Belle ja Sebastian tunnari

anu

Muistui tuossa mieleeni tv-sarja joka vuosia sitten pyöri telkussa Belle ja Sebastian.Siinä tunnarina soi kertakaikkisen ihana ranskankielinen biisi jota nyt etsiskelen.Mahtaisko joku tietää minkä niminen biisi on kyseessä ja kuka esittää ja mistä saisi levyn?Soittoäänenä sitä on kylläkin tarjolla puhelimeen ja nimenä on Lintu...muuta en sitten löydäkään.

19

14491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musician

      Biisin nimi on just se Lintu. En muista yhtäkkiä tekijää mut jossain arkoistoissa on sen nuottikin. Tullut koulussa laulettua tota biisiä vuonna jotakin...

      • musician

        Biisin sanat: Erland Sundqvist & Hilkka Norkamo. Nuotti löytyy mm. kirjasta Suuri toivelaulukirja 9. Sanat alkaa: Maailmaan, mä avaraan,
        jos mennä voisin vaeltamaan...


      • anu
        musician kirjoitti:

        Biisin sanat: Erland Sundqvist & Hilkka Norkamo. Nuotti löytyy mm. kirjasta Suuri toivelaulukirja 9. Sanat alkaa: Maailmaan, mä avaraan,
        jos mennä voisin vaeltamaan...

        Kiitos paljon vinkeistä.Jos vielä onnistuisin saamaan sen levylle niin olis hieno juttu.Suomenkielisenä en löytänyt kuunneltavaa versiota mut ranskankielellä löytyi osoitteesta
        http://www.thechestnut.com/belle.htm jos siis ketä kiinnostaa kuunnella.Minusta se on tosi ihana,hennolla lapsen äänellä laulettu.


      • musician
        anu kirjoitti:

        Kiitos paljon vinkeistä.Jos vielä onnistuisin saamaan sen levylle niin olis hieno juttu.Suomenkielisenä en löytänyt kuunneltavaa versiota mut ranskankielellä löytyi osoitteesta
        http://www.thechestnut.com/belle.htm jos siis ketä kiinnostaa kuunnella.Minusta se on tosi ihana,hennolla lapsen äänellä laulettu.

        Ei taida toi linkistä avautuva biisi olla sama kuin tuntemani Lintu-biisi...


    • DiuViu

      Alkuperäisen tunnarin ranskaksi esittää René Simard ja biisin ranskan kielinen nimi on L'Oiseau.
      Biisi löytyy esim. juutuupesta: http://www.youtube.com/watch?v=skWaH8KuiPc

      Aivan mahtava biisi, itse kyl tykkään enemmän suomenkielisenä tuosta. :)

      • Saimaankasvatti

        Hei DiuViu!

        Luin vasta nyt tuon laittamasi viestin.
        Kiitos paljon siitä.

        Olen syntynyt 1960 ja pienenä poika seurasin telkkarista sarjaa Belle ja Sebastian.

        Tuo tunnusmusiikki toi mieleen paljon kauniita muistoja.
        Sinulle iso kiitos:)!!!

        t.Sebastian1


      • L.J.
        Saimaankasvatti kirjoitti:

        Hei DiuViu!

        Luin vasta nyt tuon laittamasi viestin.
        Kiitos paljon siitä.

        Olen syntynyt 1960 ja pienenä poika seurasin telkkarista sarjaa Belle ja Sebastian.

        Tuo tunnusmusiikki toi mieleen paljon kauniita muistoja.
        Sinulle iso kiitos:)!!!

        t.Sebastian1

        Kiitos kaikille ihan kaikista linkeistä. Jostain syystä tänään pälkähti päähän etsiä TÄTÄ!
        Kun pääsin linkkiin, jossa kuulin sen elokuvaversion joka on ikuisesti mieleni sopukoissa..aloin itkeä!! 14v tytär katsoi vierestä, että MIKÄ tolle tuli? Kun kerroin, miten tuntemukset 40v takaa (joo, minäkin syntynyt v. -60)tulvahtivat mieleeni, sain ihanan halin! Sitten meikätyttö kuuntelija katseli ihan kaikkea mahdollista sarjaan liittyvää.
        HEI! Tää sarja pitää saada uusintaa (onko se joskus ollut?)
        Ihanaa!


      • L.J. kirjoitti:

        Kiitos kaikille ihan kaikista linkeistä. Jostain syystä tänään pälkähti päähän etsiä TÄTÄ!
        Kun pääsin linkkiin, jossa kuulin sen elokuvaversion joka on ikuisesti mieleni sopukoissa..aloin itkeä!! 14v tytär katsoi vierestä, että MIKÄ tolle tuli? Kun kerroin, miten tuntemukset 40v takaa (joo, minäkin syntynyt v. -60)tulvahtivat mieleeni, sain ihanan halin! Sitten meikätyttö kuuntelija katseli ihan kaikkea mahdollista sarjaan liittyvää.
        HEI! Tää sarja pitää saada uusintaa (onko se joskus ollut?)
        Ihanaa!

        Kiva, että huomioit tän jutun.
        Se oli meidän lapsuudessa iso asia.
        Sävel on tosi kaunis. Vieläköhän me tosiaan saisimme nähdä sarjan uusintana.
        Kirjoitan tätä itsekin kyyneleet silmissä.

        Paljon terveisiä Siulle ja tyttärellesi.

        t.Seppo (Sebastian).


      • L.J.
        Sukuvika kirjoitti:

        Kiva, että huomioit tän jutun.
        Se oli meidän lapsuudessa iso asia.
        Sävel on tosi kaunis. Vieläköhän me tosiaan saisimme nähdä sarjan uusintana.
        Kirjoitan tätä itsekin kyyneleet silmissä.

        Paljon terveisiä Siulle ja tyttärellesi.

        t.Seppo (Sebastian).

        Niin Seppo! Belle ja Sebastian oli todella iso juttu ja siitä on paljon jäänyt mieleen. Mielellään sitä katsoisi nyt aikuisenakin, mutta miltähän se tuntuisi?
        Hehkutin töissäkin asiaa perjantaina ja nuori kollegani kertoi kappaleen olleen hänen lempilaulunsa ala-astella, jolloin lauloivat sitä suomeksi. Kaivoin sanat esiin ja ajattelin ehdottaan päiväkodin kevätjuhlaan eskareiden lauluksi..on sen niin tunteellinen ja kaunis. Me "tädit" ku itketään aina kuiteski..niin mä varmaan tavallistakin enemmän! :D


      • qwerty0000

      • Good old times
        L.J. kirjoitti:

        Kiitos kaikille ihan kaikista linkeistä. Jostain syystä tänään pälkähti päähän etsiä TÄTÄ!
        Kun pääsin linkkiin, jossa kuulin sen elokuvaversion joka on ikuisesti mieleni sopukoissa..aloin itkeä!! 14v tytär katsoi vierestä, että MIKÄ tolle tuli? Kun kerroin, miten tuntemukset 40v takaa (joo, minäkin syntynyt v. -60)tulvahtivat mieleeni, sain ihanan halin! Sitten meikätyttö kuuntelija katseli ihan kaikkea mahdollista sarjaan liittyvää.
        HEI! Tää sarja pitää saada uusintaa (onko se joskus ollut?)
        Ihanaa!

        Belle ja Sebastian oli minunkin lapsuudessa kova juttu. Pojan ja koiran seikkailuja oli kiva seurata, koska itsekin olin silloin pieni poikanen. Tunnari jäi hyvin mieleeni ja kuuntelen sitä vieläkin silloin tällöin Youtubesta.

        Toinen musa, joka nuoruusajoista jäi mieleeni, on Marseillen poika-sarjan tunnari. Siitä on myös hieno kotimainenkin versio ja se taitaa olla Cumuluksen esittämä (jos en ihan väärin muista). Molemmat versiot löytyvät Youtubesta.

        Kolmas, ja ehkäpä näistä rakkain, on Lumikenttien kutsu-sarjan tunnari (I wanna go taisi olla sen nimi). Orso Maria Guerrinin matala ääni iski tajuntaan "kuin miljoona volttia" :) , näppärän oloisesta kitaran soitosta puhumattakaan. Youtubessa tämäkin biisi ja sillekin vissiin löytyy myös suomalainen vastine.


      • Bad Mother Fucker

        Wanhaan viestiin vastaan, mutta alkuperäinen tunnusmusiikki ei kylläkään ollut René Simardin, vaikka ihan ansiokkaan version kappaleesta samoihin aikoihin esittikin.

        Biisin oikea esittäjä on ranskalainen Mehdi El Glaoui eli juurikin se samainen pikkupoika, joka on TV-sarjassakin pääosassa...

        Biisi on saatavissa ainakin tuolta -> http://www.mediafire.com/?yz1gkhjidii tällä hetkellä. Youtubesta löytynee myös.

        Pistetään nyt bonuksena vielä nuotitkin: http://www2.ac-lyon.fr/enseigne/musique/terlik/loiseau.pdf Kohtahan ne ala-asteen kevätjuhlat taas ovat, niin eiköhän tuo muutamassa paikassa taas soi epävireisesti nokkahuiluun puhallellen.


    • jjki

      oon löytänyt bellen ja sebastianin jossa on suomalaiset tekstit niin pitää kirjoitaa netiin puhumme suomea siten siellä on se belle ja sebastian.

    • läppäristi

      Joo meepä osoitteeseen www.mp3skull.com ja hakuun belle and sebastian theme,sen voi ladata mp3 tiedostona koneelle ja myöhemmin cd:lle!

    • B ja S b11

      Voisko joku tietää mistä Belle ja Sebastian elokuvasarjan löytää???

    • Loiseau

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe