Miksi MP ja Miki eivät toimi!

Mikin ex pelaaja F - A junnut

Paljon on syksyn aikana (taas) jalkapallo soppa porissut Mikkelissä ja keitto on maistunut monelle syömärille ja sivusta seuranneelle. Kuitenkin itse asiaa kukaan Mikin / MP:n edustaja ei ole viitsinyt tai uskaltanut kakaista ulos.

Eli nyt korvat ja silmätkin höröllä..

Mikin ja MP:n fuusio ei tule koskaan toimimaan Mikkelissä, koska seurojen välillä on niin syvä pahansisuinen juopa/katkeruus toisiaan kohtaan. Se ei ole sellaista "normaalia" kilpailuhenkisyyttä kuin esim. Ilveksen ja Tapparan välillä Tampereella. Se on nimenomaan sitä selkäänpuukotuksen, kaunaisuuden ja katkeruuden värittämää inhoa toisen seuran johtoa, ihmisiä kohtaan, mikä tunnutaan taitavan erityisen hyvin täällä Etelä-Savossa.

Se juurtui esim. itseeni jo junnuaikoina, vaikken mielipiteitäni ole tuonut tätä ennen kummemmin julki, jolloin MP:n herraskaiset / diivat pennut pelasivat meitä työväen lapsia vastaan. Ei sitä ylenkatsetta pysty koskaan unohtamaan!

Talvisota yhdisti Suomen kansan ja punaiset ja valkoiset tuli pakon edessä yhdeksi puuksi.
Niin kauan kuin ei ole aivan totaalinen pakko, nämä seurat eivät pysty aidosti yhdistymään.

Kun menet kysymään joltain esim. MP:n ex-aktiivipelaajalta pukisiko tämä punaisen paidan ylleen, niin vastaus on että se aiheuttaa allergiaa. Juuri tämä lause on muutaman kerran tullut noin vuoden aikana esille. Maltan nyt kuitenkin olla kertomatta nimiä.

Siis summa summarum: Kaunaa ja pahantahtoisuutta on vain yksinkertaisesti seurojen välillä liikaa. Ymmärrän sen täysin, vaikka olen itse nyt keskiluokkalainen, perhe, hyvä auto, talo, hyvä työ, niin kyllä se niitten MP:n kakaroiden ja vanhempien ylimielisyys ja elvistely oli vain liikaa. Uskon (toivon) että tänäpäivänä se ei junnuissa ole samanlaista kuin 80 - 90 luvulla

"Kyllähän MEIDÄN pojat nyt yhdet Kissat voittaa.. voi v..tu!"

5

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvä elää! Pojasta polvi paranee? Saapa nähdä...

    • (t)

      Itse myös pelannut Miki:ssä F-A juniorit ja joskus "kosiskeltiin" myös siniseen paitaan.Jotkut sen aikaiset pelikaverit kyllä siirtyivät sinne(paremman toivossa).
      Ja ei ne MP:n pojat meidän ikäluokkaa montaa kertaa voittanut,sen ajan saimaanpiirin parhaassa joukkueessa pelannut.PISTE!Samaa mieltä myös yhdistämisestä.EI TOIMI!

      • ei toimi

        Pakkofuusio ei toimi. Sen sijaan ilmassa on merkkejä siitä, että sellainen tapahtuu luonnollisempaa tietä. 15-vuotiaissa ja sitä nuoremmissa junnut siirtyvät omin päin Mikistä MP:hen. Se, että -92 ikäluokan joukkuetta ei Mikissä ole lainkaan on selvä merkki tuosta kehityksestä. Tuo asia muuten taitaa olla perimmäisin syy siihen, että Miki on nostanut yhdistymisasian esiin....


    • Entäs mökki

      Hei, eikö sulla köyhällä Mikin työläiskasvatilla ole kesämökkiä? Terveisin sinistä MP:n paitaa ylpeänä kantava porvari. Ps. Mersu, mökki, talo ja firma löytyy että silleen...

      • Jaggeri

        kertookin sinusta "ylpeä MP:läinen" kaiken tarvittavan.
        Väreistään voi ja kannattaakin olla ylpeä. Kehuskelusi kuulosti lähinnä itsekeskeisen, henkisesti pohjimmiltaan huonovointisen ihmisen sepustukselta. Onnea ja menestystä, silmäsi toivottavasti vielä aukeavat (ennen kuin on liian myöhäistä)
        Toivottavasti pilailit..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe