Suomalaisia supersankareita

Welzu

Uusi suomalainen supersankarinettisarja on aloittanut. Osoite on kätevästi http://supersankarit.tk/
Sivulta löytyy sarjakuvaa (ja lisää tulee), esittelyjä, galleria (jota pitäisi vähän parannella) ja vähän muutakin.

7

2918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritystä ainakin on

      Mielenkiintoista =)

    • Disastro

      Juu, olihan tuossa yritystä. Tosin jokainen hahmo oli "klassisia" supersankari plagiaatioita, jopa nimi yhdistelmiä myöten, joita tosin luulen että halusit heittää omia "kunnioituksia" nimiin. Firestar niminen "supersankari" on jo olemassa.

      Ja ryhmän nimi, tai sarjakuvan nimi "U.S.A Fighters" tuo mieleen enemmänkin South Parkin tekijöiden satiirin "Team America - World Police". Piirrosjälki oli kyllä ihan ok. Mutta tosin "voimamiehiä", "jääihmisiä" sekä "säteitä-silmistä-ampuvia" on jo sarjakuva maailmat täynnä, mutta muuten ihan mukava oma pikku maailma ja ihan ookoo juttu. Itsekin kehitellyt vaikka mitä supersankari juttuja ja maailmoja.

      Itse keskityn todella omaperäisiin hahmoihin ja heidän kykyihin, enkä ajattele jo olemassa olevia sarjakuva hahmoja, ja yritä tehdä heille "kunniaa" kun kirjoitan =)

      • Welzu

        "Juu, olihan tuossa yritystä. Tosin jokainen hahmo oli "klassisia" supersankari plagiaatioita, jopa nimi yhdistelmiä myöten,"
        Kun supersankareitakin on koluttu jo lähes seitsemänkymmentä vuotta, niin kyllä melkein kaikki perusideat on jo keksitty muutamaan kertaan. UF:n kanssa mitään tietoista lainailua/kopiointia ei ole harjoitettu, mutta onhan se melko väistämätöntä, että vaikutteita tulee. Siksi olisinkin kiinnostunut tietämään, että missä mielessä UF:n sankarit ovat nimenomaan "klassisia plagiaatioita". Minullahan ei näissä ole vielä esim. Teräsmies-kopiota. Batmania etäisesti muistuttava toki löytyy, mutta vain ja ainoastaan kosto-teeman kautta, joka sekin hahmolla on jo takana.

        "joita tosin luulen että halusit heittää omia "kunnioituksia" nimiin. Firestar niminen "supersankari" on jo olemassa."
        Tässäkin täytyy todeta, että mitään tietoisia päätöksiä ei ole ollut. Tosin esim. Firestarin, Fighterin, Little Devilin, Halloweenin, Icen, Rexin ja Black 'n Redin nimiä en itse ole keksinyt, joten en voi sanoa, mitä niiden ajatuksena oli, jotka näitä olivat keksimässä.
        Firestaria en silloin vielä tuntenut, mutta se tuskin olisi muuttanut mitään. Onhan sentään "oikeillakin" supersankarikustantajilla saman nimisiä hahmoja (esim. Kapteeni Marvel).

        "Itse keskityn todella omaperäisiin hahmoihin ja heidän kykyihin, enkä ajattele jo olemassa olevia sarjakuva hahmoja, ja yritä tehdä heille "kunniaa" kun kirjoitan =)"
        Onnea vain yritykseen. Itse haluan UF:ssä keskittyä tekemään sellaisia supersankaritarinoita, joista itse pidän. Koska olen selvästi 80-luvun lapsi on supersankarimaailmanikin heijastus niistä sarjakuvista, joita silloin luin, vaikka en niitä yritäkään matkia tai seurata. Jos sitten haluan enemmän osoittaa kunnioitustani olemassa oleville sankariveikoille tai jopa (gasp!) matkia niitä, teen jotain aivan muuta (-> http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=1517.msg123817#msg123817 ).
        Kiitos kommenteista. Näitä on aina mukava lukea.


      • Disastro
        Welzu kirjoitti:

        "Juu, olihan tuossa yritystä. Tosin jokainen hahmo oli "klassisia" supersankari plagiaatioita, jopa nimi yhdistelmiä myöten,"
        Kun supersankareitakin on koluttu jo lähes seitsemänkymmentä vuotta, niin kyllä melkein kaikki perusideat on jo keksitty muutamaan kertaan. UF:n kanssa mitään tietoista lainailua/kopiointia ei ole harjoitettu, mutta onhan se melko väistämätöntä, että vaikutteita tulee. Siksi olisinkin kiinnostunut tietämään, että missä mielessä UF:n sankarit ovat nimenomaan "klassisia plagiaatioita". Minullahan ei näissä ole vielä esim. Teräsmies-kopiota. Batmania etäisesti muistuttava toki löytyy, mutta vain ja ainoastaan kosto-teeman kautta, joka sekin hahmolla on jo takana.

        "joita tosin luulen että halusit heittää omia "kunnioituksia" nimiin. Firestar niminen "supersankari" on jo olemassa."
        Tässäkin täytyy todeta, että mitään tietoisia päätöksiä ei ole ollut. Tosin esim. Firestarin, Fighterin, Little Devilin, Halloweenin, Icen, Rexin ja Black 'n Redin nimiä en itse ole keksinyt, joten en voi sanoa, mitä niiden ajatuksena oli, jotka näitä olivat keksimässä.
        Firestaria en silloin vielä tuntenut, mutta se tuskin olisi muuttanut mitään. Onhan sentään "oikeillakin" supersankarikustantajilla saman nimisiä hahmoja (esim. Kapteeni Marvel).

        "Itse keskityn todella omaperäisiin hahmoihin ja heidän kykyihin, enkä ajattele jo olemassa olevia sarjakuva hahmoja, ja yritä tehdä heille "kunniaa" kun kirjoitan =)"
        Onnea vain yritykseen. Itse haluan UF:ssä keskittyä tekemään sellaisia supersankaritarinoita, joista itse pidän. Koska olen selvästi 80-luvun lapsi on supersankarimaailmanikin heijastus niistä sarjakuvista, joita silloin luin, vaikka en niitä yritäkään matkia tai seurata. Jos sitten haluan enemmän osoittaa kunnioitustani olemassa oleville sankariveikoille tai jopa (gasp!) matkia niitä, teen jotain aivan muuta (-> http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=1517.msg123817#msg123817 ).
        Kiitos kommenteista. Näitä on aina mukava lukea.

        Niin tarkoitin "nimikunnioituksilla" enemmän sitä että joillain hahmoilla oli aika paljon heidän "oikeilla" nimillä tehty kunniaa, esimerkiksi erään hahmon sukunimikin oli "Kent" ja no kaikkihan Clark Kentin tietävät. Tätä tarkoitin että varmaan halusit "osoittaa alkuperäisille jutuille" kunnioitusta. Esim. Tämä jäpikkä joka ampuu sädettä silmästään oli sekoitus selvästikin X-menien Charles Xavieria ja Kyklooppia, ja se karvainen hahmo, oli selvästi "Pedon" ja "Painajaisen" risteytys, ja oli yksikin otettu aikalailla Kapteeni Amerikasta. No mutta kuten itsekin sanoit, perustit maailmaa enemmän omien mieltymystesi mukaan ja sitä rataa.

        Mutta siis hyvällähän minä tässä paasaan ja pilkkua viilaan. Jokainen tekee miten tahtoo. Itse en kamalasti ole X-Men sarjakuvia lukenut, no Wolverine on asia hahmo, ja elokuvista pidin, suosikkeja on "Spider-Man" ja "Batman", nämä klassisimmat. Pidän hahmoista jotka ovat hyvin inhimillisiä joka päiväisine ongelmineen jotka vaikuttavat sitten salaiseen identiteettiinkin.

        Batman menee varmasti ihan ykköseksi, hänen inhimillisyytensä mukaan. Batmanillahan ei ole supervoimia, hän on vain kehittänyt itse fyysistä ja älyllistä puoltaan ylivoimaiseksi. Lisäksi Batmanin viholliset on suht´normaaleita, siis eivät juurikaan mitään ihmekykyjä omaavia. Kuten Jokeri tai Pingviini. X-Meneissä on liikaa "ylivoimakkaita" mutantteja. Oma "sarjakuva" maailmani on hyvin realistinen, kuten sen sankarit ja vihollisetkin. Mutta olet oikeassa, nykyään on todella vaikea keksiä mitään todella omaperäistä! =)


      • Welzu
        Disastro kirjoitti:

        Niin tarkoitin "nimikunnioituksilla" enemmän sitä että joillain hahmoilla oli aika paljon heidän "oikeilla" nimillä tehty kunniaa, esimerkiksi erään hahmon sukunimikin oli "Kent" ja no kaikkihan Clark Kentin tietävät. Tätä tarkoitin että varmaan halusit "osoittaa alkuperäisille jutuille" kunnioitusta. Esim. Tämä jäpikkä joka ampuu sädettä silmästään oli sekoitus selvästikin X-menien Charles Xavieria ja Kyklooppia, ja se karvainen hahmo, oli selvästi "Pedon" ja "Painajaisen" risteytys, ja oli yksikin otettu aikalailla Kapteeni Amerikasta. No mutta kuten itsekin sanoit, perustit maailmaa enemmän omien mieltymystesi mukaan ja sitä rataa.

        Mutta siis hyvällähän minä tässä paasaan ja pilkkua viilaan. Jokainen tekee miten tahtoo. Itse en kamalasti ole X-Men sarjakuvia lukenut, no Wolverine on asia hahmo, ja elokuvista pidin, suosikkeja on "Spider-Man" ja "Batman", nämä klassisimmat. Pidän hahmoista jotka ovat hyvin inhimillisiä joka päiväisine ongelmineen jotka vaikuttavat sitten salaiseen identiteettiinkin.

        Batman menee varmasti ihan ykköseksi, hänen inhimillisyytensä mukaan. Batmanillahan ei ole supervoimia, hän on vain kehittänyt itse fyysistä ja älyllistä puoltaan ylivoimaiseksi. Lisäksi Batmanin viholliset on suht´normaaleita, siis eivät juurikaan mitään ihmekykyjä omaavia. Kuten Jokeri tai Pingviini. X-Meneissä on liikaa "ylivoimakkaita" mutantteja. Oma "sarjakuva" maailmani on hyvin realistinen, kuten sen sankarit ja vihollisetkin. Mutta olet oikeassa, nykyään on todella vaikea keksiä mitään todella omaperäistä! =)

        "Niin tarkoitin "nimikunnioituksilla" enemmän sitä että joillain hahmoilla oli aika paljon heidän "oikeilla" nimillä tehty kunniaa, esimerkiksi erään hahmon sukunimikin oli "Kent" ja no kaikkihan Clark Kentin tietävät."
        Okei, hyvä kun tarkensit. Tätä olen tosiaan harrastanut, tosin Kentin eli Little Devilin kohdalla en muista, että oliko ihan tarkoituksella.
        Fighterin (eli sen, joka ampuu niitä säteitä) siviilinimen esikuvana tosiaan oli Xavier ja siksi molemmilla sama etunimi. Muistaakseni tämä johtui kuitenkin siitä, että molemmat ovat kaljuja ja Fighteristä tuli minulle automaattisesti mieleen Xavier.
        Mutta yhteyksiä tosiaan löytyy. Toiveeni on kuitenkin, että hahmot ja sarja toimisi itsenäisenä juttuna, mutta sen kertoo sitten tulevaisuus, miten siinä onnistutaan.

        "Mutta siis hyvällähän minä tässä paasaan ja pilkkua viilaan. Jokainen tekee miten tahtoo. Itse en kamalasti ole X-Men sarjakuvia lukenut,"
        :D Ei se mitään, sillä en minäkää. Lempihahmoni supersankareista on Teräsmies ja USA Fightersinkin esikuvana on omassa päässäni enemmän Kostajat ja Oikeuden Puolustajat kuin X-men.

        "Pidän hahmoista jotka ovat hyvin inhimillisiä joka päiväisine ongelmineen jotka vaikuttavat sitten salaiseen identiteettiinkin."
        Jonkin verran tätä on tarkoitus UF:äänkin tuoda. Minullahan ei mitään selkeästi kosmisia/ylivahvoja hahmoja ole (vaikka työn alla onkin nettisivulle pitkä avaruusjuttu) ja jos minun supersankariuniversumini pistäisi vaikka Marvelin tai DC:n vastaavaa vastaan, niin kyllä meikäläisen hahmot ottaisivat turpaansa 100-0. Koitan siis keikkua siinä realistisen ja hypersupertodellisuuden välissä.


      • maziwapp
        Disastro kirjoitti:

        Niin tarkoitin "nimikunnioituksilla" enemmän sitä että joillain hahmoilla oli aika paljon heidän "oikeilla" nimillä tehty kunniaa, esimerkiksi erään hahmon sukunimikin oli "Kent" ja no kaikkihan Clark Kentin tietävät. Tätä tarkoitin että varmaan halusit "osoittaa alkuperäisille jutuille" kunnioitusta. Esim. Tämä jäpikkä joka ampuu sädettä silmästään oli sekoitus selvästikin X-menien Charles Xavieria ja Kyklooppia, ja se karvainen hahmo, oli selvästi "Pedon" ja "Painajaisen" risteytys, ja oli yksikin otettu aikalailla Kapteeni Amerikasta. No mutta kuten itsekin sanoit, perustit maailmaa enemmän omien mieltymystesi mukaan ja sitä rataa.

        Mutta siis hyvällähän minä tässä paasaan ja pilkkua viilaan. Jokainen tekee miten tahtoo. Itse en kamalasti ole X-Men sarjakuvia lukenut, no Wolverine on asia hahmo, ja elokuvista pidin, suosikkeja on "Spider-Man" ja "Batman", nämä klassisimmat. Pidän hahmoista jotka ovat hyvin inhimillisiä joka päiväisine ongelmineen jotka vaikuttavat sitten salaiseen identiteettiinkin.

        Batman menee varmasti ihan ykköseksi, hänen inhimillisyytensä mukaan. Batmanillahan ei ole supervoimia, hän on vain kehittänyt itse fyysistä ja älyllistä puoltaan ylivoimaiseksi. Lisäksi Batmanin viholliset on suht´normaaleita, siis eivät juurikaan mitään ihmekykyjä omaavia. Kuten Jokeri tai Pingviini. X-Meneissä on liikaa "ylivoimakkaita" mutantteja. Oma "sarjakuva" maailmani on hyvin realistinen, kuten sen sankarit ja vihollisetkin. Mutta olet oikeassa, nykyään on todella vaikea keksiä mitään todella omaperäistä! =)

        Itsellänikin on www.geocities.com/mkkpictures/SPL supersankareista kertova sarjakuvalehti. Ja kuten todettu on, ei mitään voi tehdä plagioimatta hiukkaakaan. Joku voi sanoa, "hei Finlander on kuin Kapteeni Amerikka, mutta Wolverinen kynsillä!" tai "Ice on ihankuin Jäämies, mutta nainen".

        Minullakin on tietysti kunnianosoituksia, mutta jos sitä omaa ideaa on edes hiukan, niin kyllä siitä kertoa kannattaa.

        Onkos Disastron sarjakuvaa jossain luettavissa?
        (Ei siis mitenkään kettuiluna, vaan kiinnostaa...)


    • JokuJokke

      Sitä ei enää taida olla.
      Ainakaan yhteys ei muodostu, kun klikkaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe