tiistaina 14.6 tulee kuluneeksi 520 vuotta sri caitanya mahaprabhun ilmestymisestä tähän maailmaan.{1486}kuka oli sri caitanya mahaprabhu mistä hän tuli, kuinka hän eli ja mitä hän opetti.yritän kertoa teille jonkin verran asiasta lyhyesti, herra caitanya on jumaluuden ylin persoonallisuus krisna itse.upendra misra -niminen oppinut bramiini joka asui srihattan alueella,oli jagannatha misran isä.jagannatha misra saapui navadvipaan opiskelemaan nilambara cakravartin tyttären sacidevin kanssa.sri sacidevi synnytti kahdeksan lasta,kaikki tyttäriä,jotka kuolivat yksi toisensa jälkeen heti synnyttyään.yhdeksännellä kerralla hän synnytti pojan,joka sai nimekseen visvarupa.vuonna 1407 saka-ajanlaskun mukaan palguna-kuukauden täydenkuun iltana,simhalagnan tähtikuvion aikana,ilmestyi sitten herra caitanya mahaprabhu sri sacidevin ja jagannatha misran poikana.caitanya mahaprabhun syntymästä kuultuaan oppineet ja bramiinit,jotka toivat mukanaan monia lahjoja,saapuivat, katsomaan vastasyntynyttä.nilambara cakravarti,joka oli suuri astrologi,laati heti horoskoopin,ja astrologisten laskelmien perusteella hän näki lapsen olevan suuri persoonallisuus.kun herra krisna oli esittänyt leikkinsä herra krisnana.hän katsoi parhaaksi ilmestyä oman bhaktansa muodossa,selittääkseen itse niitä ylimaallisia,vastavuoroisia rakkaudenosoituksia ja palveluksia,joita ilmenee hänen itsensä ja hänen palvelijoidensa,ystäviensä,vanhempiensa ja morsiantensa välillä.nykyisenä kalin aikakaudella ihmiskunnan tärkein velvolisuus on nama-sankirtana eli herran pyhän nimen yhteinen ylistäminen.tällä aikakaudella laskeutunut inkarnaatio levittää erityisesti tätä menetelmää,mutta ainoastaan krisna itse pystyy selitämään ne luottamukselliset,rakkaudelliset palvelukset,joita korkein herra ja hänen palvojensa tekevät toisilleen pääasiallisesti neljän erilaisen rakkaussuhteen vallitessa.siksi herra krisna ilmestyi henkilökohtaisesti herra caitanyana yhdessä täysivaltaisten osiensa kanssa.herra krisna ilmestyi navadvipassa sri krisna caitanya mahaprabhuna yksinomaan tästä syystä.esittäytymällä bhaktaksi herra yritti salata sen,että hän on jumaluuden ylin persoonalliuus.leikeistään nauttiva herra sri caitanya mahaprabhu,joka ilmensi itsensä navadvipassa,oli nähtävissä 48 vuoden ajan.vuonna 1407 saka ajanlaskun mukaan herra sri caitanya mahaprabhu ilmestyi,ja vuonna 1455 hän katosi tästä maailmasta.24vuoden ajan herra caitanya eli grhasta-asramassa(perheellisenä},omistautuen aina hare krisna-liikkeen leikkeihin.24vuoden kuluttua hän hyväksyi kieltäymyksen elämänvaiheen,sannyasan,ja hän oleskeli vielä 24 vuoden ajan jagannatha purissa.näistä viimeisestä 24 vuodesta hän käytti kuusi ensimmäistä yhtämittaiseen matkaamiseen intiassa,toisinaan etelä intiassa,toisinaan bengalissa,toisinaan vrndavanassa.jäljellä olevat 18 vuotta hän vietti jatkuvasti jagannatha purissa.nektarinkaltaista hare krisna-maha-mantraa ylistäen.hän antoi krsnaan kohdistuvan rakkauden tulvia jokaisen ylitse.hänen lähdettyään jäi sri sri sikstakan 8 kuuluisaa säettä mitä hän itse kirjoitti.{1}ylistetty olkoon sri krisna sankirtana,joka puhdistaa sydämen kaikesta vuosien aikana kerääntyneestä liasta ja sammuttaa ehdollistuneen elämän tulen eli toistuvan syntymän ja kuoleman kiertokulun.sankirtana liike on kaikkein merkittävin siunaus ihmiskunnalle,sillä se levittää laupean kuun säteitä.se on kaiken yliaistillisen tiedon elämä.se avartaa yliaistillisen autuuden merta ja antaa meidän täysin mitoin maistaa sitä nektaria,jota aina niin kaipaamme.{2}oi herrani sinun pyhä nimesi voi suoda eläville olennoille täydellisen siunauksen,ja sinulla on satoja ja miljoonia nimiä,kuten krisna ja govinda.näihin yliaistillisiin nimiisi olet sijoittanut kaikki yliaistilliset energiasi,eikä niiden laulamiselle ole edes mitään tarkkoja sääntöjä.oi herrani olet ystävällisesti antanut meille mahdollisuuden lähestyä sinua laulamalla pyhiä nimiäsi.mutta minä olen niin epäonnekas,etten tunne mitään viehtymystä niitä kohtaan.{3}ihmisen on laulettava herran pyhiä nimeä nöyränä pitäen itseään tiellä kasvavaa ruohonkorttakin alempiarvoisena,hänen tulee olla kärsivällisempi kuin puu,vailla kaikkea väärää ylpeyttä ja valmis osoittamaan muille kaiken kunnioituksensa.tälläisessä mielentilassa hän voi lakkaamatta laulaa herran pyhää nimeä.{4}oi kaikkivaltias herra en minä kaipaa rikkauksia,en kauniita naisia enkä seuraajia.haluan ainoastaan aiheettoman armosi saada palvella sinua elämä elämän jälkeen.{5}oi maharaja nandan poika[krisna],olen ikuinen palvelijasi,mutta tavalla tai toisella olen silti pudonnut syntymän ja kuoleman valtamereen.ole armollinen ja nosta minut ylös tästä kuoleman valtamerestä ja aseta minut pölyhiukkaseksi lootusjalkojesi juureen.{6}oi herrani milloin silmäni koristuvat rakkauden kyynelistä jotka valuvat jatkuvasti kun laulan pyhää nimeäsi.milloin ääneni tukahtuu ja ihokarvani nousevat pystyyn toistaessasi sinun nimeäsi.{7}.oi govinda kun olen erossa sinusta,lyhyt hetkikin on kuin 12 vuotta tai enemmän.kyyneleet valuvat silmistäni kuin ryöppyävä sade,ja koko maailma tuntuu tyhjältä sinun poissaollessasi.{8}.krisna on minun ainoa herrani,ja sellaisena hän pysyy aina,vaikka hänen syleilynsä onkin kovakourainen ja hän saa minun sydämeni murtumaan pysytellessään poissa näkyvästäni.hän on täysin vapaa tekemään mitä tahansa haluaakin,sillä hän on aina ehdoitta minun palvonnan arvoinen herrani
sri caitanya mahaprabhu
80
1044
Vastaukset
- Höpöpö
Höpöhöpö!
- turnipsi
Mielenkiintoista luettavaa, miten chaitanyata juhlitaan - tuona 14 päivä tätä kuuta? Mistä löytää tietoa hänestä? Kuka on Krishna?
- yritänpä
turnipsi kirjoitti:
Mielenkiintoista luettavaa, miten chaitanyata juhlitaan - tuona 14 päivä tätä kuuta? Mistä löytää tietoa hänestä? Kuka on Krishna?
Kuka on Krishna?
Krishna on jumaluuden ylin persoonallisuus.Kuinka se on mahdollista?Koska hän vastaa yksityiskohdittain niitä kuvauksia,jotka on annettu jumalasta,korkeimmasta olennosta.
Krishna on toisin sanoen jumala,koska hän vetää kaikkia puoleensa täydellisesti.TÄYDELLINEN puoleensavetävyys onkin ainoa merkitys sanalle"jumala".
Miten joku voi täydellisesti viehättää kaikkia?Ensinnäkin voimme ymmärtää,että jos joku on hyvin rikas,ihmiset pitävät häntä puoleensavetävänä.Samoin jos joku on erittäin voimakas,hän viehättää monia ihmisiä.
Ja jos joku on hyvin kuuluisa,myös hän on puoleensavetävä.Myös sellainen henkilö vetää puoleensa muita,joka on erittäin kaunis tai viisas tai ei ole lainkaan kiintynyt omaisuuteensa.
Käytännön kokemuksesta voidaan siis havaita,että puoleensavetävyys johtuu.(1) rikkaudesta (2) voimasta (3) kuuluisuudesta, (4) kauneudesta (5) viisaudesta ja (6) kieltäymyksestä.
Jumaluuden Ylimmäksi Persoonallisuudeksi on ymmärrettävä se henkilö,jolla on samaan aikaan rajattomina kaikki nämä kuusi mahtia.
Parasara Muni,suuri Veeda auktoriteetti,on määritellyt nämä Jumalan ominaisuudet. - Anonyymi
yritänpä kirjoitti:
Kuka on Krishna?
Krishna on jumaluuden ylin persoonallisuus.Kuinka se on mahdollista?Koska hän vastaa yksityiskohdittain niitä kuvauksia,jotka on annettu jumalasta,korkeimmasta olennosta.
Krishna on toisin sanoen jumala,koska hän vetää kaikkia puoleensa täydellisesti.TÄYDELLINEN puoleensavetävyys onkin ainoa merkitys sanalle"jumala".
Miten joku voi täydellisesti viehättää kaikkia?Ensinnäkin voimme ymmärtää,että jos joku on hyvin rikas,ihmiset pitävät häntä puoleensavetävänä.Samoin jos joku on erittäin voimakas,hän viehättää monia ihmisiä.
Ja jos joku on hyvin kuuluisa,myös hän on puoleensavetävä.Myös sellainen henkilö vetää puoleensa muita,joka on erittäin kaunis tai viisas tai ei ole lainkaan kiintynyt omaisuuteensa.
Käytännön kokemuksesta voidaan siis havaita,että puoleensavetävyys johtuu.(1) rikkaudesta (2) voimasta (3) kuuluisuudesta, (4) kauneudesta (5) viisaudesta ja (6) kieltäymyksestä.
Jumaluuden Ylimmäksi Persoonallisuudeksi on ymmärrettävä se henkilö,jolla on samaan aikaan rajattomina kaikki nämä kuusi mahtia.
Parasara Muni,suuri Veeda auktoriteetti,on määritellyt nämä Jumalan ominaisuudet.Shrila Bhaktivinod Thakur
Durlabha mānava-janma
durlabha manava-janma labhiya samsare
krsna na bhajinu duhkha kahiba kahare? [1]
(1) Ihmiselämä on harvinaisin tilaisuus saavuttaa henkinen täydellisyys. Mutta minulle on jäänyt vain suru, koska minä, jolle tämä suuri mahdollisuus on annettu, menetin sen, koska en koskaan palvonut Jumalaa, Krishnaa! Voi, kenelle kertoisin tämän epäonnen tarinan?
'samsara' 'samsara' kari' michhe gela kala
labha na ha-ila kichhu, ghatila janjala [2]
(2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.
kisera samsara ei chhayabaji praya
ihate mamata kari vrtha dina yaya [3]
(3) Millainen maailma tämä on? Se on kuin taikurin illuusio (kuin taikalyhdyn esitys, jossa silmieni edessä leikkii lukuisia varjoja ja optisia illuusioita). Koska olen itsekkäästi kiintynyt tällaiseen kangastukseen, pidän tämän maailman ohimeneviä illuusioita ”minulle” ja ”minun” kuuluvina. Näin päivä toisensa jälkeen kuluu turhaan.
e deha patana ha'le ki rabe amara?
keha sukha nahi dibe putra paribara [4]
(4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.
gardabhera mata ami kari parisrama
kara lagi' eta kari, na ghuchi la bhrama [5]
(5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!
dina yaya michha kaje, nisa nidra-vase
nahi bhavi marana nikate achhe vase [6]
(6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.
bhala manda khai, heri, pari, chinta-hina
nahi bhavi, e deha chhadiba kona dina [7]
(7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.
deha-geha-kalatradi-chinta avirata
jagichhe hrdaye mora buddhi kari hata [8]
(8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.
haya, haya! nahi bhavi—anitya e saba
jivana vigate kotha rahibe vaibhava? [9]
(9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?
smasane sarira mama padiya rahibe
vihanga-patanga taya vihara karibe [10]
(10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!
kukkura srgala saba anandita ha'ye
mahotsava karibe amara deha la'ye [11]
(11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.
ye dehera ei gati, tara anugata
samsara-vaibhava ara bandhu-jana yata [12]
(12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!
ataeva maya-moha chhadi buddhimana
nitya-tattva krsna-bhakti karuna sandhana [13]
(13) Siksi rukoilen jokaista järkevää ihmistä: hylätkää kaikki nämä māyān luomat kangastukset ja etsikää puhdasta omistautumista Jumala Krishnalle, sillä se on ainoa ikuinen totuus!
qe - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shrila Bhaktivinod Thakur
Durlabha mānava-janma
durlabha manava-janma labhiya samsare
krsna na bhajinu duhkha kahiba kahare? [1]
(1) Ihmiselämä on harvinaisin tilaisuus saavuttaa henkinen täydellisyys. Mutta minulle on jäänyt vain suru, koska minä, jolle tämä suuri mahdollisuus on annettu, menetin sen, koska en koskaan palvonut Jumalaa, Krishnaa! Voi, kenelle kertoisin tämän epäonnen tarinan?
'samsara' 'samsara' kari' michhe gela kala
labha na ha-ila kichhu, ghatila janjala [2]
(2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.
kisera samsara ei chhayabaji praya
ihate mamata kari vrtha dina yaya [3]
(3) Millainen maailma tämä on? Se on kuin taikurin illuusio (kuin taikalyhdyn esitys, jossa silmieni edessä leikkii lukuisia varjoja ja optisia illuusioita). Koska olen itsekkäästi kiintynyt tällaiseen kangastukseen, pidän tämän maailman ohimeneviä illuusioita ”minulle” ja ”minun” kuuluvina. Näin päivä toisensa jälkeen kuluu turhaan.
e deha patana ha'le ki rabe amara?
keha sukha nahi dibe putra paribara [4]
(4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.
gardabhera mata ami kari parisrama
kara lagi' eta kari, na ghuchi la bhrama [5]
(5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!
dina yaya michha kaje, nisa nidra-vase
nahi bhavi marana nikate achhe vase [6]
(6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.
bhala manda khai, heri, pari, chinta-hina
nahi bhavi, e deha chhadiba kona dina [7]
(7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.
deha-geha-kalatradi-chinta avirata
jagichhe hrdaye mora buddhi kari hata [8]
(8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.
haya, haya! nahi bhavi—anitya e saba
jivana vigate kotha rahibe vaibhava? [9]
(9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?
smasane sarira mama padiya rahibe
vihanga-patanga taya vihara karibe [10]
(10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!
kukkura srgala saba anandita ha'ye
mahotsava karibe amara deha la'ye [11]
(11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.
ye dehera ei gati, tara anugata
samsara-vaibhava ara bandhu-jana yata [12]
(12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!
ataeva maya-moha chhadi buddhimana
nitya-tattva krsna-bhakti karuna sandhana [13]
(13) Siksi rukoilen jokaista järkevää ihmistä: hylätkää kaikki nämä māyān luomat kangastukset ja etsikää puhdasta omistautumista Jumala Krishnalle, sillä se on ainoa ikuinen totuus!
qeMuutama katkelma Sridhar Maharajan luennosta, katkelmia eri kohdista, ei koko luentoa, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
Mahaprabhu ilmentää henkisen olemuksen viidettä ulottuvuutta
Devotee: Kun Einstein ilmestyi, hän vastusti Newtonia.
Śrīla Śrīdhara Mahāraja: Newtonin seuraajat hylkäsivät aluksi Einsteinin näkemyksen, mutta joutuivat myöhemmin myöntämään hänen olevan oikeassa.
Devotee: Kyllä, nyt ymmärrän.
Śrīla Śrīdhara Mahāraja: He ymmärsivät, että Einstein toi mukanaan neljännen ulottuvuuden, ei kolmea ulottuvuutta. Tulevaisuuden mahdollisuus voidaan laskea nykyhetkessä, muuten se ei ole todellinen arvio ulottuvuudesta. Asiat, todellisuus muuttuvat aina, joten muutostekijä on otettava huomioon nykyhetkessä, muuten se ei ole täydellinen kokonaisuus. Einstein sanoi jotain tällaista, ja myös muita asioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutama katkelma Sridhar Maharajan luennosta, katkelmia eri kohdista, ei koko luentoa, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
Śrīla Śrīdhara Mahāraja: Newtonin seuraajat hylkäsivät aluksi Einsteinin näkemyksen, mutta joutuivat myöhemmin myöntämään hänen olevan oikeassa.
Śrīla Śrīdhara Mahāraja: He ymmärsivät, että Einstein toi mukanaan neljännen ulottuvuuden, ei kolmea ulottuvuutta. Tulevaisuuden mahdollisuus voidaan laskea nykyhetkessä, muuten se ei ole todellinen arvio ulottuvuudesta. Asiat, todellisuus muuttuvat aina, joten muutostekijä on otettava huomioon nykyhetkessä, muuten se ei ole täydellinen kokonaisuus. Einstein sanoi jotain tällaista, ja myös muita asioita.Muutama katkelma Sridhar Maharajan luennosta, katkelmia eri kohdista, ei koko luentoa, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
Mahaprabhu tuli, Bhagavatam ilmestyi tähän maailmaan, viides ulottuvuus avautui. Ennen sitä oli neljä ulottuvuutta. Neljäs ulottuvuus on Vaikuntha. Ennen sitä Shankara oli kolmas ulottuvuus, Buddha oli toinen ulottuvuus. Näin ollen.
Devotee: Buddha on toinen ulottuvuus?
Śrīla Śrīdhara Mahāraja: Kyllä, kyllä, toinen ulottuvuus.
Devotee: En ole opiskellut ulottuvuuksia.
Shrila Shridhar Maharaj: Tämä on esimerkki, annan esimerkin. Hienojakoisen kehon liukenemisen, tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle – tämä on Buddhan käsitteen ydin. Charvaka sanoo: fyysisen kehon tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle. Buddha tunnusti hienojakoisen kehon, hän katsoi, että hienojakoisen kehon liukenemisen, tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutama katkelma Sridhar Maharajan luennosta, katkelmia eri kohdista, ei koko luentoa, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
Mahaprabhu tuli, Bhagavatam ilmestyi tähän maailmaan, viides ulottuvuus avautui. Ennen sitä oli neljä ulottuvuutta. Neljäs ulottuvuus on Vaikuntha. Ennen sitä Shankara oli kolmas ulottuvuus, Buddha oli toinen ulottuvuus. Näin ollen.
Shrila Shridhar Maharaj: Tämä on esimerkki, annan esimerkin. Hienojakoisen kehon liukenemisen, tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle – tämä on Buddhan käsitteen ydin. Charvaka sanoo: fyysisen kehon tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle. Buddha tunnusti hienojakoisen kehon, hän katsoi, että hienojakoisen kehon liukenemisen, tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle.Muutama katkelma Sridhar Maharajan luennosta, katkelmia eri kohdista, ei koko luentoa, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
Shankara sanoo: hienojakoinen keho on erään ikuisen ja aidon ilmiön heijastus. Mutta tämä heijastus heijastuu jonnekin. Kun heijastus häviää, tuhoutuu, mitään ei jää jäljelle. Ramanuja sanoi: ei, toisella puolella on jotain. Se on hyväksikäytön maailma, ja voimme saavuttaa vapautuksen, abscisan. Positiivinen maailma on toisella puolella, supersubjektiivinen, omistautumisen maailma, elämä on läsnä siellä. Täällä on hyväksikäyttö. On luopumisen ulottuvuus – abscissa, sitten toisella puolella – omistautuminen. Tämä on aidon elämän ulottuvuus – omistautumisessa. Neljäs. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shankara sanoo: hienojakoinen keho on erään ikuisen ja aidon ilmiön heijastus. Mutta tämä heijastus heijastuu jonnekin. Kun heijastus häviää, tuhoutuu, mitään ei jää jäljelle. Ramanuja sanoi: ei, toisella puolella on jotain. Se on hyväksikäytön maailma, ja voimme saavuttaa vapautuksen, abscisan. Positiivinen maailma on toisella puolella, supersubjektiivinen, omistautumisen maailma, elämä on läsnä siellä. Täällä on hyväksikäyttö. On luopumisen ulottuvuus – abscissa, sitten toisella puolella – omistautuminen. Tämä on aidon elämän ulottuvuus – omistautumisessa. Neljäs.Mahaprabhu sanoi, että laskelmoiva omistautuminen on yksi asia, mutta spontaani omistautuminen, omistautuminen ei voimalle, ei mahtavuudelle, ei suuruudelle, vaan kauneudelle, on korkein ilmiö. Tällainen ilmiö annettiin Mahaprabhulle ja Bhagavatille. Hän todisti sen, vahvisti sen. Eri todellisuuden peruskäsitteiden perustajien välillä on monia eroja. Oppilaiden välillä voi olla eroja tietyssä määrin. Mutta Mahaprabhu sanoi: ”Jos ei ole monimuotoisuutta, mistä sitten syntyy yhtenäisyys?”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahaprabhu sanoi, että laskelmoiva omistautuminen on yksi asia, mutta spontaani omistautuminen, omistautuminen ei voimalle, ei mahtavuudelle, ei suuruudelle, vaan kauneudelle, on korkein ilmiö. Tällainen ilmiö annettiin Mahaprabhulle ja Bhagavatille. Hän todisti sen, vahvisti sen. Eri todellisuuden peruskäsitteiden perustajien välillä on monia eroja. Oppilaiden välillä voi olla eroja tietyssä määrin. Mutta Mahaprabhu sanoi: ”Jos ei ole monimuotoisuutta, mistä sitten syntyy yhtenäisyys?”
... Shankara-charya sanoi: ”Ei ole moninaisuutta, sitä ei ole olemassa.” Mutta Mahaprabhu sanoi: ”Jos ei ole moninaisuutta, mistä sitten syntyy kysymys yhtenäisyydestä?” Moninaisuus, monimuotoisuus on oltava läsnä, sekä monimuotoisuus että yhtenäisyys. Näin voidaan ymmärtää tämän maailman luonne, tällainen ymmärrys tuli Mahaprabhulta. ....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... Shankara-charya sanoi: ”Ei ole moninaisuutta, sitä ei ole olemassa.” Mutta Mahaprabhu sanoi: ”Jos ei ole moninaisuutta, mistä sitten syntyy kysymys yhtenäisyydestä?” Moninaisuus, monimuotoisuus on oltava läsnä, sekä monimuotoisuus että yhtenäisyys. Näin voidaan ymmärtää tämän maailman luonne, tällainen ymmärrys tuli Mahaprabhulta. ....
...
Yhtenäisyyden monimuotoisuus ja harmonia ovat täydellinen kokonaisuus, ja kaikki on asetettava oikeille paikoilleen, sillä väärä sijoittelu on hulluutta. Maya tarkoittaa paikallisten, lokaalien intressien törmäystä, konfliktia. Mutta kaikkea on tarkasteltava Absoluuttisen aallon näkökulmasta, jolloin syntyy harmonia. Kaikki nämä asiat on keskusteltava ja ymmärrettävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Yhtenäisyyden monimuotoisuus ja harmonia ovat täydellinen kokonaisuus, ja kaikki on asetettava oikeille paikoilleen, sillä väärä sijoittelu on hulluutta. Maya tarkoittaa paikallisten, lokaalien intressien törmäystä, konfliktia. Mutta kaikkea on tarkasteltava Absoluuttisen aallon näkökulmasta, jolloin syntyy harmonia. Kaikki nämä asiat on keskusteltava ja ymmärrettävä.Muutama katkelma Sridhar Maharajan luennosta, katkelmia eri kohdista, ei koko luentoa, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
Śrīla Śrīdhara Mahāraja: He ymmärsivät, että Einstein toi mukanaan neljännen ulottuvuuden, ei kolmea ulottuvuutta. Tulevaisuuden mahdollisuus voidaan laskea nykyhetkessä, muuten se ei ole todellinen arvio ulottuvuudesta. Asiat, todellisuus muuttuvat aina, joten muutostekijä on otettava huomioon nykyhetkessä, muuten se ei ole täydellinen kokonaisuus. Einstein sanoi jotain tällaista, ja myös muita asioita.
...
Shrila Shridhar Maharaj: Tämä on esimerkki, annan esimerkin. Hienojakoisen kehon liukenemisen, tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle – tämä on Buddhan käsitteen ydin. Charvaka sanoo: fyysisen kehon tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle. Buddha tunnusti hienojakoisen kehon, hän katsoi, että hienojakoisen kehon liukenemisen, tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle.
Shankara sanoo: hienojakoinen keho on erään ikuisen ja aidon ilmiön heijastus. Mutta tämä heijastus heijastuu jonnekin. Kun heijastus häviää, tuhoutuu, mitään ei jää jäljelle. Ramanuja sanoi: ei, toisella puolella on jotain. Se on hyväksikäytön maailma, ja voimme saavuttaa vapautuksen, abscisan. Positiivinen maailma on toisella puolella, supersubjektiivinen, omistautumisen maailma, elämä on läsnä siellä. Täällä on hyväksikäyttö. On luopumisen ulottuvuus – abscissa, sitten toisella puolella – omistautuminen. Tämä on aidon elämän ulottuvuus – omistautumisessa. Neljäs.
...
Mahaprabhu sanoi, että laskelmoiva omistautuminen on yksi asia, mutta spontaani omistautuminen, omistautuminen ei voimalle, ei mahtavuudelle, ei suuruudelle, vaan kauneudelle, on korkein ilmiö. Tällainen ilmiö annettiin Mahaprabhulle ja Bhagavatille. Hän todisti sen, vahvisti sen. Eri todellisuuden peruskäsitteiden perustajien välillä on monia eroja. Oppilaiden välillä voi olla eroja tietyssä määrin. Mutta Mahaprabhu sanoi: ”Jos ei ole monimuotoisuutta, mistä sitten syntyy yhtenäisyys?”
...
...
...
Yhtenäisyyden monimuotoisuus ja harmonia ovat täydellinen kokonaisuus, ja kaikki on asetettava oikeille paikoilleen, sillä väärä sijoittelu on hulluutta. Maya tarkoittaa paikallisten, lokaalien intressien törmäystä, konfliktia. Mutta kaikkea on tarkasteltava Absoluuttisen aallon näkökulmasta, jolloin syntyy harmonia. Kaikki nämä asiat on keskusteltava ja ymmärrettävä.
Muutama katkelma Sridhar Maharajan luennosta, katkelmia eri kohdista, ei koko luentoa, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Śrīla Śrīdhara Mahāraja: He ymmärsivät, että Einstein toi mukanaan neljännen ulottuvuuden, ei kolmea ulottuvuutta. Tulevaisuuden mahdollisuus voidaan laskea nykyhetkessä, muuten se ei ole todellinen arvio ulottuvuudesta. Asiat, todellisuus muuttuvat aina, joten muutostekijä on otettava huomioon nykyhetkessä, muuten se ei ole täydellinen kokonaisuus. Einstein sanoi jotain tällaista, ja myös muita asioita.
...
Shrila Shridhar Maharaj: Tämä on esimerkki, annan esimerkin. Hienojakoisen kehon liukenemisen, tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle – tämä on Buddhan käsitteen ydin. Charvaka sanoo: fyysisen kehon tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle. Buddha tunnusti hienojakoisen kehon, hän katsoi, että hienojakoisen kehon liukenemisen, tuhoutumisen jälkeen ei jää mitään jäljelle.
Shankara sanoo: hienojakoinen keho on erään ikuisen ja aidon ilmiön heijastus. Mutta tämä heijastus heijastuu jonnekin. Kun heijastus häviää, tuhoutuu, mitään ei jää jäljelle. Ramanuja sanoi: ei, toisella puolella on jotain. Se on hyväksikäytön maailma, ja voimme saavuttaa vapautuksen, abscisan. Positiivinen maailma on toisella puolella, supersubjektiivinen, omistautumisen maailma, elämä on läsnä siellä. Täällä on hyväksikäyttö. On luopumisen ulottuvuus – abscissa, sitten toisella puolella – omistautuminen. Tämä on aidon elämän ulottuvuus – omistautumisessa. Neljäs.
...
...
...
...
Yhtenäisyyden monimuotoisuus ja harmonia ovat täydellinen kokonaisuus, ja kaikki on asetettava oikeille paikoilleen, sillä väärä sijoittelu on hulluutta. Maya tarkoittaa paikallisten, lokaalien intressien törmäystä, konfliktia. Mutta kaikkea on tarkasteltava Absoluuttisen aallon näkökulmasta, jolloin syntyy harmonia. Kaikki nämä asiat on keskusteltava ja ymmärrettävä.
Muutama katkelma Sridhar Maharajan luennosta, katkelmia eri kohdista, ei koko luentoa, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.Sri Chaitanya Saraswat Math International
https://scsmathinternational.com
Sri Chaitanya Saraswat Math International
https://scsmathinternational.com - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://scsmathinternational.com
https://scsmathinternational.comLord Chaitanya and the Renaissance of Devotion
By Ravindra-svarupa Dasa
While Europe, as if weary of its medieval concepts of God, turned with new interest toward man and the mundane, a spiritual revolution in India—destined to spread worldwide—was revealing the dynamic nature of the Absolute Truth.
Europe in the fifteenth century was undergoing that awesome social and cultural transformation that the historian Jules Michelet, looking back in reverence, named the Renaissance, the “rebirth.” That long medieval period, with its vision so entranced by splendid images of the eternal that it could hardly spare a glance for this fleeting world, with its mind so obsessed by last things—Death, Judgment, Heaven and Hell—that it endured this life only as a hard trial and preparation, with its social body constructed of rigid hierarchies and maintained by a plodding economy—all that was finished. Like a man awakening from sleep and shaking fuzzy images of dreams from his head, Europe came alive to the senses and beheld as if for the first time the whole vast world that lay so enchantingly before it, rich with mysterious promise, beckoning with limitless possibilities.
https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lord Chaitanya and the Renaissance of Devotion
By Ravindra-svarupa Dasa
While Europe, as if weary of its medieval concepts of God, turned with new interest toward man and the mundane, a spiritual revolution in India—destined to spread worldwide—was revealing the dynamic nature of the Absolute Truth.
Europe in the fifteenth century was undergoing that awesome social and cultural transformation that the historian Jules Michelet, looking back in reverence, named the Renaissance, the “rebirth.” That long medieval period, with its vision so entranced by splendid images of the eternal that it could hardly spare a glance for this fleeting world, with its mind so obsessed by last things—Death, Judgment, Heaven and Hell—that it endured this life only as a hard trial and preparation, with its social body constructed of rigid hierarchies and maintained by a plodding economy—all that was finished. Like a man awakening from sleep and shaking fuzzy images of dreams from his head, Europe came alive to the senses and beheld as if for the first time the whole vast world that lay so enchantingly before it, rich with mysterious promise, beckoning with limitless possibilities.
https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/
Seuraavaksi muutama katkelma tästä, katkelmia eri kohdista, ei koko teksti, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/
Seuraavaksi muutama katkelma tästä, katkelmia eri kohdista, ei koko teksti, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/Lord Chaitanya ja hartauden renessanssi Kun Eurooppa, ikään kuin väsyneenä keskiaikaisista käsityksistään Jumalasta, kääntyi uudella kiinnostuksella ihmisen ja maallisen puoleen, Intiassa tapahtui henkinen vallankumous, joka oli tarkoitettu leviämään ympäri maailmaa ja joka paljasti Absoluuttisen Totuuden dynaamisen luonteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lord Chaitanya ja hartauden renessanssi Kun Eurooppa, ikään kuin väsyneenä keskiaikaisista käsityksistään Jumalasta, kääntyi uudella kiinnostuksella ihmisen ja maallisen puoleen, Intiassa tapahtui henkinen vallankumous, joka oli tarkoitettu leviämään ympäri maailmaa ja joka paljasti Absoluuttisen Totuuden dynaamisen luonteen.
1400-luvun Eurooppa oli käymässä läpi valtavaa sosiaalista ja kulttuurista muutosta, jota historioitsija Jules Michelet kunnioittavasti kutsui renessanssiksi, ”uudelleensyntymäksi”. Se pitkä keskiaika, jonka visio oli niin lumoutunut ikuisuuden loistavista kuvista, että se tuskin jaksoi kiinnittää huomiota tähän katoavaan maailmaan, jonka mieli oli niin pakkomielteisesti kiinni viimeisistä asioista – kuolemasta, tuomiosta, taivaasta ja helvetistä – että se kesti tämän elämän vain kovana koettelemuksena ja valmistautumisena, jonka sosiaalinen rakenne koostui jäykistä hierarkioista ja jota ylläpiti työläs talous – kaikki se oli päättynyt. Kuin mies, joka herää unesta ja ravistelee unien hämärät kuvat päästään, Eurooppa heräsi aisteilleen ja näki ikään kuin ensimmäistä kertaa koko sen edessään avautuvan laajan maailman, joka oli niin lumoava, täynnä salaperäisiä lupauksia ja houkutteli rajattomilla mahdollisuuksillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1400-luvun Eurooppa oli käymässä läpi valtavaa sosiaalista ja kulttuurista muutosta, jota historioitsija Jules Michelet kunnioittavasti kutsui renessanssiksi, ”uudelleensyntymäksi”. Se pitkä keskiaika, jonka visio oli niin lumoutunut ikuisuuden loistavista kuvista, että se tuskin jaksoi kiinnittää huomiota tähän katoavaan maailmaan, jonka mieli oli niin pakkomielteisesti kiinni viimeisistä asioista – kuolemasta, tuomiosta, taivaasta ja helvetistä – että se kesti tämän elämän vain kovana koettelemuksena ja valmistautumisena, jonka sosiaalinen rakenne koostui jäykistä hierarkioista ja jota ylläpiti työläs talous – kaikki se oli päättynyt. Kuin mies, joka herää unesta ja ravistelee unien hämärät kuvat päästään, Eurooppa heräsi aisteilleen ja näki ikään kuin ensimmäistä kertaa koko sen edessään avautuvan laajan maailman, joka oli niin lumoava, täynnä salaperäisiä lupauksia ja houkutteli rajattomilla mahdollisuuksillaan.
Pico della Mirandola kirjoitti ihmisen arvokkuudesta. Michelangelo veisti kiveen täydellisen mittasuhteisen, sileälihaksisen Daavidin ... ja voiman ja loi ylistyslaulun miehen vartalolle, samalla kun maalareiden seinät koristivat kypsän pyöreät, viehättävät madonnat, joiden raajat olivat notkeat ja iho kiiltävä. Rohkeat merenkulkijat suuntasivat keulansa tuntemattomille merille ja löysivät uusia maailmoja tutkittavaksi ja hyödynnettäväksi. Leonardo da Vinci piirsi muistikirjoihinsa huolellisia tutkimuksia, joissa hän syventyi ihmisen anatomian monimutkaisuuteen ja lentävien lintujen mekaniikkaan. Uuden, ihmisen luoman vaurauden pohjalta syntyi uusi, itse luotu aristokratia – ”kauppiasruhtinaat”, jotka loivat kaukaisia kauppa-, pankki- ja teollisuusimperiumeja. Ja niin tapahtui, että ihmisten näkemyksen suuressa muutoksessa Jumalasta ihmiseen ja aineelliseen maailmaan syntyi moderni maailma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pico della Mirandola kirjoitti ihmisen arvokkuudesta. Michelangelo veisti kiveen täydellisen mittasuhteisen, sileälihaksisen Daavidin ... ja voiman ja loi ylistyslaulun miehen vartalolle, samalla kun maalareiden seinät koristivat kypsän pyöreät, viehättävät madonnat, joiden raajat olivat notkeat ja iho kiiltävä. Rohkeat merenkulkijat suuntasivat keulansa tuntemattomille merille ja löysivät uusia maailmoja tutkittavaksi ja hyödynnettäväksi. Leonardo da Vinci piirsi muistikirjoihinsa huolellisia tutkimuksia, joissa hän syventyi ihmisen anatomian monimutkaisuuteen ja lentävien lintujen mekaniikkaan. Uuden, ihmisen luoman vaurauden pohjalta syntyi uusi, itse luotu aristokratia – ”kauppiasruhtinaat”, jotka loivat kaukaisia kauppa-, pankki- ja teollisuusimperiumeja. Ja niin tapahtui, että ihmisten näkemyksen suuressa muutoksessa Jumalasta ihmiseen ja aineelliseen maailmaan syntyi moderni maailma.
Myös Intia koki 1400-luvulla renessanssin, joka oli kuitenkin aivan erilainen. Se oli itse asiassa lähes päinvastainen kuin eurooppalainen renessanssi; tutkijat ovat kutsuneet sitä ”bhakti-renessanssiksi”, suureksi jumalalle omistautumisen uudelleensyntymiseksi. Tämän voimakkaan uskonnollisen nousun merkittävänä hahmona oli Sri Caitanya Mahaprabhu.
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Intia koki 1400-luvulla renessanssin, joka oli kuitenkin aivan erilainen. Se oli itse asiassa lähes päinvastainen kuin eurooppalainen renessanssi; tutkijat ovat kutsuneet sitä ”bhakti-renessanssiksi”, suureksi jumalalle omistautumisen uudelleensyntymiseksi. Tämän voimakkaan uskonnollisen nousun merkittävänä hahmona oli Sri Caitanya Mahaprabhu.
...Johdantotekstinä Bhagavad-gita esittelee ytimekkäästi yleiset periaatteet. Edistyneemmät tekstit, kuten Srimad-Bhagavatam, tarjoavat lisätietoja. Tällaisten teosten pohjalta Srila Prabhupada kommentoi Bhagavad-gitan lausetta: ”Ei ole totta, että Herra ilmestyy vain Intian maaperällä. Hän voi ilmentää itseään missä ja milloin tahansa, ja milloin tahansa Hän haluaa ilmestyä. Jokaisessa inkarnaatiossaan Hän puhuu uskonnosta niin paljon kuin tietyn kansan on mahdollista ymmärtää sen erityisissä olosuhteissa. Mutta tehtävä on sama – johtaa ihmiset Jumalan tietoisuuteen ja uskonnon periaatteiden noudattamiseen. Joskus Hän laskeutuu henkilökohtaisesti, ja joskus Hän lähettää aidon edustajansa poikansa tai palvelijansa muodossa tai itseään jossakin peitetyssä muodossa.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johdantotekstinä Bhagavad-gita esittelee ytimekkäästi yleiset periaatteet. Edistyneemmät tekstit, kuten Srimad-Bhagavatam, tarjoavat lisätietoja. Tällaisten teosten pohjalta Srila Prabhupada kommentoi Bhagavad-gitan lausetta: ”Ei ole totta, että Herra ilmestyy vain Intian maaperällä. Hän voi ilmentää itseään missä ja milloin tahansa, ja milloin tahansa Hän haluaa ilmestyä. Jokaisessa inkarnaatiossaan Hän puhuu uskonnosta niin paljon kuin tietyn kansan on mahdollista ymmärtää sen erityisissä olosuhteissa. Mutta tehtävä on sama – johtaa ihmiset Jumalan tietoisuuteen ja uskonnon periaatteiden noudattamiseen. Joskus Hän laskeutuu henkilökohtaisesti, ja joskus Hän lähettää aidon edustajansa poikansa tai palvelijansa muodossa tai itseään jossakin peitetyssä muodossa.”
Jokaisessa inkarnaatiossaan Hän puhuu uskonnosta niin paljon kuin tietyn kansan on mahdollista ymmärtää sen erityisissä olosuhteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisessa inkarnaatiossaan Hän puhuu uskonnosta niin paljon kuin tietyn kansan on mahdollista ymmärtää sen erityisissä olosuhteissa.
Miksi Jumalan pitäisi ilmestyä yhä uudelleen ja uudelleen? Jos Jumala on täydellinen, eikö Hänen pitäisi pystyä luomaan täydellinen uskonto? Eikö kerran pitäisi riittää kaikille? Materiaalisen maailman luonteeseen kuuluu kuitenkin, että kaikki asiat rappeutuvat ajan myötä, ja vaikka Jumala on erehtymätön, ihmiset, jotka vastaanottavat ja välittävät Jumalan ohjeita, ovat erehtyväisiä.
Tämän seurauksena Jumalan perustamat uskonnolliset perinteet vaarantuvat ja heikentyvät maallisen hengen vaikutuksesta, ja ajan myötä ne hajoavat. Kun uskonto näin taantuu ja uskonnottomuus sen seurauksena nousee, Jumala laskeutuu korjaamaan epätasapainon ja palauttamaan oikeudenmukaisuuden periaatteet. Jumalan säännöllinen puuttuminen asiaan on ratkaisevan tärkeää. Krishna toteaa Bhagavad-gita-teoksessa, että jos Hän ei toimisi näin, ”kaikki nämä maailmat joutuisivat tuhoon” (Bg. 3.24). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Jumalan pitäisi ilmestyä yhä uudelleen ja uudelleen? Jos Jumala on täydellinen, eikö Hänen pitäisi pystyä luomaan täydellinen uskonto? Eikö kerran pitäisi riittää kaikille? Materiaalisen maailman luonteeseen kuuluu kuitenkin, että kaikki asiat rappeutuvat ajan myötä, ja vaikka Jumala on erehtymätön, ihmiset, jotka vastaanottavat ja välittävät Jumalan ohjeita, ovat erehtyväisiä.
Tämän seurauksena Jumalan perustamat uskonnolliset perinteet vaarantuvat ja heikentyvät maallisen hengen vaikutuksesta, ja ajan myötä ne hajoavat. Kun uskonto näin taantuu ja uskonnottomuus sen seurauksena nousee, Jumala laskeutuu korjaamaan epätasapainon ja palauttamaan oikeudenmukaisuuden periaatteet. Jumalan säännöllinen puuttuminen asiaan on ratkaisevan tärkeää. Krishna toteaa Bhagavad-gita-teoksessa, että jos Hän ei toimisi näin, ”kaikki nämä maailmat joutuisivat tuhoon” (Bg. 3.24)....
...
Mutta renessanssi, suuri sekularisaatioliike, merkitsi tämän sivilisaation tuhoa.
Papiston maallisuus ja korruptio olivat turmelleet kirkon hengellisen voiman (kuten kuka tahansa renessanssin paavien historiaa tunteva voi todistaa). Vaikka Martin Luther ja muut uudistajat yrittivät palauttaa kristinuskon puhtauden, he tarjosivat tahattomasti eurooppalaisille hallitsijoille keinon irrottautua uskonnollisesta valvonnasta. Näin ollen uskonpuhdistus vaikutti suuresti keskiaikaisen jumalakeskeisen sivilisaation purkamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
...
Mutta renessanssi, suuri sekularisaatioliike, merkitsi tämän sivilisaation tuhoa.
Papiston maallisuus ja korruptio olivat turmelleet kirkon hengellisen voiman (kuten kuka tahansa renessanssin paavien historiaa tunteva voi todistaa). Vaikka Martin Luther ja muut uudistajat yrittivät palauttaa kristinuskon puhtauden, he tarjosivat tahattomasti eurooppalaisille hallitsijoille keinon irrottautua uskonnollisesta valvonnasta. Näin ollen uskonpuhdistus vaikutti suuresti keskiaikaisen jumalakeskeisen sivilisaation purkamiseen.Jos 1400- ja 1500-luvun Eurooppa on esimerkki Bhagavad-gitan kuvaamasta uskonnollisesta taantumasta, niin Intia on samalta ajalta esimerkki jumalallisesta uudistuksesta. Transsendenttinen toimija tässä tapauksessa oli Sri Caitanya, joka ilmestyi nykyisen Länsi-Bengalin alueelle vuonna 1486, vain neljä vuotta Lutherin syntymän jälkeen Saksassa.
Henkilö voidaan hyväksyä Jumalan inkarnaatioksi vain, jos hänestä mainitaan pyhissä kirjoituksissa. Monet pyhät kirjoitukset ennustavat Lord Caitanyan tulemista. Srimad-Bhagavatam (11.5.32) sanoo...
...
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos 1400- ja 1500-luvun Eurooppa on esimerkki Bhagavad-gitan kuvaamasta uskonnollisesta taantumasta, niin Intia on samalta ajalta esimerkki jumalallisesta uudistuksesta. Transsendenttinen toimija tässä tapauksessa oli Sri Caitanya, joka ilmestyi nykyisen Länsi-Bengalin alueelle vuonna 1486, vain neljä vuotta Lutherin syntymän jälkeen Saksassa.
Henkilö voidaan hyväksyä Jumalan inkarnaatioksi vain, jos hänestä mainitaan pyhissä kirjoituksissa. Monet pyhät kirjoitukset ennustavat Lord Caitanyan tulemista. Srimad-Bhagavatam (11.5.32) sanoo...
...
...Henkilö voidaan hyväksyä Jumalan inkarnaatioksi vain, jos hänestä mainitaan pyhissä kirjoituksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilö voidaan hyväksyä Jumalan inkarnaatioksi vain, jos hänestä mainitaan pyhissä kirjoituksissa.
Tämä säkeistö tunnistaa Lord Caitanyan erityiseksi inkarnaatioksi, jota kutsutaan nimellä ”yuga-avatara”. Vedalainen kirjallisuus kuvaa historiaa syklisenä, joka etenee neljän suuren aikakauden, yugojen, toistuvien kierrosten kautta. Syklin ensimmäinen aikakausi, satya-yuga, on kultainen aika, jolloin hengellinen ja aineellinen hyvinvointi on valtavaa; jokainen seuraava aikakausi tuo mukanaan taantuman. Olemme nyt viisi tuhatta vuotta Kali-yugassa, viimeisessä ja alhaisimmassa aikakaudessa. ”Tässä Kalin rautakaudella”, Bhagavatam sanoo, ”ihmisten elämä on lyhyt. He ovat riitaisia, laiskoja, harhaanjohdettuja, epäonnisia ja ennen kaikkea aina levottomia” (Bhag. 1.1.10).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä säkeistö tunnistaa Lord Caitanyan erityiseksi inkarnaatioksi, jota kutsutaan nimellä ”yuga-avatara”. Vedalainen kirjallisuus kuvaa historiaa syklisenä, joka etenee neljän suuren aikakauden, yugojen, toistuvien kierrosten kautta. Syklin ensimmäinen aikakausi, satya-yuga, on kultainen aika, jolloin hengellinen ja aineellinen hyvinvointi on valtavaa; jokainen seuraava aikakausi tuo mukanaan taantuman. Olemme nyt viisi tuhatta vuotta Kali-yugassa, viimeisessä ja alhaisimmassa aikakaudessa. ”Tässä Kalin rautakaudella”, Bhagavatam sanoo, ”ihmisten elämä on lyhyt. He ovat riitaisia, laiskoja, harhaanjohdettuja, epäonnisia ja ennen kaikkea aina levottomia” (Bhag. 1.1.10).
Uskonnollinen käytäntö on sovitettava kunkin yugan erityispiirteisiin. Esimerkiksi Satya-yugaan sopivat meditaatiokäytännöt ovat tehottomia Kali-yugassa. Ihmisillä ei ole enää aikaa, päättäväisyyttä eikä mielenrauhaa meditoida kunnolla.
Siksi Herra laskeutuu jokaiseen yugaan – yuga-avatarana – vakiinnuttaakseen sopivan uskonnon muodon.
Srimad-Bhagavatamin mukaan Lord Caitanya on tämän Kali-ajan yuga-avatara. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnollinen käytäntö on sovitettava kunkin yugan erityispiirteisiin. Esimerkiksi Satya-yugaan sopivat meditaatiokäytännöt ovat tehottomia Kali-yugassa. Ihmisillä ei ole enää aikaa, päättäväisyyttä eikä mielenrauhaa meditoida kunnolla.
Siksi Herra laskeutuu jokaiseen yugaan – yuga-avatarana – vakiinnuttaakseen sopivan uskonnon muodon.
Srimad-Bhagavatamin mukaan Lord Caitanya on tämän Kali-ajan yuga-avatara.Bhagavatam mainitsee myös erityisen uskonnollisen käytännön, jota Herra Caitanya levittää: sankirtana, eli Jumalan nimen laulaminen yhdessä. Sankirtana sopii erityisen hyvin Kali-yugaan, koska se on sekä helppo että erittäin voimakas. Tässä aikakaudessa olemme niin sairaassa sielullisessa tilassa, että vain vahvimmat lääkkeet voivat parantaa meidät. Ja me kieltäydymme lääkkeestä, ellei se ole makeaa ja helppoa ottaa. Siksi Lord Caitanya levitti Pyhää Nimeä. Riippumatta siitä, kuinka riitaisat, laiskat, harhaanjohdetut, epäonniset ja häiriintyneet olemmekaan, voimme helposti laulaa Hare Krishnaa ja saada havaittavia henkisiä tuloksia. ...
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bhagavatam mainitsee myös erityisen uskonnollisen käytännön, jota Herra Caitanya levittää: sankirtana, eli Jumalan nimen laulaminen yhdessä. Sankirtana sopii erityisen hyvin Kali-yugaan, koska se on sekä helppo että erittäin voimakas. Tässä aikakaudessa olemme niin sairaassa sielullisessa tilassa, että vain vahvimmat lääkkeet voivat parantaa meidät. Ja me kieltäydymme lääkkeestä, ellei se ole makeaa ja helppoa ottaa. Siksi Lord Caitanya levitti Pyhää Nimeä. Riippumatta siitä, kuinka riitaisat, laiskat, harhaanjohdetut, epäonniset ja häiriintyneet olemmekaan, voimme helposti laulaa Hare Krishnaa ja saada havaittavia henkisiä tuloksia. ...
...Lord Caitanya possessed such immense spiritual power that waves of devotion spread out from Him and inundated all of India with love of God. His life and teachings have been expertly recounted by Krishnadasa Kaviraja Gosvami in Sri Caitanya-caritamrita, universally recognized as a classic of Bengali literature. We can get some idea of Lord Caitanya’s potency from this description of the Lord’s impact on people during His tour of South India:
Anonyymi kirjoitti:
Lord Caitanya possessed such immense spiritual power that waves of devotion spread out from Him and inundated all of India with love of God. His life and teachings have been expertly recounted by Krishnadasa Kaviraja Gosvami in Sri Caitanya-caritamrita, universally recognized as a classic of Bengali literature. We can get some idea of Lord Caitanya’s potency from this description of the Lord’s impact on people during His tour of South India:
https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/Tähän välin:
Jumalan inkarnaatioita ennustetaan ERI Pyhissä kirjoituksissa...EI VAIN YHDESSÄ, VAAN MONISSA.
Sri Chaitanya Mahaprabhusta on esimerkiksi ennustettu muun muassa Vayu Puranassa, jossa hänen äitinsä Sachi mainitaan nimeltä. Samassa tekstissä kerrotaan kaupunki, jossa hän ilmestyi, Navadwip, ja myös hänen tehtävänsä: sankirtana-liikkeen eli Pyhän nimen veisuun keskittyvän liikkeen avaaminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän välin:
Jumalan inkarnaatioita ennustetaan ERI Pyhissä kirjoituksissa...EI VAIN YHDESSÄ, VAAN MONISSA.
Sri Chaitanya Mahaprabhusta on esimerkiksi ennustettu muun muassa Vayu Puranassa, jossa hänen äitinsä Sachi mainitaan nimeltä. Samassa tekstissä kerrotaan kaupunki, jossa hän ilmestyi, Navadwip, ja myös hänen tehtävänsä: sankirtana-liikkeen eli Pyhän nimen veisuun keskittyvän liikkeen avaaminen.Maailmankaikkeudellinen muoto on hyvä testi sen määrittämiseksi, kuka on inkarnaatio ja kuka ei.
Joskus löytyy ihmisiä, jotka väittävät olevansa jumala tai jumalan inkarnaatio.
Sitä helppo tarkistaa.
1. Onko heistä ennustettu tuhansia vuosia ennen heidän syntymäänsä useissa Vedalaisissa teksteissä etukäteen?
2. Onko heidän kehoissaan jumalallisuuden tunnusmerkkejä?
3. Pystyvätkö ne näyttämään Maailmankaikkeudellisen muodon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmankaikkeudellinen muoto on hyvä testi sen määrittämiseksi, kuka on inkarnaatio ja kuka ei.
Joskus löytyy ihmisiä, jotka väittävät olevansa jumala tai jumalan inkarnaatio.
Sitä helppo tarkistaa.
1. Onko heistä ennustettu tuhansia vuosia ennen heidän syntymäänsä useissa Vedalaisissa teksteissä etukäteen?
2. Onko heidän kehoissaan jumalallisuuden tunnusmerkkejä?
3. Pystyvätkö ne näyttämään Maailmankaikkeudellisen muodon.ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.
Kun Krishna Itse tulee maan päälle yksi kerta Brahma-päivän aikana, Hänen kumppaninsa, seurueensa, tulevat aina Hänen mukanaan.
Avatarit tulevat useammin, ja myös heillä on usein seurue mukanaan.
Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)
Joten yksi kerta 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years) vuoden aikana.
Duration of Satya Yuga = 4800 x 360 = 1,728,000 human years
Duration of Treta Yuga = 3600 x 360 = 1,296,000 human years
Duration of Dwapara Yuga = 2400 x 360 = 864,000 human years
Duration of Kali Yuga = 1200 x 360 = 432,000 human years
Thus one yuga cycle = 4,320,000 human years (4 million 320 thousand human years)
One yuga cycle is called as Maha-Yuga. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.
Kun Krishna Itse tulee maan päälle yksi kerta Brahma-päivän aikana, Hänen kumppaninsa, seurueensa, tulevat aina Hänen mukanaan.
Avatarit tulevat useammin, ja myös heillä on usein seurue mukanaan.
Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)
Joten yksi kerta 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years) vuoden aikana.
Duration of Satya Yuga = 4800 x 360 = 1,728,000 human years
Duration of Treta Yuga = 3600 x 360 = 1,296,000 human years
Duration of Dwapara Yuga = 2400 x 360 = 864,000 human years
Duration of Kali Yuga = 1200 x 360 = 432,000 human years
Thus one yuga cycle = 4,320,000 human years (4 million 320 thousand human years)
One yuga cycle is called as Maha-Yuga.Srimad Bhagavatam says (3.11.23), “the four yugas multiplied by one thousand comprise one day on the planet of Brahma. A similar period comprises a night of Brahma, in which the creator of the universe goes to sleep.”
Thus,
1 day of Brahma + 1 night of Brahma = 2 Kalpas = 8,640,000,000 human years (8 billion 640 million human years) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Srimad Bhagavatam says (3.11.23), “the four yugas multiplied by one thousand comprise one day on the planet of Brahma. A similar period comprises a night of Brahma, in which the creator of the universe goes to sleep.”
Thus,
1 day of Brahma 1 night of Brahma = 2 Kalpas = 8,640,000,000 human years (8 billion 640 million human years)ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN YLI
8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.
On vielä lisäksi Brahman yö.
Joten Krishna tulee siis maapallolle yhden kerran yli 8 miljardin vuoden välein. Ja Hän tulee seurueensa kanssa.
Siihen sisältyvät myös maailmankaikkeuden tuhoamisen syklejä jne. Mutta Brahman kronologian mukaan se on yksi päivä (ja yksi yö). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN YLI
On vielä lisäksi Brahman yö.
Joten Krishna tulee siis maapallolle yhden kerran yli 8 miljardin vuoden välein. Ja Hän tulee seurueensa kanssa.
Siihen sisältyvät myös maailmankaikkeuden tuhoamisen syklejä jne. Mutta Brahman kronologian mukaan se on yksi päivä (ja yksi yö).Ihmisen kronologiassa siihen kuluu yli 8 miljardia vuotta, mutta Brahmalle se on vain yksi päivä.
KRISHNA TULEE JOKA BRAHMA-PÄIVÄ TÄHÄN UNIVERSUMIIN, MAAHAN, MUTTA SE ON VAIN YKSI PÄIVÄ (JA YKSI YÖ) BRAHMA-KRONOLOGIAN MUKAAN.
MUTTA IHMISILLE SE ON YLI 8 MILJARDIA VUOTTA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen kronologiassa siihen kuluu yli 8 miljardia vuotta, mutta Brahmalle se on vain yksi päivä.
KRISHNA TULEE JOKA BRAHMA-PÄIVÄ TÄHÄN UNIVERSUMIIN, MAAHAN, MUTTA SE ON VAIN YKSI PÄIVÄ (JA YKSI YÖ) BRAHMA-KRONOLOGIAN MUKAAN.
MUTTA IHMISILLE SE ON YLI 8 MILJARDIA VUOTTA.JA JOKA YLI 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN, KUN ITSE KRISHNA TULEE, AINA SAMANA AIKAKAUTENA, NOIN 1500 VUODEN KULUTTUA, TULEE SRI CHAITANYA, JOKA ON MYÖS ITSE KRISHNA JA RADHA SAMASSA PERSOONASSA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JA JOKA YLI 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN, KUN ITSE KRISHNA TULEE, AINA SAMANA AIKAKAUTENA, NOIN 1500 VUODEN KULUTTUA, TULEE SRI CHAITANYA, JOKA ON MYÖS ITSE KRISHNA JA RADHA SAMASSA PERSOONASSA.
Lilan syklinen luonne
Srila Sridhar Maharaj selittää: "Krishna matkustaa aineellisten universumien (brahmandojen) läpi. Aurinko nousee täällä, ja tuntia myöhemmin se nousee satojen kilometrien päässä. Aurinko on aina liikkeellä. Jossain on aina keskipäivä.
Krishna-lila on samanlainen. Se liikkuu syklisesti, kulkien brahmandasta toiseen. Kun lila on päättynyt tässä universumissa, se siirtyy seuraavaan brahmandaan.
Tässä suhteessa hän on kuin aurinko.
"Krishnan leikit levittäytyvät koko maailmankaikkeuteen ja toistuvat yhä uudelleen".
"On mahdotonta käsittää, miten Krishnan teot jatkuvat ikuisesti" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lilan syklinen luonne
Srila Sridhar Maharaj selittää: "Krishna matkustaa aineellisten universumien (brahmandojen) läpi. Aurinko nousee täällä, ja tuntia myöhemmin se nousee satojen kilometrien päässä. Aurinko on aina liikkeellä. Jossain on aina keskipäivä.
Krishna-lila on samanlainen. Se liikkuu syklisesti, kulkien brahmandasta toiseen. Kun lila on päättynyt tässä universumissa, se siirtyy seuraavaan brahmandaan.
"Krishnan leikit levittäytyvät koko maailmankaikkeuteen ja toistuvat yhä uudelleen".
"On mahdotonta käsittää, miten Krishnan teot jatkuvat ikuisesti"OM TAT SAT
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lilan syklinen luonne
"On mahdotonta käsittää, miten Krishnan teot jatkuvat ikuisesti"Carl Edward Sagan (9. marraskuuta 1934 - 20. joulukuuta 1996) oli yhdysvaltalainen tähtitieteilijä, kirjailija, astrofyysikko ja kosmologi.
Hän sanoi
"Tietääkseni hindulaisuus on ainoa muinainen uskonnollinen perinne maapallolla, jossa puhutaan oikeasta aikaskaalasta.
Länsimaissa ihmisillä on sellainen käsitys, että on luonnollista, että maailmankaikkeus on muutaman tuhannen vuoden ikäinen, ja se, että se on miljardeja vuosia, on järjetöntä, eikä kukaan voi ymmärtää sitä.
https://mallstuffs.com/Blogs/BlogImages/Hinduism-greatness-quotes-by-gamous-philosophers-and-scientists0.png
Hindujen käsitys on hyvin selkeä. Tässä on suuri maailmankulttuuri, joka on aina puhunut miljardeista vuosista.
Vuosituhansia ennen kuin eurooppalaiset olivat valmiita luopumaan raamatullisesta ajatuksesta, jonka mukaan maailma oli muutaman tuhannen vuoden ikäinen, mayat ajattelivat miljoonista ja hindut miljardeista vuosista.
..., jonka mukaan kosmoksessa itsessään tapahtuu valtava, jopa ääretön määrä kuolemia ja jälleensyntymisiä. Se on ainoa jonka aikaskaalat vastaavat nykyaikaisen tieteellisen kosmologian aikaskaaloja. Sen syklit ulottuvat tavallisesta päivästä ja yöstä Brahman päivään ja yöhön, joka on 8,64 miljardia vuotta pitkä.
https://mallstuffs.com/Blogs/BlogImages/Hinduism-greatness-quotes-by-gamous-philosophers-and-scientists0.png
Vuosituhansia ennen kuin eurooppalaiset olivat valmiita luopumaan raamatullisesta ajatuksesta, jonka mukaan maailma oli muutaman tuhannen vuoden ikäinen, mayat ajattelivat miljoonista ja hindut miljardeista vuosista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Carl Edward Sagan (9. marraskuuta 1934 - 20. joulukuuta 1996) oli yhdysvaltalainen tähtitieteilijä, kirjailija, astrofyysikko ja kosmologi.
Hän sanoi
"Tietääkseni hindulaisuus on ainoa muinainen uskonnollinen perinne maapallolla, jossa puhutaan oikeasta aikaskaalasta.
Länsimaissa ihmisillä on sellainen käsitys, että on luonnollista, että maailmankaikkeus on muutaman tuhannen vuoden ikäinen, ja se, että se on miljardeja vuosia, on järjetöntä, eikä kukaan voi ymmärtää sitä.
Hindujen käsitys on hyvin selkeä. Tässä on suuri maailmankulttuuri, joka on aina puhunut miljardeista vuosista.
Vuosituhansia ennen kuin eurooppalaiset olivat valmiita luopumaan raamatullisesta ajatuksesta, jonka mukaan maailma oli muutaman tuhannen vuoden ikäinen, mayat ajattelivat miljoonista ja hindut miljardeista vuosista.
..., jonka mukaan kosmoksessa itsessään tapahtuu valtava, jopa ääretön määrä kuolemia ja jälleensyntymisiä. Se on ainoa jonka aikaskaalat vastaavat nykyaikaisen tieteellisen kosmologian aikaskaaloja. Sen syklit ulottuvat tavallisesta päivästä ja yöstä Brahman päivään ja yöhön, joka on 8,64 miljardia vuotta pitkä.
Vuosituhansia ennen kuin eurooppalaiset olivat valmiita luopumaan raamatullisesta ajatuksesta, jonka mukaan maailma oli muutaman tuhannen vuoden ikäinen, mayat ajattelivat miljoonista ja hindut miljardeista vuosista.mayat ajattelivat miljoonista ja hindut miljardeista vuosista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Carl Edward Sagan (9. marraskuuta 1934 - 20. joulukuuta 1996) oli yhdysvaltalainen tähtitieteilijä, kirjailija, astrofyysikko ja kosmologi.
Hän sanoi
Vuosituhansia ennen kuin eurooppalaiset olivat valmiita luopumaan raamatullisesta ajatuksesta, jonka mukaan maailma oli muutaman tuhannen vuoden ikäinen, mayat ajattelivat miljoonista ja hindut miljardeista vuosista.Vuosituhansia ennen kuin eurooppalaiset olivat valmiita luopumaan raamatullisesta ajatuksesta, jonka mukaan maailma oli muutaman tuhannen vuoden ikäinen, mayat ajattelivat miljoonista ja hindut miljardeista vuosista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lord Caitanya possessed such immense spiritual power that waves of devotion spread out from Him and inundated all of India with love of God. His life and teachings have been expertly recounted by Krishnadasa Kaviraja Gosvami in Sri Caitanya-caritamrita, universally recognized as a classic of Bengali literature. We can get some idea of Lord Caitanya’s potency from this description of the Lord’s impact on people during His tour of South India:
https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/jatketaan.
Anonyymi kirjoitti:
jatketaan.
https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/Jatketaan.
https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/
...
Krishnan ilmestymisessä Caitanyana on ainutlaatuinen piirre, että vaikka Caitanya on Krishna itse, Hän ei ilmesty Jumalana vaan Jumalan palvojana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatketaan.
...
Krishnan ilmestymisessä Caitanyana on ainutlaatuinen piirre, että vaikka Caitanya on Krishna itse, Hän ei ilmesty Jumalana vaan Jumalan palvojana....
Krishnan ilmestymisessä Caitanyana on ainutlaatuinen piirre, että vaikka Caitanya on Krishna itse, Hän ei ilmesty Jumalana vaan Jumalan palvojana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Krishnan ilmestymisessä Caitanyana on ainutlaatuinen piirre, että vaikka Caitanya on Krishna itse, Hän ei ilmesty Jumalana vaan Jumalan palvojana.Krishnan ilmestymisessä Caitanyana on ainutlaatuinen piirre, että vaikka Caitanya on Krishna itse, Hän ei ilmesty Jumalana vaan Jumalan palvojana. On kaksi syytä, miksi Jumala ottaa oman palvojansa roolin, toinen niistä on ulkoinen ja julkinen, toinen sisäinen ja yksityinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Krishnan ilmestymisessä Caitanyana on ainutlaatuinen piirre, että vaikka Caitanya on Krishna itse, Hän ei ilmesty Jumalana vaan Jumalan palvojana. On kaksi syytä, miksi Jumala ottaa oman palvojansa roolin, toinen niistä on ulkoinen ja julkinen, toinen sisäinen ja yksityinen.
...
Olet ehkä nähnyt maalauksia, joissa Radha ja Krishna on kuvattu yhdessä; Lord Krishna esiintyy kauniina nuorena miehenä...
...
Srimati Radharani on yhtä kaunis nuori tyttö...
Krishna soittaa huilua, ja Radharani, käsi kevyesti Krishnan olkapäällä, kuuntelee lumoutuneena. Heidän asennostaan ja tavasta, jolla he katsovat toisiaan, on selvää, että he ovat syvästi rakastuneita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Olet ehkä nähnyt maalauksia, joissa Radha ja Krishna on kuvattu yhdessä; Lord Krishna esiintyy kauniina nuorena miehenä...
...
Srimati Radharani on yhtä kaunis nuori tyttö...
Krishna soittaa huilua, ja Radharani, käsi kevyesti Krishnan olkapäällä, kuuntelee lumoutuneena. Heidän asennostaan ja tavasta, jolla he katsovat toisiaan, on selvää, että he ovat syvästi rakastuneita.Länsimaalaiset ymmärtävät usein Radhan ja Krishnan väärin. Aikaisempi, puritaaninen sukupolvi oli kauhistunut ajatuksesta, että Jumalalla olisi puoliso ja että hän solmisi
avio-suhteen.
Nykyään tapaa nuoremman sukupolven ihmisiä, jotka ovat hyvin kiinnostuneita seksistä ja iloitsevat ajatuksesta, että Jumalakin on.
Molemmat ryhmät ymmärtävät Radhan ja Krishnan täysin väärin, koska molemmilla on yhteinen virhe: että Radharani ja Krishnan suhde on kuin maallinen seksuaalinen suhde. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Länsimaalaiset ymmärtävät usein Radhan ja Krishnan väärin. Aikaisempi, puritaaninen sukupolvi oli kauhistunut ajatuksesta, että Jumalalla olisi puoliso ja että hän solmisi
avio-suhteen.
Nykyään tapaa nuoremman sukupolven ihmisiä, jotka ovat hyvin kiinnostuneita seksistä ja iloitsevat ajatuksesta, että Jumalakin on.
Molemmat ryhmät ymmärtävät Radhan ja Krishnan täysin väärin, koska molemmilla on yhteinen virhe: että Radharani ja Krishnan suhde on kuin maallinen seksuaalinen suhde.Mies ja nainen sekä heidän välinen vetovoima ovat olemassa tässä maailmassa vain siksi, että seksuaalinen polariteetti ja vetovoima ovat alun perin olemassa Jumalassa, Radha-Krishnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies ja nainen sekä heidän välinen vetovoima ovat olemassa tässä maailmassa vain siksi, että seksuaalinen polariteetti ja vetovoima ovat alun perin olemassa Jumalassa, Radha-Krishnassa.
Mies ja nainen sekä heidän välinen vetovoima ovat olemassa tässä maailmassa vain siksi, että seksuaalinen polariteetti ja vetovoima ovat alun perin olemassa Jumalassa, Radha-Krishnassa.
Kuten ylhäällä, niin myös täällä alhaalla.
Mutta on myös ero. Maalliset seksuaaliset suhteet ovat vain vääristyneitä heijastuksia Radhan ja Krishnan alkuperäisestä ja transsendenttisesta aviosuhteesta, joka on puhdas ja henkinen ja vailla minkäänlaista himon sävyä.
Niin kauan kuin materiaalisen tahranneet mielemme ovat maallisten halujen ehdollistamia, emme kykene käsittämään Radhan ja Krishnan tahratonta rakkautta.
Heijastamme omat epäterveelliset suhteemme ja epäpyhät rakkautemme Jumalaan.
Lord Caitanya pystyi paljastamaan ennennäkemättömällä tavalla Radharani ja Krishnan luottamuksellisen suhteen, koska Hän opetti myös Hare Krishnan laulamista, joka tuhoaa himon ja muut aineelliset epäpuhtaudet vertaansa vailla olevalla tehokkuudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten ylhäällä, niin myös täällä alhaalla.
Mutta on myös ero. Maalliset seksuaaliset suhteet ovat vain vääristyneitä heijastuksia Radhan ja Krishnan alkuperäisestä ja transsendenttisesta aviosuhteesta, joka on puhdas ja henkinen ja vailla minkäänlaista himon sävyä.
Niin kauan kuin materiaalisen tahranneet mielemme ovat maallisten halujen ehdollistamia, emme kykene käsittämään Radhan ja Krishnan tahratonta rakkautta.
Heijastamme omat epäterveelliset suhteemme ja epäpyhät rakkautemme Jumalaan.
Lord Caitanya pystyi paljastamaan ennennäkemättömällä tavalla Radharani ja Krishnan luottamuksellisen suhteen, koska Hän opetti myös Hare Krishnan laulamista, joka tuhoaa himon ja muut aineelliset epäpuhtaudet vertaansa vailla olevalla tehokkuudella....
Krishna ja Radha ovat samanaikaisesti yhtä ja kuitenkin erilaisia, aivan kuten tuli ja sen valo ovat yhtä ja kuitenkin erilaisia samanaikaisesti.
Vaikka Radharani ja Krishna ovat identiteetiltään yhtä, He ovat eronneet toisistaan ikuisesti.
Radha ja Krishna yhdessä ilmentävät samanaikaista ykseyttä ja erilaisuutta Jumaluuden Ylin Persoonallisuus ja Hänen energiansa välillä, jotka muodostavat koko absoluuttisen totuuden. Näin he kuvaavat syvällisintä metafyysistä periaatetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Krishna ja Radha ovat samanaikaisesti yhtä ja kuitenkin erilaisia, aivan kuten tuli ja sen valo ovat yhtä ja kuitenkin erilaisia samanaikaisesti.
Vaikka Radharani ja Krishna ovat identiteetiltään yhtä, He ovat eronneet toisistaan ikuisesti.
Radha ja Krishna yhdessä ilmentävät samanaikaista ykseyttä ja erilaisuutta Jumaluuden Ylin Persoonallisuus ja Hänen energiansa välillä, jotka muodostavat koko absoluuttisen totuuden. Näin he kuvaavat syvällisintä metafyysistä periaatetta.Radha ja Krishna yhdessä ilmentävät samanaikaista ykseyttä ja erilaisuutta Jumaluuden Ylimmän Persoonallisuuden ja Hänen energiansa välillä, jotka muodostavat koko absoluuttisen totuuden.
Näin he kuvaavat syvällisintä metafyysistä periaatetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Radha ja Krishna yhdessä ilmentävät samanaikaista ykseyttä ja erilaisuutta Jumaluuden Ylimmän Persoonallisuuden ja Hänen energiansa välillä, jotka muodostavat koko absoluuttisen totuuden.
Näin he kuvaavat syvällisintä metafyysistä periaatetta.Näin he kuvaavat syvällisintä metafyysistä periaatetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Radha ja Krishna yhdessä ilmentävät samanaikaista ykseyttä ja erilaisuutta Jumaluuden Ylimmän Persoonallisuuden ja Hänen energiansa välillä, jotka muodostavat koko absoluuttisen totuuden.
Näin he kuvaavat syvällisintä metafyysistä periaatetta.Radharani ja Krishna osoittavat, että Jumalan perimmäinen luonne sisältää sisäisiä vaihteluita, ja heidän loputon rakkauden vastavuoroisuutensa on sisäisen transsendenttisen dynamiikan perusta, jonka avulla Krishna kasvattaa ikuisesti kauneuttaan ja autuuttaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Radharani ja Krishna osoittavat, että Jumalan perimmäinen luonne sisältää sisäisiä vaihteluita, ja heidän loputon rakkauden vastavuoroisuutensa on sisäisen transsendenttisen dynamiikan perusta, jonka avulla Krishna kasvattaa ikuisesti kauneuttaan ja autuuttaan.
...
Nimi Krishna tarkoittaa ”kaikkia puoleensavetävää”, ja kun tiedämme Radhan ja Krishnan välisen yhä kasvavan rakkauden vastavuoroisuuden, voimme arvostaa sitä, kuinka puoleensavetävä Jumala on – paljon puoleensavetävämpi kuin mikään muu tässä maailmassa.
Kun Jumalaa pidetään väärin staattisena ja monimuotoisuudeltaan puutteellisena, se saa aineellisen maailman näyttämään vertailussa kiinnostavammalta ja houkuttelevammalta.
Juuri tällainen staattinen käsitys lainattiin Aristoteleelta kristillisissä filosofioissa ja vakiinnutettiin keskiaikaisessa teologiassa. Tämä on yksi syy siihen, miksi renessanssi kääntyi aineellisen maailman puoleen etsiessään lupauksia, seikkailuja ja laajenevia mahdollisuuksia.
Jumalaa ymmärrettiin filosofisesti actus puruksena, mikä tarkoitti, että Hän oli kaikkea, mitä Hän voisi olla; Hän oli täysin staattinen, eräänlainen kiteytynyt, jäätynyt täydellisyys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Nimi Krishna tarkoittaa ”kaikkia puoleensavetävää”, ja kun tiedämme Radhan ja Krishnan välisen yhä kasvavan rakkauden vastavuoroisuuden, voimme arvostaa sitä, kuinka puoleensavetävä Jumala on – paljon puoleensavetävämpi kuin mikään muu tässä maailmassa.
Kun Jumalaa pidetään väärin staattisena ja monimuotoisuudeltaan puutteellisena, se saa aineellisen maailman näyttämään vertailussa kiinnostavammalta ja houkuttelevammalta.
Juuri tällainen staattinen käsitys lainattiin Aristoteleelta kristillisissä filosofioissa ja vakiinnutettiin keskiaikaisessa teologiassa. Tämä on yksi syy siihen, miksi renessanssi kääntyi aineellisen maailman puoleen etsiessään lupauksia, seikkailuja ja laajenevia mahdollisuuksia.
Jumalaa ymmärrettiin filosofisesti actus puruksena, mikä tarkoitti, että Hän oli kaikkea, mitä Hän voisi olla; Hän oli täysin staattinen, eräänlainen kiteytynyt, jäätynyt täydellisyys.Ajateltiin, että jos Jumala on täynnä ääretöntä täydellisyyttä, jumalallinen täydellisyys olisi absoluuttisessa maksimissaan eikä voisi enää kasvaa. Mutta Krishnadasa Kaviraja sanoo, että vaikka Jumala on täynnä täydellisyyttä, Hän silti kasvaa. Tämä ilmeinen paradoksi on ehkä helpompi hyväksyä, jos ajatellaan vastaavaa ”paradoksia”, jonka modernit matemaatikot ovat löytäneet tutkiessaan äärettömien joukkojen ominaisuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajateltiin, että jos Jumala on täynnä ääretöntä täydellisyyttä, jumalallinen täydellisyys olisi absoluuttisessa maksimissaan eikä voisi enää kasvaa. Mutta Krishnadasa Kaviraja sanoo, että vaikka Jumala on täynnä täydellisyyttä, Hän silti kasvaa. Tämä ilmeinen paradoksi on ehkä helpompi hyväksyä, jos ajatellaan vastaavaa ”paradoksia”, jonka modernit matemaatikot ovat löytäneet tutkiessaan äärettömien joukkojen ominaisuuksia.
...
Krishnan kauneus ja suloisuus ovat niin rajattomat, että ne vetävät puoleensa koko maailmankaikkeuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Krishnan kauneus ja suloisuus ovat niin rajattomat, että ne vetävät puoleensa koko maailmankaikkeuden.Radhan, Krishnan ja Caitanyan kolme transsendenttista persoonallisuutta ilmentävät yhdessä jumalallisen rakkauden ikuista dialektiikkaa, ajattoman dynamiikan jatkuvasti laajenevasta transsendenttisen autuuden merestä.
Lord Caitanya laskeutui maailmaan täyttääkseen sen rakkauden ....
Pelkästään laulamalla Hare Krishna kuka tahansa voi päästä sisälle siihen rajattomaan omistautumisen nektarin valtamereen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Radhan, Krishnan ja Caitanyan kolme transsendenttista persoonallisuutta ilmentävät yhdessä jumalallisen rakkauden ikuista dialektiikkaa, ajattoman dynamiikan jatkuvasti laajenevasta transsendenttisen autuuden merestä.
Lord Caitanya laskeutui maailmaan täyttääkseen sen rakkauden ....
Pelkästään laulamalla Hare Krishna kuka tahansa voi päästä sisälle siihen rajattomaan omistautumisen nektarin valtamereen.Herra Caitanya aloitti bhakti-renessanssin ja käänsi ihmisten katseen Jumalaan samaan aikaan, kun renessanssi Euroopassa käänsi ihmisten katseen ihmiseen ja maailmaan.
Da Vincin kaltaiset miehet, jotka olivat kiehtoneet aineellisen luonnon ihmeellisistä ja ovelista monimutkaisuuksista, alkoivat tutkia sen salaisuuksia tyydyttämättömällä uteliaisuudella ja palkittiin löytöillä.
Samaan aikaan, ikään kuin vastapainona, Lord Caitanya antoi bhaktin renessanssin kautta maailmalle ennennäkemättömän näkemyksen äärettömän rakkauden sisäisestä dynamiikasta kaikkea puoleensavetävässä Korkeimmassa Persoonallisuudessa.
Aivan kuten renessanssin miehet yrittivät avata maailmaa ja paljastaa luonnon salaisuudet, Lord Caitanya ja Hänen seuralaisensa avasivat Jumalan valtakunnan ja paljastivat Jumalan rakkauden salaisuudet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra Caitanya aloitti bhakti-renessanssin ja käänsi ihmisten katseen Jumalaan samaan aikaan, kun renessanssi Euroopassa käänsi ihmisten katseen ihmiseen ja maailmaan.
Da Vincin kaltaiset miehet, jotka olivat kiehtoneet aineellisen luonnon ihmeellisistä ja ovelista monimutkaisuuksista, alkoivat tutkia sen salaisuuksia tyydyttämättömällä uteliaisuudella ja palkittiin löytöillä.
Samaan aikaan, ikään kuin vastapainona, Lord Caitanya antoi bhaktin renessanssin kautta maailmalle ennennäkemättömän näkemyksen äärettömän rakkauden sisäisestä dynamiikasta kaikkea puoleensavetävässä Korkeimmassa Persoonallisuudessa.
Aivan kuten renessanssin miehet yrittivät avata maailmaa ja paljastaa luonnon salaisuudet, Lord Caitanya ja Hänen seuralaisensa avasivat Jumalan valtakunnan ja paljastivat Jumalan rakkauden salaisuudet.Siksi Lord Caitanyan ilmestyminen oli erittäin ajankohtainen. Renessanssin aikana Euroopassa syntynyt sivilisaatio on kasvanut kattamaan koko maapallon. Mutta on ollut erittäin onnekas vastavirta, sillä Lord Caitanyan sankirtana-liike on myös levinnyt ympäri maailmaa, täyttäen Lord Caitanyan oman ennustuksen. ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi Lord Caitanyan ilmestyminen oli erittäin ajankohtainen. Renessanssin aikana Euroopassa syntynyt sivilisaatio on kasvanut kattamaan koko maapallon. Mutta on ollut erittäin onnekas vastavirta, sillä Lord Caitanyan sankirtana-liike on myös levinnyt ympäri maailmaa, täyttäen Lord Caitanyan oman ennustuksen. ...
Therefore, Lord Caitanya’s appearance was most timely. The civilization born in Europe during the Renaissance has grown to straddle the earth. But there has been a most fortunate counterflux, as the sankirtana movement of Lord Caitanya has also spread over the globe, in fulfillment of Lord Caitanya’s own prophecy. By showing how Krishna is supremely loving and all-attractive, and by making Krishna easily accessible through the chanting of His names. Lord Caitanya has made it possible for us to shift our vision back to God once more. This is necessary. Man and the world cannot answer to the demand we have placed upon them. Only Krishna and His transcendental kingdom, where He eternally revels in pastimes of love, can do that. This alone is the realm that is rich with infinite promise, beckoning to us with limitless possibilities.
Anonyymi kirjoitti:
Therefore, Lord Caitanya’s appearance was most timely. The civilization born in Europe during the Renaissance has grown to straddle the earth. But there has been a most fortunate counterflux, as the sankirtana movement of Lord Caitanya has also spread over the globe, in fulfillment of Lord Caitanya’s own prophecy. By showing how Krishna is supremely loving and all-attractive, and by making Krishna easily accessible through the chanting of His names. Lord Caitanya has made it possible for us to shift our vision back to God once more. This is necessary. Man and the world cannot answer to the demand we have placed upon them. Only Krishna and His transcendental kingdom, where He eternally revels in pastimes of love, can do that. This alone is the realm that is rich with infinite promise, beckoning to us with limitless possibilities.
https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/https://krishna.com/chaitanya-mahaprabhu/lord-chaitanya-and-the-renaissance-of-devotion/
Yllä on muutama katkelma tästä, katkelmia eri kohdista, ei koko teksti, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
Samaan aikaan, ikään kuin vastapainona, Lord Caitanya antoi bhaktin renessanssin kautta maailmalle ennennäkemättömän näkemyksen äärettömän rakkauden sisäisestä dynamiikasta kaikkea puoleensavetävässä Korkeimmassa Persoonallisuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllä on muutama katkelma tästä, katkelmia eri kohdista, ei koko teksti, vaan katkelmia, erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.
Samaan aikaan, ikään kuin vastapainona, Lord Caitanya antoi bhaktin renessanssin kautta maailmalle ennennäkemättömän näkemyksen äärettömän rakkauden sisäisestä dynamiikasta kaikkea puoleensavetävässä Korkeimmassa Persoonallisuudessa.Kuten Chaitanya-Charitamritassa selitetään, Srimati Radharani on Krishnan ikuinen puoliso, joka on maha-bhavan ruumiillistuma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten Chaitanya-Charitamritassa selitetään, Srimati Radharani on Krishnan ikuinen puoliso, joka on maha-bhavan ruumiillistuma.
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA. Vastaus on, että MIELIKUVA VANHASTA MIEHESTÄ on iskostettu meihin äidinmaidosta lähtien yleisten kliseiden kulttuuristen ja sosiaalisten kerrosten kautta. Leonardo ja muut menneisyyden nerot täyttivät kirkon määräyksen, jossa päätöksen siitä, mitä ja miten kuvataan, tekivät uskonnolliset toimihenkilöt, jotka olivat usein kaukana Jumalan ymmärtämisen filosofiasta. Lisäksi kuvat suunniteltiin vuorovaikutteisiksi massojen kanssa, ja ne edellyttivät selkeitä muotoja ja kuvia, jotka voisivat luoda katsojiin elävän vaikutelman. Tätä oli monissa kulttuureissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA. Vastaus on, että MIELIKUVA VANHASTA MIEHESTÄ on iskostettu meihin äidinmaidosta lähtien yleisten kliseiden kulttuuristen ja sosiaalisten kerrosten kautta. Leonardo ja muut menneisyyden nerot täyttivät kirkon määräyksen, jossa päätöksen siitä, mitä ja miten kuvataan, tekivät uskonnolliset toimihenkilöt, jotka olivat usein kaukana Jumalan ymmärtämisen filosofiasta. Lisäksi kuvat suunniteltiin vuorovaikutteisiksi massojen kanssa, ja ne edellyttivät selkeitä muotoja ja kuvia, jotka voisivat luoda katsojiin elävän vaikutelman. Tätä oli monissa kulttuureissa.Feminiinisen palvonta maailman uskonnoissa. Länsimaissa vallitsevat uskonnot ovat patriarkaalisia
Monoteistiset uskonnolliset opetukset julistavat, että Jumala on yksi, yhtenäinen ja maskuliininen. Samaan aikaan näissä perinteissä on epäsuorasti läsnä feminiinisen kultti. Esimerkiksi Neitsyt Marian, Jumalan äidin, palvonta on yleistä. Sieluun viitataan joskus "taivaallisen sulhasen morsiamena". Tarkastellaanpa jumalallisen miehen ja naisen tärkeää teemaa Vedojen näkökulmasta.
Radha, Krishna, Chaitanya
Yksi Chaitanya-charitamritan jakeista auttaa ymmärtämään tämän mysteerin:
sanskrit…
Tämän shlokan ydin on tämä: Herra, joka on ainoa Alku, jakautuu kahteen vastakohtaan, miespuoliseen ja naispuoliseen, Krishnaan ja Radhaan. Hän tekee tämän kokeakseen suhteen onnellisuuden. Mutta tietyssä vaiheessa tapahtuu sulautuminen ... Hän saa takaisin yhden muotonsa, ja tämä muoto on Chaitanya.
Sanskritin kielen termi vikrityâ tarkoittaa transformaatiota. Oman onnellisuutensa vuoksi Herra on jakautunut kahteen olemukseen: purushaan ja prakritiin, [Energian] Lähteeseen ja Energiaan. Ja transformaatioprosessissa näiden kahden alun yhdistyminen paljastaa Hänen alkuperäisen asemansa Chaitanyana.
Edelleen todetaan, että on mahdotonta sanoa, kumpi tulee ensin, auringonlasku vai aamunkoitto, talvi vai kesä, tämä yhdistymisen ja erottumisen mysteeri tapahtuu ikuisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Feminiinisen palvonta maailman uskonnoissa. Länsimaissa vallitsevat uskonnot ovat patriarkaalisia
Monoteistiset uskonnolliset opetukset julistavat, että Jumala on yksi, yhtenäinen ja maskuliininen. Samaan aikaan näissä perinteissä on epäsuorasti läsnä feminiinisen kultti. Esimerkiksi Neitsyt Marian, Jumalan äidin, palvonta on yleistä. Sieluun viitataan joskus "taivaallisen sulhasen morsiamena". Tarkastellaanpa jumalallisen miehen ja naisen tärkeää teemaa Vedojen näkökulmasta.
Radha, Krishna, Chaitanya
Yksi Chaitanya-charitamritan jakeista auttaa ymmärtämään tämän mysteerin:
sanskrit…
Tämän shlokan ydin on tämä: Herra, joka on ainoa Alku, jakautuu kahteen vastakohtaan, miespuoliseen ja naispuoliseen, Krishnaan ja Radhaan. Hän tekee tämän kokeakseen suhteen onnellisuuden. Mutta tietyssä vaiheessa tapahtuu sulautuminen ... Hän saa takaisin yhden muotonsa, ja tämä muoto on Chaitanya.
Sanskritin kielen termi vikrityâ tarkoittaa transformaatiota. Oman onnellisuutensa vuoksi Herra on jakautunut kahteen olemukseen: purushaan ja prakritiin, [Energian] Lähteeseen ja Energiaan. Ja transformaatioprosessissa näiden kahden alun yhdistyminen paljastaa Hänen alkuperäisen asemansa Chaitanyana.
Edelleen todetaan, että on mahdotonta sanoa, kumpi tulee ensin, auringonlasku vai aamunkoitto, talvi vai kesä, tämä yhdistymisen ja erottumisen mysteeri tapahtuu ikuisesti.Jumalallisen maskuliininen ja feminiininen Aspekti
Meidän on ymmärrettävä todellisuuden luonne. Meille kerrotaan, että tämä maailma on vain vääristynyt heijastus henkimaailmasta. Yksi tämän aineellisen maailman ominaispiirteistä on miespuolisen ja naispuolisen alun olemassaolo. Ja olisi virheellistä ja tietämätöntä yrittää riistää jumalalliselta Todellisuudelta tämä piirre, tämä luonne, jako miespuoliseen ja naispuoliseen prinsiippiin.
Kuulemme joka päivä tämän ilmaisun, nämä sanat: "Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi. Englannin kielen sana "man" tarkoittaa miestä. Mutta entä nainen? Kenen kuvaksi nainen luotiin?
Tämä idea feminiinisestä ja maskuliinisesta löytää täyden ilmaisunsa ja edustuksensa Krishna-käsityksessä Jumalallisesta, käsityksessä Jumalasta Krishnana.
"Vedanta-sutrassa sanotaan: ...sanskrit... ”Absoluuttinen Totuus on Alkuperäinen Lähde".
Lähde, josta kaikki on saanut alkunsa. Vedanta on Vedojen puun kukka.
...sanskrit…
Srimad-Bhagavatam 1.1.3... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalallisen maskuliininen ja feminiininen Aspekti
Meidän on ymmärrettävä todellisuuden luonne. Meille kerrotaan, että tämä maailma on vain vääristynyt heijastus henkimaailmasta. Yksi tämän aineellisen maailman ominaispiirteistä on miespuolisen ja naispuolisen alun olemassaolo. Ja olisi virheellistä ja tietämätöntä yrittää riistää jumalalliselta Todellisuudelta tämä piirre, tämä luonne, jako miespuoliseen ja naispuoliseen prinsiippiin.
Kuulemme joka päivä tämän ilmaisun, nämä sanat: "Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi. Englannin kielen sana "man" tarkoittaa miestä. Mutta entä nainen? Kenen kuvaksi nainen luotiin?
Tämä idea feminiinisestä ja maskuliinisesta löytää täyden ilmaisunsa ja edustuksensa Krishna-käsityksessä Jumalallisesta, käsityksessä Jumalasta Krishnana.
"Vedanta-sutrassa sanotaan: ...sanskrit... ”Absoluuttinen Totuus on Alkuperäinen Lähde".
Lähde, josta kaikki on saanut alkunsa. Vedanta on Vedojen puun kukka.
...sanskrit…
Srimad-Bhagavatam 1.1.3...Kuvaillessaan Korkeimman Olennon luonnetta Srila Guru Maharaj sanoo, että Jumalan Persoonallisuus ilmenee silloin, kun Jumalan Persoonallisuuteen liittyy Hänen Shaktinsa - Hänen naispuolinen puoliskonsa.
Kun taas kuvaus tai kuva Jumalasta, joka on vailla energiaa, voimaa, shaktia - tämä kuva kääntyy lopulta kohti impersonalismia - persoonatonta käsitystä Hänestä.
…
Englannin kielessä sana " Jumala" on yleisesti käytetty sana "God". Mutta Srila Saraswati Thakur käytti mieluummin toista termiä Jumalallisesta, «Godhead», vetääkseen selkeän rajan Krishna-tietoisuuden ja kristinuskon välille. «Godhead» on laajempi, kaiken kattava määritelmä.
Shukadeva Goswami puhuu olemassaolon toisen ulottuvuuden olemassaolosta, valtakunnasta, jossa Jumala - Mies, Jumalallisen maskuliininen ilmentymä - on naispuolisen puoliskonsa eli feminiinisen Alun, Seuralaisensa, seurassa. Miehen ja naisen suhde tässä maailmassa on vääristynyt heijastus suhteesta tässä alkuperäisessä Todellisuudessa.
…
...Mutta Radha ja Krishna, Radharani ja Krishna - He kaksi ilmenevät Yhtenä Kokonaisuutena". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaan aikaan, ikään kuin vastapainona, Lord Caitanya antoi bhaktin renessanssin kautta maailmalle ennennäkemättömän näkemyksen äärettömän rakkauden sisäisestä dynamiikasta kaikkea puoleensavetävässä Korkeimmassa Persoonallisuudessa.Sri Chaitanya Mahaprabhu- Jumaluuden Ylin Persoonallisuus Sri Krishna. Hän ilmestyi armollisesti noin 500 vuotta sitten Bengaliin, Intiaan. Hän esitti Bhakti-joogan prosessin yksinkertaisella Jumalan Pyhien Nimien laulamisella, jota kutsutaan myös sankirtaniksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sri Chaitanya Mahaprabhu- Jumaluuden Ylin Persoonallisuus Sri Krishna. Hän ilmestyi armollisesti noin 500 vuotta sitten Bengaliin, Intiaan. Hän esitti Bhakti-joogan prosessin yksinkertaisella Jumalan Pyhien Nimien laulamisella, jota kutsutaan myös sankirtaniksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=BobELz8SD4I&list=RDBobELz8SD4I&start_radio=1
https://www.youtube.com/watch?v=Oswg3tqRGlA
The Transcendental Vibration - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=Oswg3tqRGlA
The Transcendental VibrationIn 1966, within the first year of his mission to spread the Maha-Mantra to people outside India, Srila A.C. Bhaktivedanta Swami recorded an album with Happening Records, including a kirtan session and this short talk.
His words give a profound entrance into the spiritual depth of the Maha-mantra.
Transcript
This transcendental vibration-by chanting of Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa, Hare Hare / Hare Rāma, Hare Rāma, Rāma Rāma, Hare Hare - is the sublime method for reviving our Kṛṣṇa consciousness. As living spiritual souls we are all originally Kṛṣṇa conscious entities, but due to our association with matter since time immemorial, our consciousness is now polluted by material atmosphere. In this polluted concept of live, we are all trying to exploit the resources of material nature, but actually we are becoming more and more entangled in our complexities. This illusion is called māyā, or hard struggle for existence over the stringent laws of material nature. This illusory struggle against the material nature can at once be stopped by revival of our Kṛṣṇa consciousness.
Kṛṣṇa consciousness is not an artificial imposition on the mind. This consciousness is the original energy of the living entity. When we hear the transcendental vibration, this consciousness is revived. And the process is recommended by authorities for this age. By practical experience also, we can perceive that by chanting this mahā-mantra, or the Great Chanting for Deliverance, one can at once feel transcendental ecstasy from the spiritual stratum. When one is factually on the plane of spiritual understanding, surpassing the stages of sense, mind and intelligence, one is situated on the transcendental plane. This chanting of Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa, Hare Hare/ Hare Rāma, Hare Rāma, Rāma Rāma, Hare Hare is directly enacted from the spiritual platform, surpassing all lower states of consciousness-namely sensual, mental and intellectual. There is no need of understanding the language of the mantra, nor is there any need of mental speculation nor any intellectual adjustment for chanting this mahā-mantra. It springs automatically from the spiritual platform, and as such, anyone can take part in this transcendental sound vibration, without any previous qualification, and dance in ecstasy.
https://www.youtube.com/watch?v=Oswg3tqRGlA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
In 1966, within the first year of his mission to spread the Maha-Mantra to people outside India, Srila A.C. Bhaktivedanta Swami recorded an album with Happening Records, including a kirtan session and this short talk.
His words give a profound entrance into the spiritual depth of the Maha-mantra.
Transcript
This transcendental vibration-by chanting of Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa, Hare Hare / Hare Rāma, Hare Rāma, Rāma Rāma, Hare Hare - is the sublime method for reviving our Kṛṣṇa consciousness. As living spiritual souls we are all originally Kṛṣṇa conscious entities, but due to our association with matter since time immemorial, our consciousness is now polluted by material atmosphere. In this polluted concept of live, we are all trying to exploit the resources of material nature, but actually we are becoming more and more entangled in our complexities. This illusion is called māyā, or hard struggle for existence over the stringent laws of material nature. This illusory struggle against the material nature can at once be stopped by revival of our Kṛṣṇa consciousness.
Kṛṣṇa consciousness is not an artificial imposition on the mind. This consciousness is the original energy of the living entity. When we hear the transcendental vibration, this consciousness is revived. And the process is recommended by authorities for this age. By practical experience also, we can perceive that by chanting this mahā-mantra, or the Great Chanting for Deliverance, one can at once feel transcendental ecstasy from the spiritual stratum. When one is factually on the plane of spiritual understanding, surpassing the stages of sense, mind and intelligence, one is situated on the transcendental plane. This chanting of Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa, Hare Hare/ Hare Rāma, Hare Rāma, Rāma Rāma, Hare Hare is directly enacted from the spiritual platform, surpassing all lower states of consciousness-namely sensual, mental and intellectual. There is no need of understanding the language of the mantra, nor is there any need of mental speculation nor any intellectual adjustment for chanting this mahā-mantra. It springs automatically from the spiritual platform, and as such, anyone can take part in this transcendental sound vibration, without any previous qualification, and dance in ecstasy.
https://www.youtube.com/watch?v=Oswg3tqRGlAMiksi Krishna antaa harvoin puhdasta bhaktia?
Koska:
Omistautuminen on niin voimakasta, että Äärettömästä tulee alisteinen ja asettuu alisteiseen asemaan rajoitetulle.
Henkisen todellisuuden korkeimmassa ulottuvuudessa Korkein Herra on palvojiensa orja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Krishna antaa harvoin puhdasta bhaktia?
Koska:
Omistautuminen on niin voimakasta, että Äärettömästä tulee alisteinen ja asettuu alisteiseen asemaan rajoitetulle.
Henkisen todellisuuden korkeimmassa ulottuvuudessa Korkein Herra on palvojiensa orja.Rakkautenne vuoksi ostatte Hänet.
Hän ei siis anna rakkautta kovinkaan helposti, koska Hän on sitoutunut siihen. Hän voi antaa vapautuksen helposti, mutta puhtaan rakkauden antaminen on hyvin vaikeaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkautenne vuoksi ostatte Hänet.
Hän ei siis anna rakkautta kovinkaan helposti, koska Hän on sitoutunut siihen. Hän voi antaa vapautuksen helposti, mutta puhtaan rakkauden antaminen on hyvin vaikeaa.Herra Caitanya on hyvin erityinen avatar (Hän on Itse Krishna) koska Hän antoi rakkautta hyvin helposti ottamatta huomioon, kuka on pätevä ja kuka ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra Caitanya on hyvin erityinen avatar (Hän on Itse Krishna) koska Hän antoi rakkautta hyvin helposti ottamatta huomioon, kuka on pätevä ja kuka ei.
Vaikka bhaktin saavuttaminen on hyvin vaikeaa, kuitenkin Herra Chaitanya antoi tämän bhaktin vapaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka bhaktin saavuttaminen on hyvin vaikeaa, kuitenkin Herra Chaitanya antoi tämän bhaktin vapaasti.
Krishna voi antaa meille mitä tahansa, jopa muktin, vapautumisen, mutta bhakti on erityinen lahja, sillä antamalla palvojalle bhaktin Krishna antaa tämän valloittaa Itsensä ja Hänestä tulee väline bhaktan käsissä, vaikka Krishna on kaikkein voimakkain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Krishna voi antaa meille mitä tahansa, jopa muktin, vapautumisen, mutta bhakti on erityinen lahja, sillä antamalla palvojalle bhaktin Krishna antaa tämän valloittaa Itsensä ja Hänestä tulee väline bhaktan käsissä, vaikka Krishna on kaikkein voimakkain.
Radharani, bhaktin täydellisyyden symboli, on niin voimakas, että Hän alisti Krishnan Itselleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Radharani, bhaktin täydellisyyden symboli, on niin voimakas, että Hän alisti Krishnan Itselleen.
Radharani on Absoluutin feminiininen aspekti.
Krishna ei suorita leikkejään yksin. Niihin osallistuu täydentävä alku, Absoluutin feminiininen ilmentymä. Hänen nimensä on Srimati Radharani.
Hänen nimeään ja olemustaan ei nimenomaisesti paljasteta pyhissä kirjoituksissa, mutta Radha ja Krishna, Energia ja Lähde, muodostavat yhden, jakamattoman Absoluuttisen Todellisuuden, joka ilmenee ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Radharani on Absoluutin feminiininen aspekti.
Krishna ei suorita leikkejään yksin. Niihin osallistuu täydentävä alku, Absoluutin feminiininen ilmentymä. Hänen nimensä on Srimati Radharani.
Hänen nimeään ja olemustaan ei nimenomaisesti paljasteta pyhissä kirjoituksissa, mutta Radha ja Krishna, Energia ja Lähde, muodostavat yhden, jakamattoman Absoluuttisen Todellisuuden, joka ilmenee ...Minulta on kysytty täällä tekijänoikeusrikkomuksesta, ja esitin sen kysymyksen
(Sri Chaitanya Saraswat Math, the Mission of the inseparable)
toimittalalle, redaktorille, ja hän kirjoitti minulle vastauksen, että tekijänoikeusrikkomus on tässä tapauksessa hölynpölyä, ja että joidenkin heidän kirjojensa lopussa lukee: vapaata levittämistä ja kopioimista suositellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulta on kysytty täällä tekijänoikeusrikkomuksesta, ja esitin sen kysymyksen
(Sri Chaitanya Saraswat Math, the Mission of the inseparable)
toimittalalle, redaktorille, ja hän kirjoitti minulle vastauksen, että tekijänoikeusrikkomus on tässä tapauksessa hölynpölyä, ja että joidenkin heidän kirjojensa lopussa lukee: vapaata levittämistä ja kopioimista suositellaan.OM TAT SAT
- jeppe
!huh,huh kannattaa olla varovainen.pitkälti luulisin että toi sinun/teidän kirjoituksenne oli taas jostain kirjasta mutta eipä se mitään.Kaiketi tiedät myös että on myös tietoa joka menee ylitse niin sanotun kirja tiedon ja tavallisen ymmärrys kyvyn ylitse millä ei ole mitään tekemistä minkään täällä maailmassa olevan kanssa ja täällä aikamme opitun kanssa.nykyisin on liikkeellä henkilöitä jotka ovat taitavia manipuloimaan toisia,susia lampaiden kaavuissa ja he ovat myös taitavia iskostamaan seuraajilleen harhanomaisia näkyjä kuten "kultaista loistoa" ja muita mystisiä kikkoja.Mutta kaikesta huolimatta Hyvää vointia ja Herran,Jumalan siunausta
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1503265Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel772224Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä102187Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien731876Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1551702Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241696Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k121675Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem231378Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️171204Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31173