Psykiatri kielsi joogan

munkki

Onko kellään kokemusta persoonallisuuden/oman minuuden menettämisestä joogan takia?
Psykiatri kielsi minua harrastamasta jooga, koska persoonallisuuteni ei sitä haurautensa takia kestäisi vaan saattaisin menettää minuuteni! Kuulostaa niin pelottavalta, etten enään uskalla joogata!
Ottakaa kantaa!

50

7644

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakko K

      Ehkä kannattaisi vaihtaa psykiatria?

      • Jöykö

        Tästäpä tuli mieleen se Harvardin psykologian ja sosiologian opettaja joka ryhtyi joogiksi 60-luvulla ja kielsi psykiatrian. Hehheh.


      • Ohjelmaa aiheesta

    • sinusta itsestäsi tuntuu?

      Hei.
      Antoiko psykiatrisi syitä, miksi näin voisi käydä?
      Onko sinulle tapahtunut jotain, minkä voisi yhdistää joogaamiseen? Toisaalta, en uskalla sen enempää mennä neuvomaan sinua, koska psykiatrisi varmasti tuntee sinut paremmin kuin palstan lukijat ja omat kokemuksesi ovat omiasi.


      Toisaalta, joogalle löytyy hyviä vaihtoehtoja( jos etsit vaihtoehtoja ja pidät liikkumisesta ), esim. pilates, tanssi jne.

    • Pai Mei

      Tuskin psykiatrisi ihan lämpimikseen puhuu mitä sylki suuhun tuo. Heillä kuitenkin jonkunasteinen kokemus ja koulutus omaan ammattiinsa, toisinkuin monella muulla joka jakelee ns. hyviä neuvoja.

      • psykiatria

        Kyllä ne vaan puhuu mitä sylki suuhun tuo tai on tilattu. Varovainen täytyy olla siinä mitä niille vastaa. Täytyy kyllä olla melkoinen koulutus, kun pystyy sellaisia diagnooseja kirjoittelemaan, minkä minäkin kerran sain ihan vaan kolmen vartin kuulustelun perusteella, sisälsi jopa asiavirheitä. Ettei vaan olis mennyt kallis koulutus hukkaan?


      • jaakko252525

        TAITAA OLLA IHAN FUULA JUTTU TAI PROVO!


    • ....

      Olen käynyt hathajoogassa viime talvena ja aloitin taas nyt syksyllä. Minusta hathajooga ei vaikuta psyykeen. Vaikutukset ovat enemmän lihaksistossa ja rentoutumisessa.

      Olen käynyt myös prykoterapiassa. Kahdella eri terapeutilla, joista ensimmäinen oli ok. Toinen oli luullakseni mustasukkainen lääkärilleni, halusi etten yritä selvittää ongelmiani muiden kanssa, pelkäsi että olen pois terapiasta ja en maksa. Lääkärini oli tilanteesta sitä mieltä että, on tarkoitus että terapeutti hoita minua enkä minä terapeuttia.

      Usko itseesi. Mieti miten koet joogan ja miten psykiatrin. Kaikkea mitä terveydenhuollon ihmiset sanovat ei kannata uskoa.

    • Buddhisti

      Riippunee vähän siitä, otatko joogan pelkkänä kuntovoimisteluna vai liitätkö siihen myös henkistä puolta, meditaatiota.

      Meditaatiota ei suositella henkisesti epävakaille tai hauraille persoonille.

    • Kuntoutunut

      Jooga saattaa myös auttaa mielenterveysongelmiin, ainakin masennukseen auttaa se että keho on virkeä ja toimintakykyinen.
      Tiedän useita ihmisiä jotka on saaneet joogasta apua henkisiin ongelmiin.

      Notkea keho, notkea mieli.

    • tanja.

      No aika oudolta kuulostaa tuollainen "neuvo". Joogan tarkoitus on rentouttaa ihmistä ja toki mikä tahansa rentoutustila synnyttää tietynlaisen "euforian", mutta en minä vielä minuuden menetyksestä menisi puhumaan.

      • Tutustunut

        Sahaja joogan minäkin kieltäisin koska se on kultti. Voi tehdä tosiaan pahaa jälkeä mielenterveydelle.


    • Buddha2006

      "Velvollisuutemme on pitää ruumiimme hyvässä kunnossa muuten emme pysty pitämään MIELTÄMME vahvana ja kirkkaana"

    • Kunto Unto

      Mistä joogasta on kyse? Niitähän on erilaisia. vai kielsikö kaikki?

    • Meditaatio

      Ja vie leuttavaksi sille psykiatrillekin.
      Taitaa olla koululääketieteen uhri tämä psykiatrisi.

    • Olen kuullut tuollaisista yksittäisistä tapauksista, missä joogaaja (tai ex-joogaaja jo) on kertonut mielensä häiriintyneen tms. joogaharjoituksista.

      Elle psykiatri ole jotenkin "joogavihamielinen" maailmankatsomuksellisesti, niin hänen suosituksensa perustunee kokemukseen tällaisista tapauksista.

      Eli uskoisin psykiatria tässä vaiheessa.

      • munkki

        Hän kertoi lukuisista tapauksista kun joku joogaa harrastanut ihminen on tullut hänen vastaanotolleen joogan sekoitettua heidän mielensä ja psyykkeensä...

        Eli taidanpa uskoa psykiatriani...


      • blue nun
        munkki kirjoitti:

        Hän kertoi lukuisista tapauksista kun joku joogaa harrastanut ihminen on tullut hänen vastaanotolleen joogan sekoitettua heidän mielensä ja psyykkeensä...

        Eli taidanpa uskoa psykiatriani...

        Jokainen saa uskoa mitä tai ketä tahansa. Useimmiten on kuitenkin vaikutus osoittautunut pelkästään positiiviseksi, mutta sehän perustuukin täysin jokaisen omakohtaiseen kokemukseen.


      • Saatanan palvoja
        blue nun kirjoitti:

        Jokainen saa uskoa mitä tai ketä tahansa. Useimmiten on kuitenkin vaikutus osoittautunut pelkästään positiiviseksi, mutta sehän perustuukin täysin jokaisen omakohtaiseen kokemukseen.

        ...


      • blue nun
        Saatanan palvoja kirjoitti:

        ...

        Harjoituksen vaikutuksesta tietenkin.


      • magyot
        munkki kirjoitti:

        Hän kertoi lukuisista tapauksista kun joku joogaa harrastanut ihminen on tullut hänen vastaanotolleen joogan sekoitettua heidän mielensä ja psyykkeensä...

        Eli taidanpa uskoa psykiatriani...

        onko mahdollista, että psykiatrille on hakeutuneet ne, jotka ovat yrittäneet hakea ratkaisua ongelmiin mm. joogasta, ehkäpä muitakin teitä kokeilleita? ja näin ollen se ei olisi itse jooga, joka sekoittaa mielen, vaan että mieli on muista syistä hauras ja ajatukset ja tunteet sekavia, jotka sitten nousevat pintaan joogan parissa, joka on pyskofyysinen harjoitus. jooga ei ole pelkkää lempeää venyttelyvoimistelua, vaan sillä on myös mm. mentaalinen puolensa. määrä, joogalaji ja millaista ohjausta harjoitukseen saa, vaikuttavat paljon siihen, millaiseksi kokemus muodostuu ja mitä nousee pintaan. joogassa kehotetaan ensi sijassa kuuntelemaan itseään. tätä kannattaisi harjoittaa kaikessa silloin kun mieli on hauras. jooga voi olla se tilanne tai paikka, joka hetkittäin suo mahdollisuuden itsensä ehdoitta kuuntelemiseen. sama pätee meditaatioharjoituksiin. mutta todellakin - kannattaa olla tarkka, millaista ohjausta harjoitukseensa ottaa vastaan.


    • vakaumukseltaan kristitty. On muitakin tapoja rentoutua ja harrastaa liikuntaa kuin joogaaminen.

    • "iloa"

      Jos harjoitetaan hathajoogaa koulutetun opettajan ohjauksessa, niin uskoisin sen olevan turvallista. Riippuu tietenkin miten vaikeasta psyykkisestä tilasta on kysymys, lääkitys jne.
      Hathajooga on konkreettinen keino työskennellä oman kehon avulla, kun löydetään kehon tasapaino voidaan sillä saavuttaa myös mielen tasapaino.
      Ehkä asiasta olisi hyvä puhua myös jooganopettajan kanssa.

    • Hölkyn kölkyn

      Psykiatria ei ole sama asia kuin terapeutti. Psykiatri on koulutettu lääkäri lääkkeiden antamiseen ja annosteluun. Hän voi antaa lähetteen psykoterapiaan, joka on taas keskusteluterapiaa. Psykoterapeutti on taas koulutettu terapian antamiseen. Tosin siinäkin suuntauksessa harvemmin annetaan käskyjä tai kehotuksia. Hoidettavan täytyy tulla omilla johtopäätöksillään johonkin tulokseen elämänsä suhteen. Kannattaisi tutustua termistöön, ennenkuin lähtee kertomaan tällaista hölynpölyä.

      Todennäköisesti veikkaisin vielä, että molemmat sekä psykoterapeutti että psykiatri suhtautuisivat myönteisesti mihintahansa liikuntaan. Liikunta on sekä lääketieteellisesti että psykologisesti eduksi mielenterveydelle.

      • Siis päästänsä.

        Jos vakavasti sairas potilas kuuntelee heidän monotonisia juttujansa niin saattaa takuulla vaikuttaa psyykkeeseen negatiivisestikin. Ei tarvitse olla mikään tohtori tajutakseen tämän.


      • Hölkyn kölkyn
        Siis päästänsä. kirjoitti:

        Jos vakavasti sairas potilas kuuntelee heidän monotonisia juttujansa niin saattaa takuulla vaikuttaa psyykkeeseen negatiivisestikin. Ei tarvitse olla mikään tohtori tajutakseen tämän.

        No moni asia voi vaikuttaa sairaaseen mieleen. Yhtä hyvin sitä voi katsoa vaikka televison uutisia ja saada päähänsä vaikka mitä. Sairas on sairas vaikka sen voissa paistaisi.


      • edelleen
        Siis päästänsä. kirjoitti:

        Jos vakavasti sairas potilas kuuntelee heidän monotonisia juttujansa niin saattaa takuulla vaikuttaa psyykkeeseen negatiivisestikin. Ei tarvitse olla mikään tohtori tajutakseen tämän.

        Mitkä ihmeen jutut sitä paitsi vaikuttaa. Meidän tunneilla tullaan paikoilla, opettaja kertoo asennot, me tehdään ne ja sitten lähdemme kotiin. Ei siellä mitään joogien juttuja kuulla. Oli ne pehmeitä tai ei.


      • Liskis123
        edelleen kirjoitti:

        Mitkä ihmeen jutut sitä paitsi vaikuttaa. Meidän tunneilla tullaan paikoilla, opettaja kertoo asennot, me tehdään ne ja sitten lähdemme kotiin. Ei siellä mitään joogien juttuja kuulla. Oli ne pehmeitä tai ei.

        Itse olen mm. Reikihoitaja ja luontaisterapeutti. Koen joogankin henkiseltä puolelta, en näe sitä vai liikuntana. Itse suhtautuisin reiki/jooga ym. juttuihin varauksella, jos kyseessä on henkisesti hyvin herkkä/epävakaa henkilö. Esimerkiksi jos näkee hallitsemattomasti toisille tasoille, näkee henkiolentoja ja enteitä. Eli jos ei pysty kontrolloimaan näitä. Olen nähnyt että jooga ja muut saattavat pahentaa tilannetta, sillä ne avaavat energiakanavia entisestään. Jooga saattaisi toisaalta olla myös hyväksi, mutta vain todella pätevän ohjaajan kanssa, ja sellaista voi olla vaikea löytää.


    • jiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      Kävisikös sinulle taitsi vai miten se kirjoitetaan? Kannattaa tutustua. Itse pidän niin joogasta kuin taitsista, Olen vähän molenpia vasta-alkajana kokeillut.

    • tt

      Vaikuttaa aika erikoiselta, jos psykiatri joidenkin tietämiensä tapausten perusteella kieltää joogaamisen (tai toivottavasti vain suositteli sen lopettamista). Neuvo saattaa tosin hyvinkin olla perusteltu, jos hän on päätynyt neuvoon tapaustietouden lisäksi perehtymällä tarkkaan kuvauksiisi joogakokemuksistasi ja saamaansa yleiseen käsitykseen psyykkisestä tilastasi. Auttaisi varmaan asiaa, jos hänellä olisi itsellään kokemusta joogasta.

      Mielenkiintoinen näkökulma on se, että ainakin teoriassa joogan lopullinen tavoite on ns. valaistuminen, jota voisi kuvailla juurikin persoonallisuuden/oman minuuden menettämiseksi. Olisitko sinä siis silloin hullu vai ne muut? Toisaalta tuon "valaistumisen" voi varmaan saavuttaa parempia ja huonompia reittejä pitkin ja ehkä persoonallisen haurauden johdosta tapahtuneena se olisi se huonompi.

      Itse sitä paitsi näen "valaistumisen" vain teoreettisena päämääränä, jota ei voi koskaan oikeasti saavuttaa. Sitä kohti voi kyllä pyrkiä ja muutenkin yrittää parhaansa mukaan toimia moraalisesti, eettisesti ja henkisesti oikein joogan oppien mukaan. Nuo opit ovat muuten mielestäni täysin kristinuskon ja Jeesuksen oppien mukaisia, joten en näe mitään ristiriitaa siinä, että kristitty harrastaa joogaa myös henkiseltä kannalta. Hengellisissä asioissa on mielestäni ristiriita syntyy silloin, jos joogaa tulkitaan niin, että sen avulla pyritään hankkimaan omalle sielulle "pelastus" (minä en tulkitse niin). Kristinuskon mukaan pelastutaan armosta.

      Henkistä ja hengellistä puolta joogasta täytyykin minusta pystyä oikeasti ymmärtämään itse, eikä ottaa vain kritiikittä vastaan toisten mielipiteitä. Tätä varten on tosiaan hyvä olla ainakin jossain mielessä vahva mieli.

    • >> Psykiatri kielsi minua harrastamasta jooga, koska persoonallisuuteni ei sitä haurautensa takia kestäisi vaan saattaisin menettää minuuteni! Kuulostaa niin pelottavalta, etten enään uskalla joogata!

    • MehiläinenMaija

      Psykiatrillahan on vain ja ainoastaan koulutus lääkkeiden mättämiseen ihmisille, psykiatrin koulutuksella ei saa antaa edes terapiaa. Koulutuksessa nyt ei todellakaan anneta mitään joogaluentoja.

      Olet todennäköisesti törmännyt hihhuli kristinuskoiseen psykiatriin, joka syöttää omaa uskontoaan ja käsityksiään valkotakin varjolla. Monet lääkärithän ovat kristittyjä.

    • suomijoogaa

      Voisin kuvitella, että jos on helposti hurahtavaa tyyppiä, pääsee nopeasti joogan hörhöosastolle ja on todellisuus hakusessa. Yhtä lailla pihalla - omasta mielestäni - ovat uskovaiset joiden mielestä jooga on paholaisen keksintö. Tavallinen jooga on kuitenkin lähinnä venyttelyä, liikkeeseen keskittymistä ja rentoutumista. Olen käynyt enemmän astangajoogassa, mutta hathatunnilla kävin joskus kokeilemassa eikä ole kyllä varmaan koskaan ollut yhtä virkeä, hyväntuulinen ja rento olo :) Rentoutuminen oli vaikeaa, mutta jälkeenpäin, oi vitsit, lähdin melkein pomppien sieltä tunnilta kun oli niin kevyt ja hyvä fiilis, ja menin sinne tosi väsyneenä ja kireänä. Yhden ainoan tunnin jälkeen. Sellainen olisi iso helpotus esim. masentuneelle, joka voi olla fyysisestikin tosi jumissa. Harmi ettei ollut mahdollisuutta jatkaa ja nyk. paikkakunnalta ei oikein löydy järkevää vaihtoehtoa.

      Ylipäätään mun mielestä joogasta olisi monille todella paljon hyötyä, se filosofia ja jotkut tavat vaan pitäisi kääntää meille ymmärrettävämpään karvalakkimuotoon. Vrt. jos käännetään kieltä, termit suorina käännöksinä ei välttämättä kerro asiaa oikein.

    • kokija

      Esimerkkinä hatha-jooga. Jos ajatellaan Suomen Joogaliiton opettamaa hatha-joogaa, niin siinä keskitytään kokemukseni mukaan kehoon. Tällöin tullaan kehosta enempi tietoiseksi, ja se vahvistaa persoonaa. Persoona vahvistuu perinteisessä asentojoogassa kehotietoisuuden myötä, kun oppii tuntemaan kroppaansa paremmin, ei haurastu.

      Kaikille eivät sovi vahvat hengitysharjoitykset, joita pranayamoiksi kutsutaan. Näitä ehkä opetetaan joillain jatkokursseilla. Tuntee kyllä kropassaan jos ei homma toimi, silloin on helppo lopettaa. Kroppaa kannattaa siis kuunnella. Tuskinpa mitään yllättävää tapahtuu äkisti, vaan suuret muutokset syntyvät pitkällisen työn tuloksena. Jos jooga on joogaavalle pelkkää venyttelyä tai liikuntaa, niin riskit on minimoitu aika vähiin.

      Yleisesti, jos aletaan liioittelemaan missä tahansa rentoutus- tai meditaatiomenetelmässä, tai vaikkapa urheilulajissa, niin ajaudutaan helposti jollain tavalla kriisiin. Kohtuus kaikessa parasta.

    • Epäilen että

      psykiatrisi pelkää enemmän joitain lieveilmiöitä joita joissain porukoissa saattaa olla joogaharrastuksen ympärillä. Esim. minun sinänsä ihan ok joogaohjaajani tekee myös toisena ammattinaan tai harrastuksenaan jotain reiki-juttuja, ja niihin en kyllä halua sekaantua.

      Jooga kai alunperin liittyi kulttuurisesti hindulaisuuteen, mikä teoriassa saattaa hämmentää herkkien ei-hindulaisten mieltä, ja nykyään länsimainen jooga saattaa myös osittain limittyä new-agen kanssa, josta myös kehottaisin pysymään kaukana.

      Mutta jos harrastaa ei-hengellistä joogaa turvallisesti luotettavan ohjaajan opastuksella niinkuin tavallista jumppaa, niin kyllä sen luulisi olevan psyykellekin hyväksi.

    • Epävakaahaurasjoogi

      Olen epävakaa, hauras, heikko ja pehmeä psyykkeeltäni. Harrastan hathaa ja meditointia joskus. Mieleen syventyminen ja meditointi todellakin heikentää mielen muurien ja ristikkojen toimintaa JOS ei ole tarkkaavainen ja edistynyt.

      Etene varovasti ja tutki miten paljon mielesi poukkoilee skitsopuolelle.
      Toiminnot jotka toistuvasti lisäävät skitsopuolta ovat tietty vahingollisia, esim huumeet etenkin LSD, viina, epäterveelliset ruoat, epäsäännöllinen elämä, stressi, runsas henkisten asioiden harjoittaminen, uskonnot, epätasapainoiset ihmiset ympärillä.

      Mielen järjestystä lisäävät raskas liikunta, säännölliset elämäntavat, terveellinen ruoka, stressittömyys, päihteettömyys.

      Aikojen päästä voit hallita näiden kahden tasapainoa ja uskallat sukeltaa henkisyyteen koska tiedät pysyväsi polulla tai pääseväsi takaisin polulle koska sinulla on työkalut.

      • Raaka Arska

        Suomennettuna olet avohoitopotilas.........


    • harrastan89

      joogaa on monenlaista. venyttelytyyppiset joogat sopii kaikille. Eri asia on mietiskelyt ja ylemmät tasot. Nuo venyttelyjoogat on samanlaisia kuin venyttelyn nimellä kulkevat tunnit.

    • vcxvxdfs

      Mielisairaan ihmisen kannattaa todellakin pysyä todellisuudessa eikä ruokkia harhakuviaan. Ihan oikeassa tuo psykiatri siis on. Eli ala harrastamaan jotain muuta jumppaa.

      • plöröröröö

        Venyttely on vaarallista mielenterveydelle, paras pysytellä kuntosalilla nivelien paskomisessa.


      • cvcxvcvxfds
        plöröröröö kirjoitti:

        Venyttely on vaarallista mielenterveydelle, paras pysytellä kuntosalilla nivelien paskomisessa.

        Kyseessä ei taida olla ihan toisiaan korvaavat harjotteet. Mitenhän venyttely on haitallista mielenterveydelle? Tuo nivelten paskominen on valintakysymys. Joko urheilee ja paskoo nivelensä tai ei urheile ollenkaan.


    • JooJoogi

      Harrastan itse astangajoogaa ja astangassa on fyysisesti raskaat liikesarjat, mutta meditaation ohella se on auttanut minua hyväksymään itseni ja kehoni. Joogan aloittamisen jälkeen minusta tuli paljon seesteisempi ja mielellisesti terveellisempi ihminen. Tunnen kehoni läpikotaisin ja osaan vastata sen tarpeisiin.
      En kieltäisi keneltäkään joogaa, sillä se ei tee pahaa mielenterveydelle. Ole ainoastaan varovainen meditaation kanssa. Jooga tuo hyvän ja autaan mielen myös ilman meditaatiota. Silti siihen voi keskittyä täysin.
      Tulee myös iloinen ja positiivinen mieli kun huomaa kehonsa kehittyvän ja taipuvan uusin asanoihin!

    • Astanga parantaa

      Kuulostaa todella oudolta.

      Minulla on liuta mielenterveysdiagnooseja takana ja aloiettuani astanga joogan pääsin vihdoinkin lääkkeistä ja ongelmista eroon. Aiemmin en ollut osannut rentoutua, mutta fyysisenä ihmisenä astangan kautta tullen tietoiseksi kehostani opin rentoutumaan. Ja psykiatrini oli vain tyytyväinen. Jooga jäi osaksi elämääni - lääkärit ja terapiat ja lääkkeet kuuluvat sinne menneeseen.

    • Ox

      Jooga on hindulaista liikemeditaatiota, jonka tarkoituksena on ns. valaistuminen (= Jumalalle antautuminen, "uskoon tuleminen"). Ensiksikin koululääketiede suhtautuu uskontoihin erittäin kielteisesti, koska ne eivät palvele tieteellistä maailmankuvaa. Toisaalta meditaatio on vaikeaa ja riskialtistakin sellaisille henkilöille, joiden perusturvallisuuden tunne on heikko, joille rentoutuminen vaikeaa ja jotka haluavat kovasti kontrolloida asioita.

      • kokija

        Jos ajatellaan joogan aurinkotervehdyksiä, niin ne tuovat harjoittajalle kurinalaisuutta ja tasapainoa. Itsekuri on alussa oleellista, jotta tulee vahva perusturvallisuuden tunne ja vahva persoona. Kurinalainen liikesarja luo tätä vahvaa tasapainotettua persoonaa. Vahva "kotipesä" eli oma keho on tarpeen, ennenkuin aletaan varsinaisesti meditoimaan. Joogaliiton hatha on mielestäni järkevä kokonaisuus, sillä siinä painotetaan vastaliikkeitä ja lepojaksoja. Jokaisella liikkeellä on vastaliike, joka tasapainottaa ja harmonisoi. Liikkeiden välissä levätään. Astangan kaltaisia välillä runnoviakin liikkeitä ei ole.


    • kokija

      Taidan aavistaa mistä on kyse. Törmännyt tähän ilmiöön hatha-joogan parissa. Kyse lienee siitä, että hatha-jooga hitaana liikemeditaationa, missä tietoisuutta syvennetään hengityksen kautta, tuo joillekin voimakkaita kokemuksia. Kokemukset selkeyttävät tietoisuutta kun kaikki menee oikeaan suuntaan. Ilmiöön törmää joogan pranayama-vaiheessa. Ne, jotka eivät siihen asti etene, kenties säästyvät suuremmilta muutoksilta. Tietoisuuden tulisi rauhoittua ja selkiintyä, vaikka puhdistumisesta johtuvia tuntemuksia tulisikin.

      Hatha-joogan pelkässä voimistelu- eli asanavaiheessa ei varmaankaan mitään erikoisempia puhdistumistuntemuksia tule. Hengitykseen keskittyminen lienee se, joka laukaisee joillakin reaktioita.

      Arvelen, että keskittymisen saa pysymään meditatiivisilla joogeilla paremmin yllä, kun tarpeen vaatiessa lenkkeilee. Kevyt lenkkeilu on keskittymistä edistävää ja tuo kestävyyttä olemukseen. Lenkkeilen tästä syystä säännöllisesti. Itämailla buddhalaisissa luostareissa joidenkin munkkien päiväohjelmaan kuuluu kova fyysinen treeni meditaatio toimivana harjoitteena. Kova fyysinen treeni auttaa siihen, että jalat pysyvät mahdollisimman tukevasti maan kamaralla. Kävelevät mm. rappusia ylös ja alas. Joskus jopa polvillaan näitä rappusia ylös kontaten, jotta fyysinen vaikutus olisi voimakkaampi.

    • Jark0

      Myikö se paykiatri lääkkeitä? Monella lääkärillä on diili lääke firmojen kanssa. Joogassa ku voit löytää paremman balanssin ja voida paremmin. Hyvin oudon kuuloinen neuvo.

    • psych_fraud64545

      Psykiatrit ovat massamurhaavia psykopaatti kontrollifriikkejä, jotka haluavat murhata ihmiset myrkyllisillä lääkehoidoilla joten tottakai he vastustavat joogaa ja muita hoitoja joilla ihmiset saattaisivat jopa parantua ja voida hoidon jälkeen paremmin (esim. joittenkin huumeiden käytöstä voi selvitä hengissä, mutta psykiatrian lääkeraiskauksesta harvemmin).

      Lähes kaikki psykiatriset (lääke)hoidot aiheuttavat tappavan riippuvuuden ja ovat hengenvaarallisia. Jooga tai meditaatio ei joten niitä ei voi tietenkään käyttää.

    • uskontoko?

      Tänne jooga-osastoon pääsee näköjään uskonnot-alueen kautta. Olen vuosita harrastanut joogaa tietämättä, että se onkin uskonto. Mitä tässä joogassa palvotaan? En ole huomannut.

    • Paavin broidi

      Pysy vaan erossa noista vitun hihhuleista ja kiitä jouluisin psykiatriasi oikeaan osuneesta diagnoosista.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe