Amisten satojen milj. leikkausten ikävät seuraukset - Veeti, 16, sai onnettomuudessa pysyvät vammat

44

943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Työturvallisuus on tuhonnut yhteiskunnan ja talouden. Ennen luonnon valinta piti työvoiman osaavana, nyt pitää mennä hitaimpien ja taitamattomimpien mukaan. Ei kassa kestä.

• Anonyymi

Tiedätkö sie vitun idiootti mikä onnettomuus on? Tapahtuma joka tapahtuu sattumanvaraisesti, ihan sama kuinka kykenevä olet. Sekö tekee ihmisestä taitamattoman, koska hänelle sattuu onnettomuus? Kuulut varmasti siihen ryhmään jonka luonnovalinnan pitäisi karsia pois, kun tuollaisia kirjoittelet.

• Anonyymi

Amiksiin on hankittu täysin turhaan ammattikäyttöön tarkoitettuja koneita hifistelijöiden toimesta, kun usein riittäisi opetuskäyttöön suunniteltu demolaite. Besserwisserien tarkoitus on ollut turvata oma korvaamattomuus oppilaiden turvallisuuden kustannuksella. Työssäoppimisessahan voi käyttää ammattilaisten laitteita ilman tätä kunnallisrahan polttoa.

• Anonyymi

Samaa mieltä. Amiksissa on viimeisen päälle olevat korjaamokoneet, ainakin autoalan amiksissa. Huonona puolena niissä on se, että kaikki oppilaat eivät nimittäin pääse töihin maahantuojien korjaamoihin missä ko laitteet ovat. Jotkut pääsevät töihin nyrkkipajoihin missä ei ole tietoakaan viimeisen päälle olevista laitteista mitkä amiksissa on. Siinä on sitten vastavalmistunut asentaja sormi suussa kun ei ole sitä tai tätä työkalua/testeriä joka oli amiksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä. Amiksissa on viimeisen päälle olevat korjaamokoneet, ainakin autoalan amiksissa. Huonona puolena niissä on se, että kaikki oppilaat eivät nimittäin pääse töihin maahantuojien korjaamoihin missä ko laitteet ovat. Jotkut pääsevät töihin nyrkkipajoihin missä ei ole tietoakaan viimeisen päälle olevista laitteista mitkä amiksissa on. Siinä on sitten vastavalmistunut asentaja sormi suussa kun ei ole sitä tai tätä työkalua/testeriä joka oli amiksessa.

Mutta meinaat että nyrkkipsjoilla on sellaisia töitä, mihin tarvitaan testereitä js erikoistyöksluja? Just joo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta meinaat että nyrkkipsjoilla on sellaisia töitä, mihin tarvitaan testereitä js erikoistyöksluja? Just joo.

Ami voi kuule juuttua vaikka tubelessin ja vanteen väliin.

• Anonyymi

juu, ja puolet aloista voisi lopettaa kun eivät työllistä ketään koskaan.

• Anonyymi

Ja vähentää kansan edustajia neljäsosaan kun eivät työllistä ketään,loisivat vaan ylisuurilla paikoillaan ja nostavat palkkansa lisäksi satoja tuhansia pimeää rahaa virapelihommistaan,saatanan rosvot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vähentää kansan edustajia neljäsosaan kun eivät työllistä ketään,loisivat vaan ylisuurilla paikoillaan ja nostavat palkkansa lisäksi satoja tuhansia pimeää rahaa virapelihommistaan,saatanan rosvot.

Vain Sveitsin hyvin toimiva Suora Kansanäänestys vähentää Korruptiota, Sossu- Rälssiä, säästää Mijardeja, Nopeuttaa päätöksentekoa ! Mihin dumpata Ylimääräiset Tuhannet Virka- Oletetut ? Viiden vuoden siirtymäaika riittää ! Kansalaisaloite ja Äänestys !

• Anonyymi

Eipä sitä kukaan eikä mikään taho voi elää yli varojensa.

Suomi on Pohjois- Euroopan köyhin maa.

Köyhän on typerää esittää rikasta.

Sdp- esittää rikasta.

• Anonyymi

ASEITA ON !

• Anonyymi

SDP on jo Ryssinyt valtansa ja hegemoniansa Kaikissa Europan maisssa Älykkyydsetään tunnetussa Tanskassa ! Kannattaisi ottaa opikseen !💪🤑

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SDP on jo Ryssinyt valtansa ja hegemoniansa Kaikissa Europan maisssa Älykkyydsetään tunnetussa Tanskassa ! Kannattaisi ottaa opikseen !💪🤑

Juuri noin nyt on kuulemma sitten vaarana että vastavoimat voittaaEUn kolmessa isossa perustajamassa ja Britanniassa,sekä pieniä maita on ollut jo ennestäää .Ne tulevat muuttamaan suuntaa ,mutta tuski huonompaan enää voi ja tuokin on sossuje itse auheuttamaa.

• Anonyymi

Että ihan taas porvarihallituksen vika? Vaikka tapaus sattui jo ennen porvarihallitusta.

• Anonyymi

Tyyppi ei ollut kuunnellut riittävän tarkasti setan oppitunneilla. Nyt nähdään miten käy kun luistaa kaikkein tärkeimpien asioiden oppimisesta.

• Anonyymi

Silloin oli vasurit opetusministerinä. No, sitä tuo jonne kantaa lopun elämänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin oli vasurit opetusministerinä. No, sitä tuo jonne kantaa lopun elämänsä.

Ei siis mitään Vastuuta mistään entisten Opetusjallituksilla ja Ministereillä ! Turun Västäräkki " Suolikaasu " Lii Andersson tuhosi tehokkaasti monen Ikäpolven tulevaisuuden ilman mitään vastuuta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siis mitään Vastuuta mistään entisten Opetusjallituksilla ja Ministereillä ! Turun Västäräkki " Suolikaasu " Lii Andersson tuhosi tehokkaasti monen Ikäpolven tulevaisuuden ilman mitään vastuuta !

Sipilä jo aloitti kun sen moniosaajat saapui maahan. Andersson jatkoi.

• Anonyymi

Vaikka Veetin tapaus on äärimmäisen surullinen, ei sillä ole mitään tekemistä nykyisen
        hallituksen leikkausten kanssa. Opettaja jätti 16v oppilaan yksin vaarallisen ja raskaan koneen
        kanssa ilman valvontaa. Syy oli opettajan, ei hallituksen leikkausten. Kyllä ammattioppilaitokset ovat ihan itse sössineet niin rahatilanteessa, kuin opetuksensakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka Veetin tapaus on äärimmäisen surullinen, ei sillä ole mitään tekemistä nykyisen
        hallituksen leikkausten kanssa. Opettaja jätti 16v oppilaan yksin vaarallisen ja raskaan koneen
        kanssa ilman valvontaa. Syy oli opettajan, ei hallituksen leikkausten. Kyllä ammattioppilaitokset ovat ihan itse sössineet niin rahatilanteessa, kuin opetuksensakin.

Niin ja kun rahaa oli ,suomeen haalittiin ulkomaalaisia ilmaisopiskelemaan ja vain niin nauretavansyyn kuin kansaenvälisyyden vuoksi.Opiskelioiden sanotiinkanattavan myös tuota .Nyt sitten naristaan lisää raahaa,minkä muutamat oppilaa tiesi tulevaksi tuon seurauksena.

• Anonyymi

uutisten mukaan ammatti koulutusta, leikatkaisiin, samalla kun pulaa alan työläisistä,

• Anonyymi

Mehä voitas lisätä maaham muuttoo, eiks je😉
        T:Demari

• Anonyymi

On kyllä rajuja leikkauksia kun vaikuttavat jo menneisyyteen...
      Sen verran tiedän työturvallisuudesta ettei tossa onnettomuudessa ole noudatettu ollenkaan mitään lakeja.

• Anonyymi

Ei kait oman järjen käyttö ole amiksessakaan kielletty?

• Anonyymi

Se on turha väite,että työturvallisuuteen käytetty raha mene yhteiskunnassa hukkaan ja että vain työntekijä on vastuussa itse omasta työturvallisuudesta. Minulla on hyvä esimerkki siitä,että säästäminen työturvallisuudessa ei kannata. 10 vuotta sitten olin toimistoapulaisena eräässä toimistossa. Minun tehtäviini kuului myös ns. lähetin hommat. Kerran vein asiapapereita toimistosta toiseen toimistoon. Oli talvi ja se toinen toimisto sijaitsi isossa toimistorakennuksessa. Piha oli jäinen ja huonosti hiekoitettu. Kävely päättyi
      kaatumiseen ja tuli sairauspoissaoloa sen takia.

• Anonyymi

Vakuutus korvaa jos taloyhtiö laiminlyönyt hiekoituksen.

• Anonyymi

Huonosti hoidettu taloyhtiö ilmiselvästi syyllinen.

• Anonyymi

Ihmiset investoikaa joka asiaan jopa kaikista pienimipiin asioihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

Miksi alotus on viihdepalstalla?

• Anonyymi

Kunnallispoliitikot ovat tyhmiä, jos tuollaisia laitteistoja olisi vaikka startupien käyttöön hankittu kunnissa, se piristäisi taloutta. Nyt ne on hirviö leikkikaluja, jotka vaativat kunnallisia luottamustomia ylläpitoon.

• Anonyymi

Todella ikävä tapaus ja olen erittäin surulinen tuon pojan takia. Miksi opettaja
      jätti pojan yksin? Se, että on liian vähän opettajia ei ole Petteri Orpon hallituksen
      leikkausten syytä, vaan ryhmäkoot ja opettajien vähyys on ollut jo edellisen
      (Sanna Marinin Demari vetoisen hallituksen aikaan). Moni opettaja amiksessa
      tekee omia juttujaan ja sälyttää vastuun muiden harteille.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jutun onnettomuus tapahtui Marinin aikaan.
        Seta-opettajien palkkaaminen ei auta kyseiseen asiaan.

Herjaat vielä opettajia tyhmä sika, tuollaiselle pitäisi laittaa naru kaulaan.

• Anonyymi

Ammattikoulutuksen alasajo alkoi Suomessa jo 1990-luvulla.
      Kaikki alkoi kun ammattikasvatushallitus itsenäisenä lakkautettiin ja muodostettiin nykyinen opetushallitus jonka johdolla aiemmin rakennettua hyvin toimivaa ammattikoulutusta käytiin muuttamaan ja purkamaan.
      Ammattikoulutuksessa tulisi palata takaisin 1980-luvun käytänteisiin, silloin ammattikouluista valmistui työelämään valmiita alansa osaajia.

• Anonyymi

Metallimies on erimies nostaa kohta Suomen lamasta ylös.

• Anonyymi

Mitäs menevät amikseen. Lukio on ainoa ja oikea valinta kunnon kansalaiselle.

• Anonyymi

Kuule, ett voi tietää, onko se kaupan kassa, siivooja, taksi tai bussikuski käynyt
        lukion, mikä oikeus sinulla on jaotella ihmisiä sen mukaan, minkälainen koulutus
        tausta ihmisellä on, mikä "ammatti" se ylioppilas mukamas on? Lukio on vain välivaihe
        kohti korkeakoulu opiskeluja. Suomi tarvitsee lääkäreitä, juristeja ym mutta kyllä
        Suomi tarvitsee myös niitä halveksimiasi amislaisia. Voit aivan hyvin vaihtaa talvirenkaasi
        autoon aivan ITSE, kammata ja värjätä, mitä nyt haluatkaan hiuksellesi tehdä, aivan ITSE.
        Korjata revenneet sauman tai vaihtaa rikkinäisen vetoketjun aivan ITSE.
        Olet juuri sellainen ihminen, joka pitää duunareita omana henkilökohtaisena palvelus
        armeijajaan, kun omat käden taidot eivät riitä mihinkään käsillä tehtävään työhön. Samasta syytsä taidat kannattaa työperäistä maahanmuuttoakin- matuthan tekevät nytkin ns paskaduunit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule, ett voi tietää, onko se kaupan kassa, siivooja, taksi tai bussikuski käynyt
        lukion, mikä oikeus sinulla on jaotella ihmisiä sen mukaan, minkälainen koulutus
        tausta ihmisellä on, mikä "ammatti" se ylioppilas mukamas on? Lukio on vain välivaihe
        kohti korkeakoulu opiskeluja. Suomi tarvitsee lääkäreitä, juristeja ym mutta kyllä
        Suomi tarvitsee myös niitä halveksimiasi amislaisia. Voit aivan hyvin vaihtaa talvirenkaasi
        autoon aivan ITSE, kammata ja värjätä, mitä nyt haluatkaan hiuksellesi tehdä, aivan ITSE.
        Korjata revenneet sauman tai vaihtaa rikkinäisen vetoketjun aivan ITSE.
        Olet juuri sellainen ihminen, joka pitää duunareita omana henkilökohtaisena palvelus
        armeijajaan, kun omat käden taidot eivät riitä mihinkään käsillä tehtävään työhön. Samasta syytsä taidat kannattaa työperäistä maahanmuuttoakin- matuthan tekevät nytkin ns paskaduunit.

Kuules kuules. Vaihdan todellakin renkaani itse ja otan jopa kumin vanteelta kun on välineet. Korjaan myös autoni itse.
        Hiukset leikkaan itse koneella. Ostin myös vuosi sitten uuden ompelukoneen.

• Anonyymi

Sipilän aikana meidä nuori meni ammattikouluun innokkaana. Joutui pettymään, kun odotettuja koulutuksia ei ollutkaan, vaan sen ajan joutui maleksimaan kadulla ja baareissa ym. Kun ns. koulu loppui, ei osannut mitään, eikä päässyt mihinkään sen alan töihin, vaikka haki kaikkiin paikkoihin mitä löytyi. Ammatin vaihto, mutta etupäässä ilman töitä sen jälkeen.

• Anonyymi

Opetus on joka koulutusasteella liian teoreettista. DI ei tiedä, mitä inssi tekee ja inssi ei tiedä, mitä duunari tekee. Kouluttaa osaa vain henkilö, joka tekee työkseen alan hommia. Mestari-oppipoika. Teorioita ja muita juttuja voi jokainen opetella omin päin, kun perusasiat ovat hallussa.
      15-18 -ikäistä tuppaa vain kiinnostamaan kaikki muu kuin opiskelu ammattiin.

• Anonyymi

Sen ikäisenä olin jo vuosia ollut byggalla hommissa alkaen 16 v. Lähinnä kantamalla lautoja ja koolinkia Lapin sodan veteraaneille Helsingissä.

• Anonyymi

Haloo! Se Veetin opettaja sano lähtevänsä käymään kaupassa!

• Anonyymi

Mylly pyöri, täytyy aika isoja kuormia roudata jatkuvalla syötöllä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      161
      8879
    2. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      104
      4082
    3. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      114
      3922
    4. 55
      3383
    5. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      42
      2724
    6. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      390
      2013
    7. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      57
      1927
    8. Yliajo Heinolassa

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi
      Heinola
      45
      1901
    9. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      11
      1891
    10. Kauhea ikävä iski

Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko
      Ikävä
      20
      1531
    Aihe