopyhät...

Pari esimerkkiä.

Entäs jos olisi oma 16v tytär kyseessä? Varmasti haluaisitte ukiksi.

Tottakai naisella on myös velvollisuus pitää lapsi, jos hänet raiskataan, eikö? Katsella raiskaajan naamaa koko loppuelämä, omassa lapsessaan! ihanaa! (tosin tässä viimeisessä tapauksessa olisin varmasti korkeimman omakätisesti tappanut myös elävän lapseni, kuten varmasti moni muukin)

Minäkö puolustelisin itseäni..?

• riippumatta miten tullut
        Tekopyhät... kirjoitti:

Pari esimerkkiä.

Entäs jos olisi oma 16v tytär kyseessä? Varmasti haluaisitte ukiksi.

Tottakai naisella on myös velvollisuus pitää lapsi, jos hänet raiskataan, eikö? Katsella raiskaajan naamaa koko loppuelämä, omassa lapsessaan! ihanaa! (tosin tässä viimeisessä tapauksessa olisin varmasti korkeimman omakätisesti tappanut myös elävän lapseni, kuten varmasti moni muukin)

Minäkö puolustelisin itseäni..?

Tajuatko senkin hemmoteltu hyvinvointivaltion rääkynaama cosmohuora, että vielä muutamia satoja vuosia sitten suuri osa lapsista sai alkunsa juuri raiskauksesta. Naisen velvollisuus on kantaa lapsi, muuten kyseessä ei ole oikea nainen. Oikea nainen ei tapa pientä ihmistä sisältään. Raiskattu nainen voi antaa sen sitten vaikka adoptoitavaksi.

Mutta mitä väliä sillä oikeastaan sinulle onkaan, et sinä halua olla nainen, vaan epätoivoisesti mies.

• mitä?
        riippumatta miten tullut kirjoitti:

Tajuatko senkin hemmoteltu hyvinvointivaltion rääkynaama cosmohuora, että vielä muutamia satoja vuosia sitten suuri osa lapsista sai alkunsa juuri raiskauksesta. Naisen velvollisuus on kantaa lapsi, muuten kyseessä ei ole oikea nainen. Oikea nainen ei tapa pientä ihmistä sisältään. Raiskattu nainen voi antaa sen sitten vaikka adoptoitavaksi.

Mutta mitä väliä sillä oikeastaan sinulle onkaan, et sinä halua olla nainen, vaan epätoivoisesti mies.

Siis että raiskaaja saisi pilata vielä mun vartalonkin? -Muun aiheuttamansa lisäksi? Hyi helvetti. Sairas ajatuskin, mulla on siis VELVOLLISUUS kantaa raskausarvet ym, ihan vaan sen takia että joku mies nyt päätti käydä päälle.

Sellaisen miehen lapsi EI ANSAITSE elää.

Tajuatko sovinistiporsas, että jo silloin, vuosisatoja sitten, naiset kuolivat laittomiin abortteihin ja niiden aiheuttamiin komplikaatioihin hyvin yleisesti.

Laittomat abortit ovat edelleen yleisiä esim. Irlannissa, Maltalla, Vatikaanissa, miksiköhän?

• lisäys
        mitä? kirjoitti:

Siis että raiskaaja saisi pilata vielä mun vartalonkin? -Muun aiheuttamansa lisäksi? Hyi helvetti. Sairas ajatuskin, mulla on siis VELVOLLISUUS kantaa raskausarvet ym, ihan vaan sen takia että joku mies nyt päätti käydä päälle.

Sellaisen miehen lapsi EI ANSAITSE elää.

Tajuatko sovinistiporsas, että jo silloin, vuosisatoja sitten, naiset kuolivat laittomiin abortteihin ja niiden aiheuttamiin komplikaatioihin hyvin yleisesti.

Laittomat abortit ovat edelleen yleisiä esim. Irlannissa, Maltalla, Vatikaanissa, miksiköhän?

Sinäkin varmaan elät vielä ilman lämmintä vettä, puhelinta, radiota, televisiota?

Yhteiskunta yleisestikö ei ole muuttunut? Naisten asenteet vaan, niinkö? Mieti uudelleen.

Epäreiluuden huippu on joutua synnyttämään raiskaajan lapsi.

• NainenN

Luolastako toi edellinen alkuihminen löytyi?
        Ylättävän hyvin se osaa kirjoittaa, ollekseen noinkin historiallinen henkilö.

Ei muuta kommentoitavaa.

• Ai-van!
        NainenN kirjoitti:

Luolastako toi edellinen alkuihminen löytyi?
        Ylättävän hyvin se osaa kirjoittaa, ollekseen noinkin historiallinen henkilö.

Ei muuta kommentoitavaa.

har-har. "Oikea nainen ei tapa pientä ihmistä sisällään. Raiskattu nainen voi sitten antaa sen vaikka adoptoitavaksi" Raiskaajan vastuu oli?

Että 18-vuotiaan pitäisi kantaa raiskaajan lapsi ihan vaan siksi koska se on "oikein"? Kun se ei ole oikein, siinä on prioriteetit aika perseellään jo valmiiksi. Ei mikään voi pakottaa naista välittämään raiskaajan lapsesta (se ei nimittäin ole silloin välttämättä edes ajatuksissa "oma") niin paljon että edes kantaisi lasta tuossa tilanteessa 9kk.

Tosiaan, molemmat tapaukset ovat IRL omasta elämästä. Eihän se kivaa ole mutta minkäpä sille mahtaa.

• minä

Naisella pitäis olla oikeus päättää siitä, mitä sen omalle kropalle tapahtuu.Myös siinä tapauksessa, vaikka lapsen isä oliskin oma rakas.. Parempi on luopua lapsesta, kun pitää se jos ei ole vielä valmis kasvattamaan lasta. Lapsihan siinä kärsii..

• tulihan niitä
        minä kirjoitti:

Naisella pitäis olla oikeus päättää siitä, mitä sen omalle kropalle tapahtuu.Myös siinä tapauksessa, vaikka lapsen isä oliskin oma rakas.. Parempi on luopua lapsesta, kun pitää se jos ei ole vielä valmis kasvattamaan lasta. Lapsihan siinä kärsii..

fiksujakin kommentteja.

Ei kai kukaan ihan oikeasti oo sitä mieltä että raiskaus pitää vielä "viimeistellä" sillä että kantaa lasta sen 9kk, pilaa oman ulkonäkönsä ja sitten vielä luopuu lapsestaan miettien sitä sitten koko loppuelämänsä?

Kylläpä ois ollut kiitollinen kohtalo.

Varsinkin kun siinä sähellyksessä meni jo duuni ja mahdollinen koulupaikka.

"älä nyt käsitä tätä väärin, en oo sulle potkuja antamassa, hyvin oot työs tehnyt. Mutta kun musta näyttää että tää on vähän liian rankkaa sulle, pieni naisihminen. En aio uusia työsopimusta enää tän kuukauden jälkeen, ymmärrät kai? Seuraavaksi otan töihin raavaan miehen. Niin ja onneksi olkoon." Joopa. Tää oli siis päivän sen jälkeen kun olin kertonut asiasta. En tietenkään koko tapahtumasarjaa. Tämä siis 40-vuotiaalta lapsettomalta naisihmiseltä minulle 18-vuotiaana.

• lapseton nykynainen

Muutenkin tämä maapallo pullistelee liiasta väkimäärästä, eikä sen omat rahkeet riitä tuottamaan esimerkiksi tarpeeksi ravintoa kaikille maan asukkaille.

Mielenkiintoinen mielipide, itseasiassa...

Historiallisessa mielessä kiinnostavaa, mutta koska nyt kuitenkin puhutaan Suomesta vuonna 2005, ei ole mitään syytä alkaa väittää, että naisen tehtävä on kantaa kaikki lapset, mitä paa päällään kantaa.

Onhan se jo evoluution kannalta arveluttavaa synnyttää lapsi, joka kantaa raiskaajan geenejä.

• vääristele

Raiskattu nainen ei synnyttänyt lasta paitsi, jos raiskaaja oli oma aviomies. Jos jäi kiinni jostain muusta, niin nainen tapettiin tai teki itsemurhan. Syntynyttä lasta ei adoptoitu vaan myytiin orjaksi jne... Joissakin kulttuureissa raiskaajakin tapettiin, jos kiinni saatiin,. JEE. Eläköön väkivalta ja epätasa-arvo!

• huomautan vain
        minä kirjoitti:

Kyllä oman kropan tapahtumista pitää pitää huolta jo ennen raskaaksi tuloa. Ei Suomessa ole vapaata aborttia vaan keskeytyksen voi saada ennen 12. raskausviikkoa, jos ei raskaaksi saatettaessa ollut täyttänyt 17 vuotta tai oli täyttänyt jo 40 vuotta, tai raskus ja synnytys uhkaa vakavasti äidin terveyttä tai on syytä olettaa, että sikiö onvaurioitunut, tai raskaaksi on tultu rikoksen seurauksena tai lapsen synnyttäminen ja kasvattamien olisi äidin elämänolosuhteet huomioiden hänelle kohtuuttoman raskasta.
        Laista nämä kohdat löytyvät täydellisempinä.

Missään ei sanota, että naisella on oikeus raskauden keskeytykseen, koska hän niin tahtoo!

• myös
        huomautan vain kirjoitti:

Kyllä oman kropan tapahtumista pitää pitää huolta jo ennen raskaaksi tuloa. Ei Suomessa ole vapaata aborttia vaan keskeytyksen voi saada ennen 12. raskausviikkoa, jos ei raskaaksi saatettaessa ollut täyttänyt 17 vuotta tai oli täyttänyt jo 40 vuotta, tai raskus ja synnytys uhkaa vakavasti äidin terveyttä tai on syytä olettaa, että sikiö onvaurioitunut, tai raskaaksi on tultu rikoksen seurauksena tai lapsen synnyttäminen ja kasvattamien olisi äidin elämänolosuhteet huomioiden hänelle kohtuuttoman raskasta.
        Laista nämä kohdat löytyvät täydellisempinä.

Missään ei sanota, että naisella on oikeus raskauden keskeytykseen, koska hän niin tahtoo!

Ensimmäinenhän noista oli 16-vuotiaana. Toinen 18-vuotiaana, ei omasta tahdosta riippuvainen tapahtuma alunperinkään.

Sitäpaitsi, tuon 16-vuotiaana tehdyn abortin jälkeen olin jo syönyt Melianea, Diane Novaa, Cilestiä ja Gracialia. Kaikista seurauksena vuotohäiriö hemoglobiini alle 100.

Toisen abortin jälkeen laitettiin Nova-T kuparikierukka, hormonivalmisteiden sopimattomuuden vuoksi.

2-vuoden kierukankäytön jälkeen halusin siitä kipujen takia eroon, jolloin määrättiin päällekkäin Marvelon-nimiset pillerit jotta nähtäisiin sopisivatko ne. Eivät sopineet.

Diagnoosi vuotohäiriöstä=kohdussa polyyppi, kierukka ulos, pillerit pois. Kohdunkaavintaan tähystyksellä, onneksi vuoto loppui päivää ennen kaavintaa ja tehtiin toinen UÄ=limakalvo viivan ohut -ei polyyppia.

Sen jälkeen olenkin sitten syönyt Tri-Femoden merkkisiä pillereitä 3½ vuotta ja hyvin ovat sopineet.

Että puhu omasta puolestasi vaan siitä huolehtimisesta. Eiköhän täällä päässä ole ihan riittävästi murehdittu.

OLE HYVÄ.

• Olento

sinä saatanen rääkyturpa, että entisaikaan ehkäisykeinona käytettiin vastasyntyneiden tappamista, kun ei ollut tarpeeksi ruokaa kaikille? Vastasyntynyt on ihminen. Alkio tai alkuvaiheen sikiö ei ole vielä ihminen, kuten ei ole hedelmöittynyt munasolukaan, joten se on yks ja sama katkastaanko se kehitysprosessi kortsulla tai abortilla, periaatteessa. Käytäntö tietenkin eri asia.

• *vastaus
        myös kirjoitti:

Ensimmäinenhän noista oli 16-vuotiaana. Toinen 18-vuotiaana, ei omasta tahdosta riippuvainen tapahtuma alunperinkään.

Sitäpaitsi, tuon 16-vuotiaana tehdyn abortin jälkeen olin jo syönyt Melianea, Diane Novaa, Cilestiä ja Gracialia. Kaikista seurauksena vuotohäiriö hemoglobiini alle 100.

Toisen abortin jälkeen laitettiin Nova-T kuparikierukka, hormonivalmisteiden sopimattomuuden vuoksi.

2-vuoden kierukankäytön jälkeen halusin siitä kipujen takia eroon, jolloin määrättiin päällekkäin Marvelon-nimiset pillerit jotta nähtäisiin sopisivatko ne. Eivät sopineet.

Diagnoosi vuotohäiriöstä=kohdussa polyyppi, kierukka ulos, pillerit pois. Kohdunkaavintaan tähystyksellä, onneksi vuoto loppui päivää ennen kaavintaa ja tehtiin toinen UÄ=limakalvo viivan ohut -ei polyyppia.

Sen jälkeen olenkin sitten syönyt Tri-Femoden merkkisiä pillereitä 3½ vuotta ja hyvin ovat sopineet.

Että puhu omasta puolestasi vaan siitä huolehtimisesta. Eiköhän täällä päässä ole ihan riittävästi murehdittu.

OLE HYVÄ.

"Naisella pitäis olla oikeus päättää siitä, mitä sen omalle kropalle tapahtuu.Myös siinä tapauksessa, vaikka lapsen isä oliskin oma rakas.. Parempi on luopua lapsesta, kun pitää se jos ei ole vielä valmis kasvattamaan lasta. Lapsihan siinä kärsii.."
        Vastaukseni oli tähän viestiin, sinun kohdallasihan lain edellytykset täyttyivät ja sait asiat hoidettua. Kyseessä ei myöskään ollut oma mielipiteeni, vaan tilanne Suomessa tällä hetkellä. Moni kun tuntuu ajattelevan, että meillä on vapaa abortti, siitä ei ole kyse!
        Toivottavasti sait myös henkistä tukea!

• plaah

Tuskin kukaan huvikseen aborttia tekee.. Kai naisen päätökseen on vaikuttanut senhetkinen elämäntilanne, ulkopuolisten ja miehen mielipiteet tai painostus, yms. Pitäisikö asiasta ajatella jotenkin erikoisesti (ehdottomasti tai kyynisesti)? Ei suhde siitä abortista ainakaan tule olemaan kiinni. Pidän aborttioikeutta asiana, jonka tulisi kuulua länsimaiseen oikeuskäytäntöön..

• Samaa mieltä

• Catariina

Oli tosi yllätys, että miehillä on näin negatiivinen asenne. Yleensä tällaisissa aborttikysymyksissä miehinen mielipide on vaikuttanut olevan ennemminkin se, että abortti vaan kehiin ja mielellään vielä niin, ettei lapsen isä saa edes tietää, kun ei se kuitenkaan lasta halua. Kaikki muu on itsekästä toimintaa naisilta.

• Nitta-22

En hyväksy aborttia enkä sellaista voisi tehdä. Kuitenkaan en tuomitse muita (kuten muutamat naisenpuolikkaat täällä tekevät) Ja kyllä, isäni halusi ukiksi kun tulin raskaaksi yhtä paljon kun minä halusin synnyttää lapseni.
        Mulle lapsi ei ollut minkään asteinen äpärä vaan ihmisen alku, uusi elämä. Tämä on mun kanta asiaan, ja jos joku ei osaa sitä kunnioittaa, antaa olla. Ei ole teidän tehtävänne tuomita muita, kerta ette sitä muiltakaan hyväksy. Taas pienen pieni kurkkaus peiliin.

Musta on todella mautonta ja naurettavaa, sekä typerää, että yli kolmekymppiset ämmät huutelevat täällä "äpärää" ja ties mitä muuta. Voisi edes yrittää käyttäytyä fiksusti vaikka netissä kasvottomana esiintyykin.
        Hiukan kunnioitusta tähän asiaan, kuten itse mainostatte; asia on arka.
        Teillä on mielipiteenne, antakaa tilaa myös muiden mielipiteille.

Ja mitä väliä tällä asialla muuten edes on? Mitä te teette sillä tiedolla kuka on ok asian suhteen ja kuka ei? Muuttaako se teidän elämää? Yksinkertasesti kaikki eivät ole abortin kanssa ok, se pitää vaan niellä, okei?

• Maarit ee
        Nitta-22 kirjoitti:

En hyväksy aborttia enkä sellaista voisi tehdä. Kuitenkaan en tuomitse muita (kuten muutamat naisenpuolikkaat täällä tekevät) Ja kyllä, isäni halusi ukiksi kun tulin raskaaksi yhtä paljon kun minä halusin synnyttää lapseni.
        Mulle lapsi ei ollut minkään asteinen äpärä vaan ihmisen alku, uusi elämä. Tämä on mun kanta asiaan, ja jos joku ei osaa sitä kunnioittaa, antaa olla. Ei ole teidän tehtävänne tuomita muita, kerta ette sitä muiltakaan hyväksy. Taas pienen pieni kurkkaus peiliin.

Musta on todella mautonta ja naurettavaa, sekä typerää, että yli kolmekymppiset ämmät huutelevat täällä "äpärää" ja ties mitä muuta. Voisi edes yrittää käyttäytyä fiksusti vaikka netissä kasvottomana esiintyykin.
        Hiukan kunnioitusta tähän asiaan, kuten itse mainostatte; asia on arka.
        Teillä on mielipiteenne, antakaa tilaa myös muiden mielipiteille.

Ja mitä väliä tällä asialla muuten edes on? Mitä te teette sillä tiedolla kuka on ok asian suhteen ja kuka ei? Muuttaako se teidän elämää? Yksinkertasesti kaikki eivät ole abortin kanssa ok, se pitää vaan niellä, okei?

Mitäs tapahtuu jos tuletkin raskaaksi sanotaanpa vaikkapa Peralle ja oletkin naimisissa Joken kanssa? Pidätkö lapsen ja uskottelet loppuikäsi kaikelle maailmalle lapsen olevan Jokke-miehesi?

• neitiX

Miesten on tässä kovin helppo tuomita ja huudella, kun ei olla ollenkaan puhuttu elatusmaksuista ja lapsen oikeudesta isään. Siinä vaiheessa kun tulee tarkempaan käsittelyyn iskän viikonloput ja 150€/kk, niin alkaa kuulostaa siltä, että nainen on miestä kuppaava huora ja tahallaan tekeytyi raskaaksi, eikä aborttiinkaan suostunut, hemmetin ylitunteileva mukaäidinvaistoinen akka.

:D

• ....
        Maarit ee kirjoitti:

Mitäs tapahtuu jos tuletkin raskaaksi sanotaanpa vaikkapa Peralle ja oletkin naimisissa Joken kanssa? Pidätkö lapsen ja uskottelet loppuikäsi kaikelle maailmalle lapsen olevan Jokke-miehesi?

Mielessäsi ei ole käynyt, että jos kerran on valmis pettämään niin voisi olla valmis myös kantamaan seuraukset ja kertomaan TOTUUDEN? Abortti sinänsä on jokaisen oma sia, mutta tuo nyt oli aika naurettavaa.

• Nitta-22
        Maarit ee kirjoitti:

"Mitäs tapahtuu jos tuletkin raskaaksi sanotaanpa vaikkapa Peralle ja oletkin naimisissa Joken kanssa? Pidätkö lapsen ja uskottelet loppuikäsi kaikelle maailmalle lapsen olevan Jokke-miehesi?"

Ootko sä ihan tosissas nyt vai..?
        Jos oot niin.. ;)
        Jos olisin naimisissa Joken kanssa, en todellakaan olisi Peran punkkaa lämmittämässä.
        Itsensä jakaminen muille, ei kuulu parisuhteeseen. Jos uskollisuuteen ei kykene, ei kannata olla suhteessakaan.

• Itse ymmärrän ja hyväksyn abortin. Monessa tilanteessa se on mielestäni jopa ainoa oikea ratkaisu.

Itse en esimerkiksi hyväksyisi vaimoni synnyttävän esimerkiksi toisen miehen tai raiskaajan lasta, omaan perheeseeni eli tilanne olisi ulos tai abortti....

• ...ei riitä perusteluksi abortille. Kuten edellä jo sanottiin, Suomessa ei ole vapaata aborttia vaan sille pitää olla terveydelliset tai sosiaaliset perusteet.

Hyvinkin ymmärrettävää alaikäisen, vaikeasti sairaan tai raiskatun abortti, ehkäisykeinona sensijaan ei käy - antaa aika vastuuttoman kuvan naisesta (kuten myös miehestä, joka osaltaan sen raskaude on aiheuttanut, mutta siitähä tässä ei keskustella).

• elin_tilaa kirjoitti:

...ei riitä perusteluksi abortille. Kuten edellä jo sanottiin, Suomessa ei ole vapaata aborttia vaan sille pitää olla terveydelliset tai sosiaaliset perusteet.

Hyvinkin ymmärrettävää alaikäisen, vaikeasti sairaan tai raiskatun abortti, ehkäisykeinona sensijaan ei käy - antaa aika vastuuttoman kuvan naisesta (kuten myös miehestä, joka osaltaan sen raskaude on aiheuttanut, mutta siitähä tässä ei keskustella).

Sosiaalisia perusteita on monenlaisia. Mielestäni vieraan miehen lapsen synnyttäminen (kuten myös jo pelkkä pettäminen) vaikuttaa hyvinkin monella tapaa sosiaalisiin olosuhteisiin (tapauksesta riippuen).

Siis tämä kaikki tällaisena ajatusleikkinä.. :)

• Richartti kirjoitti:

Sosiaalisia perusteita on monenlaisia. Mielestäni vieraan miehen lapsen synnyttäminen (kuten myös jo pelkkä pettäminen) vaikuttaa hyvinkin monella tapaa sosiaalisiin olosuhteisiin (tapauksesta riippuen).

Siis tämä kaikki tällaisena ajatusleikkinä.. :)

Ehkäpä tuossa tapauksessa voisi vaimon laittaa "lomalle" kunnes lapsi on syntynyt ja annettu adoptoitavaksi. Sellaista kai ennen aborttien yleistymistä epätoivottujen raskauksien vuoksi tehtiin - kun nuori naimaton nainen tuli raskaaksi (eikä miestä syystä tai toisesta voinut pakottaa naimisiin), nainen synnytti esimerkiksi kaukana asuvan sukulaisen luona ja jätti lapsen kasvatettavaksi sinne.

Eikä muuten kaikilla raskaus näy päällepäin kuin vasta aivan lopussa. Tiedän yhden tapauksen, jossa lähimmät sukulaisetkin olivat hämmästyneitä lapsen syntymästä eli ei niin kaukaa haettu ajatusleikki sittenkään - pari kuukauttahan voi aivan hyvin pysytellä pois tuttujen näköpiiristä, ilman että katoamista alettaisiin miettiä (jos siis on hyvä selitys).

- Tahtoi vain kertoa, että abortille on olemassa vaihtoehto - :)

• kyselevä?

lähinnä siitä, että miehet kuvittelee abortteja tehtävän lähinnä sen takia, jos raskaus on tapahtunut suhteen alkuvaiheessa tai pettämisen kautta tai raiskauksen kautta. Mutta, entäpä, jos sikiöllä todetaan esim. kromosomipoikkeavuus? Syitähän aborttiin on monia, valitettavasti aika monet tosin pitävät sitä lähinnä kuitenkin ehkäisynä.

• miksi kysyt

tätä juuri miehiltä. Oletettavasti olet hyvin nuori nainen ja sen ensimmäisen vastasi sulle hyvin nuori mies, ellei peräti lapsi, joten jätä vastaukset surutta omaan arvoonsa...

• kyselevä?
        miksi kysyt kirjoitti:

tätä juuri miehiltä. Oletettavasti olet hyvin nuori nainen ja sen ensimmäisen vastasi sulle hyvin nuori mies, ellei peräti lapsi, joten jätä vastaukset surutta omaan arvoonsa...

aloittaja, enkä enää niin nuorikaan, osuin vasta tänään ensimmäisen kerran tälle palstalle. Mutta kukaan ei ole ottanut kantaa tuohon asiaan, minkä minä otin esille. Koska kukaan ei osaa kuvitella sellaista tapahtuvan omalle kohdalle. Mutta, kuten sanoin....ikää kun alkaa olla jo vähän enemmän ja kaikkihan on kuulleet, että silloin on suurempi riski saada kehitysvammainen lapsi. Miten miehet sellaiseen suhtautuu?

• justiina
        kyselevä? kirjoitti:

aloittaja, enkä enää niin nuorikaan, osuin vasta tänään ensimmäisen kerran tälle palstalle. Mutta kukaan ei ole ottanut kantaa tuohon asiaan, minkä minä otin esille. Koska kukaan ei osaa kuvitella sellaista tapahtuvan omalle kohdalle. Mutta, kuten sanoin....ikää kun alkaa olla jo vähän enemmän ja kaikkihan on kuulleet, että silloin on suurempi riski saada kehitysvammainen lapsi. Miten miehet sellaiseen suhtautuu?

on sanonut, että jos se todetaan jo alkuvaiheessa, että lapsi on vammainen, ni kyllä hän olisi ehkä abortin kannalla. Koska miettii myös sitä lapsen elämää, se ei välttämättä ole kovin helppoa. Ja sitä, että kaikissa tapauksissa ei voida tietää vamman astetta, jos on vaikeasti kehitysvammainen, se myös sitoo vanhemmat koko elämäksi tähän lapseen, siis samalla tapaa kuin lapsi olisi esim. 2-v iässä koko elämän. Ymmärrän kyllä mieheni näkökantoja, mutta en tiedä mitä itse tekisin siinä tilanteessa. Tuttavapiirissä yksi kehitysvammainen...vaikka vanhemmat rakastavat lastaan, on kyllä huomattavissa valtava uupumus välillä. Ja vielä se tieto, että lapsi tulee todennäköisesti kuolemaan nuorena.

• vilperi

eipä se mitään ihmeempiä mielikuvia herätä...eipä kenelläkään pitäisi olla mussuttamista toisten ihmisten ratkaisuista, koska arvostelijoilla ei ole hajuakaan abortintekijöiden silloisesta elämäntilanteesta.

• cjus

Lapsen hankinta ei voi perustua siihen, että unohdettiin käyttää ehkäisyä tai mies oli raiskaaja.
      Lapsen hankinta tulee perustua vanhempien harkintaan. Ideana on, että syntyvä lapsi tulee toivottuna. Näin saadaan hyvä startti lapsen elämään.

Jos raskaus on yllätys, on kyseessä ei toivottu raskaus. Tällöin naisella on hetki aikaa miettiä tilannettaan ja tehdä ratkaisu. Jos nainen päättyy aborttiin, on niin tehtävä. Nainen päättää kehostaan ja tulevaisuudestaan. Pakkoraskaus ei ole kenenkään etu.

Suomessa on ihan riitävästi ihmisiä, joiden elämä on pilalla huonon lapsuuden takia. Tälläistä toivottomuutta ei kannata väkisin lisätä. Sen sijaan abortin tehnyttä äitiä pitää TUKEA, jotta hänestä olisi äidiksi, kun se oikea hetki joskus tulee.

Vain uskonnollinen fanaatikko tai naista omana synnytyskoneena pitävä mies ajattelee toisin. Ja näitähän tuntuu riittävän.

Ai niin. Mites luulette lapsia tehtävän sadan vuoden kuluttua. Panolla ?. Ehei. Koeputkella. Jokainen hedelmöitetty munasolu tsekataan ennen kohtuun asetusta. Normaali synnytys nähdään vastuuttomana tapana lasta ja yhteiskuntaa vastaa.

• Hannu

Kuten joku tuolla ylempänäkin sanoi, on naisen VELVOLLISUUS synnyttää lapsi.

• Äiti
        Hannu kirjoitti:

Kuten joku tuolla ylempänäkin sanoi, on naisen VELVOLLISUUS synnyttää lapsi.

Helppoahan se on velvollisuuksista huudella, kun itse ei joudu KOSKAAN tekemään moista päätöstä.

Jos joudun yksin kantamaan seurakset, teen päätöksenkin yksin.

Jokuhan tuolla aikasemmin totesikin, että kun otetaan elastusmaksut sun muut kuvioon niin velvollisuutensa suorittanut nainen saakin lisänimeksi ihan joitan muuta.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1732
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe