Jarlaun "raamattuopetus"

on potaskaa

Jarlaun kirjoitukset paljastavat kerta toisensa jälkeen, että raamattu on jäänyt hänellä lukematta tai sen sanoma on ymmärretty täysin väärin.

Sitävastoin EGW:n kirjoituksia on jarlau tutkinut antaumuksella - ja joutunut harhaan.

Miksi sinä Jalau yrität käännyttää uskovia kristittyjä toisenlaiseen oppiin? Eikö muka Jumalan sana, raamattu riitä meille?. Sinun kannataisi ehkä harkita toimintaasi toiseen kertaan.

Matt. 18:6
Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [18:6-9: Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

13

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KATUMUS, KÄÄNTYMYS JA SYNTIEN TUNNUSTAMINEN

Ihmisen synnintunnon herääminen on aina Jumalan työ, kun Jeesuksen (Joh 20:22) Pyhä Henki puhuttelee jokaista syntistä. (Job 33:14-18, 27-30, Apt 17:30, Ilm 2:21, Room 2:4) Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet, (Room 3:23, San 20:9, Ps 14:3, 1 Kun 8:46) ja kadotettuja ilman syntien anteeksiantoa. (Room 6:23, 2 Moos 32:33)

Syntisen kääntymykseen tarvitaan aina ihmisen oma suostumus, ja yhteistyö Jumalan kanssa. (Jes 55:7, Hes 18:32, Apt 2:38, Luuk 15:7,10) Kaikki eivät vastaa Jumalan kutsuun, vaan paatuvat yhä enemmän. (Hebr 10:29, Apt 7:51, Ef 4:30, Mark 3:29)

Katumus on aina ensimmäinen asia, kun ihminen haluaa lähestyä Jumalaa. (Matt 21:32, 2 Kor 12:21, Room 2:5, Jes 66:2, 45:22, 55:7, Jer 3:22) Jokaisen on itse henkilökohtaisesti kaduttava pahat tekonsa. Kun ihminen tekee voitavansa katumuksessa ja synnin hylkäämisessä, ihminen voi huomata että Jumala lähestyy ihmistä armollaan. (Jaak 4:8)

Jeesus voi antaa synnit anteeksi. Jumala puhdistaa kaikesta vääryydestä. (Luuk 24:47, Apt 2:38, 13:38, 10:43, 1 Joh 1:7-9, Jes 66:2)
      Jeesus tuli maailmaan syntisiä pelastamaan. (1 Tim 1:15, Hebr 7:25, Matt 1:21)
      Jeesus antoi ainutkertaisen syntiuhrin katuvan syntisen armahtamiseksi. (Matt 26:28, Ilm 1:5, 1 Joh 1:7, Hebr 9:11-28, 10:10-14,19-20)

Syntien anteeksianto edellyttää myös syntien tunnustamista. (3 Moos 5:5, Jer 3:13-14)
      Täydellinen ja vilpitön syntien tunnustaminen auttaa ihmistä ymmärtämään synnin vakavuuden. (Ps 51:5-7, 106:6) Oikeaan synnintunnustukseen liittyy oleellisesti murhe, (Ps 38:19) nöyryys, (Jer 23:25) alistuminen Herralle, anteeksiannon pyyntö (Ps 25:11, 51:3) ja usko. (Apt 26:18, 1 Joh 5:4, Room 5:2, Ef 2:8)

Ihmisen kääntymys on ihmisen kokonainen muutos. Ihminen syntyy uudesti ylhäältä. (Tiit 3:5, Room 6:4, Joh 3:3-21) Kääntyneen koko luonne muuttuu. Vanha minä kuolee, ja arvostukset muuttuvat yhä lähemmäksi kohti esikuvaansa Jeesusta Kristusta. (Joh 1:29) Ihminen iloitsee uudistumisestaan, ja synnin taakka putoaa pois. (Joh 16:24, Luuk 10:20, Room 15:13, Gal 5:22, Ps 5:12, 90:14, 31:8, 32:7) Omantunnon rauha valtaa mielen. (Apt 24:16, 1 Tim 1:19, Hebr 10:22)

On tärkeätä ymmärtää että syntien katumus ja hylkääminen ovat välttämättömiä ehtoja Jumalan anteeksiannolle. (1 Joh 1:9, Ps 32:5) Jumala kehottaa ihmistä katumaan. (Jer 8:6, Mark 2:17, Room 3:9) Tunteisiin vetoavat hurmokset eivät ole merkkejä ihmisen kääntymyksestä. Kun Jumala antaa anteeksi, Hän edellyttää tahallisen syntielämän hylkäämistä. (Ps 32:5, Apt 14:15, 2 Kor 12:21, Hebr 6:1) Usein ihminen on kovin paholaisen vankina, vajonneena esim. alkoholismiin, tupakkaan, huumeisiin, rikollisuuteen, seksuaaliseen hurjasteluun, ylensyömiseen. Katuva joutuu usein taistelemaan ankarastikin päästäkseen irti tavoistaan. (Juud 3, 1 Piet 5:8, Jaak 4:7, Ef 6:12, Joh 16:33) Muutos ei aina tapahdu “yhdessä yössä.”

On turvallista tietää, että Jumala tukee heikkoa taistelussaan, antaa enkeleitään avuksi, kun kääntyvä haluaa edetä vilpittömästi uskon tiellä, ja tahtoo vakavissaan luopua synnillisistä tavoistaan. ( 2 Kor 7:1, 1 Kor 6:19-20, Kol 1:9-11, Ef 3:16-19)

Jos ihminen on rikkonut lähimmäistään vastaan, tulee hänen tunnustaa syntinsä hänellekin, ja esittää anteeksipyyntönsä. (Jaak 5:16, 4 Moos 5:6-7, Luuk 15:18)
      Joskus synti voi vaatia julkistakin tunnustamista. (Apt 19:18)

Ihminen kääntyy koska tahtoo pelastua. (2 Kor 7:10, Hes 18:32) Taivaassa iloitaan jokaisesta kääntyneestä. (Luuk 15:7, Mark 1:15) Taivaaseen ei pääse mitään epäpyhää. (Ilm 21:27)

Katso myös muita opetuskirjeitä:
      http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
      “Kun Jumala kutsuu ihmistä parannukseen” “Uudesti syntyminen” “Iankaikkinen elämä” “Miten saan syntini anteeksi. Lain ja evankeliumin suhde” “Jumalan lapseus”
      “Mitä on Pyhän Hengen pilkka?” “Mikä on syntiä?”

Jumalan siunausta
      jari laurila

• Niin, siinä pieni annos evankeliumia toisesta suupielestä ja sitten aimo annos Ellenin eksytystä toisesta suupielestä. Niinhän se eksytystehdas toimii.

• Totuus voitaa !
        uskova_1 kirjoitti:

Niin, siinä pieni annos evankeliumia toisesta suupielestä ja sitten aimo annos Ellenin eksytystä toisesta suupielestä. Niinhän se eksytystehdas toimii.

Sinähän se itse olet syyttäjä : Eksytystehtaaliukuhihnalta?"laittomuuden tekijä".
        Luther sanoo evankelisimmassa teoksessaan Galatalaiskirjeen esipuheessa näin:"Ja aivan äskettäin hän(Saatana)on herättänyt sen,jota vähiten olen aavistanut tai odottanut,niiden lahkokunnan,jotka opettavat,että Jumalan kymmenen käskyä olisi kirkosta poistettava..."Raamattu sanoo että, kun laittomuus saa vallan,kylmennee monien rakkaus.Paavali varoitti ja sanoi että "laittomuuden henki on jo vaikuttamassa".Tänä päivänä se on todella nähtävissä.

• Totuus voitaa ! kirjoitti:

Sinähän se itse olet syyttäjä : Eksytystehtaaliukuhihnalta?"laittomuuden tekijä".
        Luther sanoo evankelisimmassa teoksessaan Galatalaiskirjeen esipuheessa näin:"Ja aivan äskettäin hän(Saatana)on herättänyt sen,jota vähiten olen aavistanut tai odottanut,niiden lahkokunnan,jotka opettavat,että Jumalan kymmenen käskyä olisi kirkosta poistettava..."Raamattu sanoo että, kun laittomuus saa vallan,kylmennee monien rakkaus.Paavali varoitti ja sanoi että "laittomuuden henki on jo vaikuttamassa".Tänä päivänä se on todella nähtävissä.

Kovasti minua syytät, mutta mistä oikein syytät, jää hämärän peittoon.

• Totuus voitaa ! kirjoitti:

Piti vielä palata koneelle, kun tajusin, että Anttihan se siinä kirjoittelee. Vielä ehdin toivottaa hyvää naistenpäivää sinulle Antti! Sinullahan on se femininen kausi meneillään.

• viisauden sanat
        uskova_1 kirjoitti:

Piti vielä palata koneelle, kun tajusin, että Anttihan se siinä kirjoittelee. Vielä ehdin toivottaa hyvää naistenpäivää sinulle Antti! Sinullahan on se femininen kausi meneillään.

Etkö saanut unta,jäikö vielä jotakin ilkeää hampaan koloon.Jokainen kyllä huomaa kenen lippua kannat.
        Jumalan Pyhä Henki saakoon täyttää pimeän sydämesi anteeksi annolla ja rakkaudella.Rukoilen puolestasi.

• Miten paljon siinä oli elleniä?

Siunausta
      jari laurila

• tutkinut

on harhaoppi heresia

• toffelsankar

Useissa kirjoituksissasi on täysin oikeita asioita, kun ne ovat suoraan Raamatusta.
        Mutta sitten kun lähemmin tarkastelee , mitä sinä tarkoitat "synnintunnolla" esim. niinsinun synnintuntosi on adventistin omantunnon mukaista synnintuntoa. Adventisti tuntee huonoa omaatuntoa kun ei noudata Ellen G. Whiten opetuksia ja hänen tarkoittamassaan merkityksessä.
        Ihminen ei koskaan luonnostaan ole adventisti.
        Kun adventisti kysyy" mikä on Paratiisissa annettu lepopäivä" , niin luonnollisesti Raamattua huonosti tunteva henkilö heti oivaltaa asian adventistin haluamalla tavalla ja häpeää syntisyyttään.
        Samoin voidaan viekkaasti harjaantumattomat johtaa kaikkien opinkohtien viekkaasti sommitellun "polun kautta "oivaltamaan" asiat "adventistisesti" oikein.
        Ihmisen oma minä ottaa omakseen harhakäsityksenkin kunhan se on edes näennäisesti hänen omaa valintaansa.
        Kyllä käärmeet ovat vieläkin tappavan rakkaudellisia kun saalis on saatettavana paulaan.

• kuuliaisuuden oppi.
        tutkinut kirjoitti:

on harhaoppi heresia

Puhdasta pelastus sanomaa Kristuksessa."Mene ja katso".Ja koettele raamatulla.Jeesustakin vainottiin aikanaan,mutta ei Jeesus silti lannistunut,saatanan
        kumartajaksi.Älkää antako itseänne eksyttää,vaan koetelkaa kaikki oppi Jumalan sanalla,ja oikaiskaa
        itsenne sen mukaan.

• kuuliaisuuden oppi.
        toffelsankar kirjoitti:

Useissa kirjoituksissasi on täysin oikeita asioita, kun ne ovat suoraan Raamatusta.
        Mutta sitten kun lähemmin tarkastelee , mitä sinä tarkoitat "synnintunnolla" esim. niinsinun synnintuntosi on adventistin omantunnon mukaista synnintuntoa. Adventisti tuntee huonoa omaatuntoa kun ei noudata Ellen G. Whiten opetuksia ja hänen tarkoittamassaan merkityksessä.
        Kun adventisti kysyy" mikä on Paratiisissa annettu lepopäivä" , niin luonnollisesti Raamattua huonosti tunteva henkilö heti oivaltaa asian adventistin haluamalla tavalla ja häpeää syntisyyttään.
        Samoin voidaan viekkaasti harjaantumattomat johtaa kaikkien opinkohtien viekkaasti sommitellun "polun kautta "oivaltamaan" asiat "adventistisesti" oikein.
        Ihmisen oma minä ottaa omakseen harhakäsityksenkin kunhan se on edes näennäisesti hänen omaa valintaansa.
        Kyllä käärmeet ovat vieläkin tappavan rakkaudellisia kun saalis on saatettavana paulaan.

Mikä sinä luulet olevasi toisia syyttelemään,taidat itse olla: "laittomuuden tekijä"?Kristus yksin voi vapauttaa.Mutta Kristus ei vie meitä laittomuuteen,vaan päinvastoin,hän vapauttaa meidät synnin orjuudesta.Ei vähän tai osittain,vaan täydellisesti!Sinä syytät kaikkia adventisteja jostakin EGW:tin opista.En ole tutustunut vielä hänen kirjoituksiinsa,mutta täytynee kaiketi tutkia,että näkee mitä se todella on,kun olette hänestä niin paljon pahaa puhuneet.Tähän asti minulle on riittänyt raamattu,mutta te kyllä" mainostatte" tosi paljon tuota"ellua",että on hyvä itse todeta,että mistä on kysymys?Samaa suosittelen toisillekin.

• "tuskien tie".
        toffelsankar kirjoitti:

Sanoit,ettei kukaan "luonnostaan"ole adventisti.
        Raamatun mukaan "luonnolliselle ihmiselle" on mahdotonta ymmärtää USKON asioita.Vasta sitten kun Jumalan Pyhä Henki pääsee muuttamaan kokonaisvaltaisesti ajatusmaailman,ihminen alkaa ymmärtää hengellisiä asioita,ja muuttumaan kuuliaiseksi Jumalan tahdolle.Hänen sydämensä täyttää rakkaus Jeesukseen,ja hän ymmärtää sen tuskien tien,jonka Jeesus on kulkenut puolestamme.Hän alkaa tajuta synnin kauheuden ja rakkaudesta Kristukseen haluaa kaikessa tehdä,hänen tahtonsa.Jumalan Pyhä Henki antaa voiman,tehdä oikeita valintoja.

• toffelsankar
        "tuskien tie". kirjoitti:

Sanoit,ettei kukaan "luonnostaan"ole adventisti.
        Raamatun mukaan "luonnolliselle ihmiselle" on mahdotonta ymmärtää USKON asioita.Vasta sitten kun Jumalan Pyhä Henki pääsee muuttamaan kokonaisvaltaisesti ajatusmaailman,ihminen alkaa ymmärtää hengellisiä asioita,ja muuttumaan kuuliaiseksi Jumalan tahdolle.Hänen sydämensä täyttää rakkaus Jeesukseen,ja hän ymmärtää sen tuskien tien,jonka Jeesus on kulkenut puolestamme.Hän alkaa tajuta synnin kauheuden ja rakkaudesta Kristukseen haluaa kaikessa tehdä,hänen tahtonsa.Jumalan Pyhä Henki antaa voiman,tehdä oikeita valintoja.

><

Tarkoitin sitä, että on turhaa sen perusteella puolustella henkilön mielipidettä, jos se on adventismia.
        Sehän on silloin tullut henkilölle opettamisen kautta.
        Täällä palstallahan pyörii sellaisiakin adventisteja joiden esiintyminen adventtiopin puolesta ei ole aina kovin korrektia käytöstä.
        Tahdoin siis sanoa vain, ettei adventtioppi ole meissä ihmisissä luonnostaan, vaan se on aina opettajilta lähtöisin.
        Tällaista mielipiteen syntymistä ei Raamattu tunne Pyhän Hengen opetuksena.
        Muutenkin täällä adventistit käyttävät uskonnollisia ilmaisuja muista uskovista poikkeavilla merkityksillä.
        He puhuvat samoilla termeillä tarkoittaen kuitenkin niillä toista kuin me muut.
        Näinhän sinäkin viestisi rakensit.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      2988
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2884
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2703
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2558
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2468
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2460
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2231
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2138
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2038
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2032
    Aihe