Nyt se on todistettu! Pohjois-Savon maakunta voitti kyselytutkimuksen Suomen lupsakaimmasta maakunnasta. Ihmiset ovat helposti tutustuttavia ja halukkaita juttelemaan tuntemattomille. Onnea Pohjois-Savo!
Pohjois-Savo on paras!
23
608
Vastaukset
- Anonyymi00001
Usein juttu kulkee spontaanisti ,torilla ja puistoissa. Muualta muuttaneena löysin etsimättä ystäviä. Todella mukavaa.
- Anonyymi00004
Et mitään ystäviä löytänyt vaan samanlaisen tuijottajan, niin luulen käyneen.
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Et mitään ystäviä löytänyt vaan samanlaisen tuijottajan, niin luulen käyneen.
Luulosairaus ei ole tieto.
- Anonyymi00002
Halukkaita juttelemaan tuntemattomille, mutta myös halukkaita tuijottamaan. Ehkä olen kyyninen etelänvetelä, mutta pohjois-savolaisten tuijottaminen ärsyttää!
- Anonyymi00006
Oletpas sinä heikkoa tekoa....
-Savolaenen - Anonyymi00024
Tuo tuijottaminen on jostain syystä erityisesti kuopiolainen ilmiö.
- Anonyymi00003
Sorry mutta ihan hirveä mesta Kuopio asua. Mukava oli käydä mutta sitten kun muutin, niin todellisuus on ihan toinen.
Asiakaspalvelijat järjestään tylyjä, narkkareita ja äkäisiä vanhuksia joka kulmassa.
Nuorten pahoinvointi ihan hirveää. - Anonyymi00005
Voep ollannii, vuan voep olla ettei oukkaa.
Kieronkin maineessa ovat. - Anonyymi00010
Karjalaiset ovat vielä mukavampia.
- Anonyymi00019
Höh. Pohjois-Karjala on tunnetusti alue, jossa savolainen kierous rutsautuu kainuulaisen vittumaisuuden kanssa. Eli, en hehkuttais.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Höh. Pohjois-Karjala on tunnetusti alue, jossa savolainen kierous rutsautuu kainuulaisen vittumaisuuden kanssa. Eli, en hehkuttais.
No mikä se kiukuttaa.
- Anonyymi00012
Lupsakkuudellakkos sielläkin eletään ?
- Anonyymi00013
Tähän sopii sanonta "Maassa maan tavalla". Jos mukaudut joukkoon, niin ei mitään ongelmia, mutta jos rupeat tyrkyttämään muutoksia tavalliseen, niin totta kai se on normia häiritsevää, ja jokainen menee puolustuslinjalle. Ihan joka paikassa.
T: Angelo LeNoire - Anonyymi00014
Savolaiset, suomen kieroin kansa 🤣
- Anonyymi00015
Eivät kaikki ole lupsakkaita. Ensin olllaan niin tuttavia,mutta sitten lupsakkuus loppuu jostain syystä. En viihtynyt monta vuotta. Ovat niin omahyväisiä minun mielestä. Kaikkea on kaikissa.
- Anonyymi00017
Joka maakunnassa on itteensä täynnä olevia ja oikeesti mukavia + moukkia, aina ollu ja tulee olemaan.. olen ollut paikoissa missä monesta eri maakunnasta tulijoita sieltä parhaat kokemukset.
- Anonyymi00018
Olen suositellut kaikille että Savossa ehdottomasti kannattaa käydä turistina. Kuopio on mukava kaupunki. Mutta eri heimosta olevan on vaikea tottua tapaan kun asioista puhutaan pelkästään kiertelemällä ja vihjailemalla elehdinnän kera. Jopa yksistään käsiliikkeillä. Tästä se kierous tulee. Mutta selitys on se että suoraan puhuminen on epäkohteliasta. Tämä on varmaankin ollut aikoinaan yksi selviytymistapa sen köyhyyden ja kurjuuden keskellä. Varottu raivareita kun mielenterveysongelmaisia on niin paljon.
- Anonyymi00020
No, eikös ne italialaisetkin elehdi. Ainakin silloin se on on kuumaa ja ihanan eksoottista.
- Anonyymi00021
Savolaiset, karjalalaiset sekä kainuunlaiset ovat oikeasti ihania ihmisiä. 😍
- Anonyymi00023
Ovat myös äärettömän katkeria. Ihmisellä on aina
kaksi puolta.
- Anonyymi00022
Kun Savolainen puhuu, niin vastuu on kuulijalla.
- Anonyymi00025UUSI
Sellainen n 1 min tuijotus on outoa oli sitten mistä vain.
- Anonyymi00026UUSI
Kuopiosta saan huonot vibat, mutta Iisalmi on ok kaupunki! Sääli vaan, että viimeksi Iisalmessa käydessäni kaupunki tuntui menneen alaspäin ja paikalliset sanoivatkin, että lamassa ollaan... Nyt häntä pystyyn, Iisalmi! Aion muuttaa sinne jonkun ajan kuluttua, kun hermo menee lopullisesti tähän sisäänlämpiävään pikkukuntaan jonkun matkan päässä sieltä. Ja tiedän muitakin, jotka suunnittelevat sinne muuttamista!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632142Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51795Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2361288En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21865Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38719- 19706
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689