Mikä on joulun tärkein asia

kerro mulle

Onko se joulurauha vai mikä?

10

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aarre

      ,,,

      • MUMMELI1

        Kyllä perheen yhdessä olo on tärkeä.Tietysti noin yleismaallisesti joulurauha on tärkeä.
        Kun on joulua laittanut etukäteen ,niin on helppo rauhottua sitten muutamaksi päiväksi leppoisati oleskellen.
        Samalla voi muistella kaikkia ystäviä vuoden varrelta kun lukee ja katselee joulutarvehdyksiä
        Rauhaisaa joulua kaikille!


      • Venlastiina
        MUMMELI1 kirjoitti:

        Kyllä perheen yhdessä olo on tärkeä.Tietysti noin yleismaallisesti joulurauha on tärkeä.
        Kun on joulua laittanut etukäteen ,niin on helppo rauhottua sitten muutamaksi päiväksi leppoisati oleskellen.
        Samalla voi muistella kaikkia ystäviä vuoden varrelta kun lukee ja katselee joulutarvehdyksiä
        Rauhaisaa joulua kaikille!

        Oikeastaan Mummeli kirjoittikin kaiken, mikä joulussa minunkin mielestäni on tärkeintä.
        Kunpa joskus toteutuisivat nuo otsikkoon kirjoittamani sanat koko maailmassa.

        Rauhallista joulua!


    • Rötti

      Perinne, johon sisältyy joulunviettäjän turva, tärkeäksi koetut joulueläymykset.

    • fiiuliN

      Jeesuksen syntymäjuhla, sitähän meidän olisi vietettävä.
      Ei syöden, juoden ja mässäten, vaan miettien ja ajatellen miten kaikki silloin muinoin tapahtui.
      Mutta kuka muistaakaan?

      Josef, Maria ja pieni Jeesus olivat silloin hengenvaarassa. Ehkä meille olisi tärkein asia kiittää siitä ettei ainakaan tällä hetkellä meitä ketään vainota kuten tätä nuorta paria juuri syntyneen vauvansa kanssa.

    • nainen 42.....um

      ihanaa muistaa jotain , vaikka joulukukalla kortilla jollain pienellä..
      miksi kalliita lahjoja jokainen oottaa..siis minua surettaa simmonen.Joulu tulee sydämestä ja
      välittämisestä..rauhan ja rakkauden juhla.

    • tellaram

      Sitä en haluaisi. Olen tottunut siihen, että joulu on se juhla, jolloin sukulaiset kokoontuvat viettämään yhdessä tätä juhlaa. Odotan sitä. Teen jouluvalmistelut hyvissä ajoin. Vitsailemme aina, että käy yksitoikkoiseksi, kun ruokapöydästä löytyy aina samat ruoat eli karjalanpaisti, perunat, lanttu- ja porkkanalaatikot, rosolli, joulusilli, italiansalaatti, karjalanpiirakat ja tietysti muhkea kinkku. Kahvin kanssa perinteiset joulutortut ja piparit sekä hedelmäkakku. Nämä valmistan tai hankin etukäteen, sitten nuoriso hoitaa tarjollepanon ja tiskaukset ja minä vaan oleilen ja seurustelen muitten aikuisten kanssa tai konttaan lastenlasten kanssa.
      En tosiaankaan voisi ajatella muunlaista joulua ainakaan vielä. Tiedän, että tulee hiljaisempi aika, mutta tämä on ollut meillä perinne jo yli 40 vuotta ja toivottavasti kestää vielä useamman vuoden. Tänä vuonna meitä oli 14.
      Jouluaattoon kuuluu myös haudoilla käynti sekä Karjalaan jääneiden muistopatsaalle käymme sytyttämässä kynttilät isovanhempien muistoksi.
      Hyvää joulua ja onnekasta uutta vuotta kaikille!

      • Ehkä se on rauhaa lähinnä..Ihania joululauluja on mukava kuunnella..joulukortteja on kiva lähetellä..
        joku ajattelee.että se on turhaa,mutta ajatelkaa..
        käydään ostamassa..valitaan oikein kauniita ja mietitään ,mikä olisi sopiva kenellekin..tai tehdään itse ja pistetään koko sydämemme mukaan siihen tekemiseen..Lahjojen miettiminen ja paketoiminen,
        mahdollisimman kauniisti..Siis paljon ajattelemme toisia ihmisiä..Joulu on iloa..se näkyy lasten kasvoista jouluaattona ..aitoa iloa..Valoa..kynttilät loistavat ja kirkkaina talviöinä ,tähdet loistavat taivaalla..Joulu on juhla ,joka herättää meissä kaiken hyvän,mitä meissä on...Joulun aikana ,mieleen tulee myös surullisia muistoja menneistä ajoista... mutta elämä on sitä..Siis;Joulu on Iloa,Valoa ja Rauhaa!
        Se tunne säilyy joulusta jouluun. Hei..t.Irkku


    • Atolfia

      ovat aina yhtä ihania kuultavia ja laulettavia.

      Myös tänä jouluna aaton aamupäivän hartaus kirkossa, jossa yksi lapsenlapsistani esiintyi enkelinä. Jotenkin joulun sanoma oli erityinen juuri tänä jouluna.

      Iltapäivän aattohartaus kappelissa, jossa meidät vihittiin kauan, kauan sitten, toi muistot elävänä mieleen ja toi suloisen rauhan mieleen.

      Perheen tapaaminen tänään oli taas perinteinen joulutapahtuma.

      Kaikki tuo tekee joulusta joulun.

    • vauvasta vaariin

      joulussa kallisarvoisinta on rauha ja rakkaitten ihmisten kanssa vietetty yhteinen aika.Kallein lahja ;anna lapselle AIKAASI !!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe