Voisikohan liikenneministeri vihdoin tulla lastensa kanssa ajamaan Kotkasta Vaalimaalle, ilman kuljettajaa. Yli 40km vastaantulevienkaistalla on antoisa kokemus kokeneellekkin kuskille. Vielä kun tulee kunnon talvikelit niin ihmettelen jos ei ala peltirytisemään, sekä kuolonuhrien määrä nousemaa Kotka-Vaalimaa välillä. Valtiovalta puhuu rahanpuutteesta mutta puheenjohtajuuskauden kuluissa ei olla köyhiä eikä kipeitä. Toimivan ja tarpeeksi tilavan rekkaparkin rakentaminen Vaalimaalle tulisi aloittaa välittömästi, tähän olisi ollut helposti rahat saatu kun ei olisi ylitetty puheenjohtajuuskauden budjettia härskisti. Entä ovatko nykyiset Kymenlaakson edustajat ajaneet tiemäärärahoja vt7:lle? mielestäni ei, koska muualle Suomeen kyllä ollaan rakentamassa teitä, vaan ei Kymeen. Missäköhän on EU:n apu asiassa? Luulisi EU herrojen saavan painostamalla rajan vetämään venäjälle. Ilmeisesti asia ei hetkauta pätkääkään EU:ta, rahamme EU:n pohjattomaan laariin kyllä kelpaa ja vastalahjaksi saamme suurten jäsenmaiden lainsäädäntöön sorvaamia lakeja ja asetuksia.
Onhan EU:lla myös tärkeämpiä asioita pohdittavanaan kuten onko terva myrkyllistä vai ei.
Terveisin Juha Koponen Perussuomalaisten Kansanedustajaehdokas Kymenlaaksosta
Venäläistä rulettia idän pikatiellä
17
1600
Vastaukset
- SL,EWF
Mikset kirjoita vaikka jonnekkin HS:n mielipidepalstalle? Saisi varmaan enemmän näkyvyyttä.
- k_arppa
Täällä sentään on kymenlaaksolaisia äänestäjiä liikkeellä, jotka voivat äänestää henkilöä joka ajaa heidän tiensä parantamista. Kirjoittele vaan lisää tänne mielipiteitäsi teistä tai muista:)
- nyt niin
k_arppa kirjoitti:
Täällä sentään on kymenlaaksolaisia äänestäjiä liikkeellä, jotka voivat äänestää henkilöä joka ajaa heidän tiensä parantamista. Kirjoittele vaan lisää tänne mielipiteitäsi teistä tai muista:)
että kymenlaaksolaista politiikkoa ei kiinnosta oman seudun tapahtumat sen jälkeen kun on päässyt helsinkiin edustamaan...
pistäkää politiikot koville ja äänestkää ihmisiä jotka välittivät esim. liikenteen sujumisesta itärajalla
- Jussi (se ainoa oikea)
Miksi se rekkaparkki pitää tehdä Vaalimaalle? Venäjän puolelle se pitää tehdä, hehän nämä jonot aiheuttavatkin.
Venäjän puolelle se parkki pitäiskin tehdä, mutta ei idänmiehet sitä sinne tee. Venäjän tullin toiminta tulisikin saada toimivaksi heti eikä sitten kun tulee sopiva tullimies (kuten Raul Lehto alla kirjoittikin). Nopein ratkaisu liikenne turvallisuuden kannalta mielestäni silti olisi Suomen puolella oleva paikka mihin rekat saisi ohjattua pois häiritsemästä muita tien käyttäjiä. Liikenteen ja ympäristön kannalta viisainta tavarat olisi viedä venäjälle rautateitäpitkin, tai suoraan Venäjän omiin satamiin, mutta tämä on huono vaihtoehto.
Kaakkois-Suomi tarvitsee venäjälle vietävää tavaraa, se on kaakon talouden yksi kasvualoista. Kotkan ja Haminan satamissa ja niihin liittyvissä oheis tehtävissä työskentelee monia tuttaviani vain ja ainoastaan sen takia kun venäjän markkinat tavaraa vetää. Heille ja monelle muulle tämä on ollut ainut keino työllistyä. Kolutukseltaan tuttavieni pitäisi työskennellä paperimiehenä, ATK-hommissa, myyjänä eli kirjavaa porukkaa. Eli satama työllistää hyvin nuorta porukkaa, ilman satamia ja siihen liittyviä "lemppaus firmoja" moni nuori olisi joutunut lähtemään kaakonkulmalta pois saadakseen työtä ja pahentanut entisestään Kymenlaakson väestönkehitystä.- herberrttin
j.koponen kirjoitti:
Venäjän puolelle se parkki pitäiskin tehdä, mutta ei idänmiehet sitä sinne tee. Venäjän tullin toiminta tulisikin saada toimivaksi heti eikä sitten kun tulee sopiva tullimies (kuten Raul Lehto alla kirjoittikin). Nopein ratkaisu liikenne turvallisuuden kannalta mielestäni silti olisi Suomen puolella oleva paikka mihin rekat saisi ohjattua pois häiritsemästä muita tien käyttäjiä. Liikenteen ja ympäristön kannalta viisainta tavarat olisi viedä venäjälle rautateitäpitkin, tai suoraan Venäjän omiin satamiin, mutta tämä on huono vaihtoehto.
Kaakkois-Suomi tarvitsee venäjälle vietävää tavaraa, se on kaakon talouden yksi kasvualoista. Kotkan ja Haminan satamissa ja niihin liittyvissä oheis tehtävissä työskentelee monia tuttaviani vain ja ainoastaan sen takia kun venäjän markkinat tavaraa vetää. Heille ja monelle muulle tämä on ollut ainut keino työllistyä. Kolutukseltaan tuttavieni pitäisi työskennellä paperimiehenä, ATK-hommissa, myyjänä eli kirjavaa porukkaa. Eli satama työllistää hyvin nuorta porukkaa, ilman satamia ja siihen liittyviä "lemppaus firmoja" moni nuori olisi joutunut lähtemään kaakonkulmalta pois saadakseen työtä ja pahentanut entisestään Kymenlaakson väestönkehitystä.ajatellut asiaa siltäkantilta jonoja seuratessani, että autojen lastaushan työllistää suomalaisia paljon. Ei Venäjän tulli toimintatapojaan muuta, jonot on ja pysyy. Aiemmin ajattelin rekkoja ei tulisi päästää Suomeen laisinkaan mutta työllistävävaikutuskin häviäsi. Ehkä se rekkaparkki olisi parasvaihtoehto asian korjaamiseksi.
- Jussi (se ainoa oikea)
j.koponen kirjoitti:
Venäjän puolelle se parkki pitäiskin tehdä, mutta ei idänmiehet sitä sinne tee. Venäjän tullin toiminta tulisikin saada toimivaksi heti eikä sitten kun tulee sopiva tullimies (kuten Raul Lehto alla kirjoittikin). Nopein ratkaisu liikenne turvallisuuden kannalta mielestäni silti olisi Suomen puolella oleva paikka mihin rekat saisi ohjattua pois häiritsemästä muita tien käyttäjiä. Liikenteen ja ympäristön kannalta viisainta tavarat olisi viedä venäjälle rautateitäpitkin, tai suoraan Venäjän omiin satamiin, mutta tämä on huono vaihtoehto.
Kaakkois-Suomi tarvitsee venäjälle vietävää tavaraa, se on kaakon talouden yksi kasvualoista. Kotkan ja Haminan satamissa ja niihin liittyvissä oheis tehtävissä työskentelee monia tuttaviani vain ja ainoastaan sen takia kun venäjän markkinat tavaraa vetää. Heille ja monelle muulle tämä on ollut ainut keino työllistyä. Kolutukseltaan tuttavieni pitäisi työskennellä paperimiehenä, ATK-hommissa, myyjänä eli kirjavaa porukkaa. Eli satama työllistää hyvin nuorta porukkaa, ilman satamia ja siihen liittyviä "lemppaus firmoja" moni nuori olisi joutunut lähtemään kaakonkulmalta pois saadakseen työtä ja pahentanut entisestään Kymenlaakson väestönkehitystä.Tuo on kyllä aivan totta, että eivät kyllä tee parkkia sinne puolelle, se on aivan varma asia. No, oikeastaan tuo asia ei ole pelkästään Venäjän tullin toimimattomuudesta kiinni, vaan oikeastaan koko maan asioista kiinni. Jos ei riitä tahtoa noinkin pieneen asiaan, niin sitten ei, ei tälläinen pieni maa kuin Suomi merkitse heille oikeastaan yhtään mitään. Kyllähän se tietysti käytettävistä keinoista olisi ainoa mahdollinen tuo Suomen puolella oleva parkki, kun muuta ei tähän "hätään" saada aikaiseksi. Rautatie vaihtoehto olisi todella harkinnan arvoinen ja viisas vaihtoehto, kun taas meriliikenteestä olen kanssasi samaa mieltä. Itse ainakin ajattelen laivaliikenteen kasvua tuossa lahdella ja sen mukanaan tuomia erittäin todennäköisiä öljyvahinkoja.
Totta on myös, että moni on saanut työtä satamissa ja esimerkiksi Vaalimaalla sijaitsevissa terminaaleissa. Rankkaa työtähän se toki on, joskus itsekin sitä hiukan kokeilleena voin sen todeta, eikä tee mieli yhtään takaisin. Itse olen Virolahdelta kotoisin ja tuntuu ettei hommia löydy mistään. Itse ainakin toivon, että Hamina ympäristökuntineen säilyvät elinkelpoisina ja voisivat ehkä jonkin verran kehittyä, jolloin saataisiin säilytettyä tarpeelliset palvelut alueella.
- sinäkään
ennen ehdokkuuttasi ottanut mitään kantaa mihinkään asiaan, saatikka rekkajonoihin, ja jos eduskuntaan satut pääsemään, niin unohtuu taas kaikki kannan-otot ja lupaukset, niinhän se on käynny muillekin. Että turvallista matkaa.
- www.perusraul.ehdolla.fi
...aiemminkin havaitsemistani epäkohdista. Lisäksi olen jo vuonna -99 tehnyt mm kantelun eduskunnanoikeusasiamiehelle opintotukien takaisinperinnästä. Silloin, kuten nytkin, virkamiehet helposti piiloutuvat pykäliensä taakse.
Tästä tuoreena esimerkkinä MOT ohjelmassakin vanhusten uloskannossa mukana olleet virkamiehet.
Raul Lehto muillakin tavoin. Itse olen ottanut asioissa suoraan yhteyttä nykyisiin päättäjiimme jos olen huomannut jotain epäkohtia asuinseudullamme, niitähän on ollut. Epäkohdat vain ovat tupanneet pahentua eikä parannusta asioihin lupauksista huolimatta ole tullut, tässä yksi syy miksi olen täältä ehdokkaana.
Kannaoto ja lupaukset joita lupaan ajaa niin niitä myös ajan, saadaksesi tämän selville niin teidän kannattaa äänestää minut eduskuntaan :)
Suurten puolueiden edustajat ovat pettäneet lupauksensa koska he ajavat Vanhasen ja Heinäluoman ajatuksia ei omiansa, voihan se olla ettei niitä nykyisillä edustajillamme olekkaan. Ryhmäkuri pakottaa edustajat siihen, mielestäni tämä on äänestäjien pettämistä. Puolueemme antaa ehdokkaan ja edustajansa ajatella omilla aivoillaan ja pitämään lupauksensa.
- www.perusraul.ehdolla.fi
On mielenkiintoista, kuinka vieläkin ollaan hieman etukumarassa Venäjään päin. Oman maan kansalaiset saavat toisenluokan aseman ainakin, jos kyse on metsäpalojen savuista tai kasvavista rekkajonoista. Asioita ei saada kunnolla esille, koska ongelmista ei puhuta niiden oikeilla nimillä. Savutkin ”huomattiin” vasta silloin, kun ne yskittivät herroja Helsingissä.
Rekkaruuhkia puretaan toimikuntien voimilla, jotka eivät saa aikaan mitään. Ratkaisuksi haetaan esim. Rekkaparkkia tai tien levennyksiä, jotka tietysti rakennetaan venäläisille suomalaisin varoin.
Ministeri Huovinen puhuu asiasta kauniisti kierrellen (Kauppalehti 16.10.06), ”Venäjän tullin kapasiteetipulasta”. Samaan aikaan asiasta on samaisessa lehdessä puhuttu myös niiden oikeilla nimillä. Jonot aiheuttaa Venäjän tullissa vallitseva korruptio, jota ei ole saatu kuriin. Rekat jonoutuvat Vaalimaalle, koska odotellaan sopivaa tullimiestä Venäjän puolelle. Siis miestä joka on sopivasti voideltu, jotta kaksoispaperit kelpaavat ja lastit menevät mukavasti rajan ylitse. Näin varmaan minunkin taloni varastetut ovet ja ikkunat hävisivät maailmalle. Samaan aikaan muilla raja-asemilla on tyhjää, koska venäläiset rekkakuskit pelkäävät, että sopivaa tullimiestä ei ole vuorossa.
Asian purkamista ei helpota se, että Suomen puolella ongelmaa lakaistaan maton alle, eikä puhuta asioista niiden oikeilla nimillä. Kyseessä on ongelma, joka ei kauniilla puheella ja peittelyllä häviä. Suomihan ei halua puuttua kaksoispaperikäytäntöön, vaan antaa tilanteen jatkua. Uskoisin että tienkäyttäjät Vaalimaalla eivät taatusti hurraa sen vuoksi, että tie on tukkeessa Suomen puolella siksi, että toverit voivat harjoittaa rajakauppaansa, ja samalla pimittää veroja Venäjän valtiolta.
Raul Lehto
Perussuomalaiset - jonot ja hermot menee
kun uskallat sanoa ääneen mielipiteesi tien parantamisen kannalta. Nyt tie tänään täysin tukossa. Muilta ehdokkailta tulee vain epämääräisiä selityksiä ja rahan puutetta. Olen myös parkkipaikan kannalla, koska tie ei voi olla paikka missä rekat jonottaa.
Miten maantiet turvallisemmiksi Kaakkois-Suomessa?
Sujuvuutta rajanylityksiin. Kirjoittaja lyhentäisi Kaakkois-Suomen rekkajonoja rakentamalla itärajalle riittävän suuren odotusalueen.
Täytyy ihmetellä, että rekkaonnettomuuksia ei satu enempää, kun rekkajono on monen kilometrin pituinen. Kuskit saattavat jonottaa rajanylitystä vuorokausitolkulla. Ei siinä voi nukkuakaan, kun ajoneuvoa pitää siirtää 15-30 minuutin välein.
Tulee sitten hyvin väsynyt kuljettaja rajan yli, vaikka piirturi osoittaa, että juuri on levännyt 3 vuorokautta ja teoriassa pitäisi olla ajokuntoinen. Onko siten ihmeellistä, että tarkkavaisuus liikenteessä herpaantuu ja pahimmassa tapauksessa kuljettaja voi jopa nukahtaa rattiin?
Eräiltä tahoilta on esitetty, että moottoritie rajaan asti olisi ratkaisu. Vaikka en sinänsä vastusta moottoritietä, ei se kuski yhtään sen levänneempi ole.
Jos liikenteellisesti halutaan vaikuttaa jonon pituuteen, jää ainoa teoreettinen vaihtoehto, että koko rekkaliikenne ohjataan museotien kautta ja siihen 10 km/t:n nopeusrajoitus, jolloin ne tulevat hitaammin rajalle, ja ehkä rajaviranomaiset ehtivät toimia liikenteen mukaan. No, se on teoria.
Olisiko mitenkään mahdollista toteuttaa seuraava vaihtoehto? Rakennetaan niin iso parkkipaikka, jossa olisi jonossa 25 rekkaa ja näitä jonoja vierekkäin 200. Jokaista jonoa ohjattaisiin liikennevalolla, ja joka jonossa olisi opastin, jossa olisi näkyvissä arvioitu jonotusaika, esimerkiksi 24 tai 120 tuntia, niin kuljettaja tietää voivansa nukkua. Parkin yhteydessä voisi olla huoltorakennus, jossa kuljettajat voisivat peseytyä, käydä tarpeillaan, ruokailla ja etenkin talvella nukkua, jolloin ei ajoneuvon tarvitsisi olla koko ajan tyhjäkäynnillä.
Tilaa tarvittaisiin noin neliökilometri, siihen mahtuu 5 000 rekkaa. Nykyisen tekniikan avulla voidaan parkki pitää sulana myös talvisin. Yläpitokustannuksista vastaisivat kuljetusliikkeet, joilta otettaisiin rajanylitysmaksuna esimerkiksi 20-50 euroa, jolloin kuskin ei tarvitsisi maksaa omasta pussistaan.
Systeemi olisi huomattavasti inhimillisempi kuin nykyinen ja voidaan saada maantiet turvallisemmiksi.
Jos eläintä kohdeltaisiin samalla tavalla kuin itäliikenteen rekkakuskia, tulisi varmasti syyte eläinrääkkäyksestä. Pahimmillaan 5 vuorokautta ahtaassa kopissa, tarpeet tehdään maantiellä ja syödään ainoastaan kuivaa muonaa, eikä voi nukkua.
Siihen, mitä Venäjän puolella tehdään, voidaan Suomesta hyvin vähän vaikuttaa, apuna voisi olla EU-rahoitus vastaavan parkkipaikan luomiseen Torfjanofkan puolella. Venäjän viranomaiset yleensä suostuvat, jos rahoittaja löytyy.
Freddy
Van Wonterghem
- kymessä
Mikään ei muutu.
Katsokaapas vain vaaleihin asti: onneton Tiusanen. Täysin koneiston tuote Paatero. Ja sitten Häkämises joka kävelee kuljetusyrittäjien liekassa.
Kyllä on onnetonta sakkia, mutta eihän Kymen äänestäjät mitään tajua!!- Perus Teppo
Minä olen kyllä huomannut, että perussuomalaisten ehdokkaat ovat pitäneet asiasta melua jo paljon ennen vaaleja. Etenkin Freddy van Wonterghem, mutta myös Koponen ja Lehto. Eerola kirjoitti kesällä jopa niin hienosti oivaltaen, että jos tietä ei saada kuntoon, niin jopa maakunnallemme elintärkeä satamatoiminta ja idänkauppa saattavat vaarantua ja liikennevirrat menevät muualle. Se olisi elinkeinoelämällemme tuhoisaa.
Ääni menee Pesulle, mutta vielä en tiedä kenelle heistä.
- Titsku
Mielestäni Venäläisrekoilta pitäisi alkaa periä tienkäyttömaksua millä sitten kustannettaisiin tienhoito ym. kustannukset mitkä aiheutuvat rekkajonoista. Miksi meidän Suomalaisten pitäisi veromarkoilla maksaa rekkarallista tulevat kulut.
- hupilu
sinä eduskunnassa kokouksia vaalimaalle jatkuvasti niin ei olisi jonjoja?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367569Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361843Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251840- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
- 241717