Löytyykö keneltäkään sääntöjä "Warlock - velhojen valtataistelu"-peliin? Itse olen säännöt hävittänyt, eikä ole hajuakaan kuinka peliä tulisi pelata.
WARLOCK säännöt
9
3307
Vastaukset
- nunchaku-overlord
tuo peli myös ja säännöt siihen, mutta niiden kertominen on liian pitkä toiminta. Voin kertoa sinulle silti mahdollisimman lyhyesti, kun minulla on niiden kirjoittamiseen aikaa.
- nunchaku-overlord
Kirjoitan säännöt osina, koska minulla ei ole aikaa kirjoittaa niitä kokonaan.
Korteissa olevat tunnukset ja niiden merkitykset.
Tähti osoittaa maagisen taistelun merkityksen. Valkoinen=ei voida käyttää. Harmaa=puolustustaika. Punainen=hyökkäystaika. Punainen/harmaa=voidaan käyttää sekä puolustus- ja hyökkäystaikana. Numerot tähden sivuilla tarkoittavat värin perusteella hintaa sen väriselle velholle, joka sitä käyttää, esim. valkoinen velho joutuu maksamaan antisankarista 6 energiapistettä käyttäessään sitä. Alhaalla oleva ympyrä taas kuvaa fyysistä taistelua. Värien merkitys on siinä sama, kuin tähdessäkin. Sen keskellä voi silti olla tähti *, joka tarkoittaa sen taian olevan eritäystaika ja niistä kerron hieman myöhemmin. Numerot sen sivuilla tarkoittavat taistelupisteitä, ja ne ovat oma taistelumuotonsa ja niistäkin kerron hieman myöhemmin.
Taistelunjohtajakortit.
Käytetään osoittamaan niitä pelaajia, jotka toimivat taistelunjohtajina käynnissä olevalla ja sitä seuraavalla pelikierroksella. Pelin alussa molemmat kortit saa jakajan vasemmalla puolella oleva pelaaja; hän on ensimmäisen kierroksen taistelunjohtaja.
Pelinappulat.
Asetetaan pelilaudalla oleville kiville ja ostaessa taikoja jonnekkin muualle, esim. metsään.
Energiapistemerkit.
Auttavat seuraamaan kunkin pelaajan käytettävissä olevia energiapisteitä (ep) muutoksia. Jokainen saa kolme merkkiä ja ne kuuluu sijoittaa piste ja taikataulukkoon sijaitseviin paikkoihin. Ykkös, kymmenen ja sataluvuilla on omat merkkinsä. Yleisesti ottaen peli alkaa 199 energiapisteestä.
Taistenlunjohtaja kysyy kaikilta, että tulevatko mukaan kierrokselle, kun kaikki ovat katsoneet korttinsa. Jokaisella pelaajalla on kädessään 7 korttia ja alussa niistä joutuu maksamaan 3 energiapistettä jokaisesta. Ne jotka eivät osallistu kierrokselle jäävät opettelemaan uusia taikoja pois areenalta.
Tässä vaiheessa taisteluun osallistujat järjestetään kiville siten, että ensimmäinen taistelunjohtaja asettaa nappulansa kivelle ja valitsee itselleen hyökkäyskohteen ja tämä taas seuraavan ja niin edelleen. Viimeisenä valittu saa kohteekseen taistelunjohtajan ja hänestä itsestään tulee seuraavalla kieroksella uusi johtaja, josta merkkinä on oma taistelunjohtajakortti, kuten taistelunjohtajalla, mutta hän pitää sen nurinpäin siihen asti, kun on itse johtaja. Mikäli "tj" ei itse osallistu kierrokselle, vaan opettelee uusia taikoja, niin hän antaa molemmat tjkortit itseään lähinnä olevalle pelaajalle, joka on mukana kierroksen taistelussa. Tämä taas antaa itseään vastaan hyökkäävälle pelaajalle tjkortin nurinpäin, jolloin hänestä tulee seuraava tj.
Taikojen opetteleminen.
Ne jotka eivät osallistu kierrokselle, panevat jokaisen taisteluvaiheen aikana yhdeän kädessään olevan kortin pois vuorotellen ja ottavat uuden tilalle ja maksavat kortista 3 energiapistettä. Noidankehässä olevat pelaajat ostavat vasta, kun ovat päässeet sieltä pois. Kukin saa ottaa vain yhden kortin kerrallaan.
Taistelut.
Hyökkäävä pelaaja valitsee kortin, jonka jossain kuviossa on punaista väriä, ( HUOM! Kaikkia kortteja ei voi käyttää sellaisenaan ) lyö sen pöytään ja maksaa hinnan. Jos pelaajalta ei löydy korttia, jossa ei ole punaista väriä, niin hän pysyy kierroksella ja puolustautuu hyökkääjänsä taikoja vastaan.
Puolustautuminen.
Hyökkäystaikoja on fyysistä ja maagista. Fyysisesen taian iskiessä puolustaja valitsee toisen fyysisen taistelun taijan, jossa on sama numero, esimerkiksi jos musta velho hyökkää jalkaväellä, jolla on 5 taistelupistettä ja valkoinen velho valitsee kääpiöt, jolla 5 taistelupistettä, niin valkoinen velho onnistuu puolustautumaan taikaa vastaan. Numeron väri täytyy aina olla velhon värin mukainen, eikä valkoinen velho voi käyttää kääpiöiden 4 taistelupistettä mihinkään. Tätä kutsutaan pistepuolustukseksi. Fyysisen hyökkäyksen taian voi silti torjua myös maagisen taistelun taika, jos sillä on ympyrän kohdalla harmaata ja se taika ja energiapistetaulukon mukaan on siihen kykenevä. Tutustu taulukon kirjaimiin siinä sijaitsevassa kohdassa. Jos hyökkääjä käyttää maagisentaistelun taikaa hyökkäykseen, niin puolustajan täytyy valita tähden kohdalta harmaata ja katsoa onko taika kykenevä torjumaan sen. Antisankari on sinänsä poikkeus, koska sen voi vain torjua maagisentaistelun taijalla, eikä toisella antisankarilla. Jos pelaaja on kykenevä laittamaan jonkun taikansa hyökkäykseen tai puolustukseen, niin hän ei saa pitää sitä itsellään.
Erityistaijat. *
Taika-aseita voi ainoastaan käyttää, jos kortissa on * ja siinä lukee sen kykenemään pitämään sitä. Tällöin pelaaja maksaa aseen ja sen käyttäjän hinnan. Ase vaikuttaa vain, pistepuolustuksen kannalta hyödylliseltä, paitsi poikkeus on taikajousi. Velho voi itse kantaa asetta myös, jolloin velho maksaa aseen hinnan ja lisää sen taistelupisteet omaan kolmeen. Omasta mielestäni tämä on erittäin vaarallinen hyökkäyksessä, koska sitä vastaan voi vain puolustautua taistelupisteillä ;). Pyhimys on ainoastaan kykenevä kantamaan pyhääsauvaa, eikä velho voi itsekään kantaa sitä ja pyhimys voi vain hyökätä pyhänsauvan kanssa, eikä ilman. Puolustuksessa pyhimystä voi käyttää sitä ilman.
Itsenäistyminen tarkoittaa, että kun pelaaja lyö sellaisen kortin, niin jokainen pelaaja, joka on taistelussa, sekä ostamassa taikoja nostaa yhden kortin, mutta eivät saa sitä omakseen. Jos kortissa on 10 tai sitä suurempi numero, niin kortti itsenäistyy ja toimii oman halunsa mukaan. Se hyökkää käyttäjää vasemmalla puolella olevaan pelajaa, joka on nostanut sen 10 kortin. Ainoastaan noidankehässä olevat eivät joudu nostamaan. Itsenäistynyt taika kumoutuu, jos joku saa sen taltutetuksi, tai se saa kaikki pelaajat noidankehään. Sen voi myös kimmoittaa vasemman puoleisen pelaajan kimppuun. Kun se on taltutettu, niin taistelu jatkuu normaalista siitä kohtaa jossa se oli. Jos silti itsenäistyneen taijan tekijä saa pelaajia noidankehään, niin tämä saa jokaiselta sinne joutuneelta 30 energiapistettä.
Noita on ainoa olento, joka voi käyttää myös itse taikoa hyökkäys, tai puolustautumistaikoja, mutta vain puolustautumis tilanteessa. Jos esimerkiksi pallosalama hyökkää noitaa vastaan, niin pelaaja maksaa noidan ja hänellä on kaksi vaihtoehtoa. Taulukon mukaan noita voi torjua pallosalaman, joten sitä voi ainoastaan käyttää jos taulukko niin sanoo. Pelaaja voi käyttää yhden omista taijoistaa hyökätäkseen vihollista vastaan, jolloin vastustaja joutuu ouolustautumaan taikaa vastaan ja itse pääsee pälkähästä. Noidan taikomaa taikaa ei silti tarvitse itse maksaa. Noita voi myös käyttää puolustautumistaikaa hyökkäystaikaa vastaan ja sekään ei maksa mitään. Lopuksi pelaaja ottaa pakasta uudet kaksi korttia, jotka eivät maksa mitään. Noidan käytän jälkeen puolustautuja hyökkää, vaikka olisi iskenytkin noidalla.
Noidan kehä.
Joutuu jos
1. Pelaaja ei kykene puolustautumaan hyökkäystä vastaan.
2. Hän on käyttänyt kaikki energiapisteensä. ( Ja on ulkona pelistä )
3. Pelin loputtua hänellä on vähiten energiapisteitä.
Pois sieltä pääsee seuraavan vaiheen jälkeen, kun hän itse haluaa, jos hän kykenee maksamaan 30 energiapistettä. Jos pelaaja palaa sieltä taistelun ollessa yhä käynnissä, hän ei silti palaa taistelemaan, vaan jokaisen taisteluvaiheen aikana hänen on pakko opetella 1 uusi taika. NOidankehässä ollessa pelaajan täytyy kääntää velhokortti toisinpäin ja saa vasta kääntää oikein päin, kun pääsee sieltä.
Pelin voittaa velho, joka jää viimeisenä areenalle ja hän saa kantaa WARLOCK-arvonimeä.
Kerkesin sittenkin kirjoittamaan kokonaan, ainakin luulisin. Jos silti huomaat pelatessasi jotain kummallista, niin lähetä tänne vain viestiä, niin minä vastaan parhaani mukaan. Toivottavasti jaksoit lukea. Raittoisia pelihetkiä. ;) - B. Apparatus
nunchaku-overlord kirjoitti:
Kirjoitan säännöt osina, koska minulla ei ole aikaa kirjoittaa niitä kokonaan.
Korteissa olevat tunnukset ja niiden merkitykset.
Tähti osoittaa maagisen taistelun merkityksen. Valkoinen=ei voida käyttää. Harmaa=puolustustaika. Punainen=hyökkäystaika. Punainen/harmaa=voidaan käyttää sekä puolustus- ja hyökkäystaikana. Numerot tähden sivuilla tarkoittavat värin perusteella hintaa sen väriselle velholle, joka sitä käyttää, esim. valkoinen velho joutuu maksamaan antisankarista 6 energiapistettä käyttäessään sitä. Alhaalla oleva ympyrä taas kuvaa fyysistä taistelua. Värien merkitys on siinä sama, kuin tähdessäkin. Sen keskellä voi silti olla tähti *, joka tarkoittaa sen taian olevan eritäystaika ja niistä kerron hieman myöhemmin. Numerot sen sivuilla tarkoittavat taistelupisteitä, ja ne ovat oma taistelumuotonsa ja niistäkin kerron hieman myöhemmin.
Taistelunjohtajakortit.
Käytetään osoittamaan niitä pelaajia, jotka toimivat taistelunjohtajina käynnissä olevalla ja sitä seuraavalla pelikierroksella. Pelin alussa molemmat kortit saa jakajan vasemmalla puolella oleva pelaaja; hän on ensimmäisen kierroksen taistelunjohtaja.
Pelinappulat.
Asetetaan pelilaudalla oleville kiville ja ostaessa taikoja jonnekkin muualle, esim. metsään.
Energiapistemerkit.
Auttavat seuraamaan kunkin pelaajan käytettävissä olevia energiapisteitä (ep) muutoksia. Jokainen saa kolme merkkiä ja ne kuuluu sijoittaa piste ja taikataulukkoon sijaitseviin paikkoihin. Ykkös, kymmenen ja sataluvuilla on omat merkkinsä. Yleisesti ottaen peli alkaa 199 energiapisteestä.
Taistenlunjohtaja kysyy kaikilta, että tulevatko mukaan kierrokselle, kun kaikki ovat katsoneet korttinsa. Jokaisella pelaajalla on kädessään 7 korttia ja alussa niistä joutuu maksamaan 3 energiapistettä jokaisesta. Ne jotka eivät osallistu kierrokselle jäävät opettelemaan uusia taikoja pois areenalta.
Tässä vaiheessa taisteluun osallistujat järjestetään kiville siten, että ensimmäinen taistelunjohtaja asettaa nappulansa kivelle ja valitsee itselleen hyökkäyskohteen ja tämä taas seuraavan ja niin edelleen. Viimeisenä valittu saa kohteekseen taistelunjohtajan ja hänestä itsestään tulee seuraavalla kieroksella uusi johtaja, josta merkkinä on oma taistelunjohtajakortti, kuten taistelunjohtajalla, mutta hän pitää sen nurinpäin siihen asti, kun on itse johtaja. Mikäli "tj" ei itse osallistu kierrokselle, vaan opettelee uusia taikoja, niin hän antaa molemmat tjkortit itseään lähinnä olevalle pelaajalle, joka on mukana kierroksen taistelussa. Tämä taas antaa itseään vastaan hyökkäävälle pelaajalle tjkortin nurinpäin, jolloin hänestä tulee seuraava tj.
Taikojen opetteleminen.
Ne jotka eivät osallistu kierrokselle, panevat jokaisen taisteluvaiheen aikana yhdeän kädessään olevan kortin pois vuorotellen ja ottavat uuden tilalle ja maksavat kortista 3 energiapistettä. Noidankehässä olevat pelaajat ostavat vasta, kun ovat päässeet sieltä pois. Kukin saa ottaa vain yhden kortin kerrallaan.
Taistelut.
Hyökkäävä pelaaja valitsee kortin, jonka jossain kuviossa on punaista väriä, ( HUOM! Kaikkia kortteja ei voi käyttää sellaisenaan ) lyö sen pöytään ja maksaa hinnan. Jos pelaajalta ei löydy korttia, jossa ei ole punaista väriä, niin hän pysyy kierroksella ja puolustautuu hyökkääjänsä taikoja vastaan.
Puolustautuminen.
Hyökkäystaikoja on fyysistä ja maagista. Fyysisesen taian iskiessä puolustaja valitsee toisen fyysisen taistelun taijan, jossa on sama numero, esimerkiksi jos musta velho hyökkää jalkaväellä, jolla on 5 taistelupistettä ja valkoinen velho valitsee kääpiöt, jolla 5 taistelupistettä, niin valkoinen velho onnistuu puolustautumaan taikaa vastaan. Numeron väri täytyy aina olla velhon värin mukainen, eikä valkoinen velho voi käyttää kääpiöiden 4 taistelupistettä mihinkään. Tätä kutsutaan pistepuolustukseksi. Fyysisen hyökkäyksen taian voi silti torjua myös maagisen taistelun taika, jos sillä on ympyrän kohdalla harmaata ja se taika ja energiapistetaulukon mukaan on siihen kykenevä. Tutustu taulukon kirjaimiin siinä sijaitsevassa kohdassa. Jos hyökkääjä käyttää maagisentaistelun taikaa hyökkäykseen, niin puolustajan täytyy valita tähden kohdalta harmaata ja katsoa onko taika kykenevä torjumaan sen. Antisankari on sinänsä poikkeus, koska sen voi vain torjua maagisentaistelun taijalla, eikä toisella antisankarilla. Jos pelaaja on kykenevä laittamaan jonkun taikansa hyökkäykseen tai puolustukseen, niin hän ei saa pitää sitä itsellään.
Erityistaijat. *
Taika-aseita voi ainoastaan käyttää, jos kortissa on * ja siinä lukee sen kykenemään pitämään sitä. Tällöin pelaaja maksaa aseen ja sen käyttäjän hinnan. Ase vaikuttaa vain, pistepuolustuksen kannalta hyödylliseltä, paitsi poikkeus on taikajousi. Velho voi itse kantaa asetta myös, jolloin velho maksaa aseen hinnan ja lisää sen taistelupisteet omaan kolmeen. Omasta mielestäni tämä on erittäin vaarallinen hyökkäyksessä, koska sitä vastaan voi vain puolustautua taistelupisteillä ;). Pyhimys on ainoastaan kykenevä kantamaan pyhääsauvaa, eikä velho voi itsekään kantaa sitä ja pyhimys voi vain hyökätä pyhänsauvan kanssa, eikä ilman. Puolustuksessa pyhimystä voi käyttää sitä ilman.
Itsenäistyminen tarkoittaa, että kun pelaaja lyö sellaisen kortin, niin jokainen pelaaja, joka on taistelussa, sekä ostamassa taikoja nostaa yhden kortin, mutta eivät saa sitä omakseen. Jos kortissa on 10 tai sitä suurempi numero, niin kortti itsenäistyy ja toimii oman halunsa mukaan. Se hyökkää käyttäjää vasemmalla puolella olevaan pelajaa, joka on nostanut sen 10 kortin. Ainoastaan noidankehässä olevat eivät joudu nostamaan. Itsenäistynyt taika kumoutuu, jos joku saa sen taltutetuksi, tai se saa kaikki pelaajat noidankehään. Sen voi myös kimmoittaa vasemman puoleisen pelaajan kimppuun. Kun se on taltutettu, niin taistelu jatkuu normaalista siitä kohtaa jossa se oli. Jos silti itsenäistyneen taijan tekijä saa pelaajia noidankehään, niin tämä saa jokaiselta sinne joutuneelta 30 energiapistettä.
Noita on ainoa olento, joka voi käyttää myös itse taikoa hyökkäys, tai puolustautumistaikoja, mutta vain puolustautumis tilanteessa. Jos esimerkiksi pallosalama hyökkää noitaa vastaan, niin pelaaja maksaa noidan ja hänellä on kaksi vaihtoehtoa. Taulukon mukaan noita voi torjua pallosalaman, joten sitä voi ainoastaan käyttää jos taulukko niin sanoo. Pelaaja voi käyttää yhden omista taijoistaa hyökätäkseen vihollista vastaan, jolloin vastustaja joutuu ouolustautumaan taikaa vastaan ja itse pääsee pälkähästä. Noidan taikomaa taikaa ei silti tarvitse itse maksaa. Noita voi myös käyttää puolustautumistaikaa hyökkäystaikaa vastaan ja sekään ei maksa mitään. Lopuksi pelaaja ottaa pakasta uudet kaksi korttia, jotka eivät maksa mitään. Noidan käytän jälkeen puolustautuja hyökkää, vaikka olisi iskenytkin noidalla.
Noidan kehä.
Joutuu jos
1. Pelaaja ei kykene puolustautumaan hyökkäystä vastaan.
2. Hän on käyttänyt kaikki energiapisteensä. ( Ja on ulkona pelistä )
3. Pelin loputtua hänellä on vähiten energiapisteitä.
Pois sieltä pääsee seuraavan vaiheen jälkeen, kun hän itse haluaa, jos hän kykenee maksamaan 30 energiapistettä. Jos pelaaja palaa sieltä taistelun ollessa yhä käynnissä, hän ei silti palaa taistelemaan, vaan jokaisen taisteluvaiheen aikana hänen on pakko opetella 1 uusi taika. NOidankehässä ollessa pelaajan täytyy kääntää velhokortti toisinpäin ja saa vasta kääntää oikein päin, kun pääsee sieltä.
Pelin voittaa velho, joka jää viimeisenä areenalle ja hän saa kantaa WARLOCK-arvonimeä.
Kerkesin sittenkin kirjoittamaan kokonaan, ainakin luulisin. Jos silti huomaat pelatessasi jotain kummallista, niin lähetä tänne vain viestiä, niin minä vastaan parhaani mukaan. Toivottavasti jaksoit lukea. Raittoisia pelihetkiä. ;)Kiitoksia paljon vaivannäöstäsi! Pitää heti pelata peliä kunhan löytyy sopivaa aikaa, aika kattavilta nuo ohjeet näyttivät :)
- Leiska
nunchaku-overlord kirjoitti:
Kirjoitan säännöt osina, koska minulla ei ole aikaa kirjoittaa niitä kokonaan.
Korteissa olevat tunnukset ja niiden merkitykset.
Tähti osoittaa maagisen taistelun merkityksen. Valkoinen=ei voida käyttää. Harmaa=puolustustaika. Punainen=hyökkäystaika. Punainen/harmaa=voidaan käyttää sekä puolustus- ja hyökkäystaikana. Numerot tähden sivuilla tarkoittavat värin perusteella hintaa sen väriselle velholle, joka sitä käyttää, esim. valkoinen velho joutuu maksamaan antisankarista 6 energiapistettä käyttäessään sitä. Alhaalla oleva ympyrä taas kuvaa fyysistä taistelua. Värien merkitys on siinä sama, kuin tähdessäkin. Sen keskellä voi silti olla tähti *, joka tarkoittaa sen taian olevan eritäystaika ja niistä kerron hieman myöhemmin. Numerot sen sivuilla tarkoittavat taistelupisteitä, ja ne ovat oma taistelumuotonsa ja niistäkin kerron hieman myöhemmin.
Taistelunjohtajakortit.
Käytetään osoittamaan niitä pelaajia, jotka toimivat taistelunjohtajina käynnissä olevalla ja sitä seuraavalla pelikierroksella. Pelin alussa molemmat kortit saa jakajan vasemmalla puolella oleva pelaaja; hän on ensimmäisen kierroksen taistelunjohtaja.
Pelinappulat.
Asetetaan pelilaudalla oleville kiville ja ostaessa taikoja jonnekkin muualle, esim. metsään.
Energiapistemerkit.
Auttavat seuraamaan kunkin pelaajan käytettävissä olevia energiapisteitä (ep) muutoksia. Jokainen saa kolme merkkiä ja ne kuuluu sijoittaa piste ja taikataulukkoon sijaitseviin paikkoihin. Ykkös, kymmenen ja sataluvuilla on omat merkkinsä. Yleisesti ottaen peli alkaa 199 energiapisteestä.
Taistenlunjohtaja kysyy kaikilta, että tulevatko mukaan kierrokselle, kun kaikki ovat katsoneet korttinsa. Jokaisella pelaajalla on kädessään 7 korttia ja alussa niistä joutuu maksamaan 3 energiapistettä jokaisesta. Ne jotka eivät osallistu kierrokselle jäävät opettelemaan uusia taikoja pois areenalta.
Tässä vaiheessa taisteluun osallistujat järjestetään kiville siten, että ensimmäinen taistelunjohtaja asettaa nappulansa kivelle ja valitsee itselleen hyökkäyskohteen ja tämä taas seuraavan ja niin edelleen. Viimeisenä valittu saa kohteekseen taistelunjohtajan ja hänestä itsestään tulee seuraavalla kieroksella uusi johtaja, josta merkkinä on oma taistelunjohtajakortti, kuten taistelunjohtajalla, mutta hän pitää sen nurinpäin siihen asti, kun on itse johtaja. Mikäli "tj" ei itse osallistu kierrokselle, vaan opettelee uusia taikoja, niin hän antaa molemmat tjkortit itseään lähinnä olevalle pelaajalle, joka on mukana kierroksen taistelussa. Tämä taas antaa itseään vastaan hyökkäävälle pelaajalle tjkortin nurinpäin, jolloin hänestä tulee seuraava tj.
Taikojen opetteleminen.
Ne jotka eivät osallistu kierrokselle, panevat jokaisen taisteluvaiheen aikana yhdeän kädessään olevan kortin pois vuorotellen ja ottavat uuden tilalle ja maksavat kortista 3 energiapistettä. Noidankehässä olevat pelaajat ostavat vasta, kun ovat päässeet sieltä pois. Kukin saa ottaa vain yhden kortin kerrallaan.
Taistelut.
Hyökkäävä pelaaja valitsee kortin, jonka jossain kuviossa on punaista väriä, ( HUOM! Kaikkia kortteja ei voi käyttää sellaisenaan ) lyö sen pöytään ja maksaa hinnan. Jos pelaajalta ei löydy korttia, jossa ei ole punaista väriä, niin hän pysyy kierroksella ja puolustautuu hyökkääjänsä taikoja vastaan.
Puolustautuminen.
Hyökkäystaikoja on fyysistä ja maagista. Fyysisesen taian iskiessä puolustaja valitsee toisen fyysisen taistelun taijan, jossa on sama numero, esimerkiksi jos musta velho hyökkää jalkaväellä, jolla on 5 taistelupistettä ja valkoinen velho valitsee kääpiöt, jolla 5 taistelupistettä, niin valkoinen velho onnistuu puolustautumaan taikaa vastaan. Numeron väri täytyy aina olla velhon värin mukainen, eikä valkoinen velho voi käyttää kääpiöiden 4 taistelupistettä mihinkään. Tätä kutsutaan pistepuolustukseksi. Fyysisen hyökkäyksen taian voi silti torjua myös maagisen taistelun taika, jos sillä on ympyrän kohdalla harmaata ja se taika ja energiapistetaulukon mukaan on siihen kykenevä. Tutustu taulukon kirjaimiin siinä sijaitsevassa kohdassa. Jos hyökkääjä käyttää maagisentaistelun taikaa hyökkäykseen, niin puolustajan täytyy valita tähden kohdalta harmaata ja katsoa onko taika kykenevä torjumaan sen. Antisankari on sinänsä poikkeus, koska sen voi vain torjua maagisentaistelun taijalla, eikä toisella antisankarilla. Jos pelaaja on kykenevä laittamaan jonkun taikansa hyökkäykseen tai puolustukseen, niin hän ei saa pitää sitä itsellään.
Erityistaijat. *
Taika-aseita voi ainoastaan käyttää, jos kortissa on * ja siinä lukee sen kykenemään pitämään sitä. Tällöin pelaaja maksaa aseen ja sen käyttäjän hinnan. Ase vaikuttaa vain, pistepuolustuksen kannalta hyödylliseltä, paitsi poikkeus on taikajousi. Velho voi itse kantaa asetta myös, jolloin velho maksaa aseen hinnan ja lisää sen taistelupisteet omaan kolmeen. Omasta mielestäni tämä on erittäin vaarallinen hyökkäyksessä, koska sitä vastaan voi vain puolustautua taistelupisteillä ;). Pyhimys on ainoastaan kykenevä kantamaan pyhääsauvaa, eikä velho voi itsekään kantaa sitä ja pyhimys voi vain hyökätä pyhänsauvan kanssa, eikä ilman. Puolustuksessa pyhimystä voi käyttää sitä ilman.
Itsenäistyminen tarkoittaa, että kun pelaaja lyö sellaisen kortin, niin jokainen pelaaja, joka on taistelussa, sekä ostamassa taikoja nostaa yhden kortin, mutta eivät saa sitä omakseen. Jos kortissa on 10 tai sitä suurempi numero, niin kortti itsenäistyy ja toimii oman halunsa mukaan. Se hyökkää käyttäjää vasemmalla puolella olevaan pelajaa, joka on nostanut sen 10 kortin. Ainoastaan noidankehässä olevat eivät joudu nostamaan. Itsenäistynyt taika kumoutuu, jos joku saa sen taltutetuksi, tai se saa kaikki pelaajat noidankehään. Sen voi myös kimmoittaa vasemman puoleisen pelaajan kimppuun. Kun se on taltutettu, niin taistelu jatkuu normaalista siitä kohtaa jossa se oli. Jos silti itsenäistyneen taijan tekijä saa pelaajia noidankehään, niin tämä saa jokaiselta sinne joutuneelta 30 energiapistettä.
Noita on ainoa olento, joka voi käyttää myös itse taikoa hyökkäys, tai puolustautumistaikoja, mutta vain puolustautumis tilanteessa. Jos esimerkiksi pallosalama hyökkää noitaa vastaan, niin pelaaja maksaa noidan ja hänellä on kaksi vaihtoehtoa. Taulukon mukaan noita voi torjua pallosalaman, joten sitä voi ainoastaan käyttää jos taulukko niin sanoo. Pelaaja voi käyttää yhden omista taijoistaa hyökätäkseen vihollista vastaan, jolloin vastustaja joutuu ouolustautumaan taikaa vastaan ja itse pääsee pälkähästä. Noidan taikomaa taikaa ei silti tarvitse itse maksaa. Noita voi myös käyttää puolustautumistaikaa hyökkäystaikaa vastaan ja sekään ei maksa mitään. Lopuksi pelaaja ottaa pakasta uudet kaksi korttia, jotka eivät maksa mitään. Noidan käytän jälkeen puolustautuja hyökkää, vaikka olisi iskenytkin noidalla.
Noidan kehä.
Joutuu jos
1. Pelaaja ei kykene puolustautumaan hyökkäystä vastaan.
2. Hän on käyttänyt kaikki energiapisteensä. ( Ja on ulkona pelistä )
3. Pelin loputtua hänellä on vähiten energiapisteitä.
Pois sieltä pääsee seuraavan vaiheen jälkeen, kun hän itse haluaa, jos hän kykenee maksamaan 30 energiapistettä. Jos pelaaja palaa sieltä taistelun ollessa yhä käynnissä, hän ei silti palaa taistelemaan, vaan jokaisen taisteluvaiheen aikana hänen on pakko opetella 1 uusi taika. NOidankehässä ollessa pelaajan täytyy kääntää velhokortti toisinpäin ja saa vasta kääntää oikein päin, kun pääsee sieltä.
Pelin voittaa velho, joka jää viimeisenä areenalle ja hän saa kantaa WARLOCK-arvonimeä.
Kerkesin sittenkin kirjoittamaan kokonaan, ainakin luulisin. Jos silti huomaat pelatessasi jotain kummallista, niin lähetä tänne vain viestiä, niin minä vastaan parhaani mukaan. Toivottavasti jaksoit lukea. Raittoisia pelihetkiä. ;)Moi!
Minä ostin toissapäivänä Warlockin kirpparilta ja siitä puuttuikin sekä säännöt, että pelilauta. Lueskelin kirjoittamiasi sääntöjä, mutta niistä puuttuu ilmeisesti pelin varsinainen rakenne ja myös monet valitsemasi termit olivat peliä tuntemattomalle varsin hämääviä:
Mitä tarkoitat termeillä "peli" ja "vaihe"?
Putoaako pelaaja pelistä, jos häneltä loppuvat energiat kokonaan? Vai joutuuko hän vain Noidankehään? Voiko hän sitten enää tehdä mitään?
Saako energiapisteitä mistään lisää? Kokelin kaksinpeliä niillä säännöillä, mitä olit kirjoittanut, mutta kun toinen joutui Noidankehään ja maksoi 30 ep poispääsystä, syntyi heti sellainen ero, jota ei saanut millään kurottua umpeen. Onko pelissä tällainen raaka tapa lyödä aina lyödyintä, jotta voittaja selviäisi, vai voiko kerran epäonnistunut pelaaja tehdä asialle jotakin muuta kuin elää säästeliäästi sivussa taisteluista? Joutuvatko pelaajat normaalisti Noidankehään tuon tuostakin, vai onko se harvinaista?
Toisaalta, pääseeko Noidankehästä pois muuten kuin vain maksamalla? Ja jos pelaaja palaa Noidankehästä, palaako hän aina heti paikalla (kun maksaa) vai vasta jonkin myöhemmin kierroksen tai vast. jälkeen?
Minkä lopussa pelaaja joutuu Noidankehään, jos hänellä on vähiten energiapisteitä? (ja onko hänellä vähiten pisteitä kaikista pelaajista vai vain niistä jotka ovat sillä kierroksella ottaneet osaa taisteluun?)
Nämä kysymykset jäivät siis vielä auki. Kehittelin niihin joitakin ratkaisuja, mutta epäilen, että peli on suunniteltu jotenkin vielä fiksummin kuin minkä version minä siitä pikaisesti sain aikaan.
Mikko Leinonen
Tanhuanpääntie 121
13880 Hattula
044-5614165 - nunchaku-overlord
Leiska kirjoitti:
Moi!
Minä ostin toissapäivänä Warlockin kirpparilta ja siitä puuttuikin sekä säännöt, että pelilauta. Lueskelin kirjoittamiasi sääntöjä, mutta niistä puuttuu ilmeisesti pelin varsinainen rakenne ja myös monet valitsemasi termit olivat peliä tuntemattomalle varsin hämääviä:
Mitä tarkoitat termeillä "peli" ja "vaihe"?
Putoaako pelaaja pelistä, jos häneltä loppuvat energiat kokonaan? Vai joutuuko hän vain Noidankehään? Voiko hän sitten enää tehdä mitään?
Saako energiapisteitä mistään lisää? Kokelin kaksinpeliä niillä säännöillä, mitä olit kirjoittanut, mutta kun toinen joutui Noidankehään ja maksoi 30 ep poispääsystä, syntyi heti sellainen ero, jota ei saanut millään kurottua umpeen. Onko pelissä tällainen raaka tapa lyödä aina lyödyintä, jotta voittaja selviäisi, vai voiko kerran epäonnistunut pelaaja tehdä asialle jotakin muuta kuin elää säästeliäästi sivussa taisteluista? Joutuvatko pelaajat normaalisti Noidankehään tuon tuostakin, vai onko se harvinaista?
Toisaalta, pääseeko Noidankehästä pois muuten kuin vain maksamalla? Ja jos pelaaja palaa Noidankehästä, palaako hän aina heti paikalla (kun maksaa) vai vasta jonkin myöhemmin kierroksen tai vast. jälkeen?
Minkä lopussa pelaaja joutuu Noidankehään, jos hänellä on vähiten energiapisteitä? (ja onko hänellä vähiten pisteitä kaikista pelaajista vai vain niistä jotka ovat sillä kierroksella ottaneet osaa taisteluun?)
Nämä kysymykset jäivät siis vielä auki. Kehittelin niihin joitakin ratkaisuja, mutta epäilen, että peli on suunniteltu jotenkin vielä fiksummin kuin minkä version minä siitä pikaisesti sain aikaan.
Mikko Leinonen
Tanhuanpääntie 121
13880 Hattula
044-5614165"Mitä tarkoitat termeillä "peli" ja "vaihe"?"
Pelillä tarkoitan sitä itse peliä kokonaisuutena. Jos olen silti laittanut taistelukierroksien tilalle sanan peli, niin pahoittelen. Jos mahdollista, niin voisit lainata ohjeistani kohdan, joka on epäselvä, niin vastaan siihen parhaani mukaan. Vaiheella tarkoitan taisteluvaihetta, jolloin toinen pelaaja hyökkää toisen kimppuun ja puolustautuu. Jos tuossakin on jotakin epäselvää, niin laita kohta ohjeistani.
"Putoaako pelaaja pelistä, jos häneltä loppuvat energiat kokonaan? Vai joutuuko hän vain Noidankehään? Voiko hän sitten enää tehdä mitään?"
Pelaaja putoaa pelistä kokonaan, kun häneltä loppuvat energiapisteet. Samalla hän joutuu noidankehään ja pysyy siellä, eikä sieltä pysty poistumaan enään. Tietenkin tuohon voi itse lisäillä omia sääntöjä, jos sellaisia keksii.
"Saako energiapisteitä mistään lisää? Kokelin kaksinpeliä niillä säännöillä, mitä olit kirjoittanut, mutta kun toinen joutui Noidankehään ja maksoi 30 ep poispääsystä, syntyi heti sellainen ero, jota ei saanut millään kurottua umpeen. Onko pelissä tällainen raaka tapa lyödä aina lyödyintä, jotta voittaja selviäisi, vai voiko kerran epäonnistunut pelaaja tehdä asialle jotakin muuta kuin elää säästeliäästi sivussa taisteluista? Joutuvatko pelaajat normaalisti Noidankehään tuon tuostakin, vai onko se harvinaista?"
Energiapisteitä voi ainoastaan saada lisää itsenäistyneen ( * ) taijan avulla. Kaikki ne pelaajat ( ei ne jotka ovat noidankehästä ), jotka ovat silloin ottaneet kortin pakasta, jossa on ollut 10 tai sitä suurempi luku joutuvat taijan kohteeksi myötäpäivään mennen. Sen voi tuhota, tai kimmottaa toisia päin. Jos pelaajia joutuu taijan aikana noidankehään, niin taijan aiheuttaja saa jokaisesta pelaajasta 30 energiapistettä.
30 energiapisteen menettäminen on melko yleistä, ainakin omalta osaltani. Jokaisessa pelissä monikin joutuu menettämään tuon summan. Sen kiinni kuroaminen on hieman silti tuurista kiinni, muttei mahdotonta.
"Toisaalta, pääseeko Noidankehästä pois muuten kuin vain maksamalla? Ja jos pelaaja palaa Noidankehästä, palaako hän aina heti paikalla (kun maksaa) vai vasta jonkin myöhemmin kierroksen tai vast. jälkeen?"
Noidankehästä pääsee pois vain maksamalla. Pelaaja itse voi milloin tahansa kyseisen taistelun aikana lähteä sieltä pois, mutta on suotuisampaa poistua sieltä kyseisen taistelun jälkeen, ettei joudu itsenäistyneen taijan kohteeksi.
"Minkä lopussa pelaaja joutuu Noidankehään, jos hänellä on vähiten energiapisteitä? (ja onko hänellä vähiten pisteitä kaikista pelaajista vai vain niistä jotka ovat sillä kierroksella ottaneet osaa taisteluun?)"
Pelaaja joutuu noidankehään, jos:
1. Hän ei kykene puolustautumaan hyökkäystä vastaan.
2. Hän on käyttänyt kaikki energiapisteensä.
3. Loppujärjestelyjen aikana pelikierroksien tuloksia laskettaessa hänellä osoittautuu olevan kaikista taisteluun osallistuneista vähiten energiapisteitä. - Leiska
nunchaku-overlord kirjoitti:
"Mitä tarkoitat termeillä "peli" ja "vaihe"?"
Pelillä tarkoitan sitä itse peliä kokonaisuutena. Jos olen silti laittanut taistelukierroksien tilalle sanan peli, niin pahoittelen. Jos mahdollista, niin voisit lainata ohjeistani kohdan, joka on epäselvä, niin vastaan siihen parhaani mukaan. Vaiheella tarkoitan taisteluvaihetta, jolloin toinen pelaaja hyökkää toisen kimppuun ja puolustautuu. Jos tuossakin on jotakin epäselvää, niin laita kohta ohjeistani.
"Putoaako pelaaja pelistä, jos häneltä loppuvat energiat kokonaan? Vai joutuuko hän vain Noidankehään? Voiko hän sitten enää tehdä mitään?"
Pelaaja putoaa pelistä kokonaan, kun häneltä loppuvat energiapisteet. Samalla hän joutuu noidankehään ja pysyy siellä, eikä sieltä pysty poistumaan enään. Tietenkin tuohon voi itse lisäillä omia sääntöjä, jos sellaisia keksii.
"Saako energiapisteitä mistään lisää? Kokelin kaksinpeliä niillä säännöillä, mitä olit kirjoittanut, mutta kun toinen joutui Noidankehään ja maksoi 30 ep poispääsystä, syntyi heti sellainen ero, jota ei saanut millään kurottua umpeen. Onko pelissä tällainen raaka tapa lyödä aina lyödyintä, jotta voittaja selviäisi, vai voiko kerran epäonnistunut pelaaja tehdä asialle jotakin muuta kuin elää säästeliäästi sivussa taisteluista? Joutuvatko pelaajat normaalisti Noidankehään tuon tuostakin, vai onko se harvinaista?"
Energiapisteitä voi ainoastaan saada lisää itsenäistyneen ( * ) taijan avulla. Kaikki ne pelaajat ( ei ne jotka ovat noidankehästä ), jotka ovat silloin ottaneet kortin pakasta, jossa on ollut 10 tai sitä suurempi luku joutuvat taijan kohteeksi myötäpäivään mennen. Sen voi tuhota, tai kimmottaa toisia päin. Jos pelaajia joutuu taijan aikana noidankehään, niin taijan aiheuttaja saa jokaisesta pelaajasta 30 energiapistettä.
30 energiapisteen menettäminen on melko yleistä, ainakin omalta osaltani. Jokaisessa pelissä monikin joutuu menettämään tuon summan. Sen kiinni kuroaminen on hieman silti tuurista kiinni, muttei mahdotonta.
"Toisaalta, pääseeko Noidankehästä pois muuten kuin vain maksamalla? Ja jos pelaaja palaa Noidankehästä, palaako hän aina heti paikalla (kun maksaa) vai vasta jonkin myöhemmin kierroksen tai vast. jälkeen?"
Noidankehästä pääsee pois vain maksamalla. Pelaaja itse voi milloin tahansa kyseisen taistelun aikana lähteä sieltä pois, mutta on suotuisampaa poistua sieltä kyseisen taistelun jälkeen, ettei joudu itsenäistyneen taijan kohteeksi.
"Minkä lopussa pelaaja joutuu Noidankehään, jos hänellä on vähiten energiapisteitä? (ja onko hänellä vähiten pisteitä kaikista pelaajista vai vain niistä jotka ovat sillä kierroksella ottaneet osaa taisteluun?)"
Pelaaja joutuu noidankehään, jos:
1. Hän ei kykene puolustautumaan hyökkäystä vastaan.
2. Hän on käyttänyt kaikki energiapisteensä.
3. Loppujärjestelyjen aikana pelikierroksien tuloksia laskettaessa hänellä osoittautuu olevan kaikista taisteluun osallistuneista vähiten energiapisteitä.Juu, kiitos. ;)
Tällä erää en kuitenkaan enää esitä lisäkysymyksiä, sillä kun valitin vajaasta pelilöydöstäni eräälle kaverilleni, hän etsi minulle parissa minuutissa sivun, jolla pelistä (Warlock - The Game Of Duelling Wizards) oli lyhyt kuvaus ja ladattavat eng. PDF-säännöt. Itse yritin äsken löytää sitä samaa sivua tiedoksi tähän, mutten onnistunut. Joka tapauksessa minulla on ne tiedostot itsellä ja sain selvyyden kaikkiin kysymyksiini ja varsinkin moniin asioihin, joita en ollut tajunnut edes kysyä.
Jännä ero suomen ja englannin kielen välillä kuitenkin on. Englantilaisessa ei ole lainkaan sitä 3. kohtaa, jonka perusteella pelaajat joutuisivat Noitapiiriin.
Niin, ja vaeltavalla taialla Noitapiiriin lähetettyjen tai kimmotettujen lisäksi saa myös kaikilla muilla loitsuilla Noitapiiriin lähettämistään pelaajista 30ep. Ja tietysti myös taistelevat pelaajat saavat kultakin taikoja opiskelevalta pelaajalta 10 energiapisteitä.
Sitä englantilainen ei tosin tarkenna, vaihtavatko taistelun ulkopuolella olevat pelaajat kortin jokaisessa seitsemässä taisteluvaiheessa vai harvemmin. (Se tosin toimi.) - nunchaku-overlord
Leiska kirjoitti:
Juu, kiitos. ;)
Tällä erää en kuitenkaan enää esitä lisäkysymyksiä, sillä kun valitin vajaasta pelilöydöstäni eräälle kaverilleni, hän etsi minulle parissa minuutissa sivun, jolla pelistä (Warlock - The Game Of Duelling Wizards) oli lyhyt kuvaus ja ladattavat eng. PDF-säännöt. Itse yritin äsken löytää sitä samaa sivua tiedoksi tähän, mutten onnistunut. Joka tapauksessa minulla on ne tiedostot itsellä ja sain selvyyden kaikkiin kysymyksiini ja varsinkin moniin asioihin, joita en ollut tajunnut edes kysyä.
Jännä ero suomen ja englannin kielen välillä kuitenkin on. Englantilaisessa ei ole lainkaan sitä 3. kohtaa, jonka perusteella pelaajat joutuisivat Noitapiiriin.
Niin, ja vaeltavalla taialla Noitapiiriin lähetettyjen tai kimmotettujen lisäksi saa myös kaikilla muilla loitsuilla Noitapiiriin lähettämistään pelaajista 30ep. Ja tietysti myös taistelevat pelaajat saavat kultakin taikoja opiskelevalta pelaajalta 10 energiapisteitä.
Sitä englantilainen ei tosin tarkenna, vaihtavatko taistelun ulkopuolella olevat pelaajat kortin jokaisessa seitsemässä taisteluvaiheessa vai harvemmin. (Se tosin toimi.)englanninkielen säännöistä. Voisin vaikka itsekin koittaa niitä joskus pelatessani toisten kanssa.
- Iwis954
Olishan ne säännöt saatavilla jos vaan viitsis nähdä vaivaa, en tosin tiedä onko se sen arvoista. Joskus 10v sitte koitettii kavereiden kans pelailla, eipä siitä juuri mitään tainnu tulla.
- JouJou Warlock: Simppa69
joo mä' löysin ne säännöt ne on umppamaasta koilliseen viiden päivämatkan verran sitten tulet kaukaisille vuorille josta jatkat itään ja löydät mahtavan velho maikkeli mursutuksen joka neuvoo sinulle tien.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409