Kuuntele minua!

NoraNora

"Eikä hän koskaan pyydä minulta anteeksi kun on loukannut minua...", Fiia jatkoi hiljaisella, epävarmalla äänellään, katsoen lasipöydälle asetettua nenäliinapakkausta. Se näytti kiireessä hätäisesti auki revityltä, päällimmäinen nenäliina pursusi ulos kuin tarjoten itseään katselijalle. Fiia nielaisi, ja räpäytti silmiään saadakseen ripsirajassa kimmeltävän kyynelkarpalon putoamaan. Kyynel putosi hänen omalle kämmenselälleen joka kalpeana lepäsi hänen sylissään. Nähdessään kyyneleensä ihollaan Fiia tunsi voimakkaan itsesäälin tunteen sisällään. "Minua on loukattu! Minua on kohdeltu epäoikeudenmukaisesti! Minä joudun kärsimään hänen itsekkäiden valintojensa takia!" hän huusi mielessään ahdistuneena. Tämä sai aikaan pidättelemättömän itkukohtauksen. Itku ryöpsähti hänen sisältään äänekkäänä, voimakkaana, lohduttomana.

"Ota vain, sitä vartenhan ne siinä ovat", nainen sanoi tottuneesti. Fiian haparoidessa nenäliinaa lasipöydältä nainen rapsutti kaulaansa ja nojautui mietteliään näköisenä taaksepäin työpöytänsä takana. "Tuota noin... Oletko varma että hän tietää loukanneensa sinua? Joskus ihmiset eivät osaa ajatella asioita toisen näkökulmasta, loukkaaminen voi olla tahatonta... Oletko puhunut hänelle suoraan tunteistasi... että niitä on loukattu, ja että miltä sinusta tuntuu?".
"Olen olen, joka kerta", vastasi Fiia melkein huudahtaen. Sitten hän painoi puhtaan nenäliinan hetkeksi poskelleen, kuivatakseen sen kyyneleistä. "Minä olen aina kertonut hänelle miltä se minusta tuntuu, ja näkeehän hän minun aina itkevänkin... Minä ihmettelen hänen tunteettomuuttaan. Ihan kuin... Ihan kuin hän olisi jonkinlainen sadisti."

"Mmmh. Siltä se varmasti tuntuu...", nainen sanoi osaaottavan näköisenä. Hän katsoi Fiiaa pitkään. Jokin tuossa nuoressa naisessa näytti askarruttavan hänen ihmistuntemuksessa harjaantunutta mieltään. Hänen silmissään Fiian olemukseen kätkeytyi jotain mikä melkein pelotti häntä.

..............................->

3

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ToraTora

      Hetken epäröityään nainen ojensi Fiialle paperilapun. - Soita tälle henkilölle. Hän voi ehkä auttaa sinua. - Kiitos, teen sen heti, sanoi Fiia ja kiiruhti soittamaan.

      - Frankensteinilla, tohtori puhelimessa, kuului Fiian kännykästä.
      - Pläp... hän loukkaa aina... pläp pläp... ei pyydä anteeksi... pälä pläp pälä pälä, Fiia selvitti ongelmiaan äkillisen puheripulikohtauksen saaneena.
      - Eipä hätiä mitiä neiti, voin auttaa teitä. Tulkaa heti vastaanotolleni, niin katsotaan, sanoi tri Frankenstein. - Klik!

      Fiia soitti taksin ja pian hän seisoi synkän kellarioven edessä slummialueella. Asuupa tohtori kummallisessa paikassa... varmaan sellainen omalaatuinen nero, hän ajatteli.
      Fiia soitti kelloa ja ovi avautui hitaasti.
      - Käykäähän peremmälle, toivotti tohtori. Jokin hänen olemuksessaan sai Fiian karvat nousemaan pystyyn, mutta nyt oli liian myöhäistä perääntyä, sillä ovi paukahti lukkoon hänen takanaan. Pian Fiia makasi leikkauspöydällä tri Frankensteinin tutkiessa Fiiasta ottamaansa kallokuvaa.

      - Lobotomia tekee terää, hohotti tohtori ääneen. Fiia yritti liikuttaa jäseniään, muttei onnistunut. - Minut on varmaankin huumattu, oli hänen viimeinen ajatuksensa ennen tajunnan sammumista.

      • FrankFreud

        Leikkauksesta oli kulunut kaksi vuotta, ja Fiia oli vihdoinkin päässyt eroon ongelmistaan. Hän oli opiskellut operaation jälkeen terapeutiksi, koska halusi auttaa toisia, kuten nyt tätä Petraa, jonka ongelmat vaikuttivat hyvin samankaltaisilta kuin aikanaan Fiian omat ongelmat.

        "Hän loukkaa minua tahallaan...", Petra jatkoi hiljaisella, epävarmalla äänellään. Hillitön itku ryöpsähti hänen sisältään lohduttomana.

        Fiia nyökytteli ymmärtäväisesti päätään ja ojensi hänelle käyntikortin.
        - Soita tälle henkilölle, hän auttoi minua kun olin itse vastaavassa tilanteessa, Fiia selitti.

        Petra kuivasi kyyneleensä ja alkoi näppäillä tri Frankensteinin numeroa.


      • sininen2kissa
        FrankFreud kirjoitti:

        Leikkauksesta oli kulunut kaksi vuotta, ja Fiia oli vihdoinkin päässyt eroon ongelmistaan. Hän oli opiskellut operaation jälkeen terapeutiksi, koska halusi auttaa toisia, kuten nyt tätä Petraa, jonka ongelmat vaikuttivat hyvin samankaltaisilta kuin aikanaan Fiian omat ongelmat.

        "Hän loukkaa minua tahallaan...", Petra jatkoi hiljaisella, epävarmalla äänellään. Hillitön itku ryöpsähti hänen sisältään lohduttomana.

        Fiia nyökytteli ymmärtäväisesti päätään ja ojensi hänelle käyntikortin.
        - Soita tälle henkilölle, hän auttoi minua kun olin itse vastaavassa tilanteessa, Fiia selitti.

        Petra kuivasi kyyneleensä ja alkoi näppäillä tri Frankensteinin numeroa.

        En yhtään tajunnut! Tyhmä tarina, ei kannata jatkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe