sellon koko

oprikh

hei vain, haluaisin tietää miten sopivan kokoinen sello valitaan. Ja onko kenelläkään kokemusta pedioppilaana olemisesta? Onko hki:n alueella muita vaihtoehtoja kuin siba, stadia, konsa? kiitän vastauksista!

8

4008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina sello

      opettajan kanssa tai jonkun sellistin kanssa! itsekseen ei kannata selloa ostaa/valita. Tai jos sitten ilman opettajaa, niin paras asiantuntemus ja hinta-laatusuhde löytyy Risto Wainiolta (Apollonkatu,Hki)
      Eiran Musiikkiopisto on paras paikka sello-opinnoille. Niillä on ylihyvä sellomaikka, ja koko koulu on kiva (-ja mulla EI ole koulun osakkeita eikä mitään muitakaan suhteita sinne, kunhan tiedän paikan)

      • oprikh

        koskeeko neuvosi myös täysin uutena ostettavaa selloa? eräässä musiikkialan liikkeessä olisi tarjolla aloituspaketti 710 eurolla.


      • on yksilöitä
        oprikh kirjoitti:

        koskeeko neuvosi myös täysin uutena ostettavaa selloa? eräässä musiikkialan liikkeessä olisi tarjolla aloituspaketti 710 eurolla.

        jos haluat hyvän sellon, niin kyllä se koskee, sillä kaikki sellot on yksilöitä! Mä ostin mun selloni opettajan kanssa Risto Wainiolta, ja ihan samassa hintaluokassa oli täysin erilaisia yksilöitä.

        tuo 710 € ei ole kovin paljon... muista, että köyhän ei kannata ostaa huonoa, ja että hinta ja laatu on edelleen jonkinlaisessa suhteessa keskenään..

        hanki ensin opettaja,säästä vähän lisää fyrkkaa, ja sitten sen opettajan kanssa vasta se sello. aika monta soittotuntia voit alussa käydä ihan ilman selloakin!


      • Sellofani
        on yksilöitä kirjoitti:

        jos haluat hyvän sellon, niin kyllä se koskee, sillä kaikki sellot on yksilöitä! Mä ostin mun selloni opettajan kanssa Risto Wainiolta, ja ihan samassa hintaluokassa oli täysin erilaisia yksilöitä.

        tuo 710 € ei ole kovin paljon... muista, että köyhän ei kannata ostaa huonoa, ja että hinta ja laatu on edelleen jonkinlaisessa suhteessa keskenään..

        hanki ensin opettaja,säästä vähän lisää fyrkkaa, ja sitten sen opettajan kanssa vasta se sello. aika monta soittotuntia voit alussa käydä ihan ilman selloakin!

        Sellon koko riippuu vähän iästä.
        Selloja on samoissa kokoluokissa erilaisia.
        Esim. 5-8- vuotiaille käy 1/4-sello. Sitä
        vanhemmille 1/2-sello. N. 11-12- vuotiaat
        käyttävät yleensä 3/4-selloa. Koosta riippuen
        n. 13-15-vuotiaana siirrytään kokoselloon.

        Sello kannattaa ostaa opettajan avustuksella.
        Silloin vältytään todella pahoilta virheostoilta.
        Sellon ääni ja soitettavuus ovat tärkeitä asioita.
        Vanhemmat hankkivat yleensä itse niitä selloja kokeiltavaksi ja opettajan avustuksella sitten
        valitaan se paras.


      • ~MÄ~
        on yksilöitä kirjoitti:

        jos haluat hyvän sellon, niin kyllä se koskee, sillä kaikki sellot on yksilöitä! Mä ostin mun selloni opettajan kanssa Risto Wainiolta, ja ihan samassa hintaluokassa oli täysin erilaisia yksilöitä.

        tuo 710 € ei ole kovin paljon... muista, että köyhän ei kannata ostaa huonoa, ja että hinta ja laatu on edelleen jonkinlaisessa suhteessa keskenään..

        hanki ensin opettaja,säästä vähän lisää fyrkkaa, ja sitten sen opettajan kanssa vasta se sello. aika monta soittotuntia voit alussa käydä ihan ilman selloakin!

        sä joka ostit sellon pisto wainiolta niin paljonko sello maksoi oliko kallis kerro vhään hintaluokasta


      • oprikh
        on yksilöitä kirjoitti:

        jos haluat hyvän sellon, niin kyllä se koskee, sillä kaikki sellot on yksilöitä! Mä ostin mun selloni opettajan kanssa Risto Wainiolta, ja ihan samassa hintaluokassa oli täysin erilaisia yksilöitä.

        tuo 710 € ei ole kovin paljon... muista, että köyhän ei kannata ostaa huonoa, ja että hinta ja laatu on edelleen jonkinlaisessa suhteessa keskenään..

        hanki ensin opettaja,säästä vähän lisää fyrkkaa, ja sitten sen opettajan kanssa vasta se sello. aika monta soittotuntia voit alussa käydä ihan ilman selloakin!

        missä hintaluokassa r. wainion sellot pyörii?


      • mut sikahyviä
        oprikh kirjoitti:

        missä hintaluokassa r. wainion sellot pyörii?

        no mä en ostanu kaikkein halvinta, mut niiden halvin on kai jotain 2000 euroa. sellaisella säilyy sitten jälleenmyyntiarvo tosi hyvin.
        mä olen todella ollu tyytyväinen.tuossa on mulle selloa loppuiäks, ja köyhän ei kannata halvinta hankkia.
        jousen ostan viel joskus paremman, mut toistaiseks tuo halvin malli riittää mulle hyvin.


    • sellonsoittaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe