Aapua äidit teiltä, joilla on käynnistetty synnytys takana... Osaisiko kukaan kertoa syitä, miksi synnytys käynnistetään ennen laskettua aikaa? Millaisia lääkkeitä nykyään käytetään käynnistystapahtumissa, onko sellainen kuin Partolact induktio jo ihan historiaa? Onko kenelläkään tullut vastaan?
Käynnistetty synnytys
13
3746
Vastaukset
- ...
Jos mennyt yliaikaiseksi, tai minun tapauksessani isokokoiset kaksoset (ei jaksanut enää liikkua). Käynnistettiin kalvot puhkaisemalla, lääkkeitä ei käytetty.
- näin..
Olin viikkoa ennen laskettua aikaa ultrassa, kun seurattiin vauvan painoa. Silloin lääkäri sanoi että lapsivesi näyttää vähentyneen, joten käynnistettiin. Mulle laitettiin oksitosiini tippa. Se käynnistää supistukset. Se oli aamusta asti ja kun supistukset olivat tosi tiheitä niin lääkäri puhkas kalvot ja sitten mentiinkin kiiresti synnytyssaliin ja pari tuntia meni kun neiti tuli maailmaan! MIksi kyselet?
- alkup.
vihdoin itse oman lapsen, mutta olen jo 3-kymppinen. Oletteko äidit ajatelleet sitä, miten oma äiti-suhteenne vaikuttaa haluun saada lapsi /kykyyn rakastaa pientä viatonta nyyttiä? Olin itse ns. ei-toivottu vahinkovauva, jonka abortointi epäonnistui aikoinaan... ja muistuttanut äitiäni 'vahingostaan' koko ikäni (hän mm. pahoinpiteli minua).
Pelkään siis raskautta, synnytystä... olin äidilleni ns. epäsäännöllinen (raskaus) ja synnytys. Tulin maailmaan yli kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa runsaan verenvuodon mukana.
Pelottaa, voiko tällaisilla eväillä itse olla edes jonkinlainen äiti?? Halu ja tahto on suuri, mutta omat lapsuudenkokemukset säikyttelee taustalla. - lohdutusta
alkup. kirjoitti:
vihdoin itse oman lapsen, mutta olen jo 3-kymppinen. Oletteko äidit ajatelleet sitä, miten oma äiti-suhteenne vaikuttaa haluun saada lapsi /kykyyn rakastaa pientä viatonta nyyttiä? Olin itse ns. ei-toivottu vahinkovauva, jonka abortointi epäonnistui aikoinaan... ja muistuttanut äitiäni 'vahingostaan' koko ikäni (hän mm. pahoinpiteli minua).
Pelkään siis raskautta, synnytystä... olin äidilleni ns. epäsäännöllinen (raskaus) ja synnytys. Tulin maailmaan yli kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa runsaan verenvuodon mukana.
Pelottaa, voiko tällaisilla eväillä itse olla edes jonkinlainen äiti?? Halu ja tahto on suuri, mutta omat lapsuudenkokemukset säikyttelee taustalla.Omien pelkojen kohtaaminen ei ole niin suuri asia miltä se itsestä tuntuu. Sinä et ole äitisi ja sen huomaa jo nyt kirjoituksestasi. Lapsen saaminen on yksi maailman ihanimmista asioista. Älä pelkää, tee lapsi. Sinulla voi olla paljon paremmat eväät siihen kuin äidilläsi. Sinulla on jo kokemusta minkälainen on hyvä äiti. Anna mennä vaan. Kerran me täällä eletään.
- aurinko
Mulla oli korkea verenpaine koko raskauden (ylimmillään 146/110), päätettiin käynnistää synnytys 2 päivää lasketun ajan jälkeen kun ei vauveli itse ulos halunnut. Annettiin hormonitabletti emättimeen pe aamulla (kohdunsuu oli kiinni ja kaulaa vielä jäljellä 1cm), toinen la aamulla, sunnuntaina sain 2. Eivät halunneet laittaa tippaa, on kuulemma raju keino. Tableteilla saatiin kohdunsuu auki (vaikka oli tuskatuttavaa kun kesti noin kauan, supistuksia tuli suht lieviä la aamusta lähtien) ja kalvot puhkaistiin sunnuntaina viideltä iltapäivällä. Siitä etenikin sitten nopeasti, komea poika syntyi maailmaan 22.15.
- täällä...
mulla käynnistettiin oksitosiini tipalla.oli korkea vedentulo ja joku rakkula kalvoissa,oli vaaraksi lähinnä vauvalle.tippa laitettiin puoli kahdelta päivällä,vedet tuli puol seiska ja sen jälkeen alko supistukset.ja pikkuinen oli maailmassa puoli ykstoista.aika nopeaa oli ja supistukset olivat järkyttäviä.itse sanoin että haluaisin ponnistaa ja kätilö ei meinannut uskoa että joko se sieltä tulee.kun sain luvan ponnistaa,kaikki helpottui.ei kestänyt ponnistus vaihe ku parikymmentä minuuttia.
- alkup.
...olin äidilleni raju synnytys, ponnistusvaihe 5 min. Kun hän pääsi synnytyssairaalaan, olin puolen tunnin päästä jo maailmassa. Tiedot peräisin kotiinlähtöraportista, jonka vuosia sitten hankin sairaalasta, jossa synnyin.
Voiko tyttären synnytykset olla samanlaisia kuin äitinsä, onko niissä jotain perinnöllistä? Tiedän juu, ehkä hassuja kysymyksiä, mutta pelothan on aika järjettömiä usein :)
Olen jonkin verran pystynyt antamaan äidilleni anteeksi, siksi uskallan nyt ajatella lasta. Voi olla, että se jää meille kuitenkin toteutumattomaksi unelmaksi. - taas...
alkup. kirjoitti:
...olin äidilleni raju synnytys, ponnistusvaihe 5 min. Kun hän pääsi synnytyssairaalaan, olin puolen tunnin päästä jo maailmassa. Tiedot peräisin kotiinlähtöraportista, jonka vuosia sitten hankin sairaalasta, jossa synnyin.
Voiko tyttären synnytykset olla samanlaisia kuin äitinsä, onko niissä jotain perinnöllistä? Tiedän juu, ehkä hassuja kysymyksiä, mutta pelothan on aika järjettömiä usein :)
Olen jonkin verran pystynyt antamaan äidilleni anteeksi, siksi uskallan nyt ajatella lasta. Voi olla, että se jää meille kuitenkin toteutumattomaksi unelmaksi.Jos todella haluat lasta niin luulen että olet viisaampi kuin äitisi etkä tee samoja "virheitä". Tuskin synnytykset ovat perinnöllisiä. Ja kun on muutenkin vaikea tietää millaista kipua muut tuntee.. ihmisillä erilainen kipukynnys. Minulla siis käynnistettiin tipalla kuten ketjun alussa kirjoitin. Kaikki sanovat että tipalla käynistettäessa supistukset ovat paljon rajumpia ja synnytys "kipeämpi". Minun on vaikea ottaa tuohon kantaa koska tämä oli ensimmäinen lapseni. Synnytys tosin oli sillä hetkellä ajatellessa kivulias, mutta jo päivän päästä sen kivun unohtaa. On ehkä osittain myös asentoitumisesta kiinni eli siis kun tiedät millainen rakkauspakkaus sieltä on tulossa niin kipu ei tunnu missään!=) Minusta se oli niiiin ihana kokemus, että voisin synyttää kaikkien synnytyspeloista kärsivien puolesta=) Niin ja alkuperäiselle vielä, miksi kyselet juuri käynnistämisestä? Kyllä se sieltä varmaan omin keinoin tulisi.
- alkup.
taas... kirjoitti:
Jos todella haluat lasta niin luulen että olet viisaampi kuin äitisi etkä tee samoja "virheitä". Tuskin synnytykset ovat perinnöllisiä. Ja kun on muutenkin vaikea tietää millaista kipua muut tuntee.. ihmisillä erilainen kipukynnys. Minulla siis käynnistettiin tipalla kuten ketjun alussa kirjoitin. Kaikki sanovat että tipalla käynistettäessa supistukset ovat paljon rajumpia ja synnytys "kipeämpi". Minun on vaikea ottaa tuohon kantaa koska tämä oli ensimmäinen lapseni. Synnytys tosin oli sillä hetkellä ajatellessa kivulias, mutta jo päivän päästä sen kivun unohtaa. On ehkä osittain myös asentoitumisesta kiinni eli siis kun tiedät millainen rakkauspakkaus sieltä on tulossa niin kipu ei tunnu missään!=) Minusta se oli niiiin ihana kokemus, että voisin synyttää kaikkien synnytyspeloista kärsivien puolesta=) Niin ja alkuperäiselle vielä, miksi kyselet juuri käynnistämisestä? Kyllä se sieltä varmaan omin keinoin tulisi.
...kun takerruin siihen perinnöllisyysteemaan (äidilläni käynnistettyjä raskauksia). Itse esim. olisin kuollut ilman käynnistystä (reilu 2 viikkoa ennen laskettua), verenvuotoa reilusti, mutta ei halua syntyä tavallaan - ei supistuksia.
Ihana lukea, että on äitejä, jotka asennoituvat kuten sinä. Mutta älä toki olen valmis kaikkien pelkäävien puolesta synnyttämään:)) Jokaisella maailmaan syntyvällä lapsella olisi oikeus olla tärkeimmälle ihmiselle (äidilleen) rakkauspakkaus, kuten sanoit... todellisuus on valitettavasti niin usein toisenlainen. Omalta kohdalta kierteitä voi kuitenkin katkaista... - synnytykset kehittyneet
alkup. kirjoitti:
...kun takerruin siihen perinnöllisyysteemaan (äidilläni käynnistettyjä raskauksia). Itse esim. olisin kuollut ilman käynnistystä (reilu 2 viikkoa ennen laskettua), verenvuotoa reilusti, mutta ei halua syntyä tavallaan - ei supistuksia.
Ihana lukea, että on äitejä, jotka asennoituvat kuten sinä. Mutta älä toki olen valmis kaikkien pelkäävien puolesta synnyttämään:)) Jokaisella maailmaan syntyvällä lapsella olisi oikeus olla tärkeimmälle ihmiselle (äidilleen) rakkauspakkaus, kuten sanoit... todellisuus on valitettavasti niin usein toisenlainen. Omalta kohdalta kierteitä voi kuitenkin katkaista...paljon mitä ne olivat silloin. Nykyään on hyvät kivunlievitykset ja niitä kyllä saa pyytämättä. Minusta sinun kannattaisi mennä pelkopolille juttelemaan peloistasi sitten kun olet raskaana. Siellä käy tosi moni puhelemassa nykyään. Kävisit läpi pelottavia asioita kätilön tai lääkärin kanssa.
- sinulle,
alkup. kirjoitti:
Ihana lukea, että on äitejä, jotka asennoituvat kuten sinä. Mutta älä toki olen valmis kaikkien pelkäävien puolesta synnyttämään:)) Jokaisella maailmaan syntyvällä lapsella olisi oikeus olla tärkeimmälle ihmiselle (äidilleen) rakkauspakkaus, kuten sanoit... todellisuus on valitettavasti niin usein toisenlainen. Omalta kohdalta kierteitä voi kuitenkin katkaista...ymmärrän pelkoasi.
itselleni on tehty lapsena seksuaalista väkivaltaa.
synnytys on voimakkaasti seksuaalinen tapahtuma ja
heijastaa varmasti koko elämääsi, syntymääsi ja lapsuuttasi. muistin minulle tapahtuneet asiat vasta synnytyksen jälkeen (=laukaiseva tekijä) ja tunsin huonoa omaatuntoa siitä, että siirsin traumojani lapseen (mm. masentumalla synnytyksen jälkeen).
aloin pelkäämään seuraavaa synnytystä, varsinkin kun nyt nuistin minulle tapahtuneita asioita...
mutta!! elämä ei mene niin yksi yhteen. psykoterapia ei välttämättä poista menneisyyden taakkaa (ainakaan ennen kuin sitä on takana vuosikausia, kokemusta on)
mutta ns. "hörhö"hoidot ja aktiivinen synnytys ry:n toimintaan osallistuminen toivat minulle apua.
aktiivinen synnytys ja sen suunnittelu antoi minulle takaisin itsemääräämisoikeuden vartalooni ja synnyttämiseen.
kävin äitiysjoogassa, josta sain voimavaroja ja keinoja hallita mm. kipua.
kävin raskaana ollessani myös reikikurssin; reiki on elämänenergiaa joka hoitaa ja vahvistaa, eikä siihen tarvitse edes uskoa :-)
vielä homeopaatti passitti ns. ruusukvartsihoitoon, kranio-sakraalihoitoon, jossa hoidetaan selkäydinpulssia... sekin on energiahoito, mutta menee paljon syvemmälle kuin esim. reiki.
tähän en ainakaan uskonut, mutta se _todella_ toimi! monet ahdistuksistani hävisivät tai helpottuivat.
ehkä tärkeintä, vaikka jättäisit kaikki hoidot väliin, on sinun saada lisää itseluottamusta, luottamusta siihen että pystyt etkä ole muiden armoilla. kun sinulla on voimaa pitää itsestäsi huolta, on myös muista. rakkautta tarvitset ja paljon, itseltäsi.
synnyttäminen voi olla myös parantava kokemus ja rakkaus lapseen parantaa myös sinua. voit samalla rakstaa myös hiukan itseäsi kun rakastat lasta :-)
lämpimästi suosittelisin myös synnyttämään ns. lempeämmän synnytyksen sairaalassa, esim kättärin haikaranpesässä, tammisaaressa tai vammalassa. porissakin taitaa olla "luomu"sairaala.
kaikkea hyvää sinulle!!!!!! - sinulle,
sinulle, kirjoitti:
ymmärrän pelkoasi.
heijastaa varmasti koko elämääsi, syntymääsi ja lapsuuttasi. muistin minulle tapahtuneet asiat vasta synnytyksen jälkeen (=laukaiseva tekijä) ja tunsin huonoa omaatuntoa siitä, että siirsin traumojani lapseen (mm. masentumalla synnytyksen jälkeen).
aloin pelkäämään seuraavaa synnytystä, varsinkin kun nyt nuistin minulle tapahtuneita asioita...
mutta!! elämä ei mene niin yksi yhteen. psykoterapia ei välttämättä poista menneisyyden taakkaa (ainakaan ennen kuin sitä on takana vuosikausia, kokemusta on)
mutta ns. "hörhö"hoidot ja aktiivinen synnytys ry:n toimintaan osallistuminen toivat minulle apua.
aktiivinen synnytys ja sen suunnittelu antoi minulle takaisin itsemääräämisoikeuden vartalooni ja synnyttämiseen.
kävin raskaana ollessani myös reikikurssin; reiki on elämänenergiaa joka hoitaa ja vahvistaa, eikä siihen tarvitse edes uskoa :-)
vielä homeopaatti passitti ns. ruusukvartsihoitoon, kranio-sakraalihoitoon, jossa hoidetaan selkäydinpulssia... sekin on energiahoito, mutta menee paljon syvemmälle kuin esim. reiki.
tähän en ainakaan uskonut, mutta se _todella_ toimi! monet ahdistuksistani hävisivät tai helpottuivat.
ehkä tärkeintä, vaikka jättäisit kaikki hoidot väliin, on sinun saada lisää itseluottamusta, luottamusta siihen että pystyt etkä ole muiden armoilla. kun sinulla on voimaa pitää itsestäsi huolta, on myös muista. rakkautta tarvitset ja paljon, itseltäsi.
synnyttäminen voi olla myös parantava kokemus ja rakkaus lapseen parantaa myös sinua. voit samalla rakstaa myös hiukan itseäsi kun rakastat lasta :-)
lämpimästi suosittelisin myös synnyttämään ns. lempeämmän synnytyksen sairaalassa, esim kättärin haikaranpesässä, tammisaaressa tai vammalassa. porissakin taitaa olla "luomu"sairaala.
kaikkea hyvää sinulle!!!!!!synnytyksen voi käynnistää myös lempeästi.
ainakin vyöhyketerapialla, mahdollisesti myös akupunktiolla.
ja kranio-sakraalihoitaja sanoi toimineensa "kotilona" useammankin kerran, eli käyneensä asiakkaan kotona käynnistämässä synnytyksen (jonka jälkeen äiti lähti sairaalaan synnyttämään) - alkup.
sinulle, kirjoitti:
ymmärrän pelkoasi.
kaikkea hyvää sinulle!!!!!!kannustavasta viestistäsi. Kuinka ollakaan, näin vilahdukselta hiukan 'peilikuvaani'.
Myös minulle (alkup. kirjoittaja) on tehty seksuaalista väkivaltaa, jopa niin rajua, että olen 'poistunut kehosta' (6-vuotiaana kaikki alkoi). Minä puolestani olen tiennyt sen aina (kehomuisti), mutta en muistanut. Olen vaistomaisesti pelännyt kaikkea naiseutueen liittyvää, jopa niin, että rintani ovat jääneet pieniksi (se voi todella olla syy siihen, sillä sukuni naiset ovat isorintaisia).
Ns. 'hörhö'hoidoista, luotan niihin enemmän kuin perinteisiin kunnallisiin. En saanut mitään apua aikoinani psykologilta ja lääkkeet eivät tepsineet minuun (Luojan kiitos).
Tällä hetkellä olen vyöhyketerapeuttisessa suuntauksessa, jonka tarkoitus on palauttaa mieleen traumaattiset kokemukset. Jaksan ottaa ne nyt vastaan ja ehkä joskus haluan todella ottaa pienen nyytin vastaan.
Joskus ihmettelen, että olen vielä hengissä. Äitini yritti tukehduttaa minut vauvana, olin ei-toivottu ja biologisesta isästäni en tiedä. Elämä on nyt kuitenkin ihmeellistä ja jopa valoisaa, kantaa...
Kiitos viestistäsi ja kaunista kesää/jatkoa sinullekin. Painan mieleeni myös sinun (vaihtoehto)hoitokokemukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4718457Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1195820Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2554752Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli564599Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s624099Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603930SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1673732- 901698
- 951202
- 42857