Olemme antamassa tyttärellemme etunimen June, mutta hiukan mietityttää hyväksyykö maistraatti nimen? Meillä ei ole kansainvälistä taustaa olemme puhtaasti suomalaisia.
Hyväksytäänkö nimi?
15
2185
Vastaukset
- jepjep..
hyväksytään...niiton kastettu yhteensä 61kpl..jo joskus 20-luvullakin...kiva nimi..
- ehdoottaja
JULY oisvähä hiehompi
- miten kummassa
July olisi hiehompi Junea.
Mutta vakavasti puhuen:
June on ihan hyvä nimi, mutta kannatan, että se äännetään suomalaisittain, eikä englanniksi.
- hyväksytään.
Suomessa on useita Juneja, ja kyse on sitä paitsi tunnetusta kansainvälisestä nimestä.
- tammikuu rlokuu syyskuu loka
january february march april june july august...
Loka
- sinihelmikki
nimen? Suomalaisittai ei kovin kaunis lausuttuna. Englantilaisittain tuottaa monille vaikeuksia lausua oikein. Miten olisi perheenne lapsikatraaksi tältä pohjalta Helmi, Juulia ja Aukusti ja Touko?
- Irina--
:) Ja kyllä tiedämme että nimi June tarkoittaa Englannissa kesäkuuta. June lausutaan kuten kirjoitetaan, ei "tsuun". Kädenvääntöä oli myös nimestä July, mutta luulemme että ihmiset lausuisivat sen "july" eivätkä "juli". Haluamme ehdottomasti nimien kirjoitettavan June ja July. Juli, Juuli ja Juulia -nimistä emme niinkään välitä. Onko asia niin että kaikki väestörekisteristä löytyvät nimet hyväksyttäisiin Suomessa ihan kenen tahansa nimeksi?
- .........
Irina-- kirjoitti:
:) Ja kyllä tiedämme että nimi June tarkoittaa Englannissa kesäkuuta. June lausutaan kuten kirjoitetaan, ei "tsuun". Kädenvääntöä oli myös nimestä July, mutta luulemme että ihmiset lausuisivat sen "july" eivätkä "juli". Haluamme ehdottomasti nimien kirjoitettavan June ja July. Juli, Juuli ja Juulia -nimistä emme niinkään välitä. Onko asia niin että kaikki väestörekisteristä löytyvät nimet hyväksyttäisiin Suomessa ihan kenen tahansa nimeksi?
January, February, March, April, May, June, July, August, February, October, November, December.....
- Irina--
Irina-- kirjoitti:
:) Ja kyllä tiedämme että nimi June tarkoittaa Englannissa kesäkuuta. June lausutaan kuten kirjoitetaan, ei "tsuun". Kädenvääntöä oli myös nimestä July, mutta luulemme että ihmiset lausuisivat sen "july" eivätkä "juli". Haluamme ehdottomasti nimien kirjoitettavan June ja July. Juli, Juuli ja Juulia -nimistä emme niinkään välitä. Onko asia niin että kaikki väestörekisteristä löytyvät nimet hyväksyttäisiin Suomessa ihan kenen tahansa nimeksi?
Ai niin, joku mainitsi sisarus-sarjasta Helmi, Juulia, Aukusti ja Touko. Tyttärellämme on iso-sisko Joanne, joten ei käy sisarus-sarja enää päinsä. Kiitos kuitenkin.
- maitta
Irina-- kirjoitti:
:) Ja kyllä tiedämme että nimi June tarkoittaa Englannissa kesäkuuta. June lausutaan kuten kirjoitetaan, ei "tsuun". Kädenvääntöä oli myös nimestä July, mutta luulemme että ihmiset lausuisivat sen "july" eivätkä "juli". Haluamme ehdottomasti nimien kirjoitettavan June ja July. Juli, Juuli ja Juulia -nimistä emme niinkään välitä. Onko asia niin että kaikki väestörekisteristä löytyvät nimet hyväksyttäisiin Suomessa ihan kenen tahansa nimeksi?
kaikille. Jos on joku harvinaisuus, vierasperäinen, siihen täytyy olla "syy", että hyväksytään. Mutta June on annettu tähän mennessä Suomessa nimeksi 59:lle naiselle/tytölle, joten uskon sen tulevan ilman muuta hyväksytyksi. Suomessa on monen monta Junea, joka on syntynyt 20-, 30-, 40- ja 50-luvuilla. Ei siis ole mikään uutuusnimi.
- Liisa - Maria
Irina-- kirjoitti:
:) Ja kyllä tiedämme että nimi June tarkoittaa Englannissa kesäkuuta. June lausutaan kuten kirjoitetaan, ei "tsuun". Kädenvääntöä oli myös nimestä July, mutta luulemme että ihmiset lausuisivat sen "july" eivätkä "juli". Haluamme ehdottomasti nimien kirjoitettavan June ja July. Juli, Juuli ja Juulia -nimistä emme niinkään välitä. Onko asia niin että kaikki väestörekisteristä löytyvät nimet hyväksyttäisiin Suomessa ihan kenen tahansa nimeksi?
suomalaisen lapsen nimi ei saa olla kielenvastainen, vaan joko suomen tai ruotsinkielen mukainen, mutta muunkielinenkin nimi voidaan hyväksyä, jos sille on hyvät perustelut (esim etninen tai uskonnollinen tausta, nimi yleinen suvussa tai toinen vanhempi ulkomaalainen). Kaikki Suomessa rekisteröidyt nimet eivät ole Suomessa annettuja tai suomalaisten ihmisten nimiä, sillä tottahan meillä asuu runsaasti myös ulkomaalaisia. Väestörekisterikeskus neuvoo epävarmoissa tapauksissa. Soittakaa sinne ja kysykää voidaanko June-nimi hyväksyä.
- nimi
jos itse saan joskus tytön, tulee hän olemaan june.
- Irina--
Kiva että sait idean :)
- äitee+5
Pikkuisenne on luultavasti jo nimensä saanut, mutta halusin vain sanoa, että meidän pikkutyttö kantaa nimeään ainoana Suomessa, eikä siitä tarvinnut edes väitellä.
Papin tiedusteluun oli tullut vastaus, että "nykyään hyväksytään niin paljon outoja nimiä, että turha käydä riitelemään" eikä kyseessä oleva nimi edes kuulosta harvinaiselta!
Onnea teidän koko perheelle! - Anonyymi
Hyväksytäänkö nimi sita tytölle?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522