FELIWAY???!!

Kisu9

Onko kokemuksia Feliwaysta? Millaisia? Mihin olette sitä käyttäneet ja onko toiminut?

15

11335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahat pois

      Humpuukia.

      • Tabby

        Perustele "tietosi". Mä olen kuullut pelkästään positiivisia kommentteja Feliwayn toimivuudesta. Tiedätkö edes mitä Feliway on?


      • Kisu9
        Tabby kirjoitti:

        Perustele "tietosi". Mä olen kuullut pelkästään positiivisia kommentteja Feliwayn toimivuudesta. Tiedätkö edes mitä Feliway on?

        Mitä oot kuullu Feliwaystä?


      • Rahat meni hukkaan
        Tabby kirjoitti:

        Perustele "tietosi". Mä olen kuullut pelkästään positiivisia kommentteja Feliwayn toimivuudesta. Tiedätkö edes mitä Feliway on?

        Ei mitään vaikutusta.


      • Tabby
        Kisu9 kirjoitti:

        Mitä oot kuullu Feliwaystä?

        Feliwaysta olen kuullut mm. useammalta eri eläinlääkäriltä, eläintarvikeliikkeistä, kissankasvattajilta, kissanomistajatuttavilta, kissanomistajasukulaisilta jne. Mm. erään tuttavani merkkaileva uroskissa lopetti merkkailun, kun Feliway -haihdutin laitettiin seinään. Feliway ei tehoa välittömästi vaan vasta parin päivän kuluttua haihduttimen laittamisesta.


      • joka kissaan
        Rahat meni hukkaan kirjoitti:

        Ei mitään vaikutusta.

        samat temput tepsi, mutta sillä ei voi vielä perustella asian toimivuutta..

        feliwayta pitää käyttää niinkuin ohjeissa kerrotaan, eikä satunnaisesti suihkia tai käyttää pistorasiassa.


    • muru...

      Mulla oli kissalla stressireaktio, kun toinen kisu muutti yllättäen taloon. Iloisesta ja seurallisesta mirristä tuli vihainen ja syrjään vetäytyvä, raapiva raivopää. Odottelin melkein puoli vuotta, olin kärsivällinen ja jaoin sille roppakaupalla hellyyttä aina kun vaan ehdin, mutta ei se auttanut. Ostin Feliway- haihduttimia kaksi, ( 120 m2 talo ) ja lisäksi vielä viikon päästä sen sumutteen, jolla ruiskin nurkkia ja mattoja, ym. mikä kissan korkeudella on. Kolmen päivän päästä kisu alkoi leppyä, ja siitä se pikkuhiljaa alkoi muuttua omaksi itsekseen. Se vie aikaa, ei tuo aine mikään taikasauva ole, mutta auttaa. Vieläkin käytän haihduttimiani, täytän vuorotellen toista ja toista, kun säiliö menee tyhjäksi, sumutetta laitan automatkoille lähdettäessä boxiin, ja ostamani uuden matkailuvaunun ruiskuttelin ennen kuin vein kisuja sinne. Kaikki ollaan onnellisia ja eletään sovussa koko porukka. SE TOIMII.

    • "Kemisti"

      Ovatko kemialliset aineet turvallisia?

      • Tabby

        Ei ole johdannainen kissanmintusta. Feliway on feromonihaihdutin (tai feromonisuihke, riippuu siitä, käyttääkö haihdutinta vai suihketta) ;)

        "Kissa liikkuu reviirinsä eri alueiden välillä tiettyjä kulkureittejä, joita se merkitsee jättämällä naamaferomonimerkkejä reitin varrelle. Naamaferomonimerkit ovat rauhoittavia merkkejä, jotka luovat kissalle tuttuuden ja turvallisuuden tunnetta. Kissa hieroo naamassaan olevista rauhasista feromonimerkkejä myös ympäristöstä selkeästi erottuviin kohteisiin, jotka se on tutkinut ja todennut vaarattomiksi. Tällaista kohdetta kissa ei kynsi eikä se tee siihen virtsamerkkiä ja se toimii kissalle mielihyvää tuottavana ja kissaa rauhoittavana kohteena."

        Lähde: http://www.fns.fi/vetcare/index.php?id=86


    • Cooni

      Meidän kastraattiuros alkoi ärhennellä nuorelle kollille, kun kolli alkoi tulla miehen ikään. Kollin hajut ilmeisesti kävivät tosi pahasti hermoon ja kastraatti höykkyytti kollia mennen tullen ja palatessakin vielä. Kollin ei tarvinnut, kuin olla läsnä, niin äksyläinen veti herneitä nenään :o( Oli muutenkin kireä, äksyili jopa minulle, mitä ei ole ikinä tehnyt.

      Viimein älysin laittaa Feliwayn seinään ja kahden haihdutetun pullollisen jälkeen meillä on pojat parhaat kaverit :o) Vaikutus ei tullut siis hetkessä, pari kuukatta meni, ennenkuin haihdutin tehosi. Mutta se todella tehosi, suosittelen!

      Nyt on taas Feliway seinässä, kun kolli kastroitiin ja sen hajut taas muuttuvat. Ei ainakaan toistaiseksi ole mitään riitoja ilmaantunut poikien välille, päinvastoin, viihtyvät oikeinkin hyvin keskenään :o)

    • Sae

      Meillä on toiminut erittäin hyvin moneenkin asiaan. Olen käyttänyt suihketta mm. oviin ja sohvaan raapimisen estämiseksi, autossa ja kuljetuskopassa, pissavaivojen tukihoitona estämään lattialle pissaamista ja vähentämään stressiä, lattialle kakkimiseen (merkkausta ennen sterilointia), oviaukkoihin ja muihin ahtaampiin paikkoihin (kaksi kissaa eivät mahtuneet sovussa ohittamaan toisiaan), koiraan totuttelussa, uusiin huonekaluihin ja vauvan tarvikkeisiin. Eli vähän joka paikkaan. :)

      Haihduttimesta on myös ollut suuri apu. Muut kissat eivät vuosi sitten hyväksyneet vanhuskissaa ollenkaan, se ei mm. saanut käydä rauhassa vessassa tai kulkea muuten vapaasti. Lykkäsin haihduttimen seinään ja muutaman päivän päästä kaikki oli ok. Kissoista tuli todella seurallisia, entistä leikkisämpiä ja rentoutuneita, arin uskalsi jopa tulla tervehtimään vieraita. Myös vanhuskissassa näkyi iso muutos, se alkoi käyttäytyä kuin pentu. :) Haihduttimen vaikutus oli suurimmillaan parin viikon ajan ja sen jälkeen vähän laantui. Haihdutin pari pullollista peräkkäin, kunnes olin varma, että tuo "hyvä käytös" jäi pysyväksi. Nyt olisi taas tarvetta ottaa haihdutin käyttöön, koska tulossa on kissoille iso stressi (uusi perheenjäsen ja sen myötä uudet huonekalut ym tarvikkeet). Kolme kissaa on jo huomannut jotain erikoista ja käyttäytyvät aika stressaantuneesti.

      • Kisu9

        KIITOKSIA OIKEEN PALJON KAIKILLE VASTAUKSISTA!!! Ja edelleenkin saa laittaa viestiä kokemuksista! Mutta menen Feliwayn ostamaan ja toivottavasti toimii meilläkin! :)


    • tänään meille
    • Uskoo ken tahtoo

      Itse olen ainakin varma että on humpuukia. Kolme omistanut ja käyttänyt eikä ollut yhtään mitään vaikutusta mihinkään.

    • Anonyymi

      Pelkkää hyvää,kissa,joka siirtyi minulle,stressi helpottunut,ei merkkaile enää,leikkii,ei murjota jossain yksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe