Erään nimimerkin hautajaiset

Jukkasi

Olen tällä nimimerkillä käynyt eroani lävitse. Olen kertonut niistä tunteista joita olen häntä kohtaan tuntenut, sen rakkauden, kiintymytksen ja kunnioituksen jota olen tuntenut. Enää niitä ei ole olemassa, jotain on ja ne ovat pettymys, halveksunta sen itsekeskeisyyden määrättömyyden vuoksi, inho sen röyhkeyden vuoksi millä hän tekonsa teki, viha sitä en oikeastaan tunne, se koskee niitä muita jotka ovat tämän tehneet mahdolliseksi.

Eli jäljellä ei ole mitään syytä minkä vuoksi jatkaisin krjoittamista "Jukkasi" nimimerkillä, jos jollekkin kirjoitan kyseisellä nimimerkillä hän on sen arvoinen. Tuo íhminen ei sitä ole.
Joten jos ja kun jatkan krjallista tuotantoani tällä palstalla, niin jatkan sitä jollain toisella nimimerkillä käsitllessäni sitä matkaa jonka teen kohti sitä miksi olen tulossa.

Sinänsä on ollut vapauttava kokemus kirjoittaa siitä tunteiden kirjosta joka sisälläni on. Ja kiitokset niille jotka ovat alusta saakka jakseneet seurata rikkinäisen minäkuvani rakentamista ja läpikäymistä, niin kritiikistä kuin niistä tuen ja empatian ilmauksista. Tämä on ollut todella mielenkiinotinen matka sisimpääni ja keskenhän se vielä on joten kerrottavaa riittää jos vain maltatte seutata.

Nimimerkistä en ole vielä aivan varma, varasin jo yhden mutta on aika pistävä joten pitänee harkita vielä jotain sympaattisempaa. En sitä kerro, mutta jokainen näitä monologeja seurannut tunnistaa sen intesiteetin ja tunnelatauksen jota pyrin tuomaan esille. Rakkaudella teidän "Jukkasi", tulkoon nyt jotain muuta tilalle.

38

3863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eheytymiseen

Tsemppiä, jaksamista, toivoa ja luottamusta tulevaan kulkiessasi eteenpäin johtavin askelin pitkin eheytymisen tietä.

M47

• osaa

ajatuksiisi. Kiitoksia siitä työstä mitä olet tehnyt meille "ei niin tunteitaan käsitteleville" ihmisille kuten minä. Ajatukseni ovat luonasi - toivottavasti läydän tekstisi, sana hallussasi on.

Niin monella tapaa voi käydä ko.asiaa läpi. Minä en niin kirjoittele tahi puhu..kuin muutamalle, mutta laajennan käsitystäni Teitä kaikkia lukiessani - se auttaa. On tullut niitä päiviä jolloin on "ollut pakko tulla ja lukea" ja myös niitä päiviä "ei enää elämän raavintaa.." Kaikki ovat silti kasvattaneet ja opettaneet yhä ymmärtämään tätä läpikäytävää ei nyt niin suurenmoista elämää. Tai siis - suuremmoista kyllä - mutta annettuna vain niin pieninä hetkinä..

Hyväsydämmistä tulevaisuutta Sinulle Jukkasi.

• Aina suuremmoista

Siksi sen tekee ne tunteet jolla sitä eletään, suuremmoisen rakkauden, sen surun ja pettymyksen, ikävän ja kaipuun, yksinäisyyden ja tyhjyyden tunteet, ilon kun löytää elämänsä jälleen, sen tunteen kun on ihastunut ja elämä näyttää kauneimmat puolensa. Tätä elämää en osaisi, enkä haluaisi elää muulla tavoin kuin kokemalla suuria tunteita niin rakastuessani kuin silloin kun rakkaus hylkää minut. Elämä on suuremmoista juuri niiden suurten tunteiden vuoksi.

• - Matti -

Käytän nyt tässä hetkessä ja vain tämän kerran nimimerkkiä - Matti - ihan vain siksi, että se poikkeaa selvästi nimimerkistä - Mattisi - mitä se sitten kertoo tai ilmentää kenellekin.

Myyty? Myyty rakkaudelle? Myyty rahalle? Myyty julkisuudelle? Myyty julkisuuden kiroille?

Missä on oikea Matti? Mikä on oikea Matti? Millainen on oikea Matti?

Matti - kun ei ole Mattisi- on vain pelkkä Matti, ehkä sellainen kun on. Ei kuitenkaan Mattisi, ei Mattinne, eikä mikään muu.

Pelkkä Matti - onko kuitenkin kaikki siinä - ehkäpä on, ehkäpä ei ole.

Nimensä on itselleen Matti - ei pitäisi olla muille mitenkään merkittävä, mutta on kuitenkin..
      Niinpä niin ja nimensä on Matti.

Sellainen Matti, jolla urheilun uroteot kunnioittavia ja sankaruus suuri. Oman itsensä herra siinä lajissa ainakin - kunnioitettava sankaruus - niin kauan kuin kesti, ehkä se kestää läpi historian ja aika kultaa lopulta muut muistot - ne ikävimmät.

• "Suomen Matilla"

On varmasti kunnioitettavia urotekoja takanaan ja yksi elämän suurimpia on kohdata avioerojen myrskyt, käsitellä tunteita pohjamutia myöten, repiä ja raivota niitä jotenkin pihalle.

Jokainen toimii omalla taidollaan ja tavallaan..olisi hienoa jos kaikista tehtäisiin jossain vaiheessa elokuva ja elokuvaa itsestään voisi katsella vähän ulkopuolisena - näyttäisi varmasti erilaiselta, kun näkisi itsensä valkokankaalta...ja katsomot olisivat täynnä ystäviä, sukulaisia ja naapureita...jos ei ketään muita...tai sitten ei edes heitä...

• 10-20-30-40-50-60...
        "Suomen Matilla" kirjoitti:

On varmasti kunnioitettavia urotekoja takanaan ja yksi elämän suurimpia on kohdata avioerojen myrskyt, käsitellä tunteita pohjamutia myöten, repiä ja raivota niitä jotenkin pihalle.

Jokainen toimii omalla taidollaan ja tavallaan..olisi hienoa jos kaikista tehtäisiin jossain vaiheessa elokuva ja elokuvaa itsestään voisi katsella vähän ulkopuolisena - näyttäisi varmasti erilaiselta, kun näkisi itsensä valkokankaalta...ja katsomot olisivat täynnä ystäviä, sukulaisia ja naapureita...jos ei ketään muita...tai sitten ei edes heitä...

tulisi tehdä jokaisesta suurelokuva, jotta itse tietäisi ulkopuolisena missä itse on menossa...mutta onko se kuinka tärkeää...voihan se ollakin...? :)

• sinulle^

Toivottavasti säilytät herkän ja rehellisen suhteen itsesi läpikäymiseen. Koska on olemassa yksi mies,joka ei ole kieltäytynyt näkemästä raakaa totuutta joka on silmien eteen heitetty,vaan on ottanut tuskaisan haasteen vastaan on sellaisia varmaan muitakin.
      Olet osaltasi ollut vahvistamassa uskoani,että mieskin osaa ajatella,ja haluaa tehdä työtä tajutakseen mikä vei siihen mihin vei, ja millä eväin matka eteenpäin jatkuu.

Harva haluaa käydä raivaamaan tonttia, jolle unelmien linna oli perustettu. Moni tuo paikalle teltan,ja jatkaa siinä raunioitten keskellä kivun kieltäen. Jotkut alkavat raunioitten päälle rakentaa uutta vaikka tietävätkin,että tontin pitää olla tyhjä entisestä ennen uuden perustuksen laskua. On niin monenlaisia tapoja reagoida eteentuleviin. Paras vaikka ei helpoin on ottaa tapahtuneista opiksi sen mikä on opiksi otettavissa, ja heittää loput taakseen lopullisesti.
      Harvinaista on myös se,että näkee vastoinkäymiset mahdollisuutena, vaikkakin joskus liki toivottomina. Kuten sanotaan, elämä on. Kyllä, ja senkin voi sanoa että elämä kantaa.
      Rohkeutta se vaatii, kyvyn ja halun sietää henkistä kipua. Mikään ei kestä loputtomiin, ei edes tuska ja epätoivo.
      Voimaa meille kaikille.

• ikävä

sinun kirjoituksiasi, olen lukenut melkein kaikki ja yrittänyt hakea sitä tunnetta miten mies ottaa avioeron..itse miettien omaa miestäni
      ..kaikella on tarkoituksensa..tiedän kokemuksesta (en kylläkään vielä lopullisesta avioerosta) että aika parantaa, aurinko nousee idästä..

• JOB3

Mitkä ovat syyt ettet jatkaisi omalla nimimerkilläsi? Tällä hetkellä olen juovuksissa!

• oletko sinäkin

Kippis ja kulaus, joku muukin vai kännissä kun minä.
        No haudataan nimimerkki, otetaan sille!

• Elämässä

On aika turha jäädä jonkun tilnanteen, tunnetilan, nimimerkin vangiksi. Tämähän tavallaan vielä sitoisi minut menneeseen, nyt on aika löytää jotain uutta tilalle. Kevät on tulossa, kohta on kesää rinnassa, tiedä mitä tapahtuu.

• Jukkaaaaut!
        Elämässä kirjoitti:

On aika turha jäädä jonkun tilnanteen, tunnetilan, nimimerkin vangiksi. Tämähän tavallaan vielä sitoisi minut menneeseen, nyt on aika löytää jotain uutta tilalle. Kevät on tulossa, kohta on kesää rinnassa, tiedä mitä tapahtuu.

On tärkeää päästä jossain vaiheessa itsensä ulkopuolellekin - avata ovet kuvainnollisesti sepposen selälleen, kohdata ulkopuolinen maailma ja löytää sen ilot. Sisäänpäin käpertyminen vie aina oman aikansa, mutta lopulta tapahtuu kuitenkin käytännössä se ulospäin suuntautuminen, kun aika on siihen kypsä ja ihminen itse siihen valmis.

• kirjoituksiasi

ja on ollut mielenkiintoista lukea asioista miehen näkökannalta.
      Itse olen "petetty" naisihminen ja edelleen sidoksissa mieheeni josta asunut erossa kuukauden päivät.
      Takana pitkä (erittäin pitkä) avioliitto, lapset jo kaikki aikuisia.
      Kerroit viimeisessä kirjoituksessasi tuntemuksista vaimoasi kohtaan joita luettelit mm. pettymys, halveksunta, inho.
      Itse en voi allekirjoittaa noista kuin pettymyksen.
      Ajattelenkin että ehkä olisi tämä elämä nyt helpompaa jos tuntisin enemmänkin noita kielteisiä tunteita mutta kun aina vaan tuntuu että pettymys ja katkeruus ovat ainoat kielteiset tunteet.
      Liian paljon lämpimiä tunteita vielä hantä kohtaan, mutta neuvokaahan miten ne saisi sammumaan?

• Kunnes pääsi tuntuu halkeavan

Ja ala sen jälkeen kirjoittamaan vaikka tänne, kun on alkuun päässyt on vaika lopettaa. Silloin tulee purettua ne tunteet mitä on sisällä lukkojen takana, niin johan alkaa tulemaan kommenttia ja kun niitä lukee, vastailee niin yllätävästi ajatukset alkavat selkeytymään.

• galeina

..kaikki tunteesi- Älä yritä niitä sammuttaa ennenkuin olet käynyt ne läpi ja käsitellyt. Äläkä säikähdä vaikka joku päivä tunnet myös vihaa tai halveksuntaa. Ne voi tulla...tai olla tulematta. Vahvat tunteet voivat olla voimaannuttavia tai uuvuttavia. Ei niitä pakoon pääse. Ehkä väliaikaisesti, mutta edestään löytää. Kuukauden vasta asunut erossa? Se tie on vasta alussa. Prosessi saattaa kestää vuosia. Se psykologinen ero. Fyysisestihän ero on jo tapahtunut. Välillä mennään harppauksin eteenpäin, välillä pienen pienin askelin. On aika jolloin ei edetä, jopa otetaan askeleita taaksepäin. Mutta suunta on eteenpäin.

• ja hukuta ne
        Kunnes pääsi tuntuu halkeavan kirjoitti:

Ja ala sen jälkeen kirjoittamaan vaikka tänne, kun on alkuun päässyt on vaika lopettaa. Silloin tulee purettua ne tunteet mitä on sisällä lukkojen takana, niin johan alkaa tulemaan kommenttia ja kun niitä lukee, vastailee niin yllätävästi ajatukset alkavat selkeytymään.

tunteet välillä johonkin.
        Vaikka en ryyppäämistä hyväksykkään. se silti välillä tuulettaa ajatuksia.
        Tosin seuraavana aamuna voi olla kaksinkertainen krapula mutta se on aamulla.

Siis joko Jukka sai lapset nukkumaan, niin voi kallistaa vanhalle nimimerkille?

ei vaan, johan tästä aiheesta vaihdettiin ajatuksia. Päivällä.

• ehkäpä ensi viikonloppuna
        ja hukuta ne kirjoitti:

tunteet välillä johonkin.
        Vaikka en ryyppäämistä hyväksykkään. se silti välillä tuulettaa ajatuksia.
        Tosin seuraavana aamuna voi olla kaksinkertainen krapula mutta se on aamulla.

Siis joko Jukka sai lapset nukkumaan, niin voi kallistaa vanhalle nimimerkille?

ei vaan, johan tästä aiheesta vaihdettiin ajatuksia. Päivällä.

Mie en kestä itseäni humalassa yksin, pitää olla joku jonka kanssa saa puhua. Joten tuo koti jopottelu on jokseenkin jäänyt yhden konjaki pullon tuhoamiseen josta taisin myös jossain vaiheessa kertoa.

• nyt aliarvioit
        ehkäpä ensi viikonloppuna kirjoitti:

Mie en kestä itseäni humalassa yksin, pitää olla joku jonka kanssa saa puhua. Joten tuo koti jopottelu on jokseenkin jäänyt yhden konjaki pullon tuhoamiseen josta taisin myös jossain vaiheessa kertoa.

meidät täällä. Mehän kuunnellaan sua kyllä.
        Hyvinhän säkin luet hiukka pöhnässä kirjoitetut virheetkin.
        Ja kuten sanoin aamulla tupla krapula. oikea ja moraali sellainen.
        Munkin pitää aamulla jo olla vaikka missä. Nyt juon hiukka kirkasta. Ihmetteklin tässä kun meni tippa päähän, se kun olikin 50 volttista...

• Pois se minusta
        nyt aliarvioit kirjoitti:

meidät täällä. Mehän kuunnellaan sua kyllä.
        Hyvinhän säkin luet hiukka pöhnässä kirjoitetut virheetkin.
        Ja kuten sanoin aamulla tupla krapula. oikea ja moraali sellainen.
        Munkin pitää aamulla jo olla vaikka missä. Nyt juon hiukka kirkasta. Ihmetteklin tässä kun meni tippa päähän, se kun olikin 50 volttista...

Olisi varsin mielenkiintoista saada tämä porukka livenä kokoon, siinä varmaan riitäisi jutun tynkää jos olisi mukana varsinkin jotain ilolientä joka kielen krvoittaa.

• perinteinen suomalainen
        Pois se minusta kirjoitti:

Olisi varsin mielenkiintoista saada tämä porukka livenä kokoon, siinä varmaan riitäisi jutun tynkää jos olisi mukana varsinkin jotain ilolientä joka kielen krvoittaa.

hyvin sanottu...tässä vaiheessa pe-iltaa... ;))

• kävin tuossa
        perinteinen suomalainen kirjoitti:

hyvin sanottu...tässä vaiheessa pe-iltaa... ;))

Kattomassa tuolla Jukan sivulla, nimimerkki sellaisella.
        No ethän ole iällä pilattu - en minäkään- sähän ehdit vielä löytää vaikka minkä unelmien prinsesssan.
        Siis eikun menoksi, älä enää menneitä murehdi!

• Mutta kunigattaren
        kävin tuossa kirjoitti:

Kattomassa tuolla Jukan sivulla, nimimerkki sellaisella.
        No ethän ole iällä pilattu - en minäkään- sähän ehdit vielä löytää vaikka minkä unelmien prinsesssan.
        Siis eikun menoksi, älä enää menneitä murehdi!

Paikka tulee avoimeen hakuun 14.5.2006 jälkeen. Minä olen uskollinen loppuun saakka, joten asiat etenevät vasta harkinta ajan jälkeen.

• minäkin olen
        Mutta kunigattaren kirjoitti:

Paikka tulee avoimeen hakuun 14.5.2006 jälkeen. Minä olen uskollinen loppuun saakka, joten asiat etenevät vasta harkinta ajan jälkeen.

ollut.
        Tilaisuuksia on ollut vaikka kuinka joissa olisin voinut pettää. Mutta kun takaraivossa jyskyttää ain a se helvetin uskollinen pikkusielu.
        Välillä on ottanut aamulla päähän kun on herännyt omasta sängystä, että voi viulu!
        Ja ihan yksin vielä.
        Olispahan sitten saanut exä samalla mitalla takaisin. Miltä se tuntuu kun toinen pettää.
        Paska soittaa ja vartioi mua vieläkin.Ei sille kuulu enää mitenkään mitä minä teen.
        Mutta kai se ottaa päähän jos mut viekin joku muu, kun hälle olin uskollinen 23 vuotta.
        Itse valitsi!

Niin en muistanut, että sulla on prinsessa, se on tuo ursus vodkan syytä!

• koston tie
        minäkin olen kirjoitti:

ollut.
        Tilaisuuksia on ollut vaikka kuinka joissa olisin voinut pettää. Mutta kun takaraivossa jyskyttää ain a se helvetin uskollinen pikkusielu.
        Välillä on ottanut aamulla päähän kun on herännyt omasta sängystä, että voi viulu!
        Ja ihan yksin vielä.
        Olispahan sitten saanut exä samalla mitalla takaisin. Miltä se tuntuu kun toinen pettää.
        Paska soittaa ja vartioi mua vieläkin.Ei sille kuulu enää mitenkään mitä minä teen.
        Mutta kai se ottaa päähän jos mut viekin joku muu, kun hälle olin uskollinen 23 vuotta.
        Itse valitsi!

ei oloe suloinen - näin on moni sanonut, kärvisteellyt aikansa yksin ja lopulta ollut edes siitä onnellinen itselleen, vaikkai mistään muusta ikinä olisikaan.

• kirjoitusvirheet
        koston tie kirjoitti:

ei oloe suloinen - näin on moni sanonut, kärvisteellyt aikansa yksin ja lopulta ollut edes siitä onnellinen itselleen, vaikkai mistään muusta ikinä olisikaan.

näkökenttä on nyt huono, mutta asia lienee ihan hyvä...vai eikö ole ollenkaan?

• toi oli muuten
        minäkin olen kirjoitti:

ollut.
        Ja ihan yksin vielä.
        Itse valitsi!

minun mielestäni ihan kauniisti ilmaistu. :)

• kun se ärsyttää
        toi oli muuten kirjoitti:

minun mielestäni ihan kauniisti ilmaistu. :)

Ihan oikeesti päätin lähtiessäni että nyt minä teen sen ensimmäisen kerran eläessäni. Ja se kaverikin oli ihan kiva, niin eikös sitä sitten lähdetä kiltisti kotiin. Ja sanota hyvät yöt vai oliko se aamut ja lähdetään ERI suuntiin, vaihtamatta edes puhelinnumeroita.
        Niin eikös se ole siloin sitä itteänsä?

• oli sitten
        kun se ärsyttää kirjoitti:

Ihan oikeesti päätin lähtiessäni että nyt minä teen sen ensimmäisen kerran eläessäni. Ja se kaverikin oli ihan kiva, niin eikös sitä sitten lähdetä kiltisti kotiin. Ja sanota hyvät yöt vai oliko se aamut ja lähdetään ERI suuntiin, vaihtamatta edes puhelinnumeroita.
        Niin eikös se ole siloin sitä itteänsä?

tuplahautajaiset.
        Hautasin tänään avioliittoni.
        Pystyn ja osaan tunnustaa että se on ohi. Ja eihän sitä liittoa voi enää ollakkaan, koska paperit on lähetetty käräjäoikeuteen ja olen saanut niistä tiedon. Eli voin huokaista ja tunnustaa, etä se liitto kesti 10 vuotta, yhteiselo 23 vuotta ja nyt se on ohi.

Oikeastaan olo on helpottunutkin, sain sen sanottua.

• joo olet jo ehkä pääsemässä suruvaiheesta ohitse, mutta minä vielä menen vuoristorataa noiden tunteiden kanssa, olet ollut rohkea kun olet kertonut täällä meille muille hyljätyille tuntemuksiasi mutta niinhän sanotaan että puhu, puhu ja puhu.. tämä on hyvä palsta siinä suhteessa että on paljon koossa ihmisiä jotka käyvät yhdessä siellä "kuoleman varjon laaksossa" kyllä me selvitään ja parempaa on meille kaiklle luvassa koska jos käy henkisesti pohjalla niin on kaksi tietä joko selvitä tai.. ole vahva! kertomalla itseäsi raatelevista tunteista olet jo kertonut itsestäsi sen että et anna periksi ja sehän on jo jotakin..

• Ne vaikeimmat tunteet

Ja tänään ne sanoin. Ne sanat tulivat hampaitteni välistä sivaltaen kuin ruoska. Tiesin että ne sattuvat, uppoavat syvälle niiden tuottaman kivun takia. Mutta minun oli ne sanottava vaikka ne sattuivat aivan yhtä paljon minuun. Minun oli kerrottava se mikä on suurin rasite siinä tulevaisuudessa missä joudumme olemaan yhteishuoltajuuden vuoksi. Pakkohan sitä on kumminkin on asioita hoitaa, enkä voinut jättää sitä sisälleni.

Mikään teko tai tekemättä jättäminen ei voi loukata sinua niin paljon kuin se että näet sen ihmisen silmistä joka on kumppanisi ollut, hetken ajan mitä tunteita hänellä on jäljellä sinua kohtaan. Silmät ovat sielun peili ja ne voivat kertoa kaiken. Kuinka minä olen voinut olla niin ilkeä, paha, mustasukkainen, katkera, vihainen ettei jäljellä ole kuin halveksuntaa. Kuinka minä inhoan itseäni sen vuoksi että tämä on tuloksena. Aivan yhtä paljon kuin inhoan niitä tunteita mitä minulla on jäljellä häntä kohtaan.

Mutta nekin on käytävä läpi jotta eivät jäisi roikkumaan mukaasi rasitteena. Mitä sen jälkeen on jäljellä. On vain se yhteinen historia ja ajanjakso joka loppui tavalla mitä kukaan ei oleisi halunnut. Voiko tulevaisuudessa olla ystävä, sitä en tiedä. On tapahtunut niin pahoja ja ilkeitä asioita molemmin puolin, että tässä tilanteessa se näyttää epätodennäköiseltä.

Mitä tämän kaiken jälkeen, no on jatkettava elämää, katsottava eteen päin ja uskottava tulevaisuuteen. Kyllä se tuo vielä niin sinunkin niin kuin minunkin eteen kauniita asioita, eräs ajanjakso elämästä on päättymässä ja jotain uutta on tulossa tilalle.

• Sanna

Tuossa järjestyksessä ero yleensä kulkeekin: Suru, pettymys, halveksunta. Sen jälkeen tulee viha kaikkia osapuolia kohtaan (myös itseään). Siitä voi jatkaa eteenpäin tai jäädä jumiin paikoilleen, jolloin viha vaihtuu katkeruudeksi. Varo!

• Juk44

Asian tiimoilta, mutta päätin antaa vielä hautua ensi viikon. Mutta tuleepa julkaistua se nimimerkkit millä tarina jatkuu.

Jukka.

• taas hei
        Juk44 kirjoitti:

Asian tiimoilta, mutta päätin antaa vielä hautua ensi viikon. Mutta tuleepa julkaistua se nimimerkkit millä tarina jatkuu.

Jukka.

Niin, voimia sulle.
        Itse otin tänään vaikean askeleen, päätin hakea yksinhuoltajuutta.
        Mietin myös viikon ja tänä aamuna soitin käräjäoikeuteen ja pyysin lisäaikaa.

vaikea päätös, mutta eihän asia muutenkaan ole helppo.
        Voi jos voisi kiertää aikaa eteenpäin, en haluaisi tulevia kokea.
        Mietin useasti mitä pahaa olen tehnytkään, kun näin kävi tai mihin mua vahvistetaan näin kovin, mitä joudun kokemaan.
        Sillä uskon kuitenkin vahvasti siihen että kaikella on tarkoituksensa niin outoa kuin se onkin...

• Juk44
        taas hei kirjoitti:

Niin, voimia sulle.
        Itse otin tänään vaikean askeleen, päätin hakea yksinhuoltajuutta.
        Mietin myös viikon ja tänä aamuna soitin käräjäoikeuteen ja pyysin lisäaikaa.

vaikea päätös, mutta eihän asia muutenkaan ole helppo.
        Voi jos voisi kiertää aikaa eteenpäin, en haluaisi tulevia kokea.
        Mietin useasti mitä pahaa olen tehnytkään, kun näin kävi tai mihin mua vahvistetaan näin kovin, mitä joudun kokemaan.
        Sillä uskon kuitenkin vahvasti siihen että kaikella on tarkoituksensa niin outoa kuin se onkin...

Nämä ratkaisut jota joutuu tekemään ovat aina vaiketa ja raskaita tehdä. Haluaisi pysyä menneesä kiinni vaikka tietää sen mahdottomaksi. Älä turhaa syylistä itseäsi tarpeetomasti, se että näkee ne asiat jotka olisi omalta kohdaltaan voinut tehdä toisin on hyvä. Mutta se että ottaa kaiken syyn suhteen päättymisestä on jo aivan liikaa, parisuhteessa on aina kaksi ihmistä. Ei voi, eikä kannata ottaa syitä toisen tekemistä valinnoista. Vastuun voi kantaa vain omista teoistaan.

Kuinka tässä itsekkin on koko ajan kahden vaiheilla, kun pitäisi ositus suorittaa ja se edellyttää asunnon myymistä. Se että sitä pitkittää tekee vain asian hankalammaksi. Muutenkin tiedän jo etukäteen että tästä vuodesta tulee raskas, tietenkin tulee hetkiä ja ajanjaksoja jolloin jaksaa aivan normaalisti, mutta raskas vuosi on edessä.

Haluaisinko takaisin siihen mikä oli. En enää, sillä kun on mennyt tätä tietä tarpeeksi pitkälle ei enää halua kääntyä takaisn. Nyt tämä on vain kuljettava loppuun saakka, mihin se vie, sen tulevaisuus näyttää. Tähän vain päättyi eräs ajanjakso elämästäni ja nyt on tulossa jotain muuta tilalle.

Jokainen ero on oma surullinen tarinansa, näissä tarinoissa ei ole voittajia. Vaikka sen kuinka tekee, hyppää toisen syliin tai käy tämän tuskaisen matkan yksin silti siinä menettää enemmän kuin ikinä tulee saamaan. On tietenkin poikkeuksia, mutta ne ovat oma lukunsa.

• minä täällä
        Juk44 kirjoitti:

Nämä ratkaisut jota joutuu tekemään ovat aina vaiketa ja raskaita tehdä. Haluaisi pysyä menneesä kiinni vaikka tietää sen mahdottomaksi. Älä turhaa syylistä itseäsi tarpeetomasti, se että näkee ne asiat jotka olisi omalta kohdaltaan voinut tehdä toisin on hyvä. Mutta se että ottaa kaiken syyn suhteen päättymisestä on jo aivan liikaa, parisuhteessa on aina kaksi ihmistä. Ei voi, eikä kannata ottaa syitä toisen tekemistä valinnoista. Vastuun voi kantaa vain omista teoistaan.

Kuinka tässä itsekkin on koko ajan kahden vaiheilla, kun pitäisi ositus suorittaa ja se edellyttää asunnon myymistä. Se että sitä pitkittää tekee vain asian hankalammaksi. Muutenkin tiedän jo etukäteen että tästä vuodesta tulee raskas, tietenkin tulee hetkiä ja ajanjaksoja jolloin jaksaa aivan normaalisti, mutta raskas vuosi on edessä.

Haluaisinko takaisin siihen mikä oli. En enää, sillä kun on mennyt tätä tietä tarpeeksi pitkälle ei enää halua kääntyä takaisn. Nyt tämä on vain kuljettava loppuun saakka, mihin se vie, sen tulevaisuus näyttää. Tähän vain päättyi eräs ajanjakso elämästäni ja nyt on tulossa jotain muuta tilalle.

Jokainen ero on oma surullinen tarinansa, näissä tarinoissa ei ole voittajia. Vaikka sen kuinka tekee, hyppää toisen syliin tai käy tämän tuskaisen matkan yksin silti siinä menettää enemmän kuin ikinä tulee saamaan. On tietenkin poikkeuksia, mutta ne ovat oma lukunsa.

Niin taas totuuden sanoja pistit.
        Ehkä olen minäkin kantanut syyllisyyttä niistä toisen teoista, enkä tajua etten voi niille mitään. Ja eihän mun tarvii kantaa vastuuta muuta kuin omista teoistani.
        Mutta kun on nuo lapset niin joutuuhan niille selittämään milloin mitäkin niin tavallaan siinä ottaa niskoilleen sen toisenkin synnit.
        surullistahan kaikki erot ovat. Olen aina eläessäni ollut surullinen ku joku eroaa ja toivoin aina että he palaavat yhteen. En voi siis tajuta että nyt olen siinä itse.

Olen ollut surullinen kun lapset menettävät toisen vanhempansa ja nyt mun omat lapset ovat samassa tilanteessa.
        Miksi mulla onkin taipumus napata kaikki maailman murheet mukaani, ihan kun ei omia olis tarpeeksi.

Muuten miten olet pärjännyt?
        Mua on tänään taas itkettänyt aivan sairaasti. Mutta tarvii vain purkaa se ulos. Hävettää vaan kulkea kaupassa punasilmäisenä.

• Juk44
        minä täällä kirjoitti:

Niin taas totuuden sanoja pistit.
        Ehkä olen minäkin kantanut syyllisyyttä niistä toisen teoista, enkä tajua etten voi niille mitään. Ja eihän mun tarvii kantaa vastuuta muuta kuin omista teoistani.
        Mutta kun on nuo lapset niin joutuuhan niille selittämään milloin mitäkin niin tavallaan siinä ottaa niskoilleen sen toisenkin synnit.
        surullistahan kaikki erot ovat. Olen aina eläessäni ollut surullinen ku joku eroaa ja toivoin aina että he palaavat yhteen. En voi siis tajuta että nyt olen siinä itse.

Olen ollut surullinen kun lapset menettävät toisen vanhempansa ja nyt mun omat lapset ovat samassa tilanteessa.
        Miksi mulla onkin taipumus napata kaikki maailman murheet mukaani, ihan kun ei omia olis tarpeeksi.

Muuten miten olet pärjännyt?
        Mua on tänään taas itkettänyt aivan sairaasti. Mutta tarvii vain purkaa se ulos. Hävettää vaan kulkea kaupassa punasilmäisenä.

Eli pikku hiljaa. Välillä suivii aika suunnattomast, mutta minkäs teet. Miettinyt tuota viimistä aihetta ja sen käsittelyä, aika vaikea pala purtavaksi. Jos sais jotenkin jäsenneltyä niin voisi käsitellä pois. Sitten ei olisi mitään jäljellä mikä sitoisi menneeseen. Voi olla että kysyy hiukan enemmän aikaa.

Muuten on vaihtopäivä huomenna, joten pääsee siivoomaan täällä. Aivan hirveä kaaos tuolla tytön huoneessa, mutta eiköhän se järjesty kun on torstaina etäpäivä. Sitten vois miettiä lähteekö käymään baarissa mutkan víikonloppuna tai jotain.

Vieläkin toivoo hetkittäin että tämä olisi pahaa unta josta heräisi. En minä sitä sano, että "miksi aina minulle", itehän tätä soppaa on ollut keittämässä joten.... Toisinaan on aika vaikea kestää itseään ja sitä minkä lainen kusipää ihminen sitä on... voisin jatkaa hiukan pitemmälle tuota ajatusta mutta sitten täällä taas kaikki luulee että olen päätymässä radikaleihin ratkaisuihin.

Tällä hetkellä elämä tuntuu kieltämättä aika turhalta reisulta. Mutta eikö voimia ja jaksamista kyllä me selvitään koska selvittävä on.

Enkeleitä onko heitä, no tämän Gabrielin ajatukset ovat ainakin luonasi.

• uskon
        Juk44 kirjoitti:

Eli pikku hiljaa. Välillä suivii aika suunnattomast, mutta minkäs teet. Miettinyt tuota viimistä aihetta ja sen käsittelyä, aika vaikea pala purtavaksi. Jos sais jotenkin jäsenneltyä niin voisi käsitellä pois. Sitten ei olisi mitään jäljellä mikä sitoisi menneeseen. Voi olla että kysyy hiukan enemmän aikaa.

Muuten on vaihtopäivä huomenna, joten pääsee siivoomaan täällä. Aivan hirveä kaaos tuolla tytön huoneessa, mutta eiköhän se järjesty kun on torstaina etäpäivä. Sitten vois miettiä lähteekö käymään baarissa mutkan víikonloppuna tai jotain.

Vieläkin toivoo hetkittäin että tämä olisi pahaa unta josta heräisi. En minä sitä sano, että "miksi aina minulle", itehän tätä soppaa on ollut keittämässä joten.... Toisinaan on aika vaikea kestää itseään ja sitä minkä lainen kusipää ihminen sitä on... voisin jatkaa hiukan pitemmälle tuota ajatusta mutta sitten täällä taas kaikki luulee että olen päätymässä radikaleihin ratkaisuihin.

Tällä hetkellä elämä tuntuu kieltämättä aika turhalta reisulta. Mutta eikö voimia ja jaksamista kyllä me selvitään koska selvittävä on.

Enkeleitä onko heitä, no tämän Gabrielin ajatukset ovat ainakin luonasi.

Kyllä sitä aina jotenkin eteenpäin mennään, joskus lennetään korkealla ,joskus taas matalalla.
        Mutta matka jatkuu. Tänään on vuorostaan minulla hyvä päivä ja osaan nauttia tulevasta vapaasta viikonlopusta. Ehkäpä jopa minäkin piipahdan pubissa tai ravintolassa.

Minullakin ositus käynnissä ja olen mielenkiinnolla seurannut sinun matkaasi. Olet hieman pidemmällä kuin minä, mutta suunnilleen samat asiat tässä on läpikäytävä. Tulevaisuus on vielä kovin avoinna. Ympäristön paine stressaa ehkä eniten. Pelottaa, miten se vaikuttaa lapsiin. Ratkaisut on kuitenkin tehty ja prosessi jatkuu. Liian paljon on tapahtunut, jotta enää voisi perääntyä.

Mielestäni kuuluukin pelottaa, jos takana on pitkä liitto ja nyt on jatkamassa yksin aikuisena matkaa. Oli lapsia tai ei. On vain elettävä, että tehty ratkaisu oli oikea ja suunnattava uuteen. Muistoja on paljon ja jossain vaiheessa ne eivät enää ahdista. Ompahan monta kokemusta rikkaampi. Tärkeintä on, ettei anna itsensä katkeroitua.

Minun ainakin on hyvä nyt näin lasten kanssa suunnitella tulevaisuutta. Hyväksyttävä on myös se, että lasten isä kuuluu aina elämäämme jollainlailla. Ne yhteistyön sävelet on vain löydettävä lasten vuoksi, oli omat arvet vielä kuinka arkoja tahansa. Uskon, että ajan kanssa muodostuu kyllä minullekin se ihan hyvä uusi elämä, ehkä uusi suhdekin. Eihän sitä koskaan tiedä, kuka vastaan kävelee. On vain jatkettava huomiseen, vaikkei aina jaksaisikaan. Helpompaahan se voisi olla kumppanin kanssa, mutta periksi ei anneta.

• taas taas
        uskon kirjoitti:

Kyllä sitä aina jotenkin eteenpäin mennään, joskus lennetään korkealla ,joskus taas matalalla.
        Mutta matka jatkuu. Tänään on vuorostaan minulla hyvä päivä ja osaan nauttia tulevasta vapaasta viikonlopusta. Ehkäpä jopa minäkin piipahdan pubissa tai ravintolassa.

Minullakin ositus käynnissä ja olen mielenkiinnolla seurannut sinun matkaasi. Olet hieman pidemmällä kuin minä, mutta suunnilleen samat asiat tässä on läpikäytävä. Tulevaisuus on vielä kovin avoinna. Ympäristön paine stressaa ehkä eniten. Pelottaa, miten se vaikuttaa lapsiin. Ratkaisut on kuitenkin tehty ja prosessi jatkuu. Liian paljon on tapahtunut, jotta enää voisi perääntyä.

Mielestäni kuuluukin pelottaa, jos takana on pitkä liitto ja nyt on jatkamassa yksin aikuisena matkaa. Oli lapsia tai ei. On vain elettävä, että tehty ratkaisu oli oikea ja suunnattava uuteen. Muistoja on paljon ja jossain vaiheessa ne eivät enää ahdista. Ompahan monta kokemusta rikkaampi. Tärkeintä on, ettei anna itsensä katkeroitua.

Minun ainakin on hyvä nyt näin lasten kanssa suunnitella tulevaisuutta. Hyväksyttävä on myös se, että lasten isä kuuluu aina elämäämme jollainlailla. Ne yhteistyön sävelet on vain löydettävä lasten vuoksi, oli omat arvet vielä kuinka arkoja tahansa. Uskon, että ajan kanssa muodostuu kyllä minullekin se ihan hyvä uusi elämä, ehkä uusi suhdekin. Eihän sitä koskaan tiedä, kuka vastaan kävelee. On vain jatkettava huomiseen, vaikkei aina jaksaisikaan. Helpompaahan se voisi olla kumppanin kanssa, mutta periksi ei anneta.

Niin siinäpä kysymys millä välttää katkeroituminen? Ken osaa sen taidon voisi mullekkin pari hyvää vinkkiä kertoa.
        Tänään on tosi vaikea päivä. Tulin luvanneeksi lähteä treffeille ja takaraivossa jyskyttää epäilys. teenkö oikein?
        Olen keskustellut ja tapellut exän kanssa taas melkein nyrkkitappeluun asti ja itkenyt olen taas itseäni neljänneksen kuivemmaksi.
        Miksi en pääse tästä helvetin vuoristoradasta pois. en mä ole tykännyt ajaa sillä ikinä ja nyt vaan on pakko istua kyydissä ja vauhti on kamala. vatsasta riepoo, oksennus meinaa tulla.
        Pitääkö vaon ottaa vauhtia ja hypätä pois, antaa toisten jatkaa matkaa.
        Lainasin kirjastosta kirjoja, niissä annettin ohjeita miten tehdään suhteen päättörituaali. Tee senkin vaikka joka päivä, jos vaan pääsis tästä yököttävästä olosta eroon.
        taas tänään kun vien lapset hoitoon, tulee se hemmetin kamala yksinolon ahdistus, jossa meinaa seinille hyppiä. Miten te muut täytätte sen tyhjän kohdan, mitä teette silloin kun seinät kaatuvat? Vai olenko mä ainoa?

Kiitos Gabriel ajatuksista. Huomasin miettiväni sua kun tein lumitöitä pihalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      44
      3888
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1879
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1326
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1202
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      980
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      190
      975
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      228
      954
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      927
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      800
    10. Jälkiviisauttako

Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?
      Ikävä
      79
      799
    Aihe