Koira tapettiin itsepuolustukseksi

???

Jos koira hyökkää omalla tontillamme yhden perheenjäsenemme kimppuun, onko silloin oikeus ampua koira?

9

3229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyseessä on pakkotila, jolloin rikos voidaan katsoa anteeksiannettavaksi. Ampuma-aseen käyttö tosin on arvelluttavaa, jos kyse on asutusta alueesta. Jokainen tapaus katsotaan erikseen.

    • Pro war

      MÄ ainakin israililaisen mallin mukaan ampuisin koiran hengiltä ja lisäksi ampuisin helikoptereilla ohjuksia omistajan taloon.

    • ...

      Tuo aiemmin mainittu pakkotila on käytännössä se tätä tilannetta lähimpänä oleva kohta laissa. Hätävarjelu ei oikein kaikilta osin sovellu.

      Mutta lyhyesti:

      Tilanteen ollessa pakottava ja PÄÄLLÄ, tuo oikeus on.

      Jos tilanne on jo ohi, niin et voi mennä lahtaamaan koiraa ominpäin omistajan pihalle tai missä nyt satut sen seuraavaksi näkemäänkin. Nämä hoidetaan sitten muuta kautta, käytännössä poliisille ilmoittaen ja siitä virallista tietä vaatimuksen kanssa koiran lopettamisesta.

      Mutta tosiaan tuo ampuma-ase hiukan huono väline, jos ehdit hakea sen missä sitten säilytätkin niin ehtisit kyllä tehdä jotain muutakin ensisijaisesti. Ja jos ajatellaan, että koira siellä riehuu perheenjäsenesi kimpussa kun haet aseen ja lataat sen, plus vielä vahingon riski sen jälkeenkin niin itse ehkä toimisin jotenkin muuten.

      Koska oletan (ja toivon) ettet kävele kotosalla koko ajan ase nopeasti saatavilla, esim. taskussa...

    • SE KOULUTUS

      SE KOULUTUS!OOTKO SINÄ SAANU MINKÄÄLAISTA KOULUTUSTA?

      • ymmärtänyt

        Siis koulutusta koiran tappamiseen?? Mistä semmosen koulutuksen voi saada.

        p.s. ota caps lock pois päältä.


    • Hullu ampuis koiran?

      Ja ketä hullu ampuis koiran? En mää tiiä, mutta aikoisitko sä sit ampuu sen jollain AirSoft aseel? =(

      • niin mene hakemaan

        lääkärintodistus ja tee rikosilmoitus asiasta.
        Pidä huoli että sinulla on luotettavat todistajat.

        Laita rikosilmoitukseen ehto että koira on lopetettava tai nostat korvausvaatimustasi.

        Muutaman tonninkin korvaukset kallistavat monenkin koiranomistajan mielipiteen "vihtavuoren sertin " puoleen.


      • tekee hyvät rahat
        niin mene hakemaan kirjoitti:

        lääkärintodistus ja tee rikosilmoitus asiasta.
        Pidä huoli että sinulla on luotettavat todistajat.

        Laita rikosilmoitukseen ehto että koira on lopetettava tai nostat korvausvaatimustasi.

        Muutaman tonninkin korvaukset kallistavat monenkin koiranomistajan mielipiteen "vihtavuoren sertin " puoleen.

        Eihän sitä nyt liikaa kannata vaatia. Tokihan on paljon tyydyttävämpää saada rahaa kuin naapurin koira hengiltä. Kannattaa oikeastaan toivoa, että koira toistaa virheen ja voit näin lypsää yhä enempi fyffee, eikö?


    • naapurisi

      Heilutko omalla tontillasi "valmiustilassa" olevan pyssyn kanssa useinkin? Siltä varalta että joku hyökkää perheenjäsenen kimppuun? Heh heh...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe