panacod!!!

ei kai ongelma

Olen lueskellut tällä palstalla panacodiin liittyviä juttuja. Ortopedi kirjoitti minulle panacodia 100 kappaletta. 1-2 tablettia korkeintaan 3-4 kertaa päivässä särkyyn. Sanoi, että alussa kannattaa ottaa "kunnolla", että turvotus laskee.
Viikon söin noin 6 päivässä. Olo oli kuin ennenkin, särkyä vaan ei ollut. Nyt leikkauksesta on kulunut kohta 3 viikkoa, otan panacodia tarvittaessa. Usein yöksi tai kun olen päivällä joutunut rasittamaan olkapäätä. En ymmärrä, että se olisi mikään "myrkky" jne. Lääke kuin lääke. Eivät lääkärit nyt niitä turhaan määrää mutta älkääpä liioitelko lääkkeen vaaroja, haittoja!
Sitäpaitsi, ei panacod ainakaan minua väsytä, ei tee mielihyvän oloa eikä muuta sellaista.

54

10129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pana.
      • Pana.

        Jos selaat linkin muitakin sivuja, huomaat sivuston luonteen, ja että mm. Panacodin sisältämä morfiinin puolijohdannainen kodeiini on ilmiselvästi kysyttyä tavaraa.


      • ei kai ongelma

        Luin sivun, mutta...katsopa mistä se on otettu! Tässähän "opetetaan" miten siitä tehdään huume. Suurimmasta osasta lääkkeistä saadaan huumeita, alkoholia vaan mukaan.

        Kannattaisi lukea panacodista lääkesivustoilta, tulee asiallista tietoa.


      • sama
        ei kai ongelma kirjoitti:

        Luin sivun, mutta...katsopa mistä se on otettu! Tässähän "opetetaan" miten siitä tehdään huume. Suurimmasta osasta lääkkeistä saadaan huumeita, alkoholia vaan mukaan.

        Kannattaisi lukea panacodista lääkesivustoilta, tulee asiallista tietoa.

        Kysehän on nyt siis siitä, että panacodia käytetään lääkkeenä. Ei ole tarkoitus muuhun. Ja kemistinä tiedän kyllä mitä panacodin eri aineosat tekevät elimistössä. Täysin vaaratonta oikein käytettynä.


    • oikeassa

      Itse syön Panacodeja vain tarvittaessa ja hyvin ovat toimineet. Buranat ja muut eivät sovi (vatsavaivojen vuoksi). Sanoisin, että Panacodin vaaroja on liioiteltu - ei niistä normaali ihminen mitään euforiaa saa! Huumehörhöt on eri asia, mutta hehän syövät vaikka kenkäplankkia.

    • Eve 38

      Kaikki lääkkeet vaikuttavat ihmisiin eri tavalla. Juuri sen takia kaikissa lääkkeissä on pitkä lista mahdollisista sivuvaikutuksista, kun toiselle tulee toista ja toiselle toista ja jenkit haastavat lääketehtaan heti oikeuteen, jos saavat jonkun sivuvaikutuksen lääkkeestä, jota siinä ei mainita.

      Itse näen yöllä kauheita painajaisia, jos syön panacodia. Eli riippuvaiseksi mua ei siitä saa.

      Joskus nuorena tuli kokeiltua huumeitakin, mutta en mä niistäkään mitään hyvää oloa saanut.

    • salla

      Nyt menen asian vierestä. Olen itse olkapääleikkaukseen menossa ensi kuussa ja tähän särkyyn syön Panacodia, joten tuttua sekin on. Mutta kerroit olleesi olkapääleikkauksessa. Mitä sinulle tehtiin? KErro hieman. Oliko kamalaa? Millaiset jälkikivut? Pelkään ihan jumalattomasti !!
      Hyvää vointia sinulle.

      • ei kai ongelma

        Millainen vika olkapäässäsi on? Millaiset oireet? Leikataanko tähystämällä?

        Minun oli vaikea nostaa kättä ylös, sattui. Olkapää jäi niinkuin jumiin välillä, lukkiutui. Yskiminen tuntui jne.

        Leikkaus meni hienosti, tehtiin nukutuksessa ja tähystämällä. Ei ollut kipujakaan. Siitä kun vietiin leikkaukseen ja tulin takaisin heräämöstä oli kulunut 3 tuntia. Ei ollut pahoinvointiakaan. Lepäilin pari tuntia, sain juotavaa ja syötävää ja pääsin kotiin.

        Olkapäässä oli pieniä repeämiä, ahtautta, arpikudosta, solisluun päässä jotain vikaa ja vielä huomattavaa löysyyttä. Putsattiin, tehtiin tilaa, kiristettiin kapselia jne. Tuon löysyyden takia jouduin pitämään kantosidettä 4 viikkoa muuuten olisi mennyt helpommin.

        Turha pelätä ja jännittää. Tai jännitinhän minäkin mutta turhaan. Kyllä kaikki menee hyvin!!!


      • salla
        ei kai ongelma kirjoitti:

        Millainen vika olkapäässäsi on? Millaiset oireet? Leikataanko tähystämällä?

        Minun oli vaikea nostaa kättä ylös, sattui. Olkapää jäi niinkuin jumiin välillä, lukkiutui. Yskiminen tuntui jne.

        Leikkaus meni hienosti, tehtiin nukutuksessa ja tähystämällä. Ei ollut kipujakaan. Siitä kun vietiin leikkaukseen ja tulin takaisin heräämöstä oli kulunut 3 tuntia. Ei ollut pahoinvointiakaan. Lepäilin pari tuntia, sain juotavaa ja syötävää ja pääsin kotiin.

        Olkapäässä oli pieniä repeämiä, ahtautta, arpikudosta, solisluun päässä jotain vikaa ja vielä huomattavaa löysyyttä. Putsattiin, tehtiin tilaa, kiristettiin kapselia jne. Tuon löysyyden takia jouduin pitämään kantosidettä 4 viikkoa muuuten olisi mennyt helpommin.

        Turha pelätä ja jännittää. Tai jännitinhän minäkin mutta turhaan. Kyllä kaikki menee hyvin!!!

        Samantapaista on. Repeämä ja jokin osa sieltä on irti. Kyllähän se on minulle selostettu mutta en tarkkaan osaa sanoa.
        Kättä ei ylös, kuin väkisin. Sitten alkaa särky. Kiertoliikkeet melko mahdottomia. ei voimaa olkapäässä. En saa nukuttua vasemmalla kyljellä, kun olkapää on arka.
        Minutkin tähystetään, Kantosidettä 4 vko ja sitten vielä 3 kk nostokielto.
        Leikkausta jännitän eniten. Se on aivan mahdotonta kauhua vaikka minut on kahdesti aiemminkin nukutettu, en silti millään osaa suhtautua siihen rennosti.
        Sen olen päättänyt,e ttä kaikkeni teen eli jumppaan tarkoin ohjdeiden mukaan, jotta pääsen kuntoon. Kyllä minä kipua kestän, kun tiedän, että joka päivä on parempaan päin.


    • kipupotilas

      Onko vika sitten minussa kun jäin koukkuun syötyäni Panacodia "aivan ohjeen mukaan" vajaan vuoden? Nyt en pysty lopettamaan vaikka haluaisin: lääkettä on pakko saada joka päivä vaikka se ei edes auta kipuihini. Silti kukaan ei ole puuttunut asiaan: resepti uusitaan automaattisesti mitään kyselemättä.
      Alussa se myös väsytti ja teki hyvän olon: sitä se ei toki edes tee kaikille aineenvaihdunnallisten erojen takia. Että jos sinä et saanut siitä mitään, se ei tarkoita ettei moni muu saisi. Enää en tosin minäkään tunne mitään vaikka ottaisin 8 tablettia kerralla. Elimistö on oppinut pitämään sitä "jokapäiväisenä leipänä" ja reagoi vain jos ei saa sitä.

      • Tinde

        Sain ite panacodia polvileikkauksen jälkeen, tosin vaan 20kpl, mutta uusin sen. Annostus oli 1-2 tabua 3 kertaa päivässä. Kolme päivää leikkauksesta meni ihan pöhnässä tolla annostuksella, nyttemmin tulee otettua vaan yötä vasten 1-2, koska ajamaan ei uskalla lähteä codin kanssa. Se on abaut puol tuntia napin ottamisesta ja hyvää yötä.. Pää on pöhnässä eikä kipua pahemmin tunnu.


      • näköjään

        Minä syön tulehduskipulääkkeen lisäksi Panacodia muutaman päivässä selkäkipuihin, mutta ei ole oikeastaan mitään suurempaa vaikutusta. Ehkä kivut hieman hellittää pariksi tunniksi.


      • samanlainen
        näköjään kirjoitti:

        Minä syön tulehduskipulääkkeen lisäksi Panacodia muutaman päivässä selkäkipuihin, mutta ei ole oikeastaan mitään suurempaa vaikutusta. Ehkä kivut hieman hellittää pariksi tunniksi.

        vaikutus. Kipu helpottaa, mutta muuta ei tunnu. Auton rattiin en kuitenkaan mene, en halua kokeilla mitä sitten tapahtuisi.
        Mutta kotioloissa ihan ok.


      • codeja...
        Tinde kirjoitti:

        Sain ite panacodia polvileikkauksen jälkeen, tosin vaan 20kpl, mutta uusin sen. Annostus oli 1-2 tabua 3 kertaa päivässä. Kolme päivää leikkauksesta meni ihan pöhnässä tolla annostuksella, nyttemmin tulee otettua vaan yötä vasten 1-2, koska ajamaan ei uskalla lähteä codin kanssa. Se on abaut puol tuntia napin ottamisesta ja hyvää yötä.. Pää on pöhnässä eikä kipua pahemmin tunnu.

        mulla löytyy kaapista tälläkin hetkellä reilut sata kappaletta poreena juotavia panacodeja. Ovat kätevämpiä ja vaikuttavat vieläkin nopeammin, kuin tavalliset...

        Olen kroonisesta kivusta kärsivä ihminen ja vasta nyt, kun on löydetty muita ei niin haitallisia, mutta tehokkaampi kipulääkkeitä. Joita vielä saan ottaa reseptinkin mukaan niin usein kuin tarvitaan olen päässyt vieroittautumalla eroon Panacodista.
        Siihen tarvittiin pitkä kortisonikuuri alenevana annostuksena ja pirusti tahdonlujuutta, ettei sortunut samaan kaavan, -> kun särky iskee on helppo ottaa pari poretablettia ja odottaa josko kipu lakkaisi... Jos vaikutusta ei ole ottaa pian uudet...

        Itselläni se ei vaikuttanut ajokykyyn, en ainakaan huomannut. Olin käyttänyt Panacodia kuitenkin jo useita vuosia.

        Uusien piikitettävien kipulääkkeiden kanssa, jotka vaikuttavat viidessä-kymmenessä minuutissa, sisältämättä kutenkaan opiaatteja tai mitään huumaavia lääkeaineita, mieleeni ei tulisikaan lähteä rattiin...

        Vikaa siis varmaan löytyi minustakin... Minä ainakin olin riippuvainen Panacodeista ja osa kivuistani johtuivat juuri kyseisestä lääkkeestä. Sillä on selkeästi todistettavissa, että särkylääkkeiden liiallinen ja pitkäaikainen, jatkuva käyttö aiheuttaa SÄRKYLÄÄKEPÄÄNSÄRKYÄ!!!


      • tietämätön,
        codeja... kirjoitti:

        mulla löytyy kaapista tälläkin hetkellä reilut sata kappaletta poreena juotavia panacodeja. Ovat kätevämpiä ja vaikuttavat vieläkin nopeammin, kuin tavalliset...

        Olen kroonisesta kivusta kärsivä ihminen ja vasta nyt, kun on löydetty muita ei niin haitallisia, mutta tehokkaampi kipulääkkeitä. Joita vielä saan ottaa reseptinkin mukaan niin usein kuin tarvitaan olen päässyt vieroittautumalla eroon Panacodista.
        Siihen tarvittiin pitkä kortisonikuuri alenevana annostuksena ja pirusti tahdonlujuutta, ettei sortunut samaan kaavan, -> kun särky iskee on helppo ottaa pari poretablettia ja odottaa josko kipu lakkaisi... Jos vaikutusta ei ole ottaa pian uudet...

        Itselläni se ei vaikuttanut ajokykyyn, en ainakaan huomannut. Olin käyttänyt Panacodia kuitenkin jo useita vuosia.

        Uusien piikitettävien kipulääkkeiden kanssa, jotka vaikuttavat viidessä-kymmenessä minuutissa, sisältämättä kutenkaan opiaatteja tai mitään huumaavia lääkeaineita, mieleeni ei tulisikaan lähteä rattiin...

        Vikaa siis varmaan löytyi minustakin... Minä ainakin olin riippuvainen Panacodeista ja osa kivuistani johtuivat juuri kyseisestä lääkkeestä. Sillä on selkeästi todistettavissa, että särkylääkkeiden liiallinen ja pitkäaikainen, jatkuva käyttö aiheuttaa SÄRKYLÄÄKEPÄÄNSÄRKYÄ!!!

        Mitkö ovat Panacodin vieroitusoireita? Joudun käyttämään välillä kovaan kipuun. Minulle tulee siitä kyllä väsymystä ja pientä pahoinvointiakin, mutta se on ainut mitä vatsa sietää.


      • Anonyymi

        Kai reseptisi nyt uusitaan kun olet viekkareissa sitä itse pyytelemässä :D


    • koukkuun

      vaikka nuorena piti uhota olevansa kova jätkä ja polttaa tupakkaa. Vaan kun siitä ei muita kicksejä saanut niin ei sitä sitten huvittanut polttaa myöhemmin, ei ollut lopettamisessa edes mitään viekkareita tai en edes tupakkaa kaivannut.
      Toiset taas ei saa itseään irti nikotiinistä millään.
      Joten se on aika yksilollistä tuo koukuttuminen.
      Erään USA:ssa tehdyn tutkimuksen mukaan.
      Nikotiinin riippuvuuspotentiaali on 98 %
      Kun Heroiinin (eli saman opiaatin mitä Panacod) Riippuvuuspotentiaali on vain 81% aivan sama kuin alkoholissa.
      Jotkuthan jäävät koukkuun jopa hamppuun jonka riippuvuuspotentiaali on vain 20%.

      • tatti

        En jäänyt minäkään koukkuun panacodiin tai muihin särkylääkkeisiin joita olen syönyt.
        Mutta en vähättele silti sitä mahdollisuutta, tuskin kukaan jäisi kiikkiin jos ei se olisi mahdollista.


    • Shy

      Olen kokenut aivan kamalia selkäkipuja ja olen joutunut kokeilemaan monia lääkkeitä. Panacod oli MINULLE yksi huonoimmista! Alussa pää oli sekaisin koko ajan, kieli paksu ja puhe sammalsi(hävetti!). Varsin nopeasti niistä meni teho.Sain tosi pahan ummetuksen, enkä niitä enää voinut ollenkaan syödä. Olen sittemmin syönyt muita kipulääkkeitä, jotka ovat kipuun tehonneet, eivätkä saaneet päätä sekaisin. Isäni sai niistä aikoinaan riippuvuuden, kun niitä söi selkäsärkyynsä ja otti yhä suurempia annoksia. Vaikea niitä oli häneltä lopettaa!!!

      • Zoe

        ..mitä ne paremmat lääkkeet olivat ja millä annoksella?
        Olen syönyt vuosia Panacodeja eivätkä tehoa lainkaan tai vaan hetken, todella turhauttavaa.
        Joudun kuitenkin syömään kipulääkkeitä loppuikäni ja olisin kiinnostunut kokeilemaan melkein mitä vaan jo.

        Kipulääkäri ei saanut kipujani lievennettyä ja omalääkärin mielestä Panacodit ovat hyviä.
        No..hänellä ei ole tällaisia kipuja vissiin ollut.

        Joten kerro sinä, että voin jutella omalääkärilleni siitä, pliis!


      • OD 300
        Zoe kirjoitti:

        ..mitä ne paremmat lääkkeet olivat ja millä annoksella?
        Olen syönyt vuosia Panacodeja eivätkä tehoa lainkaan tai vaan hetken, todella turhauttavaa.
        Joudun kuitenkin syömään kipulääkkeitä loppuikäni ja olisin kiinnostunut kokeilemaan melkein mitä vaan jo.

        Kipulääkäri ei saanut kipujani lievennettyä ja omalääkärin mielestä Panacodit ovat hyviä.
        No..hänellä ei ole tällaisia kipuja vissiin ollut.

        Joten kerro sinä, että voin jutella omalääkärilleni siitä, pliis!

        on seuraava "portaikossa" mitä voisit kysyä. Itse käytän päivittäin tramalia ja tiukemmissa paikoissa menään temgesicillä. Jos sinulla on neuropaattinen vamma,pyytäisin sinuna myös kokeilemaan lyricaa ja jos siihen liittyy masennusta cymbalta voisi olla myös kokeilemisen arvoinen, mutta tämän lääkärisi tietänee parhaiten.


      • Zoe
        OD 300 kirjoitti:

        on seuraava "portaikossa" mitä voisit kysyä. Itse käytän päivittäin tramalia ja tiukemmissa paikoissa menään temgesicillä. Jos sinulla on neuropaattinen vamma,pyytäisin sinuna myös kokeilemaan lyricaa ja jos siihen liittyy masennusta cymbalta voisi olla myös kokeilemisen arvoinen, mutta tämän lääkärisi tietänee parhaiten.

        Olen kokeillut Tramalia joskus vuosia sitten, mutta hyvin pienellä annoksella eikä se auttanut. Ehkä isompi annos olisi oikea.
        Neuropaattista kipua ei löydetty, silti kokeiltiin Lyricaa, aivan turhaan.

        Masennukseen saan Citalopraamia ja se on ihan sopiva siihen.
        Lisäksi on Rivatril joka auttaa ainakin uneen pääsemisessä ja jossain määrin myös päivällä.

        Kiitos todella paljon, aion esittää tätä kokeilua lääkärilleni, jos se vaan sopii muiden lääkkeideni kanssa, niitä kun on muitakin kuin em. mainitsemani.
        Hyvää kevättä sinulle!


    • isän varasto

      Mun isälle on määrätty jo jonkin aikaa välilevyn vinoumasta johtuviin koviin särkyihin. Olen kans välillä kattonu tällä palstalla aineesta käytyjä keskusteluja. Isäni on nyt vähän vastahakoinen ottamaan enää nykyään kun väitti että toinen silmä alkoi heiketä ja pelästyi että johtuisi Panacodista. Siellä niitä on 100 kpl pakkauksia pari avonaista lääkekaapissa, osa jo vanhentunut 2004. Otin sieltä uusia kun ajattelin että jos vaikka auttavat kun mulle joskus tulee kauhea raivari. Olen mielenterveyskuntoutuja enkä enää haluaisi käyttää mielialalääkettä. Onko nämä toimivia nopean vaikutuksen rauhoittamiseen. Eikös se ole joku morfiinijahdannainen toi kodeiini.

      • koukussa

        Toimivathan nuo rauhoittavina jonkun aikaa, mutta ei mene kauankaan kun huomaat että nykyinen annos ei enää riitä ja otat enemmän, jne. Niin kävi mullekin; aloin napsia niitä vitutukseen ensin silloin tällöin, ja nyt niitä menee päivittäin yhä isompia annoksia. Lopulta vaikutus muuttuu käänteiseksi eli kun yrität lopettaa tai vähentää, alkaa ahdistaa entistä enemmän. Kodeiinia ei_ole_tarkoitettu mielialalääkkeeksi!!!


      • sinisävel

        joka on kerran kipulääke?


    • siitä

      puhutaanko poretableteista ja perus tableteista.

      Poretabletit imeytyvät ja kolisevat 100 kertaa paremmin.

      • isän varasto

        Just poreversioita otin.


    • ritva45

      Söin leikkauskipuun porepanacodia 3 kk 8 kpl/pv.

      Nyt tarvittaessa otan pari, jos on kipuja. Joka viikko ei ole tarvetta.

      Mitään koukkua en huomannut, ei tullut kiva olo lääkkeestä millään lailla, vähän huimasi vaan, epämiellyttävästi.

      Lääkkeen lopettamisessa ei ollut mitään ongelmia, se oli kerrasta poikki. Toisin kuin diapamissa, jota jouduin ajamaan alas kuukausitolkulla.

      • Tipi81

        Ei kylläkään noin lyhyellä käytöllä. Ja jos nyt halutaan esittää ns. väärän kuvan antavia tietoja, niin minä taas pystyn lopettamaan xanorit todella nopeesti, enkä tunne mitään riippuvuuteen viittaavia oireita kyseisen BENTSON kohdalla. Silti en tule tänne väittämään että bentsot ei koukuttaisi.

        Olenko siis sinua parempi ihminen kun pystyn lopettamaan 20 milligramman päivä annoksen xanoria parissa viikossa? En. En vaan jostain syystä ole ko. lääkkeeseen niin kovassa koukussa kun panacodiin jota on vierotettu jo neljä vuotta.

        Että parempi että pidät nämä omat kokemuksesi omana tietonasi, koska KYLLÄ KODEIINI KOUKUTTAA ja pahasti!

        Ja tiedoksi, että jos et tiedä, niin tämä määrä xanoria jota minä jouduin käyttämään on hillitön yliannostus, kun maksimi vuorokausi suositus annos on 6 mg. Ja silti pääsin helposti niistä eroon.

        Ja mitä kodeiinin vierotusoireisiin tulee, niin ne on aika samat kun heroiinissa, joka muuttuu myöskin morffiiniksi, niin kuin kodeiinistakin osa tekee, että et edes välttis oo huomannu jos oot käyny läpi vaan lievät viekkarit.

        Lievimmillään viekkarit on tavallisen nuhan oireet ja ehkä siihen päälle lihassärkyä, joten monet luulee olevansa vain vähän vilustuneita.

        Että se siitä. Pysy poissa täältä, kun et mitään tiedä aiheesta.


      • tipuseni...
        Tipi81 kirjoitti:

        Ei kylläkään noin lyhyellä käytöllä. Ja jos nyt halutaan esittää ns. väärän kuvan antavia tietoja, niin minä taas pystyn lopettamaan xanorit todella nopeesti, enkä tunne mitään riippuvuuteen viittaavia oireita kyseisen BENTSON kohdalla. Silti en tule tänne väittämään että bentsot ei koukuttaisi.

        Olenko siis sinua parempi ihminen kun pystyn lopettamaan 20 milligramman päivä annoksen xanoria parissa viikossa? En. En vaan jostain syystä ole ko. lääkkeeseen niin kovassa koukussa kun panacodiin jota on vierotettu jo neljä vuotta.

        Että parempi että pidät nämä omat kokemuksesi omana tietonasi, koska KYLLÄ KODEIINI KOUKUTTAA ja pahasti!

        Ja tiedoksi, että jos et tiedä, niin tämä määrä xanoria jota minä jouduin käyttämään on hillitön yliannostus, kun maksimi vuorokausi suositus annos on 6 mg. Ja silti pääsin helposti niistä eroon.

        Ja mitä kodeiinin vierotusoireisiin tulee, niin ne on aika samat kun heroiinissa, joka muuttuu myöskin morffiiniksi, niin kuin kodeiinistakin osa tekee, että et edes välttis oo huomannu jos oot käyny läpi vaan lievät viekkarit.

        Lievimmillään viekkarit on tavallisen nuhan oireet ja ehkä siihen päälle lihassärkyä, joten monet luulee olevansa vain vähän vilustuneita.

        Että se siitä. Pysy poissa täältä, kun et mitään tiedä aiheesta.

        Kun nyt on vaan niin, että kaikilla ei koukuta. Minuun ei vaikuttanut juuri mitenkään. Ei vienyt kipujakaan. Ihmiset kun ovat yksilöllisiä.


      • Tipi81
        tipuseni... kirjoitti:

        Kun nyt on vaan niin, että kaikilla ei koukuta. Minuun ei vaikuttanut juuri mitenkään. Ei vienyt kipujakaan. Ihmiset kun ovat yksilöllisiä.

        ..panacodia käsittelevän kohdan!!! KODEIINI=HUUME. Mikä on epäselvää? Vai oletko niin pöllyssä, ettet ymmärrä mitään? Mähän sanoin et ei se koukuta noin lyhyellä käytöllä. Mutta ilmeisesti on vikaa lukutaidossa tai ymmärryksessä!?!

        Ja yleensä panacodit ei viekkään kipuja vaan sekottaa sen verran päätä, et se kipu ei vaan haittaa.

        Ihan sama kun väittäisit täälä et heroiini tai morffiini ei koukuta. Väitätkö kenties niin?

        Tiedätkö mistä kodeiini on saanut alkunsa? Ja miten sitä viljellään? Mitä muuta sama kasvi tuottaa, kuin tätä kodeiinia? Se on opiaatti! Mikä siinä on että et kykene käsittelemään sitä, että opiaatit ovat huumeita ja kaikki muut huumeet paitsi kannabis aiheuttavat fyysistä riippuvuutta!? Alhainen äo? Huumeiden tuhoamat aivot? Vai mahdollisen riippuvuuden kieltäminen?


      • rauhallisesti vaan
        Tipi81 kirjoitti:

        ..panacodia käsittelevän kohdan!!! KODEIINI=HUUME. Mikä on epäselvää? Vai oletko niin pöllyssä, ettet ymmärrä mitään? Mähän sanoin et ei se koukuta noin lyhyellä käytöllä. Mutta ilmeisesti on vikaa lukutaidossa tai ymmärryksessä!?!

        Ja yleensä panacodit ei viekkään kipuja vaan sekottaa sen verran päätä, et se kipu ei vaan haittaa.

        Ihan sama kun väittäisit täälä et heroiini tai morffiini ei koukuta. Väitätkö kenties niin?

        Tiedätkö mistä kodeiini on saanut alkunsa? Ja miten sitä viljellään? Mitä muuta sama kasvi tuottaa, kuin tätä kodeiinia? Se on opiaatti! Mikä siinä on että et kykene käsittelemään sitä, että opiaatit ovat huumeita ja kaikki muut huumeet paitsi kannabis aiheuttavat fyysistä riippuvuutta!? Alhainen äo? Huumeiden tuhoamat aivot? Vai mahdollisen riippuvuuden kieltäminen?

        Eihän tämä nyt elämää suurempi kysymys ole. Aiheuttaako kodeiini agressiivisuuttakin?


      • Tipi81
        rauhallisesti vaan kirjoitti:

        Eihän tämä nyt elämää suurempi kysymys ole. Aiheuttaako kodeiini agressiivisuuttakin?

        KYLLÄ! Pidemmällä käytöllä olen huomannut myös, että toisinaan kodeiini tosiaan aiheuttaa agressiivisuutta, mutta se ei nyt oo kyllä tässä purkauksessa takana. Ottaa vaan päähän kun minä yritän taistella tätä kodeiini himooni vastaan joka ikinen päivä ja joka tunti ja sitten saan jatkuvasti lukee kuinka ihmiset kirjottelee netis, et ei panacodit mitään riippuvuutta aiheuta.

        Ja paskat. Jos ne ei aiheuta riippuvuutta, niin miksi mä en pääse niistä eroon sitten millään lopullisesti? Ja sitten saan kattella vielä vierestä, kun pari kaveria on luisumassa tämän saman lääkkeen aikaansaamaan riippuvuus tilaan, eivätkä he edes suostu myöntämään sitä. Tai sitten he eivät vaan suostu uskomaan, että hekin ovat vain ihmisiä jotka voivat jäädä koukkuun johonkin aineeseen.

        Tässä kasvavassa ongelmassa kun ei auta ajattelutapa että enhän minä, eihän minulle voi käydä noin. Mä yritän tehä kaikkeni, ettei kukaan muu enää joutuis kestään tätä paskaa, mitä mä oon kestäny ja sit sun kaltaset ihmiset tulee ja yrittää tehä mun työstä epäuskottavan kuulosta ja tyhjää. Ja kyllä siihen kai saa mennä hermot?


      • vai niin
        Tipi81 kirjoitti:

        KYLLÄ! Pidemmällä käytöllä olen huomannut myös, että toisinaan kodeiini tosiaan aiheuttaa agressiivisuutta, mutta se ei nyt oo kyllä tässä purkauksessa takana. Ottaa vaan päähän kun minä yritän taistella tätä kodeiini himooni vastaan joka ikinen päivä ja joka tunti ja sitten saan jatkuvasti lukee kuinka ihmiset kirjottelee netis, et ei panacodit mitään riippuvuutta aiheuta.

        Ja paskat. Jos ne ei aiheuta riippuvuutta, niin miksi mä en pääse niistä eroon sitten millään lopullisesti? Ja sitten saan kattella vielä vierestä, kun pari kaveria on luisumassa tämän saman lääkkeen aikaansaamaan riippuvuus tilaan, eivätkä he edes suostu myöntämään sitä. Tai sitten he eivät vaan suostu uskomaan, että hekin ovat vain ihmisiä jotka voivat jäädä koukkuun johonkin aineeseen.

        Tässä kasvavassa ongelmassa kun ei auta ajattelutapa että enhän minä, eihän minulle voi käydä noin. Mä yritän tehä kaikkeni, ettei kukaan muu enää joutuis kestään tätä paskaa, mitä mä oon kestäny ja sit sun kaltaset ihmiset tulee ja yrittää tehä mun työstä epäuskottavan kuulosta ja tyhjää. Ja kyllä siihen kai saa mennä hermot?

        Lääke on lääke ja väärinkäytettynä siitä voi tulla huume. Kodeiini ei ole huume. Kaikkia lääkkeitä voi käyttää väärin...!

        Eivät lääkärit turhaan määrää lääkkeitä. Kyllä panacod auttaa nimenomaan kipuun.


      • Tipi81
        vai niin kirjoitti:

        Lääke on lääke ja väärinkäytettynä siitä voi tulla huume. Kodeiini ei ole huume. Kaikkia lääkkeitä voi käyttää väärin...!

        Eivät lääkärit turhaan määrää lääkkeitä. Kyllä panacod auttaa nimenomaan kipuun.

        ..ETTÄ JÄIN KOUKKUUN LÄÄKÄRIN ANTAMALLA OHJEELLA, EN VÄÄRIN KÄYTÖLLÄ!! Kun siihen vaan yksinkertaisesti voi jäädä yllättävänkin helposti huomaamattaan koukkuun, kun käyttää lääkärin ohjeen mukaan ja päivittäin. Ja tiedän myös tapauksen joka ei edes käytä joka päivä ja on silti koukussa. Joten kysyn edelleen mikä tässä asiassa on niin vaikeaa ymmärtää?!?


      • ???
        Tipi81 kirjoitti:

        ..ETTÄ JÄIN KOUKKUUN LÄÄKÄRIN ANTAMALLA OHJEELLA, EN VÄÄRIN KÄYTÖLLÄ!! Kun siihen vaan yksinkertaisesti voi jäädä yllättävänkin helposti huomaamattaan koukkuun, kun käyttää lääkärin ohjeen mukaan ja päivittäin. Ja tiedän myös tapauksen joka ei edes käytä joka päivä ja on silti koukussa. Joten kysyn edelleen mikä tässä asiassa on niin vaikeaa ymmärtää?!?

        Aina löytyy poikkeuksia. Suurimmalla osalla ei ole ongelmia, jos ei ole väärinkäyttäjä. Eivät kaikki lääkkeet kaikille sovi, tietenkään.
        Lääkkeet parantavat, siksi niitä syödään. Olet yksi niitä harvoja joille panacod ei sovi.

        Kemistinä tiedän aika paljon tuosta lääkkeestä, sen koostumuksesta, vaikutustavasta jne. Kaikki lääkkeet on tarkoin tutkittu ja testattu ennen myyntilupaa. Älä mollaa hyvää lääkettä.

        Väärinkäyttäjät ovat asia erikseen. Ja jos sinä jäit koukkuun...ikävä juttu. Olisit voinut jäädä koukkuun moneen muuhunkin. Vielä kerran, kyllä lääkärit tietävät mitä määräävät.


      • kyllä on kumma näkemys
        vai niin kirjoitti:

        Lääke on lääke ja väärinkäytettynä siitä voi tulla huume. Kodeiini ei ole huume. Kaikkia lääkkeitä voi käyttää väärin...!

        Eivät lääkärit turhaan määrää lääkkeitä. Kyllä panacod auttaa nimenomaan kipuun.

        Kodeiini ei ole huume, joten siihen ei voi jäädä koukkuun tämäkö nyt onkin filosofiasi.
        Eli ainostaan huumeisiin voi jäädä koukkuun.
        Sitten kun kodeiinia väärinkäytetään niin siitä tulee huume ja sitten siihen jää koukkuun.
        Ei muuten tietenkään jää koukkuun, koska lääkäri on jumala ja jos hän määrää lääkettä niin se on lääke, eikä se koukuta.

        Tiesitko, että HUUME on vain lakitermi.
        Ennen LSD oli mullistava lääke skitsofrenian hoidossa, mutta hipit oivalsi sen psykedeeliset vaikutukset ja kun "lääke" vielä aiheutti paranoijaa ja ahdistusta potilailla, se poistettiin lääkelistalta ja siitä tuli pelkkä HUUME.

        Kuitenkin LSD ei omaa riippuvuuspotentiaalia kuin 16% Kodeiini ja muut oopiumjohdannaiset omaa riippuvuuspotentiaalin 81%.

        Siis vielä rautalangasta väännettynä.
        Aineen riippuvuuspotentiaali ei liity mitenkään siihen kutsutaanko sitä sanalla huume vai lääke, koska kyseessä on sama aine KODEIINI panacodin kohdalla.

        KODEIINI on sitäpaitsi luokiteltu huumeeksi kuten myös lääkekäyttöön, joten se siitä.


      • Tipi81
        ??? kirjoitti:

        Aina löytyy poikkeuksia. Suurimmalla osalla ei ole ongelmia, jos ei ole väärinkäyttäjä. Eivät kaikki lääkkeet kaikille sovi, tietenkään.
        Lääkkeet parantavat, siksi niitä syödään. Olet yksi niitä harvoja joille panacod ei sovi.

        Kemistinä tiedän aika paljon tuosta lääkkeestä, sen koostumuksesta, vaikutustavasta jne. Kaikki lääkkeet on tarkoin tutkittu ja testattu ennen myyntilupaa. Älä mollaa hyvää lääkettä.

        Väärinkäyttäjät ovat asia erikseen. Ja jos sinä jäit koukkuun...ikävä juttu. Olisit voinut jäädä koukkuun moneen muuhunkin. Vielä kerran, kyllä lääkärit tietävät mitä määräävät.

        Olen kyllä hyvin perillä geeniperimäni vaikutuksista riippuvuuksiini. Olen tutkinut tätä riippuvuus aihetta jo pitkään ja epäilykseni alkavat olemaan sen suuntaisia, että minulla on mitä ilmeisimmin tuo THIQ aivoissani.

        Olen siis jäänyt elämäni aikana koukkuun aika moneen juttuun, suklaasta lähtien ja eroon pääsy näistä riippuvuuksista on vaikeaa. Ja syy miksi paasaan täällä kodeiinista, on hyvin yksinkertainen: monien teidän ihmisten suvuissa lienee alkoholismia tai jotain muita riippuvuuksia ja ne keillä tämä perimä on, ovat hyvin suuressa vaarassa sairastua itse riippuvuuteen. Kaikilla ei suinkaan ole tätä THIQ:iä mutta joillain saattaa olla ja sitä ei voi kun arvuutella, että ketkä ovat kantajia ja ketkä ei.

        Luultavimmin suurin merkki tästä mahdollisesta THIQ:istä on jos henkilöllä on taustallaan joku riippuvuus, esim. tupakka tai alkoholi tai jotain muuta. Mutta useinmiten riippuvuuksia on kertynyt useita. Ja jos sellainen ihminen menee ottamaan panacodia, voi se olla minun tarinani alkua.

        Siis kehoitan tutkimaan sukua ja itseään ja omaa käyttäytymistä ja sitten selvittämään kuinka todennäköistä on että itse jää koukkuun johonkin lääkkeeseen. Ja lukekaa tuo THIQ- artikkeli! Se selvittää paljon.


      • vai niin
        kyllä on kumma näkemys kirjoitti:

        Kodeiini ei ole huume, joten siihen ei voi jäädä koukkuun tämäkö nyt onkin filosofiasi.
        Eli ainostaan huumeisiin voi jäädä koukkuun.
        Sitten kun kodeiinia väärinkäytetään niin siitä tulee huume ja sitten siihen jää koukkuun.
        Ei muuten tietenkään jää koukkuun, koska lääkäri on jumala ja jos hän määrää lääkettä niin se on lääke, eikä se koukuta.

        Tiesitko, että HUUME on vain lakitermi.
        Ennen LSD oli mullistava lääke skitsofrenian hoidossa, mutta hipit oivalsi sen psykedeeliset vaikutukset ja kun "lääke" vielä aiheutti paranoijaa ja ahdistusta potilailla, se poistettiin lääkelistalta ja siitä tuli pelkkä HUUME.

        Kuitenkin LSD ei omaa riippuvuuspotentiaalia kuin 16% Kodeiini ja muut oopiumjohdannaiset omaa riippuvuuspotentiaalin 81%.

        Siis vielä rautalangasta väännettynä.
        Aineen riippuvuuspotentiaali ei liity mitenkään siihen kutsutaanko sitä sanalla huume vai lääke, koska kyseessä on sama aine KODEIINI panacodin kohdalla.

        KODEIINI on sitäpaitsi luokiteltu huumeeksi kuten myös lääkekäyttöön, joten se siitä.

        Mihin tahansa voi jäädä koukkuun. Suklaaseen, salmiakkiin jne. Salmiakkikin on luokiteltu huumeeksi.

        Mutta, mutta...otapa selvää millainen aine kodeiini on tosiaan ennenkuin puhut. Aivan älytöntä pelottelua.

        Panacodin vaikuttava-aineet ovat
        parasetamoli(500 mg) ja kodeiini (30 mg).
        Parasetamoli lievittää kipua ja alentaa kuumetta. Kodeiini on kipulääke. Samanaikaisesti käytettäessä nämä aineet vahvistavat toistensa vaikutuksia.

        Lääkäri tietää mitä määrää kun määrää panacodia. Kuten sanoin mihin tahansa voi jäädä koukkuun. Mutta, eihän kenenkään tarvitse panacodia syödä. Voi kieltäytyä. Kaikilla on siihen oikeus!!!


      • lääkäri tietää
        vai niin kirjoitti:

        Mihin tahansa voi jäädä koukkuun. Suklaaseen, salmiakkiin jne. Salmiakkikin on luokiteltu huumeeksi.

        Mutta, mutta...otapa selvää millainen aine kodeiini on tosiaan ennenkuin puhut. Aivan älytöntä pelottelua.

        Panacodin vaikuttava-aineet ovat
        parasetamoli(500 mg) ja kodeiini (30 mg).
        Parasetamoli lievittää kipua ja alentaa kuumetta. Kodeiini on kipulääke. Samanaikaisesti käytettäessä nämä aineet vahvistavat toistensa vaikutuksia.

        Lääkäri tietää mitä määrää kun määrää panacodia. Kuten sanoin mihin tahansa voi jäädä koukkuun. Mutta, eihän kenenkään tarvitse panacodia syödä. Voi kieltäytyä. Kaikilla on siihen oikeus!!!

        nehän ne just kaiken tietää. Onnetomia nörttejä joita markkinointi ja myyntimiehet vedättää.

        Katsos lääketehtäät saa rahaa siitä kun lääkärisetä määrää lääkkeitä ihmisille. Ja lääketehtaat osaa lobata kyllä ne lääkärit niin, että parhaat lääkkeet määrätään, jotta ihmiset koukuttuu, se on katsos kanta-asiakasajattelua markkinoinnissa. Se on helpointa rahaa lääkefirmoille. Lääkekoukussa olevat ihmiset.

        Katsos minä kyllä tiedän, olenhan ollut lääkefirmassa töissä. Monilla markkinointi ja myynti-ihmisillä eettisyys on kaukana. Myyvät lääkäreille sitä, mistä helpoiten raha tulee.


      • vai niin
        lääkäri tietää kirjoitti:

        nehän ne just kaiken tietää. Onnetomia nörttejä joita markkinointi ja myyntimiehet vedättää.

        Katsos lääketehtäät saa rahaa siitä kun lääkärisetä määrää lääkkeitä ihmisille. Ja lääketehtaat osaa lobata kyllä ne lääkärit niin, että parhaat lääkkeet määrätään, jotta ihmiset koukuttuu, se on katsos kanta-asiakasajattelua markkinoinnissa. Se on helpointa rahaa lääkefirmoille. Lääkekoukussa olevat ihmiset.

        Katsos minä kyllä tiedän, olenhan ollut lääkefirmassa töissä. Monilla markkinointi ja myynti-ihmisillä eettisyys on kaukana. Myyvät lääkäreille sitä, mistä helpoiten raha tulee.

        Onpa sinulla outo käsitys lääkemarkkinoinnista ja myynnistä. Siitä on varmaan kauan aikaa kun olet ollut töissä lääkefirmassa! Kyllä minullakin on kokemusta noista lääkkeistä.

        Joka alalla on omat asiantuntijansa. Jos et luota heihin, ei voi mitään. Ei maailma ole niin mustavalkoinen kuin annat ymmärtää. Kanta-asiakasajattelu ja markkinointi on ihan muuta mitä väität.

        Onko joku lääkäri tms "loukannut" sinua joskus? Vai mistä tuo outo asenteesi johtuu?


      • ei mulla mitään
        vai niin kirjoitti:

        Onpa sinulla outo käsitys lääkemarkkinoinnista ja myynnistä. Siitä on varmaan kauan aikaa kun olet ollut töissä lääkefirmassa! Kyllä minullakin on kokemusta noista lääkkeistä.

        Joka alalla on omat asiantuntijansa. Jos et luota heihin, ei voi mitään. Ei maailma ole niin mustavalkoinen kuin annat ymmärtää. Kanta-asiakasajattelu ja markkinointi on ihan muuta mitä väität.

        Onko joku lääkäri tms "loukannut" sinua joskus? Vai mistä tuo outo asenteesi johtuu?

        lääkäreitä vastaan ole. Ompahan vaan mennyt usko niihin ja nykylääketieteeseen. Kaikki lääkkeet kyllä tutkitaan. Tuotekehittelyssä vain ei oteta tarpeeksi pitkää aikaväliä. Kun jotain uutta lääkettä käyttää 10 vuotta, niin sitten vasta selviää sen sivarit. Lääkkeitä kehittettäessä, joskus riittää puolen vuoden tai vuoden seuranta.

        Asiantuntijat on joka alalla aivan totta. Vaan ei kannata sokeasti luottaa kehenkään.

        Jonkun muun maailma tuntuu mustavalkoisemmalta kuin minun. Ole onnellinen jos kodeiini ei ole sinua koukuttanut, kuulut siihen onnelliseen 19 % väestöstä jolle addiktio ei synny helposti.

        Itse käytän kipujeni hallintaan kannabista.
        Sen edut ovat kiistattomat, ei aiheuta riippuvuutta. Samoin se ei ole toksinen kuten kodeiini. Parasetamoli on sitäpaitsi erittäin vahingollista maksalle. Ongelma kannabiksessa on sen psykedeelisyys se menee päähän ja aiheuttaa joskus ahdistusta. Voi puhkaista mielenterveysongelmia. Vaan minulla toimii hyvin.
        Tosin Panacod oli tietysti tehokkaampi onhan se oopium johdannainen.

        On olemassa kovat huumeet kuten heroiini ja amfetamiini ja niistä johdetut lääkkeet onkin sitten niitä kovia lääkkeitä.
        Vaan ei voi mitään jotkut niitä todella tarvitsevat. Minun kipuihin riittää onneksi kevyempi hoitoyrtti.


      • Tipi81
        vai niin kirjoitti:

        Mihin tahansa voi jäädä koukkuun. Suklaaseen, salmiakkiin jne. Salmiakkikin on luokiteltu huumeeksi.

        Mutta, mutta...otapa selvää millainen aine kodeiini on tosiaan ennenkuin puhut. Aivan älytöntä pelottelua.

        Panacodin vaikuttava-aineet ovat
        parasetamoli(500 mg) ja kodeiini (30 mg).
        Parasetamoli lievittää kipua ja alentaa kuumetta. Kodeiini on kipulääke. Samanaikaisesti käytettäessä nämä aineet vahvistavat toistensa vaikutuksia.

        Lääkäri tietää mitä määrää kun määrää panacodia. Kuten sanoin mihin tahansa voi jäädä koukkuun. Mutta, eihän kenenkään tarvitse panacodia syödä. Voi kieltäytyä. Kaikilla on siihen oikeus!!!

        Miksi 75%:lle ystävästäni on määrätty panakodia? Koska se on helppo tapa hiljentää valittavat ihmiset nopeasti tutkimatta sen enempää. Miksi olen saanut tehtyä hakijan tarvittaessa kenestä tahansa tutustani jos omat lääkkeeni ovat loppuneet? Ei lääkäreitä kiinnosta! Niille kun sanoo että kirjota panacodeja, niin ne kirjottaa. Niin yksinkertasta. Eikä edes kysele pahemmin mitään. Jopa yksityiset lääkärit menee tähän lankaan.


      • Anonyymi
        Tipi81 kirjoitti:

        Ei kylläkään noin lyhyellä käytöllä. Ja jos nyt halutaan esittää ns. väärän kuvan antavia tietoja, niin minä taas pystyn lopettamaan xanorit todella nopeesti, enkä tunne mitään riippuvuuteen viittaavia oireita kyseisen BENTSON kohdalla. Silti en tule tänne väittämään että bentsot ei koukuttaisi.

        Olenko siis sinua parempi ihminen kun pystyn lopettamaan 20 milligramman päivä annoksen xanoria parissa viikossa? En. En vaan jostain syystä ole ko. lääkkeeseen niin kovassa koukussa kun panacodiin jota on vierotettu jo neljä vuotta.

        Että parempi että pidät nämä omat kokemuksesi omana tietonasi, koska KYLLÄ KODEIINI KOUKUTTAA ja pahasti!

        Ja tiedoksi, että jos et tiedä, niin tämä määrä xanoria jota minä jouduin käyttämään on hillitön yliannostus, kun maksimi vuorokausi suositus annos on 6 mg. Ja silti pääsin helposti niistä eroon.

        Ja mitä kodeiinin vierotusoireisiin tulee, niin ne on aika samat kun heroiinissa, joka muuttuu myöskin morffiiniksi, niin kuin kodeiinistakin osa tekee, että et edes välttis oo huomannu jos oot käyny läpi vaan lievät viekkarit.

        Lievimmillään viekkarit on tavallisen nuhan oireet ja ehkä siihen päälle lihassärkyä, joten monet luulee olevansa vain vähän vilustuneita.

        Että se siitä. Pysy poissa täältä, kun et mitään tiedä aiheesta.

        Tipi 81 Kiitos kun kerroit kokemuksestasi Panacodi lääkkeestä, minulle on määrätty sitä kovaan selkäsärkyyn. Annostus siinä ainakin on kasvanut " toleranssi" Minulla on ne lukkokaapissa ja en kerro kenellekään


    • samoin

      Turhaa "huumekeskustelua". Samaa mieltä olen kanssasi. Mikä "show" yhdestä lääkkeestä.

    • farkku

      noin karkeasti ottaen. Kodeiini on morfiinin aihiolääke, se metaboloituu elimistössä morfiiniksi (yksi metyyliryhmä lohkeaa kodeiinista), mistä johtuvat sen kipua lievittävät ynnä muut ominaisuudet. Mukaanlukien riippuvuutta aiheuttava ominaisuus. Kodeiini luokitellaan aivan aiheellisesti euforisoivaksi analgeetiksi, koska sen vaikutus pohjautuu morfiiniin. Kodeiiniin on aivan mahdollista jäädä koukkuun siinä missä muihinkin opiaatteihin. Valitettavaa mutta totta.
      Kodeiini ei ole ominaisuuksiltaan yhtä voimakkaasti euforisoiva kuin esim. heroiini, mutta totta yhtä kaikki -jos ja kun morfiini on huumaava aine, on myös kodeiini.

      Syy siihen miksi panacod tahi muut kodeiinia sisältävät kipulääkkeet eivät ole kaikilla tehokkaita johtunee geneettisestä vaihtelusta. Nykyään on varsin hyvin tiedossa kodeiinia metaboloivassa entsyymissä esiintyvän polymorfiamuoto, joka ei metaboloi kodeiinia. Tällöin kodeiini EI vaikuta, koska se ei muutu morfiiniksi. Ehkä tämä on joillakin syynä myös siihen, miksi kodeiini ei tunnu lainkaan koukuttavalta.

      Jos juuri sinulla ei ole ollut mitään ongelmia kodeiinipitoisten lääkkeiden kanssa, se ei todista mitään. Kodeiinilla on riippuvuuspotentiaalinsa ja sillä sipuli. Se on turvallinen lääke oikein, oikeilla annoksilla ja oikealla aikajänteellä käytettynä. Joillekin kehittyy riippuvuus ja joillekin ei.

      • ei kai ongelma

        Samaa mieltä. Viimeinen lauseesi oli minusta se asian ydin eli:
        Se on turvallinen lääke oikein, oikeilla annoksilla ja oikealla aikajänteellä käytettynä. Joillekin kehittyy riippuvuus ja joillekin ei.
        Näinhän on periaatteessa kaikkien lääkkeiden kanssa.


      • Tipi81
        ei kai ongelma kirjoitti:

        Samaa mieltä. Viimeinen lauseesi oli minusta se asian ydin eli:
        Se on turvallinen lääke oikein, oikeilla annoksilla ja oikealla aikajänteellä käytettynä. Joillekin kehittyy riippuvuus ja joillekin ei.
        Näinhän on periaatteessa kaikkien lääkkeiden kanssa.

        ..niitä joilla on mahdollisesti tämä suuri mahdollisuus jäädä koukkuun. Eli jos suvussa on jotain riippuvuutta, niin on syytä tutkia omaa menneisyyttään, ennen kun on liian myöhästä, niinku mulla. Sit kun menee 70*30milligrammaa kodeiinia päivässä, niin on myöhästä itkee, koska kovan luokan riippuvuus on jo syntyny.

        Siis mulle tehtiin apteekissa 30:n milligramman kodeiini kapseleita, koska 70 panacodia päivässä tappaa. Söin siis 30 tablettia panacodeja ja 40 kodeiini kapselia päivässä. Kuulostaako hyvältä? Ja millasen olon se sitten toi? No samanlaisen kun 2 tablettia 3-4 kertaa päivässä alkuun teki. Toleranssi kun lähtee nouseen, ni se nouseekin sitten kovalla vauhdilla. 1-2 kuukautta siitä kun se toleranssi alko nousta, niin annos nousi tohon 70:n tablettiin päivässä.

        Ja miksi se annettiin nousta niin ylös? No koska mulla oli koulu kesken ja se piti saada käytyä ennen vierotusta loppuun, että pystyy sitten keskittyyn täysillä tähän vierotukseen. MÄ EN VAAN HALUA, ETTÄ KUKAAN ENÄÄ JOUTUU KOKEEN MITÄÄN VASTAAVAA, KUN MITÄ MÄ OON JOUTUNU KOKEEN, VAIN YHDEN PERKELEEN LÄÄKKEEN TAKIA. Ja tiedoksi, että niin jäi sitten se koulukin kesken neljä vuotta sitten. Ja vierotus jatkuu edelleen ja mitään töitä ei pysty tekeen kipujen takia. Vierotusoireitten. Neljä vuotta jo kotona työttömänä, kiitos panacodin!


      • ja hmmmmmmm
        Tipi81 kirjoitti:

        ..niitä joilla on mahdollisesti tämä suuri mahdollisuus jäädä koukkuun. Eli jos suvussa on jotain riippuvuutta, niin on syytä tutkia omaa menneisyyttään, ennen kun on liian myöhästä, niinku mulla. Sit kun menee 70*30milligrammaa kodeiinia päivässä, niin on myöhästä itkee, koska kovan luokan riippuvuus on jo syntyny.

        Siis mulle tehtiin apteekissa 30:n milligramman kodeiini kapseleita, koska 70 panacodia päivässä tappaa. Söin siis 30 tablettia panacodeja ja 40 kodeiini kapselia päivässä. Kuulostaako hyvältä? Ja millasen olon se sitten toi? No samanlaisen kun 2 tablettia 3-4 kertaa päivässä alkuun teki. Toleranssi kun lähtee nouseen, ni se nouseekin sitten kovalla vauhdilla. 1-2 kuukautta siitä kun se toleranssi alko nousta, niin annos nousi tohon 70:n tablettiin päivässä.

        Ja miksi se annettiin nousta niin ylös? No koska mulla oli koulu kesken ja se piti saada käytyä ennen vierotusta loppuun, että pystyy sitten keskittyyn täysillä tähän vierotukseen. MÄ EN VAAN HALUA, ETTÄ KUKAAN ENÄÄ JOUTUU KOKEEN MITÄÄN VASTAAVAA, KUN MITÄ MÄ OON JOUTUNU KOKEEN, VAIN YHDEN PERKELEEN LÄÄKKEEN TAKIA. Ja tiedoksi, että niin jäi sitten se koulukin kesken neljä vuotta sitten. Ja vierotus jatkuu edelleen ja mitään töitä ei pysty tekeen kipujen takia. Vierotusoireitten. Neljä vuotta jo kotona työttömänä, kiitos panacodin!

        Oletko varannut psykiatrille ajan? Kuulostaa siltä, ettei kyse ole ollenkaan mistään Panacodista. Ongelmasi ydin sijaitsee ihan jossain muualla. Sitä kautta voisit päästä lääkkeistäkin eroon. Suosittelen lämpimästi.


      • ei kai ongelma
        ja hmmmmmmm kirjoitti:

        Oletko varannut psykiatrille ajan? Kuulostaa siltä, ettei kyse ole ollenkaan mistään Panacodista. Ongelmasi ydin sijaitsee ihan jossain muualla. Sitä kautta voisit päästä lääkkeistäkin eroon. Suosittelen lämpimästi.

        Sanoit oikeat sanat. Olenkin ihmetellyt mistä on kyse. Panacod taitaa olla vain "tekosyy".


      • Tipi81
        ei kai ongelma kirjoitti:

        Sanoit oikeat sanat. Olenkin ihmetellyt mistä on kyse. Panacod taitaa olla vain "tekosyy".

        ..mä oon joskus vuosia sitten kouluttanu kaveristani hakijan itelleni hätätapauksia varten ja hän on nyt itse kodeiini koukussa. Ketä tästä voi syyttää? Minua. Hän ei tiennyt miten saisi näitä lääkeitä itelleen, ennenkö mä kerroin. Hänkään ei usko varoituksiani ja valuu päivä päivältä syvemmälle tämän lääkkeen maailmaan, eikä pääse enää eroon. Päivä annokset ylittävät hänelläkin jo suositukset ja hänen suvussaan on myöskin alkoholismia, joten geeniperimä on varma.

        Ja olen kyllä käyny terapiassa ja psykiatreilla aina tarpeen mukaan, että ei mulla mitään tän kummempia ongelmia oo.


    • Ammattilainen

      En jaksanut lukea koko viestiketjua läpi, mutta onko kukaan muistanut mainita, että Panacodissa on kodeiinin lisäksi myös parasetamolia, joka on yli 6 gramman päiväannoksilla suht myrkyllistä. Ei ole mahdollista syödä esim 30 Panacod-tablettia päivässä (= 15 g parasetamolia) ilman maksavauriota. En ainakaan ole kuullut tällaisista selviytyjistä ennen...

      Panacodin teho voi mennä myös muitten samaan aikaan käytettyjen lääkkeiden maksan entsyymien toimintaa muuttavan vaikutuksen myötä. Tällaisia lääkkeitä ovat tyypillisesti tietyt masennus- ja psykoosilääkkeet ja useat muut maksaentsyymeihin vaikuttavat lääkkeet.

      Siispä: kannattaa käydä apteekissa/lääkärillä ja pyytää selvittämään kokonaisläkitys. Sen perusteella voidaan löytää sopivampi lääke, jos Panacod ei auta.

      • Miisa

        Itse olen ottanut Panacodia 8 kpl/vrk leikkauksen jälkeiseen kipuun ja huomasin, että se tuo mulle euforisen olon. Söin sitä 3 viikkoa tuolla annostuksella, siihen vielä Tramalia yöksi ja Burana 800 Panacodin kanssa. En meinannut päästä Panacodista eroon, halusin sitä lisää, vaikkei kovasti särkenytkään. Halusin sitä, koska sen otettuani, olo tuntui tosi hyvältä. Se uusittiin kerran ja sitten jätin sen pikkuhiljaa pois kuitenkin. Nyt en käytä lainkaan vaan ainoastaan Celebraa tarvittaessa kipuun.


    • Anonyymi

      Kehoitin tuttuani lopettamaan panacodin kun sen uusiminen on työlästä. Lääkäri ei aina uusi reseptiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7566
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4362
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2145
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1708
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe