Jos koira hyökkää omalla tontillamme yhden perheenjäsenemme kimppuun, onko silloin oikeus ampua koira?
Koira tapettiin itsepuolustukseksi
9
3229
Vastaukset
Kyseessä on pakkotila, jolloin rikos voidaan katsoa anteeksiannettavaksi. Ampuma-aseen käyttö tosin on arvelluttavaa, jos kyse on asutusta alueesta. Jokainen tapaus katsotaan erikseen.
- Pro war
MÄ ainakin israililaisen mallin mukaan ampuisin koiran hengiltä ja lisäksi ampuisin helikoptereilla ohjuksia omistajan taloon.
- ...
Tuo aiemmin mainittu pakkotila on käytännössä se tätä tilannetta lähimpänä oleva kohta laissa. Hätävarjelu ei oikein kaikilta osin sovellu.
Mutta lyhyesti:
Tilanteen ollessa pakottava ja PÄÄLLÄ, tuo oikeus on.
Jos tilanne on jo ohi, niin et voi mennä lahtaamaan koiraa ominpäin omistajan pihalle tai missä nyt satut sen seuraavaksi näkemäänkin. Nämä hoidetaan sitten muuta kautta, käytännössä poliisille ilmoittaen ja siitä virallista tietä vaatimuksen kanssa koiran lopettamisesta.
Mutta tosiaan tuo ampuma-ase hiukan huono väline, jos ehdit hakea sen missä sitten säilytätkin niin ehtisit kyllä tehdä jotain muutakin ensisijaisesti. Ja jos ajatellaan, että koira siellä riehuu perheenjäsenesi kimpussa kun haet aseen ja lataat sen, plus vielä vahingon riski sen jälkeenkin niin itse ehkä toimisin jotenkin muuten.
Koska oletan (ja toivon) ettet kävele kotosalla koko ajan ase nopeasti saatavilla, esim. taskussa... - SE KOULUTUS
SE KOULUTUS!OOTKO SINÄ SAANU MINKÄÄLAISTA KOULUTUSTA?
- ymmärtänyt
Siis koulutusta koiran tappamiseen?? Mistä semmosen koulutuksen voi saada.
p.s. ota caps lock pois päältä.
- Hullu ampuis koiran?
Ja ketä hullu ampuis koiran? En mää tiiä, mutta aikoisitko sä sit ampuu sen jollain AirSoft aseel? =(
- niin mene hakemaan
lääkärintodistus ja tee rikosilmoitus asiasta.
Pidä huoli että sinulla on luotettavat todistajat.
Laita rikosilmoitukseen ehto että koira on lopetettava tai nostat korvausvaatimustasi.
Muutaman tonninkin korvaukset kallistavat monenkin koiranomistajan mielipiteen "vihtavuoren sertin " puoleen. - tekee hyvät rahat
niin mene hakemaan kirjoitti:
lääkärintodistus ja tee rikosilmoitus asiasta.
Pidä huoli että sinulla on luotettavat todistajat.
Laita rikosilmoitukseen ehto että koira on lopetettava tai nostat korvausvaatimustasi.
Muutaman tonninkin korvaukset kallistavat monenkin koiranomistajan mielipiteen "vihtavuoren sertin " puoleen.Eihän sitä nyt liikaa kannata vaatia. Tokihan on paljon tyydyttävämpää saada rahaa kuin naapurin koira hengiltä. Kannattaa oikeastaan toivoa, että koira toistaa virheen ja voit näin lypsää yhä enempi fyffee, eikö?
- naapurisi
Heilutko omalla tontillasi "valmiustilassa" olevan pyssyn kanssa useinkin? Siltä varalta että joku hyökkää perheenjäsenen kimppuun? Heh heh...
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654