kaikkeen - sitoutumaan avioliittoon, perustamaan perheen, rakastamaan myötä- ja vastamäessä. Olen riittävän aikuinen, riittävästi kokenut, tasapainossa itseni kanssa. Täytän seuraavaksi 30 vuotta. Ainoastaan se henkilö, jonka kanssa tämän kaiken jakaisin, puuttuu. Joskus tuntuu, että tänä päivänä on 30 vuotiaan, tavallisen naisen mahdotonta löytää mies, jolla olisi samanlaiset suunnitelmat ja haaveet tulevaisuudelle. Pitäisi olla todella laiha, mielellään rikas, muodikas jne. Voi olla että olen väärässä -etsinyt väärästä paikasta, mutta tältä minusta tuntuu.
Onko aika mennyt ohitseni?! Onko 29 vuotias liian vanha?
Olisin jo valmis
17
2269
Vastaukset
- mary
Tekstisi on juuri suoraan minun suustani. Jopa ikäkin on sama.
Olis ihana sanoa jotain rohkaisevaa.
Minä ainakin mietin paikanvaihtoa. Jospa muutto pääkaupunkiseudulle veisi minutkin isoille 'markkinoille'. Ainakin voisin opiskella paremmin.
Huomasin netissä vähän aikaa sitten Eurosinkkujen sivut ja ajattelin tutustua lähemmin. Heillä kun on oikein tapaamisia.
Lisää kavereita ainakin pitäisi saada. Sellaisia, joiden kanssa jutella ja joista saisi joskus seuraa lähteä ulos.
Mielessä on yksi mies. Jo vuosia ollut mielessä. Ja on toinen mies, joka haluaisi minut. Minä en oikein hänestä ole varma hän kun juo joka viikonloppu.
mutta tsemppiä sulle! Kyllä mekin kohta kävelemme kaupungilla nyytti kärryssä ja mies vieressä motkottamassa kalliista hinnoista.- Laura'
Juu, meitä näköjään on, mutta missäs ne miehet tosiaan on?
- Lara
Itse kieltäydyn 'tyytymästä' - tässä päätöksessä / valinnassa ei ole tilaa kompromissille. En voi valita miestä, joka juo / käyttäytyy epäsosiaalisesti tms. onhan kyse kuitenkin tulevien lasteni isästä. Liian moni kuvittelee huonon käytöksen (kuten ryyppäämisen) loppuvan, kun yleensä se vain pahenee ajan mittaan ja ongelmien ilmetessä ja niitä kuitenkin kaikissa parisuhteissa ilmenee.
Mullakin on mielessä eräs mies - kiltti, suloinen, tasapainoinen. Mutta olemme vain ystäviä. En edes kuvittele hänen ajattelevan minua 'sillä tavalla'.
Olen kauhuissani ajatuksesta, että jään yksin. En siksi, että olisin yksinäinen (olen ollut yksinäinen parisuhteessakin) vaan siksi, etten koskaan kokisi todellista kahden ihmisen välistä rakkautta, oman lapsen odottamista ja syntymää, perheestä huolehtimista, lasten kasvattamista, juhlaa ja arkea oman perheen kanssa. Viihdyn siis omassa seurassani, mutta kaipaan parisuhdetta.
Minulla on muutama sinkkuystävä, tarkalleen ottaen kolme. Heidän kanssaan on kyllä hauskaa ja olemme aktiivisesti olleet liikenteessä. Miestä vain ei tunnu löytyvän vaikka todella olen näkyvillä ja liikenteessä!
Itse en Helsingin seudulle muuttaisi.. Jotenkin niin kalsea ja pintapuolinen paikka - tosin totta on että 'markkinat' ovat laajemmat siellä...
Kuule sitä samaa sinulle - tsemppiä tässä aviomiehen haussa ja oikein ihanaa joulun odotusta samalla. Toivotaan että tuo nyytti-idea toteutuu mahdollisimman pian meille molemmille :) - Mies, 24v ja neitsyt
Lara kirjoitti:
Itse kieltäydyn 'tyytymästä' - tässä päätöksessä / valinnassa ei ole tilaa kompromissille. En voi valita miestä, joka juo / käyttäytyy epäsosiaalisesti tms. onhan kyse kuitenkin tulevien lasteni isästä. Liian moni kuvittelee huonon käytöksen (kuten ryyppäämisen) loppuvan, kun yleensä se vain pahenee ajan mittaan ja ongelmien ilmetessä ja niitä kuitenkin kaikissa parisuhteissa ilmenee.
Mullakin on mielessä eräs mies - kiltti, suloinen, tasapainoinen. Mutta olemme vain ystäviä. En edes kuvittele hänen ajattelevan minua 'sillä tavalla'.
Olen kauhuissani ajatuksesta, että jään yksin. En siksi, että olisin yksinäinen (olen ollut yksinäinen parisuhteessakin) vaan siksi, etten koskaan kokisi todellista kahden ihmisen välistä rakkautta, oman lapsen odottamista ja syntymää, perheestä huolehtimista, lasten kasvattamista, juhlaa ja arkea oman perheen kanssa. Viihdyn siis omassa seurassani, mutta kaipaan parisuhdetta.
Minulla on muutama sinkkuystävä, tarkalleen ottaen kolme. Heidän kanssaan on kyllä hauskaa ja olemme aktiivisesti olleet liikenteessä. Miestä vain ei tunnu löytyvän vaikka todella olen näkyvillä ja liikenteessä!
Itse en Helsingin seudulle muuttaisi.. Jotenkin niin kalsea ja pintapuolinen paikka - tosin totta on että 'markkinat' ovat laajemmat siellä...
Kuule sitä samaa sinulle - tsemppiä tässä aviomiehen haussa ja oikein ihanaa joulun odotusta samalla. Toivotaan että tuo nyytti-idea toteutuu mahdollisimman pian meille molemmille :)>>Itse kieltäydyn 'tyytymästä' - tässä päätöksessä / valinnassa ei ole tilaa kompromissille
- Nimetön
Laura' kirjoitti:
Juu, meitä näköjään on, mutta missäs ne miehet tosiaan on?
Juup 31v mittarissa ja "elämäni" naista en ole onnistunut löytämään. En tiiä mistä johtuu, en ainakaan käy baareissa enkä juopottele eli eiole ollut mahdollisuuksiakaan tavata. muutamat netti treffit tehny->ei voittoa, uusia kavereita kuitenkin saanut. Noo jospa sitä vanhainkodista sitten sopivan bongais..
- Lara
Mies, 24v ja neitsyt kirjoitti:
>>Itse kieltäydyn 'tyytymästä' - tässä päätöksessä / valinnassa ei ole tilaa kompromissille
Käsitit täysin väärin tekstini ja kommenttini kompromissista. Mitä parisuhteeseen tulee - se EI OLE vaihtoehto! Katso vaikka erotilastoja - miksiköhän ne ovat niin korkeat?!
Sinä vedit (joko tahallaan tai tiedostamatta) kompromissista kieltäytymiseni heti ulkonäkökysymykseen. Totta kai partnerissa täytyy olla jokin itseä viehättävä piirre, lähinnä silti tarkoitin psyykkistä puolta - niitä kemioita - ja kahden ihmisen välistä ystävyyttä, toveruutta, jota rakennetaan yhdessä läpi elämän.
Kommenttisi jäi valitettavasti laimeaksi, katkeraksikin sävyltään, eikä antanut kuvaa siitä, että olisit lukenut alkuperäisen tekstin ajatuksella. Kuka puhui 'tasosta' yhtään mitään?!
>Totuus viiltää, eikä sinunkaltaisilla ole >hirveästi varaa esittää vaatimuksia miehen >suhteen enää tuossa vaiheessa.
Eihän tuossa ole mitään järkeä?? Aivan yhtä paljon on kolmekymppisiä sinkkumiehiä - pilvin pimein. Kommenttisi on lapsellinen ja myös loukkaava.
P.S. en myöskään halua sinusta mitään seuraa ja tosiasiassa 24 vuotias 'raivoraitis' 'seksuaalisesti täysin kokematon 24 vuotias mies' kuulostaa pelottavalta äärilaidalta, johon en haluaisi sekaantua. - Sama.
Lara kirjoitti:
Käsitit täysin väärin tekstini ja kommenttini kompromissista. Mitä parisuhteeseen tulee - se EI OLE vaihtoehto! Katso vaikka erotilastoja - miksiköhän ne ovat niin korkeat?!
Sinä vedit (joko tahallaan tai tiedostamatta) kompromissista kieltäytymiseni heti ulkonäkökysymykseen. Totta kai partnerissa täytyy olla jokin itseä viehättävä piirre, lähinnä silti tarkoitin psyykkistä puolta - niitä kemioita - ja kahden ihmisen välistä ystävyyttä, toveruutta, jota rakennetaan yhdessä läpi elämän.
Kommenttisi jäi valitettavasti laimeaksi, katkeraksikin sävyltään, eikä antanut kuvaa siitä, että olisit lukenut alkuperäisen tekstin ajatuksella. Kuka puhui 'tasosta' yhtään mitään?!
>Totuus viiltää, eikä sinunkaltaisilla ole >hirveästi varaa esittää vaatimuksia miehen >suhteen enää tuossa vaiheessa.
Eihän tuossa ole mitään järkeä?? Aivan yhtä paljon on kolmekymppisiä sinkkumiehiä - pilvin pimein. Kommenttisi on lapsellinen ja myös loukkaava.
P.S. en myöskään halua sinusta mitään seuraa ja tosiasiassa 24 vuotias 'raivoraitis' 'seksuaalisesti täysin kokematon 24 vuotias mies' kuulostaa pelottavalta äärilaidalta, johon en haluaisi sekaantua.Erotilastot on mitä on osittain sen takia, että ihmiset asettaa hirveät odotukset parisuhteen ja avioliiton suhteen. Kun arki koittaa, niin huomaa mitä homma ei enää maistukaan. Totta on kuitenkin se, että nykyään erotaan aivan liian heppoisin perustein.
Ilkeä jos olisin, niin olisin sanonut, että nuorempana nainen vaatii jo aika paljon miehestään. Niin ulkonäön kun muidenkin asioiden suhteen. Vanhempana, kun kumppania ei sitten löydykään, nainen tulee epätoivoisemmaksi ja unohtaa osat vaatimuksensa, ja "tyytyy alempitasoiseen mieheen". Mieti itse mitä tämä voi tarkoittaa.
Sillä, ettei vajaan kolmekymppisen sinkkunaisen ole hirveästi varaa esittää vaatimuksia, tarkoitin juuri sitä. Parhaimmat miehet on usein jo ehtineet naimisiin, sinkut on yleensä sinkkuja jostain hyvästä syystä.
Kyllä, seurusteluyritykseni vuosien varrella ovat kasvataneet "hiukan" kyyniseksi. Huonona puolena seksiä ei ole tullut, mutta hyvänä puolena olen todella pienillä oppirahoilla oppinut varovaiseksi naisten kanssa.
Asioita mitä nyt ensimmäisinä tuli mieleen kun luin tekstisi. - sun kanssa
Sama. kirjoitti:
Erotilastot on mitä on osittain sen takia, että ihmiset asettaa hirveät odotukset parisuhteen ja avioliiton suhteen. Kun arki koittaa, niin huomaa mitä homma ei enää maistukaan. Totta on kuitenkin se, että nykyään erotaan aivan liian heppoisin perustein.
Ilkeä jos olisin, niin olisin sanonut, että nuorempana nainen vaatii jo aika paljon miehestään. Niin ulkonäön kun muidenkin asioiden suhteen. Vanhempana, kun kumppania ei sitten löydykään, nainen tulee epätoivoisemmaksi ja unohtaa osat vaatimuksensa, ja "tyytyy alempitasoiseen mieheen". Mieti itse mitä tämä voi tarkoittaa.
Sillä, ettei vajaan kolmekymppisen sinkkunaisen ole hirveästi varaa esittää vaatimuksia, tarkoitin juuri sitä. Parhaimmat miehet on usein jo ehtineet naimisiin, sinkut on yleensä sinkkuja jostain hyvästä syystä.
Kyllä, seurusteluyritykseni vuosien varrella ovat kasvataneet "hiukan" kyyniseksi. Huonona puolena seksiä ei ole tullut, mutta hyvänä puolena olen todella pienillä oppirahoilla oppinut varovaiseksi naisten kanssa.
Asioita mitä nyt ensimmäisinä tuli mieleen kun luin tekstisi.Nuorempana ei juurikaan esitä vaatimuksia vaan ajaudutaan yhteen,on opiskelubileitä,enemmän harrastuksia,sitoudutaan ehkä siihen ensimmäiseen seurustelukumppaniin.Olin nuorena naiivi ja ihastuin
aika herkästi.Nykyään erotaan myös niistä ensiakkauksista ainakin kolmenkympin korvilla.Itse olen tullut tarkemmaksi iän myötä.Se on totta että jämäporukkaa ja ulkoruokinnassa olevia tuolla liikkuu.Parhaimpia tuskin on viety,eivät vain ihmiset kohtaa. - ..............................
sun kanssa kirjoitti:
Nuorempana ei juurikaan esitä vaatimuksia vaan ajaudutaan yhteen,on opiskelubileitä,enemmän harrastuksia,sitoudutaan ehkä siihen ensimmäiseen seurustelukumppaniin.Olin nuorena naiivi ja ihastuin
aika herkästi.Nykyään erotaan myös niistä ensiakkauksista ainakin kolmenkympin korvilla.Itse olen tullut tarkemmaksi iän myötä.Se on totta että jämäporukkaa ja ulkoruokinnassa olevia tuolla liikkuu.Parhaimpia tuskin on viety,eivät vain ihmiset kohtaa.Sen takia taidat sinäkin olla sinkku, todennäköisesti 24 neitsyt mies on joko ruma, jämä yms tai kunnollinen tavismies mutta saatat olla oikeassa ei ehkä sinulle sovi kerta haluat niitä samoja velliperseitä toisensa jälkeen ja siten 40v huomata peilistä rupahsahtanut naama joka ainostaan kelpaa lähipubin vakijuopoille. Niin makaa kuin petaa.
- jämämies
Sama. kirjoitti:
Erotilastot on mitä on osittain sen takia, että ihmiset asettaa hirveät odotukset parisuhteen ja avioliiton suhteen. Kun arki koittaa, niin huomaa mitä homma ei enää maistukaan. Totta on kuitenkin se, että nykyään erotaan aivan liian heppoisin perustein.
Asioita mitä nyt ensimmäisinä tuli mieleen kun luin tekstisi."Parhaimmat miehet on usein jo ehtineet naimisiin"
mitkä ovat nämä paremmuuden kriteerit ? - Lara
Sama. kirjoitti:
Asioita mitä nyt ensimmäisinä tuli mieleen kun luin tekstisi.näkemyksiä. Tosin niistä paistaa edelleen läpi lapsellisuus ja kokemattomuus - eivät välttämättä huonoja piirteitä.
>Totta on kuitenkin se, että nykyään erotaan aivan liian heppoisin perustein
EI vaan PÄINVASTOIN - mennään naimisiin aivan liian heppoisin perustein!! Tuossa juuri tuo kokemattomuutesi paistaa selvimmin. Luuletko että jos ihmiset menisivät OIKEIN perustein, kypsinä aikuisina naimisiin eroja olisi näin paljon?? Mieti asiaa!
>Ilkeä jos olisin, niin olisin sanonut, että nuorempana nainen vaatii jo aika paljon miehestään. Niin ulkonäön kun muidenkin asioiden suhteen
Nimenomaan nuorempana nainen (jos mieskin) kiinnittää huomiota enemmän - tai jopa ainoastaan, ulkonäköön. Siis juuri ulkonäköön. Vanhempana vasta ymmärtää että viheättävää on esimerkiksi keskustelutaito ja todellinen empatia.
>Sillä, ettei vajaan kolmekymppisen sinkkunaisen ole hirveästi varaa esittää vaatimuksia, tarkoitin juuri sitä.
Eli kolmekymppisenä naimisiin ensimmäisen deegun kanssa joka vastaan tulee?! Heh, et voi olla noin naiivi? - höpötät
.............................. kirjoitti:
Sen takia taidat sinäkin olla sinkku, todennäköisesti 24 neitsyt mies on joko ruma, jämä yms tai kunnollinen tavismies mutta saatat olla oikeassa ei ehkä sinulle sovi kerta haluat niitä samoja velliperseitä toisensa jälkeen ja siten 40v huomata peilistä rupahsahtanut naama joka ainostaan kelpaa lähipubin vakijuopoille. Niin makaa kuin petaa.
Mitään velliperseitä en ole katsellut ja olen itsenäinen ja usein ihanaksi kehuttu nainen.Itsetuntemukseni on hyvä ja en notku baareissa.Hmm,nelikymppisenä kehtaan tyytyväisenä katsoa itseäni peilistä koska pidän itsestäni huolta.Pidä sinäkin itsestäsi tai tuolla katkeruudella karkoitat muut luotasi.
- *ei voittoa*
Kolmekymppisen miehen on tänä päivänä mahdotonta löytää terveet elämäntavat ja ajatusmaailman omaava nainen. Miehen tapauksessa yleensä se jokin puuttuu..
- Haba
Miehet, eikä monet naisetkaan usko enää avioliittoon. Sehän näkyy jo eroamis tilastoissakin. Miksi kahlita itseään sillä tavalla, kun on aika varmaan että jossain välissä sitä erotaan vituuntuneina ja hammasta kiristellen. Sitten vielä yh-äitien suuri lukumäärä kertoo omaa tarinaansa. Mä itse olisin kyllä valmis pysyvään parisuhteeseen yhden naisen kanssa, mutta noi naimisiinmenot ja lastentekemiset vähän kauhistuttaa. Ulkonäöllä ei juurikaan ole mitään väliä, ei aina ole pakko olla älyttömän laiha, eikä rikas, eikä mikään muodikas, kunhan vaan pukeutuu noin muuten kivannäköisiin vaatteisiin.
... ainakin leikkimään teiniä... :)
Ihan tavallinen suomalainen nainen kelpaa kyllä. Muodikas, laiha tai rikas ei tarvitse olla. Onhan tietysti hienoa kun voi kavereilleen esitellä ylpeänä valloitustaan mutta mieluummin kyllä otan oman kuin kavereiden maun mukaisen naisen...
Minulla taas tuntuu etten ikinä ole valmis sitoutumaan tms. Mutta saattaa ajatusmalli olla vähän väärä, nimittäin haluaisin ensin saada oman elämäni järjestykseen ja sitten vasta alkaa miettimään sitoutumista. Taitaa kylläkin aika loppua kesken - minulta siis, sinullahan on vielä aikaa ja toivoa jos tiedät mitä etsit, eikä tarvitse edes turvautua ensimmäiseen vastaantulijaan...- m25veeee
..sitoutumaan. Oikeanlaisen kohtaaminen vaikeeta. Netistä ei jaksa sokkona seuloa, baarit hankalia löytää vakavampaa, töistä ei kannata yrittää, harrastukset miespainotteisia. Eikä niin suurta ystäväpiiriä, että sen kautta tutustuisi aina uusiin sinkkuihin. Siinähän sitten löydät.
- pertsa
Todella vaikeaa se onkin, jos aitoon rakkauteen tähtää. Vaikeaa, muttei mahdotonta.
Uskon että sinun käy vielä hyvin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1607369
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1506046- 1545375
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484767Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554088- 733332
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.623300Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263224- 472507
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182429