Matka maailman ymp. 80 päivässä

Tiinuli

Muistattehan tuon lastensarjan Matka maailman ympäri 80:ssä päivässä? Mikä oli sen pahan kiiluvasilmäisen ketun nimi? Entäs muistatteko sen jakson,missä prinsessa yritettiin polttaa roviolla keskellä viidakkoa....Vieläkin muistan tuon jakson. Se oli niin pelottava tuolloin pikkuisena. Toivottavasti sarja näytetään vielä joskus tulevaisuudessa...

80

32615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HAM MUISTAA

      eikö siihen sarjaan kuulu myös matka maailman keskipisteeseen

      eiks sen sarjan nimi ollu joku fileas voc tai joku sellane jossa seikkaili leijonna

      • vipa

        Kuuluu ja kuuluuhan siihen myös tämä Kapteeni Nemo, mikä kertoi siitä sukelluslaivaseikkailusta.

        Itse en kyllä kauheasti näistä jatko-osista kyllä tykkää.


      • - Turbo -
        vipa kirjoitti:

        Kuuluu ja kuuluuhan siihen myös tämä Kapteeni Nemo, mikä kertoi siitä sukelluslaivaseikkailusta.

        Itse en kyllä kauheasti näistä jatko-osista kyllä tykkää.

        Eikös hänestä kirjoittanutkin kirjan Jules Verne? (taas varmaan kirjoitin väärin) Siis alkuperäisen tyypin, joka seikkaili sukellusveneellä.


      • vipa
        - Turbo - kirjoitti:

        Eikös hänestä kirjoittanutkin kirjan Jules Verne? (taas varmaan kirjoitin väärin) Siis alkuperäisen tyypin, joka seikkaili sukellusveneellä.

        Kaikkihan nämä perustuvat Jules Vernen alkuperäisteoksiin.


      • - Turbo -
        vipa kirjoitti:

        Kaikkihan nämä perustuvat Jules Vernen alkuperäisteoksiin.

        Niihän ne on.


      • Transfer
        - Turbo - kirjoitti:

        Eikös hänestä kirjoittanutkin kirjan Jules Verne? (taas varmaan kirjoitin väärin) Siis alkuperäisen tyypin, joka seikkaili sukellusveneellä.

        Nää samat tekijät on tehny myös taavi tontun :D
        En oo ees ennen pienenä tajunnu että se on espanilainen


      • NoJopas
        Transfer kirjoitti:

        Nää samat tekijät on tehny myös taavi tontun :D
        En oo ees ennen pienenä tajunnu että se on espanilainen

        Espanjalainen BRB Internacional on molempien sarjojen tuottaja ja näkyy siis sarjan tunnareissa. Samoin Muskettikoirat on BRB:n sarja.

        Mutta. Matka maailman ympäri on animoitu Japanissa, Nippon animations studiolla. Samalla studiolla on animoitu myös Muskettikoirien ensimmäinen kausi, toinen tehtiin Taiwanissa. (Matka maailman ympärin jatko-sarjoista en ole varma missä ne on tehty, ehkä Taiwanissa nekin?) Tontut taas on tehty Kanadassa Cinar-studiolla.

        Espanjalaiset ovat siis sarjojen ideoiden ja käsikirjoitusten takana, mutta animaatiot on tehty muilla studioilla.


      • transfer
        NoJopas kirjoitti:

        Espanjalainen BRB Internacional on molempien sarjojen tuottaja ja näkyy siis sarjan tunnareissa. Samoin Muskettikoirat on BRB:n sarja.

        Mutta. Matka maailman ympäri on animoitu Japanissa, Nippon animations studiolla. Samalla studiolla on animoitu myös Muskettikoirien ensimmäinen kausi, toinen tehtiin Taiwanissa. (Matka maailman ympärin jatko-sarjoista en ole varma missä ne on tehty, ehkä Taiwanissa nekin?) Tontut taas on tehty Kanadassa Cinar-studiolla.

        Espanjalaiset ovat siis sarjojen ideoiden ja käsikirjoitusten takana, mutta animaatiot on tehty muilla studioilla.

        niin en puhunutkaan animaation teko studiosta vaan käsikirjoituksesta. Aika monikin piirretty on tehty japanissa. En ole varma mutta veikkaan että alfred j. kwak on tehty samssa paikassa kuin muumit sillä niissä esiintyy jatkuvasti samoja äänitehosteita


      • NoJopas
        transfer kirjoitti:

        niin en puhunutkaan animaation teko studiosta vaan käsikirjoituksesta. Aika monikin piirretty on tehty japanissa. En ole varma mutta veikkaan että alfred j. kwak on tehty samssa paikassa kuin muumit sillä niissä esiintyy jatkuvasti samoja äänitehosteita

        No siinä tapauksessa. Itselleni vaan tulee ensimmäisen mieleen "matkiksesta" että se on nimenomaan Nipponin sarja, sitten vasta muistuu mieleen että tuottajana on kuitenkin ollut BRB.

        Muumit ja Alfred on tehty samalla japanilaisella studiolla, ja niillä on sama suomalainen tuottajakin, Dennis Livson. Kun katsoin Alfredin sillien pelastusjaksoa tuli valaista mieleen niin elävästä muumien kultakala, että oli pakko kelata videoita ja tarkistaa onko niissä ehkä sama pohja molemmissa. No ei ollut, mutta samanhenkinen tyyli on molemmissa sarjoissa. Ka äänitehosteet ovat tosiaan myös samoja.


      • transfer
        NoJopas kirjoitti:

        No siinä tapauksessa. Itselleni vaan tulee ensimmäisen mieleen "matkiksesta" että se on nimenomaan Nipponin sarja, sitten vasta muistuu mieleen että tuottajana on kuitenkin ollut BRB.

        Muumit ja Alfred on tehty samalla japanilaisella studiolla, ja niillä on sama suomalainen tuottajakin, Dennis Livson. Kun katsoin Alfredin sillien pelastusjaksoa tuli valaista mieleen niin elävästä muumien kultakala, että oli pakko kelata videoita ja tarkistaa onko niissä ehkä sama pohja molemmissa. No ei ollut, mutta samanhenkinen tyyli on molemmissa sarjoissa. Ka äänitehosteet ovat tosiaan myös samoja.

        No yksi isokin ero niillä on, muumit on ihan "kunnon" lasten ohjelma, alfredissa käydään asioita, joita lapset eivät välttämättä tajua.

        Siinä puhutaan niin paljon politiikasta mm. Hitlerin vallannoususta jne. Alfred on sen takia joidenkin keskuudessa puhuttu ohjelma kun jotkut ovat sitä mieltä, ettei tuollainen sisältö kuulu lasten ohjelmiin. Oikeastaan Tarina perustuu erääseen romaaniin, joka ei ilmeisesti ole mikään lastenkirja.


      • transfer kirjoitti:

        No yksi isokin ero niillä on, muumit on ihan "kunnon" lasten ohjelma, alfredissa käydään asioita, joita lapset eivät välttämättä tajua.

        Siinä puhutaan niin paljon politiikasta mm. Hitlerin vallannoususta jne. Alfred on sen takia joidenkin keskuudessa puhuttu ohjelma kun jotkut ovat sitä mieltä, ettei tuollainen sisältö kuulu lasten ohjelmiin. Oikeastaan Tarina perustuu erääseen romaaniin, joka ei ilmeisesti ole mikään lastenkirja.

        ?? Mikäs on romaanin nimi? Minä kun olen elänyt siinä käsityksessä että AJK oli alunperin näytelmä. Niin no, wikiin ei ole aina luottamista. Olisikin ensimmäinen kerta.


    • Karuski-95

      Sen kiiluvasilmäisen ketun nimi on Transver.

      • eras_mj-fani

        Ei sen ketun nimi mielestäni mikään Transver ollut. Taisi olla joku vähän "oudompi" nimi. Ulkomaalaisempi nimi jos niin voi sanoa...


      • Rogue
        eras_mj-fani kirjoitti:

        Ei sen ketun nimi mielestäni mikään Transver ollut. Taisi olla joku vähän "oudompi" nimi. Ulkomaalaisempi nimi jos niin voi sanoa...

        Kyllä se kiilusilmä oli Transfer.

        Muita hahmoja, joita muistan oli ne salapoliisit Fix & Bully ja tietty Phileas Fogg & Romi ja Tico & Passepartout.


      • ... kiitos Jules Vernen ker...
        eras_mj-fani kirjoitti:

        Ei sen ketun nimi mielestäni mikään Transver ollut. Taisi olla joku vähän "oudompi" nimi. Ulkomaalaisempi nimi jos niin voi sanoa...

        Jos sitä "ulkomaalaisempaa" nimeä mietit, niin saatat muistella hra Sullivania, joka löi vedon Phileas Foggin kanssa. Se oli se häijy herra sieltä Reformiklubilta. Sitten se yksi, joka kirjoitti uutisia lehteen oli Ralph. Se oli semmonen oravan näköinen. Btw, prinsessa Romi on alun perin ollut prinsessa Aouda.


      • hannu hoo
        ... kiitos Jules Vernen ker... kirjoitti:

        Jos sitä "ulkomaalaisempaa" nimeä mietit, niin saatat muistella hra Sullivania, joka löi vedon Phileas Foggin kanssa. Se oli se häijy herra sieltä Reformiklubilta. Sitten se yksi, joka kirjoitti uutisia lehteen oli Ralph. Se oli semmonen oravan näköinen. Btw, prinsessa Romi on alun perin ollut prinsessa Aouda.

        Olihan sielä reformiklubilla myös se pyörätuolissa istuva vuohi, jolla tais olla jokin liina tms. viltti sylissään


      • varma juttu
        eras_mj-fani kirjoitti:

        Ei sen ketun nimi mielestäni mikään Transver ollut. Taisi olla joku vähän "oudompi" nimi. Ulkomaalaisempi nimi jos niin voi sanoa...

        kyllä se nyt oli vaan transver


      • Fogg
        hannu hoo kirjoitti:

        Olihan sielä reformiklubilla myös se pyörätuolissa istuva vuohi, jolla tais olla jokin liina tms. viltti sylissään

        Sen vuohen nimi oli Lordi Guinnes

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Matka_maailman_ympäri_(piirrossarja)


      • Rogue kirjoitti:

        Kyllä se kiilusilmä oli Transfer.

        Muita hahmoja, joita muistan oli ne salapoliisit Fix & Bully ja tietty Phileas Fogg & Romi ja Tico & Passepartout.

        Transfer on susi, jonka herra Sullivan palkkasi pilaamaan Fogin matkan. ;)

        Muuten noista nimistä:

        "Phileas Fogg" ja "Fix" on Ranskan lisäksi ainoastaan Suomessa Jules Vernen alkuperäisnimillä, muissa maissa heidät tunnetaan nimillä "Willy Fog" ja "Dix", kiitos YLE:lle ettei taipunut muunnoksiin! ;)

        "Passepartout" on Brasilian, Ranskan, Kreikan, Heprean ja Slovakian lisäksi Suomessa Jules Vernen alkuperäisnimellä, muissa maissa hänet tunnetaan nimellä "Rigodon", kiitos YLE:lle tästäkin... ;)

        Rogue: Ei "Romi" vaan "Prinsessa Romy" ja "Tico" on yleisemmin "Tiko", mutta kumpikin käy. Kiitos.


      • varma juttu kirjoitti:

        kyllä se nyt oli vaan transver

        Ei ole "Transver" vaan "Transfer". ;)


    • ......

      Sen ohjelman päähenkilön nimi oli Willy Fog

      • - Turbo -

        Kumminki mä katsoin sitä, ihan hyvä. Se nimi on tosiaankin Willy Fog, muutettuna oikeasta nimestä Phielas Fogg (en kirjoittanu kai oikein) Anyway, ihan kiva toteutus... Ehkä nuorempana, nyt oon enemmän toimintahullu...


      • Niin on muissa maissa paitsi Ranskassa ja Suomessa, joissa ei tyydytty muunnoksiin! ;)


    • NoJopas

      muistan sarjan, aika hyvinkin.
      tykkäsin kovasti.

      niistä "jatko-osista" en pitänyt yhtään.

      Passepartoun äänenä oli muuten "taalasmaan seppo" ellen ole ihan väärässä.

      Se oli huippua kun Fix juotti Passepartoun pöydän alle ja se myöhästy laivasta... Intia jaksot oli pelottavia, juuri se prinsessa Romin uhraus yritys. Amerikka jaksotkin oli jänniä, intiaaneja ja puhveleita...
      Loppu oli hyvä, kun ensin fog ja kumppanit luuli hävinneensä vedon, mutta sitten selvisikin ettei ne muistaneet aikaeroa tai jotain, ja fog voitti.

      Alku ja loppu tunnarit oli myös tosi menevät.

      • vipa

        Itse tykkään kaikista versioista mitä on tästä sarjasta olemassa, elokuvasta, lastenohjelmista ja vieläpä kaiken lisäksi omaksi ilokseni Hämeenlinnan kaupunginteatteri esittää tämän näytelmänä tässä keväällä.

        Minä olen Paspartou ja minä Tico, Paspartoun ystävä. Maapallo tullaan kierämään, päivä kahdeksan kymmentä on aikaa seikkailuun.Kuinka meidän tässä käy, kun maailma on suuren suuri ja...


      • NoJopas
        vipa kirjoitti:

        Itse tykkään kaikista versioista mitä on tästä sarjasta olemassa, elokuvasta, lastenohjelmista ja vieläpä kaiken lisäksi omaksi ilokseni Hämeenlinnan kaupunginteatteri esittää tämän näytelmänä tässä keväällä.

        Minä olen Paspartou ja minä Tico, Paspartoun ystävä. Maapallo tullaan kierämään, päivä kahdeksan kymmentä on aikaa seikkailuun.Kuinka meidän tässä käy, kun maailma on suuren suuri ja...

        ...on kiire kilpaan.
        Phileas Fogilla on työ
        kiertää maailman ja kotiin ennätää.
        Minä olen Passepartou, ja Tikon ystävä.
        Minä olen prinsessa, rakkaudessa kestävä.
        Maapallo mennään kiertämään, päivää kahdeksankymmentä on aikaa seikkailuun.
        Kuinka aika riittänee, kun päivät hupenee ja maailma on suuren suuri.
        Lontoo, Hawaiji, Hong Kong,
        ne pian nähty on,
        ja Singapore.
        Kuinka pitkä onkaan tie, kun juna meitä vie
        ja laiva, elefanttikin.
        .....

        Näin minä muistan, alku ja loppu on unohtunut, ja jotkut kohdat on vähän omituisia....

        Loppulaulu:
        Siis vislaa vaan, hei vislaa vaan...
        ...Vedä ilmaa suuhusi, kas niin sä vihellät.
        Kun sä äänen puhallat niin pelko häviää.
        Vislaa kovaa kovaa, että tiedän tulla avuksi niin pulmallisen tilanteenkin yhteisvoimin voimme selvittää.
        Vaaroja on paljon mutta niistä selvitään kun aina toinen toisistamme huolehdimme niinkuin tosiystävä.

        En oikein muista missä järjestyksessä mikäkin kohta tulee... Pitää kattoo videolta joku päivä.


      • vipa
        NoJopas kirjoitti:

        ...on kiire kilpaan.
        Phileas Fogilla on työ
        kiertää maailman ja kotiin ennätää.
        Minä olen Passepartou, ja Tikon ystävä.
        Minä olen prinsessa, rakkaudessa kestävä.
        Maapallo mennään kiertämään, päivää kahdeksankymmentä on aikaa seikkailuun.
        Kuinka aika riittänee, kun päivät hupenee ja maailma on suuren suuri.
        Lontoo, Hawaiji, Hong Kong,
        ne pian nähty on,
        ja Singapore.
        Kuinka pitkä onkaan tie, kun juna meitä vie
        ja laiva, elefanttikin.
        .....

        Näin minä muistan, alku ja loppu on unohtunut, ja jotkut kohdat on vähän omituisia....

        Loppulaulu:
        Siis vislaa vaan, hei vislaa vaan...
        ...Vedä ilmaa suuhusi, kas niin sä vihellät.
        Kun sä äänen puhallat niin pelko häviää.
        Vislaa kovaa kovaa, että tiedän tulla avuksi niin pulmallisen tilanteenkin yhteisvoimin voimme selvittää.
        Vaaroja on paljon mutta niistä selvitään kun aina toinen toisistamme huolehdimme niinkuin tosiystävä.

        En oikein muista missä järjestyksessä mikäkin kohta tulee... Pitää kattoo videolta joku päivä.

        Siis mulla on sellainen muistikuva, että Prinsessan esittely olisi tullut Fogin jälkeen ennen Paspartouta ja Ticoa?`
        Mitenkäs Fog esiteltiin?

        Sitten on kans se ykskin laulu, mikä oli siinä yhessä Amerikan osassa:

        Saavuimme vihdoinkin Amerikkaan...


      • NoJopas
        vipa kirjoitti:

        Siis mulla on sellainen muistikuva, että Prinsessan esittely olisi tullut Fogin jälkeen ennen Paspartouta ja Ticoa?`
        Mitenkäs Fog esiteltiin?

        Sitten on kans se ykskin laulu, mikä oli siinä yhessä Amerikan osassa:

        Saavuimme vihdoinkin Amerikkaan...

        Niin se Amerikka laulu on kanssa hyvä, mutten kyllä jaksa alkaa muistella. Olikohan siinä vielä muitakin lauluja...

        Se laulu alkaa siitä kun Fog kävelee kadulla, ja siinä kerrotaan kuinka Fog on herrasmies ja lyö vetoa ja niin edespäin, mutten muistanut sitä tarkasti kuten näkyi.


      • - Turbo -
        NoJopas kirjoitti:

        Niin se Amerikka laulu on kanssa hyvä, mutten kyllä jaksa alkaa muistella. Olikohan siinä vielä muitakin lauluja...

        Se laulu alkaa siitä kun Fog kävelee kadulla, ja siinä kerrotaan kuinka Fog on herrasmies ja lyö vetoa ja niin edespäin, mutten muistanut sitä tarkasti kuten näkyi.

        Nyt mäkin alan muistamaan.


      • NoJopas
        NoJopas kirjoitti:

        ...on kiire kilpaan.
        Phileas Fogilla on työ
        kiertää maailman ja kotiin ennätää.
        Minä olen Passepartou, ja Tikon ystävä.
        Minä olen prinsessa, rakkaudessa kestävä.
        Maapallo mennään kiertämään, päivää kahdeksankymmentä on aikaa seikkailuun.
        Kuinka aika riittänee, kun päivät hupenee ja maailma on suuren suuri.
        Lontoo, Hawaiji, Hong Kong,
        ne pian nähty on,
        ja Singapore.
        Kuinka pitkä onkaan tie, kun juna meitä vie
        ja laiva, elefanttikin.
        .....

        Näin minä muistan, alku ja loppu on unohtunut, ja jotkut kohdat on vähän omituisia....

        Loppulaulu:
        Siis vislaa vaan, hei vislaa vaan...
        ...Vedä ilmaa suuhusi, kas niin sä vihellät.
        Kun sä äänen puhallat niin pelko häviää.
        Vislaa kovaa kovaa, että tiedän tulla avuksi niin pulmallisen tilanteenkin yhteisvoimin voimme selvittää.
        Vaaroja on paljon mutta niistä selvitään kun aina toinen toisistamme huolehdimme niinkuin tosiystävä.

        En oikein muista missä järjestyksessä mikäkin kohta tulee... Pitää kattoo videolta joku päivä.

        Alkutunnari alkaa:
        Seikkailu meitä kutsuu taas, herrasmies kun vedon lyö on kiire kilpaan...

        [sitten laulu menee noin kun edellä mainitsin]

        ...ja laiva, elefanttikin
        Muutkin meitä seuratkaa, niin hauskuus jaetaan
        Hei, tule mukaan vaan, niin hauskuus jaetaan.

        Nyt löytyi se loppukin.

        Mutta vislaa vaan laulua en vielä osaa kunnolla.


      • nortti
        NoJopas kirjoitti:

        ...on kiire kilpaan.
        Phileas Fogilla on työ
        kiertää maailman ja kotiin ennätää.
        Minä olen Passepartou, ja Tikon ystävä.
        Minä olen prinsessa, rakkaudessa kestävä.
        Maapallo mennään kiertämään, päivää kahdeksankymmentä on aikaa seikkailuun.
        Kuinka aika riittänee, kun päivät hupenee ja maailma on suuren suuri.
        Lontoo, Hawaiji, Hong Kong,
        ne pian nähty on,
        ja Singapore.
        Kuinka pitkä onkaan tie, kun juna meitä vie
        ja laiva, elefanttikin.
        .....

        Näin minä muistan, alku ja loppu on unohtunut, ja jotkut kohdat on vähän omituisia....

        Loppulaulu:
        Siis vislaa vaan, hei vislaa vaan...
        ...Vedä ilmaa suuhusi, kas niin sä vihellät.
        Kun sä äänen puhallat niin pelko häviää.
        Vislaa kovaa kovaa, että tiedän tulla avuksi niin pulmallisen tilanteenkin yhteisvoimin voimme selvittää.
        Vaaroja on paljon mutta niistä selvitään kun aina toinen toisistamme huolehdimme niinkuin tosiystävä.

        En oikein muista missä järjestyksessä mikäkin kohta tulee... Pitää kattoo videolta joku päivä.

        ei kukaan sattuis tietään että saako netistä ladattua sitä suomenkielistä alkutunnaria mp3:na tai jonain?


      • NoJopas
        vipa kirjoitti:

        Siis mulla on sellainen muistikuva, että Prinsessan esittely olisi tullut Fogin jälkeen ennen Paspartouta ja Ticoa?`
        Mitenkäs Fog esiteltiin?

        Sitten on kans se ykskin laulu, mikä oli siinä yhessä Amerikan osassa:

        Saavuimme vihdoinkin Amerikkaan...

        katselin tässä kaikki jaksot jotka onnistuin löytämään, ja huomasin että melkein joka jaksossa lauletaan, muutenkin kuin vain alussa ja lopussa, mutta samoja lauluja kuitenkin.
        Vislaa vaan lauletaan monessa jaksossa, ja siinä on enemmän säkeistäjä kuin lopputunnarissa esitetään...


      • 95lup
        nortti kirjoitti:

        ei kukaan sattuis tietään että saako netistä ladattua sitä suomenkielistä alkutunnaria mp3:na tai jonain?

        en torellakaan mut se on tosi hyvä. sääliks käy sua kun et saa kuunnella sitä vaikka joka päivä:(kun meillä on se


      • lopäö95
        vipa kirjoitti:

        Siis mulla on sellainen muistikuva, että Prinsessan esittely olisi tullut Fogin jälkeen ennen Paspartouta ja Ticoa?`
        Mitenkäs Fog esiteltiin?

        Sitten on kans se ykskin laulu, mikä oli siinä yhessä Amerikan osassa:

        Saavuimme vihdoinkin Amerikkaan...

        mä muistan hyvin ne kaks lauluu. se eka meni näin:pääsimme vihdoinkin amerikkan. rajattomain toiveiden amerikkaan.täällä nauru kaikuu rajana on taivas maa mahdollisuus uusi aukeaa. pääsimme vihdonikin amerikkaan rajatto main toiveden amerikkaan täällä päivä paistaa unelmamme toteutuu mahdollisuus uusi aukeaa.ja toinen näin:joss sua elämä ahdistaa siitä ei masentua saa voithan ryhtyä pakkaamaan ja vaihtaa maisemaa!kummasti mielikin virkistyy kun rohkeasti matkaan käy.vaikka kukkaro ohenee niin elonlaatu kohenee kun matkustaa.en minä halua tavaraa maailma on niin avaraa. paljon uutta nähdä saa kun matkustaa.tutstut uusiin ihmisii ja paljon maih vierasiin. vaikka kukkaro ohenee niin elon laatu kohenee kun matkustaa.


      • tnkkurisse
        vipa kirjoitti:

        Itse tykkään kaikista versioista mitä on tästä sarjasta olemassa, elokuvasta, lastenohjelmista ja vieläpä kaiken lisäksi omaksi ilokseni Hämeenlinnan kaupunginteatteri esittää tämän näytelmänä tässä keväällä.

        Minä olen Paspartou ja minä Tico, Paspartoun ystävä. Maapallo tullaan kierämään, päivä kahdeksan kymmentä on aikaa seikkailuun.Kuinka meidän tässä käy, kun maailma on suuren suuri ja...

        vipa kuule onko se niistä piiretyistä se näytelmä vai aikusten näytelmä?


      • tällä tavoin
        NoJopas kirjoitti:

        ...on kiire kilpaan.
        Phileas Fogilla on työ
        kiertää maailman ja kotiin ennätää.
        Minä olen Passepartou, ja Tikon ystävä.
        Minä olen prinsessa, rakkaudessa kestävä.
        Maapallo mennään kiertämään, päivää kahdeksankymmentä on aikaa seikkailuun.
        Kuinka aika riittänee, kun päivät hupenee ja maailma on suuren suuri.
        Lontoo, Hawaiji, Hong Kong,
        ne pian nähty on,
        ja Singapore.
        Kuinka pitkä onkaan tie, kun juna meitä vie
        ja laiva, elefanttikin.
        .....

        Näin minä muistan, alku ja loppu on unohtunut, ja jotkut kohdat on vähän omituisia....

        Loppulaulu:
        Siis vislaa vaan, hei vislaa vaan...
        ...Vedä ilmaa suuhusi, kas niin sä vihellät.
        Kun sä äänen puhallat niin pelko häviää.
        Vislaa kovaa kovaa, että tiedän tulla avuksi niin pulmallisen tilanteenkin yhteisvoimin voimme selvittää.
        Vaaroja on paljon mutta niistä selvitään kun aina toinen toisistamme huolehdimme niinkuin tosiystävä.

        En oikein muista missä järjestyksessä mikäkin kohta tulee... Pitää kattoo videolta joku päivä.

        Seikkailuun meitä kutsutaan, herrasmies kun vedon lyö on kiire kilpaan.
        Phileas Fogilla on työ, kiertää maailma ja kotiin ennättää.
        Minä olen Paspartou
        Ja Tico, ystävä
        Minä olen Prinsessa, rakkaudessa kestävä

        Maapallo mennään kiertämään, päivää 80 on aikaa seikkailuun
        Kuinka aika riittänee, kun päivä pitenee ja maailma on suurensuuri
        Lontoo, Havaiji, Hong Kong, ne pian nähty on ja Singapore.

        Kuinka pitkä onkaan tie, kun juna meitä vie, ja laiva, elefanttikin
        Muutkin, meitä seuratkaa
        Niin hauskuus jaetaan
        Näin, tule mukaan vaan
        Niin, hauskuus jaetaan


      • Passepartout
        NoJopas kirjoitti:

        ...on kiire kilpaan.
        Phileas Fogilla on työ
        kiertää maailman ja kotiin ennätää.
        Minä olen Passepartou, ja Tikon ystävä.
        Minä olen prinsessa, rakkaudessa kestävä.
        Maapallo mennään kiertämään, päivää kahdeksankymmentä on aikaa seikkailuun.
        Kuinka aika riittänee, kun päivät hupenee ja maailma on suuren suuri.
        Lontoo, Hawaiji, Hong Kong,
        ne pian nähty on,
        ja Singapore.
        Kuinka pitkä onkaan tie, kun juna meitä vie
        ja laiva, elefanttikin.
        .....

        Näin minä muistan, alku ja loppu on unohtunut, ja jotkut kohdat on vähän omituisia....

        Loppulaulu:
        Siis vislaa vaan, hei vislaa vaan...
        ...Vedä ilmaa suuhusi, kas niin sä vihellät.
        Kun sä äänen puhallat niin pelko häviää.
        Vislaa kovaa kovaa, että tiedän tulla avuksi niin pulmallisen tilanteenkin yhteisvoimin voimme selvittää.
        Vaaroja on paljon mutta niistä selvitään kun aina toinen toisistamme huolehdimme niinkuin tosiystävä.

        En oikein muista missä järjestyksessä mikäkin kohta tulee... Pitää kattoo videolta joku päivä.

        Sen lopputunnarin sanat menee kokonaisuudessaan näin:
        Vislaa vaan, hei vislaa vaan
        Jos sua vaara uhkaa, muista: vislaa vaan. Siis vislaa vaan, mä tuun!

        Pistä suusi suppuun niin kuin joisit pillillä.
        Vedä ilmaa suuhusi, kas niinsä vihellät.
        Kun sä äänen puhallat niin pelko häviää.

        Vaaroja on paljon mutta niistä selvitään kun aina toinen toisistamme huolehdimme niin kuin tosiystävät.

        Vislaa kovaa kovaa että tiedän tulla avuksi, niin pulmallisen tilanteen me yhteisvoimin voimme selvittää.

        Vislaa kovaa kovaa että tiedän tulla avuksi, niin pulmallisen tilanteen me yhteisvoimin voimme selvittää.


      • _-.Hams.Hams._-
        Passepartout kirjoitti:

        Sen lopputunnarin sanat menee kokonaisuudessaan näin:
        Vislaa vaan, hei vislaa vaan
        Jos sua vaara uhkaa, muista: vislaa vaan. Siis vislaa vaan, mä tuun!

        Pistä suusi suppuun niin kuin joisit pillillä.
        Vedä ilmaa suuhusi, kas niinsä vihellät.
        Kun sä äänen puhallat niin pelko häviää.

        Vaaroja on paljon mutta niistä selvitään kun aina toinen toisistamme huolehdimme niin kuin tosiystävät.

        Vislaa kovaa kovaa että tiedän tulla avuksi, niin pulmallisen tilanteen me yhteisvoimin voimme selvittää.

        Vislaa kovaa kovaa että tiedän tulla avuksi, niin pulmallisen tilanteen me yhteisvoimin voimme selvittää.

        Joo outro meni ihan oiken :) Sitten on joku "laulu" niistä ensimmäisistä jaksoista, joka menee näin:

        "Onnea kaikki etsivä harva kiireissänsä sitä, edes löytää. Onni on yksinkertainen, alkaa siitä kun on seuraa ystävän! Helppoa on hymyillä, kun katsoo elämää. Huolet vaikka kasaantuu, ne aikaa myöten tasaantuu. Aukaise silmäs sano itselläs tänään monta syytä, olla onnellinen taas!

        Musiikki on introsta. Ja jakso taisi olla 8 jakso elikkä nimeltään :Viidakon vaarat.


      • Minusta "Matka maailman keskipisteeseen" ja "Matka kapteeni Nemon kanssa" jatko-osat ovat myös hyviä, vaikka monet ovatkin arvostelleet jyrkästi niitä... :) Totta, tunnukset ja musiikit on mukavia, kaikki oikeastaan, vanhoja kunnon piirrettyjä...

        Niin halusin korjata että "prinsessa Romi" on "prinsessa Romy" ja "Phileas Fog" on "Phileas Fogg".

        Kun laitat juonipaljastuksia muista varoitus, kaikki eivät ole nähneet ihanaa sarjaamme. ;)


    • NoJopas

      Sarjahan on Espanjassa tehty, ja Tiko on espanjalainen. Alkuperäisessä tarinassa Tikoa ei taida olla, eli espanjalaiset ovat lisänneet hahmon animaatioon. Mitenkäs sattuikaan että Tiko on juuri Espanjasta. ;)

      • Karuski-95

        Siksi koska niillä on väärät äänet!Ticolla on väärä ääni,mutta onneksi Phileas Phogilla on oikea ääni.=(


      • NoJopas
        Karuski-95 kirjoitti:

        Siksi koska niillä on väärät äänet!Ticolla on väärä ääni,mutta onneksi Phileas Phogilla on oikea ääni.=(

        Eikös dvd:llä ole vain sellanen versio että sarja on tiivistetty n.70min [?]

        Vai joka vihdoin saisi koko sarjan eikä mitään tynkää?


      • Minä~87
        Karuski-95 kirjoitti:

        Siksi koska niillä on väärät äänet!Ticolla on väärä ääni,mutta onneksi Phileas Phogilla on oikea ääni.=(

        Väärä ääni? Ootko ajattelu että ne on uudelleen äänitetty näitä Pauli Virta Producktionin paska juttuja :D Eero Saarinen on se oikea Phileas Fog!


      • lup95
        Karuski-95 kirjoitti:

        Siksi koska niillä on väärät äänet!Ticolla on väärä ääni,mutta onneksi Phileas Phogilla on oikea ääni.=(

        ei niin! kaikki mun kirjastosta lainatut vireot on VÄÄRÄ ÄÄNISIÄ!!mut mut ennen ku mä sunnyin niin meille nauhoitettiin kaikki oikea ääniset.mut sil fokkilla on oikee


      • reissu likka

        mulla ei niin varsinaisesti ole mittä lempi hahmoo mut se raspartruu(yhä edelleen fxin sana)niin on hyvä... kun se siinä matka kapteeni nemon kanssa niin kun se näkee ne matkalaukut niin se willy fog sanoo että se olis nähny aaveen niin se vastas:pahempaa minä näin matkalaukun.


      • hannu hoo
        Minä~87 kirjoitti:

        Väärä ääni? Ootko ajattelu että ne on uudelleen äänitetty näitä Pauli Virta Producktionin paska juttuja :D Eero Saarinen on se oikea Phileas Fog!

        Kyllä, Eero Saarinen, Saarinenhan esitää myös muumipappaa!


      • Tiuku-Maria

        Jos siis Tiko on espanjalainen, Fog englantilainen ja Passepartout ranskalainen nii mistä maasta Romy sit on kotoisin?


      • NoJopas
        Tiuku-Maria kirjoitti:

        Jos siis Tiko on espanjalainen, Fog englantilainen ja Passepartout ranskalainen nii mistä maasta Romy sit on kotoisin?

        Mahtaiskohan Romy olla Intiasta? :0

        Ainakin sieltä seurue hänet pelastaa ja ottaa mukaansa. ;) Ehkä olet missannut muutaman jakson....


    • fez

      sarjahan näytettiin uusintana tässä muutama(!?) vuosi sitten... Yks parhaista sarjoista ikinä! Uusintana vaan takasi!!!

    • Willy-fani

      Juu kyllähän "Around the world with Willy Fog" muistetaan erittäin hyvin. Joo se kooste on erittäin huono, ei alkuperäisiä dubbauksia. Ylen tulisi näyttää sarja uudestaan, niin loistava se oli.

      • Jonna.

        Muistan sarjan loistavasti, lauluja hämärästi ja hahmojakin nyt jotenkin, kun niistä on täällä puhuttu. "Päähenkilöt" muistan paremmin ja jaksoista parhaiten mielessä on se kun ne teki sitä matkaa maan keskipisteeseen ja oli melkein perillä, se prinsessa oli sellasessa talossa ja sit se kävi luistelemassa ja se kidnapattiin sieltä talosta myöhemmin. Ja sen ticon muistan, se oli mun lemppari :) Mistä ton sarjan vois saada itselleen, kun ne vanhat nauhat joille se on joskus nauhotettu, ei oikein toimi enää ja haluaisin katsoo sitä... :(


      • kellokasinolla
        Jonna. kirjoitti:

        Muistan sarjan loistavasti, lauluja hämärästi ja hahmojakin nyt jotenkin, kun niistä on täällä puhuttu. "Päähenkilöt" muistan paremmin ja jaksoista parhaiten mielessä on se kun ne teki sitä matkaa maan keskipisteeseen ja oli melkein perillä, se prinsessa oli sellasessa talossa ja sit se kävi luistelemassa ja se kidnapattiin sieltä talosta myöhemmin. Ja sen ticon muistan, se oli mun lemppari :) Mistä ton sarjan vois saada itselleen, kun ne vanhat nauhat joille se on joskus nauhotettu, ei oikein toimi enää ja haluaisin katsoo sitä... :(

        ton jonnan puhe on täyttä rautaa.eileen just kattoon ton matka maan keskipisteeseen.meiltä on menny sen matka maapallon ympäri 80 päivässä parasvireo rikki jossa oli parhaimmat kohtaukset.yääääää!eileen käytiin keskisellä ja yllätys yllätys niitä oli vielä.eli me ostettiin se matka maan keskipisteeseen=)oli siellä toki niitä matka kapteni nemon kannssa vai mikä se nyt on. meillä on se matka maan keskipisteeseen mutta ei kokonaisena.mun sisko on sanonu siitä matka kapteeni nemo knssa vai mikä se ny oli niin sitä joku porfessori niin pöllöpääks.(ainaki se on pöllö)


      • mieli kamu
        kellokasinolla kirjoitti:

        ton jonnan puhe on täyttä rautaa.eileen just kattoon ton matka maan keskipisteeseen.meiltä on menny sen matka maapallon ympäri 80 päivässä parasvireo rikki jossa oli parhaimmat kohtaukset.yääääää!eileen käytiin keskisellä ja yllätys yllätys niitä oli vielä.eli me ostettiin se matka maan keskipisteeseen=)oli siellä toki niitä matka kapteni nemon kannssa vai mikä se nyt on. meillä on se matka maan keskipisteeseen mutta ei kokonaisena.mun sisko on sanonu siitä matka kapteeni nemo knssa vai mikä se ny oli niin sitä joku porfessori niin pöllöpääks.(ainaki se on pöllö)

        kun on tullu toi joku "sandokan malesian tiikeri"niin se on ihan niin ku willy fog sarjan MATKIA!!!!!!!!mutta toi mun sisko kerto että sen kaverilla on ollu semoinen mielikuvituskaverikuin sandokan. et willy fogkin on vähä niin ku mielikaveri(vähän noloa on toristaa mut mä lekin yksiksen välillä niitä)


      • neorty
        Jonna. kirjoitti:

        Muistan sarjan loistavasti, lauluja hämärästi ja hahmojakin nyt jotenkin, kun niistä on täällä puhuttu. "Päähenkilöt" muistan paremmin ja jaksoista parhaiten mielessä on se kun ne teki sitä matkaa maan keskipisteeseen ja oli melkein perillä, se prinsessa oli sellasessa talossa ja sit se kävi luistelemassa ja se kidnapattiin sieltä talosta myöhemmin. Ja sen ticon muistan, se oli mun lemppari :) Mistä ton sarjan vois saada itselleen, kun ne vanhat nauhat joille se on joskus nauhotettu, ei oikein toimi enää ja haluaisin katsoo sitä... :(

        laittakaa nimenne jonnan adressiin ketkä haluaa nähdä tuon sarjan uudestaan. jos hyvin käy se julkaistaan uudelleen.


      • neorty
        neorty kirjoitti:

        laittakaa nimenne jonnan adressiin ketkä haluaa nähdä tuon sarjan uudestaan. jos hyvin käy se julkaistaan uudelleen.

        hups! linkki unohtui.

        http://www.adressit.com/willyfogg


    • isukki80

      moi sen ketun nimi oli transves, tai joku siihen suuntaan..

    • muistelia

      mua ei helpolla saa enää jännittymään siitä sarjasta:(mutta täs eileen käytiin keskisellä ja ostettiin toi matka maan keskipisteeseen niin kun pääsin siihen jaksoon minkä nimi on romy vaarassa niin se ei ollu yhtä pelokas kuin meidän nauhoitetussa versiossa.siinä kohtaukses ne sullivanin kätyrin kätyrit sanoo että:mitäs ny tehään kun napattiin likka. pienenä mä aiva jännityin siitä kohtauksesta.olis silloon aiva halunnu jättää sen kohtauksen katsomatta..mut sitte kun on se kohtaus kuin jano niin se on jännä... kun ne lepakot puudutti sen uneen.

    • hannu huttula

      Paha kettu oli Transvar ja sen äänenä oli Heikki Määttänen. Hasulla oli muuten todella tunnistettava ja jännä ääni, aika matala ja vahva. Hän sanoi polttaneensa Nortilla äänensä sellaseksi. Mut hänhän kuoli keuhkösyöpään tuossa 2001, harmi. Ossi Ahlapurolla on kans semmonen karski ja paksu ääni. No joo, se Passepartout oli Jarmo Koski eli Seppo Taalasmaa, Prinsessa Romi Oli Kaija Kiiski. Mutta Ticon, Fixin ja Bullyn ääninäyttelijöitä en tiedä. Bully aina ähisi, -Odota Fix, minä en jaksa........
      Sitte oli se Matka kapteeni Nemon kanssa, ja Nemoa ääninäytteli Vesa Vierikko. Matkasta maan keskipisteeseen en paljoa muista, mut nehän meni kumminki Islantiin ja Sneafell- tulivuoren raatteriin. Sitt sielä maan alla oli jokin meri. Loppujaksossa ne pomppas tulivuoren kautta jossain Italiassa. Oli kiva muistella

    • nainen 21v.

      Se oli aivan ihana sarja. Tulin katsoneeksi nyt menneenä viikonloppuna videolta melkein 10 jaksoa :D

      Toivottavasti uusivat televisiossakin. Paljon parempi, kuin mikään tämän hetkinen nykylasten piirretty.

    • lapsekas

      Hei!

      Ketun nimeä en muista, mutta lähinnä minua kiinnostaa, mikä oli kyseisen prinsessan nimi. Oliko se todellakin myös lastensarjassa suomeksi Aouda?

      • Don Dokken

        Se prinsessa oli Romi...


      • ..m.
        Don Dokken kirjoitti:

        Se prinsessa oli Romi...

        hihii =DD paras piiretty ikinä,,, muuumienkanssa.


      • riksu
        ..m. kirjoitti:

        hihii =DD paras piiretty ikinä,,, muuumienkanssa.

        Tietääkö kukaan mistä saisi tai saako lainkaan kyseistä sarjaa dvd:nä? siis alkuperäisillä äänillä.


      • daadelishsa
        riksu kirjoitti:

        Tietääkö kukaan mistä saisi tai saako lainkaan kyseistä sarjaa dvd:nä? siis alkuperäisillä äänillä.

        Haluaisin itekki tietää tähän vastauksen. Ostaisin kyllä vhs:äki jos joku vaikka haluaa myydä.


      • Robson

      • Kestävä, miten
        Don Dokken kirjoitti:

        Se prinsessa oli Romi...

        Olin esipuperteetti ikäinen silloin ja mietin kovasti laulun sanoja silloin. Prissessa lauloi "rakkaudessa kestävä". Mietityttää vieläkin?


    • daadelis

      Muistan. Yks parhaista. Kiiluvasilmä kettu oli Transver [en tiä miten kirjotetaan.]

      Oottelen sarjasta dvd-boksia, tämä jonkun mainitsema tiivistetty 70min versio oli niin perseestä että meinas itku tulla

      • juho84

        18.4 ilmestyy 6 dvd boksi, jossa on kaikki jaksot suomeksi alkuperäisillä äänillä. oli kans mun suosikki lapsena...


      • Hanna
        juho84 kirjoitti:

        18.4 ilmestyy 6 dvd boksi, jossa on kaikki jaksot suomeksi alkuperäisillä äänillä. oli kans mun suosikki lapsena...

        Ostin tuon kyseisen vastailmestyneen dvd:n, on oikein hyvää laatua ja aluperäisillä äänillä. Kestokin on yli 11 tuntia. Itse ostin sen Sokokselta, maksoi noin 20 euroo.


        Oheisessa listassa on vain osa ääninäyttelijöiden esittämistä roolihahmoista.

        Eero Saarinen – Phileas Fogg, lehtitoimittaja Ralf, ylikomisario Rowan, Reformi-klubin jäsen
        Jarmo Koski – Passepartout, herra Sullivan
        Harri Hyttinen – Tiko, salapoliisi Fix
        Kaija Kiiski – prinsessa Romy
        Jarmo Heikkinen – Konstaapeli Bully, kenraali Korn, kapteeni Speedy
        Heikki Määttänen – kertoja, Transfer, lordi Guinness, Reformi-klubin jäsen

        Siinä muutama ääninäyttelijän nimi, mitä tuolla aikaisemmin jo ihmettelitte.
        On kyllä loistava sarja, pienenä tuli kasetti melkein puhki katsottua ja nyt on kiva muistella jaksoja tuon DVD:n parissa. Lauluja on tosiaan melkein jokaisessa jaksossa ja ainakin alkupäässä lauletaan samojakin lauluja monessa jaksossa.


      • emmalii
        Hanna kirjoitti:

        Ostin tuon kyseisen vastailmestyneen dvd:n, on oikein hyvää laatua ja aluperäisillä äänillä. Kestokin on yli 11 tuntia. Itse ostin sen Sokokselta, maksoi noin 20 euroo.


        Oheisessa listassa on vain osa ääninäyttelijöiden esittämistä roolihahmoista.

        Eero Saarinen – Phileas Fogg, lehtitoimittaja Ralf, ylikomisario Rowan, Reformi-klubin jäsen
        Jarmo Koski – Passepartout, herra Sullivan
        Harri Hyttinen – Tiko, salapoliisi Fix
        Kaija Kiiski – prinsessa Romy
        Jarmo Heikkinen – Konstaapeli Bully, kenraali Korn, kapteeni Speedy
        Heikki Määttänen – kertoja, Transfer, lordi Guinness, Reformi-klubin jäsen

        Siinä muutama ääninäyttelijän nimi, mitä tuolla aikaisemmin jo ihmettelitte.
        On kyllä loistava sarja, pienenä tuli kasetti melkein puhki katsottua ja nyt on kiva muistella jaksoja tuon DVD:n parissa. Lauluja on tosiaan melkein jokaisessa jaksossa ja ainakin alkupäässä lauletaan samojakin lauluja monessa jaksossa.

        Itse tilasin myös dvd boksin boostepistä. Makso postikuluineen 23 euroa. Tämä on se aito ja alkuperäinen, vihdoin ja viimein!


      • kamala kurkku
        emmalii kirjoitti:

        Itse tilasin myös dvd boksin boostepistä. Makso postikuluineen 23 euroa. Tämä on se aito ja alkuperäinen, vihdoin ja viimein!

        Joo se boxi kannattaa ostaa jos noita jaksoja kaipaa... aidoilla ja alkuperäisillä äänillä siis. Kiitos kuuluu Finnkinnolle
        !


      • joku vaan
        kamala kurkku kirjoitti:

        Joo se boxi kannattaa ostaa jos noita jaksoja kaipaa... aidoilla ja alkuperäisillä äänillä siis. Kiitos kuuluu Finnkinnolle
        !

        Muistaisko kukaan alku ja loppu tunnareita matka maailman keskipisteeseen ja matka kapteeni Nemon kanssa?


      • joku vaan kirjoitti:

        Muistaisko kukaan alku ja loppu tunnareita matka maailman keskipisteeseen ja matka kapteeni Nemon kanssa?

        tulee tunnarit:

        Alkutunnus:

        Taas meitä seikkailuihin vie, tuttu joukko peloton ja matkaa oottaa!!
        Maan keskipiste, missä lie? Onko meri pohjaton? Sen nähdä saat!!

        Oisko onkaloissa maan? Siis kaiken salaisuus ja syntysija elämän.
        Viekö reitti oikeaan? Vai onko harhahuus tää määränpää?
        Suuren meren meren syvyyteen. Käy matka halki veen, mitä sieltä
        paljastuu? Outoon ihmemaailmaan tutustua saat.

        Meitä taas matka kiinnostaa. Aina uutta näkemään, se meidät johtaa.
        Yhdessä purjeet nostetaan! Seikkaluumme tulla saa, ken uskaltaa!
        Passepartout! ja Tico! ja Prinsessa on mukaana! Muistathan ystävämme
        nää, joita vaaraa viehättää. Saat tulla mukaan seikkailuun!

        Oisko onkaloissa maan? Siis kaiken salaisuus ja syntysija elämän.

        Viekö reitti oikeaan? Vai onko harhahuus tää määränpää?
        Outoon ihmemaailmaan tutustua saat. Merten syvyksiin ja maamme uumeniin.

        Lopputunnari:

        Tapaammehan vielä kerran. Matkamme kun vie, maapallon uumeniin. Tico ja Philess Fogg. Ja kunnon Passepartout, pääset mukaan seikkailuun!

        Jossakin on tutkimaton maa, paikka jota harva pääsee katsomaan. Sinne vie, näin ystävämme tie. Oudot taijat siellä lie, kissa vie.

        Tapaammehan vielä kerran. Matka jatkuu taas, hei odota niin näät. Vaarat kannoilla, veessä rannoilla. Kaikki koitetaan ja vaarat voitetaan. Sulle laulu tää soitetaan.


      • willy fog
        tanzu84 kirjoitti:

        tulee tunnarit:

        Alkutunnus:

        Taas meitä seikkailuihin vie, tuttu joukko peloton ja matkaa oottaa!!
        Maan keskipiste, missä lie? Onko meri pohjaton? Sen nähdä saat!!

        Oisko onkaloissa maan? Siis kaiken salaisuus ja syntysija elämän.
        Viekö reitti oikeaan? Vai onko harhahuus tää määränpää?
        Suuren meren meren syvyyteen. Käy matka halki veen, mitä sieltä
        paljastuu? Outoon ihmemaailmaan tutustua saat.

        Meitä taas matka kiinnostaa. Aina uutta näkemään, se meidät johtaa.
        Yhdessä purjeet nostetaan! Seikkaluumme tulla saa, ken uskaltaa!
        Passepartout! ja Tico! ja Prinsessa on mukaana! Muistathan ystävämme
        nää, joita vaaraa viehättää. Saat tulla mukaan seikkailuun!

        Oisko onkaloissa maan? Siis kaiken salaisuus ja syntysija elämän.

        Viekö reitti oikeaan? Vai onko harhahuus tää määränpää?
        Outoon ihmemaailmaan tutustua saat. Merten syvyksiin ja maamme uumeniin.

        Lopputunnari:

        Tapaammehan vielä kerran. Matkamme kun vie, maapallon uumeniin. Tico ja Philess Fogg. Ja kunnon Passepartout, pääset mukaan seikkailuun!

        Jossakin on tutkimaton maa, paikka jota harva pääsee katsomaan. Sinne vie, näin ystävämme tie. Oudot taijat siellä lie, kissa vie.

        Tapaammehan vielä kerran. Matka jatkuu taas, hei odota niin näät. Vaarat kannoilla, veessä rannoilla. Kaikki koitetaan ja vaarat voitetaan. Sulle laulu tää soitetaan.

        mul on kaikki jaksot


    • Sain viime viikolla hankituksi tämän boksin (ja katselin läpi parissä päivässä, luppoaikaa kun oli), joten sanonpa minäkin nyt jotain.

      Itselleni se ei tuonut mitään nostalgisia muistoja (olen melko varma, etten katsellut sitä pienenä. Niin tosin luulin Alfredistakin...) ja juttu oli minulle ihan uusi. Huikea seikkailu ja ihanat hahmot. Tiko rassasi minua pitkään (tavaksi tuli sanoa "hiljaa espanjalainen!"), mutta loppupuolella hänestäkin alkoi pitää. Näin isompana katseltaessa Transver ei ollut lainkaan niin pelottava hahmo, kuin se olisi pienenä ollut. Enemmänkin tyhmä ja ehkä turhakin ainaisine epäonnistumisineen. Pehmokin se oli: pakkoko siitä sillasta oli varoittaa? Olisi antanut junan vaan mennä rotkoon..

      Mutta muuten: matkustusta! Kulttuurien ja maiden vaihtuminen, alituinen liikkeellä olo ja kellon tuijotus. Pallo se on katsella uudemmankin kerran, jahka saan sen pikkusisaruksiltani takaisin. Ehtii tulla jo ikävä :)

    • FiXXXXer

      Nyt joka jätkä ja muija pistää sen oikoluvun päälle

    • ????

      Löytyy youtubesta oikeaääniset jos haluutte kattoo.

      (Kirjoitin näin pari vuotta myöhässä `:)

    • Bully

      Mahtava sarja ja ehdoton suosikkihahmo oli Bully

    • qwerty12345rtbf

      Hitto, että se susi oli pelottava. Aina lopussa se oli valeasussa ja paljastui silman kiiluessa. Aina meni väreet selässä ja meinasi lirahtaa housuun. Sen verran vanha olin kyllä, että muista siinä juodun viinaa ja muuta.
      Eiväthän toki muutkaan lastensarjat ihan poliittisesti korrekteja ole. Nikke Knattertonissa oli tissejä ja pyllyjä, sekä sitäkin enemmän muita vihjailuja, roistojen haaremeita ja bordelleja. Alfred J Kvak on läpeensä polittinen vasemmistopropaganda, jossa on natsipuolue ja vaikka mitä. Alfredia voi toki nykyään näyttää, kun on oikeaa sorttia. Tämän sortin propagandaahan on nykyäänkin pikku kakkosessa ihan modernina versiona. Alfred nyt vain tuli mieleen, koska sitä lapsena katselin ja ahaa-elämys tuli vasta myöhemmin.
      Vanhojen klassikkotarinoiden tekeminen lastensarjoiksi alkuperäistä kunnioittaen olisi nykyään aikalailla riskaabelia, koska niissä on vielä elämän realiteetit kunnossa ja raju meno päällä.

    • Anonyymi

      ketun nimi on transfer

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe