Mun harkkatyö on kohta tehty ja häivyn täältä kyselemästä tyhmiä, yhden jos vielä kestätte.
Olisiko olemassa gets-funktiota vastaava funktio, joka lukisi käyttäjän syöttämän rivin suoraan tiedostoon? *turha toivo?*
(Onhan siis niin, että gets ei välitä, vaikka luettu rivi olisi pitempi kuin muistitila, johon sen arvon yrittää tunkea, vaan pahassa tapauksessa se jatkaa tallettamista sujuvasti taulukon ylikin?)
funktiota
4
403
Vastaukset
#include
fputs - int fputs(const char *s, FILE *stream);
fputs() writes the string s to stream, without its trailing '\0'.- Ninni_
Tarkotin sellasta, joka lukis stdinistä suoraan tiedostoon... kun haluisin välttää sen, että mun char[]-muuttuja loppuu kesken jos käytän getsiä.
:/ - hjelppi
Ninni_ kirjoitti:
Tarkotin sellasta, joka lukis stdinistä suoraan tiedostoon... kun haluisin välttää sen, että mun char[]-muuttuja loppuu kesken jos käytän getsiä.
:/###################################
libc:tä käyttäen
#include
#include
#define BUFSIZE 8192
int main(int argc, char *argv[])
{
char buf[BUFSIZE];
FILE *fd;
fd = fopen("file2.txt", "w ");
while ( fgets(buf, BUFSIZE, stdin) != NULL) {
fputs(buf, fd);
}
exit(0);
}
####################Alustana linukka:
#include
#include
#include
#include
#include
#include
#define BUFSIZE 8192
{
int fd_out, n;
char buf[BUFSIZE];
fd_out = open("file.txt", O_WRONLY | O_CREAT | O_TRUNC, S_IRUSR | S_IRGRP | S_IROTH);
while ( (n = read(STDIN_FILENO, buf, BUFSIZE)) != 0) {
write(fd_out, buf, n);
}
exit(0);
}
Tapa kaksi: - Ninni_
hjelppi kirjoitti:
###################################
libc:tä käyttäen
#include
#include
#define BUFSIZE 8192
{
char buf[BUFSIZE];
FILE *fd;
fd = fopen("file2.txt", "w ");
while ( fgets(buf, BUFSIZE, stdin) != NULL) {
fputs(buf, fd);
}
exit(0);
}
####################Alustana linukka:
#include
#include
#include
#include
#include
#include
#define BUFSIZE 8192
{
int fd_out, n;
char buf[BUFSIZE];
fd_out = open("file.txt", O_WRONLY | O_CREAT | O_TRUNC, S_IRUSR | S_IRGRP | S_IROTH);
while ( (n = read(STDIN_FILENO, buf, BUFSIZE)) != 0) {
write(fd_out, buf, n);
}
exit(0);
}
Tapa kaksi:Voi kiitos. Eiköhän noilla. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun439803T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332331Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo281884- 1361683
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1951204Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast101183- 711127
- 92962
- 82904
- 49885