euu

tuki

eu tukien suurin hyötyjä on ruuan osta ja häviäjä on maanviljeliä tämä on tosi asia.

17

1210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make

      Wiikinki Halme pelastaa teidät perus suomi..

    • Fruikkari

      Mitenkäs se on mahdollista? Tuethan maksaa kuluttaja . Välissä on suuri määrä byrokratiaa, joka taitaa mielestäsi vain tuottaa lisää euroja, jotta ostaja saisi halvempaa raaka-ainetta.

      Tuottaja taas hyötyy tuesta. Olet varmaan samaa mieltä ettei viljelys Suomessa ainakaan lisäänny tukien poistuttua?

      • kuin muutkin

        Itse asiassa palkasta hyvin pieni osa menee valtion kassaan veronmaksun muodossa, suurin osa kuntien sosiaali ja muiden palvelujen maksuun.
        Varsinaiset valtion kassaan tulevat verokertymät ovat peräisin arvonlisäverotuksen kautta ja siinä yritykset, kauppa ja maanviljelijät ovat suuria ALV:n maksajia ja palkansaajat pääsevät siivellä elämään toisten kustannuksella.


      • ´

        Tukien suurimmat hyödyn saajat ovat todellakin ylikansalliset kasvottomat saalistusvoimat - elintarviketeollisuuden pörssisijoittajat.

        Vaikka Suomen viljely loppuisi kokonaan, maksaa kuluttaja elintarvikkeistaan kahta kautta:

        1. Elintarvikkeiden hintoina, joista ylikansalliset saalisvoimat saavat alhaisilla raaka-aineen ostohinnoilla paremman katteen.

        2. Verorahoillasi eli EU-jäsenmaksuna - EU-maiden maataloustukina, jotka ovat tuotantoyksikköä kohti laskettuna suuremmat kuin Suomessa.

        Tämä johtuu siitä, että EU-maatalous perustuu (1.3.1993 alkaen) alennetuille maataloustuottajahinnoille.
        Tuottajat saavat hinnanalennuksistaan kompensaatio, jota virheellisesti kutsutaan maataloustuiksi.

        Ranskan ja Hollannin hehtaarisadot ovat Suomen satoja huomattavasti paremmat.
        Siksi EU-"tuki" siellä on huomattavasti suurempi kuin Suomessa.


      • fruikkarille

        Kuluttaja ei ainakaan nykyjärjestelmässä maksa mitään tukia.


      • Fruikkari
        fruikkarille kirjoitti:

        Kuluttaja ei ainakaan nykyjärjestelmässä maksa mitään tukia.

        Johan nyt on. Jos poistetaan kuluttajat ajatuskaaviostasi, olisiko silti maanviljelystä Suomessa? Kyllä kuluttaja tässä maailmassa kaiken maksaa.

        Kun taas maataloudessa on ylituotantoa, kaikki maksavat tukea.


      • Fruikkari
        kuin muutkin kirjoitti:

        Itse asiassa palkasta hyvin pieni osa menee valtion kassaan veronmaksun muodossa, suurin osa kuntien sosiaali ja muiden palvelujen maksuun.
        Varsinaiset valtion kassaan tulevat verokertymät ovat peräisin arvonlisäverotuksen kautta ja siinä yritykset, kauppa ja maanviljelijät ovat suuria ALV:n maksajia ja palkansaajat pääsevät siivellä elämään toisten kustannuksella.

        Tottakai kaikki maksavat työstään alvin. Sitäpaitsi verorahat ovat kaikki samaa sarjaa. Ei niitä ole korvamerkitty.

        Vaikka viljelijät maksaisivatkin tuotoksestaan normaalin 22 % alvin, niin sen poistaminen ei korvaisi yhteiskunnan tukia. Eli jos alvi poistettaisiin viljelijältä, ei siitä tulisi samaa menetystä yhteiskunnalle, kuin maataloustuesta. Tähän voidaan myös lisätä viljelijän maksamat verot ja silti yhteiskunta ts. kuluttaja jää aina tappiolle.

        Lisäksi maatalouden tukeminen nostaa kuluttajan ruoan hintaa, joten kuluttaja maksaa kaiken! Viljelijä ei maksa mitään, vaan on tukevasti saajapuolella. Jopa enemmän kuin työtön työnhakija.


      • Fruikkari
        jorma.jaakkola kirjoitti:

        ´

        Tukien suurimmat hyödyn saajat ovat todellakin ylikansalliset kasvottomat saalistusvoimat - elintarviketeollisuuden pörssisijoittajat.

        Vaikka Suomen viljely loppuisi kokonaan, maksaa kuluttaja elintarvikkeistaan kahta kautta:

        1. Elintarvikkeiden hintoina, joista ylikansalliset saalisvoimat saavat alhaisilla raaka-aineen ostohinnoilla paremman katteen.

        2. Verorahoillasi eli EU-jäsenmaksuna - EU-maiden maataloustukina, jotka ovat tuotantoyksikköä kohti laskettuna suuremmat kuin Suomessa.

        Tämä johtuu siitä, että EU-maatalous perustuu (1.3.1993 alkaen) alennetuille maataloustuottajahinnoille.
        Tuottajat saavat hinnanalennuksistaan kompensaatio, jota virheellisesti kutsutaan maataloustuiksi.

        Ranskan ja Hollannin hehtaarisadot ovat Suomen satoja huomattavasti paremmat.
        Siksi EU-"tuki" siellä on huomattavasti suurempi kuin Suomessa.

        "Tuottajat saavat hinnanalennuksistaan kompensaatio, jota virheellisesti kutsutaan maataloustuiksi."
        Kyllä se kompensaatio on ihan samaa maataloustukea kuin keinotekoisen korkea tuottajahintakin.

        Lopulta jos Suomesta lopetetaan tuki, maksamme silti vähemmän ruoastamme, mitä maksamme nyt! Jokainen maksettu tukieuro vain lisää suhteellista haittaamme. Sillä ei ole merkitystä montako euroa maksamme EU-tukea ulkomaille.

        Ne ylikansalliset yritykset ovat kuitenkin hyödyllisiä yhteiskunnalle. Ne tekevät työtä, mistä ollaan valmiita maksamaan. Vai oletko sitä mieltä että esimerkiksi Nokia olisi meille haitaksi? Vain maataloustuki on sellainen tekijä, josta ei ole absoluuttisesti mitään hyötyä yhteiskunnalle eikä siten sillä ole mitään perustetta olla olemassa tulevaisuuden yhteiskunnassa.


      • mami50
        Fruikkari kirjoitti:

        "Tuottajat saavat hinnanalennuksistaan kompensaatio, jota virheellisesti kutsutaan maataloustuiksi."
        Kyllä se kompensaatio on ihan samaa maataloustukea kuin keinotekoisen korkea tuottajahintakin.

        Lopulta jos Suomesta lopetetaan tuki, maksamme silti vähemmän ruoastamme, mitä maksamme nyt! Jokainen maksettu tukieuro vain lisää suhteellista haittaamme. Sillä ei ole merkitystä montako euroa maksamme EU-tukea ulkomaille.

        Ne ylikansalliset yritykset ovat kuitenkin hyödyllisiä yhteiskunnalle. Ne tekevät työtä, mistä ollaan valmiita maksamaan. Vai oletko sitä mieltä että esimerkiksi Nokia olisi meille haitaksi? Vain maataloustuki on sellainen tekijä, josta ei ole absoluuttisesti mitään hyötyä yhteiskunnalle eikä siten sillä ole mitään perustetta olla olemassa tulevaisuuden yhteiskunnassa.

        "Vain maataloustuki on sellainen tekijä, josta ei ole absoluuttisesti mitään hyötyä yhteiskunnalle eikä siten sillä ole mitään perustetta olla olemassa tulevaisuuden yhteiskunnassa."

        Ruikkarihan on oikein H A U S K A L L A päällä tänään.

        Sitten ehkä ei ole mitään hyötyä kun opimme olemaan syöömättä. :D :D :D


      • Tiedonantaja
        Fruikkari kirjoitti:

        "Tuottajat saavat hinnanalennuksistaan kompensaatio, jota virheellisesti kutsutaan maataloustuiksi."
        Kyllä se kompensaatio on ihan samaa maataloustukea kuin keinotekoisen korkea tuottajahintakin.

        Lopulta jos Suomesta lopetetaan tuki, maksamme silti vähemmän ruoastamme, mitä maksamme nyt! Jokainen maksettu tukieuro vain lisää suhteellista haittaamme. Sillä ei ole merkitystä montako euroa maksamme EU-tukea ulkomaille.

        Ne ylikansalliset yritykset ovat kuitenkin hyödyllisiä yhteiskunnalle. Ne tekevät työtä, mistä ollaan valmiita maksamaan. Vai oletko sitä mieltä että esimerkiksi Nokia olisi meille haitaksi? Vain maataloustuki on sellainen tekijä, josta ei ole absoluuttisesti mitään hyötyä yhteiskunnalle eikä siten sillä ole mitään perustetta olla olemassa tulevaisuuden yhteiskunnassa.

        Luet ruikkari liian paljon Tiedonantaja lehteä.
        Katsos väärä propaganda sumentaa aivot.


      • Mestari
        Fruikkari kirjoitti:

        Johan nyt on. Jos poistetaan kuluttajat ajatuskaaviostasi, olisiko silti maanviljelystä Suomessa? Kyllä kuluttaja tässä maailmassa kaiken maksaa.

        Kun taas maataloudessa on ylituotantoa, kaikki maksavat tukea.

        Juuri niin.

        Kuluttaja tai sitten veronmaksaja maksaa lopulta kaiken lystin tässä maailmasssa.

        Ei fruikkaamisestakaan saisi sentin pyörylää, jos ei kuluttajaa tai veronmaksajaa saa kaivamaan kuvettaan.


      • itsellesi
        Fruikkari kirjoitti:

        Johan nyt on. Jos poistetaan kuluttajat ajatuskaaviostasi, olisiko silti maanviljelystä Suomessa? Kyllä kuluttaja tässä maailmassa kaiken maksaa.

        Kun taas maataloudessa on ylituotantoa, kaikki maksavat tukea.

        Kuluttajan ostaman elintarvikkeen raaka-aine on "markkinahintaista", siihen ei sisälly mitään tukea.


      • Maaton
        Fruikkari kirjoitti:

        "Tuottajat saavat hinnanalennuksistaan kompensaatio, jota virheellisesti kutsutaan maataloustuiksi."
        Kyllä se kompensaatio on ihan samaa maataloustukea kuin keinotekoisen korkea tuottajahintakin.

        Lopulta jos Suomesta lopetetaan tuki, maksamme silti vähemmän ruoastamme, mitä maksamme nyt! Jokainen maksettu tukieuro vain lisää suhteellista haittaamme. Sillä ei ole merkitystä montako euroa maksamme EU-tukea ulkomaille.

        Ne ylikansalliset yritykset ovat kuitenkin hyödyllisiä yhteiskunnalle. Ne tekevät työtä, mistä ollaan valmiita maksamaan. Vai oletko sitä mieltä että esimerkiksi Nokia olisi meille haitaksi? Vain maataloustuki on sellainen tekijä, josta ei ole absoluuttisesti mitään hyötyä yhteiskunnalle eikä siten sillä ole mitään perustetta olla olemassa tulevaisuuden yhteiskunnassa.

        Kyllä maataloustuki hyödyttää maanomistajia koska se nostaa viljelysmaan ja elintarvikkeiden hintaa.Se myös alentaa valtion verokertymää verosuunnittelun , jota myös kutsutaan veronkierroksi , muodossa. Kyllä maataloustuki on yhteiskunnallisesti merkittävä.


    • Maaton

      Paljonko häviää farmari EU:n maatalous ym. tukia vuodessa ? Mitä ylisuuret tuet vaikuttaa maan ja kotimaisten elintarvikkeiden hintaan , korottaa!

      • Mikä on totuus

        "Paljonko häviää farmari EU:n maatalous ym. tukia vuodessa ? Mitä ylisuuret tuet vaikuttaa maan ja kotimaisten elintarvikkeiden hintaan , korottaa!"

        Onko todisteita väitteillesi?


      • Faktoja
        Mikä on totuus kirjoitti:

        "Paljonko häviää farmari EU:n maatalous ym. tukia vuodessa ? Mitä ylisuuret tuet vaikuttaa maan ja kotimaisten elintarvikkeiden hintaan , korottaa!"

        Onko todisteita väitteillesi?

        Koska Maaton on paljon huonompi provo kuin Master Fruikkari.


      • kylväjä
        Mikä on totuus kirjoitti:

        "Paljonko häviää farmari EU:n maatalous ym. tukia vuodessa ? Mitä ylisuuret tuet vaikuttaa maan ja kotimaisten elintarvikkeiden hintaan , korottaa!"

        Onko todisteita väitteillesi?

        ennen Eu:ta vehnä maksoi noin 50senttiä kilo ,ekana EU:vuotena vehnästä sai 14 senttiä kilo,tänä päivänä vehnästä maksetaan suomessa 10 senttiä kilo,Huom. ruotsissa ja saksassa n.12 senttiä kilo.Tyhmempikin osaa laskea että leipuri saa vehnän nyt halvemmalla kuin ennen EU:ta ,joten viljatuotteidenkin pitäisi olla halvempia.Tuolla 10-12 sentillä EU:ssa ei pysty ostamaan seuraavan sadon tuotantopanoksia(koneet,lannoitteet,polttoaineet,palkat,siemenet,vakuutuksetjne.Ei metallipajakaan pysty myymään valmiita tuotteita halvemmalla kuin ostaa rautaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe