Sinkut! Mitä teette jouluna? Tällä kertaa joulun pyhät eivät ole kovin pitkät, mutta hyviä ideoita kaivattais silti!! Joulu on perinteisesti perhejuhla ja aikuinen sinkku on väistämättä väliinputoaja.
Itse olen kuitenkin jouluihminen, enkä haluaisi tavallaan 'nukkua' joulua ohitse. Tykkään joulun tunnelmasta, tuoksuista, valoista ja haluaisin nauttia siitä. Joten esim joku seuramatka etelään on hiukan vastenmielinen ajatus..
Sinkun Joulu
22
1749
Vastaukset
- porinmatti
Mikset mee iskän ja äipän luo? Ne ilahtuis...
- Karolus_
selventää riittävästi 'taustoja' :) eli isää ei ole (ei halua olla minun kanssa tekemisissä, on uusi perhe hällä) ja äiti taas on muista syistä poissa laskuista. Sisko on oman perheensä kanssa, heillä on omat traditiot, eikä minulle ole tullut ainakaan tähän asti kutsua joulun pyhiksi.
Eli ongelma on siis nimenomaan sinkkuus - eli se, että ole yksin ja ilma omaa perhettä.
Kyllähän tuo oliskin helppo ratkaisu, että mene sukulaisiin tms. ja siksi täältä kyselenkin ideoita, kun ei ole sitä mahdollisuutta. Siis jotain vaihtoehtoa tyypilliselle perhejoululle.. josko jollain olisi kokemusta ja hyviä ideoita :) - äyh
Niinpä. Kun voisi mennä, mutta jo edesmenneiden kanssa on huono seurustella. Muilla sisaruksilla on ns. "oma elämä", joten heidän nurkkiin tuskin edes lähtisin.
"Joulu on Joulu, sinkullakin"
Toisille pidempi ajan kuluessa verkkaisesti neljän seinän sisällä. Asuisin edes maalla, niin voisi tuonkin ajan ottaa vaikka retkeilyn kannalta...
No itselläni jouluna riittää kyllä aina tekemistä ja ihan hyvä niin:)
Joulua voi tietenkin viettää vaikka vanhempien ja sisarusten kanssa, sekä tietenkin käydä kyläilemässä sukulaisten luona. Itse olen aina pitänyt kovasti joulusta, eikä koskaan tulisi mieleenkään että haluaisin niin sanotusti "nukkua" joulun ohitse.
Eniten harmittaa se kun joulu menee aina niin nopeasti ohitse, kun ensiksi sitä on odotettu kovasti ja panostettu siihen paljon.- hossi
Tämä joulu taitaa mennä työskentelyn merkeissä. Työkaverin venettä pitäs laittaa ja yhen toisen kaverin kilpuri pitäs pikku hiljaa saada valmiiksi. Joulun pyhinä on hyvää aikaa touhuta niitä jos ei mitään muuta ilmaannu. Ehtoot vois olla kotosalla ja kokkailla jotain kivaa purtavaa sekä siemailla hivenen viiniä. :)
- nastamimmi
Omanmallisia herkkuja, hyviä ystäviä. Sukulaisten kanssa oloa. Ja itsekseen hyvän kirjan kanssa, välillä päiväkävelyä tehden ja illalla glögiä nauttien. Hyvää oloa ja rauhaa. Sitä se on Joulu, oli yksin, kaksin tai viisin.
Jouluna on kiva syödä hyviä jouluruokia, sekä tutustua saamiinsa joululahjoihin. Joulupyhät menee aika mukavasti lukiessa uusia joululahjakirjoja, sekä kuunnellessa lahjaksi saatuja CD-levyjä.
- pöllö_
DarkFear kirjoitti:
Jouluna on kiva syödä hyviä jouluruokia, sekä tutustua saamiinsa joululahjoihin. Joulupyhät menee aika mukavasti lukiessa uusia joululahjakirjoja, sekä kuunnellessa lahjaksi saatuja CD-levyjä.
materialistin joulu! Toisin sanoen, kaikki mitä jouluna 'teet' liittyy lahjuksiin??
"tutustua saamiinsa joululahjoihin. Joulupyhät menee aika mukavasti lukiessa uusia joululahjakirjoja, sekä kuunnellessa lahjaksi saatuja CD-levyjä."
entä jos ei saa yhtään lahjaa, mitäs sitten??? pöllö_ kirjoitti:
materialistin joulu! Toisin sanoen, kaikki mitä jouluna 'teet' liittyy lahjuksiin??
"tutustua saamiinsa joululahjoihin. Joulupyhät menee aika mukavasti lukiessa uusia joululahjakirjoja, sekä kuunnellessa lahjaksi saatuja CD-levyjä."
entä jos ei saa yhtään lahjaa, mitäs sitten???No oletin nyt niin että kaikki saisi jouluna edes jotain lahjoja. Ainakin itse saan jouluisin ihan hyvän määrän paketteja, joten näin ollen sitä tekemistä riittää hyvin joulupyhien ajaksi.
Vanhempien ja sukulaisten luona voi tietenkin vierailla joulun aikoihin, joten siinä myös tekemistä jos aika ei kulu joululahjojen parissa.
Sitä paitsi televisiosta tulee ohjelmaa myös joulun aikoihin, ja aina voi myös vuokrata jonkun hyvän leffan jos niitä ei ole tullut joululahjapaketeista.
- werneri
Haen kaupasta kopan kaljaa, pienen autoon tarkoitetun muovikuusen nurkkaan ja katson umpi humalassa joulupukin kuumalinjaa. Sitten lämmitän lenkkiä mikrossa, juon lisää kaljaa ja lähden häiriköimään tuttavien asuntoihin ja katsomaan josko he suostuisivat juomaan lisää kaljaa kanssani.
- Ihmetyskummitus
Sulle olis siis taloudellisesti mahdollista toteuttaa joku matka? En tiedä innostutko tästä ideasta, mutta miten olis esim. joku jouku-risteily, vaikka Tallinnaan (ja siellä 1-2 vrk.hotellissa)? Ok., siellä on tietysti jonkin verran älämölöä pitäviä sikaniskoja, mut kuitenkin (ainakin paikan päällä) sä voit valita ohjelmasi itse. Jos sua ei sukulais- systeemit hirveesti innosta, niin laivalla on ainakin yleensä iloista ja monimuotoista porukkaa, ja juttuseuraa löytyy varmasti. Voit syödä hyvin (myös laivalla),ja varmasti Tallinnastakin löytyy jotain perinteisiä joulu- traditioita. Toinen vaihtoehto on loma Suomen Lapissa tms. Varmasti vielä löytyy esim. idyllisiä majataloja tms., jossa voi porukalla syödä jouluruokaa, tavata ihmisiä ja nauttia talvesta.
Toivottavasti löydät kivan ratkaisun joulun vietollesi, ja hyvää joulun aikaa myös sulle!:-)
- pukittelua
Minulle tulee Joulumies ja pukitellaan koko pyhät.
Voisin minäkin alkaa joulumieheksi :). Hankitko omasi jostain seuralaispalvelusta vai haastatellen paikanhakijoita?
- pihkura
Itse siis vietän joulun työn merkeissä, mutta sinkun joulua ajattelin kuitenkin hiukan kommentoida.
Tuossa on kavereiden kanssa ollut puhetta, että jonain iltana laitettais termospulloon lämmintä juomaa ja lähdettäisiin porukalla pulkkamäkeen. Siinähän ei haittaa, onko joku sinkku vai varattu. Eikä pulkalla laskeminen ja ylämäkeen verenmaku suussa ryntääminen ole lapsellista puuhaa :)
Ihan joulunahan tuota ei ole pakko toteuttaa, jos muilla on omat suunnitelmansa.
Talviset kävelyretket ovat rentouttavia. Musiikkia korvanappeihin ja jouluvaloja ihailemaan.
Tuttavapiiristä kannattaa kysellä, olisiko muita yksinäisiä joulunviettäjiä. Vaikkei ihan täydellisesti toista tuntisikaan, niin yhdessä nautittu ateria on jollain lailla enemmän joulua kuin yksin syöty.
Joulusta huolimatta, tai nimenomaan johtuen, monet suuntaavat illalla pubeihin tai baareihin. Tonttulakki vaan päähän ja tunnelmaa imemään. Eihän sitä välttämättä tarvi liittyä siihen kaikkein humalaisimpaan porukkaan :)
Kannattaa myös tutkailla, järjestetäänkö lähiseudulla jotain tapahtumia. Joulunäytelmiä tai -konsertteja. - vato retro
Itse ajattelin varastaa kuusen kaupungin metsästä. Ei ole koskaan ollut omaa joulukuusta ja porukoidenkaan luo ei huvita joka joulu mennä.
Helvetin perusteellinen siivoaminen, saunominen ja ruuanlaitto kuuluu myös asiaan. Ei sinkkujoulussa ole mitään hävettävää, minä ainakin aion ohittaa joulun ryhdikkäästi perinteitä kunnioittaen. Rahaa vois laittaa johonkin joulupataan myös. - perinteisesti
joulukuusi, hyvää ruokaa ja lepoa. Muuta ei tarvi. Unohtuu ne naisetkin ;)
- yökkö
hello!!!
itse olen myös sinkku ja itsekkin miettinyt mitäköhän sitä joulun tekis..no itse päätin että olen töissä!! okei joulu on juhlimisen aihe, mutta halusin antaa perheellisille mahdollisuuden olla vapaana jouluna ja että he saisivat viettää toistensä seurasta.
tämä on jo kolmas joulu kun niin teen ja itse olen saanut siitä hyvän olon kun olen voinut auttaa perheellisiä!!
mutta ei se meikälaisen joulu siihen lopu..itse olen ostanut kinkun ja teen roomailaista pataa ja mikäs siinä jouluna syödä kunnon ateria ja sitten lähteä yötöihin kaitsimaan nuoria!!!no onhan se paha syödä yksin mutta minkäs teet!! ei se nyt maailmaa kaada jos joulun viettää yksin tai sitten olen jo pahasti kroonistunut etten enään välitä!!
jos joku haluaa tulla syömään vähän erilaista jouluruokaa niin laittaa viestiä tulemaan!!!
asun jykylässä
heippa ja hyvät joulut
ps.pidetään pää pystyssä sinkut - ...............
DarkFearin vietti tämän ketju aikoihin niitä parhaita nuoruusvuosiaan.
- rrrtttttttt
En vietä mitenkään niinkuin en mitään muitakaan juhlapäiviä, edes syntymäpäivääni. Etenkin joulun pyhät toivon olevan viikonloppuna niin menevät "nopeammin" ohitse.
- Juustokuula
Eiköhän mene niinkuin aikaisemmatkin joulut. Vanhemmat ovat kuolleet ja sisaruksiakaan kun ei ole niin painelen pyhiksi töihin, eipähän kerkee miettiä koko joulua.
- yksin vapaaehtoisest
Ehdotuksia:
- ryhdy joulupukiksi. Tienaat rahaa ja pääset näkemään hyvin erilaisia jouluja, joita lapsiperheet ja yksinhuoltajat viettävät. Kuulemma erittäin avartava kokemus ja palkitsee henkisesti.
- mene baariin. Siellä on paljon yksinäisiä miehiä
- nauti yksinäisyydestä. Osta tai tee hyvää jouluruokaa, käy vaikka hautausmaalla hiljentymässä, joulukirkossa, kuuntele netistä joululauluja, katso telkkarista jouluohjelmia jne. Luo omat traditiosi ja hanki niitä jouluruokia, joista itse aidosti pidät
- on olemassa erilaisia joulureissuja esim. maatilamatkailua, jouluristeilyä, jouluhotelleja. Ne on tapoja saada vähän ihmisiä ympärille, mutta ne ovat usein aika suosittuja ja maksavat jonkun verran
- jos sinulla on kavereita tai sinkkumiehiä esim. naapureina, niin kysy heiltä joulunviettotapoja ja ehdota, että teette yhdessä jotain
- kokeile ängetä puoliväkisin jonkun sukulaisen luokse. Moni suostuu, jos ilmoitat heti vapaaehtoisesti osallistuvasi esim. ruokakustannuksiin tai että ostat lapsille lahjoja tai toimit joulupukkina jne.
- voit tarjoutua vapaaehtoiseksi olemaan töissä
- kysy kotipaikkakuntasi vanhainkodista, että onko heillä tarvetta vapaaehtoistyölle jouluna. Moni yksinäinen vanhus voisi ilahtua, että heitä käy joku tervehtimässä
- on erilaisia vapaaehtoistahoja, jotka ottavat mielellään jäsenekseen ja sitä kautta pääsee toimintaan mukaan myös jouluna. Ensimmäisenä tulee mieleen Pelastusarmeijan joulupata, työttömien yhdistykset ja Hurstin ruoka-apu. Joulu menee lähisukulaisten kanssa landella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575775
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263584- 792502
- 372059
- 331852
- 421809
- 1041740
- 211626
- 271482
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!371398